Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Auringolle hirmuisesti jaksamisia ja halauksia. Ikävää, että "mummolle" kävi ikävästi, mutta paranemisia hänelle vaikken häntä tunnekkaan.

Hienoa, että kohdussa kaikki hyvin...ja siellä on jo havaittavissa elämää. Ennemminkin kun huomaatkaan, sulla on jo niin iso maha, ettet pysty kengännauhoja solmimaan itse. =)
Omalla kohallani sillon oli paljonki vuotoa sillon alussa...pari päivää tuli selkeetä verta, mutta kumminki kaikki oli hyvin ja terve poika synty 9kk myöhemmin.
jaksuja jaksuja jaksuja sulle!!!!!!

Itellä on vaan se "ei tärpänny" olo....... :ashamed:
 
Minäkin täällä taas, joskin tunnelmat on taas vaihteeksi aika sekavat ja hämmentyneet :| . Ei oikein tiedä mitä pitäs ajatella. Eli ultrassa käyty tilanne edelleen sama kuin viikko sitten kohdunlimakalvo 4-5mm ja semmoinen "pikkuinen" kolmen sentin kysta :p. Nyt on ilmeisesti sitten epäselvää oliko se vuoto mitä tuli menkat vai ei? voi olla tai voi olla olematta. Gynekin oli aika ihmeissään ja varmaan viis minuuttia mietti että mitäs nyt sitten tehdään. Kävin sitten labrassa mittauttamassa estrogeeniin määrän, tuloksen saan torstaina iltapäivällä. Jos se näyttää nollaa niin sitten piikitykset alkaa torstaina. Jos ei näytä niin en ihan selvää vastausta saanut mutta ymmärsin niin että jos huonosti käy niin sitten aloitellaan taas koko hela hoito alusta :( . Mikä ei ois kyllä yhtään kiva juttu :( . Kävin kuitenkin Puregonit jo ostamassa jos nyt pääsisin sitten pistelemään kuitenkin vielä.
Suututtaa vaan kun aina pitää kaiken mennä niin hiton vaikeaksi, miksi ei joskus edes joku asia voisi mennä niin kuin suunniteltu :x
 
Mie "heräilin" koneelle vasta näin iltamyöhään, kun oon funtsinut tän päivän kaikenlaisia juttuja. Aurinko Hyvä kuulla, että pahkura munatorvessa ei ole paisunut ja "santeri-alkio" näkyi jo. Toivottavasti mummon leikkaus on myös mennyt hyvin.
Rosetta Harmittaa tuo epävarmuus ja odottelu :( . Toivottavasti ei nyt ihan alusta tarvii aloittaa :headwall: Elikkäs seuraava etappi on torstai. Toivotaan hyviä uutisia labran suunnalta.
Mie varmaan sanoin hiukan epäselvästi sen sisätautipolin käynnin, eli ei ollut vielä tänään vaan vasta ens viikolla. Mutta sain ne eiliset labravastaukset. Kilpparit oli ihan ok, mikäli ymmärsin, mutta sokerit ei. Sitä tässä oonkin tän päivää sulatellut. Paastothan ne olleet koholla ja rasituksessa meni sekä 1tunnin, että 2 tunnin arvot yli :x Elikkäs jonkun sortin diabeetikko sitä taitaa sitten oikeesti olla, joten eikun vaan sopeutumaan :headwall: Ne Metformiinit ei ole siis auttaneet mitään...melko märkiä pieruja saavat vaan aikaan. Väsyttää niin, että vois nukkua uudelleen heti herättyään. En tiijä....ei ne ehkä mulle insuliinejäkään anna, kun arvot ei olleet ihan niin pielessä....mutta pitäis kait tää väsymys saada pois. Ei tää väsymys oo enää normaalia. No, pistäkööt miut sitten vaikka johonkin pällitestiin jos ei selitystä ala löytyä. No, nyt mie menen taas maate, jotta jaksais huomenna...jotain.
 
Aurinko: Oli mukava nähdä eilen. Enpä tiedä miten jaksaisin jos ei teitä ja vertaistukea olisi olemassa. Kyllä se vaan niin on, että jos tätä ei ole itse läpikäynyt niin ei pysty samalla tavalla ymmärtämään tai tukemaan. Ystävälleni kun viikonloppuna tästä kerroin niin kyllä hän ihan hyvin suhtautui, mutta ei hän pysty kuvittelemaan mitä käyn läpi tai ymmärrä sitä miten tärkeä asia tämä minulle on. Varmaan hän pitää meidän elämää omaansa verrattuna helppona. Ymmärrän minä sen ettei hänelläkään ihan helppoa ole neljän alle kouluikäisen kanssa joista yksi vakavasti sairas, mutta varmaan siinäkin sama juttu että minä en pysty sitä täysin ymmärtämään kun en ole itse kokenut, onneksi on tosiaan vertaistukea olemassa.


Spekulointia omasta tilanteesta. Nyt kun olen tätä päissäni miettinyt niin olen kyllä 99% varma että ne oli oikeasti menkat mitkä silloin oli. Kunnon vuotoa tuli kuitenkin sen päivän verran. Eihän mulla normalistikaan kunnollista vuotoa tule kuin korkeintaan 2 päivää. Toisekseen mulla ei ikinä ole ollut mitään välivuotoja niin miksi nytkään varsinkin kun söin ne primolutitikin. Sitä en sitten tiedä onko se estrogeeni nollassa vai ei. Tuolla synarelallahan ajetaan ne estrogeenit nollaan, mutta jos se lääke ei toimi niin sitten arvot on korkeammalla.
 
omaa, tuhrua oli taas tullu kun heräsin, ruskeaa, kohtalaisesti. Ja menkkamaista kipua on.. Ei tässä kyllä paljon voi rentoutua, varpaisillaan on koko ajan. Ei paljon auta se tietoa että voi kuulua ihan asiaan. Toivon että se möykky siltä liruttelisi hiljalleen pois..
 
Aurinko: Kyllä tää on yhtä jännitys näytelmää koko ajan ei tiedä yhtään mitä ajatella. Just tulin itsekin vessasta ja vajaa teelusikkallinen oli tullut semmoista rusehtavaa tuhrua, menkkatuntemuksia ei ole, mitähän tää nyt sitten on :headwall:. Onkohan ne menkat sitten kuitenkin tulossa vai ei, mie oon ihan hermoraunio kohta :p . Työmotivaatio ihan huipussaan en oikein 100% pysty mitään tekemään :( . Ajatukset ihan tottalisesti koko ajan navan alapuolella :D
 
aurinko voi mitä tuskaa nyt siulla... nyt taitaa vasta piinailua ollakin :/ saitko millaset ohjeet eilen vuodon jatkumisen varalta? pitääkö vaan ootella sinne ensi viikkoon?

rosetta sama täällä, ajatukset harhailee... mie tosin toivon että vuoto ei ala, mutta tosiaan ajatukset tuolla omassa navassa ja sen alla kirjaimellisesti :LOL:

Mies rassu on kanssa nyt ihan paskana.... ei ois pitäny sille aamulla ees sanoo mitään... nyt se jo suree :'( ja kai tässä nyt vielä on toivoa, ei oo toistaiseksi aamun jälkeen lisää tuhrua tullu...

nyt ruokkiksella myös syömään.... menis tässä ihan huomaamatta...

halauksia kaikille urheille naisille :hug:
 
soja, ei vielä kumpikaan luovuteta, vaikka on niin vaikeeta välillä, ettei voi ees ymmärtää.On sulla vielä toivoa, tuhrua jos on kertaalleen tullut!

oli puhe että otan yhteyttä jos ongelmia tulee. Vuoto rauhoittui, taas hetkeksi. Ootan ainakin aamuun jos ei ihmeitä, eihän tälle oikein voi mitään. sehän tässä kauheeta onkin. Ei voi kuin odottaa. lepäillä. Voi elämä.
 
niin, eihän sitä voi kun ootella... mie en jaksais oottaa sitä testauksen tulosta tai testausta paremminkin.

mie toivon meille ja mammuliinokselle kanssa kauheen paljon vauvaliimaa ja teippiä ja sinitarraa ja vaikka mitä, että nuo pikkuiset ymmärtäis parhaansa ja pysyis mukana :kieh:
 
Aurinko: Kovasti jaksamisia sinne :hug: Mie voin vaan kuvitella miten pahalta nuo vuodot tuntuu. Voi kunpa se nyt loppuisi kokonaan, ei tarvitsisi niin paljon murehtia.

Soja: jaksamisia sinne, täällä ollaan hengessä mukana ja toivotaan parasta :hug:.
 
Soja ja Aurinko, mieki hengessä mukana! Kovasti ootte mielessä koko ajan ja pitää vähän väliä käyä kurkkimassa teijän kuulumisia.
Mites Mammuliinos? Toivottavasti hyviä uutisia. Jaksamista sinnekin! :hug:
 
soja, piet meidät varmaan ajantasalla?

napaa, kipuja on edelleen, hetkittäin täysin kivutonta ja sitten taas. Tuntuvat alavatsalla ja säteilee tuonne selkään. Huh huh. Vuoto, no se aamuinen verinen sen pienen hyytymän kanssa, ja sitten vaan pelkkää tuhrua, välillä rusehtavaa. Sitä tuhrusta en olis niin huolissani mutta tuosta verisestä kyllä.
En ollu polille yhteyksissä, seuraan tilannetta, vähän liikaakin, päivä yksin kotona oli ihan kamala. En mie uskalla aamulla mennä vessaankaan kohta. Tippa linsissä tietysti, kauhea pelko päällä. Ei auta järkipuhe, ei. vessassaon ravattava tilannetta kattomassa.

Mikä tällä kaikella on tarkoitus?

Mitenköhän jos keskenmeno tulee, tulee varmaan tauko ennen seuraavaa siirtoa, onko tietoa? Voi kun ei tarviis ajatella tämmösiä.
:'(
 
Helout vaan kaikille!
Täällähän on ollut taas vilkas keskustelupäivä. Yhteenvetona vois kait sanoa, että onhan tää meidän elämä yhtä tuhrua ja odottelua :p. Varmaan meistä tulee joskus universumin parhaita odottelijoita...lieko se palkinto sitten tästä kaikesta? Ja jos vielä jossain ollaan hyviä, niin jatkuvan epävarmuuden sietämisessä. Joten onnea meille kaikille siitä!!!
Mie tiedän siun tunteen Aurin-ko, kun kipuun alkaa jo väsyä. Sitä alkaa pelätä, että milloinka se taas alkaa ja pärjääkö sen kanssa...ja mitä sitten jos se ei lopukkaan? Onnex sie selvästi katsot kuitenkin eteenpäin, ihan pieni lause tuossa edellä paljasti sen. Jaksamista ja :hug:
Toivottaapi: :saint: -Maria
 
Ricoletto
Moi.
Oon sydän kylmänä seurannut Aurin-gon tilanteen etenemistä..tuntuu, että jotenkin lamaantuu noista sun kertomista oireista. Aatokset virtaa sinne kevääseen, kun tuota kävi itse läpi..ja tuntuu ihan hirveelle. Mie sydämestäni toivon, että tuo sun vuoto on vaaratonta ja pienellä kaikki hyvin.
Mulla ei tainnut edes keväällä olla näin tyhjää oloa kuin on nyt.
 
Aurin-ko: Täällä on kaikki varpaat ja sormet ristissä ja pystyssäkin viellä että tuhrut ja vuodot ois vaan vaaratonta vuotoa, pienen on nyt kestettävä matkassa :hug:

Toivottavasti anoppi jakselee paremmin jo?

soja: Samoin sinne, peukkuja nyt niin maan perkeleesti että peli ei ole vielä menetetty!

Neitsyt-maria: Paljon siulla on paastoarvot ollu? Ilmeisestikö pidemmän aikaa olleet jo koholla?
Huono homma, mutta 22 vuotta kohta sairastaneena, ei tähän kuole vaikka ottaa päähän joskus hyvinkin rankasti. Miullahan tää tuli ku salama kirkkaalta taivaalta, mutta nykysin taitaa olla vaikka sun mitä eri diabetesvariaatioita, jotka tulee hiipimällä ja muuttuvat sitten esim. just ykköstyypiksi. Toivotaan kuitenkin että jollain "kevyellä" lääkityksellä homma saadaan hanskaan.

Rosetalle peukkuja, että labratulokset olis parhaat mahdolliset tässä tilanteessa, ettei menis jatkot ihan mönkään.

Omaa napaa: Mie kävin eilen siel sisätautipolilla ja inskapumpun kanssa sieltä kotiuduin. Ens tiistaina meen sitten osastolle pumppuhoidon aloitukseen... Jänskättää. Mutta toisaalta ihan kiva, että noin nopeesti tuo aloitus onnistuu ja saapahan vähän jotain muuta ajateltavaa tän menkkojen odotuksen lomassa.

Mietin että oisinko vienyt miehen simpat (jos polille sopii) jo ens tiistaina syyniin. Aikatauluja vaan mietin kun Päivi sanoi että kahden tunnin sisällä pitäis simpat toimittaa sinne. Mies saa heti aamusta pistää koneet käyntiin :LOL: kun miun on oltava viim. 10 polilla pumppua varten. Mutta jos miehen täytyy aikasin mennä töihin, niin sittenhän se ei onnistu.
Voi olla että aiheuttaa vähän aikataulujen sumplimista että saadaan nuo simpat tuonne polille asti... Mies kun on työmaallaan periaatteessa yksin niin ei kovin helpolla pääse sieltä liukenemaan ja kun on tätä matkaa Joensuuhun.

 

Yhteistyössä