Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Onnea kaikille plussaajille ja plussa tuulia piinailijoille.

Omat kuulumiset: Oireet hävinneet ja jäljellä enää satunnaisia alamahakipuja ja ristiselkä särkyjä. Tää kaikki sai sitten mielen matalaksi ja tein testi alku viikosta ja uusin sen tänään vaikka vasta huomenna on virallinen testi päivä. Negahan sieltä tuli. Itkettää niin pirusti :'( ja pitäisi jaksaa töihin lähteä vaikka nyt tuntuu että haluaisin jäädä sängyn pohjalle vaan itkemään. Puoliso ei luovuta, mutta minulla on toivo jo tämän osalta heitetty. En löydä oireiden loppumiselle mitään muuta selitystä, että kun luget lopetan alkaa ihan varmasti se vuoto. Kaikista pahinta on se että puolisoni kieltää minua itkemästä asiaa ennen kuin vuoto alkaa ja siksi tunnen olevani niin yksin tän pettymyksen kanssa.:'(
 
Olen siirtänyt ajatukseni jo eteen päin, niin sellaisella asialla kyselisin, että miten paljo Kela korvaa lääkkeistä kun on tuo 600e katto tullut vastaan? Kun mietin että jos tarvitsee tehdä toinen IVF nyt keväällä niin enkö voisi hyödyntää tuota kulukattoa ja ostaa jo nyt nuo lääkeet valmiiksi, jos lääkäri minulle suostuu reseptit kirjoittamaan, etten joutuisi uudestaan taas kerryttämään tuota summaa vuoden vaihteen jälkeen. Tuo katto asia on niin typerä, sillä se ei ota huomioon pitkää kesätaukoa joka olisi minusta luonnollisempi tapa katkaista. Nyt oikeasti ketuttaa kuin oravaa jolla on käpy jäässä...

Edit: klo.8.34
Sain asian selviteltyä jo itse. Maltti on valttia kuulema joten sillä mennään. Varasin ajan Päiville. Pääsen käsittelemään vähän kaikkea tätä rumbaa mitä on ollut. Ja pas siirroilla ollaan tänä syksynä tehty kuulema paljon luonnolliseen kiertoon ja sillä saatu yhtä hyviä tuloksia kuin tuoresiirrosta joten nyt yritän toden teolla puottaa painoa lisää mitä se on nyt syksyllä aiemmin ollut. Saataisiin tuo luonnollinen kierto normalisoitua. On nimittäin 2kk aikana tämä tyttö saanut n.6 kg pois...:D
 
Viimeksi muokattu:
Noh niin nyt se on viimein vuoto alkanut. Kaksi päivää siis tiputteli ja tänään alkoi ihan kunnon verinen vuoto. Tosin sitä on pakko kysyä onko muilla tullu IVF tuore siirron jälkeen kuukautisten ensimmäisenä päivä tullut kappaleita? Miulla tuli sellainen veren ja ihan kuin valkoisen kalvon sekainen möykky ja yritin katsella sitä tarkemmin, mutta minusta se muistutti kesksytyksessäkin näkemiäni kalvoja. Joten kyselempä teiltä muilta onko teille käynyt näin?
 
Simpli: Ois nyt ollu niin ihana saada teille plussa joululahjaksi... Ja onnea painonpudotuksesta. Itse taistelen vähän saman asian kanssa ja sainkin välillä jo 10 kiloa tiputettua, mutta tiputus on vaikeeta, mutta helposti tulee kyllä takas. En tiedä sitten oliko osasyynä noi käytettävät lääkkeet ja nyt ainakin tää alkuraskauden turvotus varmaan + 3kg...

Täällä vapistaan edelleen pelosta. Perjantaina alkoi ajoittaiset kovat pistävät kivut munasarjojen tietämillä ja ruskehtavaa limaa pyyhkiessä... Ekassa raskaudessa tuo ruskee viittasi keskenmenoon... Hitsi kun ultra on vasta torstaina. Ois edes keskiviikkona, jotta jäis vähä aikaa toipua mahdollisesta kaavinnasta ennen reissua. Oon lukenu netin läpikotaisin kohdunulkoisista ja kaikista. Välillä ollut hartiapistosta, mutta mennyt ohi. Untakin jo näin kuinka jonotettiin viikonlopun päivystykseen... Pelkään kamalasti, että vuoto tai kivut alkavat ennen ultraa...
 
simpli, voi että, pidin peukkuja jouluplussalle... :hug: Minulla oli myös tuoresiirron jälkeen tuollaista vuotoa. Siis parina päivänä tuli ihan kunnon palasia ja riekaleita limakalvosta. Johtunee siitä, kun sillä hurjalla luge-annoksella se limis kasvaa melko isosti. Verenvuoto ekoissa menkoissa siirron jälkeen minulla oli melko vähäistä, mutta seuraavissa sitten hanat aukesivat ja kunnolla.

ON: Käytiin tällä viikolla ICSI vol. 2 -suunnittelukäynnillä ja ens kierrosta aloitetaan. Nyt on vuorossa Synarela (viimeksi oli siis Procren) ja Puregonia lähdetään piikittämään isommalla annoksella kuin viimeksi. E ei osannut sanoa varmaa syytä siihen, miksi viimeksi saatiin vain niin vähän munarakkuloita. Joko minun munasarjani eivät kykene valmistamaan tuon enempää munasoluja tai sitten osa rakkuloista oli puhjennut jo ennen punktiota. Mullahan on semmoinen nopea LH-nousu, eli ovis tapahtuu tosi nopeesti. Kaikki inssithän meillä meni niin, että munarakkulat oli jo puhjenneet silloin viime keväänä. Tai sitten Puregon-annos oli vaan liian pieni. No, nyt se sitten nähdään miten käy seuraavassa hoidossa. Nyt on kp 25 menossa, odottelen menkkoja parin päivän päästä. Ihmettelin vaan kun tänään on tullut vähän ruskeaa tuhrua jo... Toivottavasti ei kierto tästä enää lyhene. Päivillekin varasin vielä ajan ennen joulua, ja kun sairaalankin maksukatto jo täyttyi, niin pääsen ilmaiseksi. Tänään olis tarkoitus käydä apteekista tulevan hoidon lääkkeet, onneksi saa vielä tämän vuoden puolella käydä, säästyy aika paljon rahaa!
 
Nippe: Pienet tuhruttelut on tosi yleisiä alkuraskaudesta. Mullakin vuoteli pikkuisen useampaan otteeseen ennen ekaa ultraa ja ihan kirkasta vertakin tuli vähän, mutta kaikki oli kuitenkin hyvin ja loppui ultran jälkeen ne tiputtelutkin. Vaikka kyllä ne pienet tuhrutkin säikäyttää pahasti, mutta toivotaan että ultrassa on pienellä kaikki hvyin:) jaksamisia sinne ja lämmin halaus.

Muillekin kovasti jaksamista hoitoihin ja rauhallista Joulua:heart:
 
Rowan: Hyvä, että saat hyödynnettyä tuon maksukaton täyttymisen. Ja suunnittelukin pääsee teillä eteenpäin ;)

Rosetta: Kiitos kannustuksesta, mutta tää on niin kurjaa kun jokainen oire voi merkata suuntaan tai toiseen. Esim. ekassa km:ssa mulla alkoi rv 12 ruskehtava lima pyyhkiessä ja rv 13 todettiin vauvan kuolleen jo rv 7+3. Eli tuo vuodottomuuskaan ei saisi minua rauhoittumaan tuon kokemuksen perusteella. Sen vuoksi varmaan pienikin vuoto saa minut aivan paniikkiin
 
Nippe, joo oli kyllä aika paukku tuo apteekkilasku! Tai siis, miullahan ei jäänyt maksettavaa IVF-lääkkeistä kuin 6 €, kun kokonaisloppusumma olis ollu n. 1600 € :O. Ostokset olivat siis 2 kpl Synarelaa (30 annosta ja 60 annosta -pullot), 3 kpl Puregon 900 IU -sylinteriampullia ja 1 kpl Pregnyl 5000 IU. Kerrankin jotain hyötyä Kelasta ihan oikeasti :). Mikähän lie ensi vuonna Kelan lääkekatto... Tsemppiä sulle ultran odotteluun!
 
Nippe mullakin oli ruskeeta tuhru vuotoo esikkoa odotellessa:hug: toivon todella että ultrassa kaikki olisi hyvin.

Täällä dpo6 ja aamulla oli huono olo ja oksentaa meinasin kun hampaita pesin + hikoiluttaa ( kaikki nuo oireet ollut aijemmissa plussa kierroissa jotka olleet kuitenkin kemiallisia ) eli luule, että tärppi on käynyt, mutta nähtäväksi jää jatkuuko tää miten pitkää. Melähetään huomenna koko perheen voimin lappiin ainakin viikoks joulun vietton. Joten en tiedä tuunko käymään palstalla..jos en niin hyvää joulua koko porukalle!!
[/url][/IMG]
 
Hyvää joulua myös meiltä kaikille! Mekin lähdetään lapin suuntaan...

Torstaina on se eka ultra, mutta tänään paniikkiultraan päivystyksenä vuotojen ja kipujen vuoksi. No syytä ruskealle tuhrulle ei löytynyt (ultran jälkeen vuotokin on lisääntynyt ja muuttunut punaisemmaksi) Että tais olla enemmän haittaa kuin hyötyä, se siitä varmistuksesta... Eli ekaa kertaa elämässäni näin eloa sisälläni. Siis niitä sydämiä oli kaksi, jotka pomppivat... Viikot 6+2. Huikeeta, jos saataisiin tästä kärsimyksestä lahjaksi kaksi vauvvaa, mutta en uskalla iloita vielä... ainakaan paljoa...
 
  • Tykkää
Reactions: tyty86 ja Melargia
Nippe: Mahtavia uutisia:heart: Oikein kovasti onnea ja toivotaan että nyt menee kaikki hyvin seuraavat kahdeksan kuukautta. Ymmärrän kyllä hyvin ettei hirveästi uskalla vielä iloita, kun on huonoja kokemuksia ollut...
 
Nippe: Oikein paljon onnea ja laitan rukouksen tuonne ylläkertaa teidän puolesta että pikkuiset pysyvät kiinni.

Miksihän eivät ole polilla millään suostu siirtämään kahta? Tiedän kyllä kaksos raskaus mahdollisuuden, mutta eikös se mene niin että myös raskauden alkaminen olisi todennäköisempi kahdella?
 
Kiitos kannustuksesta! Tilanne vaan viimeyönä sitten tais muuttua. Eli illan mittaan verinen vuoto muuttui menkkoja hieman runsaammaksi ja yöllisellä vessareissulla jokin n.2,5-3 cm halkaisijaltaan oleva glöntti sitten putosi pönttöön. Että sinne tais mennä sitten nämä haaveet tai ainakin toinen... En käsitä mitä sitä aina tekee väärin ja miten kestäisin sen ajatuksen, että ei oo saatu yhden ainoata lasta, mutta menetetty jo ehkä neljä...

Simpli: Nykyisin kai suositaan niitä yhden alkion siirtoja, kun kaksoset on aina riski äidille ja vauvoille. Nämä meidän olis ollu omilla istukoilla (eli kaksi munasolua sillon kehittyi) lääkärin mukaan. Mutta olen samaa mieltä, että jos ikinä päästään sinne ivf hoitoon asti (tietysti toivotaan että tää menis hyvin, mutta alku ei kovin lupaavalta näytä), halutaan siirrettäväksi kaksi kerrallaan. Ollaan menetetty jo niin paljon, että jos siten olis edes hiukan paremmat mahdollisuudet saada raskaus aikaiseksi, niin en halua tuhlata voimavaroja siihen yhden alkion siirtoon.
 
Soja: En uskonut silmiäni kun lääkäri näytti kaksi sykkivää sydäntä. Siis miten voi niin ison tulvan jäljiltä olla mitään enää tuolla masussa?! Ja nyt vuodolle selvisi syy. Eli hematooma siellä alhaalla jossain ja vuotoa luvassa kuulemma useiksi viikoiksi... Parin viikon päästä seurantaultra jälleen... Mutta just maanantaina sanoi toinen lääkäri, ettei oo hematoomaa ja maanantai-iltana sitten alko se vuoto... Ihmellistä tää on... Mieskin ihan liikuttui kyyneliin kun näki vauvat kuvaruudulta ja saatiin jopa kuvia mukaan!
 
Nallen joulu

Kellon soiton kuuli nalle

yks kaks lumihuovan alle,

pystyyn nosti pörröpäänsä

kummasteli näkemäänsä.

Metsän halki piippalakit

joulutontut, punalakit,

sekä itse joulupukki,

jonka parta kuuraa kukki,

pulkissansa ajelivat,

hymyilivät, huiskuttivat...

Jäseniään venytteli nalle,

tuhmaa tuumiskeli,

kunnes jonon loppupäästä

kuului huuto: älä säästä

vaan nyt juhlan kunniaksi

popsi tämä!

Hunajaksi eteensä noin nakatun,

hienoon tapaan lakatus

käärön heti nalle haistoi

avasi ja maistoi, maistoi...

Nukkui sitten uudestaan

hyvä hymy huulillaan.


Rauhallista ja makeaa Joulua kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Rowan79
Tunnelmallista, levollista ja rentouttavaa joulun aikaa kaikille! :heart:

Yritetään iloita ja nauttia tänä jouluna kaikesta siitä hyvästä, mitä meillä on ja siirretään murheita pariksi päiväksi tuonnemmaksi. Näin minä aion tehdä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: soja
APUA!! :D

Nyt se tuli taas uusi ongelma eteen.Eli tässä kierrossa söin clomeja ja viimeinen ultra oli keskiviikkona 8.12. Päätettiin jättää kotitouhuiluiks kun limakalvokin oli niin heikko.Ultrassa näkyi pari johtofollikkelia sillon keskiviikkona ja samana iltana pistin vielä menopurin.Sanoivat sieltä et torstaina voin laittaa Pregnylin ja kotona voi viettää aktiivista seksielämää perjantaina ja lauantaina.Meni niin filikset koko epäonnistuneen polikäynnin takia etten ees tikutellut ovista ja pregnylkin jäi laittamatta.Oletin että follikkelit irtoaa kummiskin siinä perjantaina-lauantaina kun ultrassa olivat juuri oikean kokoisia päiviin nähden.No tottakai myös oletin että menkat alkaa siitä tasan 2 vkoa, niinkun aina.No eipäs ole vieläkään alkaneet!!:rolleyes: Ei minkäänlaista oiretta suuntaan eikä toiseen.Ei normaaleja pms-oireita, eikä mitään muutakaan.Nyt epäilen että onko tässä käynyt niin että follikkelit eivät ole sittenkään irronneet tai sitten irronneet myöhemmin.Ja eka kierto etten ole ees testannut ku oli niin huonot mahikset.Ja totta hemmetissä elättelen toiveita että tärppi olisi käynyt ja aamulla suuntaan heti apteekkiin jolloin menkat varmasti jo alkaakin..Hemmetti jos nuo clomit on sotkenut miun kropan näin :(
 

Yhteistyössä