Keuruun yläasteella ja lukiossa pommiuhka?

No voi -kele!
Nyt kyllä pitäisi saada jotain rotia noille kakaroille, jotka noita uhkauksia latelevat!!! Eilen Pyhäjärvellä ja Joroisissa ja nyt Keuruulla. Ehdottomasti rankkareita tiukennettava laittomissa uhkauksissa, ei siinä paljon sakkorangaistus paina - isihän sen maksaa kuitenkin! ROTIA PENNUILLE!

Alkuperäinen kirjoittaja No voi -kele!:
Nyt kyllä pitäisi saada jotain rotia noille kakaroille, jotka noita uhkauksia latelevat!!! Eilen Pyhäjärvellä ja Joroisissa ja nyt Keuruulla. Ehdottomasti rankkareita tiukennettava laittomissa uhkauksissa, ei siinä paljon sakkorangaistus paina - isihän sen maksaa kuitenkin! ROTIA PENNUILLE!
Täysin samaa mieltä!! |O
Tuollaiset uhkailut (toivon mukaan turhat ) eivät mitään halpoja ole yhteiskunnallekkaan, niin ei niiten pidä olla uhkailijoillekkaan!

Luulis, että näistä opittais, tytöt kerto taas eilen opettajilleen sellasest pojasta hein koulussa jolla on tappolista jossain irc.ssa tms koulukavereistaan. Opettajat oli vaan sanonut, että no sehän on leikkiä ja ei näin pienes koulus. Isompi tyttö oli aivan hermona koko illan, vaik tulee jo 16 v. istu mein sängyn vieres, ku oltiin menty miehen kanssa jo vuoteeseen ja koko aika puhui aivan solkenaan. Olin niin väsynyt, että en tajunnut edes kysyä mikä sen pojan nimi on, yritin vaan rohkaista tyttöä kertomaan rehtorille ja toisille opettajille. Pakko varmaan alkaa itse sit ottaa yhteyttä kouluun, ja toisiin vanhempiin jos tänään ei tytöt saa vastauksia.

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Luulis, että näistä opittais, tytöt kerto taas eilen opettajilleen sellasest pojasta hein koulussa jolla on tappolista jossain irc.ssa tms koulukavereistaan. Opettajat oli vaan sanonut, että no sehän on leikkiä ja ei näin pienes koulus. Isompi tyttö oli aivan hermona koko illan, vaik tulee jo 16 v. istu mein sängyn vieres, ku oltiin menty miehen kanssa jo vuoteeseen ja koko aika puhui aivan solkenaan. Olin niin väsynyt, että en tajunnut edes kysyä mikä sen pojan nimi on, yritin vaan rohkaista tyttöä kertomaan rehtorille ja toisille opettajille. Pakko varmaan alkaa itse sit ottaa yhteyttä kouluun, ja toisiin vanhempiin jos tänään ei tytöt saa vastauksia.
No herranen aika sentään! Eikö olisi syytä ottaa jo poliisin yhteys! Tottakai tyttärelläsi pelottaa, pelottaisi kyllä minullakin vanhempana.

vitsake
Evakuoiko ne myös vieressäolevan ala-asteen? Poika on menny sinne jo kahdeksaksi ja tyttö pitäis viedä nyt kymmeneksi... En taida viedä ja pojankin haen sieltä pois...

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos ja hyvästi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Hätähuutoja nuokin.
Mitä hemmetin hätähuutoja? Huomion kerjäämistä, ilkivaltaa ja kurin puutetta!
Kuulepas nyt, hyvinvoiva ja tervellisellä tavalla kehittynyt nuori ei hae huomiota tuolla keinoin, hänen ajatusmaailmansa ei edes ihannoi tuollaista massasurmaamista. Joten hätähuutohan se silloin on!

Abba
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Oliko kyseessä Tamperelainen yläaste? Tuossa meidänkin lähikoulussa nimittäin ollut vastaava tapaus.

Huomion kerjäämistä ja älytöntä pelleilyä!
Mistään pahastaolosta toi leikkiminen toissapäiväisien jälkeen ei kerro, vaan puhtasta idiotismistä ja lapsellisuudesta.

Mun koulussa oli pommiuhkia jo -80-luvulla eikä ne mitään tappajia ollett vaan typeriä pellejä, joiden mielestä se oli hauskaa.

vieras
Oikeasti, jos tuommoisia listoja löytyy, niin ottakaa yhteyttä poliisiin. Vaikka ne eivät olisi tehty tosimielessä, niin silti. Kyllä se varmasti hieman säikäyttää, jos virkavalta ottaa yhteyttä.

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mistään pahastaolosta toi leikkiminen toissapäiväisien jälkeen ei kerro, vaan puhtasta idotismistä ja lapsellisuudesta.

Mun koulussa oli pommiuhkia jo -80-luvulla eikä ne mitään tappajia ollett vaan typeriä pellejä, joiden mielestä se oli hauskaa.
Aivan niin...eli johan se kertoo paljon, jos tuollaisesta saa hauskuuden aikaiseksi tai tyydytystä tarpeilleen. Normaali ja terve ihminen ei saa tuollaisista hyvänolontunnetta. Ja silloin se on hätähuuto, tietoinen tai aika usein tiedostamaton.

Lämpimästi kannattaisin hyvin julkista rangaistusta pommeilla tai tappolistoilla uhkaileville: nimet ja nassut lehtiin ja merkintä poliisin kirjoihin, vaikka kuinka olisi alaikäinen typerys kyseessä. Samoin saisi julkistaa nimet ja naamat lehdissä jatkuvasti kännissä ajavilta, varkailta, ja niin edelleen.

Abba
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeasti, jos tuommoisia listoja löytyy, niin ottakaa yhteyttä poliisiin. Vaikka ne eivät olisi tehty tosimielessä, niin silti. Kyllä se varmasti hieman säikäyttää, jos virkavalta ottaa yhteyttä.
Kyllä asia ainakin tässä mainitsemassani koulussa on jo poliisin tutkinnassa, oli jo ennen näitä ampumisia. Joinain päivinä ei ole tarvinnut mennä kouluunkaan.

Hätähuutaja
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mistään pahastaolosta toi leikkiminen toissapäiväisien jälkeen ei kerro, vaan puhtasta idiotismistä ja lapsellisuudesta.

Komppaus!

Mun mielestä on pelottavaa, että nämä pikkupoikien typerät päähänpistot silitellään ja taputellaan maton alle, kun "teillä on varmaan kauhean paha olla ja me kyllä ymmärretään".

Sitten voikin pojat räkättää typerille kukkahattutädeille ja mennä jatkamaan puuhiaan.

Mites nämä netin koulukiusaajat, jotka lähettelevät luokkatovereistaan paskaa nettiin, sekin on varmaan hätähuuto koska "eihän kukaan normaali ja tasapainoinen nuori niin tee"?

Kyllä minä uskon että nämä "leikkimielellä" uhkailijat ovat tulevaisuuden potentiaalisia massamurhaajia. Heiltähän puuttuu empatiakyky täysin, kun ei ymmärretä millainen hätä ja suru ihmisillä on jo nyt ja kuinka noilla uhkailuilla lisätään kaikkien ahdistusta ja pahaa oloa.

Jos nämä uhkailijat ovat nuoria, heille pitää a) antaa jokin tuntuva rangaistus ja b) laittaa sosiaali- tai poliisiviranomaisten tehoseurantaan siihen asti kun täyttävät 30.

Alkuperäinen kirjoittaja Abba:
Oliko kyseessä Tamperelainen yläaste? Tuossa meidänkin lähikoulussa nimittäin ollut vastaava tapaus.
Ei ole Tampereen koulu.

Ja EJK, sanoin samaa tytölle, että tehdään ilmoitus laittomasta uhkauksesta jos opettajat ei tee mitään. Toivoisin kyllä, että siellä koulussa otettais lapsi vakavasti, tai sitten se on nämä asiat todella huonosti tässä maassa. Vaikka niin moni kuoli, niin aivan turhaan! Ja olen hirmu pessimistikin tässä asiassa vielä, ei kahta ilman kolmatta. Että pakko nyt on alkaa tollaseen puuttua, leikkiä tai ihan mitä vaan sit sairasta leikkiä.

Yhteistyössä