Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Mulle voipi päivitellä seuraavaa:
DjaP.......30v......95,5kg/162cm.....34,8....-15kg....-4kg

Vähän nihkeesti meinannut loman jälkeen pudota, mutta ei auta ku kiristää syömisistä lisää :) Nyt alotin ne Metut kans, joten toivotaan, että niistä ois edes jotain apua! Ainakin maha toimii näin alussa niiden kanssa, jos ei muuta :D

Oliko kellään muuten tarkkaa tietoa naistenklinikan painoineksirajasta? Vai onko se jokaiselle oma rajansa? Joskus kuullu, et se ois 30 ja silloin mun pitäis pudottaa alkupainostani yhteensä 17,5kg... Se on aika paljon :ashamed:
Mun pitäis siis painaa 78kg ja en muista koskaan saaneeni itteeni alle 80kg! Se tyssää aina siihen 81-82kg...

Tosiaan tuo Ambrosian mainitsema motivaattori toivottavasti tsemppaa tiukkojenkin aikojen yli :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :heart:

Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....35,97..-32,28kg..-10,2kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm........36,2...-34kg...

DjaP...............30v....95,5kg/162cm.......34,8...-15kg.....-4kg

eva88..............24v...106,5kg/169cm.....37.2...-25 kg...-3.5 kg

Hopeakissa......24v....105kg/162cm.......40,01..-40kg....-1,3kg

InLove_...........35v....111kg/180cm.......34.3....-10kg.....-1kg

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg........-1kg

Moto76...........36v....118,6kg/168cm.....38,8...-20 kg....- 9,2kg

Rhyme............28v....111,8kg/160cm.....37.4...-23 kg....-16 kg

Simpli.............25v....96kg/165cm..........32,7...-11kg.....-7kg

TanzZzku…......30v...102,8kg/170cm......33,7...-12,8kg..-4,3kg

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg

Aniit................27v...............................37…..-10kg...-1,6kg

Mila86.............26v....85,2kg/167cm......30,23..-15,2kg..-900g

HaaveissaPulla..33v....86kg/162cm........32,8...-8kg...

DjaP, mulla ei oo mitään faktatietoa mut luulen et se menee just noin et jokaselle annetaan omat rajat, luulen et yleisin ohje on se et jos on ylipainoa niin pitäs n. 10% pudottaa siitä... Mä en esim. päässyt kunnalle hoitoon vaikka painoin 84kg, olin laihtunut 92kg siihen... Et aika kusinen systeemi sinänsä mun mielestä kun sit taas jotkut pääsee reilusti yli 90kg, jotenkin tuntuu epäreilulta, vaikka siitä se johtuu et jokaselle annetaan ne henk.koht. rajat ja ei voi verrata kun kaikki on erilaisia.

Mä uskaltauduin tänään pitkästä aikaa vaa´alle ja 3kg tullut raskauden alkamisen jälkeen, vaaka näytti siis 87kg. Mä yritän tehä kaikkeni ettei menis yli 100kg mut voi olla melko haastava tehtävä loppua kohden :p Katotaan mikä tilanne ens keväänä, paljon sitä pudotettavaa sitten jää, huh, en halua edes ajatella.....

Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua! =)

ja mulle sanoivat meidän polilla että hoitoihin päästäkeni mun pitäs pudottaa paino tohon 95:n jolloin painoindeksi olis karvan päälle 32 :)
Tosin on kyllä päättänyt että tän kuun lopussa toi 95kg on puntarilla, ja lokakuun loppuun mennessä ei luvut ala enää ysillä :LOL:

Tänään kävin taas lenkillä ja eilen vedin sen verta raskaan kotijumpan (mm kyykkyhyppyjä, punnerruksia, vatsoja ja jalanheittoja) et nyt on paikat todella kipeänä :D

• Tykkää
Reactions: Mila86 ja DjaP
On kyllä aika kummallista tuo vaihtelu?! Luin jotain keskustelupalstoja, niin jossain päin suomea BMI yli 40 ja julkiselle hoitoihin ilman sen kummempaa puhetta laihduttamisesta!?
Mulle lääkäri puhui, että mun pitäis päästä vähintään 85kg, mutta sehän voi olla, että Naikkarilla sanovat, et se pitää olla sen 78kg.

Ei tartte välttämättä päivittää, ku mun edellinen punnitus tais olla vasta perjantaina, mut oli pakko käydä kurkkaa vaalla, kun oli jotenkin niin "kevyt olo" :D
Se näytti 90,3kg!!!! Yes! Pudotusta siis nyt 5,2kg, joka on jo yli 5%:a lähtöpainosta :) Painoindeksi siis tällä hetkellä 34,4!

Matkaa on vielä paljon, mutta ihanaa kun edistystä tapahtuu :)
Ne Metut on varmasti vaikuttaneet vkl:n 1,2kg:n pudotukseen pistämällä mahaa hippasen sekasin, mutta toivotaan, että alun totuttelunkin jälkeen tuo aineenvaihdunta toimisi ekaa kertaa elämässäni ilman pannullista vahvaa kahvia aamulla :D

Terve tytöt, kesä meni palsta taukoa pitäen ja uutta voimaa keräten uuden hotojakson aloittamiseen. Tässä taas odottelaan suunnittelu aikaa tulevaksi ja että päästään aloittamaan ICSI. Paino tuli kohisten takaisin kesän aikana, kiitos kaiken grilli ruuan vaikka en sitä omasta mielestäni pidin annoskoot sopivana (mutta täytyy palautta itseni todellisuuteen että se ratkaisee aika paljon mitä sille lautaselleen pistää). Liikunnan aloit uudelleen uudella puhdilla ja eri asenteella ja huomaan jopa "tauko" päivinä pohtivani että jospa sitä tekis jumpat (eli kait negaatio alkaa muuttua positiivisempaan ajatteluun). Eli miulle merkitkää 94 kg. Mutta hammasta puren että pääsen takaisin missä olin ennen kesää.

Sitten kaikki jotka ette halua lukea suolen toiminnasta hypätkää yli!!!
Oletteko te miten hyvin seuranneet sitä miten paljon te päivässä juotte vettä tai yli päätään nestettä? Itse huomasin että kun aloin juomaan vettä sen 2l päivässä maha toimii 2 kertaa päivässä, normaalisti olo on kuin muumilla kun menee parhaillaan jopa viikko ettei tapahdu mitään. Huomasin sen myös vähentävän muutenkin napostelua ja jatkuvaa puputtamista.

simpli tuo on totta kun juo niin tavara liikkuu paremmin eikä tuu naposteltua!
Mä pyrin itse juomaan litra vettä työpäivän aikana ruokailun ulkopuolella, niin aikalailla mullakin tulee to 2 litraa täyteen kyllä :)

Eilen oli aamupain 97 ja tänään 96,7. Eilinen iltapainokin oli 96,7. Alaspäin mennään pikkuhiljaa =)
Jos nyt sais 800g pois niin oisin happy! Ja aion sen saadakin :)
Vielä tälle kuulle kuten uhosin :D Nyt on vaan pakko juoda ja liikkua ja syödä fiksusti =)

Heipsan kaikille, pitkästä aikaa!!!
Niinhän se meni et eka viikko meni hyvin, ja tokalla viikolla sit ratkesin...
En tiedä oonx maininnu täällä mut kärsin ajoittan unettomuudesta. Oon viime viikon valvonu kukkunu tosi myöhään, ja ollu ihan loppu sit muuten koko viime viikon. Jäi urheilut ja syömisten tarkkailu iha täysin... Ja viikonloppu oli juhlinta viikonloppu ni seki iha kohtuudel teki tehtävänsä...
Mutta nyt taas kehissä!! :)
Tosin, eii iha hirveen hyvin alkanu.. Mul meni selkä jotenki jumii, ja kävin lekuris et mikä on, ni mul on jotkut nikamien ympäril olevat jutut jumissa. Tuli lähete työfysioterapeutille, et naksauttelis hieman mun selkää. Nyt oon sit saikul ja ei tarvii hetkeen (toivottavasti menee vaan tää viikko) miettii urheiluu.
Ja tietty mulla oli se et sillon ku liikun riittävästi, ni mun ei tee mieli mitää paskaroskaruokaa, nii nyt on sit superskarppaus siinäki suhteessa. . .
Mutta, kai taas koin jonkinlaisen sisuuntumisen, ku muistin et meijän salilla oli myynnissä modifastib tällasii ateriankorvike jutskii, ja alennuksessa, nii kävin ostaa niit sit tänää ison läjön, ja koitan 10 pvä sinnitellä niillä sit.
Huomas, et ku surimmat kesälomaturvotukset ja mensuturvotukset oli lähteny pois, ni nopsaan tuli viime viikol pari kiloo lisää!! Mutta, nyt oon taas mukan taistossa!!! Se on tärkeintä :)

Tänne on porukkaa palannu, kiva et palsta vähä aktivoituu :)
Ja tähän BMI jutskaan haluisin sanoo, et tosiaan naikkarilta on mulle annettu rajaksi se 33. Sanoivat viimex et soittele ku alat taas olla siinä. Yritän edelleen päästä syyskuussa. Ja kyllä hieman ihmetyttää, et julkisel hoidetaa, vaix BMI olis 40. Niil on kuiteki nii rajalliset resurssit ym.. Ehkä tässä on tosiaan sellanen alueellinen jako, et jossain harvemmin asutuilla paikoilla on vähemmän porukkaa hoidossa, nii pystytään hoitaa myös hieman isomman BMI:n omaavat kans...?? En tiä... Ylipäätään mun mielest outoo, et julkisel puolel ei oo yhtenäistä linjaa...

Vedenjuonnista, niin ihanaa jos teillä toimii tolla lailla :) Mulla tulee nesteet pihalle, mut tähän toiseen ei mielestäni vaikuta. Mulla auttaa vaan se etten syö itteeni ähkyyn ja kuituja, todelllllllla paljon kuituja ni sit oon iha ok.
Tosin, mä oon aina juonu paljon vettä, voi olla siinäki vika....

No mutta, eteenpäin mennään!! Mä kärvistelen seuraavat (ainaki yritän kovasti) pussimössöillä.Just muuten söin sellasen lämpimän ruoan ja oli iha sika pahaa :LOL:
Hyvää viikkoa kaikille!!! Kyllä me onnistutaa :)

TanZZZku noi selkävaivat on tosi ikäviä!
Mulla tuli keväällä se noidannuoli ja sain lihasrentouttavan suoraan alaselkään. Yöh!
Nyt ei oo onneks selkä vihotellu ja epäilen vahvasti että syynä on se että talvella hiihdettiin ja uin ja nyt kesällä oon liikkunut muuten paljon!

Treenit alkaa kuukauden päästä (oon siis laskenu viikon verran väärin) ja hirmunen buusti päällä! Melkein harmitaa että on tää yritys tässä päällä, kun ei uskalla ottaa mitään lisäravinteita tukemaan tätä hommaa.
Mutta mennään luomuna!

Eilen käytiin ukon kanssa sauvakävelemässä ja tänään ois tarkotus taas mennä.
Lisäks tein lihaskuntoa. Jälkimmäistä pitäs kyllä tehdä reippaasti enemmän.
Ihan vaan jo siks että oon alkanu näkee tuloksia ja se on tosi kiva juttu! Enää ei maha niin pahasti ota eteen eikä edes roiku. Tuntuu myös siltä että reidet on kaventunu ja vyötärö. Pitäisikin tässä joku aamu vaikka huvikseen ottaa mitat noista vertaa vanhoihin :)

Tänne voipi päivitellä seuraavaa:

DjaP....30v.....95,5/162.....34,2.....-15kg....-5,7kg
Thank juu! :)

Vähän on taas lipsumisen mekkejä näkynyt, mutta en luovuta!!! :D Ja tänää aamulla pitkästä aikaa vaaka hurautti alle tuon 90kg!! Happy :) Seuraava tavoite etappi on 85kg ja sen pitäis olla suht helppo, jos vanhat merkit pitää paikkansa! Sen jälkeen se aina muuttuu vaikeemmaks...

DjaPille onnittelut !

Mitens TanZZZkulla sujuu pussimömmöjen syönti?

Täällä vaaka näytti aamupainoks 96,1.. mulla on siis kaikki tsäänssit päästä tän kuu n tavoitteeseen!
Sit alkaiski jo treenit niin todennäköisesti saavuttuis se 90kg kans kuukaudessa parissa.
Aivan mahtava vivivivviiiiilis :LOL:

Huomenta!!
Mul on kans ollu joskus junnumpana noidan nuoli ja se on saatanasta. Pussimössöt...hmm... :D Meille tuli kylään meijän ystävä jota ei olla nähty puoleen vuoteen... ja kun saigonil oon ni sit tuli vähä taas juhlittuu... :D et piparix meni taas pari päivää mut tänään sit taas jatkelen. Mä luulen et en ehi saada siihe tavotepainoon syyskuuhun mennes, et hoitojen jatko saattaa siirtyy lokakuulle... Mut kokeilen viel... Kylhän se viime keväänä aika hyvin tippu se paino ku jakso olla vaan täl laihiksel... Noi lipsumiset vaan kummasti nyt niiiiiiin hidastaa tätä proggista.. :D
Mä en ees jaksa kiukutella nyt itelleni, ku itteeni jo niiiiiin naurattaa itteni.. :D
Mä palaudun pussiruotuun tänään.
Isoksi osaksi auttaa ku tulen lukee teijän juttuja tänne, miten paino putoo ja ootte onnistunu!! Saa tsemppivaihteen päälle ja jaksaa taas yrittää!!
ootte huippuja :) <3

en tiedä oonko maininnu mut mä oon vähentäny tosi radikaalisti alkoholin käyttöä nyt. Jo itsestään ne juomat on niin kaloripitoisia mitä tykkään juoda puhumattakaan siitä mitä sitä sitten niiden jälkeen viimeistään syö!

Niin se on mullaki ollu ideana Ambrosia, et rauhottus juhlimisen kans, mut jotenki ny on mukamas ollu sellai et on tarvinnu ottaa.. iha tyhmäähän se on. Viime keväänä oikeesti tein ton saman tempun, et vähensin radikaalisti, ja tuloksia tuli paremmin.
Nyt ei pitäs olla hetkeen näköpiiris mitään, nii voisin oikeestiki tän jutun toteuttaa. Kyl on sillee aika saamaton olo ollu mut kyl märyhdistäydyn täs pikkuhiljaa...
Maanantaina punnitus ni alkaa varmaa ärsyttää toden teolla....

ei se mullakaan aina helppo päätös oo. Tai mua ei haittais käydä ulkona ja olla juomatta, mut mies ei sitä osaa. ja kun mulla ei ole tällä kylällä kavereita niin jos jotain tehdään niin tehdään aina miehen kanssa. Paska juttu :(
Oon vissiin viimeks kuukaus sitte häissä juonu. Sen jälkeen oon tainnu juoda yhden siiderin :) Ennen häitä olin kanssa joku 3viikkoa juomatta :)

Kyllähän se porukkaa ihmetyttää miks yhtäkkiä en juo, mutta kun oon sanonu että tarkotus on kuntoilla ja pudottaa painoa niin ovat kyllä samantien ymmärtäneet :)

Moi.... tässä mun uusin rivi (korjasin tohon ton aloituspainon kun mun edellinen viikkopunnistus oli vahingossa merkattu aloituspainoks)

eva88 / 24v / 110kg & 169 cm / 36.5 / -25 kg / -5.5 kg

Olo on mahtava, mahassa tuntuu kipristelyä MONEEN KUUKAUTEEN ihan kuin menkat ois alkamassa.... huh huh!!! Tässähän tätä jännätään, oisko eka kunnollinen luomukierto pitkästä aikaa! Mulla on vyötäröltä lähtenyt nyt 12 cm pelkkää turvotusta ja ostin just eilen uudet 46 koon housut - kun aloitin laihduttamaan niin käytin kokoa 50 kun 48 meni just just kiinni - ja nyt pystyisin ne 48:it vetää avaamatta pois jaloista! :DD Mieskin ihmetteli että tässä on nyt jotain pielessä kun en oo laihtunut NIIIN paljoa mutta selkeesti pienemmät vaatteet menee.... Nyt se on itsekin innostunut kokeilee karppausta, heitti heti kaikki leivät roskikseen ja tekee töihin salaattia evääksi..... No mut aina parempi että menee vähemmän rahaa ruokaan kun molemmat syö samaa!!

Heitin eilen miehelle läpällä että "aattele jos plussaisin jouluna" ja mies vaan jotain hymisteli.... mutta mulla on sellainen fiilis että heti kun aloitin karppaa niin keho on jotenkin "normalisoitunut".... just noi menkkatyyliset kivut (jos ne nyt oikeesti alkaa) ja muut.... kuukausiin ei oo ollut MITÄÄÄN tuntemuksia.... nyt ollaan jännän äärellä! Seuraillaan.... TSEMPPIÄ KAIKILLE!!!

eva mahtavia tuloksia! 12cm on tosi paljon ja noista vaatteistakin saa ihanan konkreettista näyttöä että jotain on tapahtunut!
Mulle tais lääkäri suositella vähähiilarista (ts karppia)ruokavaliota kun on noi monisarjaset munikset.

Täällä kans ollaan karsittu hiilareita veke ja lisätty protskua ja lenkkiä.
Mahti fiilis kun katsoo alaspäin niin eka näkyy tissit eikä vatsa ;)

Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....35,97..-32,28kg..-10,2kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm........36,2...-34kg...

DjaP...............30v....95,5kg/162cm.......34,2...-15kg.....-5,7kg

eva88..............24v...110kg/169cm........36.5...-25 kg...-5.5 kg

Hopeakissa......24v....105kg/162cm.......40,01..-40kg....-1,3kg

InLove_...........35v....111kg/180cm.......34.3....-10kg.....-1kg

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg........-1kg

Moto76...........36v....118,6kg/168cm.....38,8...-20 kg....- 9,2kg

Rhyme............28v....111,8kg/160cm.....37.4...-23 kg....-16 kg

Simpli.............25v....96kg/165cm..........32,7...-11kg.....-7kg

TanzZzku…......30v...102,8kg/170cm......33,7...-12,8kg..-4,3kg

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg

Aniit................27v...............................37…..-10kg...-1,6kg

Mila86.............26v....85,2kg/167cm......30,23..-15,2kg..-900g

HaaveissaPulla..33v....86kg/162cm........32,8...-8kg...

Nyt alkaa puntari olla vähän parempi nimittäin sain tänä aamuna tuloksen 92,5kg. Aloitin nimittäin viime viikon keskiviikkona syömään nutrilett pusseja ja salaattia, vaikka yhtenä iltana käytiin ravintolassa niin olen silti viikossa paino tullut alaspäin ainakin 1,5 kg vaikka vielähän tätä viikkoa on jäljellä...:D

huomenta!!!!
Tääl ei mee nyt iha putkeen!!! La olin jo tosissaa et nyt alan pusseilee, mut sit mutkien kautta päädyinkin veljelleni pelaamaan korttia, ja hän tarjosi ruoatkin, se oli kyl iha terveellistä, sisäfilettä ja riisiä. Nyt en kyl juopotellu, jos jotai positiivista pitää löytää.
mutkien kautta taas koin eilen hillittömiä masennuksia..Otettii vähä yhteen mun veljen kans, ja mun puhelin meni rikki.. :ashamed: Kaiken lisäx, nyt ku selkä alkaa olla kunnossa, mulle on lenssuu pukkaamas!!! Ei o kuumetta mut sellai räkänen et ei uskalla jumpalle mennä... :kieh: Ei ihan ny mee putkeen.
Mutta, nyt olis hyvä sit noit pussei alkaa vetää... Oon jo monesti muka päättäny mutta...
TÄNÄÄN ALOTAN!!! SE ON NYT PÄÄTETTY.
Mul on viikko mensuihin, ja sit pitäs soitella taas polille, mut eipä tarvii jos painoo en saa nyt edes hieman alas. Toivottavasti pystyn nyt olee näil pussukoilla, se on mun viimeinen toivo tähän kiertoon!!!!
Ja varmaan arvaatte, ei punnitusta tälle viikolle... Muutama 100g on 98,5kg... Koitan räpistellä.
Mulla on Ambrosia toi sama juttu!!! Mua ei haittaa olla juomatta, mut sit mies ei just kans juurikaa osaa olla ottamatta jos on viikonloppu, ni sit tulee huomaamatta iteki otettuu. Mun mies jotenki edellee haluis olla nuori ja huoleton parikymppinen, aika ajoin, ja mennä aina ku on mahis!! Toisaalta se monesti sanoo et ei toi juopottelu enää oo hauskaa ku siit kärsii nii mont päivää yms... En tiä, pitäs vaan ite pysyy kovana. Mä en ite haluu just ees lähtee välttämättä ulos, ja baareihin viel vähemmän, tekisin mieluummin jotaa iha muuta....
AAAARRRGGGHHH!!!! Anteex tällane tilitys heti aamusta!!!!

TanZZZkullahan ollu vauhdikas viikonloppu. Toivottavasti ei paha riita ollu vaikka puhelin menikin rikki.

Meillä kans mies ottaa useampi ja enemmän ku minä, mutta nyt kun on pari täysin alkoholitonta viikonloppua ollu ja ollaan ulkoiltu ja muutenkin touhuttu kaikkea niin on sanonu että täähän on ihan kivaa :D Eilen juotiin saunakaljat (yhdet) ja mies siinä totes ettei edes muista koska on viimeks maistellu kaljaa :D ja totes samaan syssyyn et sen verta hyvä olo ollu nyt alkoholitta, että ei meinais juurikaan enää edes tissutella joka viikonloppu edes saunakaljoja :) Mut ei se kuulema absoluutiksikaan oo ryhtymässä ;)

Aamu känkkäränkkä on poistunu :) Ei pitäs tunnepuuskas kirjotella mitää, kirjotuksista saa iha (minä itse omistani siis) toisenlaisen kuvan ku oikeesti ajattelen.....
No, oppia ikä kaikki.
Ambrosia, nii tuo mun ukkeli myös jotkut vapaat viikonloput tekee extra töitä. Ja sit tiukan työrupeaman jälkeen on aikas poikki niin haluaa "nollata" sitte. Tosin eilen sanoi just ku puhuttii mökille menemisestä, et mennään vaan me + meijän koiruli, ja mennää urheilee sinne, ulkoilee ja sillee, et hän on miettiny tota alkoo ja ei hänkään oikee lämpee et pitää vähentää... Välil tosiaa se haluu iha hirveesti mennä ja olla taas se huoleton poika, ja välil taas vähentää radikaalisti...
Varmaan seki, ku monesti ollu et työviikon ja + siihen päälle se viikonloppu töitä, ja viel seuraava viikko, nii ei ehdi sit oikee lepää. Ja sit ku on tehny sen 12pvä putkee töitä, ni haluu nollaa just sen viikonlopun, ja sit on iha kahta kauheemmin poikki, ni ei oikee ees pääse sillee tekee ja touhuu niinku mitää järkevää ja ehtis niinku nauttii siit selvänä olosta ja muusta tekemisestä.
Sit mäki meen mukaa helposti ja huhhahhei, taas tuli juhlittuu. Ja sit en sillee haluu naputtaakaa kauheemmin, koska hänel ei sillee oo sitä omaa aikaa niinku mulla, ja muutenki ku tekee aikas paljon töitä..
Ja toki, kyllä mua itteeniki janottaa välil iha pirusti :D ja tekee mieli nollata ja riekkuu. Että tarkoitus tässä ei tod ole miehen mollaaminen, vaikka hän ehkä hieman useammin haluaakin mennä kun minä.. Ja kyllä minäki tosiaa vien sit häntä, et varmaan sit tarkemmin ajateltuna meidän juhlintahalut ei taida aikataulullisesti oikee kohdata :LOL:
Ja tässä samalla pohdittuani tätä, uskon et meil toi hyvin pitkälti opittu tapa. Vähä jotaa muuta teksaa ja pirteenä ma aamuna töihin ni on ihan eri olo :)
Joopa. Jotai positiivista jos pitää alkavasta lenssusta löytää, ni ei kyl oo nii kova ruokahalu, mikä on tosi hyvä, ku vedän näit pussei, koska täs tulee nälkä.
Ou jee, jos sitä olis loppuviikosta jo hieman kevyempi :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä