Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Miten nopeasti teillä on luget laukaissu oireita?
Mulla on rinnat jo nyt kipeät (nänneistä puhumattakaan), ala mahaa kiristää ja väsyttää ihan hirveesti. Aloitin vasta eilen niin on kyllä vaikutukset nopeat...
 
Simpli mä en saanu lugeista mitään oireita..

Nyt ois eka horkka piikki pistetty lihoihin:D vähän pakotti sitä pistos kohtaan..onneks pistäminen ei juurikaan sattunu eikä mulla oo ongelmii pistää=) johtuen varmaan ammatista koska olen hoitaja ja pistäny tuhat kertaa jo varmaan.
 
Piti tulla taustalta kertomaan Nipelle että totta kai pääset varhaisultraan, se vaan tehdään naistentautienpolilla, mut siellä ne on tutut lääkärit vastassa. :) ja onnee hirveesti plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mulla on sit tänään tasan vuosi omasta plussasta (kävin silloin jouluviikolla naistentautienpolilla ultrassa ja E ultras). Nyt tuo mun pieni plussani kellii tuossa lattialla.
Hyvää joulua kaikille ja paljon onnea hoitoihin!

Danita ja icsi-poika melkein 4kk
 
Scindapsus Hei, ja "tervetuloa" palstalle. Ihana asenne sulla, pidä toi! Mulla oli osin samanlainen tilanne kun sulla, ei ovista eikä menkkoja ilman lääkkeitä vuosiin, vuosiin.... sitä myöten sitten estrogeenin puutteen takia osteoporoosi kehittyny. Ei kyllä noin hurjaa taustaa kaikkiaan kun sulla, mut muistan kun lääkärit jo välillä epäili ties mitä ja kävin aivojen MRI:ssäkin kun hormonitoimintani oli niin outo!!! siinä kerkis pelätä vaikka mitä. Hoidot oli alkuun säätämistä, mutta lopulta 3. IVF toi tuloksen.

noista lugeoireista en ite paljoo muista, mut rinnat tais melkein aina kipeytyy aika nopeesti. mut viimenen plussannu siirto kerta oli muistaakseni vähä oireisin =) että tiedä sitten noista. Mulla oli oma hormonitoiminta niin sekasin, että taisin olla vähiten sekasin kun oli jotain lääkkeitä menossa... :LOL: mut vakavasti ottaen kyllä vuosien hoitorumba otti koville, ja vaikuttaa se varmasti minnuun ja meihin edelleen:headwall:
 
Nippe Onnea :flower: Toivotaan nyt että pieni pysyy matkassa :)

Itse olen ollut nyt niin väsyny etten oo jaksanu muuta ku käydä töissä, syödä ja nukkua. Tänään nukuin ekat päikkärit automatkalla kaupungista kotiin ja vielä tuossa kuuden aikaan sohvalla niskani kipeäksi tunnin verran. Hyvät on unen lahjat! Mies kertoi tytöilleen uutisen ja ovat iha innoissaan mukana. Keskimmäinen ihmetteli miks se syntyy vasta heinäkuussa :) Siinä meni ilta selittäessä että raskaus kestää 9kk ja lapsi tarvitsee kaiken sen ajan kasvaakseen ja kehittyäkseen. Onneksi sain neuvolasta vihkon missä oli hyvin kuvitettu viikko viikolta miten lapsi kehittyy. Maha lakaa jo näkyä. Tosin vieraat jotka eivät tiedä eivät vielä kiinnitä huomiota, näyttää varmaan että olisin vain lihonut.

Tulisikohan sieltä jo poika, neljä tyttöö yhelle miehelle on miusta liikaa :D Tosin pääasia että olisi terve :)
 
Hei mä oon ihan keltanokka näissä hoidoissa:ashamed: joten onko ihan normaalia, että puregon pistoksen jälkeen alkaa melkein heti munasarjoja jomottaa, juilii ja kuumottaa..eikös se oo vaan hyvä juttu:D? Aine ainakin toimii..ei tää mitenkään kovaa jomotusta ole, mut semmosta kevyttä..

Niin ja hei, mites toi sperma homma..kun sanotaan, että ennen sen näytteen antoa ja inssiä pitää olla pidättäytynyt 2-3pv..mutta on se paha jos on viimeeks 3vk sitte ollu seksiä..pitääkö tässä välissä vielä peuhata jotta simpat on hyvässä hapessa:LOL:??
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Nipelle! :)

tyty Minulla oli alkuun ensimmäisien pistosten kanssa samalla lailla, että vähän ajan päästä tuntu sellasta "poltetta" munasarjoissa, mutta sitten kun oli useammin jo pistellyt niin ei enää tai ei ainakaan kiinnittänyt huomiota.
 
Kulkis aika. Piinapäivät ovat nimensä veroisia...Arrgghh! Vasta pp2 menossa ja nyt jo tuskastuttaa. Mulla on kaikki mahdolliset oireet jotka luge vaan voi aiheuttaa, paelelee, pissittää, nippailee, väsyttää, aristaa ja kiukuttaa. Mieli alat vaihtelee itkusta onnen kukkuloille ja takaisin.

Edit 4.12.11 kol.8.28:
Illalla astui kuvioon myös paha olo...Kuvotus jatkuu tänä aamuna...
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin tänään polilla ultrassa ja meillä loppu hoijot tähän..mulla löyty klamydia:O:ashamed: mä olen sanaton..koska en ole käynyt vieraissa..miehen testi negatiivinen..mä en voi käsittää..tää on ihan hirveetä..samalla siinä vanha luokkakaveri oli tulossa synnyttää viidettä vaiko neljättä lastaan ja mä saan kuulla et mulla on toi tauti eikä tehäkkään inssii saatikka jatketa hoitoja tässä kierrossa..mä olen ihan rikki..:'( ens vuonna jatketaan hoitoja jos halutaan,kohan toi tauti on saatu selätettyä ja miehen kaa asiat kunnossa..voi vittu tätä elämää..:headwall: just kun kaikki piti olla hyvin niin tämmönen pommi..mä siirryn nyt taustalle, mulla kestää nyt sulatellessa tätä juttua..
 
Voi tyty, miten ikäviä uutisia! :'( :hug: Voimia teille sinne!

simpli, piinapäivät on todellakin nimensä veroiset! Mulle kans luget aiheutti kaikkee mahdollista. Ja ne kaikki oireet oli just semmosia, mitä alkuraskaudenkin oireet ovat. Tsemppihali! :hug:
 
tyty86: Olen kuulut että klamydia voi olla oireiton vuosia ja klamydia aiheuttaa myös pitkässä juoksussa lapsettomuutta, joten on erityisen tärkeää että saat hoitoa ja nopeasti.

Omaa napaa:
Olen lukenut niin paljon kaiken maailman keskustelui alkuraskauden oireista oireittomuudesta ja kiinnittymisiin liittyvistä että bllaahh ja hiihii... Olen saanut pahan olon jotenkin aisoihin syömällä pieni välipaloja ja juomalla satunnaisesti kamomilla teetä. Kuukautis särkyä esiintynyt ohi menevästi. Eilen illalla tunsin todella lujan kuukautis puristuksen. Melkein kuin olisi supistanut kerran ihan kunnolla. Tänään on saman oloisi lievempiä nippailuja ollut pitkin päivää. Sain sitten lahjakkaan migreenin tänään ja samalla kun yritin toimia normaalisti töissä. Tuon kohtauksen aikan sain jossain keskustelussa mainitun "korvalukon", humahdus tuntu korvissa ja korvat meni ihan lukkoon. Tänään sitten kotiin päästyäni on palellut ihan hirveästi. Nyt tuntuu etten enää kalise, tosin on paksu vilapaita viltti päällä. Päikkärit auttoivat lahjakkaasti migreeniin että se enää lievää juilimista. Olen todella luottavaisin mielin, joka saa järki puolen minusta välillä toppuuttelemaan ihteäni asian kanssa, enhän mä voi tietää jotain sellaista jota en tiedä ja toisaalta taas koen että tiedän...Kohta ihan höperö...
 
Viimeksi muokattu:
Tyty, voi ei... Voimahaleja!! :hug: :hug: Jos jotain positiivistä haluaa löytää, niin nyt saat ainakin hoitoa siihen ja jospa siinä tosiaan olisi ollut syy teidän lapsettomuuteen... Pärjäile! Ja käy meille täällä avautumassa, jos siltä tuntuu!

Simpli, toivotaan, että se on pieni ihminen, joka siellä pesäkoloa kaivelee!! Mulla on nyt jo karannut ihan käsistä tämä unelmointi, vaikka vielä on monta monituista vaihetta edessä ennen piinapäiviä. Tsemppiä sulle piinailuun! Perässä tullaan..

Jauhopeukalo, mukava kuulla sinustakin! :)
"Suuret rakastajat saavat tyttöjä"... ;)

ON: Täällä jo alkaa vähän jännitys hiipimään! Tuikkasin tänään pregnylin, joten se olis menoa nyt sitten. :) Eniten tässä nyt jännittää se, että siellä on ke se J. :( Onko hän tehnyt teille kellekään punktiota? En hirveän innostunut ole. Olisin toivonut, että olis ollu E. No, pitää luottaa, että J osaa hommansa. Tänään ei oo kipuillut ollenkaan niin paljon kuin viikonloppuna. Pelottaa jo, että lääkkeet ovat heittäneet toimimasta, kun ei enää tunnu niin aralta ja kipeältä... Tai sitten vaan mietin liikaa... Olispa jo keskiviikko tai vaikka jo perjantai tai vaikka jo joulu..
 
Madeila: Haaveiluhan se on täälläkin. En ole koskaan voinut tajuta miten ristiriitainen ihminen voi olla. Järki sanoo toista ja tunteet toista. Laskin jopa lasketunajan, jos homma nyt onnistuu. Mutta muuten olen hillinnyt itseäni. Sillä jos nyt tulee nega niin pudotaan kovaa ja korkealta...:|

Pikkuinen<3: Varovaiset onnittelut:flower:. Ja paljon pikaliimaa että pikkuinen pysyy matkassa..:D
 
Simpli ja Nippe: Onnea plussasta:heart:

Mie huomasin eilen, että alkaa taas raskaus-uutiset tuntua yhtä ikäviltä kuin ennen raskautumista:'(. Vauvakuume alkaa olla aika kova, mutta odotelllaan kuitenkin syksyyn ennen kuin aloitellaan uutta kierrosta polilla:). Luomu vauvasta en viitsi edes haaveilla, kun se on ihan turhaa kuitenkin....
 
Simpli: Mulla ei oo tullu lugeista mitään oireita, tosin annokseni on aika pieni kerran päivässä (illalla) 200 mg luge alakertaan...

Tyty: Voi kurjuuden kurjuus, mistä meille aina näitä vastoinkäymisiä riittää??? Jaksamisia!

Mandeila: Onnea punktioon!

Pikkuinen: Sormet ja varpaat pystyssä, jotta plussa vahvistuu!

Täällä odotellaan kauhulla, milloin tämä päättyy jälleen... alaselkää jomotellut paripäivää ja menkkamaiset kivut välillä kummittelevat. Vessassakaan ei tarvitse enää juosta niin paljoa... Eka ultra ois siellä naistentautien puolella juuri ennen joulua... eli kiva kiva, jos siellä taas todetaan jotain olevan pielessä, kun seuraavana päivänä ollaan lähdössä viikoksi reissuun joulun viettoon... Kun eihän tähänkään asti keskenmenoista ole mulle aiheutunut vuotoa... Hemmetti kun nää oireet on aina näin, että sama oire voi olla huono tai hyvä merkki... pää sekoaa varmaan piakkoin...
 
Simpli: No ilmankos niitä oireita sitten onkin enemmän :) Mulle siellä polilla väitettiin, että heillä käytetään vain tätä 1 x 200 mg päiväannosta. Kun yritin kysyä, että yksityiseltä mulle määrättiin 2 x 200 mg päivässä noita lugeja... Nyt oon sitten näiden oireiden puuttumisen/häviämisen takia kauhuissani, että oonko aiheuttanu itse keskenmenon, kun en totellu sitä yksitysitä lääkäriä ja ottanut aamuin illoin noita lugeja... :headwall: Tyhmyydestä näköjään joutuu kärsimään... Jos tää on menossa kesken, tai jos ei oo vielä menny, niin haittaisko jos lisäisin tässä vaiheessa tuota luge annosta tuplaksi? Auttaiskohan se??? Ei siis yhtään paniikkia päällä... Pyysin juuri neuvolatädiltä lähetettä verikokeisiin, että jos hcg:n nousua vois seurata päivittäin tai vaikka pari kertaa viikossa sinne ekaan ultraan asti...
 
Nippe, kyllä tuo sinulle määrätty Luge-annostus on ihan normaali. IVF/ICSI-hoidoissa käytetään tuota isompaa 300mg 2x/vrk -annostusta, niinkuin simplillä nyt on. Minullakin oli viime keväänä inseminaatioiden yhteydessä tuo 200mg iltaisin, mutta ICSI:ssä tuo isompi. Aina jos joku mietityttää ja aiheuttaa paniikkia, kannattaa soittaa vaikka polille ja kysyä sieltä neuvoa.

Mandeila, onnea punktioon! Miulla on täällä kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että teillä on hyvä saalis ja saatte hienon alkion kohtuun kasvamaan ja huuruneniä pallaseen. :heart:

pikkunen, ONNEAONNEA! Ihanaa, kun nyt alkaa meidän pinoon näitä plussia tulla. :)
 
tyty86 Voi kurjuus!!!:headwall:. Jaksamisia sinne :hug:

Scindapsus Tervetuloa keskusteluun mukaan!Itekkin olen suht uusi täällä ja tää on kyllä varmasti ihan mieletön tuki taistellessa lapsettomuuden kanssa :)

pikkunen<3 VALTAVASTI ONNEA!!!Wau!:)

Simpli Piinapäivät on tosiaan nimensä veroiset, tsemppiä sinne kovasti ja toivotaan että tulee se toivottu tulos :)

Mandeila Miula kans käyntiä tällä vkolla ja J lääkärinä. Viimeks ei jäänyt kovin hyvä fiilis sen vastaanotolla käynnistä. Muuten ihan asiallinen ja mukava, mut mielestäni ei perehtynyt riittävästi miun taustoihin. Mutta eiköhän se ole ennenkin tehnyt punktioita, joten toivotaan että kaikki menee hyvin :)

ON: Tulipa tuossa sit popsittua clomikuuri ja huomenna meno ultraan.Jos menee saman kaavan mukaan kun edellisessä kierrossa, niin huomenna menopur ja torstaina pregnyl.Eli inssi jääkin sitten pois kun sattus lauantaille :( No, huomenna näkee tilanteen. Odotukset ei ole kovinkaan hyvät, kuten voi arvata. Ja mietin jo valmiiksi että vieläkö tämän jälkeen kannattaa tehä inssiä vai siirrytäänkö ivf:ään.Pelottaa vaan että mikään ei tuo koskaan sitä plussaa. Täytyy huomenna taas kerran ruikuttaa lisätutkimuksia,pläääääh.
 
Mä olen hieman keräilly otteeni täällä..ollaan miehen kanssa puhuttu, mutta ei oikein olla päästy puusta pitemmälle. Mä olen 100% varma etten ole käynyt vieraissa kertaakaan meidän suhteen aikana, ja mies väittää samaa.No mähän en voi puhua kuin omasta puolestani, ja jos tiedä, että olen ollut uskollinen olen sitä myös ollut..tässä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: joko se testitulos on ollu virheellinen tai sit mun mies valehtelee. Mut miks vitussa sillä ois negatiivinen tulos ja mulla positiivinen:O voi vittu tät elämää..ei me varmaan koskaan saada tätä selvitettyä. Mä olen vähän välii juossu millon missäkin kusi testeissä ja on 100krt otettu toi klamydia testikin joka on aina ollu puhas:ashamed: eniten mulla vituttaa nää hoidot..tuntuu et meidät hylättiin tän taudin takia, vaikka tiedän et tää pitää hoitaa alta pois..mutta kuitenki. Ja päässäähän me heti tammikuus takas koha soitan vaa ja testit puhtaat..kyllä on paska fiilis..
 

Yhteistyössä