Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Ricoletto
Huomenta!
sellainen asia tuli mieleen, ja varmaan osaatte neuvoa:

Meillä on eka Päivin luona käynti ensi keskiviikkona. Pitääkö käydä ilmoittautumassa eka vai voiko vaan marssia jonottamaan oven taakse :saint:

En tullut asiaa soittaessani kysyneeksi, enkä kehtaisi sen vuoksi soittaa uudelleenkaan...

Nikestä sen verran, että on meidän koiran lempinimi =)
 
Aurinko: Juu, miepä tuon sen kirjan. Ei ole kovin paksu melkein yhdeltä istumalta saa luettua =). Mulla tosiaan tsekataan ihan vaan ultralla ja sitten saan reseptit. Ensi viikolla alkaa sumutukset. Vähän jänskättää näkyykö oviksen merkkejä, koska jos ei näy niin en tiedä saanko sitten vielä keltarauhashormonit päälle että menkat tulis järelliseen aikaan.

Kipinäkenkä: Korkeela ei tosiaan ehkä ensikäynnille ole paras mahdollinen, koska silloin pyörii niin paljon kysymyksiä ja tuntuu että joutuu kaikki itse kysymään jos haluaa vastauksia =). Muuten Korkeela on mun mielestä ihan ok.

Neitsytmaria: Varmaan nähdään huomenna :D . Mulla on aika 9:30 mutta tuun varmaan vähän aikaisemmin. Hankala arvioida näin pitkästä matkasta paljonko matkaan menee. Tuun tosin työkaverin kyydissä kun meillä on yksi muukin juttu kaupungissa. Linja-autolla meen sitten takaisin päin. Mies varmaan menee mökille huomenna, me Rasmun kanssa jäädään kotiin kun mulla menee sen verran myöhäksi. Muutenkin ihan mukava olla välillä kotona, kun ollaan ihan hirveästi oltu mökillä tänä kesänä.

Minustakin ihan mukava jutella muistakin asioista, kun pakkohan tässä muutakin elämää on kehitellä. Mie oon ruvennut liikkumaan enemmän tämän lapsettomuuden myötä. Pakko ollut kehitellä jotain muutakin sisältöä elämään, ei pää kestä muuten. Tänä syksynä aion käydä parissa jumpassa viikottain ja liikuntahalille ostin vuosikortin eli salilla ois tarkoitus myös ruveta käymään parisen kertaa viikossa. Viime syksystä asti oon käynyt kerran viikossa uimassa, mutta se jää nyt pois kun menee remonttiin muutamiksi kuukausiksi. Pitää sitten anoppilassa käydessä käydä uimahalissa.
 
niin, kumma juttu tuo liikunta, taitaa monelle meistä kuulua hyvinkin tuonne harrastusten listalle, ja sitten noi koiruudet. Miulla ainakin meinas pää seota silloin keväällä hyperistä toipuessa kun en moneen viikkoon saanu liikuskella, piti jo reilusti ennen puktiota lepäillä. Mutta tietysti asiat on tärkeysjärjestyksessä! Mie en vielä uimaan oo saanu mentyä, työpaikka maksais pari kertaa kuussa ja silleen.

NeitsytMaria ja Ricoletto : muuten, me taidettiin silloin alkuun tuonne yksityisviestipuolelle lähetellä omia sähköpostiosotteita ja nimiä, et silleenkin voidaan yhteystietoja vaihtaa suuntaan jos toiseen, jos haluatte.

NeitsytMaria, saitko omppu urakan valmiiksi eilen? :)

Rosetta: Onko sulla jo tiedossa mihin aikaan lähet kotia päin? Vai katotko tilanteen mukaan?

ON: mieli on jotenkin kauhean herkkä, tippa silmässä suunnilleen kun radiosta tulee kappaleita jotka herättää muistoja. Viime yönä tuli 1-2 välillä valvottua, ei tullu uni silmään, mut sitten kyllä nukuin. Mut täytyy todeta että vaikka flunssa väsyttää, niin kyllä nuo luget tekee miut ihan puolivaloilla kulkevaks. Siis tosi väsyneeksi.

Sähköposti on ollut vielä kovin hiljainen, jospa se siitä vilkastuu.
 
Rosetta yleisempää lienee että pidetään tauko, kun että taukoa ei pidettäis.

Aurinko halauksia ja jaksamista, saa välillä olla väsynyt... ei aina tarttee jaksaa... ja nyt flunssakin vielä kiusana ja jännitys varmaan lisääntyy... mie pien peukkuja sulle jo nyt

liikunta on mullekin tärkeää ja jo ammattini puolesta tulee huolehdittua kunnosta. TÄllä hetkellä taas kun hoito lähestyy muuttuu tää asia jotenkin vaikeemmaks... oon aina liikkunu paljon, ja viha-rakkaus-suhde tuohon liikkumiseen.... siis rakastan liikuntaa, mutta huonoina hetkinä ruoskin itseäni, että tää on miun vika kun ei saada lapsia ja oon tämmönen paska! ja paino asia välillä kanssa ressaa... oon siis ihan hoikka joo, mutta oon koittanu painoo hoitojen takia nostaa (tosin lääkärit sanonu että ei vaikuta, mut mies toivoo...) ja siitä tulee sit ällöttävä olo.... :headwall: ja on huono-omatunto asiasta, kun oikeestaan haluisin vähän kiristellä.... ja samalla vaan syön ja syön ja etenkin herkkuja... jotta paino nousisi, vaikka en haluu että se nousee :LOL: siis great!

no, toi oli aika sekavaa.... pitää mennä töitä jatkamaan.... Ja LIIKUNTAA en aio kyllä koskaan jättää!

mites se tapaaminen isommalla porukalla? muut? mie katon niitä Aurinkon ehdottomia päiviä illalla....
 
Morotsut! Omenahässäkkä ei ole vieläkään valmis. Mie mehutin myöhään yöhön, mutta pääsin vasta puoleen väliin. Omppu ei kyllä ole kovin mehuisa, joten "hyötysuhde" jää kyllä pieneksi. Jos olis osto-omenat, ei kannattais mehuttaa. Hilloakin tein, koska pullot meinaa loppua. Voihan noita mehuja ja hilloja antaa vaikka joululahjaksi, kun pakkaa nätiksi. Mies juo kyllä paljon mehua ja ottaa töihin, koska ei ole kahvin juoja. Mutta eihän kahdella hengellä äärettömästi kulu, vaikka pitkä talvi onkin edessä.
En ole koskaan lähettänyt yksityispostia tällä palstalla. Toimiiko se silleen, että klikkaa nimimerkin alla olevaa oranssia kirjekuorta? Vois ainakin yrittää. Sinne Joensuun Simpukka-sivulle lähetinkin yhteystietoni ja sieltä saa ne lähettää muillekin "simpukoille".
Ricoletto ja tietysti muutkin. Jos tuntuu hankalalta ilmoittautua siinä äitiyspoliklinikan potilastoimistossa ennen vastaanotolle menoa, se ei ole välttämätöntä. Tiedot käynnistä menevät laskutukseen ja lasku lähetetään kotiin. Ajattelin vaan, kun joskus saattaa olla ikävää istua siinä aulassa pömppömahaisten odottajien kanssa ja odottaa vuoroaan vuoronumerolappu kourassaan.
Rosetta Saatetaanpa sitten hyvinkin nähdä huomenna, koska siun aika on miun jälkeen. Mie varmaan saan kans nipun reseptejä seuraavaa kiertoa varten. Mie muistelen, että PAS:in voi tehdä seuraavaan IVF:n jälkeiseen kiertoon, jos vaan itse henkisesti on siihen valmis. Ite olen tykännyt pitää yhden "välikierron", funtsia asioita ja päästää höyryjä pollasta.
Mulla oli välillä kans tuo liikunta, joka oli hyvä keino saada ajatukset johonkin muuhun kuin lapsettomuuteen. Nyt todella hyvää vastapainoa ja haastetta saan opiskelusta ja liikunta onkin lähinnä hyötyliikuntaa. Omakotitaloasujan perushuttua: pilkkeen tekoa, ruohon ajoa/lumitöiden tekoa ja muuta vuodenaikojen vaihtelun mukanaan tuomaa touhua. Toki koiran kans pitää päivittäin lenkkeillä, ja jos ei muut, niin se saa miut liikkeelle. Palaillaan!
 
NeitsytMaria: Juu just niin toimii yksityisviestin lähetys =) ja tuolla sivun ylälaidasta mistä kirjaudutaan sivuille voi kirjekuoren kohdalta lukea omat viestit. Miepä laitankin sulle kohta miun osoitteen tulemaan B)
 
hei, kiitos neitsytmaria, poimin ylös osotteen!

Käykö Rosetta ja Soja, jos neitsytmaria lisättäis tuohon meidän sähköpostipinoon. Että voidaan sit sen välityksellä sopia ne tapaamiset tarkemmin yms. niinkuin oli kesällä aiemminkin? ELi jos laitan "kimppapostia" teille kolmelle? Ja ricoletto tervetuloa mukaan vaan! Yksärinä jos postiosotteen laitat niin siellä lisää sitten.

kipinäkengänkin yhteystiedot on.

Sojalle: kiitos taas, olet edelleen oikeassa, kuten usein aiemminkin, ei aina tarvii olla 100%, nä olen vaan tämmöinen luonteeltani, hirmu vaikea olla tekemättä mitään.
:whistle:
Tsemppiä pitkään päivään!

Rosetta: tuosta IVF:stä PAS:iin siirtymiseen, niin mulla on kans se käsitys että se riippuu tilanteesta, ja omista toiveistakin. Mä olisin heti halunnut jatkaa. Mua taukoja enemmän helpottaa, että asia etenee.. Mulla yritettiin jatkaa heti seuraavaan, vaikka lievä hyperi oli. Sit kierto meni ihan sekasin, ja pariin otteeseen zumeninit turhaan puoli kiertoa söin. ja terolutista huolimatta vuotoa tuli jo tyyliin kp 15.. Todettiin vaan että kropalla meni aikaa rauhoittumiseen. Eli toukokuussa kun siirtoon päästiin, eikä tullu sekoja vuotoja, kystia, tai omia ovisepäilyjä (?!) joiden takia olis taas pitäny alottaa alusta, niin oli 3. kerta. ja siitähän tuli nega, joka osottautui KU:ksi silloin juhannuksena. Tämä kaikki hässäkkä teki tuosta keväästä monin kerroin raskaamman kun hommaa ei päästy jatkamaankaan odotetusti. Siksikin oon niin onnellinen että alkaa tapahtua!
PAS:it pystytään TOIVOTTAVASTI tekemään ihan peräkkäisiin kiertoihin.

JÄN-NIT-TÄÄ! Siellä ne aarteet toivottavasti kehitystään jatkaa labran lämpökaapissa.. Tänä aamunahan ne on sulatettu.. Pelottaakin..Koittakaa ymmärtää kun oon niin sekava..
 
Jee!! Vihdoin valmista, omput meinaan. Atamon-höyryt jo melkein sai miut transsiin. Enää keittiön siivous...ihan on kun ydinpamauksen jäljiltä. Sokerilientä lattiassa, jotta sukat on moneen kertaan tarttuneet kiinni. Jos ei siivoiskaan, niin olis kiva karvalankamatto keittiössä. Todella yksilöllinen....ei varmaan monen huushollissa ois vastaavaa :LOL:
Mie oon semmonen villasukka-ihminen, että sukat on jalassa kesät talvet. Uskokaa pois, villasukka on ihmekapistus, kesällä viileä ja talvella lämmin.
Mukava huomata, miten erilaisia naisia ollaan. Kuitenkin kaikilla samanlaiset aatteet ja mietteet. Jotenkin tuntuu, että täällä saakin olla just sitä mitä on, kiva. On pitkiä ja pötköjä, pulskia ja hoikkia, nuoria ja....enpäs sano! En mie vielä itseäni niin vanhana pidä :LOL:...oon vaan varttunut.

 
no villasukat on meille yhteistä ainakin, neitsyt maria :LOL: oikeesti, mie oon semmoinen vilukissa, näpit jäässä ja jalat. Ja aivan taatusti noin, jokainen oolkoon just semmoinen kuin on, täällä ei arvostella.

ILMOTTAUTUMISESTA: Ootteko joskus ihan kysyny, että onko tarpeellista ilmottautua välttämättä siinä äippäpolilla. Todellakaan ei oo aina kiva mennä sinne, kaikki kattoo tyyliin, et "mitäköhän toikin täällä tekee, eihän sillä oo ees mahaa" Niin tai näin, se voi tietty vaan tuntua sille.. Mut mullakin on jo ilmaset polikäynnit, eli en edes laskua tarvii, niin jospa en ilmottautus. En oo koskaan tullut kysyneeksi polilla, ootteko NeitsytMaria tai soja kysyny?
 
ILMOTTAUTUMISESTA: Äitiyspoliklinikan eli potilastoimiston sihteerillä on ajanvarauslista myös fertin asiakkaista. Hän lähettää joka tapauksessa laskun mikäli ajanvarauksessa ollutta aikaa ei ole peruttu. Kyllähän se ilmoittautuminen helpottaa sihteerin työtä (tietää ketä on vastaanotolle oikeesti menossa) mutta ei ole välttämätöntä. Nimenomaan fertin asiakkaiden kanssa sihteerilläkin on se tieto, etteivät kaikki ilmottaudu potilastoimistossa. Miekin ilmottauduin aluksi, mutta nyt olen mennyt suoraan vastaan otolle. Sihteeri on tietty mulle tuttu, joten oli helppo sopia hänen kanssaan etten käy ilmoittautumassa. Miusta ainakin on tosi ikävää istua nököttää aulassa, pahimmillaan spermapurkki kourassa :LOL: .
 
njoo, jos kävis huomenna sopimassa, ettei tarviis ilmottautua jos se on mahd. tuntuu niin hölmölle tosiaan, eikä laskuakaan tule enää. kiitos asian selvittämisestä. toi olimulle uutta ettei kaikki ilmottaudu.
 
Ricoletto
Täällä myös yksi villasukkaperhe..mies nukkuukin ne jalassa..kesällä, varsinkin mökillä, ne on kätsät, koska itikat ei yletä nokkimaan niin helposti nilkkoja =)
Minua ei ole koskaan häirinnyt ne masunsa kanssa olevat, jos on joutunut jonottamaan ilmoittautumiseen. Mutta muutaman kerran on ollut ehtimisen kanssa niin kiire, että olen sitten kun oon päässyt vastaanotolle, kertonut,etten ehtinyt ilmoittautua. Laskut on tulleet ihan kuten pitää.

Pitää siis kattoo miten jää aikaa, jos kerkee niin käydään ilmoittautumassa..mä niin inhoan sitä sairaalan hallia. Jätän auton aina mieluiten sinne ulos, mutta iltapäivällä sinne ei oikeen tahdo saada autoa. :kieh:

Mietin että voisi vaikkapa tullakin syksymmällä johkin tapaamiseen, kunhan enemmistölle sopiva päivä on tiedossa.. harvoin itsellä on mitään, mitä ei voisi siirtää. Ja pitää laittaa noi yhteystiedotkin tulemaan.
 
Morotsut!
Tuli siis polilla käytyä aamusta. Sokerijutuista lääkärin kanssa jutskattiin ja sovittiin niin, että lähete sisätauti puolelle tehdään. Nähtäväksi jää, kutsuvatko käymään vai onko pelkkä paperikonsultaatio. No, mie nyt yritän aloittaa niitä metformiinejä uudelleen pienellä annoksella ja katotaan kuinka maha kestää. Mutta hyvä olis, jos löytyis joku vastaava lääke, josta ei sivuvaikutuksena tulis "ripulisyndroomaa". Sovittiin myös niin, että katotaan ensin sokerit kuntoon ja jatketaan alkionsiirrolla sit myöhemmin syksyllä. Ihan hyvä suunnitelma. Miepä jatkan hiilareiden tarkkailua ruokavaliossa...
Auringolle paljon vauvaliimaa!!!! =)
Rosetta Oliko hyvä se kirja, Pomo on pahin? Meinaan kun minua kiinnostaa kaikki työhyvinvointiin ja johtamiseen liittyvät opukset.
 
Just, oon miekin. Arvatkaas unohtuko koko ilmottautuminen kun oli ajatukset jossain ihan muualla.. no. Olipa erilainen polikäynti, kun tuttu kasvo oli vastassa, ja toinenkin, melkein tuttu :) Oli kiva nähdä teitä. Ja iltapäiväkin meni niin helposti taas jutellessa niitä näitä :)

Rosetta: kiitos siis mukavasta päivästä!

Soja: työviikko takana sullakin? Vai olikos se tää lauantai kun on sullakin töitä? Toivottavasti ei, vaan saisit ottaa rennosti.

NeitsytMaria: hyvä kun teilläkin on selkeä suunnitelma nyt kuinka toimia. Mulla ei tainnu tuommosia oireita tulla metforminista, mulla se onkin 500mgx2, eli aika pieni annos. se on nyt ollu menossa siitä ensi käynnistä asti, 5/07. Saako kysyä et onko sulla sokerit koholla, vai epäilystä dm? Kiitos vauvaliimalähetyksestä!

napaa: kaksi sulatettiin, kaksi jatkoi kehitystä, kaksi on kyydissä, joten tää vaihe meni loistavasti. Limis oli kuulemma kaunis. Ja mie oon ollu niiiin helpottunu, ja erityisen iloinen siitä että saatiin ää mahdollisuus jatkaa. Sanoinkin käydessä, että odottelua on ollu niin paljon että toivon vaan että saadaan TEHDÄ JOTAIN asioille! Verikokeella käyn vielä tilanteen tarkistuttamassa ma 21.9, ja soittavat vastauken mulle siitä silloin iltapv. Niin saa sit rauhassa aloittaa seuraavan kierroksen, eli lopettaa lääkkeet ensin ja sit alottaa uudestaan.
Joops, flunssa painaa edelleen, mutta mitä tuosta.. Puolukkaan en ehtiny, alko sataa ihan kunnolla, mut eipä se mittään.

Kun ehditte, niin kommentoikaa niitä tapaamispäiviä :saint:
 
Mulle taitaa sopia kaikki ehdotetut tapaamispäivät, kunhan vain treffit on klo 13 jälkeen. Perjantait ovat myös ok ja silloin sopii muukin ajankohta kuin iltapäivä.
Aikoinaan 2007 sain metut ihan omasta pyynnöstä, kun mainitsin dm-sukurasituksestani ja ajoittain korkeista paastoarvoista. Kukaan ei koskaan ole ennen tätä päivää sanonut, että mulla on myös PCO-tyyppisen munasarjat. Joo, viisastuipa tänään sitten senkin suhteen. Mulla on kyllä korkee riski sairastua dm:een, sillä isällä ja mummolla on II-tyyppinen...ja kun mie olen tämmönen pullukka. Aterianjälkeiset lukemat on mulla hyviä, samoin "pitkänajan sokeri" hBA1c, joten vielä mennään suht terveen kirjoissa. Mutta uskonpa, että kun ikää tulee lisää niin tautiakin alkaa pukata.
 
tapaamisista, niin ollaan klo 16 jälkeen pidetty viimeks, ja arkipäivinä, ihan siksi kun kahdella on päivätyö. eli varmaan seur. kertakin olis. Järkkäillään tosiaan ihan sen mukaan miten immeisille sopii.

pitkäaikaissokerihan se enemmän paljastaa kuin kerta arvot, mut tosi hyvähän se on kun tiedostat asian, etkä paina villaisella niinkuin suurin osa suomalaisesta sukkahousukansasta tekee :saint: Toivotaan, että pystysit metuja nyt käyttämään, ettei tulis pysyvämpiä sivuvaikutuksia. Mimmosella annoksella yrität niitä sietää?

kipinäkenkä, mites, haluatko olla meidän sähköpostilistalla mukana? sit kun tapaamisia yms. aletaan sopia?

mitä mammuliinokselle muuten kuuluu?
 
Auringolle mielettömästi peukkuja, toivottavasti kyytiläiset tarrautuvat kiinni kynsin ja hampain =)

Miut vois varmaan tässä vaiheessa jättää pois sähköpostilistalta. Ilmottelen sitten jos/kun asiat etenee siihen malliin että kaipaan vielä enemmän vertaistukea ja kokemuksia. Olipas sekavasti sanottu, mutta ehkä ymmärsitte :LOL:

Kp40 tänään, ja ei merkkiäkään menkoista. Eilen yritin polille soitella töiden lomassa mutta en päässy läpi ja se sitten jäi. Ei tullu jätettyä mitään viestiäkään tms. Tuumasin vaan jotta no ei sitten, en mie tähän kuole vaikka ottaahan tää päähän :headwall: (taidan kyllä olla aika saamaton tai sitten olen hetkellisesti taas luovuttanut...)

Kamalan vaihtelevaa koko ajan fiilikset. Lapsiaiheisilla palstoilla kun käyn, niin alkaa harmittaan tää tilanne mutta kun pysyn poissa, olo on ok. Pitäs hommata itelle niin kiireinen elämä ettei ehdi tänne ;) Ainakin kerran päivässä pitää käydä täällä kattelemassa mitä ihmisille kuuluu. Kesken työpäivänkin tauolla :ashamed:
 
Kipinäkenkä Ihan ymmärrettävää oli textisi. Joskus on ihan hyvä pitää tuumailutauko, vaikka kyllähän se päätä puristaa. Tuu mukaan sitten kun taas siltä tuntuu. Todellakin tähän palstaan taitaa jäädä "koukkuun". Jos ei itse kirjoitakkaan, niin pakosta pitää käydä kuulumiset katsomassa, kuten mainitsitkin.
Aurinko Mie yritän alkuun viikon yhellä tabletilla ja lisään sitten kahteen. Jospa se maha kestais tabun 2xpäivässä. Joo eipähän se auta, kun myöntää elämän tosiasiat ja edes yrittää tehdä omaparhaansa. Sitten jos se oma paras ei riitä, niin ei voi ainakaan itseään syyttää ettei olisi mitään tehnyt. Joskus jopa tuntuu siltä, että ei voi itse mitään vaikuttaa siihen mitä elämässä tapahtuu. Se on tosi ikävä tunne.
Ei me sitten eilen lähdettykään sinne mökkeilemään. Vettä satoi reippaasti ja varsinkin tuuli oli kovaa. Venematkaa on nimittäin melkein 2 kilsaa, ja tuulella ei viiti lähteä urheilemaan vesille. Oisin siis loppupelissä päässyt tapaamiseen, mutta ens kerralla sitten.
Onkos Londi80 maisemissa, kun ei ole kuulunut mitään?
 
kipinäkenkä, jeps, tsemppiä jatkoon! JA tervetuloa täällä käymään jos sille tuntuu!

NeitsytMaria, juu, kyllä se niin on että tänne jääpi koukkuun.. Tai mie oon jääny ainakin.

Rosetalle ja Rasmulle kiitos mukavasta lenkkiseurasta :)

Oliskohan londi80 taustailemassa? toivottavasti mukana kuitenkin.
Soja, tuli mieleen että kuulitko jo jotain siitä tuttavapariskunnasta ? jotka oli viimeks polille menossa? Tais tänään sulla olla työpäivä. Kun joskus ehit/jaksat heitä kommenttia tuosta tapaamisajasta? Torstai 10.9. olikin sovittuna jo jollain tavalla, mutta ei tarkemmin aikaa tms. Oliskohan silloin muita halukkaita mukaan? Vai sovitaanko joku eri aika. Tosin Rosetta ei varmaan tuolloin torstaina pääse.

Aurinko pp1 ja mateleva aika
 

Yhteistyössä