Keuhkokuumeesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen. Kerran. Kova tauti, toipuminen kesti useamman kuukauden (olin tosin raskaana, joten sekin voi vaikuttaa toipumiseen) Sairaalahoidossa viisi päivää, kotona petipotilaana varmaan pari viikkoa. Lisäksi minulta murtui kylkiluita rajussa yskänpuuskassa.

[QUOTE="vieras";27112736]Olen. Kerran. Kova tauti, toipuminen kesti useamman kuukauden (olin tosin raskaana, joten sekin voi vaikuttaa toipumiseen) Sairaalahoidossa viisi päivää, kotona petipotilaana varmaan pari viikkoa. Lisäksi minulta murtui kylkiluita rajussa yskänpuuskassa.[/QUOTE]

Auts.
Minulla ollut useampaan otteeseen, mutta ei koskaan noin rajuna.
Aamulla sain diagnoosin että nytkin on (kolmas kuumepäivä ja kovaa kipua yskiessä yms niin pistivät röntgeniin ja rumaltahan siellä näytti). Toivon kuitenkin toipuvani PALJON tuota nopeammin.

:)

olan, olin silloin n. 22v. luultiin ihan normi flunssaks ja lääkärit va syötti buranaa ku kuume ei laskennu, no yhtenä päivänä en va jaksannu ja menin yksityiseen, siell otettiin jotain näytteitä ja sieltä suoraan sairaalaan . sairaalassa olin muutaman päivän ja sieltä sitten kotihoidossa vielä jonkun aika

olan, olin silloin n. 22v. luultiin ihan normi flunssaks ja lääkärit va syötti buranaa ku kuume ei laskennu, no yhtenä päivänä en va jaksannu ja menin yksityiseen, siell otettiin jotain näytteitä ja sieltä suoraan sairaalaan . sairaalassa olin muutaman päivän ja sieltä sitten kotihoidossa vielä jonkun aika

Minä pääsin kotiin saman tien.
Troppien kanssa tosin.
:)

Mulla kerran (niin ainakin lääkäri diagnosoi). Alkoi kuumeella, ja neljäntenä päivänä menin lääkäriin kun tuntui ettei meinaa saada makuulla hengitettyä ja hengitys vinkui. Kuunteli keuhkot, ja kuuleman perusteella teki diagnoosin, ei otettu keuhkokuvia. Sain tujut antibiootit kotiin, ja kävin neljän päivän kuluttua uudelleen mittauttamassa tulehdusarvoja kuunteluttamassa keuhkoja. Toipuminen alkoikin hyvin, ja pärjäsin kotihoidolla.

En tosin tiedä oliko tuo nyt oikeaoppisesti diagnosoitu keuhkokuume kun kuvia ei otettu, mutta rahinat/vinkunat kuulemma olivat keuhkoissa hyvin selvät. Ja olo oli todella raato muutaman päivän ennen lääkäriin menemistä. :/

Kerran oon sairastanut siten, että olin viikon päivät sairaalassa. Olin tosi heikossa kunnossa, tk:sta kiidättivät ambulanssilla sairaalaan. Sairaalasta pääsyn jälkeen meni 1-2 viikkoa että aloin olla taas tolpillani.

Kerran tai kaksi siten, että selvisin kotihoidossa antibiooteilla.

Kerran oon sairastanut siten, että olin viikon päivät sairaalassa. Olin tosi heikossa kunnossa, tk:sta kiidättivät ambulanssilla sairaalaan. Sairaalasta pääsyn jälkeen meni 1-2 viikkoa että aloin olla taas tolpillani.

Kerran tai kaksi siten, että selvisin kotihoidossa antibiooteilla.

Minulla ollut vain noita jälkimmäisenlaisia.
Toivottavasti tämäkin sellainen.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
En tosin tiedä oliko tuo nyt oikeaoppisesti diagnosoitu keuhkokuume kun kuvia ei otettu, mutta rahinat/vinkunat kuulemma olivat keuhkoissa hyvin selvät. Ja olo oli todella raato muutaman päivän ennen lääkäriin menemistä. :/
Ei ollut.
(mutta eipä sillä ole väliä, turha kuvata jos ja kun on ilman sitäkin selvää, että tarvitaan antibiootit, ts. kuvaaminen ei vaikuttaisi hoitoon)

Ääh. Älkää pelotelko.
Minulla ei olisi aikaa sairastaa kovin pitkään...
2 viikon päästä matkalle lähtö ja ennen sitäkin pitäisi tehdä vaikka mitä.

:(

Mulla oli ainoana oireena yskä, mikä vaivasi pahiten makuuasennossa. Kyllä siinä kiireet unohtuivat, kun olin lopulta niin väsynyt, että nukahtelin istualleni.Siinä vaiheessa menin lääkäriin ja sain kuulla, mikä minua vaivasi. Tahti hidastui huomattavasti. Piti levätä ettei tullut pahempia oireita.Ulkoilla sai, mutta ei siitäkään oikein mitään tullut pakkaskautena, kun keuhkoihin otti niin raskaasti ja yskästä ei ollut tulla loppua. En halua pelotella, se ei ole tarkoitukseni, mutta vakavasti kannattaa suhtautua ja himmata ja kuunnella omaa kroppaansa /vointiaan. Paranemisia:hug:

Minulla ei ole koskaan tiettävästi ollut, en osaa oikein kuvitellakaan miltä se tuntuu. Eikä perheessäkään. Pitää koputtaa puuta, en ole ollut sairas sitten tammikuun.

Oon sairastanu kerran syöpähoitojen aikaan. Että mulla oli kunto muutenki huono. Hemoglobiini alle 70 ja tulehdusarvo 499. Nuo huomioon ottaen olin ihme kyllä suht hyväs kunnos ja kävin vessas yksin. Hoitajat ihmetteli, että eikö mua pyörrytä. Suoneen meni antibiootti ja verituotteita laitettiin. Välillä palelin 2 tavallisen peiton ja yhden lämpöpeiton alla.

Ku tuosta paranin niin kuukauden päästä tuli sytostaateista lääkeainereaktio keuhkoohin.

Kerran joo.
Aikalailla sänkypotilaana kaks viikkoa, kokonaisuudessaan toipumiseen meni noin 3kk (ennenkun vanhat/normaalit/työtasiat pysty hoitamaan entiseen malliin).

Toissa talvena tein töitä flunssassa ja siitä paheni sitten keuhkokuumeeksi. Jouduin hankkimaan lapsille hoitopaikan viikoksi, olin aivan kuollut. Siitä vielä viikko meni sitten hissun kissun, mutta silloin lapset olivat jo kotona taas. Rytmihäiriöitä tuli mutta sain olla kotona, onneksi. Kuukauden verran meni ennen kuin kunto oli taas normaali.

Pikaista toipumista sinne!

Yhden keuhkokuumeen olen sairastanut parikymppisenä. Kuume nousi korkeaksi ja sahasi ylös alas 3-4 päivää kunnen hakeuduin sitten lääkäriin. Kuume laski tosiaan Buranalla alas 40 asteesta, niin että lakanat aina läpimärkinä kun hikoilutti niin kovasti kun kuume laski. Normia rankemmaksi flunssaksi luulin, yskä oli vain pientä. Sitten menin lääkäriin ja kuultuaan noin korkeasta kuumeesta, lääkäri aassitti heti röntgenkuvaan josta keuhkokuume sitten oli yhdessä lohkossa nähtävissä. Koska yleiskunto oli vielä hyvä ja tulehdus vain yhdessä lohkossa, pääsin antibiooteilla kotihoitoon. Sairaus lomaa tuli opsikeluista pari viikkoa. Yleiskunnon romahdutti kyllä pidemmäksi aikaa.

en oo ite sairastanut mutta mies... ensin oli muutaman päivää normi flunssa(nuhaa, yskää jne).. yhtäkkiä yhtenä yönä kuume nousi lähes 40 asteeseen eikä laskenut lääkkeillä... jääräpäisenä mies halus odotella aamuun asti lekuriin menoa... aamulla sillä oli jo pää aivan järkyttävän kipeä ja oksetti.. vietiin päivystykseen ja tulehdus arvot lähes 300. jäi sairaalaan antibiootti tippaan 4vrk. Lekuri sanoi että oli aivokalvontulehduskin lähellä...

[QUOTE="uuu";27114346]en oo ite sairastanut mutta mies... ensin oli muutaman päivää normi flunssa(nuhaa, yskää jne).. yhtäkkiä yhtenä yönä kuume nousi lähes 40 asteeseen eikä laskenut lääkkeillä... jääräpäisenä mies halus odotella aamuun asti lekuriin menoa... aamulla sillä oli jo pää aivan järkyttävän kipeä ja oksetti.. vietiin päivystykseen ja tulehdus arvot lähes 300. jäi sairaalaan antibiootti tippaan 4vrk. Lekuri sanoi että oli aivokalvontulehduskin lähellä...[/QUOTE]

Huh!
Oli siis hyvä, että suostuin jo yöllä päivystykseen kun alkoi pahemmin pistää ja epäilykset nousivat...

:(

Yhteistyössä