Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Hopeakissa olet oikeassa, että on hyvä ottaa pieniä etappeja. Olen ajatellut, että nyt aluksi koitan itseäni motivoida sillä, että jokainen kilokin on jo saavutus. Jokaisesta 5 kilosta olen ajatellut palkita itseni jollain esim. vaatteella tai jalkahoidolla ym.
Elikkä tänään pääsin taas uudelle kilolukemalle 113,7 auts, näyttää muuten pahalta kirjoitettuna... :) No suunta on koko ajan alaspäin, joten se on pääasia.
Ambrosia kyllä soppailu kuluttaa ja on vielä ihan hauskaakin liikuntaa :)
Mila kiva, kun jaksat päivittää listaa:)
 
Mila, jos vaan jaksat ja haluat, niin ilomielin saat päivitellä!! Se olisi jopa suositeltavaa ;) Mä vaan mietin et jos et sillee meijän kaa nyt laihduttele nii alkaax se päivittäjän pesti ärsyttää sua mut hyvä kiva jos ei :) Mä varmaan ehtisin unohtaa miljoonaan kertaan Ambrosian ohjeen, ja koko päivityksen, jos siis mun kontolle olis kapsahtanu :D:LOL: Hyvä näin :)
Ox sulla jo muuten raskasuoireita??? :) Miten oot voinut??

Hopeakissa toi kuulostaa ihan fiksulta tavalta!! Ja nimenomaan niin että oikeesti opettelee jonkun uuden jutun, eikä vaan et nyt laihdutan.. Pitääpä koittaa iteki soveltaa, kiitos vinkistä!! :)

En ole itse tutustunu sillee kalorilaskuriin, ja totta puhut Ambrosia et sielt ei nii kaikkee löydä, ihan sielt olis päivitykset uusien ruokien esim. leipien osalta jääny pois. Sit pitääki aina hieman soveltaa... Mut kiloklubissa tykkään siitä, ku se kertoo et mitä lisää ja mitä liian vähän. Tulee syötyä oikein... Mun on ainaki vähän vaikea hahmotella et millon riittävästi kuituu, kasviksii ym... Ja itse asias ollu tosi iso ylläri et kuidut ja kasvikset jää helposti vajaax.
Toki Ambrosia, shoppailu käy kovasta urheilusuorituksesta ;) Ja siitähän saa ja hyvän fiiliksen ku löytää itelleen jotaa, sama ku liikunnan endorfiinit? ;) :D

Joopa. Onnex on jo to. Oon jotenki olu tosi väsyny tän viikon.. Kivaa ku tulee viikonloppu nii saa vähä leppäillä.

Ihanaa ku tähän ketjuun saatiin vähän lisää eloa :)
 
No tämä ei laihduttamiseen liity, mutta hoitoihin kyllä. Soitin klinikalle, kun menkat kestivät nyt passin jälkeen vain 2 vrk. Limis oli kuitenkin 14 mm, joten olisi ollut normaalia, että olisivat olleet aika moiset siis. Testasin viime to vielä pp 16 negan, mutta pp 11 sain testiajan jälkeen n. 10 min selkeän viivan elikkä olikohan siellä jotain kiinnittymistä sitten ollut. No hoitaja käski nyt kuitenkin testata vielä, vaikka itse olen sitä mieltä että kyllä se viiva olisi pitänyt jo pp 16 ilmaantua. Muutoin rauhoitteli vain, että kyllä se limis tulee sitten ulos seuraavissa menkoissa. Mulla oli vain muutama vuosi sitten sellaista hematoomaa kohdussa, eli sinne oli kertynyt limakalvoa paljon, joka ei itse vuotanut pois. No heinä-elokuun vaihteessa on hoidon suunnittelu, niin kaippa se siinä sitten selviää se limakalvonkin tilanne. Ärsyttää tällaiset vain, kun haluaisi pitää nyt vapaata näistä hoitojutuista ja keskittyä kesään ja laihduttamiseen ja liikkumiseen.
 
Laittaakapa vielä kaikki uudet omat tietonne niin lisäilen teidät tonne listalle! :) Ja ootteko päättänyt millon ois teijän punnituspäivä, ni tiedän käydä kurkkimassa ainakin silloin, en varmaan päivittäin jaksa/ehdi...

TanZZZku ei mulla kummempia oireita vielä, tissit kipeet, väsyttää, janottaa ja pissattaa, siinä ne selkeimmät :D Verikokeen tulokset sain ja vahvasti raskaana ollaan, se hcg-arvo oli jossain ihan ylärajoilla. Mut huokaisen vasta sitten kun nään että sydän on alkanut lyödä, sitä odotellessa...
 


Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)



Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm...35,97..-32,28kg..-10,2kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm.......36,2...-34kg...

HaaveissaPulla..33v....86kg/162cm........32,8...-8kg...

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg....-1kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

TanzZzku…......30v....97,5kg/171cm......33,2...-17,5kg..-300g




+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg

Aniit................27v...............................37…..-10kg...-1,6kg

Mila86.............26v....85,2kg/167cm......30,23..-15,2kg..-900g



 
Ihanaa Mila, vahvasti raskaana :) :heart: Millon sul on se ar-ultra?? Ootko saanu jo aikaa??
Eikös me maanantaista aina puhuttu et sillon punnittas ja laitettas tietoja???
Mulla tiedot pysyy samana mitä listas on nytte. Sitä pidän uutena lähtöpainona.

On muuten hassua ku lukee omaa edellistä kirjotusta, pitäs vissii aina lukee läpi ennen ku laittaa eteenpäin :D Todella epäselvää tekstiä!! Ed. kirjotukseen viitaten, tarkoitin Ambrosia tietenkin, että kiloklubissa ei niit kaikkii ruoka-aineita/ ruokia löydy, ei suinkaan siel kalorilaskurissa :LOL:

Moto, noi on kurjia noi tollaset :( Varsinkin kun haluis pitää näistä vapaata!! Ehtiix sulle tulla viel mensut, ennen seuraavaa hoidon suunnittelua?? Näkisit vähän sitä et vuotaako pois niinku kuuluu vai miten.. Lämmin :hug:
Sit kysyisin, ku meille olis tulossa PAS elo- tai syyskuussa, (jos alkiot selviää tietty ym..) nii miten siinä siirto ajoittuu..???
Mulle olis tarkotus tehä se luonnolliseen kiertoon. Mä en tiedä tarkkaan minkä ikäset ne meidän alkiot on, sanottiin vain et niitä koitetaan vielä viljellä, ja sit saatiin ne kax jäljelle jäänyttä viel pakkaseen.. Eix se jotenki lasketa siitä minkä ikäset ne on, et kui mont päivää ovulaatiosta olis mahdollinen siirto...???:confused:

Mä en tiiä viel et meenx tänää jumpalle.. Olin eilen ja tuntu aikas raskaalta.. Äkkiä se kunto laskee!! :LOL: Mut kohottelen sitä täs pikkuhiljaa... :) Kyl se siit nousee :)
Mites muuten, onko viikonloppusuunnitelmia?? :) Mul olis näit perinteisii: siivousta, kokkausta,koirulin kans hengailua ja pihaaki pitäs laitella.. Ajattelin ikeassaki käydä pyörähtää... La olis ehkä yx kaveri tulos istuu iltaa, tyttöjen ilta!! Oon viikonloppuleskenä ku miehel on kahet eri kinkerit tänä viikonloppuna.

Mukavaa työpäivää kaikille!! :)
 
Tänne kans nopsa päivitys: Huomenna matka häihin ja ens viikko menee matkaillessa ja sukuloinnissa, että hiljennyn. :) Tuun toki höpiseen jos kerkiän. Paino nyt 103,7kg ja sen saa laittaa maanantain punnitukseen. Alkupaino oli siis 105kg ja ensimmäinen tavoite on päästä tuohon 100kg.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! :kiss:
 
Mulle voisi tallentaa
Moto...........36 v...........118,6 kg/168 cm...........42,02......20 kg.....- 4,9 kg
Hopeakissa mukavia juhlia ja lomailua :)
Tanzzku soitin eilen tosiaan lääkärille ja toivottavasti vuotaa pois ensi tai sitä seuraavissa menkoissa. Elikkä ennen hoitoa on heinäkuun menkat ja sitten elokuun menkoista alkaa taas piikittely. Samanlaista ohjelmaa itsellä tiedossa pois lukien tyttöjen ilta ja koirailun vaihdan kisuiluksi, kun sattuu olemaan kaksi kissaa :)
Mila ei sitä edes osaa aina tässä vaiheessa miettiä, että kuinka paljon pitää vielä hermoilla sen plussa testis jälkeen ennen kuin voi alkaa nauttia raskaudesta. No onneksi sulla on jo pian ultra ja saat varmuuden :)
 
Moto76, niinpä, siitä se stressi, hermoilu ja piinailu vastaa alkaa. Se ois jotain ihan kamalaa jos se sydän ei siellä löiskään, paljon kamalampaa ku se et saa sen totutun negan siitä raskaustestistä, nyt mulla on ollu jo jotain konkreettista sisällä... Pelko on suuri mut normaalia elämää tässä pitäs yrittää elellä, ei tästä kyl viel yhtään nauti kun ei uskalla ajatella liikaa... :/
 
Viimeksi muokattu:


Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)



Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm...35,97..-32,28kg..-10,2kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm.......36,2...-34kg...

HaaveissaPulla..33v....86kg/162cm........32,8...-8kg...

Hopeakissa......24v....105kg/162cm.......40,01..-40kg..-1,3kg

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg....-1kg

Moto76...........36v....118,6kg/168cm.....42,02..-20 kg..- 4,9kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

TanzZzku…......30v....97,5kg/171cm......33,2...-17,5kg..-300g




+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg

Aniit................27v...............................37…..-10kg...-1,6kg

Mila86.............26v....85,2kg/167cm......30,23..-15,2kg..-900g



 
Hyvää maanantaita kaikille, laitan tässä punnitustiedot
Moto76....36 v.......118,6 kg/168 cm...20 kg ....42,02......-5,6 kg.
Viikonloppu meni yllättävän hyvin syömisten suhteen. Tällä viikolla ajattelin kutistaa päivittäisistä kaloreita 200-300, jos saisi vielä nopeutettua laihtumista. Perjantaina sain kirjeen tyksistä ja ensi käynti lapsettomuuspolille on jo 28.8! Olin todella yllättynyt. Jotenkin helpotti, kun ei nyt ainakaan mennä enää yksityiselle, koska yli 8000 e on jo mennyt sinne... Jotenkin sain nyt lisäpontta ja paniikkia tähän laihdutukseen, koska tiedän, että julkisella on painoraja. Elokuun lopussa pitäisi siis olla reilusti alle 100 kg, jos sitten antaisivat armoa lopuille...
Aurinkoista Juhannusviikkoa teille kaikille!
 
Hyvää huomenta!!!
Mun viikonloppu ei taas menny ihan niin hyvin... Oon pelottavan paljon palaillut vanhoihin tapoihini :ashamed: Tuli taas julittuu la.. ja vielki on aikamoinen olotila..huoh... Ja syötyä tuli eilen paljon... Mul oli talvel pitkään et juopottelu ei kiinnosta, mut nyt sit viime aikoin on ollu ihan hirveesti kaikkii menoi ja sit muutenki on näyttäny maistuvan!! Ai et mua ärsyttää itteni täl hetkel!!! :kieh: kTää vaikuttaa mieleenki mul nii paljon!!! mix ei vaan voi tyytyy siihen pariin saunakaltsuun ja jäädä kotiin tyytyväisenä sen sijaan et vetää täyslaidallisen ja on vahvasti päissää???!!! Jussi saa luvan ollu kuiva, mies menee vissii töihin ni mä voin olla kunnolla kotona!! jos ei mee töihin nii kait me mökille suunnataan, en tiä...

Jotai positiivistaki täs on, et viikolla oikein syöty on tuottanu tulosta, paino on pudonnut hieman :)
Eli tän aamuset:
Paino, 96,3 kg BMI 32,9 ja kokonaispudotus: 1,2kg.
Viime viikolt siis pudonnu 900g, olis varmaan enemmänki ilman ryyppäämisii ja rapula mässyi..
Kuiva kausi alkakoon!! Haittaa tätä laihdutustaki sen verran et parempi olla ilman. Ja siis aivan kaikkea muuta elämää.
Huoh, sori tilitykset heti näi viikon alkuun...
Mukavaa päivää kaikille!!
 
Moto76 mielenkiinnolla jään seuraamaan mitä ne sanoo sulle painorajaksi siellä tyksissä, mulla meni niin maku koko paikkaan kun en pääsyt hoitoihin vaikka olin laihtunut jo 7kg ja painoin 85kg!!! Marssin suoraan yksityiselle ja haistatin pitkät tyksille, ihan paskaa, oon todella katkera et muualla pääsee kunnalla hoitoon paljon enemmänkin ylipainoiset, en ymmärrä tyksin toimintaa. No ei sillä, joka penni mikä yksityiselle meni oli sen arvosta kun lopputulos oli sit tämä plussa, mut ärsyttää silti se että olin painoa jo saanut hyvin pois niin he piti tarkkaan kiinni siitä et mun pitäs painaa 81kg ennenkun olisin päässyt hoitoihin heille... Et kai se sit on niin et ainaki se 10% pitää saada siitä painosta pois mikä se on sillon ku menet ensikäynnille. Missä yksityisellä oot käyny?

TanZZZku älä soimaa ittees, nyt on kesä ja kuulukin vähän mennä ja pitää hauskaa, ehtii sitä sit taas syksyllä ja talvella olla sisätiloissa =)
 


Vertaistuki- ja tsemppipino naisille, joilla edessä painonpudotus ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä =)



Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm...35,97..-32,28kg..-10,2kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm.......36,2...-34kg...

HaaveissaPulla..33v....86kg/162cm........32,8...-8kg...

Hopeakissa......24v....105kg/162cm.......40,01..-40kg..-1,3kg

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg....-1kg

Moto76...........36v....118,6kg/168cm.....40......-20 kg..- 5,6kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

TanzZzku…......30v....97,5kg/171cm......32,9...-17,5kg..-1,2kg




+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg

Aniit................27v...............................37…..-10kg...-1,6kg

Mila86.............26v....85,2kg/167cm......30,23..-15,2kg..-900g



 
Mila voi kääk sentään, en taida sitten päästä hoitoon tyksiin syksyllä. En millään saa itseäni mihinkään esim. 81 kg siihen mennessä. Katsoin vain, että ollaan samanpituiset, joten onkohan se sitten se painoraja. No menen joka tapauksessa sinne elokuussa ja koitan kyllä kanssa vaatia sitten hoitoa, jos olen saanut noin 20 kg keväästä pois. Olemme olleet Avalla hoidossa ja ikävä kyllä toivottua tulosta ei tullut.

Onkohan muilla kokemuksia tyksin painorajoista?
Ambrosia ja Tanzzku nyt ei muuta kuin uutta viikkoa kohden, älkää soimatko itseänne liikaa :)
 
En usko Moto et sun ihan niin paljon täytyy tiputtaa ku meijän lähtökohdat on erit... Ku oon kuullu puhuttavan et se ois 10% painosta, mut kai sekin riippuu paljon sitä ylipainoa on. Ne selitti ainakin mulle että pitää laihtua just tietyn verran sen takia kun on tehty niin paljon tutkimuksia et ylipaino vaikuttaa niin paljon raskauden alkamiseen ja kestämiseen ettei ole mitään järkeä lähteä tekemään kalliita hoitoja jos on ylipainoinen jne jne jne. Tietty ikä sun muut vaikuttaa myös siihen, kai meitä pidetään niin nuorinakin et ajatellaan ettei ole mikään kiire, mikä sekin on ihan perseestä!! :D Mut tsemppiä sulle kovasti ja toivottavasti pääsette hoitoihin!!
 
Mila huh, toivottavasti se on noin. Olin jo niin paniikissa, että soitin tyksiin, mutta kappas kappas siellä on jotkut pirskatin puhelinajat :) Ajattelin soittaa oman mielenrauhan takia ivf-hoitajalle ja kysäistä asiaa. Koska jos ovat ehdottomia jostain bmi:stä niin sitten teemme vaikka elo-syyskuussa ivf kuitenkin vielä yksityisellä. Kyllähän saisin jollain pussidieteillä äkkiä 25 kg pois, mutta avan lääkärin mukaan ei ole kovinkään järkevää, eihän sitä voi lopun ikäänsä pussikeitoilla elää :) No yritän pitää tämän 1-2 kg/vk niin lähteehän tälläkin jo elokuun loppuun mennessä 10-15 kg toivottavasti. Mulla kun tota painoa on niin reilun kilon pudotus viikossa ei ole mahdottomuus.
 
Moto76 ja Mila86 mä ehdin saada vaan lähetteen tyksiin. Lähettävä taho sanoi heti alkuun että BMI:n pitäs olla 31-32 et alkavat jotain tehdä.. Totesin sit et alan laihduttaa ja mentiin Turun Väestöliittoon siks kun katoin netistä hintoja ja totesin et on halvempi ja autolla helppo mennä. :) Ja tyytyväinen olin hoitoon. Ei kyl ehditty ees insseihin kun mies vastusti ja sit olinki raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86
Turu väestöliitolla mekin, siellä yks inssi=nega, yks ivf=plussa =) Niin aika tarkkoja ne sitten vissiin siellä tyksissä on, en jaksanut alkaa kans millään vettä juomalla laihduttaa niitä loppuja kiloja vaikkei siin olis ollu enää ku muutama kilo laihdutettavaa, vitutti vaan ylipäänsä se et he viel sano et ovat kuitenkin tyytyväisiä kaikesta mitä saan pois ja paskavitut mitään sanoneet kun olin kuitenkin jo 7kg laihtunu, tokasivat vaan et pidetään kiinni siitä 81 kilosta. Sinne on se soittoaika yhdeltä muistaakseni, kannattaa soittaa ennenkun menevät kesätauolle ja varmistaa vielä mitä sanovat painosta. Kun tosiaan sitä niin kovasti painottivat että kun tutkimuksia on tehty plaa plaa ni ei ne lähe hoitaa jos on liikaa ylipainoa...

Niin ja väestöliittoa suosittelen suuresti =) <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Aniit
Mila no en kovin paljon vissiin sua edellä. :) Tänään 7+5 ja jotenkin mun mielestä maha alkaa jo näkyä.. hui! Oon kyl muutenkin pullee mut maha tuntuuki ihan kovalta.. Sais nyt kyl muutaman viikon vielä olla. Soitin VL:eek:on tänään ja ilmotin raskaudesta. En oikein ees tienny mikä ois järkevää kun en kuitenkaan ollu nyt aktiivisesti hoidossa. Vastannut ihminen oli kuitenkin tosi iloinen kun ilmotin, etteivät jää ihmettelemään mihin hävisin.Ekan neuvolan varasin tänään. Sillon viikkoja 9+6. Paljos viikkoja sulla on?
 

Yhteistyössä