Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"Peyote"
[QUOTE="vieras";28129575]Vähän kuin buffetpöytä? Otanpa tästä vähän ei-ahdistavaa demonia, ja sieltä pikku annos kadotusta.. Lucifer näyttää kuivakkaalta tänään, mutta armolahjat ovat kuulemma tosi hyviä. Vielä yks tollanen kotikutoinen tulkinta ilmestyskirjasta jälkkäriks niin avot?[/QUOTE]

Hei apua, sun kommentit on kyl tosi ahdistavia... En oikein tiedä mitä nyt ajat takaa, mutta ajatus siitä, että kaikki olis demonien vallassa ei oo raamatullinen. Joku voi olla ja on se mahdollista, mutta ei niitä tarvi koko aika pelätä.
 
"vieras"
[QUOTE="Peyote";28129640]Hei apua, sun kommentit on kyl tosi ahdistavia... En oikein tiedä mitä nyt ajat takaa, mutta ajatus siitä, että kaikki olis demonien vallassa ei oo raamatullinen. Joku voi olla ja on se mahdollista, mutta ei niitä tarvi koko aika pelätä.[/QUOTE]

No toi kuulostaa kyllä sinänsä hyvältä.. tai ainakin tarkoitus on hyvä :)
 
Uskovatko uskovaiset myös kummituksiin/henkiin vai pelkästään enkeleihin ja demoneihin?
nämä kummitukset ja muut on demonien/henkien erillaisia muotoja... eli mä ainakin uskon että kaikki tollanen "yliluonnollinen hömppä" tulee tuolta alakerran herralta.. ettei ole erikseen hyviä ja pahoja kummituksia jne. kaikki samaa sarjaa, eri muodoissa... jopa se kun jotkut ottavat vainajiin meedioiden kautta yhteyttä. Itse meediohan ei tiedä hölkäsen pöläystäkään, mutta meediossa asuva "tietäjä-henki" tietää kaikenlaista tarkkaankin...

Tämä ihan varoituksena niillekin, jotka epätoivoissaan yrittävät saada edesmenneisiin läheisiinsä yhteyttä... Se on vaarallista.
 
"vieras"
Mä uskon ettei kummitukset pääse tänne meidän joukkoon, mutta että demonit voi esittää semmoisia. Sellaisella on varmaan helppo ohjata ihmistä, kun sanoo olevansa isoisä. Voi antaa ohjeita sitten isoisän suulla.
Ja jos se isoisän ohje on, että muista Pekka rakastaa lähimmäistäsi? Pitääkö ohjetta jättää noudattamatta kun se kerran on demoni, joka sen sanoo?
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28129742]Ja jos se isoisän ohje on, että muista Pekka rakastaa lähimmäistäsi? Pitääkö ohjetta jättää noudattamatta kun se kerran on demoni, joka sen sanoo?[/QUOTE]

Ei tietenkään. Mutta eihän paha niin hölmösti toimisi, että alkaisi antaa isoisänä tosi räikeitä ohjeita.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
ei mulla ole mitään turbojurboa vastaan, eikä ollut tarkoitus ainakaan loukata, alentaa tai muutakaan... mulla on ehkä outo huumori, mutta onneksi itse tj taisi ymmärtää viestin ihan oikein... :) ja vaikka henkimaailmassa ollaankin eripuolilla, niin se ei vaikuta siihen, etten hänestä persoonana pitäisi :)
 
[QUOTE="vieras";28129809]Se siis oli sittenkin demoni, joka kehotti rakastamaan lähimmäistään? Saako Pekka noudattaa ohjetta kun se kuitenkin tuli demonin suusta? Pitäisikö hänen tehdä päinvastoin ja vihata lähimmäistään?[/QUOTE]

ei , en usko että demoni käyttäisi Jumalan antamaa käskyä. mutta tottakai tuota voi noudattaa, eihän siinä mitään pahaa ole
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28129818]Mitä sanoisit niille ihmisille, joille läheinen on ilmestynyt kuolemansa jälkeen ilmoittamaan, että kaikki on hyvin ja ovat nyt onnellisia? Paholaisen salaviestejä?[/QUOTE]

Onneksi mun ei tarvitse sanoa niille mitään. Mutta voin omasta puolestani sanoa, etten tykkäisi sellaisesta vainajan vierailusta luonani ollenkaan ja pitäisin sitä pahana henkiolentona.

Samoin jos luonani alkaisi vierailla enkeli, joka haluaisi minun palvelevan itseään tai ilmoittaisi asioita, jotka on raamatun kanssa ristiriidassa, pitäisin sitä pahana henkiolentona ja kieltäisin moiset audienssit.
 
ei , en usko että demoni käyttäisi Jumalan antamaa käskyä. mutta tottakai tuota voi noudattaa, eihän siinä mitään pahaa ole
Sori, mut nyt mä olen sun kanssas eri mieltä. :) Sielunvihollinenhan voi puhua vaikka 10 hyvää ja kahta kaunista saadakseen ihmiset eksymään, siitähän on erilaiset uskonnot esimerkkinä. Ja new age on täynnä semmoista rakkaudellista siirappia.
 
"vieras"
Onneksi mun ei tarvitse sanoa niille mitään. Mutta voin omasta puolestani sanoa, etten tykkäisi sellaisesta vainajan vierailusta luonani ollenkaan ja pitäisin sitä pahana henkiolentona.

Samoin jos luonani alkaisi vierailla enkeli, joka haluaisi minun palvelevan itseään tai ilmoittaisi asioita, jotka on raamatun kanssa ristiriidassa, pitäisin sitä pahana henkiolentona ja kieltäisin moiset audienssit.
Miten "rakasta lähimmäistäsi" olisi ristiriidassa Raamatun sanoman kanssa? Jos siis sellaisen viestin tuonpuoleisesta saa. Saako tätä noudattaa vai pitääkö naapurin Mattia alkaa jahdata kirves kourassa, koska pahan henkiolennon käskyjä/pyyntöjä ei missään nimessä saa totella?
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28129856]Miten "rakasta lähimmäistäsi" olisi ristiriidassa Raamatun sanoman kanssa? Jos siis sellaisen viestin tuonpuoleisesta saa. Saako tätä noudattaa vai pitääkö naapurin Mattia alkaa jahdata kirves kourassa, koska pahan henkiolennon käskyjä/pyyntöjä ei missään nimessä saa totella?[/QUOTE]

Miksi sä kysyt niin monta kertaa tätä samaa asiaa, kun vastasin siihen jo?
 
Siis mä tarkoitan sitä, että lähimmäisen rakastaminenhan on aina ok. Mutta ei sielunviholliselle ole juttu eikä mikään sanoa jonkun Pekka-vainajahengen kautta että rakastakaa toisianne, kunhan ei mainitse Jeesuksesta ja pelastuksesta mitään, eli antaa vain ajallisen ohjeen.
Kyllähän maailman ihmiset rakastavat toisiaan, mutta tekevät sitä ilman Jeesusta. Ja se, että se demoni ei hiisku Jeesuksesta, Hänen tuomastaan pelastuksesta ja Hänen Herruudesta mitään on se tärkeä seikka, siihen ei vainajahenget pysty.
Eli vainajahenki ei ohjaa ihmistä huolehtimaan iankaikkisuudesta, vaan keskittymään vain tähän elämään; Jeesus ohjaisi ihmistä huolehtimaan molemmista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28129856]Miten "rakasta lähimmäistäsi" olisi ristiriidassa Raamatun sanoman kanssa? Jos siis sellaisen viestin tuonpuoleisesta saa. Saako tätä noudattaa vai pitääkö naapurin Mattia alkaa jahdata kirves kourassa, koska pahan henkiolennon käskyjä/pyyntöjä ei missään nimessä saa totella?[/QUOTE]

Eiköhän omaa harkintaa saa ja kannattaa käyttää vaikka on uskossa? Jeesus-uskovaiset ovat hyvässä asemassa koska pelastus on taattu joten voivat huoletta soveltaa ja kokeilla erilaisia keinoja käsitellä pimeyden voimia ja selvitä tästä maallisesta elämästä.
 

Yhteistyössä