Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

olipa melkoinen yllätys, kun itellasta soitettiin, että "teille olisi paketti", kävivät äsken sen tuohon kotiovelle tuomassa. Sieltä tuli simpukka yhdistykseltä sellainen iso vertaistukijan materiaalikansio "et ole yksin meitä on tuhansia". :attn: Kiva juttu, ja hyvä asiaa. Siinä on osittain samaa sisältöä kuin siinä kansiossa joka on polilla.

Ricoletto: harmillista, kun aika siirtyi. Sellaista sattuu, mutta silloin kun sitä oikein odottaa niin se harmittaa..

Rosetta:No sovitaan vaan alustavasti joskus 9 jälkeen silloin ti 22.9. Käydään sitten aamukahvilla jossain. Ja jos muita siihenkin löytyy innokkaita niin ilman muuta mukaan vaan. En sitten turhaan vuoron vaihtoja kysele.

Londi: Et varmaan ehdi paljon koneelle viikolla, mutta toivottavasti menkat olisi siellä alkanu nyt sitten vihdoin.
 
Mukavia yllätyksiä yleensä nuo isot paketit! Millonkas sulla Aurinkoolikaan se vertaistukijoiden koulutus? Mie voisin tulla "treffeille" silloin 22.9, mutta vapaudun opiskelijan "kahleista" vasta klo 10. Palaillaan asiaan.
Mulle sopii myös se suunnitelma, että lähdetään joskus porukalla Rosetalle päin kylään. Mulla ainakin on auto käytössä aina ja tunnen tien Rosetan kotipitäjään.
Tänään huomasin, että autolla ajo onkin aika terapeuttista. Ratin takana saa nollattua päivän paineet ja muutenkin antaa ajatuksen liitää. Tietty, kait olis hyvä hiukan sitä liikennettäkin seurailla :LOL: . Tulin vaan tänään miettineeksi, miten suuret odotukset mulla oli silloin kun hoidot aloitettiin. Jotenkin sitä vain ajatteli, että nyt se vauva sitten meille tulee. Mutta kun ei ole hoidoista huolimatta tullut, niin sekin asia on ollut sellainen joka on pitänyt itselleen selvittää ja käsitellä. Välillä olin jo valmis luopumaan hoidoista, mutta mies sai miut toisiin ajatuksiin. Hänellä riitti/riittää uskoa ja positiivisuutta tässä loputtomalta tuntuvassa projektissa. Mutta varmaanhan sitä saa meikäläinen vielä paljon autollakin ajella, meinaan ei ne pettymykset vielä tässä kaikki kai ole :/
 
Kerttukaarina: Tervetuloa vielä minunkin puolesta =) . Mukavaa, että syksyn tullen on täällä keskustelu kovasti vilkastunut. Ja hurjasti tsemppiä piinailuun, täällä ollaan hengessä mukana.

Ricoletto: Aikojen siirtyminen on tosi inhottavaa, kun on tiettynä päivänä varautunut käymään ja henkisestikin siihen valmistautunut =)

Kipinäkenkä ja londi: Toivottavasti uusi kierto alkaa pian, kierron venyminen on tosi inhottavaa kun ei yhtään tiedä millon ne alkaa.

Aurinko: Se on sitten alustavasti sovittu, mietitään sitten lähempänä tarkemmin.

NeitsytMaria: Tosi mukavaa jos pääset silloin 22.9 mukaan kahvittelemaan.
=) . Kyselit siitä Pomo on pahin kirjasta. Kyllä se ihan hyvä oli mutta enempi semmoista huumoripitoista kevyttä aivojen nollaus viihdettä kuin asialukemista. Mulla on kirja addiktio :D . Koko ajan pitää olla vähintään yksi kirja kesken tai iskee paniiki, en varmaan osaisi ruveta nukkumaan jos en ensin lue jotain.

Mulla ei ole hirveän suuret odotukset ainakaan tän ekan Ivf hoidon suhteen. Kunhan nyt saataisiin ainakin muutama hyvä alkio ettei ihan heti tarvitsísi uudestaan aloittaa.

Mulla on tällä viikolla yläpään hoito vuorossa :LOL: . Justiina tulin kosmetologilta naaman puhdistuksesta ja huomenna on hiukset vuorossa. Kohta suuntaan Rasmun kanssa lenkille,kun aurikokin rupesi sopivasti paistamaan.

Meillä voidaan tosiaan myös tavata. Miehellä on onneksi aika monena iltana harrastuksia niin ei ole häiritsemässä. Maananta, keskiviikko ja torstai illat on semmosia, että sillä on muuta menoa. Viikonloppukin käy kun vaan ajoissa tietää olla kotona sitten =)
 
neitsytmaria, se taisi olla 14.11 muistaakseni. Lauantai se ainakin oli ja paikkana Tampere. Ennakkotietoa siitä vasta tuli, ei varsinaista ilmoitusta, mut hyvä tietää niin voi suunnitella työvuorot siihen tahtiin. Sinne olisi kiva saada kaveri mukaan! :)Yhtälailla sinne voipi osallistua kaikki vertaistukitoiminnasta kiinnostuneet kuulemma, joten miettikäähän kaikki asiaa ;) (ai minäkö innokas)
Siitä 22.9 aamun tapaamisesta, niin eiköhän tuo klo 10 sovi yhtälailla. mulle ainakin käy. Moneltakohan Rosetan poliaika oli? mulla on 12 asti siinä aikaa silloin, sit ehin käydä kotosalla ennen töihin menoa.

Sojalle touhuviikkoa vaan :) Ehdotahan jossain välissä sitten minne mennään kahville? Saat valita.

Jaksamista Kerttu-Kaarinallekin tähän kärvistelyyn!

ON: alavatsaa juilii ajoittain ja rinnat on taas ihan kipeet/arat, hemmetin Luget :headwall: Vauvaliimaakin kävin hakemassa, vaan eipä se paljon mahda auttaa, kävin kaverin 6-viikkoista moikkaamassa, on se ihana kun syliin nukahti. Lämmin vauvan tuoksu, pienet kädet. Joo, tiedän, tiedän, kidutusta..

Aurinko pp3 :headwall:
 
Mulla on yheltätoista se aika silloin, joten puolen jälestä täytyy lähteä sairaalalle päin silloin, mutta ehtiihän siinäkin pikaisesti näkemään ja tehän voitte jäädä vielä Neitsyt Marian kanssa jatkamaan.

Aurinko: Toivottavasti ois kuitenkin jostain muusta johtuvia kuin lugeista. Mulle ei noista lugeistakaan ole tullut mitään oireita. Muutenkin hirmu huonosti mitään sivuoireita on lääkkeistä tullut, mitä tähän mennessä ollut käytössä. Saa nähdä tuleeko Synarelasta mummotautia, huomennahan se alkaa aamulla. Vähän on mietiskellyt että mihin aikaanhan mun kannattais ne sumut ottaa ennen töihin lähtöä jos ottaa niin sitten pitää viikonloppuna laittaa herätyskello soimaan sumujen ottoa varten vai pitäskö ottaa se töihin mukaan ja laittaa vasta myöhemmin. Pitää miettiä vielä.

 
Moi! Mie taas sotken sitä 22.9 tapaamista. Mulla ei olekkaan koulua silloin aamusta, kun koko luentosarja peruuntui osallistujien vähyyden taka. Voisin siis tulla jo aamusta messiin, kunhan ei ihan kuudelta :p .
Hyvä se on välillä yläpäätäänkin hoidattaa :LOL:. Alapään hoitoa kun nykyisin saakin ihan vuosien edestä. Miusta tuntuu, että mulle on kasvanu lonkkiin jotkut vieterit, jotka singauttavat jalat erilleen kun takapuoli osuu tutkimuspöydän reunalle :LOL: Kaverin kanssa oltiin kuntosalilla ja pumpattiin reiden lähentäjä-koneessa. Ruvettiin hohottamaan, kun mietittiin mitä tapahtuis jos unohtais kummassa on; kuntosalilla vai gynen tutkimuksessa.
Mullakin olis tänään edessä hiusten leikkuu, sillä viikonloppuna on tuttavapariskunnan häät ja olis mukava näyttää edes jotenkin kivalta. Toivottavasti sää suosii juhlan viettoa.
 
Neitsytmaria: Sepä sattui sopivasti =). Keretään sitten paremmin kahvitella. Pitää sopia tarkempaa aikaa sitten lähempänä. Miekin oon varmaan käynyt elämäni aikana useammin gynellä kuin yleislääkärillä :LOL:. En itseasiassa edes muista milloin oisin viimeksi yleislääkärillä käynyt.
Meillä onkin sama ohjelma viikonloppuna, mekin ollaan häihin menossa. Perjantaina lähdetään Helsinkiä kohti ajelemaan.
Nytpä on uudet hiukset, piristää kummasti. "Alahiukset" on nyt semmoiset punertavan ruskeat ja päältä semmoiset vaaleat kuin aikaisemminkin. Pituudesta lähti myös aika reilusti pois, mutta ponnarille yltää kuitenkin vielä ihan hyvin=).
Tänä aamuna sumutin ekat Synarelat, aika paha maku tuli suuhun sen sumutuksen jälkeen, yök :p.
Äiti laittoi eilen muutaman kuvan veljen perheen uudesta tulokkasta, aika paljon veljen piirteitä on tässäkin neidissä ainakin nyt vauvana. Me ei ollakaan vauvaa vielä keretty näkemään, kun eivät olleet kotona kun viimeksi sielläpäin oltiin. Varmaan ristiäisissä vasta nähdään parin viikon päästä.
 
onpa täällä mukavan vilkasta rupattelua! mie oon vaan kerenny tällä viikolla pikana vilkasta jutut läpi, oon vähän pihalla :LOL:

Mutta ootte kaikki miun mielessä, mie niin toivon, että saadaan tässä kohta tän meidän porukan eka plussa.... :heart:

itse jännitän huomista polilla käyntiä ihan kauheesti..... alkaa paineet nousta....

Mukavaa päivää kaikille!

soja :wave:
 
Mitäs piinailijoille kuuluu? Aurinko ja Kerttukaarina?

Mites Rosetta on sumuttelut? onko vielä mitään oireita? toivottavasti ei.

Neitsytmarialle mukavaa juhlaviikonloppua, kuten myös rosetalle!

Me nähdään huomenna Auringon kanssa, kiva, kiva! =)

Kertoilin tässä joku aika sitten työkaverista joka kertoi samaisesta lapsettomuus ongelmasta. TÄnään rohkaisin mieleni ja kävin sanomassa, että jos kysyttävää tai juteltavaa heillä tulee, voin koittaa auttaa, kun kokemusta tästä hommasta valitettavasti on. :LOL: Tuli hyvä mieli kun sain jotain sanottua, kun tuli se asia niin puskista pariviikkoa sitten! Heillä tuntuikin olevan joku tuttava pariskunta jotka käyneet hoidoissa vuosia, joten asia sinällään hieman tuttu. Mutta ainahan se on eriasia kun omalle kohdalle napsahtaa... Toivottavasti heillä selviis helpommin asiat kun meillä täällä...

sitten toinen asia. Ei ehkä periaatteessa paras paikka kysellä, mut kyselen kuitenkin: eli onko teillä kellään kokemusta vauvakutsuista? Meillä on tarkotus pitää sellaset yllärinä viikon päästä siskolleni joka siis raskaana. Yksi siskoni ystävä tätä ehdotti ja idea hyvä, mut käytännön toteutuksesta jos on kokemusta tai jos on ideoita lahjoista tms. niin ois niitä kiva saada.

oma huomenna se kauan odotettu ultrakäynti.... olo ollu ajoittain aika kurja, oksettava ja ahistunut, turvonnut olo. Tosin oon joutunu olemaan liikkumattakin (ja osin tarkotuksella vähentänyt). Sitten sain tietenkin riesaksi vanhan nhs/yläraajavaivan, joka ei oo vaivannu ainakaan vuoteen... viime yö meni valvoessa, kun käsi puutui ja särki :headwall: ei näköjään tule vanhuus yksin :headwall:

No, kaikkiaan on kuitenkin ihan hyvä mieli, vähän on sellanen sekava olo... saa nähdä mitä huominen tuo tullessaan.

Tänään kiva ilta, kohta tulee ystäviä kylään 2,5kk vauvan kanssa :heart: juuri otin uunista omenapiirakan :p

Mukavaa viikon jatkoa, mie palailen asiaan huomenna
 
Sojan kommentista "tuli hyvä mieli, kun sain sanottua jotain..." tuli mieleen toissapäivänä sattunut tapaus. Mie olen ollut tosi varovainen lapsettomuusasiamme kertomisessa. Tormäsin sitten kaupungilla eläkeellä jo useita vuosia olleeseen kolleegaani ja hän kysyi tietysti sitten keskustelun puolivälin paikkeilla: "Teillä ei taida vielä olla lapsia?" Joo, mie sanoin, eikä tiedä tuleeko koskaan...hoidot on kesken!!!??? Hyvänen aika, mie rupesin avautumaan ihan tuntemattomalle ihmiselle, mutta kuinka paljon se helpotti. Eikä hänelle ollut edes vaikea siitä asiasta puhua. MITEN IHMEESSÄ! Mie vain jäin ihmettelemään. Hän kertoi tyttärestään, jolla on myös lapsettoomuusongelma ja hoitojen tiimoilta tullut myös lisää harmeja. Miusta tuntuu, että entinen työkaverini jotenkin näki miun sisälle ja aisti koko ahdistukseni. Mutta, miten reilua ja äidillistä, kun hän kysyi minulta lapsi-asiasta niin suoraan ja nätisti.
Vauvakutsuista mulla ei ole minkäänlaista kokemusta, joten en oikein osaa auttaa siinä asiassa. Toivottavasti muita asiaan paneutuneita tai kutsuilla käyneitä löytyy.
Minuakin kiinnostaisi tietää piinailijoiden kuulumisia ja miten Rosetta häivyttää Synarelan pahan jälkimaun suustaan. Kerrothan Soja myös kuulumisiasi, kun huomenna käyt polilla?
 
Soja: hieno juttu että sait sanottua, että kysyä voi jos haluaa yms. On varmaan heidänkin mielestä tosi kiva ele. Vauvakutsuista ei ole mitään kokemusta, en ole kuullutkaan, että tuommoisiakin pidetään.
Huomenna nähdään!

NeitsytMarialla on kyllä tosi kiva kokemus entisen työkaverin tapaamisesta :) kiva että kerrankin näin päin.

ON: päivällä töissä joku ihme lämpöpiikki.. ei se mittari väärin näyttäny. Normaalista on 35-35,8 max ja nyt sitten näytti ajankohdasta riippuen 36,9-37,3, ja ihme kuumotus oli päällä useamman tunnin. Illalla lämpö sit laski 35,5, tarpeeks sekavaa..!!Tämä yhdistettynä viime yön kipuihin pistää pään sekaisin. Mut niin aattelin et etukäteen mie en testaa. Testipäivänä olis aamuvuoro, ja sitä edellisenä iltavuoro, niin sitä mietin, et olishan se kivempi jos ei tarviis sännätä töihin negauutisen jälkeen. saa nyt nähdä, mut ei mitään pp 10 testailuja, kiitos. Joo, se viime yö heräsin puoli neljältä siihen tunteeseen, että puukolla viillettäis tuonne alas, oli ennenkokematon kiputyyppi kyllä, erilaista kun menkkakivut tai munasarjojen venyttymiskivut.. Kesti ehkä vartin ja muuttu taustaoloksi..Alkaa turvottaakkin, kiva kiva..
Sorry tää paasaus, mutta alkaa olla piinispäivät nimensä veroisia. Ihan puhki töiden jälkeen, en tiiä on vp:t parempi, kun sit on vaan aikaa miettiä, mut toisaalta väsyttääkin..

Väsynyt, sekava aurinko ja pp5, vasta
 
Soja: Eipä ole mullakaan kokemuksia vauvakustuista. telkkarista vaan lähinnä nähnyt :D
Kovasti tsempiä tämän päivän ultra käynnille.

Neitsytmaria: Miekin olen tähän mennessä ennen asiasta puhumista kuvitellut että ihmiset oisivat ennakkoluuloisempia tai suhtautuneet jotenkin huonommin. Kertomisen jälkeen päällimmäisenä tunteena on ollut helpottunut olo kun sai asiasta kerrottua niin eipähän tarvitse uteluita kuunnella enää. Näistä kelle tähän mennessä oon kertonut parhaiten on osannut suhtautua yllättäen minun isä. Se ymmärtää miten hirveän tärkeä asia tämä on minulle/meille tällä hetkellä ja tärkeintä minusta on ettei ainakaan vähättele, sitä mie en jaksaisi ollenkaan.

Aurinko: Minusta, aika hyvältä kuulosta. Voin kunpa saataisin pian hyviä uutisia tähän ketjuun =)

Ei ole synarelasta ainakaan vielä mitään sivuoireita tullut, onneksi. Paha maku vaan tulee suuhun, mutta sekin menee onneksi ohi aika nopeasti.

Mitähän Mammulinokselle kuuluu? Jokohan sielläkin on pas tulossa vai ollut jo :)
 
Hellurei! Pitkä työpäivä takana ja isäntä asioilla, joten täällä ollaan! No niin, tilanne katsaus; Ei oo vieläkään alkanu menkat eikä tapahtunu mitään muutakaan. Kp nyt 40/31-35.
Auringolle peukutuksia! Oireet kuulostaa lupaavilta!
Mites sojan ultrakäynti meni?
 
Onnea meille kaikille, ollaanpa tosi virkeä palsta! Katselin tuossa etusivua ja huomasin, että meidän palstalla keskustelua käydään melkeimpä eniten. Vertasin lukukertojen määrää, siihen kuinka kauan palsta on ollut olemassa. Hyvä, hyvä!

Soja: Mukava kuulla, että kaikki oli hyvin tähän mennessä. Siirtopäivä on onnenpäivä, usko pois!

Rosetta: Onnee uusille hiuksille! Ja mukavaa matkaa stadiin. Mukavan näköinen viikonloppu tulossa ja aivan ihana aika viettää häitä. "Jännityshikikin" kuivuu hääparilla nopeammin. Me oltiin viime vuonna kans näihin samoihin aikoihin Turun suunnalla syyshäissä. Olipa ihana tunnelma illalla hämärässä ruokailla juhlapaikan terassilla.

Aurinko ja Kerttu-Kaarina: Jaksamista piinapenkkeilijöille!

Ite olen nappaillut nyt Metformiinia viikon. Pikkusen tiuhempaa tahtia olen nostanut annosta kun oli puhe, mutta vielähän tuo maharaukka kestää. Nyt mennään kahdessa tabussa/pvä. Ruokahalu on mennyt, mutta siihen kait se laihtuminen perustuukin :LOL: . Se vaan on siitä paha, että sitten tekee mieli näpsiä mitä sattuu kun ei oikein mitään oikeeta ruokaa tee mieli. Ja kahvia tulee juotua ihan älyttömästi, varmaan sankollinen päivään. Niin, ja paljosta kahvin juonnistahan se maha taas ei tykkää. Tää on tämmönen ikuinen oravanpyörä. Kahvista en haluis luopua, mutta oisko kellään ehdottaa jotain kivaa "naposteltavaa"? Siis muuta kuin porkkanaa tai....perusjuuresta. Mie jo mietin, että rupeen koiran kans kilpaa imeskelemään kuivattuja sian korvia :LOL:
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille!
 
Täällähän on melkein kaikki käyneet/käymässä laitattamassa yläpäätään :)

En ole kauheasti ehtinyt tai päässyt koneelle viikolla. Äkkiä luettuna näytti, että kaikilla asiat etenevät omaa tahtiaan ilman takapakkeja (sojalle toivotaan tädin vierailua).

Auringolle toivon, että oireet ovat raskausoireita...kuullostaa lupaavalta.

Oma olo on aika lailla samanlainen kuin kahdessa edellisessä passissa - jotenkin epätodellinen, poissaoleva, kuin hidastetussa filmissä. Keskittyminen on vaikeaa ja ajatus pätkii. Enkä viitsi selittää esim. töissä, mistä tämä olo johtuu (lääkkeistä). Muuten ei ole mainittavia oireita - pieniä nippailuja, mutta niitä on yleensä muutenkin loppukierrosta. Alan vähitellen laskeutua siitä hyvästä olosta, mikä oli siirtopäivänä. Annoin itseni nauttia siitä olosta ja keksittiin asukille työnimikin. Piina (pp 8) kuitenkin jatkuu.
 
Kerttu-Kaarina, mie meen tiistaina vasta laitattaan tätä hiuspuolta ;) Mutta suunnitelmissa siis. Taidanpa tietää mitä tarkoitat tuolla, että alat laskeutua siitä hyvästä olosta joka oli siirrossa, mulla käy valitettavasti samoin. Toivon siltikin että meillä olis oikein hyviä uutisia perjantaina. Toivon, toivon..

NeitsytMaria: Ai sie oot kahvikissa, heh.. miulla ei oo mitään hyviä vinkkejä antaa. muista itsekin kun taisi silloin alkuun ruokahalu vähentyä, mutta tilanne kyllä pian tasottuu, kun elimistö tottuu, mulla ainaskin. Mut vaikuttaa hyväll, että kärsisit jatkaa metuja, hyvä juttu!
Sulla on muuten loistava huumorintaju :)

Londi, voi hitsi kun täti ei tajua tulla sinne.:headwall:

Soja: tosiaan pahoittelen kun olin niin nukkuneen rukous kun nähtiin. Oli kyllä mukava nähdä! Mut olo oli, ja on sen mukainen miltä se silloin näytti.. Mie toivon niin paljon onnea matkaan siun perjantaihin, ja seuraaviin viikkoihin. :hug:

Rosetta:nautihan reissuviikonlopusta :)

ON: väsyttää ihan törkeän paljon, luget. sit väsyneenä on lisääntyvissä määrin noita rytmihäiriöitä( niitä on aina muutenkin silloin tällöin, muljuilee), ja verenpaine laahaa, ja tuntuu ettei nuppi kestä mukana. 95/55, yläpaine ok, mut toi ala on kyllä matala, ja sille se tuntuukin. VÄlillä päiväaikaan lämpö nousee jonnekin 37,2 ja sit taas laskee.. Juilii ajoittain, ei suurempaa. Välillä saa todella, todella kasata itsensä et jaksaa töissä olla, vaikka toisaalta sinne pääsee taukoilemaan ajatuksistaan... ja välillä tuntuu et itkettää jo valmiiksi, ja sit ollaan jossain nurkalla silmiä pyyhkimässä.*huokaus* voi kun sitä jaksaisi olla oikein optimisti. Tilasin muuten läjän raskaustestejä mammaksilta, jos vaikka käänteispsykologiassa olis voimaa.
Piti tuossa yrittää muka piristää itteensä, kävin ostamassa yhen farkkutakin, jota oon tässä katellu jo pidempään... kaikkea kanssa..

TAPAAMISESTA: Sojalle kävis toi viikko 39, ja mulle kans. Pääsisin sillä viikolla ma, ke ja pe, mikä olis hyvä päivä? Tiistaina meillä on se "aamukahvi" ainakin rosetan ja neitsytmarian kanssa (ja muutkin mukaan, jos pääsette). minuu ei haittaa vaikka molemmat jutut olis samalla viikolla. Vois kattoa et ketä on tulossa ja sopia sitten missä tavataan. Luulenpa että tekis taas nupille hirmuisen hyvää nähdä teitä! Siis TODELLA!
 
nyt tulee tunnustus.. tiiän että nyt hoppusin, mut anyway, halusin kokeilla aikaista testaamista nyt, en oo aiemmin kokeillukaan. Aattelin, että testailut ei muuta lopputulosta suuntaan eikä toiseen kuitenkaan.

ELI: mammaksin ja clearbluen testit näyttää nyt ne elämäni ensimmäiset kaks viivaa :attn:
Eivät ole edes haamuja, vaan haaleita viivoja, molemmat. nyt siis pp9. testailin tuossa aamuyöllä kun heräsin eka kerran, ja nyt on kyllä ihan pää sekasin. en saa mitään aikaan.. varovasti nyt. menkkajuilintaa ajoittain, mitä vaan voi tapahtua. mut tämmönen hätähousu..tietäen riskit, että tää on vasta alustavan alustava..
 
Nyt konkarit auttakeehan, et pitäskö miun nyt ootella vain niit menkkoja rauhassa vai soittaa lääkäriin saadakseni jotain tabuja? Terotko ne määräis? Tarviiks jotai ultraa vai riittääks vaik puhelinaika lääkärille? Niin ja kannattasko mennäki suoraan yksityiselle, jolle kyllä on varmaan aika jonot myös... Hmm... Ellei saa peruutus aikaa... Voiks tää nyt johtuu esim. endosta tai muusta sellaisesta? Miun elämä on nyt vaan vessassa ramppaamista ja pikkuhousuihin kyttäämistä, huoh...
 

Yhteistyössä