Tarkoitatko tällä sitä, että uskovaiset on aivopesty uskomaan kaikki mitä heille uskonnon nimissä selitettään? Ilman kritiikkiä ja ilman kyselyjä? Tämähän se on meissä erona. Minä en usko ihan mitä vaan liirumlaarumia jossa ei ole päätä eikä häntää, ei vaikka siinä olisi perässä pätkä raamatusta lainattua.
Tuo teissä uskovissa on jotenkin ärsyttävää, että te omasta mielestä selitätte asioita mutta vetoatte siihen ettei uskottomat vain ymmärrä. Pienet lapset ovat vähän samanlaisia, he vain sanovat että tietävät mutta eivät kerro.
Mark. 10:14-15 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille:
Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.
1 Kor. 14:20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
Siis ihan oikeasti, ota vaikka selvää googlella, niin Jumala todella antaa uuden ymmärryksen ja näkökyvyn uskovalle. Siksi te ette asioita välttämättä ymmärrä, mutta todella toivoisin että ymmärtäisitte
Tarkoitan siis näitä meidän antamia vastauksia. Lapsen kaltaisina me luotamme Jumalaan
Hyvä esimerkki on minun elämästäni. Olin viimeksi uskossa n.6vuotta sitten, tuolloin ymmärsin prikulleen mitä raamatussa milläkin asialla tarkoitetaan ja miksi asioiden kuuluu mennä milläkin tavalla. Mutta minulle tuli kausi, jolloin halusin hylätä uskon elämän ja tämä näkökyky hävisi, en enää ymmärtänyt mitään raamatusta ja ihan yksinkertaisetkin asiat raamatussa tuottivat hankaluuksia ymmärtää.
Mutta kun aloin uudelleen rukoilla ja pyysin Jeesusta tulemaan elämääni, tuo ymmärrys palasi pikkuhiljaa ja vahvistuu päivä päivältä
2 Kor. 3:3 Jos meidän julistamamme evankeliumi on peitossa, se on peitossa niiltä, jotka joutuvat kadotukseen.
4 Tarkoitan niitä, joiden
mielen tämän maailman jumala on sokaissut, niin että he epäuskossaan eivät näe Kristuksen evankeliumin kirkkaudesta säteilevää valoa, Kristuksen, joka on Jumalan kuva.
5 Emmehän me julista sanomaa itsestämme vaan Jeesuksesta Kristuksesta: Jeesus on Herra, ja hän on lähettänyt meidät palvelemaan teitä.
6 Jumala, joka sanoi: "Tulkoon pimeyteen valo", valaisi itse meidän sydämemme. Näin Jumalan kirkkaus, joka säteilee Kristuksen kasvoilta, opitaan tuntemaan, ja se levittää valoaan.
Jeesus itse sanoi osasta kuulijoitaan, että "näkevin silmin he eivät näe, kuulevin korvin he eivät kuule" (Matt.13:13).
Ilm. 3:17-18:
Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja
sokea ja alaston.
18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja
silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.