Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Moi kaikille!
Ei oo hetkeen tullut tänne kirjoiteltua. Meidän vauvaprojekti päätettiin nyt jättää hetkeksi tauolle. Tarkoitushan oli mennä tässä kuussa Kuopioon InOvaan inssiin, mutta long story short, ei mennäkään. Feminon toimintaan olen ollut kovin pettynyt. Ja lisäksi olen tässä kuussa piikittänyt itseeni Bemfolaa kp 5 lähtien (nyt kp 11) ja tänään kävin ultrassa, ei ollenkaan vastetta eli sikäli inseminaatio tuskin olisi edes onnistunut. Annettiin miehen kanssa useistakin asioista E:lle palautetta. Ei siis niinkään hoidoista, niissä ei ole ollut moitittavaa. Vaan Feminon ja kyseisen lääkärin toiminnasta muuten. Huoh.. sekavaa tekstiä tulee. Mutta joo. Me nyt pitkien keskustelujen jälkeen päätettiin, että ainakin muutama kuukausi ja varmaan enemmänkin huilitaan. E:kin tänään myönsi, että inseminaatiosta ei todennäköisesti ole meille hyötyä, vaan järkevämpää olisi mennä suoraan ivf:ään. Excuse me, miksi sinne meitä sitten oli pakko olla väkisin tuuppaamassa?

Minä poistun nyt määrittelemättömäksi ajaksi täältä ja keskityn saamaan mielen iloisemmaksi ja annan kropan levähtää. Palaan varmasti jossain vaiheessa uudestaan. Plussatuulia kaikille ja ihanaa kesää❤
 
Gerbera_81 työrintamalla ei mitään uutta... ens vuoden puolella selvinnee vasta kuinka meidän käy. Sinne asti eletään melkoisessa epätietoisuudessa. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta..
Ikävää ettei kaikki ole mennyt niin tasaisesti ja mukavasti :unsure: varmasti tosi stressaavaa sekin että joutuu tikkamäellä juoksemaan vähän väliä. Onneksi kuitenkin olet sairaslomalla ettei tartte kaiken sen keskellä vielä jaksaa töissäkin.

Kuumeilijainen tsemppiä kovasti! Välillä se tauko kyllä tekee hyvää. (y)

Täällä vuoto sit viime viikolla ilmaantuikin ja jos näillä jatkuu samalla kaavalla (eli seuraava vuoto alkaa tästä vuodosta sen ~32pv eikä palaa "vanhaan") niin seuraavan kerran päästäisi siirtohommiin syyskuun puolella.. isäntä on ainakin tuntunut pistävän aivonsa kesälomalle, puhuin hälle jotakin tulevasta vknloppureissusta ja hieman hämmennystä herätti kysymys että "tarvitaanko minua siellä?" o_O sitpä selvis et hän luuli minun siirtoon menevän :ROFLMAO:

Oikein hyvää kesää kaikille!
 
Hello!
Gerbera voin käydä täällä feminolla ultrassa. Just E:llä tai U:lla ketkä näistä ymmärtää. Toki jotain se lääkäri sanoi et jotkut olis päässeet kunnallisellekkin niihin, mutta mie vähän epäilen.. en tiiä kehtaanko edes soittaa ja kysyä sit. Sanoi kyllä että mielellään itse katsoisi sen viimisen ultran missä päätetään sit punktio, mutta ei se ihan ehdoton ollut.
Käytiin siis kohta kaks viikkoa sit siellä lappeenrannassa. Oli jotenkin sekava koko käynti. Ensinnäkin kun sielläkin on tän kk labra kiinni olin nimenomaan sillon soittaessa kysynyt et jos sit samalla kerkeis sen sperman fragmensaatio näytteen antaa. Mutta eivät sit olleetkaan varautuneet kun tavalliseen.. ja siihen laajempaan olisi pitänyt sit jottain erikoislitkuja olla tilattuna!!! En tajua miten se hoitaja oli sen kämmännyt, kun siitä puhuttiin ja se vielä väitti et ottaahan ne sen julkisellakin ja mie et ei ota.. No sinällään se ei hoitoa viivästytä mutta menee sit yks tankillinen bensaa ja mieheltä päivä aikaa et käy asiakseen siellä tavaran purkituksessa sit ens kk alussa. Tolla käynnillä otettiin molemmilta kromosomi verikoe ja multa myös keliakiavastaaine.. (siinä kyllä tuskin mitään on) tuloksia ei oo vielä lääkäri soitellut, mutta varmaan tällä viikolla soitaa, sit se jää lomalle. Nyt sit tietty pelottaa jos kromosomeissa jotain :( Sen verran siinä sit suunnitteli tulevaa hoitoa että menopur tulis stimulointiin. Koitettas ajoittaa punkito viikolle 37. Pitkäviljely. Luget nousis 600 päivässä ja mahdollisesti lisätueksi pieniä annoksia pregnyliä tai ovitrelleä (mustaakseni), mutta sitä ei välttämättä tuoresiirrossa voi käyttää jos riskiä hyperiin. Ja sit vielä alkioliima. Toi keikka verikokeineen oli sellasen melkein 700€!!! :confused: Olikohan muuta, ei kai.. lääkäri sanoi pyytävänsä vielä saikulta kotain tarkempia kertomuskia meidän hoidoista ja rauhassa niihin tutustuvansa. Tän kierron jälkeen soitan sinne ja sit primoilla täsmättäs se seuraava kierto niin et olis sit siellä 37 viikolla punktio. Hyvä kun en tajunnut sillon sanoa muuta kun että isäntä on reissussa siinä elo-syyskuulla. Mutta oonhan itekkin sit yhen viikon. Nyt sit laskeskelin et ihan siinä ja siinä et kerkiinkö kotiin piikkejen alkuun.. mut joo voihan sen sit sen mukaan niillä prmoilla. Ois se vähän lentokentällä selitellä et mulla on tämmösiin ruskuja täällä mukana :LOL::ROFLMAO:
Harmi kuumeilija että teillä on hoidot mennyt mönkään. Nyt nautitte kesästä ja sit mietitte että josko seuraava askel..
Gerberalle mukavaa loppu odotusta. Toivottavasti ei mitään hälyttävää ilmaannukkaan ja vaikka olo kohenisi loppua kohden. :love:
Love mullakin aivot sen verran kesäterässä, että olikos teillä nyt vielä pakkasessa jotain?! (en jaksa selata taaksepäin)
 
Domi ainakaan minua eivät kunnalliselle ottanut enää ivf ssä. Ekoissa insseissä kävin ajotuksen puolesta saikulla mut e tuntu olevan sit sen jälkeen että ei muualla hoidoissa olevien kuuluisi käydä siellä. Enkä sit sen jälkeen kyllä soitellutkaan. mut halvemmaksi tulisi nii ainahan voi kysästä :)
 
Domi on se vain kallista tää "lysti"yksityisellä :confused: mutta kyllähän sitä roudais vaikka kuun taivaalta :rolleyes: ja ihanaa että pääsitte jo näin äkkiä suunnittelukäynnille ja ihan hoitoihin! :love:
Meillä jäi pakkaseen odottamaan se 9 alkioo mitkä punktioitiin ennen kesätaukoa... tuoresiirtoonhan en silloin päässyt et nyt seuraava siirto ois se toisen hoidon eka. Jännityksellä odotan onko mieli miten muuttunut kesätauon jälkeen lääkäreillä, puhe oli et kaikki viljeltäis blastoiks suoraan. Mut enempi selviää sit elo-syyskuussa. :)
 
Eilen kp17, hetken mielijohteesta tein ovis testi joka oli yllättäin plussa! Tosi pitkälle pääsinkin tässä kierrossa ennen kun alotin (kun siis yritän olla testaamatta :)) Hämmentävää sinällää, kun miusta se viime kierron kp20 oli se "normaali" kerran muisttan saaneeni kp14 en kyllä tajua miten se on voinut tapahtua ja ehkä kerran kaks kp18.. mut yleensä kyllä tulee siellä 20-24.. No eihän se haittaa.. tai noh.. tohikan se sit aikastaa vuotoakin ja sit taas se meidän lomamatka/hoidonaloitus!!! Vaikka siis primoilla kai meinataan muutenkin ajoittaa, mutta kun sanoikin sillon lääkäri että ei mielellään kauheasti halua luonnollista rytmiä muokata.

Odotin että lääkäri olisi viime viikolla soittanut niiden verikokeiden tuloksista. Vaan eihän tuosta kuulunut, se hieman ärsyttää. Hän siis jäi nyt sitten lomalle! Eihän ne nyt sinällään aikatauluun vaikuta ja voihan olla ettei ne ole vielä tullut, mutta jos sanoo soittavansa niin soittaa sit kanssa!!!! Jos niin saatanasti niille maksan vielä niin hmm olettaisin että homma sit kanssa pelittäisi.. kuten taisin aijemmin kirjoittaakkin, oli kyllä koko käynti/lääkäri jotenkin sekava ja hössöttävä.. mutta niin hyvät suositukset olin hänestä tulta saanut et nyt vähän kyllä ihmetyttää.. Pitää ehkä joku päivä soittaa sinne sit hoitajalle, kai nekin ne tulokset näkee..
 
Kiva kesänlapsi että olette päässyt jo aloittamaan..
Meillä nyt meni niin että koska kierto oli lyhempi hoidon aloitus siirty yhellä kierrolla eteenpäin koska ollaan lomareissussa + miehellä on sit vielä ulkomaan työressu.. joten nyt suunnittella et punktio ois ehkä siellä lokakk alussa vk 40. Edelleenkään en oo saanut tuloksia kromosomi verikokeista, koska hoitaja ei voinut kertoa, on kuulemma lääkärin homma, eikä näkynyt se omamehiläisessäkään vaikka sano et kato sieltä, mut siinäkin lukee että näkyy 14 vuorokautta lääkärinkuittauksen jälkeen..se lääkäri on siis lomalla.. keliakia testin tulokset oli mikäli ymmärstin ni ok. Mies kävi eilen sen fragmensaatiosimppanäytteen annossa..
 
Hienoa että olette päässeet jo aloittamaan Kesänlapsi!

Domille tsemppiä odotteluun, ikävää että jouduitte siirtämään aloitusta. Mukavaa ja rentouttavaa lomareissua! Jospa se olisi nyt apuna tässä hoidossa että olette saaneet hetken hengähtää ja lomailla! (y)

Täällä odotellaan seuraavan vuodon alkua, edellinen alkoi heinäkuun lopulla niin en jaksanut stressailla hoidon kanssa vielä tähän kiertoon kun en edes tiennyt milloin poli aukeaa… siispä syyskuussa olisi toisen hoidon ensimmäinen siirto, jos sinne asti päästään. Alkaa taas pelot ja epluulot ettei meidän soluista olekaan mihinkään eikä siirrettäviä tule :unsure: seuraava siirto taitakin olla meidän taipaleen yhdeksäs o_O

Mitäs odottajille kuuluu? Kaikki hyvin? :)
 
Hieno että kesänlapsi jo tositoimissa, peukut pystyyn tosiaan että niistä tyypeistä edes toinen tahtoisi kasvaa.. (y)
Ja lovekin kohta pääsee eteenpäi. Ihan varmaan fiksia oli oottaa kk, eikä alkaa stressata ajoitusta. On teilläkin kyllä jo siirtoja aika monta takana :( onkos aina ollut blastoja?
Eihän teitä muuten haittaa että kirjottelen yhä täällä, vaikke enää olla tikkamäellä hoidoissa?
Itse kävin viime viikkolla naistentautejen puolella kun joskus 2 vuotta sitten oli papa:ssa häikkää ja sit pitänyt ravarta kolposkopiassa.. nyt sillon loppukäynnillä otatin E:llä papan (kun se olis muutenkin pitänyt) niin sit tuli kirje että se on puhdas mutta silti se kolposkopia (hieman ihmettelin, mutta varasin ajan kun käskettiin) No siis kuitenkin. Olin vähän ajoissa, siinä sit menin jonku toimiston ohi niin bongasin yhen lapsettomuuspolin hoitajan ja se viittoili sisään, varmaan 10min höpöteltiin ja sit sattu toimen piteeseen (jota ei sit ees tehty, vaan otettiin vaan joku toinen papaan liittyvä koe) U ja hoitajakin oli "meidän"polilta.. Olipa kiva höpistä niihen kaa :) U kovin oli kiinnostunut mitä ne aikoo eri tavalla jne. Ja sanoi siitä et lapralla iso merkitys, että jostain syystä toisten solut viihetyy toisessa paremmin.. no saa nähdä, ei nyt nostanut kyllä yhtään odotuksia.. Sain nyt katottua että mun keliakia ja kromosomi verikokeet oli ok. Miehen juttuja en tiiä. Varmaan sais ehkä katottua sieltä mehiläisenomasta systeemistä itse, mutta en viiti vaivata kun on reissussa.. tuskin ne minulle niitä kertoisi jos soittasin.. pitää varuita kysästä sit jos vuoto alkaa ennen meidän yhteistä reissua ja soitan sinne..
 
Domi mun puolesta tottakai saat täällä kirjotella! :love: on mukavaa aina lukea sitten miten menee ja mitä on tehty ja pystyy vähän tarkemmin kyselee kun on "pienemmät piirit" tällä puolen verrattuna tuohon ivf-ketjuun :D
Ja sillon eka siirto taisi olla 3pv ja loput 7 siirtoa tehty bastoilla (kerran 2xblasto).


Mä luulen ettei tää olotila ja epävarmuus johdukaan nyt sit tulevista hoidoista, vaan tulevasta synttäripäivästä (sunnuntaina) (n) joskus nuorena ja varmana menin isännälle ilmoittamaan että meillähän on siten jäkikasvua ennenkuin täytän 24… noh, nyt ois 25 eessä :cry: ei menny ihan suunnitelmien mukaan.:whistle:

Kesälapsi hienoa että siirto on jo kohta puoliin! Pidetään peukkuja että ois tarraavia kavereita! :love:(y)
 
Love hyvä.. itse olen joskus suunitellut että 25 naimisiin ja 28 muksu.. no joo v*ttu!!! En ole eden kihloissa vaikka yli 10-v suhde.. ja lastakin edes olotettiin "antaa tulla" kun oli 30-v (itse toki olisin voinut just jo joskus sillon 27-28) (ja elämä on valintoja jos en olisi ex:ästä eronnut sillon joskus niin aikataulu oli voinut (lähes) pitää, siis olettaen että hänen kanssa olis tärpännyt eli tuksin).. mutta mutta, elämä on persiistä.. ja tiiän ettei yhtään lohduta kun sanon että olet vielä nuori, jotkut (jopa lääkärit (mm.E)) ovat jopa minulle niin sanoneet (ei kyllä tod. tunnu siltä) ja olen siis 35!!!! Jännä ettei toi naimisiin meno juttu nykyään oikeen tunnu missään.. ok, tulee toki välillä sellasia hetkiä että siitäkin "voi olla katkera" tai miehelle ns. vinkkailla.. mutta oikeesti isossa kuvassa täysin merkitsemätön juttu, jos vaan sen lapsen saisi.. ja just nyt todellakin laitan ne rahat ennemmin hoitoihin ku toisten ihmisten kestittämiseen.. toisaalta joskus vitsillä leikittelen ajatuksella että hääkutsuissa lukisi jotain tyyliin että: emme kiitos tarvitse mitään materiaa, mutta tosi jees jos haluaisitte meitä rahallisesti tukea lapsettomuushoidoissa.. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::cool:
 
Nyt (tai siis toki jo viikolla, mutta en oo tainnut käydä laatikolla kun alkuviikosta :D) oli tullut postissa kirjeet sieltä klinikalta, missä oli niistä kromosomi testeistä tieto, molemmilla siis ok. (y) Siitä sperman fragmentootio testistä tulee tieto myöhemmin..
 
Se on jännä miten elämä aina heittelee, eikä ikinä mitään pitäisi etukäteen suunnitella eikä varsinkaan olettaa.. :D

Hienoa Domi et kromosomitestit oli ok! Joko tullut tieto toisesta?

Mites kesänlapsi, miten menee? Siirtoko tehtiin?

Ehkä minäkin pääsen taas pian mukaan kuvioihin! Vuodon pitäisi alkaa 5pv päästä, mutta nyt jo jomoja ja maha niin turvoksissa että ahdistaa jo ajatus jos tätä pitää kestää vielä vajaa viikko :cautious: jospa kierto yllättäisi ja olisikin normia lyhyempi! :sneaky: mietin et voisko nää jomot ja turvotus johtua h**vetin moisesta mahakivusta erään peittojen heilutelun jälkeen? Session jälkeen jouduin ottaa 800 buranan ja nukuin koko yön sykkyrässä… ei ookaan pitkään aikaan moisia ollut, nuorempana oli muutaman kerran ja nyt moneen vuoteen ei ole ollutkaan. Jälkeenpäin laskeskelin et ajoittui sessio oviksen aikoihin, olisiko irtoava munasolu tms. voinut sit olla kivun syynä..? Seuraavat pari päivää siitä oli maha todella arka ja turvoksissa, isännälle sanoinkin et olo on kun olis just punktiossa käynyt :censored:
Jospa se vuoto kuitenkin pian ilmaantuisi että pääsisi asioissa eteenpäin (y)
 
Ja nyt taas kelkka vaihtanut suuntaansa… (n) luulen et tää kierto taitaakin venyä ja paukkua… menkkajomot ja turvotus löytyy edelleen, tissikivut nyt jokapuolella (mulla alkaa aina rintojen alta ja leviää pikkuhiljaa) ja muuta perus menkkaoiretta, mutta flunssan kourissa oon seuraillu "kuumetta". Lämmöt sahaa 35.8-36.3°C välillä, normikierrossa tähän aikaan on siellä 36.6-36.8°C ja romahtaa 36.2°C vuotopäivänä. Mietin sitten että oonko ovuloinu koko kierrossa ja venyykö nyt sit kierto… en tauoilla jaksa seurata/testailla ovista kun saa hoitokierroksilla ihan tarpeeks :D

Mitäs teille muille? :)
 
Heiheihei.. Kesänlapsi?!! Miten menee??!!! Millon siirto oli, joko oot testannut?
Ja joko love kävit polilla? Tiiätkö aikataulua?!!!
Meillä oli ihana loma, aurinkopaistoi jne.. ois kyllä voinut olla vähän pidempäänkin :) Nyt jotenkin kauheeta hässäkkää (lähinnä päänsisäistä) tässä ollut vaikka sun minkä asian suhteen, ihan ärsyttää kun tuntuu et ressaan taas vaikka mistä (ei hyvä) vaikka siis varsinaista mitään sellasta ei ookkaan, vaan kun on tällänen yliajattelia.. Hätkähdin ihan kun tajusin että 4 päivän päästä pitäs aloitaa primoludejen syönti, eihän se nyt toki siis viellä oo lähelläkään tositoimia, mutta kuitenkin. Oli jopa kaapissa just sopivasti liuska, niin ei tarttee apteekkiin mennä.. Pitäisi kaivaa vanhoja kalentereja jos löytäsin et miten se vuoto noiden jälkeen alkoi, muistelisin et kolmantena päivänä, mutta sit jäin miettii et oliko se sittenkin niinkun 4. et kolme päivää ja sit.. kun pitäs sit varata sitä ekaa folli ultraa jne. tietysty paremi olis jos sen jo sais varattua, kun ajattelin kyllä täällä käydä, mutta et saa sit feminolle joko U:lle tai E:lle. kun eihän ne siellä joka päivä ole jne..
 
Domi ihanaa et teillä oli mukava loma! Varmaan sai myös vähän erilaista puhtia näihinkin asioihin..? :D
Ja onhan toi primojen aloitus jo merkki siitä että kohta taas tapahtuu kunnolla! (y)

Sain varattua ens viikon alkuun kontrollikäynnin.. Vähän ehkä riipaisi sielua kun hoitaja katteli tietoja että 13 ois pakkasessa alkioita, menin se verran lukkoon etten osannut korjata et kyllä niitä 9 sinne meni pakastesopimuksien mukaan.. Mutta siis oon kyllä tyytyväinen tuohon 9! :) saa vain nähdä montako niitä on jäljellä kasvatusten jälkeen, kaikkihan nuo taisi mennä 3päiväisinä pakkaseen…


Minäkin kartan täällä kesänlapsen kuulumisia!?
 
No voi helvetin kuustoista!!!!!! AAAh!!! :mad: Joopajoo, enkö mie jo sanonut alunalkaen et tulee niin vaikeeksi tää muualla hoidoissa käynti.. mutta voit käydä feminolla ultrassa. Juuh.. Tässä sit ekan primon naamaan napanneena ajattelin et nyt sit laskeskelen jo et miten se tulis se eka ultra, jossa siis n. kp6 pitää käydä. Että heti jo varaan sen sit.. Niin muuten hyvä, mutta ainakin netti varauksen mukaan E on feminolla tasan yhtenä päivänä nyt syyskuussa ja se on jo ens viikolla. Ja U kahtena ja nekään ei oo sinne päinkään.. että jep jep, ei tässä kaikkee stressiä ookkaan tarpeeksi kaikesta muustakin ollut. Nyt yritin kovin positiivisella asenteella tähän ryhtyä et kyllä se siitää. No joo ja sieltä sit heti vastoinkäymistä kehiin.. Mulla ei oo sillon mitään saumaa oikeen sinne Lappeenrantaan mennä. Kun jo oon kaksi viikko pitänyt listoja kiinni tämän asian takia, niin on nyt siinä edellisen viiko lopussa (siis mihin tämä eka uä sijoittuu) tietenkin jo asiakkaita niin ettei vaan onnistu.. Ja siis lääkäri sanoi että voin täällä käydä jos on sellanen lääkäri kenellä just tästä hommasta kokemusta jne. Ja en tietty tahtoskaan riskeerata koko hommaa siksi et menisin jollekkin "perusgynelle" joka ei sit välttämättä oikeen osaisi tsekata oikein tilannetta.. :(
Voihan vitutus ja masennus..
 
Voi ei domi!! :eek: kunpa nyt saisit nyt jomman kumman paikalle (y)

Tänään oli mulla polikäynti, löytyi johtofolli ja nyt testaillaan ovis et ensi viikolla päsisi siirtoon (y) pakkasessa siis 9 3päiväistä. Tarkoitus kai viljeillä blastoksi. U silloin viimeksi sanoi että kun noin paljon jo siirtoja tehty niin kohta ruvetaan kokeilemaan jotain muuta. Noh, tänään selvisi se "jotain muuta". Yhdeksää siirtoa ei tulla tekemään, vaan jossakin vaiheessa otetaan kaikki sulamaan ja parhain siirretään. Tää lienee tarkoittaa sitä et sit ne muut menee roskiin?! :cry: tuntuu vähän tyhmältä.. Tähänkin asti niillä hienoilla, upeilla ja täydellisillä on saatu negaa ja yksi kemiallinen.. Jotenkin nyt usko horjuu koko homman suhteen. (n)
 
Love, nyt on pakko kommentoida että luulen että ne alkavat tekemään kahden alkion siirtoja ja luulisi että kasvattelevat blastoiksi asti. En mie usko että ne siirtokelpoisia alkiota roskiin heittää ihan vaan sen vuoksi että siirtoja paljon takana. Mulle ne sano just samalla tavalla ja suosittelivat itsekkin kahden siirtoja, mie olin jo ihan maassa ja itkin miehelle et mitäs sitte tehdään. Elämä yllätti sitte todella ja nyt mahassa kasvaa vauva :love: mie voin todella samaistua nuihin tunteisiin mutta ei koskaan kannata heittää pyyhettä kehään. Meilläkin oli reilusti yli kymmenen siirtoa takana, kaiken ikäisillä alkiolla (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Domi

Yhteistyössä