Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

Alkuperäinen kirjoittaja elämään kyllästynyt;27768826:
Heippa! Mulla on aina ollut sellainen "lapsen usko" enkä ole koskaan aiemmin kyseenalaistanut Jumalan ja Jeesuksen olemassaoloa. Nyt, yli kolmekymppisenä ja elämääni pettyneenä, olen ensimmäistä kertaa alkanut ajatella, että Raamattu on bullshittiä....En enää millään pysty uskomaan, että kuoleman jälkeen on olemassa yhtään mitään, muuta kuin musta olemattomuus. Olen jotenkin "kääntynyt ateistiksi".

En haluaisi olla tällainen ja ajatella näin, mutta en saa itselleni mitään. Olen elämässäni täysin umpikujassa. Olen eronnut ja yksinhuoltaja. Olen alkoholisoitunut pikkuhiljaa huomaamatta. Olen väsynyt elämään ja ajattelen itsemurhaa usein. Olen ennenkin sairastanut masennusta ja herkutellut itsemurha-ajatuksilla, mutta pelko helvetistä on aina "pitänyt hengissä". Nyt kun olen ajautunut ajattelemaan, ettei Jumalaa ole, on itsemurhakin alkanut houkutella enemmän. Koska kuoleman jälkeen ei ole mitään, miksi pelätä lopettaa elämä?

Olisiko kenelläkään mitään rohkaisevaa sanottavaa mulle?
Moikka! :)
Nyt en laita kaikkia tutkimuksia, mutta on paljon siis kertomuksia "kunnolla" kuolleiden ihmisten kertomana ruumiistairtautumisesta, oman kehon näkemisestä sairaalasängyn yläpuolella (jopa syntymäsokea on ensimmäistä kertaa nähnyt itsensä) jne. En tarkoita siis juuri siinä rajalla keikkumista jotka voisi kuitata hallusinaatioina, vaan oikeasti kuolleina olleiden kertomuksia.
Kuoleman jälkeistä tilaa kuvaa hyvin tämä video Ian McCormackin kokemuksista (varoitus, uskismateriaalia, katselu omalla vastuulla):
TV7

En sun elämäntilannetta ala käsittelemään sen enempää, mutta se vaan tuli mieleeni että Jeesuksella on sanojensa takana vähän semmoinen takuu. Eli joka Häntä etsii, tulee Hänet löytämään, ja jossain UT:n kohdassa Jeesus sanoo että joka tekee Hänen tahtonsa mukaan tulee tuntemaan että puhuuko Jeesus omiaan vai ei.

Eli jokainen, joka tosissaan etsii Jumalaa tulee kokemaan onko tämä juttu totta vai ei.
Ja, voisin sanoa tämän ei-uskovanakin: aina kannattaa valita elämä, itsarin sijasta. Aina kannattaa katsoa tämä homma loppuun asti.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
elämään kyllästynyt
Mmmh, minä ehdottaisin, että rukoile. Sano Jumalalle, että jos oikeasti olet olemassa todista se ja pyydä apua tilanteeseesi. Ja kannattaa rukoilla tosissaan... Itse joskus luulin, että hyviä tekoja tekemällä, omia teitään kulkemalla menestyy ja saa "palkan Jumalalta". Mutta ainoastaan uskoon tuleminen ja pyytämällä Jeesusta elämään, elämä pelastuu.
En pelastunut, kun ajattelin että ehkä jotain on olemassa, en pelastunut kun harkitsin uskoon tulemista, en pelastunut kun olin väärällä puolella rajaa, vain usko ja Jeesus kirkasti elämäni. Jeesus rakastaa myös sinua, eikä halua että eksyt tielläsi ja Hän haluasi että jokainen meistä pelastuu... Ikuisuus on liian pitkä aika katua, kuoleman jälkeen ei voi enää katua tekojaan.

katso tämä, rukoilen puolestasi :hug: älä luovuta... Olen todella varma, jos oikeasti rukoilet niin Jumala ilmestyy sinulle, hän ei halua että olet yksin tuskasi kanssa!

[video]http://www.tv7.fi/vod/player/?program=15422[/video]
Katoin tuota dokumenttia noin puoleen väliin ja joo, mä tiedän tuon, oon kokenu sen. Itekin nuorena vedin viinaa ja lääkkeitä, huumeitakin ja tulin uskoon. Ihan samalla tavalla vein "ilosanomaa" eteenpäin. Tuttua tuttua..mutta ei kolahda enää. kai mun etsikkoaikani on menny umpeen. Jumalahan kutsuu ihmistä noin kolme kertaa elämän aikana. Ihminen voi tulla uskoon vain etsikkoaikana. Mun kohdalla ne "haut" on menny umpeen. Ei kolahtanu tuo video, valitettavasti. Jotenkin vaan ärsytti nuo nuoret enkelikasvoiset uskovaiset. Ei jaksa...
 
Älä käytä sitä aikaa niin paljon, että se käy sinulle vaivaksi. Et sinä voi olettaa, että muut ihmiset vaan janoavat viisauttasi jota sinä suvaitset jakaa tehokkaimmalla mahdollisella tavalla. Ja mistä sinä tiedät väittelyistä pitävän henkilön uskoontulomahdollisuuksista? Jos et jaksa, älä käy keskusteluja.

Ja mitä siihen nöyryyteen tulee, niin eihän Jeesus ollut hirveän nöyrä, kapinallinenhan se oli, tuo nöyryys & lempeys tulee Jesaja 53:n ihannekuvasta.
millä lailla kapinallinen?
 
Älä käytä sitä aikaa niin paljon, että se käy sinulle vaivaksi. Et sinä voi olettaa, että muut ihmiset vaan janoavat viisauttasi jota sinä suvaitset jakaa tehokkaimmalla mahdollisella tavalla. Ja mistä sinä tiedät väittelyistä pitävän henkilön uskoontulomahdollisuuksista? Jos et jaksa, älä käy keskusteluja.

Ja mitä siihen nöyryyteen tulee, niin eihän Jeesus ollut hirveän nöyrä, kapinallinenhan se oli, tuo nöyryys & lempeys tulee Jesaja 53:n ihannekuvasta.
Jep, nykyisin käytänkin aikaani semmoisiin tosissaan kyselijöihin, ja vähemmän huvittelijoille - vaikka jonkin verran vastailen provoajillekin koska aina tietysti sitä toivoo että se huvittelija muistaisi jossain vaiheessa elämää edes 1 % uskovaisten kirjoittamista jutuista tällä palstalla.
Mutta "et sinä voi olettaa, että muut ihmiset vaan janoavat viisauttasi" -häh? Oliko tuo joku ylimielisyysviittaus? :D

Sen tiedän että kristinuskon tuntemus mulla on aika hyvä, mutta se on hyvä melkein kellä tahansa näin kauan uskossa olleella, en eroa paljoa vanhoista parroista seurakunnassa. Jos tiedän kristinuskosta paljon, niin jos joku täällä niistä asioista kysyy, niin tottakai kerron (ja sen tiedän, että usein kerron liian innokkaasti ja pitkäsanaisesti).

Mutta samalla tavalla kerron muistakin mulle vahvoista alueista eli vaikka miten saada pullataikina kohoamaan tai miten sektiosta toivutaan. Mukavia asioita nekin on jorista vaikka tuntitolkulla. Jeesus on mukavin joten Hänestä jorisen eniten.

Täällä palstalla ja muualla maailmassa voi joku jakaa tietoa vaikka mistä elämän asiasta eikä häntä pidetä ylpeänä, mutta kristinuskosta kertojaan liitetään usein jokin käsittämätön "nyt se itsensä korottaja saarnaa ylhäältä käsin meille kurjille tietämättömille".
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja elämään kyllästynyt;27769017:
Katoin tuota dokumenttia noin puoleen väliin ja joo, mä tiedän tuon, oon kokenu sen. Itekin nuorena vedin viinaa ja lääkkeitä, huumeitakin ja tulin uskoon. Ihan samalla tavalla vein "ilosanomaa" eteenpäin. Tuttua tuttua..mutta ei kolahda enää. kai mun etsikkoaikani on menny umpeen. Jumalahan kutsuu ihmistä noin kolme kertaa elämän aikana. Ihminen voi tulla uskoon vain etsikkoaikana. Mun kohdalla ne "haut" on menny umpeen. Ei kolahtanu tuo video, valitettavasti. Jotenkin vaan ärsytti nuo nuoret enkelikasvoiset uskovaiset. Ei jaksa...
minusta puolenvälin jälkeen tulee vasta paras kohta joka jatkuu loppuun asti :D tuo tyttö yrittää itsemurhaa ja melkein onnistuukin siinä ja on hetken kuolleena. Kertoo siitä mitä kaikkea Jumala puhuu hänelle jne...
 
elämään kyllästynyt minä luulen, että et olisi täällä kirjoittamassa tänään, jos sinun etsikko aikasi olisivat umpeutuneet... :) itsekin vasta kolmannella kerralla tajusin, mitä uskossa oleminen oikeasti on, 2kertaa lähdin omille teilleni ja yritin omilla siivilläni... mutta naama edeltä maahan sitä aina tuli ja tilanteet vain paheni... Kunnes tällä viimeisellä kerralla tajusin mitä virheitä olin edellisillä "uskossa olemis" yrityskerroilla tehnyt. Ei uskossa oleminen aina ruusuilla tanssimista ole, mutta siinä on 100kertaa enemmän hyvää ja mahtava päämäärä josta kilvoitella. elämä täällä maanpäällä on lyhyt, ikuisuuden haluan viettää taivaassa... toivottavasti sinäkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Jehnny: olen siinä sun kanssas samaa mieltä että ei Jeesus nyt aina mikään lempeä ole. Tai siis on huippulempeä mutta myös kovakin sanoissaan: Hän olisi voinut nykyajan Suomessa saada kunnianloukkaussyytteet jostain "voi teitä fariseukset kun olette kyykäärmeiden sikiöitä" - kommenteista, pöytien kaatamisesta ja kaupustelijoiden ruoskalla pois ajamisesta...
Hyviä öitä!
 
[video]http://www.tv7.fi/vod/player/?program=24694[/video]

Light Up! : Kahden tien kulkija?
Ristin tie ei ole tänä päivänä muodissa. Miksi se on silti hyvä valita? Santtu kertoo elämästään kahdella tiellä ja siitä mihin se päättyi.

Uuden sukupolven nuoret haastavat katsojiaan seuraamaan Jeesusta radikaalisti, antautumaan Hänelle kokonaan, ei vain osittain.


tämä on aika hyvä...
 
"vieras"
Hei "elämään kyllästynyt" onko sulla uskovaisia tuttuja? Voisitko mennä johonkin kristilliseen seurakuntaan, katsomaan mitä tykkäät? Joku voisi jutella sun kanssa uskonasioista ja rukoilla sun puolesta siellä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämään kyllästynyt;27768826:
Nyt kun olen ajautunut ajattelemaan, ettei Jumalaa ole, on itsemurhakin alkanut houkutella enemmän. Koska kuoleman jälkeen ei ole mitään, miksi pelätä lopettaa elämä?
Elämäänsä ei pidä lopettaa juurikin siksi, että kuoleman jälkeen ei ole mitään. Nyt on aika elää. Et ollut olemassa miljardien vuosien aikana ennen syntymääsi ja niin ikään miljardit vuodet kuluvat kuolemasi jälkeen. Nauti niistä vuosista, joita sinulla vielä on jäljellä. Hae apua masennukseesi ja alkoholisoitumiseesi. Etsi oman elämäsi tarkoitus ja muista elää myös hetkissä, tässä ja nyt. Ehdit kyllä olla kuollut, niin kuin me kaikki. Älä kiiruhda kuolemaasi.
 
Elämäänsä ei pidä lopettaa juurikin siksi, että kuoleman jälkeen ei ole mitään. Nyt on aika elää. Et ollut olemassa miljardien vuosien aikana ennen syntymääsi ja niin ikään miljardit vuodet kuluvat kuolemasi jälkeen. Nauti niistä vuosista, joita sinulla vielä on jäljellä. Hae apua masennukseesi ja alkoholisoitumiseesi. Etsi oman elämäsi tarkoitus ja muista elää myös hetkissä, tässä ja nyt. Ehdit kyllä olla kuollut, niin kuin me kaikki. Älä kiiruhda kuolemaasi.

Kuoleman jälkeen on mahdollisuus saada ikuinen elämä paratiisissa maanpäällä.
 
65 miljoonaa vuotta sitten eleli dinosaurusten valtakauden lopussa nykynisäkkäiden kantamuotoja. Ne olivat hiiren kokoisia ja olisivat varmaan jääneetkin nisäkkäiden ainoiksi edustajiksi, jollei dinojen joukkotuho olisi koittanut.
Hmm, eli silloin tepasteli maan päällä taskukokoinen hevosen, lehmän tai kirahvin alkuversio? No onko niistä olemassa fossiileja, ja missä se tajuton fossiilimassa välivaiheista näihin päiviin oikein on?
No, en muista että missä vaiheessa fossiilit ja luut hajoaa, ne ei kai kestä mitään mahdottomia aikoja. Mutta miksi sitten dinosaurusten fossiilit ovat kuitenkin säilyneet? :confused:
Juu, tiedän että on aika säälittävää että joku palstamamma yrittää selvittää näitä, geologithan tässä pitäisi olla keskustelemassa. :xmas:
 
Niin, ja tuosta välivaihefossiilijutusta: Kaikki eliöthän on itsenäisiä yksilöitä, ja lajiluokittelu on vaan luokkiin jakamista. Eli vaikka joku tietty eläin olisikin välimuoto joillekin kahdelle lajille, on se myös itsessään joku eläin, joka voidaan luokitella tiettyyn luokkaan. Itsekin olet ihminen 1.0:n ja ihminen 1.1:n välimuoto.
Mutinaa...jupinaa...mä mikään välimuoto ole, mä olen mä, kokonainen pakkaus. :cool:
 
Dinosaurusten luita on löytynyt n. 700-800 lajin verran ja jostakin samasta lajista on varmaan kaivettu esiin useita fossiileja. Sen takia ihmettelen että olisi niitä nykyeläinten välivaiheita pitänyt kanssa löytyä 65 miljoonan vuoden ajalta, koska nykyeläinlajeja on PALJON.
Vai onko dinosaurusten fossiilit niin isoja että vain ne säilyivät? Toisaalta, jotkut dinot oli kissan kokoisia (selasin netistä:kevyin oli 110 g painanut Anchiornis) puhumattakaan lentävistä dinoista, joten kyllä nekin hennot luut säilyivät.

Kirjoittelen tuhatvuotisesta valtakunnasta, kunhan ehdin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy sanoa, että tuhatvuotinen valtakunta on uskovillekin kiistanalainen juttu, ja mulle on yks hailee että tuleeko sellaista olemaan vai ei.

Mutta siis, ensin selitystä: jos joku ei tiedä että mitä tuhatvuotisella valtakunnalla tarkoitetaan, niin klassinen tulkintahan on se, että nykyisen maailman päätyttyä (Jeesuksen tullessa takaisin kaikkien Harmageddon-hässäköiden jälkeen) jokainen ihminen kuolee (osa menee Taivaaseen ja osa kadotukseen).
Sitten saatana sidotaan 1000 vuodeksi, ja sinä aikana täällä maan päällä on uusia ihmisiä, joissa kyllä synti vähän vaikuttaa ja jotka kuolevat, mutta elämä on kuitenkin rauhaisaa:

Jes. 65:17-25
Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

-Tämä jehoville: tuo "nuorin kuolee 100-vuotiaana, ja vasta 100-vuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen" viittaa siihen, että mikään Taivas tai synnitön paratiisi tuo valtakunta ei ole, koska Taivaassa/paratiisissa ei ole syntiä, kirousta eikä siellä kuolla.

Eli kyseessä on jokin rauhan ja siunauksen aikakausi. Mulle tulee mieleen että se on semmoinen Jumalan näyttö siitä että millaista täällä maan päällä olisi voinut olla.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy sanoa, että tuhatvuotinen valtakunta on uskovillekin kiistanalainen juttu, ja mulle on yks hailee että tuleeko sellaista olemaan vai ei.

Mutta siis, ensin selitystä: jos joku ei tiedä että mitä tuhatvuotisella valtakunnalla tarkoitetaan, niin klassinen tulkintahan on se, että nykyisen maailman päätyttyä (Jeesuksen tullessa takaisin kaikkien Harmageddon-hässäköiden jälkeen) jokainen ihminen kuolee (osa menee Taivaaseen ja osa kadotukseen).
Sitten saatana sidotaan 1000 vuodeksi, ja sinä aikana täällä maan päällä on uusia ihmisiä, joissa kyllä synti vähän vaikuttaa ja jotka kuolevat, mutta elämä on kuitenkin rauhaisaa:

Jes. 65:17-25
Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

-Tämä jehoville: tuo "nuorin kuolee 100-vuotiaana, ja vasta 100-vuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen" viittaa siihen, että mikään Taivas tai synnitön paratiisi tuo valtakunta ei ole, koska Taivaassa/paratiisissa ei ole syntiä, kirousta eikä siellä kuolla.

Eli kyseessä on jokin rauhan ja siunauksen aikakausi. Mulle tulee mieleen että se on semmoinen Jumalan näyttö siitä että millaista täällä maan päällä olisi voinut olla.[/QUO


Jesaja 65:17 . Raamattu sanoo tulevaisuudesta, että ”hänen [Jumalan] lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu”

Raamatun mukaan nämä ”uudet taivaat” ja ”uusi maa” eivät merkitse uusia aineellisia taivaita eivätkä uutta kirjaimellista maata. Kirjaimellinen maapallo ja taivaat tehtiin täydellisiksi, ja Raamatun mukaan ne pysyvät ikuisesti

”Uusi maa” tulee olemaan maan päällä elävä vanhurskas ihmisyhteiskunta, ja ”uudet taivaat” tulevat olemaan täydellinen taivaallinen valtakunta eli hallitus, joka hallitsee tätä maallista ihmisyhteiskuntaa.

Ja ainoastaan 144000 menee taivaaseen.
 
Jesaja 65:17 . Raamattu sanoo tulevaisuudesta, että ”hänen [Jumalan] lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu”

Raamatun mukaan nämä ”uudet taivaat” ja ”uusi maa” eivät merkitse uusia aineellisia taivaita eivätkä uutta kirjaimellista maata. Kirjaimellinen maapallo ja taivaat tehtiin täydellisiksi, ja Raamatun mukaan ne pysyvät ikuisesti

”Uusi maa” tulee olemaan maan päällä elävä vanhurskas ihmisyhteiskunta
, ja ”uudet taivaat” tulevat olemaan täydellinen taivaallinen valtakunta eli hallitus, joka hallitsee tätä maallista ihmisyhteiskuntaa.

Ja ainoastaan 144000 menee taivaaseen.
Täh. Että maa=ihmiset? Ja kuka päättää että juuri tämä Raamatun kohta otetaan kuvaannollisesti?
No elääkö ne ihmiset sitten täällä saastuneella maapallolla, jossa ilmastokin on pilaantunut? Ja jos Jumalan tuomiot ovat Ilmestyskirjan mukaisesti ensin tapahtuneet niin täällä ei ole sitäkään, vaan esim. kolmasosa maapallosta on tuhoutunut.
Jumalan on Ilmestyskirjan rytinöiden jälkeen pakko luoda uutta kasvustoa ja ilmastoa tänne.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että uskovat tulevat Taivaasta hallitsemaan tätä maanpäällistä porukkaa. Mutta se maanpäällinen porukka on täällä vain 1000 vuotta.

Ja että Taivaassa vain 144 000? Miten kaikki uskovat eri maailman aikoina, lapset, abortoidut sikiöt?
Mikä tämä taivainen porukka sitten on:
Ilm. 7:9
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään...
 
Viimeksi muokattu:
Eli tässä Ilmestyskirjan 7. luvusta:
Ensin mainitaan ne 144 000, jotka ovat juutalaisia.
Sitten mainitaan lukematon joukko ihmisiä valkeissa vaatteissa. Ja missä he ovat, maan päälläkö? Ei, vaan Jumalan valtaistuimen edessä.

"Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.."
 
Viimeksi muokattu:
Eli tässä Ilmestyskirjan 7. luvusta:
Ensin mainitaan ne 144 000, jotka ovat juutalaisia.
Sitten mainitaan lukematon joukko ihmisiä valkeissa vaatteissa. Ja missä he ovat, maan päälläkö? Ei, vaan Jumalan valtaistuimen edessä.

"Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.."
Suurijoukko ja 144000 ovat eriryhmiä.
 
Niin...? Eli Taivaassa on mieletön joukko pelastuneita, joista pieni osa eli 144 000 on (ilmeisesti lopun aikojen) messiaanisia juutalaisia. Suurin osa on muista kulttuureista ja kansoista.
Ja suuri joukko jota kukaan ei kykene laskemaan on maanpäällinen toivo elää maan päällä paratiisissa ja vain 144000 on taivaallinen toivo, ja ainoastaan Jumala on ainot joka päättää,että ketkä saavat ikuisen elämän.
 
Ja suuri joukko jota kukaan ei kykene laskemaan on maanpäällinen toivo elää maan päällä paratiisissa ja vain 144000 on taivaallinen toivo, ja ainoastaan Jumala on ainot joka päättää,että ketkä saavat ikuisen elämän.
Tuota noin. Nuo molemmat porukat hilluvat Jumalan valtaistuimen edessä päivät pitkät, EIVÄT MAAN PÄÄLLÄ, jos luit tuon Ilmestyskirjan 7. luvun kohdan. Eli nuo molemmat porukat ovat 100 % pelastuneita jo. Voiko lähemmäksi Jumalaa päästä kuin valtaistuimen eteen?
No, Isän syliin tietysti. :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä