Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Nyt ottaa päähän.

Soitin aamulla polille näiden hurjien kiertopäivien takia ja pyysin sitä Terolut-reseptiä. Hoitaja tuntui koko ajan olevan vähän pihalla mutta lupasi esittää asian lääkärille. Moneen kertaan sanoin että kun on jo näin pitkä kierto, niin mielelläni kyllä Terot ottaisin jo. Ja kyselin että entäs jos menkat alkaa kesken niiden syömistä jne. Hoitaja sanoi, että jos sieltäpäin ei mitään kuulu, niin sitten resepti on apteekissa ja syön ohjeen mukaan pillereitä.

Hoitaja soittaa kolmen maissa ja sanoo että nyt on resepti apteekissa. Kysyin viellä että entäs jos menkat alkaa vaikka ihan lähipäivinä ja en oo ehtiny syödä sitä kymmentä päivää nappeja, mitä sitten tehdään ja voiko noin ylipäätänsä käydä.

Kysy lääkäriltä jotain ja tulee takas puhelimeen ja sanoo, että syö vaan se kuuri sitten loppuun, menkat ei ala aiemmin kun on jo noin pitkä kierto alla. Sitten puhu jotain Clomeista ja mie sanoin että en mie niitä kaipaile, vaan Teroja.

Äsken soitin sitten apteekkiin ihan vaan varmistaakseni etten turhaan lähe siel käymään ja joopa, siel on CLOMI resepti miulle. Vittu. OIkeesti tuntuu nyt siltä että kaikki menee päin helvettiä. :'(

Mie moneen kertaan sanoin että kierto on pitkittynyt ja pitäs saada menkat alkamaan. Ja nää kirjottaa miulle Clomeja. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Kokeilin soittaa vaan noihin lapsettomuuspolin numeroihin mutta eihä siellä enää kukaan siihen aikaan vastannut. Enkä sitten tajunnu tuonne naistentaudeille soittaa :headwall:

Miula tuli itkut kun soitin nuo numerot läpi ja kukaan ei vastannut. Jotenkin tuntu aivan mielettömän isolta takapakilta, vaikkei ehkä nyt mikään iso asia loppupeleissä olekaan, mutta silti.

Minnuu on ketuttanu ja surettanut niin paljon että lämmötkin nousee. Huomenna ois koulutuspäivä, mutta lämpöö himpun yli 37. Täytyy aamulla kattoo mikä on tilanne, lähdenkö vai en.
 
Ihme on ollu kun en oo aiemmin viel kipeeks tullu. Tuolla koululla kun oon töissä ja siel eritteet lentelee ties mihin, niin oletin että oon ekan kuukauden aikana taudissa, niinkuin muinakin syksyinä. Mutta kai sitä on jo jonkinlaisen immuniteetin itelleen kehitelly :p

Epäilen että vilustutin itteni tänään ulkovalvonnoissa. Oli tosi kylmä päivä ja sitten välillä tuli vettäkin ja vaatteet pääsi hieman kastumaan.

Huomaa kyllä heti nivelissä ja lihaksissa, että lämpöä on. Nivelet ei oo pitkilleen näin kipeiltä ja tulehtuneilta tuntuneet :|
 
hei!
pikaisesti kommentoin vain tuota kipinäkengälle sattunutta tapausta. itse soitin torstaina nollaultraan aikaa, puhelimessa oli marja p. niminen hoitaja. aivan "sekaisin" tuntui olevan, ja itsekin sanoi hänellä olevan monta rautaa tulessa. kolmesti puhelun aikana jouduin nimeni ja sotuni esittämään (puhui välillä toista puhelua ja sitten taas unohti kuka olen ja mitä asiaa oli). lopulta kun päästiin ultra-aikaa varaamaan, niin tarjosi aikaa MARRASkuun lopusta, lokakuun loppuun siis tarkoitus oli aikaa varailla. onneksi itse olin jo etukäteen laskeskellu, mille viikolle se ajoittuisi. (välihuomautuksena, että meillä on punktio ja siirto tod. näköisesti viikolla 46). mutta aivan "hukassa" siis tuntui ko. hoitaja olevan.

toivottavasti saisit pian terolut-reseptin. paranemisia ja jaksamista.
 
niin, kyseinen henkilö oli tosiaan hukassa kun miunkin piti soittaa uusittavasti lugereseptistä.. oon kerran aikaisemmin tavannu tän hoitaja, ja kyllä niin hukassa oli, että hyvä kun sanaakaan sanoi koko aikana, ja muutenkin tuntui ettei tee hommaa muuten kuin pakosta.. surullista..

Että pitää ite asiansa tietää ja olla napakka kun tuommoista kohdalle sattuu, juu vaikka ei sais olla näin ilkeä, pahoittelen..Ärsyttää vaan kaikkien meidän puolesta.
 
Jep, sama hoitaja kyseessä.

Tiedänpähän seuraavan kerran olla itse vielä tarkempi ja tarkistan asiat moneen kertaan että varmasti tuli oikein.

Soitan maanantaina uudestaan jollei menkat nyt tässä välissä ala tai ilmaannu mitään merkkejäkään.
Jotenkin on nyt niin väsynyt olo etten jaksa soitella enää minnekään. Niveliä särkee, päätä särkee, niskaa särkee. Jokohan sais maanantaina varattua ajan työterveyshuoltoon tän jatkuvan päänsäryn takia...

 
Kiitos Soja, Kipinäkenkä ja NeitsytMaria tsempeistä! Ne kyl autto, mieli oli parempi heti ja menkatkin alko! Nyt 3/54. Enkä oo ees niin kipee kuin yleensä vaikka särkylääkkeitä meneekin tasaiseen tahtiin! Yleensä nekään ei auta...
Kipinäkenkä, puhallan nyt tätiä myös sinne päin! Toivottavasti saat oikean reseptin ensviikoks.
 
Hienoa että sinne täti löysi tiensä, londi80 :)

Turhauttaa tosi paljon kun menkkoja ei kuulu, kohta yhtä pitkä kierto kun keskenmenon jälkeen, sillon oli 71 päivää. Kutina on, että tästä tulee pitempi... Eivät ala ilman nappeja :'( Paska homma.

Tiistaina ois taas diabetespoli ja samalla siellä varmaan kuulen, mitä sisätautilääkäri on mieltä niistä Metuista. Insuliinipumppuasioissa sinne menen, mutta eiköhän tuokin asia oo samalla esillä.

 
sunnuntaita kaikille.

kipinäkenkä, juu, muistan tunteen, kun menkkoja saa odottaa vaikka lopun ikäänsä. Sain silloin itekin eräänkin kerran syödä terolutit.. Nehän on tosiaan keltarauhashormoonia, eli eivät mitenkään vaikuta ovulaatioon. Ja tuo mitä yritit kysyä siitä kuurin loppuun asti jatkamisesta, jos vuoto alkaakin, niin oon aina saanu ohjeen jatkaakoko kuurin loppuun. Ei oo koskaan vuoto kunnolla alkanu kuurin aikana, vaan sitten 2 pv viimesestä noin tavallisimmin. Toivottavasti saat asian kuntoon huomenna. :hug:

londi80, onnittelut tädin saapumisesta, mitenkä se teidän ensikäynti olikaan oliko joskus 15.10 paikkeilla tms..? Ja tosi hyvä kun kivutkin on vähäisemmät. Jaksamista odotteluun.

NeitsytMaria, hyvä tosiaan kun sait sen ajan sinne sisätautipuolelle. Mites reissu muuten meni, taisit etelä-suomessa olla käymässä vai kuinka?

Janniina, mikäs teillä olikaan seuraava vaihe?

Rosetta, toivottavasti ristiäisreissu matkoineen on menny kivasti, ilman sukulaisten typeriä kommentteja.

Soja, :heart: :heart: ja :hug: vauvaliimahaleja. Ei oo enää montaa jännäpäivää! Ensimmäiseen etappiin siitä se sitten alkaa, näin uskon. Mulla on edelleen semmoinen hyvä tunne.. :hug:

KerttuKaarina, aurinkoisia syyspäiviä ja toivottavasti teillä on elämässä muita iloisia juttuja jotka auttaa jaksamaan.

Mammuliinos
, mites piinailut sujuu siellä?

Ricoletto, toivottavasti mökkiviikonloppu on menny kivasti ja mielikin nyt parempi?

ON:
töistä hiivitty kotiin kesken päivän, hirveä mahakipukohtaus tuli. vedet silmissä makasin selällään reilu puolituntia, ja odottelin että pahin menee ohi. Turposi koko maha taas jälleen kerran ihan valtavaksi.:'( pahin menikin ohi, mutta on tuo maha kipeä vieläkin. Eilisen ja tän päivän aikana muutenkin oireet nostaneet päätään, selkäkipu on aika hankala tällä hetkellä, koko alaselkään koskee.. huonoa oloa oli aamulla ja nukkunu oon viikonlopun aikana jotain 11+10+1+½ tuntia ihan vaan noin helposti.. Mut eniten tuo kipu huolettaa, jos se pysyy tälleen aisoissa, täytyy aamulla soitella polille, ettei sentään tarvii päivystykseen mennä. Saikkua on nyt tää ja huominen, ja jos yhtään on tarvis jatkan sitä kyllä, nyt oon itsekäs ihminen. Tää asia on niin paljon tärkeempi kuin kenenkään kommentit! Mutta kyllä alko taas pelottaa, vaikkei vuotoja olekaan ollu, onneksi.. Tuli niin se juhannuksen kauhu mieleen..ei voinu mitään.

Yksi yhteydenotto on tullut tuonne yhdistyksen postiin, hänelle meistä kertoilinkin ja sähköpostilla tarkemmin, ja toivotin tervetulleeksi mukaan..
 
Morot kaikille! Retki pääkaupunkiin on nyt sitten tehty. Mukava reissu, vaikkakin junassa istuminen sai aikaan allmost sienikasvuston hanuriin. Kyllä kolmen tunnin jälkeen tuntui, että on pakko lähetä jalottelemaan. Siitäpä muistuikin mieleeni perjantaiaamun "herkullinen" junan aamiainen. Vaikka olisin luontokirjan kanssa selvitellyt, en tiennyt puoliakaan mitä lautaselle oli laitettu. Jes ja oli hinta kohdallaan parista nakista, 9.50? |O . No, se Cirgue de Soleil oli tosi hyvä! Siinä sai kyllä rahoilleen vastinetta. Mukava oli tavata pitkästä aikaa sitä miun nuoruuden ystävää. Jutut lähtee rullaamaan heti, vaikka ei oltais nähty moneen vuoteen.
Kipinäkenkä Törmäsin vähän samanlaiseen palveluun sokeripolille soittaessani, kuin mitä sie olit saanut fertillä. Kun sain asiani esitettyä, kuulin että miun paperit oli nähty siellä jossain....joo ja sitten ne olikin hävinneet ja mulle jäi sellainen tunne, ettei se puhelimessä ollut sairaanhoitaja halunnut edes oikeesti selvittää sitä miun asiaa. Ihan pienet asiat puhelinkeskustelussa paljastavat, millainen alan ammattilainen on puhelimessa. Ja sekin on totta, että valitettavasti hirveen paljon pitää osata pitää puoliaan ja tietää omista asioistaan. Mutta kun aina ei jaksais....
Aurinko En osaa oikein ehdottaa tapaamisaikaa, mutta lähtö Rosetalle sopii. Ehdotelkaa työ muut, mie saan aika hyvin järjesteltyä omia aikataulujani.
Ei missään nimessä pidä mennä kipeenä töihin!!!! Toivottavasti kipu on ohimenevää. Mutta soittele vaan sinne polille, jos mieltäsi harmittaa.
 
NeitsytMaria: Milloin soittelit sinne deepolille? Oliko hoitaja nimeltään Tikkanen?

Miullahan on ollu tässä inskapumppuasia vireillä ja sen piti olla selvä jo ajat sitten, suunnilleen odotin vaan kotona vaan aikaa milloin meen osastolle. Sitten yks päivä polille soitettaessani selvis, että se hoitaja ei ollu tehny miun asialle yhtään mitään!!! Edellisissä puheluissa kertoi laittaneensa miun paperit lääkärille basaalin láskua varten, mutta sitten tosiaan selvis, että mitään tämmöstä ei ollukaan tapahtunut!

Nyt viikko sitten maanantaina vakituinen hoitaja palasi töihin ja laittoin pyörät pyörimään, ja tiistaina meen sitten polille pumppuasioita varten. Pikkusen otti päähän mutta mikäs teet. Hyväuskoina luulin, että hoitaja on tehny sen mitä on luvannut.


Aurin-ko: Sen verran itsekäs pitää olla ettei kipeenä mee töihin! Mie olin tän lauantain kotona kun ois ollu se koulutus ja väkisin kyllä pyörii mielessä että siellä ne on taas spekuloinu että mikähän sillä tällä kertaa on...

Jotenkin harmittaa kun on nytkin lämpöä ja ranteet kipeet, että näinkö ois saikkua haettava. Tai no, eihän sitä mikään pakko oo hakea mutta ehkä se fiksuinta kuitenkin olis.

 
NeitsytMaria, kiva kun reisuu meni kivasti. Aina se piristää.
Niin, onko ihan tyhmää tämmösestä soitella polille? Menihän se kipu viimeksikin ohi, ja jäi taustalle, vaikkei mikään hyvin ollutkaan. Mitä enemmän ajattelen asiaa, ja yritän edes kotona käveleksiä, sitä varmempi oon, etten töihin kampea tässä kunnossa. Mitäs apua miusta olis ees kenellekään! Saas nyt vaan nähdä mitä sitten polilla sanovat. Ja mistä kautta saiskaan sairaslomalappua..

Äsh, menee niin sekavaksi.
 
Aurinko: Kyllä sinä varmasti itse tiedät ootko työkykyinen vai et, nyt ajattelet vaan itseäsi ja pikkuisia ja olet sairaslomalla jos tuntuu siltä.

Neitsytmaria: kiva että reissu meni hyvin

Huomenta Naiset :D

Täällä edelleen odotellaan menkkoja :(. Nyt sentäs alkaa olla jo semmoinen olo että saattas alkaakin hyvässä lykyssä vielä ennen huomisen aikaa. Eilen jo ihan pikku tippa tuli tuhrua =). Mun tuurilla ne alkaa kuitenkin vasta keskiviikkona ja sitten varmaan sumutellaan taas viikko lisää :p

Ristiäiset meni hyvin, ei kukaan kysellyt mitään. Suurinosa vieraita olikin sen verran tuttuja, että arvaavat varmaan että jotain ongelmia on niin eivät viitsi kyselläkään enää. Vauva luonnolisesti aivan ihana ja vähän muistutti taas että minkä takia tässä hoidoissa käydään. Välillä tuppaa ajatukset olemaan niin totaalisesti vaan siinä raskautumisen alkuunsaamisessa, että lopputulos unohtuu :D. Papn puheen aikana meinasi ruveta itkettämään kun puhui miten lapsen syntymä on aina ihme ja lahja jumalalta. Kysyn vaan Millä perusteella näitä lahjoja oikein jaetaan? Missäs se meidän Lahja oikein viipyy, taitaa olla osoite hukassa?

Kaverillekin sain kerrottua näistä hoidoista yms. yllättävän hyvi meni. Ekaa kertaa pystyin tästä jollekin itkemättä kertomaan:)
 
Rosetta:kiva että meni hyvin viikonloppu. Ja kovasti puhkutaan tätiä sinne suuntaan!

ON: :( huono yö, milloin koskee, ja milloin ei saa sitten muuten nukuttua.. Soitin, ja kutsuivat käymään polille tänään päivällä. Joten katsotaan, katsotaan.
 
Aurin-golle täältäkin jaksuja :hug:

Rosetalle tätipuhuria :whistle: (puhalla sitten takaisin tännepäin ;) ...)

Muille ketjun ihanille naisille mukavaa alkanutta viikkoa =)

(Ai niin, soitin polille ja oletan että nyt onnistuu se reseptiasia kun oli A-M puhelimessa... Luojan kiitos siitä.)

 
Aurinko: Hyvä että pääset polilla käymään, jaksamisia sinne kovasti :hug:

Soja: Niin varmasti =). Välillä ottaa vaan aivoon tuommoiset puheet. Oiskohan pitänyt avautua papille ja kysellä vähän tarkemmin näistä lahjan jako perusteista, vai onko niillä joku lista olemassa mihin ollaan unohdettu ilmottautua :LOL:. vauvakaan ei ollut niin hirmuisen pelottava, uskalsin jopa sylissä pitää pientä pitempääkin. Nykyisin en viitsi hirveästi pieniä sylitellä kun pelottaa että lietson taas kunnon vauvakuumeen itselleni :D.
Kaverin 2-vuotias suostui ekaa kertaa olemaan mun kaveri, yleensä se on vierastanut kovasti eikä ole suostunut viittä metriä lähemmäksi tulemaan :D.
Siskojen ja veljen kanssa suunniteltiin että pidettäs muutaman viikon päästä semmonen sisarusilta pikkusiskojen luona :D. Ihan liian vähän tulee pikkusiskojen kanssa oltua tekemisissä niin ihan mukava olis heitäkin sitten paremmin nähdä.
 
kipinäkenkä hyvä että sait asian nyt hoidettua!

rosetta mie voin lähettää oman tätini sinne, eikä tarviis ihan kohta palauttaa :D

oma olo ollu ärsyttävän tavallinen, välillä kipristelee mahaa, parina yönä oon hikoillu... ei oikeen mitään merkittävää. Jotenkin eilen tuli sellanen tunne, että ei ne oo napannu.... eihän sitä tiedä, mutta jotenkin jo 4.IVF on vahvasti mielessä. Mies lupas käydä tänään apteekissa, luget loppuu ja samalla ostaa pari testiäkin. minnuu on jo alkanu apteekkikin ahistaa. :headwall: vähän mietittiin, että jos torstaina ekan testin tekis.... vaikka tuloksen jo arvaankin :(


Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille
:wave:

soja pp10 (+pöppiäiset)
 
Soja: Älä vielä luovuta :hug:

Mulla menee aika tällä hetkellä lähinnä vessassa juostessa :D. Koko ajan pitää kytätä näkyykö tätiä. Mie en kyllä ala jos vielä viikon joudun sumuttelemaan tai pahimmassa tapauksessa menee vielä koko hoito pipariksi :/.
 
Kipinäkenkä Hyvä, että sait reseptiasian hoidettua! Jep, se sokeripolin hoitaja saattoi olla Tikkanen...joku...kkanen muistelin kuulleeni puhelimessa. Kakkonen luulin kuulleeni, mutta kun en yhtään vielä tiedä niitä sen puolen friiduja. No, jokatapauksessa mulle jäi sellainen fiilis, että olin soittanut jotenkin huonoon aikaan (vähän ennen klo 15). Liekö kotiin lähtö ollut jo mielessä? Se vakituinen hoitaja Maija tuntuu taas asialleen vihkiintyneeltä. Oli tosi kiva, kun hän selitti mulle juurta jaksaen suunnitelmat ja labrakokeet, eikä ajatellut niin että miun pitäisi tietää, kun olen hoitsu itsekkin. Mullakin on aika d-polille ens tiistaina. Tänään kävin siinä sokerirasituksessa ja kilpparikokeissa. Piti pistää yhteensä 6 kertaa, jotta saatiin näytteet putkiin. Nyt on käsivarret sen näköset, kun ois ollut tappelussa :eek:
Rosetta Multa oisit saanut tämän kierron tätin lainaan :LOL: En välttämättä olis sitä nyt tarvinnut ja kun on niin häijykin vielä. Toivottavasti sie saat mukavamman tätin ja nopeesti.
Sojalle ja Mammuliinokselle tsemppistä piinikseen. Sullahan Soja onkin testi ihan pian...jänskää.
Aurinko Toivottavasti sulla on asiat hyvin :hug:
 
Anteeks, nyt tärkeästi vaan omaa napaa:

Kävin polilla, ultrattiin pitkään ja hartaasti ja tarkasti. Ensin hyvät uutiset, eli yksi ruskuaispussi on oikeassa paikassa ja näytti hyvälle. Sitten huonot, vatsaontelossa oli kohtalaisesti nestettä, sitähän ei siellä kuulu olla. Kukaan ei tällä hetkellä tiiä mistä se neste on peräisin. Vasen, operoitu munasarja/torvi näytti oudolle, siinä oli joku pallukka, aika isokin.. nestettä kenties tai .. kun ei vaan toinen alkioista siellä olis. Tilannetta täytyy seurata tarkasti, jos kivut ei lisäänny, niin ma ultraan seuraavana kerran. Jos ongelmia niin heti yhteyttä, saikulle siis jouduin, lepoa. Jos ilta/yö/vkl aikaan sattuu niin sitten sinne naistentautipäivystykseen suoraan.

:'( Toisaalta tuli hyviä uutisia, mutta miksi tän täytyy aina mennä näin vaikeasti. Pelottaa hitosti. Lääkäri sano että toivottais ettei tarviis kajota tuonne mahan puolelle, vaan tilanne rauhoittuis itsekseen. Jos se toinen on kohdun ulkopuolella niin enpä tiiä mitä sitten. Toivon vaan ettei tarviis ajatella sitä vaihtoehtoa. Kerran sanoi aiemmin nähneensä semmoisen tilanteen että on kohdun sisäinen ja ulkoinen raskaus samalla kertaa..Että tunnen jo aika hyvin kroppani ja tiiän milloin jotain on vialla, vaikka aina nykyään ensin päätä epäilen aiheuttajaksi.. Päivä kerrallaan, ei ole mitään muuta vaihtoehtoa.
 
Voi paskat, mitä uutisia! :headwall: :headwall: :headwall: Mie luin textisi ainakin kolme kertaa, ennenkuin järkytykseltäni tajusin, mistä on kyse. On kyllä totta, että joskus kohdunulkoisen raskauden jälkeen alkiolla saattaa olla suurempi riski kiinnittyä taas munatorveen. Johtuneepi siitä syystä, että leikkauksen jäljiltä on saattanut jäädä kiinikkeitä, joihin pikkusen on helppo tarttua. Mutta tuo on hyvä uutinen, että toinen on varmasti kohdussa...kiva kuulla! Toivon kans, ettei sinne siun mahaan tarviis kurkata, mutta jos semmonen tulee eteen niin sittenkin vielä on toivoa, usko pois. Kohdun sisässä "helmi" on aika hyvässä turvassa, kunhan huolehditaan ettei mahdollisen tähystyksen jälkeen ala supistamaan ja siitähän huolehditaan. Tehdäänhän vatsan alueen laikkauksia raskaana oleville ja kaikki sujuu hyvin. Nyt vaan lepoa ja päivä kerrallaan eteenpäin kuten sanoit :hug: :heart: :hug: :heart: :hug:
 

Yhteistyössä