Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

TanZZZku tietty kannattaa soittaa ja kysyä, ei siinä mitään menetä :) Voipi olla että kun hoidot on alotettu niin niitä jatketaan sitten siitä mihin ennen kesätaukoa jäitte? Toivotaan niin, ja hirveesti tsemppiä arkeen paluun ja painonpudotukseen!

Odotus on yhtä piinaa kun ei oireita juurikaan ole :/ Hyvä asia sinänsä mut ei mielenrauhan kannalta ollenkaan hyvä asia... Kaks kertaa syke nähty, viimeks kolmisen viikkoa sitten ja huomenna nt-ultra jota odotettu innolla ja kauhulla, pelko siitä että pikkunen ei ookaan jaksanut kasvaa on suuri :(

Heips taas pitkästä aikaa :)

Lomat on nyt lusittu ja laihishan nyt meni loman aikana vähän miten meni...
Vaalla en oo ees uskaltanu käydä, mutta perjantaina olis taas tarkoitus rohkaistua ja kavuta katsomaan tuhot :D Thank god, mul ei ollu ku viikko lomaa :D

Tervetuloa Eeva :) Mulla myös pco todettu ja sun oireet kuullostaa tutulta! Etkö ole saanut mitää lääkkeitä raskautumisen avuks? Kyllä mulle on määrätty Clomeja ym. tässä vusoien varrella useampaankin otteeseen, vaikka koko ajan ollut ylipainoa!? Terveyskeskuksissa pitää vaan olla tiukkana ja kertoa, että laihisprojekti on koko ajan meneillään! Toki on ymmärrettävää, että olisi ihanteellista, jos painoindeksi olisi alhaisempi, mutta kyllä pullukammatkin onnistuu raskautumaan!
Tosin vissiin ainoa "parannuskeino" pco:ssa on laihtuminen...
Yksityisellä puolella saisitte varmasti apua nopeammin, mutta se toki maksaa vähän enemmän.

Mulla tää kierto näytti hyvältä, mutta aamuinen raskaustesti oli taas toista mieltä... Enää yksi clomikierto jäljellä ja sit naistenklinikalle. Eli nyt on PAKKO LAIHTUA!!!! Lääkäri muistutti taas siitä kuinka tiukkoja ne on siellä tuon painoindeksin kanssa, eli alle kolmenkymmenen pitäisi nyt päästä... Huoh! :ashamed:
Jonot ilmeisesti aikamoiset, joten onhan tässä vielä aikaa...

Ilmottelen huomenna kauhulukemat vaalta :D

Voi Mila... Toi on kyl nii hanurista!!! Se et ei varmaan voi ikin rentoutuu täysin, vaikka just raskautuiski!!! Tsemppiä ja voimia :heart: Mitäs muuten siel ultrassa...??? Tulehan kertoo kuulumisii :) Toivottavasti kaikki on hyvin....

Djap, helou :) Mulla oli 4 viikkoa lomaa, ja voit varmaan arvata miten mun kävi ja :D Nyt koitan päästä eroon turvotuksista ja kevään&kesän aikana takasin tulleista kiloista!! Iso proggis täälläki edessä.... :ashamed:

Kuhan mensukivut helpottaa, olis taas tarkotus mennä jumpalle.
Ti kävin zumbassa ja se oli kp1. Kp:t 2 ja 3 on aina niiiiiiin suurta tuskaa ja kivut on aina niin järkyttävät et saan olla onnellinen jos töissä pystyn olee!!! Tosin, nyt ne alko jo kp1 illalla, tosi siistii jos ne nyt aan pitenee.... :(
mä yritän jo tänään mennä jumpalle, kattelen siis iltapäiväst kipujen voimakkuutta. Huomisest eteenpäin pääsen satavarmana ainaki taas normaalisti jumppaan :)

Soitin myös polille, ja sain ultra-ajan ens viikon pe, mut hoitsu ei osannu sanoo et voidaax sit siirtoo tehä, et lekuri eka ultraa ja tsekkaa et ox kaikki ok..
Mä itse nyt viel arvon, et kantsisko mun kuiteki peruu se aika. Ku oltii tosiaa alunperin miehen kans suunniteltu et syyskuus jatkettas vasta.. Ja muutenki, ku painoo on nyt ton verran, ja sitä pitäs olla se 10kg vähemmän..
Mies on sitä mieltä et me pysyttäs alkuperäisessä suunnitelmassa ja syyskuussa vasta mentäs jatkaa, ja sano iha hyän pointin et onhan se parempi mahollisuus raskautuu jos on normipainosempi..
Mä taas mietin toisaalt, et ikää tulee koko ajan lisää, ja sit et jos kävis hyvä tuuri, ni ei tarvis näist kivuist kärsii joka kuukausi..
En tiä!!

DjP samoilla mennään! 1 kierto clomeja jäljellä ja sitten kutsuu nk...
Nyt on ainakin loppu viikon suunnitelmat selvillä... huomenna lenkille, lauantaina lenkille, sunnuntaina lenkille... ens viikolla lenkille....

Mulla ei lomalla onneks tullu kiloja, mutta nyt oviksen jälkeen ei oo vasta toiminu lähes lainkaan.
Ei mulla onneks oo ku pari hassua kiloa jotka pitää saada pois niin on oikeasti painorajalla mutta nää kilot tuntuukin olevan sitkeässä!

Toisaalta epäilen näin että jos ja kun meidän sairaala sen lähetteen naikkarille laittaa niin menee vielä useampi kuukaus ennenkuin päästään sinne "sisälle".

Tässä ei siis muuta kuin töppöstä toisen eteen,siiderit, viinit ja herkut pois. Kyllä ne kilot siitä karisee !!

Ja nyt taidan mennä ilmottautumaan sinne kickboxingiin :)

T. toimistotyötä tekevä kahvitaukoilija... ja tottakai kahvitauolla on oltava herkkuja :/

Me käytiin tänään ensimmäistä kertaa OYS:issa. Tuomiona oli, että vielä 7 kg pitäisi saada pois. Käytiin tutkimuksissa viime talvena Väestöliitossa, ja siitä olen pudottanut 15 kg. Kontrolliajan otin marraskuulle, silloin pitäisi siis olla 7 kg kevyempi. Tämän jälkeen vasta päästään jonoon IVF:ään, joten pitkä on tie lapselliseksi. Siinä vaiheessa on odotettu lähes kolme vuotta, ennen kuin edes päästään jonottamaan puoli vuotta.

Meillä ei ole mikään tässä prosessissa oikein mennyt putkeen. Munatorvien aukiolotutkimus ei onnistunut, lähete Väestöliitosta julkiselle ei ollutkaan lähtenyt ja viivästystä tuli puoli vuotta jne. jne. Alkaa olla aika masentunut ja paska fiilis kaikesta. Onneksi pääsimme lääkärin kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että inssistä tuskin on meille hyötyä, eikä tarvitse käydä sitä pettymysrumbaa läpi.

Toivottavasti täältä saan vertaistukea loppuihin kiloihini! Onneksi motivaattori on parempi kuin ikinä.

PS. Tervetuloa vierailulle myös elämäntapamuutosaiheiseen blogiini nuorempilaihempi.blogspot.com :)

Heips myös Ambrosia ja Rhyme!!! Täytyypä käydä tsekkaamassa teijän blogit, varmasti muuten motivoi tuo kirjoittaminenkin, aihe on niinkus koko ajan pinnalla.
Tos aiemmin arvuuttelin et pitäskö se ens viikon perjantainen aika peruu, ja soitin viel uudelleen naikkarille ja pyysin et josko hoitsu vois kysyy lekurilta et harkitseex ne ees siirtoo ku kilot onki tullu takas, ni vastaus oli et pitää olla siinä sovitussa painorajassa. Eli aika peruuntui automaattisesti sitte nytte...
Eli sit taas ku painan sen 93kg ni saan soitella uusix ja sit alkavat miettii PAS.....
Yritän sen tuohon ensi kuulle saada tiputettua, aikaa on aika tarkalleen 6viikkoa, kiloja n. 8. taas aika tiukille vetää mut katsotaan.....

Auts! Vaaka kertoi karua lukemaa, eli 92,3kg :stick:
Oma moka, mutta tästä ei voi olla suunta kuin alaspäin :)

Mulla on kyllä joku ihme turvotus mahassa meneillään?! En tiiä johtuuko tulevista menkoista, koska yleensä mun ei tarvii montaakaa päivää syyä kevyemmin, niin tietyt vaatteet kertoo heti vyötäröltä, että oikein on syöty. Johtuu varmaan pääosin siitä, että vähennän leivän puputtamista, joka mulla turvottaa ihan ökynä, mut nyt jo viidettä päivää taas ruodussa ja maha on edelleen ku ilmapallo!? :|

Ens kierrossa alotan myös Metut, joten toivotaan, että niistä olis ees pikkusen apua tässä projektissa! Evan kannattais myös jutella lekurille metuista, jos ja kun sulla se pco diagnosoidaan! :)

Pitkä ja kivinen on ollu teillä tie Rhyme : / Toivotan hurjasti tsemppiä viimeisten kilojen pudottamiselle!! :)

Hienoa Mila :) Oon tosi ilonen puolestasi, ja samal vähä surullisen kateellinen, siis sillä lailla, et mäkin haluun ja en jaksais enää oottaa!!! En siis sillee negatiivisella tavalla niin ku joskus on kateellinen ku joku on raskaana... kyl sä tiedät :)
Mun puolesta saat päivitellä listaa jatkossaki. :)

Pitäs pystyy aina aattelee pitemmälle ku ahtaa herkkuja ja holia turpaansa... tän siitä sitte saa.
Eli, mä oon kans PAS ajatellen ketjun nimen mukasessa tilanteessa...hetkellisesti ;)
Aika masentavaa... tää on(toivottavasti ei) / tuntuu et tää olis ikuinen proggis nää saatanan läskit ja tuntuu et lapsettomuus myöskin.. :(
On näköjää tänää vähä tällanen surullisempi päivä... kai tää tästä...sori.

Viimeksi muokattu:
Mila aivan ihanaa! Voi että, jospa sitä itekkin joskus. :)

DjaP onko sulla joku lääkitys? Mulla ainaki clomit turvotti niin paljon, että ahisti kaks keskimmäistä kierron viikkoa. Sanoinkin lääkärille, etten halua niitä enää syödä, kun ei pysty istumaan kunnolla... Toivottavasti pallomaha helpottaa, turvotus on maailman inhottavin tunne!

Tsemppiä Tanazzzku! Varmasti jokainen käy noita "tää ei ikinä etene" -tunteita läpi. Onneksi suurin osa lopulta sen lapsosen saa. :)

Olis muuten kiva tietää, miten te painoa pudottelette? Itse olen tiputtanut 15 kg ihan vaan säännöllistämällä ruokailua, syömällä kasvisvoittoista ruokaa ja liikkumalla paljon. Millään dieetillä en ole mielestäni missään vaiheessa ollut. Paino on mennyt pikkuhiljaa alaspäin. Nyt pitää kuitenkin vähän tsempata, että saa tuon 7 kg lähtemään kolmeen kuukauteen. Varmaan yritän pitää ruokapäiväkirjaa, niin näen, etten syö kulutuksen mukaan vaan sen alle. Kun työt alkavat viikon päästä, tulee liikuntaa lisää työmatkapyöräilyn muodossa 16 km/pvä. Se varmaan vähän buustaa aineenvaihduntaa taas eteenpäin.

Rhyme, siltähän tuo taas tuntuu pitkästä aikaa, et ei etene, ja se on ihan oma vika. Meillehän on tehty 1. ivf viime keväänä, josta jäi kax alkioo pakkaseen ja niit olis voinu alkaa täs kierros koittaa siirtää, jos en olis lihonu takas... oon jo hoitoon päässy käytännössä mut taas hieman jumittaa kilojen takii.
Kyselit myös miten kukakin laihduttaa..
Mulla on sellanen systeemi, et merkkaan kiloklubiin päivittäiset syömiseni ja koitan liikkuu paljon. Kaloreita tulee n. 900-1600/pvä, tosin täl viikol ollu siel 1000 kcl/ pvä nurkilla... Just aattelin et lisään sitä päivittäistä kalorimäärää, et kroppa ei mee säästöliekille. Ja pyrin siihen, et kaikki kiloklubin "pallukat" tulee vihreix, et tiedän saaneeni oikean määrän kaikkee suhteessa toisiinsa.
Alotin taas tän viikon ma ja ihan ok oon pysyny ruodussa, vielä :) tänään taas zumbaamaan. Viikonloput onki haasteellisii ku on liikaa aikaa... Koitan kuiteki taistella kovasti!!!!

Heippa kaikille! Olen lueskellut tätä ketjua aiemminkin mutta nyt vasta rohkenen mukaan. Mulle lääkäri ei ole koskaan painosta huomauttanut, oletan johtuvan siitä et hoitoihin menty miehestä johtuvan ongelman vuoksi ja aikoinaan olen kyllä alkupainoni 89kg papereihin laittanut mutta sen jälkeen painosta ei ole ollut juurikaan puhetta, nyt vaaka huitelee hurjia lukemia näin kesäloman jälkeen 105kg !:ashamed: Paino pyörinyt pitkään tuossa alle sadan mutta tosiaan nyt loman aikana karannut käsistä, juuri kun oli tarkoitus että kesän aikana tippuisi, oltaisiin toukokuussa päästy hoitoon mutta siirsin itse elokuuhun jotta olisi aikaa painoa tiputtaa ja kuinkas kävikään... Meillä olisi edessä 3. ja viimeinen hoito joten kaikkensa pitäisi sen eteen tehdä. Tein tuota bmi laskuria ja sen mukaan nyt olisi tälläiset lukemat 168cm ja 105kg bmi 37,2 ja tavoitteeni siis olisi saada tippumaan 89kiloon jolloin bmi olisi 31,5. Aika hurjalta tuntuu tuo kilomäärä joka täytyisi pois saada :|

Tosiaan tarkoitus oli nyt seuraavasta kierrosta alkaa hoito jonka olisi pitänyt jo alkaa.. Mulla kierto ollut aika tarkalleen 30päivää mutta nyt huidellaan jo kp38 ! ja vuotoa ei näy eikä kuulu. En tiedä onko stressin aiheuttamaa vai liekö tuo painonnousu tehnyt kierrosta selvää:O

Juu, siis mul on nyt neljäs clomikierto lopuillaan, mut ei oo koskaan aiemmin aiheuttanu turvotusta. Tosin nyt oli eka kierto jossa Terot tukena kp14-25, joten saattaapi johtua Teroista. Toivotaan, että laskee kunhan menkat alkaa! Tää on nimittäin tuskallisen ahistavaa!! :mad:

Oon nyt merkinnyt tunnollisesti ruokapäiväkirjaan syömisiä muutaman päivän ja vaikutus on kyllä ihmeellinen: vaaka on jo hypännyt satoja grammoja alaspäin. Kyllä minä tähän pystyn. :)

Tsemppiä Mörkötys! Mulla on tosiaan 15 kg pudonnut, ja se on tosiaan lähtenyt niin vaivattomasti, ettei oikein tajuakaan, että on oikeasti pudottanut paljon painoa. Kilo ja gramma kerrallaan vaaka liikkui alaspäin, kun vähän kiinnitti huomiota siihen, että söi lautasmallin mukaan ja jätti karkkihyllyn kaupassa väliin.

Maanantaita kaikille!!
Tervetuloa mukaan Mörkötys!! Oletteko hoidossa julkisella vai yksityisellä? Me ei päästy PAS:n koska mun paino oli taas noussu... Mulla on rajana 93kg ja BMI 33.
Kyllähän se kuulostaa kertaheitolla paljolta tuo tiputettava kilomäärä, mut joku täällä aiemmin (en muista kuka :ashamed:) kertoi tällasesta pikkutavoitteilla etenemisestä. Eli vaikka 5kg tai 10kg askeleilla niin se ei tunnu niin kamalalta :) Itsellä olis toive joskus painaa 80kg, ja koitan nyt ensin saada tiputettua sinne 90kg, ja siitä sitten vasta 80kg. Katsotaan miten tytön käy ;)

Täällä on jotenkin selvitty viikonlopusta.. Pidin kyl la herkkupvän ja oikeestaan koko viikonlopuna en kirjannu iloklubiin syömisiä.. Tein kyllä sillä lailla että koitin kuitenkin syödä vähemmän ja en vetänyt täyteen ähkyyn itseäni. Sipsien sijaan valitsin eilen popparit ja dippasin porkkanoita. Urheiltua tuli ihan kiitettävästi viime viime viikolla,
4krt kävin liikkumassa. :)
Painoa lähti ihan kiitettävästi viime viikol.. Tosin, pitää ottaa huomioon, että siinä on mukana menkkaturvotusten lähtö ja kesälomajuopottelu turvotuksen lähtö.
Eli mun päivitettävät tiedot:
Paino: 98,5kg BMI: 33,7 ja pudotus huimat: 4,3kg
Nyt sit varmasti hidastuu putoamistahti ku on nesteet, lomapöhötys ja menkkaturvotukset lähteny. Yritän silee et n. kg/ viikko.
Mites muiden viikonloppu on menny?? :)

Lauantaina juhlittiin kaverin polttareita. Oli niin kivvaaa, ettei pitkään aikaan. Syömiset pysyi ihan kuosissa: kotona kasvissosekeittoa lähtiessä, ravintolassa lohta ja risottoa ja ennen baariin lähtöä salaattia ja palanen sienipiirakkaa. Juomana oli valkkaria ja pari kaljaa, niin ihan kuosissa pysyi nekin kalorit, vaikka tuli juotua aika paljon.

Sunnuntaiaamuna heräsi onnellisena siitä, että pääsee palaamaan omaan, tuttuun rytmiin. Illalla lähdin pyörällä salille ja nautin harvinaisen paljon itseni rääkkäämisestä. Keskiviikkona ois puntaripäivä. Toivotaan tiputusta. :)

Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)

Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm...35,97..-32,28kg..-10,2kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm.......36,2...-34kg...

DjaP...............30v....95,5kg/162cm.......35,5...-15kg...-2,2kg

Hopeakissa......24v....105kg/162cm.......40,01..-40kg..-1,3kg

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg....-1kg

Moto76...........36v....118,6kg/168cm.....39,5...-20 kg..- 7,1kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

TanzZzku…......30v...102,8kg/170cm.....33,7...-12,8kg..-4,3kg

+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg

Aniit................27v...............................37…..-10kg...-1,6kg

Mila86.............26v....85,2kg/167cm......30,23..-15,2kg..-900g

HaaveissaPulla..33v....86kg/162cm........32,8...-8kg...

TanZZZku Julkisella ollaan...

Me nyt sitten kuitenkin päätettiin lähteä hoitoon tästä kierrosta.Tai oikeastaan seuraavasta kun tähän kiertoon kapseli laitetaan.

En ole koskaan ollut niin onnellinen menkkakivuista kuin nyt, siis olin aivan varma et mun keho on tehnyt stopin ja menkkoja ei enää tule laisinkaan. Olivat tosiaan sellaiset 10 päivää myöhässä.

Olen huhkinut hullun lailla viime päivät ja toivon et ehtisin edes vähän saada painoa pois ennen hoidon alkamista. Onhan tässä reilu kuukausi aikaa ennenkuin piikitykset ym. alkaa. Täytyy vaan pysyä tiukkana.

Tällainen pikainen päivitys, kun olen työreissulla koko viikon, elikkäs kesän saldoa, jos joku ehtii päivittää
Moto76...........36v....118,6kg/168cm.....38,8...-20 kg..- 9,2kg
elikkäs aika heikko tulos kesäloman aikana, mutta alaspäin kuitenkin mennään...

Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm...35,97..-32,28kg..-10,2kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm.......36,2...-34kg...

DjaP...............30v....95,5kg/162cm.......35,5...-15kg...-2,2kg

Hopeakissa......24v....105kg/162cm.......40,01..-40kg..-1,3kg

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg....-1kg

Moto76...........36v....118,6kg/168cm.....39,5...-20 kg..- 7,1kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

TanzZzku…......30v...102,8kg/170cm.....33,7...-12,8kg..-4,3kg

InLove_..........35v.....111kg/180cm.......34.3......-10kg

+ Plussanneet +

Lisäsin itseni

Eli hoidoissa ollaan mutta haluan pudottaa painoa -10kg jotta onnistumisprosetti nousisi hieman. Paino tullut tupakan lopetuksesta pienessä ajassa. Niin painoa on pudotettava että pysyykin hoidoissa.

Viimeksi muokattu:
DjaP: Ei olla kokeiltu vielä mitään lääkehoitoa, Terolutia olen käyttänyt joskus aikoja sitten kun olen pelännyt jos menkat sittenkin alkaisi lomamatkan tai muun semmosen kanssa päällekkäin kun testit on näyttäneet sittenkin negatiivista... Aattelin nyt kokeilla tuota laihdutusta ensin jos se lähtis siitä!

Tosiaan aloin karpata edellisen viestini jälkeen kun tuli sellainen fiilis ettei enää mitään hävittävää ja TULOKSIA TULEE!!! :O Nyt vähän päälle viikko karppausta ja vaaka näyttää -3,5 kg! Tuntuu että kokoajan saa juosta vessassa!! :LOL: Housutkin istuu paremmin, ei oo enää sellaista julmeeta palloa vatsan kohdalla (vitsit kun itketti aina kun joku puolituttu tuli onnittelee raskaudesta kun vatsan muoto oli just sellainen...)... kyllä tää tästä! Oon enimmäkseen syönyt kasviksia, kalaa ja kanaa, täysrasvasia maitotuotteita ja herkkuna sitten tummaa suklaata. Heti kun lopetin viljan syönnin niin katos närästys ja ripuli myös..... mitäs kummaa :confused:

Mun tiedot siis:
eva88 / 24v / 106,5kg & 169 cm / 37.2 / -25 kg / -3.5 kg

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....35,97..-32,28kg..-10,2kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm........36,2...-34kg...

DjaP...............30v....95,5kg/162cm.......35,5...-15kg....-2,2kg

eva88..............24v...106,5kg/169cm.....37.2...-25 kg...-3.5 kg

Hopeakissa......24v....105kg/162cm.......40,01..-40kg....-1,3kg

InLove_...........35v....111kg/180cm.......34.3....-10kg.....-1kg

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg........-1kg

Moto76...........36v....118,6kg/168cm.....38,8...-20 kg....- 9,2kg

Rhyme............28v....111,8kg/160cm.....37.4...-23 kg....-16 kg

Simpli.............25v....96kg/165cm..........32,7...-11kg.....-7kg

TanzZzku…......30v...102,8kg/170cm......33,7...-12,8kg..-4,3kg

+ Plussanneet +

Viimeksi muokattu:
Mulla oli tänään punnituspäivä. Tämmönen rivi:

Rhyme...28v...111,8 kg/160 cm...43.7...-23 kg...-16 kg

Näyttää aika ihanan lohdulliselta, kun sen laittaa näin. :)

Laitoin muuten tuon lähtö-BMI:n, kun en tiennyt, pitikö olla se vai nykyinen tilanne...

jahas, tää neiti joutuu nyt skarppaamaan ihan kunnolla.
Lähete naikkarille lähti vissiinkin eilen, joten nyt on korkea aika alkaa oikeesti tosi toimiin tän pudotusprojektin suhteen.

Onneksi 3:n viikon päästä alkaa se potkunyrkkeily.
Tänäänkin on tarkotus lähteä lenkille.

Uskoisin kyllä että sillä + lenkkeilyllä ja muulla "kotitreenillä" pääsen tavoitteeseen ennen naikkari-aikaa. Pakko päästä.

Ja eihän sitä teidä jos tää lapsettomuus on vain ja ainoastaan tän painon syytä.
Ei siis voi olla parempaa motivaattoria painon pudotukseen kun se oman nyytin kaipuu!!

Yhteistyössä