Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Viime yönä näin unta menkoista ja heräsin menkkaoloon. Ei kuitenkaan olleet vielä alkaneet. Eilen tuli postissa nippu raskaustestejä, testasin sellaisella negan tänä aamuna. Kp 26 ja pp 10 menossa.

Röökiä tekis mieli.
 
Joo en mä niitä lugeja viitu enää tunke akun hanuri vuotaa ku seula..syksyllä sitten uuteen yritykseen kun pakkaseen jäi kavereita. Kesä me luomuillaan..tosin lasta tuskin meijän luomuilulla tulee mutta samapa se..mä järkkäilen kesän häitä, onpahan jotain puuhaa..
Onko toi labra jo muuten kiinni polilla??
 
Kp 28, pp 12. Nega. Ihmeen vähäisiä on menkkaoireet eikä siis mitään vuotoakaan ole vielä.
Ilmeisesti luget tällä kertaa tosissaan pitää vuodon poissa.

Ei mulla oikeasti ole mitään asiaa, mutta kohan nyt kirjoittelen kun ei ole muutakaan elämään.
Aamulla laittelin koirille tuossa ruokaa, ja mietin, miten jotkut pitävät koiria lapsien korvikkeena
tai ehdottavat koiran ottamista sellaiseksi tms. Musta tuo on ihan käsittämätön ajatusmaailma ja
loukkaa niin koiria kuin lapsiakin. Kyllähän ne molemmat toki on semmoisia holhottavia, mutta
kyllä nuo koirat ihan aikuisia on, toinen 3 v ja toinen kohta 8 v. Ei nuo lapsia ole. Rakkaita perheenjäseni'
kylläkin. Plah.

Olen tässä miettinyt myös, että jospa kertoisin vanhemmilleni tästä lapsettomuudestamme. Äitinihän on sitä mieltä, että meidän suvun naiset tulee raskaaksi jo siitä, kun on alkkarit samassa pyykkikorissa. Noh, niin. Ehkä voi olla että olenkin sellainen, mistäs tuota tietää, mutta mies ei ole sellainen... Rasittaa ajatuskin sitten mitä siitä tulee kun asiasta kertoo. Varmasti ihmettelyä, hämmästelyä ja idioottikommentteja. Seuraavia odotan ainakin tulevaksi: Voittehan te adoptoida. Oletteko kokeilleet harrastaa seksiä oikeaan aikaan kuukaudesta. Ovulaatiotestit. Vyöhyketerapia. Ehkä teitä ei ole tarkoitettu saamaan lapsia, jos se on kohtalo.

Lisäksi olen puutteessa. Viimeksi seksiä ollut joskus 2 kuukautta sitten. Tosin mie oon tottunut tähän, koko tämän 9 vuoden yhdessä olon ajan meidän seksielämä on ollut aika kuollutta, sellaista kerran 1-3 kuussa tasoa... Ehkä se johtuu samasta syystä kuin mihen huono spermakin. En tiedä. Itsellä on kyllä tämän jatkuvat seksin puutteen ja pihtaamisen takia todella huono itsetunto, tunnen itseni todella epäseksikkääksi ja rumaksi... Tunnen itteni aika typeräksi kun jumitan tässä suhteessa. Mutta olin parikymppinen ja kokematon silloin kun tapasimme, e ja todellakin sitten syytin itseäni kaikesta, olen lihava, ruma, paska ja pitäisi muuttua. Mielenkiintoista mielestäni tässä on myös se, kun nillitin äidilleni (tosi järkevää..) ja kaverilleni siitä, että en saa seksiä, niin nämä molemmat sanoivat, että olisit vaan tyytyväinen, kun saat olla rauhassa. Tai että eihän se ole yhtään tärkeää. Ja kun se on muuten tosi hyvä mies. Ja kyllä se vika sinussa taitaa olla...




Ei hitto mikä vuodatus. Sorry.
 
Viimeksi muokattu:
i_curie :hug: hyvä kun vuodatit! tuo kaikki kuullostaa niin kokvin tutulle =/ jaksamista! Seksi kylläkin on tärkeetä, itse en osaisi ehkä elää suhteessa puutteessa loputtomiin? Pääsettekö miehen kanssa asiasta puhumaan?
 
Kyllähän mie yritin suhteen alkuaikoina tuosta puhua, mutta vastakommentit oli sitten sitä luokkaa, että aloin tuntemaan itteni seksihulluksi pervoksi ja syyllisti että haluan olla yhdessä vain seksin takia. Sen jälkeen olen vaan kiltisti ihan... kröhöm... ite hoidellut puutteeni. Ja kun itsetunto aika maassa tuon jatkuvan torjumisen takia, niin en ole edes voinut ajatellakaan että vois olla toisin. Noin siis alkuaikoina, nyt olen aika turtunut tähän tilanteeseen... Oltiin me muutama vuos sitten erossa reilu puol vuotta, kun mulla meni hermot tuohon pihtailuun, mutta mies sitten sai vongattua mut sänkyyn (??!!!) ja sitten oltiinkin taas jo yhessä.

Elkää nyt käsittäkö väärin, ei tuo mies mikään umpipaska ole, on siinä hyviäkin puolia. Ja paljonkin.

Mutta enää en viitti puhua tuosta asiasta, enkä tee mitään aloitteita, koska ne saa mut tuntemaan itteni vaan tosi naurettavaksi. "Onneks" näissä lapsettomuushoidoissa päästiin suoraan ivf:ään, tuskin nimittäis ois ollut toivoakaan, että tuota ukkoa ois saanut seksiin houkuteltua jollain lääkeavusteisella kierrolla just ovulaation aikaan. Ihme kun tuon vuoden "yritysajan" viitsi sen pari kertaa kuussa siihen sopivaan aikaan sekstailla.

Ruikutiruikuti.
 
Onko pakko soittaa polille negasta? Jos soittas vasta sitten kun seuraavaan PASsiin ois tyrkyllä?

Kahtena yönä oon nähny unta plussatestistä. Eivät ole olleet enneunia. Ihmetyttää että noinkin positiivisia unia näen, yleensä uneni ovat joko mukavan sekavia tai sitten ahdistavia.
 
icurie: Tuo miesten haluttomuus on varmaan yleisempää mitä luulisi, mutta siitä ei vaan jostain syystä puhuta: /. Meilläkin mie olen oikeastaan aina ollut inokkaampi osapuoli tai ainakin teen aloitteita enemmän. Meillä miehellä oli haluttoomuutta raskauden aikana ja vielä vauvan syntymän jälkeenkin aika pitkään. Käytännössä oltiin selibaatissa silloin varmaan puolitoistavuotta melkein putkeen. Olin kyllä jo vähän huolissani välillä. Varsinkin kun kaikkialla toitetaan vaan siitä naisten haluttoomuudesta raskauden aikana ja lapsen syntymän jälkeen. Mutta oletetaan että miestä huvittaa ihan saman tapaan kuin ennenkin. Ja kyllähän se vaikuttaa itsetuntoon jos kokee, ettei toinen halua. Jaksamisia sinne. Vaikeita asioitahan nämä on puhua, kun toinen nousee helposti puolustuskannalle ja kokee että syylistetään.
 
Mulla oli oksennustauti ja nyt tyttö oksentaa kolmatta päivää:'( ihan kamalaa..mä hukun pyykkivuoreen kun mieskin työmatkalla..

Soitin polille ja mä nyt tikuttelen vielä ovista, että jos se tulis hyvissä ajoin ni päästäs siirtoon ensviikolla hyvällä zäkällä..
 
Mietin tässä, että kun mulle tehtiin viime kierrossa se ivf ja munasoluja tuli reippaasti. Niin vaikuttaako toi munasarjojen stimulointi seuraavaankin kiertoon? Eli esim.kun syöt clomeja niin nehän vaikuttaa vielä seuraavassakin kierrossa. Mutta voiko ivf:n jälkeisessä luomu kierrossa tulla useempi munasolu sen vuoksi kun edellisessä kierrossa on ollut ivf?
 
i_curie Hattua nostan kun jaksat kaikesta huolimatta! Minulle ainakin seksi on tärkeää, eikä minusta siinä ole mitään vähättelemisen aihetta. Voisko sille miehen haluttomuudelle tehdä jotain, jos se olisi hormoniperäistä vai koetko että parempi olla hiljaa kokonaan koko asiasta? Pahoittelut negasta :hug:

hunter Täälläkin jonkinlainen ajatusmyrsky elämästä menosta.. Tai lähinnä tuo työpuoli pitäis saada järjestymään, mitä sitä isona oikein tekis.

Tyty Eiks sinulla pitäis olla välikierto nyt ivf:n jälkeen? Minulla oli se ivf:n jälkeinen kierto kyllä ihan jotenkin sekasi ja epäilen että ovuloinkohan ollenkaan, kun kiertokin veny..

On: Se oli sitten siinä meidän PAS-yritys. Huomenna olisi ollut varattu aika siirtoon, mutta tänään tuli soitto ettei yksikään selvinnyt :'( Tämä on kyllä pahempaa kuin negan testaaminen.. Syksyllä sitten uus ivf. Nyt haavoja nuollen kesälomalle...
 
En mie enää jaksa miehen kanssa jauhaa tuosta haluttomuudesta. Eikä ennää huvita itteäkään näitten hoitojen takia...

Hitto mun piti soittaa tänään polille mutta nukuin yhteentoista. Jos kerran poli 15. vielä auki, niin hyvällä tuurilla ehtis PAS.

Täytän tässä kuussa 30 vuotta. Aika karmivaa. Siis ei muuten, mutta alkaa tosissaan vähitellen tuntumaan, että tässä ihan oikeesti jää ikuisesti lapsettomaksi. Omituinen elämän tapainen...
 
i_curie poli on auki 15.6. saakka, mutta labra vain 8.6..eli jos sulla ennen ens perjantaita ovis ni sit ehtii. Mulla nyt kp10 joten saa nähä kerkeekö tekee passia enää..
Melargia :hug: voi ei..mä oon niin pahoillani, toi on niin inhottava uutinen jos soitetaan, että huurunenät ei selvinny..voimia sulle! Joo ja siis mulle polilta sanoivat, että jos ovis tulee hyvissa ajoin ja lääkärille ok että tehdään pas jo tähän kiertoon ni ei välikiertoa tartte.
 
Melargia: pas:ssa on aina tuo pelko mukana, että siirrettävät ei selviäkään sulatuksesta, ja se on niin tuskaista kuulla! Siinä tosiaan vedetään mieli takas maanrajaan, kun se ehkä on mahdollisuuden takia noussut jo vähän alamaista.. Olen niin pahoillani.

i_curie: mulla on sama rajapyykki parin vuoden päästä, ja olenkin myös miettinyt oliko tämä lapsenhankinta sitten tässä. Ettei musta ikinä tule äitiä. Että tulen aina vaan vihaisemmaksi ja surullisemmaksi kun näen kun ympärillä kaikki nuoremmat ja vanhemmat (oikeastaan kaikki muut) saa vauvoja. Että vihaisuus johtaa siihen etten osaa enää nauttia elämästä, vaan viha hallitsee elämää.. Että vihan takia meidän liitto ei kestä, tai että mies kuolee ja mä jään ihan yksin, kun ei ole niitä lapsiakaan..

Miten sitä oikein osaa iloita mistään, kun tuntee jäävänsä niin paljosta paitsi?
 
Viimeksi muokattu:
Hunter Kiitos :) Samaa minäkin mietin, että miten minusta on tullut niin vihainen, lapsettomuus on sitten iskenyt totaalisesti minuunkin. En ehkä ole se ihan helpoin ihminen joillekin, jotenkin huomion arvoista oli se että eräs joskus hyvinkin hyvä ystävä sanoi ettei tiedä mitä ja uskalla minulle sanoa, kun olen niin vihainen.. No eipä ole paljoa sanottu toisillemme vuoteen. Surullista. Kaipaan sitä entistä minää :(

i_curie Onnea synttäreiden johdosta (vai pahoittelenko?) :flower: Ei se mikään tuomio ole tuo ikä, ei tod! Meinaatko juhlia isostikin?

tyty Kiitos :) Onnea ovismetsästykseen ja toivotaan ettei se kierto mennyt ihan sekaisin tuosta ivf-rääkistä!

ON: Niin siis tuohon meidän sulatusjuttuun liittyy yksi tekijä (meistä riippumaton), joka saattaa olla syynä siihen ettei ne alkiot selvinneet. Ja tuon kuulin vasta sen soiton yhteydessä. Olisi kenties hieman eri mielellä lähtenyt tuohon passiin, jos olisi tiennyt tuon seikan. Ei olisi mennyt matto ihan jalkojen alta, kun nyt oli täysi oletus että ainakin yhteen siirtoon päästään. Pöh. Ensi kuussa tulee kolme vuotta siitä kun pillerit nakkasin menemään ja tässä surkeassa tilanteessa edelleen, ei haamun häivähdystäkään koskaan :( Jotenkin toisintoa että tänäkin keväänä menee jotain pieleen.. Ärsyttää, surettaa ja kyllä -kiukuttaa! Nimimerkillä: yks vihainen akka..
 
soja kaikki meni nyt vähänreisilletän kierronsuhteen..:ashamed:eek:len tikuttanut ovista hullunkiilto silmissä..mulla on vaan negaa näyttäny kokoajan tikut, paitsi kp14 oli vähän vahvempi ovis viiva ja kaameet oviskivut ja limat. No mä silti aattelin, että en nyt luota tuohon vaan tikutan nyt et jospa se ovis tulee myöhemmin kun aina oon sen plussan saanu o-testiin. Paskat..negaa vaan kokoajan ja nytjos kp16 ja kuivaa alakerrassa..se ovis vissiinolija meni eikä me eens miehenkä kaa sitä hyödynnetty:headwall: voi paska..enhän mä' voinu polille soittaa kun eimitään 100% varmuutta oviksesta ollu..en tajua miten en saanu sitä tikutettua..:kieh:
 
Mitäs veikkaatte, voiko kroppa toimia lääkkeellisesti hoidetun kierron mukaisesti luomuna? Mulla oli ovisoireita noin viikko sitten ja ehdin olettaa oviksen olleen siinä kp13-14. Nyt viikonlopun aikana on myös ollut tuntemuksia ja oireilua, jonka perusteella eilen olisi voinut poksua. Petipuuhia ei tosin olla alkuviikon jälkeen ehditty harrastella, sillä miehen palattua työreissulta oli sukulaisvisiitin vuoro eikä ollut sitä kaipaamaamme yksityisyyttä lemmen leikeille. Tänään lienee jo myöhäistä, jos eilen on poksunut. Fiilis on kyllä sellainen, että ihan huvinkin vuoksi voisi puuhastella. :D

Vähän laittoi jännittämään millon vuoto alkaa vai alkaako. Taukokierroilla on kyllä vuoto alkanut normaaleilla kiertopäivillä, joten sen osalta voisin uskoakin ovuloineeni suunnilleen samoihin aikoihin kuin hoitokierroissa. Se vaan mietityttää miten kroppa voisi saada aikaan kypsän ja hyvälaatuisen follin parissa viikossa luomusti, kun lääkeavusteisestikin kyspyttely on vienyt saman aikaa. :confused: Eihän tässä nyt voi muuta kuin odottaa ja kärvistellä juilintoja. Testejä en meinaa tehdä, jos menkat ei ole myöhässä eli vuodotonta vielä joskus kp35 kohdallakin. Sen verran epäluuloisesti suhtaudun ainakin tällä hetkellä onnistumismahdollisuuteen.

Pahoittelen kommentointipassiivisuutta. Jotenkin en ole oikein osannut sanoa mitään tai pystynyt keskittymään kirjoituksiin kunnolla. Väsymystä, muuta ajateltavaa, muuta puuhaa tai sitten ihan vain laiska fiilis. Aika tohinaa on kyllä ollut ja välillä tosi väsyneitä päiviä. On alkanut epäilyttää tuon kilpirauhaslääkkeen tehoaminenkin. Kontrolliin on vielä hieman aikaa, mutta onneksi tuo aika tuntuu menevän aika nopeasti.

Plussatuulia!
 
Hei kaikille! Tuli vain ilmoittamaan, että meille syntyi 6.6. terve tyttö. Viikkoa etuajassa tuli joten sokeriseurannassa oltiin perjantaihin ja keltaisuuden vuoksi seurannassa ja valohoidossa tiistaihin. Viikko siis oltiin sairaalassa mutta tähän mennessä kotona menny tosi hyvin :)

Toivon teille plussatuulia!
 
Ajattelin taas vähän herätellä tätä keskustelua kun Heinäkuu näyttää lähenevän aikamoista haipakkaa loppuaan ja Elokuun loppu puolellakin tuo polikin näyttää aukeavan. Miten kesä on teillä mennyt? Mitkä on ollut fiilikset ja onko tullut luomu tärppejä?

Täällä voidaan grilli ruokien jälkeen yhtä raskaasti kuin viime vuonna eli takaisin on tullut lihottua. Ankarasti olemme alkaneet miettiä yksityisenpuolen suomia palveluja tässäkin asiassa. Haluttaisiin selkoa asioista ja ennen kaikkea kaikki mahdollinen apu hoitojen onnistumiseen. Kun meistä on hassua miten yksityisellä puolella ollaan herkempiä kokeilemaan kaikkea uutta, tai sellainen kuva meille on jäänyt kun olemme lukeneet eri keskusteluita. Adoptio asiasta ollaan myös juteltu ja adoptio neuvontaa mietitty. Olemme myös pohtineet lahjasukusoluja, mutta itse haluaisin tietää onko tätä mahdollisuutta Pohjois-Karjalan alueella?
 
Viimeksi muokattu:
Kesä on mennyt aika koomassa. En tajua minne kaikki nämä päivät ovat menneet. Ei tärppiä täällä suunnalla ainakaan. Kaksi alkiota odottelee pakkasessa, sitä nyt odottelen, että pääsee niitä siirtelemään ja sitten jos tämän vuoden puolelle saisi sitten vielä sen toinen IVF:n niin säästys nekin (lääke)rahat... Kolmas IVF sitten tehdään jos tehdään joskus hamaassa tulevaisuudessa. (Positiivinen asenteeni oikein hehkuu). Elämän suunnitelmia olen tehnyt. Haen ensi vuonna yliopistoon opiskelemaan uutta alaa. Toivottavasti pääsen. Elämän tarkoitusta olen mietiskellyt ja elämä lapsettomana tuntuu vähän tyhmältä ja siihen kun lisää tämän nykyisen aivokuolleen duunin ja telkkarin kattomisen, niin... Noh joo. Mutta suunnitelmia ja unelmia tulevaisuudelle on. Tavoitteita pitää aina elämässä olla. Tällä hetkellä aika perseestä elämä, mutta valo näkyy tunnelin päässä. Toivottavasti se ei ole juna.
 
i-curie :hug: vähän raskaalta kuullostaa.... ja niin tutulta. 3v sitten kesällä mulla oli just tollasta! ja nyt on sitten vähän toisenlaista.. koita jaksaa uskoa, että asiat kyllä jotenkin järjestyvät!

tsemiä kaikille syksyyn, nautitaan vielä kesäpäivistä
 
Okei meikä on hormooni huurussa ja elättelen pikästä aikaa toiveita, vaikka tiedostan toiveeni olevan ihan mahdoton, luomu ihmeelle. Ovulaatio tapahtui luonnollisesti tässä kierrossa ja tunsin kun se tapahtui, no me hyödynsimme ovulaation ja niin me teimme pari päivää ennen ja jälkeen ovulaation. Nyt olen sitten kolme päivää kärvistellyt vilun väreissä, rinnat kipeyty heti ovulaatiosta eteenpäin, olen väsynyt (nukkuisin vaikka kellon ympäri jos se minulle sallittaisiin) ja iltaisin lämmöt kohoavat aina 36,8 asti kun normaalisit pyörii 36 ja 36,4 asteen tiennoilla. Olen yrittänyt juoda vettä, koska olen öisin alkanut kärsiä suonenvedosita ja nyt ravaan siitä edestä vessassa normaalia tiheämmin (mutta toisaalta juon enemmän kuin aiemmin). Ja tänään on ollut yllättävän voimakkaita tuntemuksia selän puolella ja juuri sillä puolella jolta ovilaatio tapahtui. Olen tähän kiertoon syönyt foolihapot, e-vitamiinit, kalanmaksa öljy kapselit, d-vitamiinit ja greippimehun. Oireet ei nyt voi johtua lugeista, mutta ihan omista ovulaation jälkeisistä hormooneista kylläkin( kiinnityminen ei ainakaan vielä ole voinut tapahtua, kaiken infon jälkeen jota olen lukenut, sillä nyt on 5dpo vasta menossa ja sen pitäisi tapahtua vasta 6dpo). Pitkästä aikaa on riittänyt ajatusta ja voimaa yrittämään luomusti oikeana ajankohtana (jota tapahtuu harvoin ilman hoitoja). Mutta jään odottelemaan kuukautisia ja josko ihme tapahtuisi, jos ei niin pari päivää vuodon alettua voinkin jo pian soitella polille ja varailla aikaa taas joka on helpottava ajatus. Nyt on voimia taas kerätty ja mielirahoittunut kaiken häsläämisne jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä