äh, taisin sekoilla tuon lopunaikojen jutuilla. siitä on nimittäin kauan kun olen ilmestyskirjaa lukenut :ashamed:
asiaa mietittyäni, on siis ehkä joku välitila sieluilla nyt, jos kuolee. tuon jälkeen tulee ylöstempaus ja saadaan ylösnousemusruumiit, mutta missä välissä nyt tämä 1000vuotinen valtakunta tulee?? minä kun luulin että kaikki olisi tuoreessa muistissa, mutta eipäs ollutkaan... Uskis...
En kyllä ole tässä asiassa yhtään viisaampi.
Mutta oma versio on tämä:
- Tässä jossain vaiheessa tulee tämän synnillisen maailman loppuminen. Sen loppumetreillä on pedon merkki, Harmageddon jne. Uskovat ovat kovilla. Jeesus tulee sillä tavalla että jokainen näkee Hänet, sitä kuvataan kuin salamana idästä länteen. Kaikki kuolevat;sitä en tiedä että missä vaiheessa uskovat otetaan etukäteen pois vai ollaanko me vielä niissä ihan loppukahinoissa.
Saatana heitetään 1000 vuodeksi vankeuteen.
-No. Sitten tulee tuhatvuotinen valtakunta maan päälle, se Jumalan idea siitä millaista täällä olisi voinut olla. Tulee uusi lauma ihmisiä, mutta ne eivät tee syntiä ihan samaan malliin kuin nykyisen maailman väki. Kuolevat kyllä hekin. Taivas se ei ole, koska tuossakin valtakunnassa tehdään syntiä ja kuollaan, ja Taivaassahan syntiä ja kuolemaa ei ole koskaan.
Jes. 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.
Semmoisen olen kuullut, että uskovat ovat siinä kuin pappeina, seilaavat maanpäällisen valtakunnan ja Taivaallisen kaupungin väliä.
(no mulle ihan sama ollako pappina vai ei, pääasia että edes jotenkin pelastuu)
- Tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen saatana päästetään vapaaksi ja se pääsee tekemään vielä vihoviimeisen iskun Taivaan kaupunkia kohti. Mutta se hanke torpataan Taivaasta, ja saatana joutuu helvettiin ikuisiksi ajoiksi.
- Jumala luo ihan uuden maan, onko se pallonmuotoinen vai mikä, en tiedä.
Ja nyt en muista että missä vaiheessa tuossa oli se viimeinen tuomio, ennen vai jälkeen tuhatvuotisen valtakunnan?
Mutta nyt pitää mennä nukkumaan. Hyvää yötä, Jeesus myötä!