Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Taidan ryömiä takas peiton alle ei ole tänään miun päivä... Arvelin reippaana et rupean tekemään heti aamusta kotitöitä kun mies on töissä. Ensiks menin pyykkituvalle laitan kaikki pesuaineet valmiiks yms muttä kato pyykit jäi kotia sit kun se reissu oli onnistuneesti tehty aattelin et nyt tiskaan ja saldo kaksi rikkinäistä mukia ja yksi tippunut kahvinkeitin jossa oli juuri keitetty kahvi ja kello on vasta puol 11...
 
Hyvää alkuviikkoa vaan!

Täällä taas mietitään että millon sitä alottaisi tikkurumban, eli uskaltaisi alkaa testaamaan. Tänään pp5. Jotenkin on sellainen fiilis että ajotus tuossa inseminaatiossa meni vähän ohi, eli myöhässä oltiin. Voi prkl. Tietää taas mikä fiilis on viikon päästä kun menkat alkaa, sitä odotellessa taas...Pitääkin olla vielä niin pirun tarkka kierto, että osaan sanoa suurinpiirtein kellonajan milloin mitäkin odottaa :)

 
täällä olis nyt kohta viikko inseminaatiosta eikä muuta oikein kuin hiukka rintavarustusta nipistelee mutta eiköhän syy löydy noista lugeista siihenkin.. Onko muilla tullut noista lugeista limakalvot kipeeks? mulla wc käynnillä pyyhkiminen sattuu ja toinen niin ikenet suussa vuotaa herkästi verta..
 
Sammale321
lumi-81 Mulla ei ole luget aiheuttanut ikeniin mitään, tai en ole ainakaan huomannut. Raskausoireitahan ne luget tuntuu aika paljon aiheuttavan. Itsekin taas aloitin niitten käytön heti inssin jälkeen eilen illalla.

Täällä on menossa PP1. Tämän jälkeen keretään vielä yksi inssi tehdä ja sitten syksyllä IVF-hoitoihin. Meneekö IVF-hoitoon kaksi kiertoa, vai olenko käsittänyt väärin? Millonkahan poli aukeaa kesätauon jälkeen, toivottavasti heti elokuun alussa. Malttamattomana odottelen hoitoja.
 
Mulla polttelee postia odotellessa, tilasin 12 kpl herkkiä raskaustestejä (Taidan olla ongelmakäyttäjä)) että pääsen rauhassa niitä tuhlailemaan. Olen monesti miettinyt miten hassua onkaan se, että ystäväni, jolla on yksi lapsi, on tehnyt elämässään yhden ainoan raskaustestin, joka oli siten positiivinen. Hänellä tärppäsi heti ekasta kierrosta kun pilleriliuskat oli nätisti heitetty roskikseen miehensä kanssa. Itse olen varmaan tehnyt sata testiä. Oletteko te yhtään arvioineet miten paljon on tullut tikuteltua kaikkia eri vaiheita? Mulla raskaustestejä on kulunut kokonaisuudessaan enemmän kuin ovulaatiotestejä ja miehen mielestä se on tyhmää :( Koska kyllähän luonto sitten sen paljastaa... niin niin mutta entäs jos kuitenkin...Ovulaatiotestit kuitenkin plussaa aina samoihin aikoihin, mutta tuohon toiseen ne viivojen saamiset onkin vähän hankalampaa...

Viikonloppuna tuli otettua alkoholia, enimmäkseen punkkua lipitin. Sehän edistää kohdun verenkiertoakin, selittelin itselleni. Ajattelin että kohtuudella otan, enkä rupea hannailemaan niinkuin aina ennen. On niin monet juhlat menneet uskossa ja toivossa että olisin raskaana, että enää ei vain jaksa luulotella itselleen mitään.

Tänään aamulla mittasin lämpöjä, ja ne oli tipahtaneet 35,9 tasolle, joka mulla on normaali ennen ovista. Ajattelin jo et se sitte siitä ja menkat tulkohon pian, mutta jotenkin eksyin sitten googlettelemaan lämpökäyriä ja törmäsin aivan uuteen lapsenteko-termiin jota en ole aiemmin edes kuullut olevan olemassa "implantation dip" eli "Kiinnittymisdippi". Eli 5-12 päivää ovulaation jälkeen hedelmöittymisen tapahduttua voi lämmöissä tulla tuollainen notkahdus, eli kiinnittymisen jälkeinen dippi. No ni, No ni, jokohan sitä nyt sitten mennään??? :D

Kyllä taitava googlettaja saa oireen kuin oireen käännettyä raskausoireeksi. Kyllähän tuota vähän nälättää, vihloo ja varmaan oksettaakin. Viime kierrossa olin niin luulosairasraskaana, että yökkäilin juustonaksuja syödessäni, vaikka tosiasiassa taisi olla vaan taas vähän mielikuvitus ylikierroksilla. Kuten aina. Nyt odottelen kiltisti vain postisetää, joka tuo tikkupaketteja loppukuukaudeksi. :)

 
Sammale321
MarieClaire En ees uskalla laskea kuinka paljon ov- ja raskaustestejä on tullut tehtyä. Mulla ei ovulaatiotestit koskaan ole ovulaation aikaan plussaa näyttäneet, joten niitä on tullut käytetty paljon ja ku on vielä epäsäännöllinen ja pitkä kierto..Ja raskaustestejä on just tuon kierron pituuden takia sit menny ihan kiitettävästi..Nyt hoitojen ajan on ollut helpompaa ku teen testejä vaan sillon ku lääkäri on sanonu, että pitää tehdä. No okei, "muutama" ylimääränen raskaustesti on ehkä tullut tehtyä :D
 
Moi tietäskö joku onko täällä jonoja IVF hoitoihin luin et jossain sairaalassa täytyy varata aika siihen ja jonot luokkaa puoli vuotta? lääkäri meile puhu et syksystä olisi sen vuoro mut pitääkö se erikseen vielä varata?
 
lumi-81: Meillä on kai kans IVF edessä syksyllä, eikä mistään jonoista ole ollut puhetta... Epäilen, että samanlaista jonotusmeininkiä ei täällä oo mitä on isommissa kaupungeissa....?

Viime kesänä poli tais olla kiinni kesä-, heinä- ja elokuun. Pitkiltä kuukaudet tuntu sillon, mutta nyt en tiedä, voi olla että tauko on ihan hyvä juttu. Mie kun en näköjään osaa keskittyy mihinkään muuhun kuin hoidot on käynnissä. Yhtä helvetin kierron laskemista koko ajan. :(

Toinen OI ei tuonut tulosta, tänään dpo 17 jo ja vuotoa odotellessa... Jonkin verran vituttaa joo. Tosi vähäistä vuotoa on ollu tänään. Toivon, että huomenna tulis jo kunnolla.

Miten teillä muilla, minkä kokoisiksi folleja on kasvateltu ennen Pregnyliä? Minnuu on alkanu mietityttämään se, kun ekassa OI:ssa tänä keväänä pistin Pregnylin follin ollessa vain rupuset 17 mm... Kuulostaa tosi pieneltä ja kun eräällä kohtalotoverille yksityisklinikan lääkäri oli sanonut, että follien tulisi olla min. 23 mm ennen irrotuspiikkiä, jotta munasolu olisi kypsä sitten irrotessaan... Muutenkaan kun luotto ei kovinkaan suuri ole polia kohtaan tällä hetkellä, niin tääkin juttu laittaa miettimään...
 
noista jonoista: mitä me oltiin reilu 2v hoidoissa, ei jonoja ollu, tosin IVF:n teko kausi on vähän lyhyempi kun polin aukiolo. mut ei siis sellasia jonoja ollu kun monilla muilla paikkakunnilla.

tuo tunne siitä että kaikki menee pieleen on niin tuttu.... jaksamista teille. miulle jäi kyllä sellanen olo, että kaikkensa tosissaan tekivät. meillä toisessa OI:ssa siirryttiin lennossa IVF:n kun ei alkanu muniksissa mitään tapahtua. piikittelyä kertyi 26 päivää, kun lääkärit ei uskaltanu annosta nostaa hyperin riskin takia, 3xvko kävin ultrassa ja jopa lauantaina kerran pääsin ultraan, kun polin lääkäri oli takapäivystäjä..... oli kyllä varmaan 24h töitä takan, niin kuolleelta näytti.... mutta homma hoitui kuitenkin.

kovasti lähetän teille uskoa ja toivoa ja peukkuja pidän!
 
Sammale321
kipinäkenkä Mulla on vikassa ultrassa ennen inssiä ollut 17-18mm johtofolli, mutta en sitten tiedä minkä kokoiseksi se on kasvanut, tuosta ultrasta kun on yleensä kaksi-kolme päivää pregnylin pistämiseen.

En minäkään ole kuullut, että jonoja olis IVF-hoitoihin. Meillekin on vaan sanottu, että syksyllä niihin hoitoihin. Täytyy kyllä sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen polin toimintaan, henkilökunta on mukavaa ja ammattitaitoista ja asiat hoituvat nopeasti. Vaikka kiukuttelen täällä palstoilla siitä, että joudun niin monta inssiä käymään turhaan läpi, niin olen silti onnellinen, että saan olla polilla hoidossa (kun kerta jossain pitää olla..mieluummin olisin niin, ettei tarvii olla missään hoidoissa.. )
 
Meillä oli viime vuonna toukokuussa kolmas ja viimeinen inssi. Heti syyskuussa pääsin aloittamaan IVF/ICSI-hoidon sumuttelut. Ennen tuota hoidon alotusta meidän piti käydä keskustelemassa hoitajan kanssa tulevasta hoidosta. Sen pysty onneksi hoitamaan pois alta jo elokuussa, kun P ei ollut enää lomalla silloin =).

Joku kyseli tuosta IVF-hoidosta. Jos tehdään pitkällä kaavalla, johon kuuluu sumutukset menee 2 kiertoa. Jos lyhyellä kaavalla aloitetaan suoraan piikityksillä ja homma on ohi yhden kierron aikana =)
 
Moi,
vilkasta keskustelua täällä ollut sillä välin, kun olin parin päivän työreissulla.

Mulla pp5. Pari päivää on nyt rintoja aristellut, mutta se on mulle aina tyypillistä kierron tässä vaihessa. Muuten ei mitään oireita. Tai päänsärkyä kyllä.

En kans tiedä, milloin kannattaa testata, jaksanko ihan pp 14 saakka odottaa, tuskinpa. ennen hoitoja tikuttelin runsaasti kaikkea mahdollista, mutta en nyt enää puoleen vuoteen, kun ei ole ollut toivoa raskautumisesta.

Kun meille tehtiin päätös ivf.stä niin saatiin suunnitteluaika P:lle neljän viikon päähän. Se oli tosi piinaavaa aikaa odottaa ja yleensä kai pääsee nopeammin, se riippuu ihan ruuhkasta. Samana päivä pistetiin jo eka piikkikin. Meillä oli pitkä kaava ja siinä tuolla ekalla piikillä sammuteltiin toimintoja kolmen viikon ajan ja sen jälkeen alkoikin hommat sitten edetä nopeasti, eli puregonia reilu viikko, sitten pregnyl - päivä odottelua - punktio - päivä odottelua ja siirto.

Kerrotteko mulle mikä on dpo?

 
Sammale321
Garfield eiks se dpo ole sama ku PP, eli ne ovulaation jälkeiset päivät. Korjatkaa jos olen ihan väärässä.

Voi hitto...nyt mua alko mietityttää, että suostuskohan ne polilla jättää neljännen inssin tekemättä ja tehtäis lyhyen kaavan IVF..niinku nyt jo keväällä. Ei ne kyl varmaan suostu ku tuntuivat olevan jo nyt vähän sitä mieltä, että pitäis taukoa pitää, että jätettäis neljäs inssi pois ja sit syksyllä IVF :/
 
Meillä eivät ainakaan suostuneet inssejä jättää välistä vaikka sanoivat et tuskin tärppää sillä kun miehessä sen verta vikaa...Mietin että miten ne päättää lyhyt vai pitkällä kaavalla? mulle asiasta jäänyt semmonen kuva et jos oma elimistö toimii joten kuten täytyy se ensin "ajaa alas" ja silloin tulee se pitkä kaava oonkohan ihan väärin ymmärtäny?
 
Sammale321
lumi-81 Aika outoa, että tekevät teille inssejä jos ei ole juurikaan mahdollisuutta onnistua. No meillä ei ole mitään vikaa kummassakaan ja silti ei onnistu insseillä. Vähän kyllä pelottaa, että meillä ongelma on joku suurempi, kuten vaikka miun munasolut, että niistä ei ole oikeesti mihinkään.

No niin, eilen vaahtosin siitä, että haluan IVF hoitoon, mutta tänään olen sitä mieltä, että en haluakaan vielä. Kylläpä mieli muuttuu :whistle: Mutta nyt siis koitan pitää jalat maassa ja katsoa tämän kierron ensin ja sitten vielä yksi inssi ennen kesätaukoa. IVF on kuitenkin niin paljon rankempi hoito, että ei siihen ehkä suinpäin kannata ryhtyä.
 
Moikka,
luulen, että lääkäri päättää kumpi kaava sopii paremmin. Yksi syy pitkään kaavaan voi olla esim. endo, jolloin alasajolla yritetään sammutella oma hormonitoiminta ja samalla kuivattaa endoa pois. Toinen syy pitkään kaavaan on se, että silloin hoitotoimenpiteet on helpompi ajoittaa, koska koko kierto luodaan ulkoisesti hormoneilla. Julkisella puolella siksi suositaan kai tätä. Näin olen muilta palstoilta lukenut. Lyhyt kaava tukeutuu enemmän omaan hormonikiertoon. Siitä mulla ei ole kokemuksia. Käsittääkseni siihenkin kuitenkin tulee jonkinalainen sammuttelu alkuun, en ole varma...
 
Garfield ja mii-tu, sekä muut kommentoineet, kiitos tuesta!

Punktio oli minullakin aika kivulias kokemus. Eniten taisi sattua se munasarjoihin pistäminen, kun olivat niin turvonneet ja suuret. Mullle kans sanottiin, että eihän se satu, vaan että jotkut naiset ovat kuvailleet tunnetta venyttäväksi. Siis venyttäväksi!! Voihan perse, jos operaatiossa annetaan suonensisäinen rauhottava lääke + kipulääke, ei se voi kuin sattua!!

Toisaalta minun jälkeeni mennyt nainen tuntui kovasti yllättyneen miten helposti ja kivuttomasti kaikki oli käynyt. Ei olisi huolinut hoitajan antamia särkylääkkeitäkään homman jälkeen... Kuitenkin se oli tähän asti kauhein kokemus, mutta siis todellakin olen valmis siihen uudestaan, mikä on ihan järjetöntä. Musta saatiin kahdeksan hyvännäköistä munasolua, joista peräti kaksi oli hedelmöittynyt. Jo sekin tieto, ettei niitä ollut kuin kaksi, oli minulle järkytys. Molemmat siirrettiin kuitenkin, kaikki meni ok ja luget aloitettiin samantien. Alkuun juili alamahaa, varmaankin siksi kun munasarjat oli niin turvonneet että koko alamaha oli pinkeä pallo.

No minähän aattelin jo välillä, että tarttunut se on kun aamulla oli välillä tosi etova olo. Sitten alkoi tuttu päänsärky kuten aina ennen menkkoja, ja päivää ennen raskaustestiä vuoto. Pitihän se kuitenkin tehdä vaikka tulos oli jo aika selvä. Harmittaa ihan niin paljon ettei osaa sanoa! Toisaalta raskaaksi tulemisen prosentit oli tiedossa, mutta jotenkin sitä toivoi niin paljon että tottakai se onnistuu! Meillä on seuraava aika parin viikon päästä, missä katsotaan jatkoa, luultavasti menee syksyn puolelle seuraava yritys.

Kaiken tähän liittyvän kivun, epätietoisuuden, maanisen ilon ja masennuksen kyllä kestän vielä, sillä enää ei ole paljonkaan menetettävää. Toivon voimia kaikille jotka rypee näissä samoissa fiiliksissä, mikään ei olekaan niin itsestäänselvää enää.

On vain yritettävä!
 
Voi hunter... :'(
Olen pahoillani. Mie olen kohta ehkä samassa jamassa siun kanssa. Päätä särkee.... alamahaa juilii. Voi olla että syksyllä nähdään samoissa merkeissä.

Nyt on pp7. Voisitko kertoa mulle minä päivänä sie teit testin? Mie kun olen vähän epävarma, mikä on oikea testipäivä... 14pv irrotuspiikistä vai punktiosta vai vasta siirrosta laskien?
 
Garfield : Meillä oli siirto 1.4. ja tänäaamuna tein testin. Eli täsmälleen kaks viikkoa siirrosta. Sit heti soittoa lääkäriin oli tulos mikä tahansa..
On aika tyhjänpäivänen olo, mut kyl se tästä taas. Tsemppiä, ja toivotaan että kipu on vaan sitä että se tarttui kiinni!
 
Kiitos hunter tuosta tiedosta.

Ei tää hyvältä nyt vaikuta. Mulla oli yöllä hikoilukohtaus. Juuri sellainen mikä mulla on aina ennen menkkojen alkamista. Eli silloin lämmöt laskee. Kuitenkin aamulla vielä mittasin lämmmöksi 37.15. Aamulämmöksi aika korkea. Mutta mahassa on aivan menkkamaiset fiilikset.... Tuskinpa tarvitsee ensi viikolla testailla. Testipäivä olisi hunterin laskukaavan mukaan ke 21.4.

Miten teillä muilla menee?
 
Sammale321
Täällä elellään inssin jälkeistä PP4. Sitä aina odottaa kun noin viikko tulee täyteen, että olis jotain kiinnittymistuntemuksia. Ei ole kyl ikinä ollut, mutta ei ole kyl raskauksiakaan ollut. Eli taas seurailen viikonlopun yli tuntemuksiani ja aivan turhaan. Ai kauhee kun mie olen pessimistinen :D Mut ku hedelmättömyyttä on takana monia vuosia, niin raskautuminen tuntuu melkein mahdottomalta..vaikka mitään vikaa ei missään olekaan.
 
Hunterille voimia, näiden fiilisten kanssa todellakin painitaan. Garfieldille tsemppiä piinailuun, eihän sitä vielä voi varmasti tietää, toivotaan vielä parasta molemmat!!! Tosin itse olen aika skeptinen itseni suhteen, mutta jaksan vielä ihan hiukkasen toivoa sentään. Jotain tuntemuksia on ollut, mutta niitä nyt on aina ja lisää saa kuviteltua jos ei oikeat riitä.

Mulla on nyt ekasta inseminaatiosta 8 päivää, eli eletään pp8 tai pp9, ite veikkaan että ovulaatio oli juuri mennyt kun tuo inseminaatio tehtiin. jotenkin vain se tuntui niin vahvasti siltä.

Raskaustestejä olen jo mennyt tekemään muutamia kun niitä pinkan (ilokseni tai miten sen nyt ottaa ) tilasin. Ottaa päähän vaan aina tuijottaa samaa vastausta ja herätellä taas aina joka ikinen kerta itsessään se sama kulunut lause "Ehkä se on vaan liian aikaista vielä testata". Sitä toistellen aika menee aina siihen raastavaan päivään asti kun verinen rangaistus saapuu muistuttamaan siitä, mitä mieleni on jo aavistanut useiden päivien ajan.

Näin täällä.
 

Yhteistyössä