Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

Korjaus! Jos tarkkoja ollaan, niin noista 144 000:sta ja Jumalan valtaistuimesta ei puhuta yhdessä mitään. Puhutaan vaan että ne 144 000 ovat Jumalan sinetillä merkitsemät. No, jos jollain Raamatun mukaan on Jumalan sinetti=pelastettu. Eli ->pääsevät Jumalan valtaistuimen eteen.
 
Nonni, löysin sit semmoisenkin kohdan jossa ne 144 000 on myös valtaistuimen edessä.

Ilm. 14:1-3
Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

Eli molemmat porukat ovat pelastuneita ja Taivaassa Jumalan valtaistuimen edessä.
Nyt lähden anopin luo syyniin, moikka!
 
Viimeksi muokattu:
En usko että Jumala on niin epäoikeuden mukainen, että osa pääsee jo taivaaseen ja toiset jäävät maanpäälle...

24. Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
25. ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät.
26. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella.
27. Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen.
28. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
29. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
30. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.
31. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
32. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
33. Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja sonette20
Ja suuri joukko jota kukaan ei kykene laskemaan on maanpäällinen toivo elää maan päällä paratiisissa ja vain 144000 on taivaallinen toivo, ja ainoastaan Jumala on ainot joka päättää,että ketkä saavat ikuisen elämän.


Laita tänne sanasta ne kohdat, joissa sanotaan että osa ihmisistä on maanpäälisessä paratiisissa ja osa taivaallisessa? Minusta tuo kuulostaa hieman omituiselta, koska millä perusteella Jumala jaottelee heidät? Me ollaan Jumalan silmissä kaikki yhtä syntisiä, ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi.
 
Viimeksi muokattu:
No jo on kaksinaismoralismi huipussaan! Jos jehovantodistaja tulee, niin hänelle sanotaan, että olisi epäoikeudenmukaista jos osa olisi paratiisissa taivaassa ja osa paratiisissa maan päällä. Mutta odotas jos eikkari tulee, niin sille onkin ihan ok sanoa, että osa ihmisistä pääsee taivaaseen ja osa joutuu helvettiin, etenkin jos eivät nyt just uskoneet tiettyä käsitysmallia jostain 2000 vuotta sitten eläneestä puusepästä, riippumatta siitä ovatko eläneet hyvin vai huonosti.
tarkoitin uskovia ja sitä mitä oon Jumalan Sanasta ymmärtänyt. Herra kirkastakoon minulle ja muillekin sen sitten aikanaan.
Ja se että sanoo jollekin että kuoleman jälkeen joutuu helvettiin tai taivaaseen, on ihan oikeuden muikaista, jokaisen tietää totuus. Jos vaan voitaisiin nähdä kuinka monen tiilen päällä kukin seisoo tänäkin päivänä, ehdottomasti kertoisin Jeesuksesta ikuisen elämän antajana sille, joka yhden tiilen varassa seisoo eikä usko.
 
Mutta toi on juurikin se pointtini! Jokainen eliö on itsessään toimiva yksilö, ja kaikki voidaan johonkin lajiin luokitella. Mutta samalla kyseessä on myös välimuoto.
Kirjoitin vähän huonosti, mutta tarkoitin tätä nykyihmistä yleisesti: en oikein tykkää ajatuksesta että me nykyihmiset ollaan jotain apinaihmisten ja tulevaisuuden kyborgien välimaastoa, matkalla kohti yli-ihmisyyttä (heh, joku homo interneticus :)). Olen sitä mieltä että tämä rotu on valmiina tänne tullut. Koon puolesta me ollaan rotevampia kuin esim. 3000 sitten eläneet ihmiset ja ravinnon hyvä saanti tukee aivojen kehitystä, mutta onko meidän aivomme kehittyneet tai älykkyys merkittävästi kasvanut tässä vuosituhansien aikana? Luulen että jos pystyttäisiin ottamaan jokin 5000 vuotta sitten syntynyt ihmisvauva ja kasvatetettaisiin hänet monimutkaiseen nykykulttuuriin, niin ihan modernisti ja monipuolisesti hän pystyisi ajattelemaan ja elämään keskuudessamme.
Olen sitä mieltä, että ihminen ominaisuuksiltaan ja luonteeltaan on aina ollut sama.

Evoluutiota on luonnossa jonkin verran nykyäänkin ja dinosauruksia on ollut, mutta ihmisen esiasteita on todella vähän siihen nähden kuinka paljon niitä maankuoressa jäänteinä tulisi olla, niiden löydöksien luotettavuudesta on ollut epäselvyyttä jne.
 
No Echo, jos ihminen on ominaisuuksiltaan ja luonteeltaan aina ollut sama, niin elimmekö me täällä jo dinosaurusten aikaan? Ovatko Kiviset ja Soraset sittenkin oikeassa? Jollemme eläneet, niin missä välissä sitten tänne putkahdimme, miten ja mistä syystä? Tulimmeko tähdistä? Miten tulimme tähtiin?

Susilapsitutkimukset kertovat, että jos ihmislapsi jää ihmisseuraa vaille, niin hänestä ei kasva eläintä kummempi olento. Sosiaalistumisen ansiosta kivikautiset aivomme pärjäävät modernissa maailmassa - miten nyt sitten pärjäävät. Liikalihavuutta on vain siksi, että ahmimme jokaisen näkemämme ruoanmurusen siltä varalta, että lähiaikoina ei ruokaa olekaan ja joudumme pärjäämään rasvakerroksellamme. Se on perua metsästäjä&keräilijä-ajoilta, jolloin moinen käytös oli elinehto. Ei ole helppoa nykyihmisellä ei.
 
vierac
Ei ainakaan raamattu tue tuota Echon ajatusta ihmisen esiasteista. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen Paratiisissa (joten tuskin tässä ainakaan parempaan suuntaan on menty.)
Ihmisellä on myös aina ollut iankaikkinen henki toisin kuin eläimillä.
 
Vieras joka kyselit raamatullisia nettisivuja ja blogeja:
Jari Iivanaisen kotisivuja olen joskus lukenut:
Jari Iivanaisen kirjoituksia

Aikalailla samanlaista tekstiä kuin Petri Paavolallakin. Jonkin verran noita tekstejä täytyy suodattaa: maapallon iästä voivat uskovatkin olla eri mieltä. Iivanainen sanoo maapallon olevan nuori, mutta esim. Sana-lehdessä on juuri hiljattain ollut päinvastaisia näkemyksiä esin. Eero Junkkaalan kirjoittamina. Itse en asiasta tiedä, en ota kantaa.

Tällaista perheenäidin blogia olen joskus katsonut:
Elinan blogi
[/I]

Et voi olla tosissasi...Juuri tämä mua uskovaisissa (evankelikaalisissa kristityissä) kauhistuttaa: tyhmyys. On täysin sallittua uskoa isähahmoon, joka teitä hoivaa ja teidät pelastaa, mutta älkää sotkeko jotakuta naurettavaa leikkiprofeettaanne siihen, kuinka luonnontiede vaikkapa maailman iän laskee; se tai vaikkapa maailmankaikkeus kun ei ole Sana-lehdessä ratkottava asia!

Olen niin kyllästynyt teidän hullujen riehuntaan: voitte aivan rauhassa kotonanne palvoa vaikka mummon tohvelia -- uskonvapaus kun kuuluu ihmisoikeuksiin, joita me uskonnottamat toisin kuin te yleensä olemme kovaan ääneen olleet maailmanhistoriassa vaatimassa. Mutta jos/kun nyt kerran todella haluatte luopua tieteellisestä maailmankuvasta, teillä ei enää ole oikeutta myöskään niihin hyviin asioihin, joita se tuo mukanaan. Unohtakaa penisiliini, lentomatkailu, internet, demokratia ja tasa-arvo, teillä ei ole oikeutta mihinkään, mitä jumala ei raamatussa listaa luoneensa! Haluatte sitten luopua sekä kopernikaasista periaatteesta että kvanttifysiikasta, sekä painovoimasta että pop-musiikista, ääniaalloista kun ei kerrota Sana-lehdessä. Seuraava looginen askel
teidän maailmanjärjestyksessänne olisikin istua luolassa odottamassa, kunnes Jari selittää teille raamatun oppien mukaiset peukalot tai pimeässä, kunnes Petri keksii teille raamatun oppien mukaisen sähkön.
 
Viimeksi muokattu:
No Echo, jos ihminen on ominaisuuksiltaan ja luonteeltaan aina ollut sama, niin elimmekö me täällä jo dinosaurusten aikaan? Ovatko Kiviset ja Soraset sittenkin oikeassa? Jollemme eläneet, niin missä välissä sitten tänne putkahdimme, miten ja mistä syystä? Tulimmeko tähdistä? Miten tulimme tähtiin?

Susilapsitutkimukset kertovat, että jos ihmislapsi jää ihmisseuraa vaille, niin hänestä ei kasva eläintä kummempi olento. Sosiaalistumisen ansiosta kivikautiset aivomme pärjäävät modernissa maailmassa - miten nyt sitten pärjäävät. Liikalihavuutta on vain siksi, että ahmimme jokaisen näkemämme ruoanmurusen siltä varalta, että lähiaikoina ei ruokaa olekaan ja joudumme pärjäämään rasvakerroksellamme. Se on perua metsästäjä&keräilijä-ajoilta, jolloin moinen käytös oli elinehto. Ei ole helppoa nykyihmisellä ei.
Huomenta kaikille! Etsin eilistä evokkiketjua ja täällähän taitaa olla juttua kanssa aiheesta.

Jaa-a, en mitään ihmeempää lisättävää eilisiin kirjoituksiin mulla, mutta en vaan osaa sanoa muuta että en oikein usko että ennen nykyihmistä on ollut ihmisen kohdalla välivaiheita. Puhun todisteiden määrästä, ja mä vaan ihmettelen, että jos esi-ihmisiä (neanderthalit sun muut) on täällä ollut, niin miksi miljoonien vuosien ajalta ei löydy kuin hauta-arkullinen luita, ja osa niistäkin kiistanalaisia.
Älä juo kahvia nyt, mutta: uskon että nykyihminen on tänne tulla tupsahtanut.:D

Katoin Wikistä että kivikausi alkoi 12000 vuotta sitten. Mitäpä jos kivikauden ihminen pärjäisi kohtuullisen hyvin kuitenkin nykymaailmassa? Eihän 12000 vuotta ole kuin pieni aika aivojen kehityksen osalta. Susilapsivertaus on vähän huono, Kivisillä ja Sorasilla oli kuitenkin toiset ihmiset ympärillä, ihminen ei kommunikoi kuten susi ja uskon että vaikka piirtämistaidot kivikauden ihmisillä oli surkeat niin kommunikointi oli jotain muuta kuin "ngh, öööö."
Kirjoitustaidon tulo paljasti että tuhansia vuosia sitten eläneillä ihmisillä on ihan monimutkaisia ajatusrakennelmia. En jaksa tehdä tästä homokeskustelua, mutta antiikin Kreikassa jo mietittiin että onko homous synnynnäistä vai ei. Ihan samat pohdinnat kuin nykyäänkin.

Revin tämän vain Wikistä. Mutta siinä sanotaan että kivikausi on loppunut eri aikoina eri puolilla maailmaa, ja vielä nykyäänkin on heimoja jotka käytännössä elävät kivikautta, mutta voiko heitä laskea kivikautisiksi on vain määärittelykysymys. Itse uskon että jos adoptoisi sellaisista heimoista vauvan, niin hyvin pärjäisi sivistyneemmissäkin ympyröissä.
 
Susilapsitutkimukset kertovat, että jos ihmislapsi jää ihmisseuraa vaille, niin hänestä ei kasva eläintä kummempi olento. Sosiaalistumisen ansiosta kivikautiset aivomme pärjäävät modernissa maailmassa - miten nyt sitten pärjäävät. Liikalihavuutta on vain siksi, että ahmimme jokaisen näkemämme ruoanmurusen siltä varalta, että lähiaikoina ei ruokaa olekaan ja joudumme pärjäämään rasvakerroksellamme. Se on perua metsästäjä&keräilijä-ajoilta, jolloin moinen käytös oli elinehto. Ei ole helppoa nykyihmisellä ei.
Vielä tuosta ylensyönnistä. Mua ärsyttää evoluutio-opetuksessa, että jokainen shoppailuhinku ja varpaiden kaivelu selitetään evoluutiolla. "No kun se esiäitisi Lucy tykkäsi hampaiden kunnon perusteella porkkanoista niin säkin tykkäät syödä niitä".

Eikö liikalihavuutta vaan selitetä nykyisin siten, että ruokaa on isot määrät-> ei tarvetta säästämiselle, eli kyllä jokin 5000 vuotta sitten elänyt olisi syönyt mahansa täyteen ja lihonut jos olisi ruokaa ollut. Samoin fyysisen rehkimisen määrä on nykyihmisillä vähentynyt. Mutta näen tuon lihomisen kulloisen tilanteen mukaisena käyttäytymisenä, en semmoisena jatkumona.

Ja mitä jos osa jutuista on geeneissä? Ainakin makeanhimo on geeneissä, muistaakseni 1/3:lla ihmisistä on se geeni. Sen geenin tunnistan itsessäni.:xmas:
 
Kääk. Mutta kun esiaste ei ole mikään vaaleanpunainen tai puoliksi hologrammi erikoisolento, vaan ihan tavallinen eliö, jonkun lajin edustajaksi luokiteltava. Ja ei varmastikaan 5000 vuodessa kehitystä ole tapahtunut _niin_ paljon, mutta itsekin myönnät, että vähän kuitenkin.
Niin, myönsin että aivojen koko on nykyisin suurempi, mutta kun katsoo ihan ensimmäisiä kirjoitustaidon tuotoksia (Gilgames?) niin monimutkaisestihan ne siellä kirjoittivat.
Ja aivojen koolla ei aina ole väliä, vaan jotenkin hermoyhteyksien määrällä. Mun tuttavapiirin aikuisten pipojen koko vaihtelee paljon, mutta yhtä älykkäitä ovat.
 
[/I]

Et voi olla tosissasi...Juuri tämä mua uskovaisissa (evankelikaalisissa kristityissä) kauhistuttaa: tyhmyys. On täysin sallittua uskoa isähahmoon, joka teitä hoivaa ja teidät pelastaa, mutta älkää sotkeko jotakuta naurettavaa leikkiprofeettaanne siihen, kuinka luonnontiede vaikkapa maailman iän laskee; se tai vaikkapa maailmankaikkeus kun ei ole Sana-lehdessä ratkottava asia!

Olen niin kyllästynyt teidän hullujen riehuntaan: voitte aivan rauhassa kotonanne palvoa vaikka mummon tohvelia -- uskonvapaus kun kuuluu ihmisoikeuksiin, joita me uskonnottamat toisin kuin te yleensä olemme kovaan ääneen olleet maailmanhistoriassa vaatimassa. Mutta jos/kun nyt kerran todella haluatte luopua tieteellisestä maailmankuvasta, teillä ei enää ole oikeutta myöskään niihin hyviin asioihin, joita se tuo mukanaan. Unohtakaa penisiliini, lentomatkailu, internet, demokratia ja tasa-arvo, teillä ei ole oikeutta mihinkään, mitä jumala ei raamatussa listaa luoneensa! Haluatte sitten luopua sekä kopernikaasista periaatteesta että kvanttifysiikasta, sekä painovoimasta että pop-musiikista, ääniaalloista kun ei kerrota Sana-lehdessä. Seuraava looginen askel
teidän maailmanjärjestyksessänne olisikin istua luolassa odottamassa, kunnes Jari selittää teille raamatun oppien mukaiset peukalot tai pimeässä, kunnes Petri keksii teille raamatun oppien mukaisen sähkön.
Kerroin tuossa tummentamassasi vaan sen yleistilanteen tai kaksijakoisuuden mikä on uskovien ajattelussa evoluutiosta. Elä mulle räyhää.

Vanhan maan saa jotenkin, jollain pinnistämisellä ja hyvällä tahdolla sovitettua Raamatun alkulehdille. Mutta siitä olen tarkempi, että onko ihminen kehittynyt apinasta vai ei. No, ei sille ole niin paljon todisteitakaan kuin muun luonnon ja maapallon pitkälle iälle.

Missä me ollaan sanottu, että tekniikan edistyminen on jostain saatanasta (jotain amish-heimoa nyt ei kannata edes laskea kuvioihin mukaan)? Jumala antaa ihmisille sen viisauden kehittää kaikkea. Ja oli Raamatun aikanakin lääkäreitä.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi lähteä töihin, mutta jos heitän pika-ajatuksia: Toinen luomiskertomushan toteaa, että ihminen asetettiin paratiisiin, miksi siis ihmisen esiaste ei olisi voinut olla se, joka "poimi omenan" ja muuttui ikuiseksi (tai no okei hetkeä ennen siinä hengen puhalluksessa.) Esiaste esim. sapiens sapiens tai s. s. neanderthalensis jolloin se esiaste olisi ollut ihmisen kaltainen fyysisesti muttei hengellisesti.

Eli siis eihän ihmisellä ole edes Raamatun mukaan "aina" ollut henkeä, vain siitä asti kuin se puhallettiin.

No itse en siis usko Raamattuun mutta kuitenkin.
Mä änkeän tähän vastaamaan, mutta tätä olen eilen ja tänään miettinyt kanssa, että mitäs jos ne Eeva ja Aatami olikin neanderthalilaisia. Mutta sen mukaan miten kovaan vastuuseen he joutuivat teostaan, niin luulen että ei Jumala olisi jotain vähä-älyistä apinaihmistä vaivannut.
 
"vieras"
Katoin Wikistä että kivikausi alkoi 12000 vuotta sitten. Mitäpä jos kivikauden ihminen pärjäisi kohtuullisen hyvin kuitenkin nykymaailmassa? Eihän 12000 vuotta ole kuin pieni aika aivojen kehityksen osalta.
Kivikausi alkoi Afrikassa 2 miljoonaa vuotta sitten homo habiliksen myötä. 100000 vuotta sitten ihminen lähti Afrikasta ja kivikauden viimeinen vaihe eli mesolliittinen kausi alkoi Euroopassa 12000 vuotta sitten.

Tämän kauden ihminen pärjäisi oikein hyvin nykymaailmassa eikä aivojen rakenne ole muuttunut paljoakaan koska kyseessä on vain 600 sukupolvea.

Evoluution mittakaavassa 600 sukupolvea ei ole mitään. Pelkästään kehitys isoista apinosta nykymuotoon kesti 400000 sukupolvea. Ensimmäisistä nisäkkäistä on jo 20 miljoonaa sukupolvea.
 
Vanhan maan saa jotenkin, jollain pinnistämisellä ja hyvällä tahdolla sovitettua Raamatun alkulehdille. Mutta siitä olen tarkempi, että onko ihminen kehittynyt apinasta vai ei. No, ei sille ole niin paljon todisteitakaan kuin muun luonnon ja maapallon pitkälle iälle.
Oletko sinä kehittynyt serkustasi? Me olemme apinoiden sukua, mutta emme ole kehittyneet apinoista. Nykyapinoilla ja meillä on yhteisiä kantamuotoja kaukana menneisyydessä, mistä todistavat DNA:n yhtäläisyydet. Joskus vain tuli erimielisyyttä siitä, kannattaako jäädä puuhun syömään banaania vai laskeutua alas savannille ja opetella käyttämään työkaluja. Yhdet tekivät yhtä ja toiset toista ja nyt yhdet katselevat eläintarhoissa toisia. Niin siinä vain kävi.
 
[QUOTE="vieras";27850355]Kivikausi alkoi Afrikassa 2 miljoonaa vuotta sitten homo habiliksen myötä. 100000 vuotta sitten ihminen lähti Afrikasta ja kivikauden viimeinen vaihe eli mesolliittinen kausi alkoi Euroopassa 12000 vuotta sitten.

Tämän kauden ihminen pärjäisi oikein hyvin nykymaailmassa eikä aivojen rakenne ole muuttunut paljoakaan koska kyseessä on vain 600 sukupolvea.

Evoluution mittakaavassa 600 sukupolvea ei ole mitään. Pelkästään kehitys isoista apinosta nykymuotoon kesti 400000 sukupolvea. Ensimmäisistä nisäkkäistä on jo 20 miljoonaa sukupolvea.[/QUOTE]

Katopas, niin onkin. Luin vaan nopsaan enkä lukenut että Wikin mukaan Euraasiassa kivikausi alkoi vasta 12000 vuotta sitten, Afrikassa jo aiemmin.
 
Miten tulla uskovaiseksi?
Mikä sille herkistää? Rukoilu ei ole tuonut Jeesusta eikä Jumalaa sydämeen.
Hieno juttu että olet rukoillut! Kaipaatko jotain tiettyä kokemusta? Sellaista ei aina tule, ainakaan ei itselläni. Jotkut kokevat heti jotain mullistavaa, mutta mun piti uskonratkaisun jälkeen Jumalalle vähän rankuttaa asiasta koska olin levoton siitä kun en tuntenut paljoa mitään. Olin kuitenkin jo uskossa, ja uskon että sinäkin olet epäilyksistäsi huolimatta koska olet Jeesusta sydämeesi rukoillut.
Jeesus sanoo että yhtäkään Hänen luokseen tulevaa Hän ei heitä pois.

Meidän tunteet eivät onneksi uskovaisuutta ratkaise, koska silloin olisin ollut kadotettu monta kertaa. Olen uskovaisenakin saanut lukuisia kertoja asiani solmuun ja menettänyt pelastusvarmuuden; sen tunteen pystyy menettämään vaikka oikeasti pelastus pysyisi koko ajan.

Oletko ollut seurakuntien tilaisuuksissa? Niissä Jumala toimii vahvemmin ja kokemuksiakin tulee herkemmin, samoin sielunhoitajalla käynti auttaa monesti.
 
Viimeksi muokattu:
[/I]

Et voi olla tosissasi...Juuri tämä mua uskovaisissa (evankelikaalisissa kristityissä) kauhistuttaa: tyhmyys. On täysin sallittua uskoa isähahmoon, joka teitä hoivaa ja teidät pelastaa, mutta älkää sotkeko jotakuta naurettavaa leikkiprofeettaanne siihen, kuinka luonnontiede vaikkapa maailman iän laskee; se tai vaikkapa maailmankaikkeus kun ei ole Sana-lehdessä ratkottava asia!

Olen niin kyllästynyt teidän hullujen riehuntaan: voitte aivan rauhassa kotonanne palvoa vaikka mummon tohvelia -- uskonvapaus kun kuuluu ihmisoikeuksiin, joita me uskonnottamat toisin kuin te yleensä olemme kovaan ääneen olleet maailmanhistoriassa vaatimassa. Mutta jos/kun nyt kerran todella haluatte luopua tieteellisestä maailmankuvasta, teillä ei enää ole oikeutta myöskään niihin hyviin asioihin, joita se tuo mukanaan. Unohtakaa penisiliini, lentomatkailu, internet, demokratia ja tasa-arvo, teillä ei ole oikeutta mihinkään, mitä jumala ei raamatussa listaa luoneensa! Haluatte sitten luopua sekä kopernikaasista periaatteesta että kvanttifysiikasta, sekä painovoimasta että pop-musiikista, ääniaalloista kun ei kerrota Sana-lehdessä. Seuraava looginen askel
teidän maailmanjärjestyksessänne olisikin istua luolassa odottamassa, kunnes Jari selittää teille raamatun oppien mukaiset peukalot tai pimeässä, kunnes Petri keksii teille raamatun oppien mukaisen sähkön.
tuo on ihan toisarvoinen asia... Elävä Jumala tänäpäivänä ja se oma uskon ratkaisu, levittää evankeliumia niille, jotka ottavat sanan vastaan, kilvoittelu uskossa että saa kuolemankin jälkeen elää on tärkeintä. Ei historialla mennä minnekään päin... Ja elävällä Jumalalla tarkoitan sitä, että Hän on meidän kanssamme nyt ja tässä, ja sen uskova saa päivittäin kyllä kokea ja näkeä, jos haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
tuo on ihan toisarvoinen asia... Elävä Jumala tänäpäivänä ja se oma uskon ratkaisu, kilvoittelu uskossa että saa kuolemankin jälkeen elää ja levittää evankeliumia niille, jotka ottavat sanan vastaan, on tärkeintä. Ei historialla mennä minnekään päin... Ja elävällä Jumalalla tarkoitan sitä, että Hän on meidän kanssamme nyt ja tässä, ja sen uskova saa päivittäin kyllä kokea ja näkeä, jos haluaa.
Miten kuollut levittää evankeliumia?
 
"joku"
Miten tulla uskovaiseksi?
Mikä sille herkistää? Rukoilu ei ole tuonut Jeesusta eikä Jumalaa sydämeen.
Jatka vaan rukoilua ja raamatunluku (uusi testamentti) voi auttaa myös. Käy messussa ja kuuntele Jumalan sanaa. Elävä usko - ei uskonto kirja voi olla hyvää luettevaa. Ja youtubesta Gods Love letter to You on hyvä :) Kun jaksat etsiä niin kyllä löydät perille, Jeesus auttaa sua jo rukoilee sun puolesta kokoajan.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy

Yhteistyössä