Muistamisella on selvä hyöty. Kun muistat miten maailma toimii ja mistä olet tullut voit tuhlata vähemmän aikaa satuhahmojen palvontaan.Jahhas, vai niin. En mä ihan huono oppilas ollut, mutta kuka kaikkia ameebojen ja karvakädellisten apinoiden esiintuloja muistaa.
Uskossa oleminen kannattaa myös aloittaa sellaisella kuin laittamalla asiat tärkeysjärjestykseen, Usko/Jeesuksen seuraaminen on se ykkös asia, sen ohi ei kannata laittaa muuta siten ehkä hengellinen elämä ei pääse niin kukoistamaan, jos pitää sitä vain kivana harrastuksena tai joskus sillointällöin muistaa jonkun rukouksen sanoa.Miten tulla uskovaiseksi?
Mikä sille herkistää? Rukoilu ei ole tuonut Jeesusta eikä Jumalaa sydämeen.
Tuota, mäkin nyt ihmettelen että mistä kuolleen tekemästä evankelioinnista sä nyt puhut. Onks tää joku hellarien uusi säädös.:saint:
Oikeasti kiinnostaa. Avaatko vähän?:saint:
Noin. Nyt voit aloittaa peruskoulun uudelleen vitosluokalta, ja koita tällä kertaa sisäistää mitä luet niin pääset ehkä lopulta uskon harhoista.Luettele mielessäsi sitten kaikki sijamuodot ja indefiniittipronominit, alkuaineet sekä USA:n osavaltiot niin mä lupaan opetella evoluutiotaulun etu-ja takaperin ulkoa. opcorn:
- Äiti, anna maitoa!Uskossa oleminen kannattaa myös aloittaa sellaisella kuin laittamalla asiat tärkeysjärjestykseen, Usko/Jeesuksen seuraaminen on se ykkös asia, sen ohi ei kannata laittaa muuta siten ehkä hengellinen elämä ei pääse niin kukoistamaan, jos pitää sitä vain kivana harrastuksena tai joskus sillointällöin muistaa jonkun rukouksen sanoa.
Arvoisa ketjun lukija. Tuo "kiksauttava" on vielä aika uusi termi uskonnollisessa metaforakentässä, joskin se viittaa ihmisen yhteen perustarpeisiin. Ehkä voimme kukin mielessämme syventyä pohtimaan josko sen voisi korvata jollakin muulla ilmaisulla.Niin, oliko sen uskonelämän tarkoitus nyt pelastua vai harrastaa kiksauttavaa hengellistä elämää?
Aivan. Mutta niin kauan kuin ko. sanan käyttötarkoituksen ja uskontomme perustajan oman kielenkäytön välillä on hienoinen ristiriita, niin ehkä tuohon lauseeseen voi tuon sanan paikalle jokainen mielessään laittaa vaikka pienen, kauniin kukkasen.:flower:Jeesus puhui kansalle kansan omalla kielellä.
Kiitos selvennyksestä. Tämä sana oli adjektiivina aivan uutta mulle, substantiivina ei - eikä oikein verbinäkään.Kiksauttava = juttu, josta saa kiksejä
kiksi = nopea mielihyvä
Seksahtava sivumerkitys on ihan tietoinen & tarkoituksellinen, mutta kuitenkin sanakirjassa vasta kohdassa 2.
Osanottoni. :hug: Läheisen kuolema on aika hurja juttu kun se tulee kohdalle, sitä tunnetta ei oikeastaan arvaa ennen kuin sen itse kokee. Samalla tulee monelle vähän semmoinen pieni olo itseä isompien asioiden äärellä.En oikeastaan tiedä miksi päädyin tänne tämän kirjoittamaan, kai ajattelin, että te osaisitte sanoa jotain lohduttavaa ja viisasta. ?
Sain juuri tietää isoisäni kuolleen. Olihan hän jo pitkälle yli 80-vuotias ja sairasti paljon, silti olen ihan hukassa uutisen kuultuani. Minulta ei ole koskaan aiemmin kuollut yhtään sukulaista tai tuttua. Tältäkö tuntuu läheisen kuolema?
Olen sytyttänyt kynttilän, töistä lähdin hieman aikaisemmin, koska en osannut keskittyä yhtään mihinkään.
En kuulu kirkkoon, mutten ole koskaan kieltänytkään jumalan olemassaoloa. Tässä tilanteessa tuli vahva tahto haluta uskoa taivaaseen ja johonkin suurempaan. Tuntuu oudolta mutta tekisi mieli mennä kirkkoon tai edes kirkon portaille ihan vain istumaan.
En oikein tiedä miten päin olla.
Voi olla, ettei tämä välttämättä tähän topiciin kuuluisikaan, en vain tiedä mihin muualle mennä tai kirjoittaa...
Vaatii suunnatonta ironiaa lausua tällaista tilanteessa jossa armollinen Isä on tappanut läheisen.Isä rakastaa.
Kiitos Jumalalle, että olet tullut tänne kirjoittamaan ja voimia paljon :hug: Jumala haluaa puhutella MONIA juuri läheisen kuoleman kautta, ja selkeästi kutsuu sinua nyt tuota kautta tekemään henkilökohtaisen ratkaisun...En oikeastaan tiedä miksi päädyin tänne tämän kirjoittamaan, kai ajattelin, että te osaisitte sanoa jotain lohduttavaa ja viisasta. ?
Sain juuri tietää isoisäni kuolleen. Olihan hän jo pitkälle yli 80-vuotias ja sairasti paljon, silti olen ihan hukassa uutisen kuultuani. Minulta ei ole koskaan aiemmin kuollut yhtään sukulaista tai tuttua. Tältäkö tuntuu läheisen kuolema?
Olen sytyttänyt kynttilän, töistä lähdin hieman aikaisemmin, koska en osannut keskittyä yhtään mihinkään.
En kuulu kirkkoon, mutten ole koskaan kieltänytkään jumalan olemassaoloa. Tässä tilanteessa tuli vahva tahto haluta uskoa taivaaseen ja johonkin suurempaan. Tuntuu oudolta mutta tekisi mieli mennä kirkkoon tai edes kirkon portaille ihan vain istumaan.
En oikein tiedä miten päin olla.
Voi olla, ettei tämä välttämättä tähän topiciin kuuluisikaan, en vain tiedä mihin muualle mennä tai kirjoittaa...
sulla on aika hellyyttäviä juttuja...- Äiti, anna maitoa!
- Hiljaa, äiti rukoilee nyt!
kyllähän sinun, entisen uskovaisen, pitäisi se tietääNiin, oliko sen uskonelämän tarkoitus nyt pelastua vai harrastaa kiksauttavaa hengellistä elämää?
Juu, en mä tosissaan ottanutkaan... Teki vaan mieli kertoa, miten se on mua muuttanut...Suurin osa palstalausahduksistahan on jonkinsorttisia yleistyksiä. Ei kukaan varmaankaan väitä, että kaikki uskossa olevat laiminlöisivät lapsiaan. Kuitenkin ne (toivottavasti vähälukuiset) jotka laiminlyövät uskovaisuudestaan huolimatta tuppaavat tekemään sen Herran työn nimessä. Siksi varmaan tuo "Jumalan asettaminen etusijalle" aiheutti tuollaisia viittauksia.