Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

kipinäkenkä saitko soitettua polille ja selvisikö asiasi?

aurinko kiva nähdä huomenna! Toivottavasti sait viikonloppuna nukuttua

rosetta tosi kivan kuuloinen viikonloppu ollu teillä ja rohkea olit kun anopin kanssa juttelit! ja varmasti se helpottaa olemista molemmin puolin kun vähän tietää asioista.

oma: siis voi jeesus mikä reissu oli meidän lauantaina "parilla" käynti... :/ Homma karkas ihan lapasesta ja eilen tietenkin oli sit kauhee darra ja morkkis! olis vaan pitäny pysyä mökillä, kun perjantaina sinne mentiin.... no, tänään oon ollu jo taas ihan hengissä =) Kovasti jo oottelen menkkojen alkamista, tänään jo pakotellu selkään, vaikka kp23 vasta menossa.

Mukavaa kun meillä kaikilla alkaa jotain hoitojen suhteen tapahtua! ja mie uskon että saadaan tänne syksyn mittaan hyviäkin uutisia. Toivottavasti saatas meidän vertaistuki porukkaan muitakin mukaan, joko tän palstan kautta tai sitten jos vaikka joku meidät polin tai simpukkayhdistyksen kautta löytäisi...?

Me muuten ostettiin tänään komposti. Ollaan periaatteessa vähän ekoilu haluisia... saa nähä, miten onnistuu meillä kompostointi, aluksi se varmaan vaatii opettelua, mutta onhan tässä aikaa opetella =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, pidetään lippua korkeella :wave:
 
soja: Joo, aamulla soittelin ja hoitaja soitteli sitten myöhemmin takasinpäin. Sovittiin ens tiistaiks alustavasti aika polille, mutta taitaa mennä vaihtoon kun en usko että menkat huomenna alkais. Kp8 pitää sinne ultraan mennä ja epäili, että aukiolotutkimus siinä sitten samalla.

Käyn nyt ainakin tiedustelemassa että mitä jatkossa tehtäisiin ja mietitään sitten miten jatketaan. ketuttaa taas niin paljon kun äiti kyseli että onko mitä uutta tällä saralla. No ei oo ei... Sanoin sitten että jätetään tää homma kokonaan talviteloille ja tehkööt ne lapsia joilta se onnistuu paremmin. Loppuupahan utelut asian suhteen kun luulee että me ei enää asiaan "panosteta" tippaakaan.

Täällä kans ootellaan menkkoja, tänään kp28. Pitempi kierto on tulossa, kun ei oo tuhrutellu tai mitään muutakaan.

Mie uskon kanssa että tän syksyn aikana hyvät uutiset löytää tähänkin ketjuun :)

Nyt takas huippumalleille...
 
heips vaan

soja, on kyllä mukava nähdä huomenna! laitoinkin just viestiä. elä turhaan morkkistele. Ja jaksuja menkkojen odotukseen, sekin on niin tympeä vaihe. Itellä just pahin turvotus ja vaivat, pahimmat uniongelmatkin helpottaa. Vuoto oli ihan reilu, mut loppui 4. päivänä kokonaan, erikoista. Taisip viimeksikin 2 päivää zumejen aloituksen jälkeen loppua. Pahimmat päänsärkyoireet helpotti, mut vatsa vaivaa, liekö tuolla osuutta asian, en tiiä. Hirvittää luget jo valmiiks, 600 mg/vrk oli viimeks ja väsymys hirmuinen aina lääkkeen oton jälkeen..Mutta ihan mitä vaan, kun vaan asiat etenisi.
Mulla on vaan nyt paha aavistus, että taas joku kysta sotkee kuviot, nyt, kp on kummallisen paljon jotain munasarjakivun tyylistä.Mie vaan niin toivon että päästäs edes hoidoissa eteenpäin. Njoo, nyt riitti vuodatus, iltahommille, kun väsyttää ihan pirusti. Töissä on ollu viimeset 4 vuoroa ollu semmosta juoksemista, että pois alta risut ja männyn kävyt!!

kipinäkenkä, kiva kun sait teidän asioita etenemään. toivotaan että pääsette tiistaina käynnille ja aukkarinkin tehtyä. Ymmärrän että kyselyt ottaa päähän, vaikka kuinka hyvää tarkotetaan..

rosetta, eipä ole vielä yhtään yhteydenottoa tullut, mie kun luen molempia sähköposteja kyllä. Hieno juuttu jos polilla siitä tosiaan mainitaan :) Mulle tulee välillä tän kaiken keskellä hirmu hyvä mieli siitä että oon tehny jotain tän ryhmän eteen. siitä saa itse niin paljon voimaa. Simpukkayhditykseltä tuli viestiä että johonkin yhteisiin tilaisuuksiin on mahd. hakea avustusta, mutta ei ole mahdollista noihin maksullisiin lehti-ilmoituksiin avustaa, onhan näitä ryhmiä monia, joten se on varsin ymmärrettävää. Marraskuussa on kuulemma se ryhmänvetäjien koulutustilaisuus/tapahtuma, johon aion mennä mukaan, oli miten oli. Otan vaikka palkatonta :)

niistä esitelappusista, niin pitää sojan kans huomenna miettiä, kun lenkkeillään, ja sitten voisin rosetalle viskata sähköpostiin tekstin, mitä siinä lukee, niin voit arvioida/tehdä siihen ehdotuksia.Laitan sen sitten loppuviikosta tuonne polille menemään. Lupasi sieltä, että ottaa kopioita, seinälle ja sitten mukaan ottettavaksi, ja sinne vast. otolleen. Eli meidän ei siitä kopioinnista huolehtia.
Miekin kovasti toivon että saatais meitä lisää. Ootte niin huippuja. :hug:
 
Mie kun oon ihan vihree näissä hoitoasioissa, niin mikähän vois olla seuraava vaihe meille? Netistä kattelin yksityisen puolen sivuja ja siellä oli Clomien jälkeen seuraavana vaiheena gonadotropiinihoito. Tietty yksilöllistähän tää hoito on ja "vikojen" mukaan mennään, mutta kiinnostais jo etukäteen tietää mitä vois olla tulossa...

Ihanaa kun aurin-ko on ottanut asiakseen tuon vertaistukiasian ja sen eteenpäin viemisen =) Luulenpa, että jos tästä hoitoja me sittenkin jatketaan, niin tulen tapaamisiin :)
 
kiitos, ja tervetuloa kipinäkenkä mukaan, jos tilanne on sellainen :)

eli vissiin ovulaatioinduktio saattais teillä olla ehkä seuraava, eli pistoshoito, clomien kanssa yhdistettynä tai ilman, ja joskushan noihin tehdään inseminaatio sitten samassa.

Mut tosiaan yksilöllisiä juttuja, meillä oli yks tosi pitkä ja hankala ovulaatioinduktio, joka epäonnistu, ja siitä jatkettiin IVF suoraan, eli inssejä ei meillä ole edes kokeiltu. Myöskään clomeja en oo syöny, ja lekuri totes, että tuskin niistä olis ollu muuta kuin sivuvaikutuksia, kun nuo pistämisetkään ei ensin meinannu tehota. Onneks työkin saatte pian ihan oikeesti lisätietoa ja jatkosuunnitelmia.
Ja jos yhtään lohduttaa, niin jokainen on välillä niin täynnä tätä IKUISTA ODOTTAMISTA.. Mutta meillä ainakin asia on niin täreä, että periksi ei anneta ennenkuin on pakko!
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, lähen venyttelemään pikaisesti (jalat tukossa viikonlopun revittely juoksulenkistä) ja sit lepoa.
Kauniita ja rauhallisia unia.
 
Kiitti aurin-ko kun valaisit asiaa :) Oonpahan sitten vähän perillä asioista siellä polilla ja tajuan ehkä eri tavalla kyselläkin kun jotain tiedän asioista etukäteenkin.

Onks ne pistettävät aineet jotain näitä (Menopur, Gonal-F...)? Pregnyl taitaa olla se irrotuspiikki? Kattelin näitä ihan silläkin että minkä hintaisia ovat.

Meitsi meinas olla huomenna niin reipas, että otan pyörän mukaan kun lähden miehen kyydissä töihin ja ajelen sitten töistä kotiin kunhan ollaan kaverin kanssa käyty sauvakävelemässä. Anoppi sano että oisin laihtunutkin, tiiä häntä sitten mutta uutta intoa kyllä sain tähän urheiluunkin :)

Kauniita unia!
 
Aurinko: Juu, laita mulle teksti sitten lukastavaksi, kun ootte sojan kanssa sitä vielä miettinyt =)

Kipinäkenkä: Varmaankin ovulaatio induktio kotihommilla tai inseminaatiolla on ohjelmassa seuraavaksi. Meillä oli yksi clomi kierto kotiyrityksellä, sen jälkeen tehtiin aukiolotutkimus ja heti siihen samaan kiertoon eka inseminaatio. Kahdessa ekassa inssissä mulla oli kp3-7 clomit ja 2-4 päivää sen jälkeen Menopurit. Viimeisessä inssissä pelkkä Menopur 9 päivää. Kolmessa inssissä yhteensä lääkkeisiin meni noin 200?, paljon vaikuttaa se miten isoja annnoksia joutuu ottamaan ja monenako päivänä. Mulle nää hoitokierrot on ollut jollain tapaa helpompia kuin kotiyritykset, ei ole tarvinnut stressata ovistikkujen kanssa ja miettiä irtoaako munasolu ja touhutaanko oikeaan aikaan. On voinut tavallaan luottaa siihen että joku muu miettii nämä asiat meidän puolesta ja me vaan tehdään niin kuin käsketään. =)
Vielä sen verran että mulle tuli ihan yllätyksenä aukiolotutkimuksen jälkeen että pistelyt alkoikin heti silloin ja inssi oli jo seuraavalla viikolla. Alkuun olin aika hämmentynyt kun en ollut kerinnyt totutella ajatukseen, muutaman päivän sulattelun jälkeen olin kuitenkin tyytyväinen ettei kotiyritystä enää tarvinnut jatkaa.
 
Rosetta, laitoin siulle postissa lukemista. Ei myö sojan kanssa kävelylenkillä keksitty siihen mitään valaisevaa nyt lisääkään. Jos aamulla kerkiät kommentoida niin laittelen sen eteenpäin.
Niin, mulla sama juttu, vihdoin kun alko nuo hoidot, sai huokaista, ei tarvinnu tyhjää yrittää, kun ei ollu menkkoja oviksesta puhumattakaan.

kipinäkenkä, tosiaan, voin kompata tuota rosetan kirjoitusta lääkekuluista, on täysin mahdotonta sanoa tarkkaa summaa. Joku joutuu pistämään 6 päivää, ja mulla eka ovulaatioinduktio kesti 22 päivää, ennekuin saatiin yksi munasolu.. Ja lääkeannoksetkin on erilaisia. Ja menopur/gonal-f/puregon taitaa olla ne kolme joita käytetään tai siis joku niistä. ja pregnyl on tosiaan irrotuspiikki.
Kyllä liikunnasta saa positiivista voimaa.
Käykää tosiaan keskustelemassa polilla, niin selviää moni asia. Toivottavasti kierto vaihtuu sopivasti.

soja, kiitos hyvästä lenkistä. soittelen huomenna siitä tonttiasiasta, jännittää..
Toivottavasti sulla vaihtuu kp 1:ksi mahd. pian, ja homma etenee!

palaillaan!
 
kipinäkenkä lääkekuluissahan tulee sit se kelan maksukatto vastaan noin 670 euron kohdalla, sen jälkeen maksaa 1,5/lääke. tosin ihan kaikki lääkkeet ei siihen korvauksen piiriin kuulu, mut kaikki kalleimmat. tosin toi katto on aina yhtä kalenteri vuotta kohden, mut kyllä se meitä ainakin auttoi taloudellisesti. Sit poli käyntejä tulee vaihteleva määrä, mullakin tais ekat piikittelyt kestää 25-26 päivää, ja polikäyntejä 2-3x/vko, eli jotain niistäkin kertyy. Mutta kyllähän nuo rahat löyty, eikä niitä oo enää osannu kaivata! ei me ainakaan enää jälkeenpäin oo rahaa mietitty, vaikka mie TODELLAKIN ennen hoitoja rahan menosta hermoilin. mut hetkeekään en vaihtais pois. Hyvä kun meette ainakin juttelee tonne polille, varmaan monet asiat selviää.

meillä tais olla ehkä yks clomi kokeilu kotikonsteilla ja sit toinen vaihtui lennosta piikittelyyn jonka tarkotus oli ovulaation induktio, mutta kun vaste oli huono, tuli siitä sitten lennossa IVF. eli ei sitä koskaan ihan tiedä mitä tapahtuu.

Kiitokset Aurinko sullekin lenkistä, mukavan tarmokas olo tuli kun purppastiin! kertoilehan sit siitä tonttijutusta!

Ja toivottavasti rosetta mekin taas onnistuttais näkemään.

Ja tervetuloa Kaikki Innokkaat tai Ujommatkin turisemaan joko tänne palstalle, sähköposteihin tai Livenä!

soja :wave:
 
Kiitos ja kumarrus kun valaisitte asioita, vaikka tosiaan, yksilöllistähän tämä mutta jollain tapaa kuitenkin haluaisin tietää, mitä voisi olla vastassa. Ettei tuu ihan puskan takaa :p

Ei oo vieläkään mitään menkkaoireita, dämn. Yleensä kun tuhruttelu alkaa pari päivää ennen kun vaihtuu kp1. Viime kierrossa oli rintojen arkuutta ja alavatsajuilimisia mutta nyt ei mitään, ja tosiaan, teinhän mie hätäsenä testinkin ja negahan se. Ihme kun en siitä mahdottomasti masentunut, vähän suretti mutta kun olin ajatellutkin että en raskaana voi olla, niin kummasti se auttoi pettymyksen käsittelyssä.

Miehen kanssa tekstailtiin just lääkekustannuksista ja mie taian olla se joka harmittelee miten tähän voi mennä rahaa. Kai se on sitäkin, että kun kuulee muiden raskautuvan ihan luomusti ja itsellä ei onnistu, niin tulee ihan luuseriolo ja kun vielä viimeset pennit pitää laittaa tähän viallisen akan takia... Ei sitä oikein osaa ajatellakaan että miehessäkin vois olla vikaa kun on nuo miun ovulaatio-ongelmat tiedossa. *lisää itsesäälivolinaa*

Nuo polillä käynnit tuntuu ehkä kustannuksia "hankalammalta", kun on matkaa se 150 km edestakasin ja töissä pitäs pystyä olemaan. Eihän noista käynneistä kuitenkaan mitään saikkupäiviä tuu kun ilmeisesti aika pikaisia käyntejä?
Jos tarve vaatii ja päätetään lähtee hoitoihin, taidan jutella pomon kanssa ihan avoimesti tästä asiasta. Tuntuis, että ois siten helpompi lähtee töistäkin noille käynneille jne.

Tulipahan sekava sepustus, mutta antakee anteeks, tarkkailen tässä samalla töllöö ettei pääse Chuck Bass aloittamaan ilman minnuu :LOL:
 
kiva jos meidän selvityksistä on sulle apua. Onhan kulkemisessa omat ongelmansa, se on selvä. Kannattaa varmaan tosiaan harkita tuota asiaa, pomolle kertomisesta, jos jatkaa päätätte.

Ricolettokin on varmaan palannu töihin ja arkeen. Mukavaa arkea :)

mie oon taas nettiin juminu illaksi, mutta haitanneeko tuo.

Nyt vaan ootellaan saataisko mukaan niitä uusiakin ihmisiä..
 
sitähän miun ihan piti kysyä että miten on ohjeistettu PAS siirtojen jälkeen, liikunnan suhteen, saapiko liikuskella ihan normaalisti, vai pitäiskö hetkeks rauhoittua?

Tästäkin kun kuuluu palstoilla eirlaisia variaatioita riippuen ohjeistajasta..
t. ikiliikkuja ;)
 
Ricoletto
Moicca Moi!
Eilen palauduttiin kotiin sienimetsän kautta ja tänään eka loman jälkeinen työpäivä..ja se olikin sitten just sellainen kuin aina eka päivä on..

Menskutkin viime viikolla alkoi joten eipä tarvinnut uusia testejä. Nyt tässä vain ootellaan sitä viikon 37 käyntii Päivillä.

Noista kustannuksista..meilläkin taidan olla minä se, joka niistä stressaa. Mies ei ajattele sitä niin talouden kannalta. Eikä tietysti saisi itekkään aatella. Mutta minkäs itellensä voipi.

Eiköhän tässä voi esittäytyykkin ja tosiaan tapaamisiinkin tulla, kun saa tähän arkeen laskeuduttua. vaikka meillä onkin sekä mun, että miehen vanhempien kanssa juteltu ja tietävät "projektista", niin on se erilaista, varsinkin, kun anopilla on 7 raskautta takana (joista 6 poikaa ja tyttö), jakaa tuntoja ns. samassa veneessä olevien kanssa.

Tän viikon projekti on lukee noi vanhat kirjoitukset tältä palstalta niin saan kiinni teidän tilanteista! Sitten uskaltaapi jo kommentoida juttuja.
 
Ricoletto: Eihän sitä tosiaan ajatuksilleen mitään mahda, helppoahan se oliskin jos mahtais. Laittais vaan kytkimen toiseen asentoon "nyt en harmittele rahan menoa enää. Piste."

Miulla ois huomenna taas sairaalalle meno, nyt vaihteeks diabetespolille. Saan varmaan noottia kun en oo kesän aikana jaksanu olla niin tiukkapipo diabeteksen suhteen. Aattelin ihan silläkin löysäillä nyt kun en raskaaks ole tullut, että jaksan sitten olla tiukkana KUN (joskus) raskaudun ;)

Menkkoja ei kuulu. Paska. Mietin että testaisko uudelleen loppuviikosta kaiken varalta, mutta eiköhän se lie turhaa kun tuon negan testasin kp28. Iltapissaa oli kyllä ja ei kamalan kauaa rakossa, mutta herkkä testi kuitenkin.

Liian hyvinhän se kiertojen pituuden suhteen alkoikin, nyt alkaa olla jo tutumpaa. Vaikkei tänään oo ku vasta kp30, niin kyllä tälle kierrolle pituutta tulee joka tapauksessa, kun ei mitään oireita vielä.

Mietin että soittaisinko ens viikolla polille jos menkat ei ala, että saisinko ne Terolutit vaikka niin sais vuodon alkamaan. Kamalan kauaa en haluis vaan odotella.

Kiva kun tuolla töissä oon ollu nyt tekemisissä kierron pitkittymisen ja Terojen kanssa, niin tulee sellanen Pro-olo, kun tunnun tietävän keskimääräistä enemmän kuukautiskiertoasioista oviksineen ja keltarauhasineen :LOL:

Onkos teillä muille mitä suunnitelmia viikonlopuksi? Mie arvelin ottaa ihan rennosti kotona, kattelen boxilta sarjoja ja maalailen. Ja kotona aion olla mahdollisimman paljon :heart: Tuntuu että ei oo ehtiny kotona olee oikein kun on ollu häitä ja muita juhlia nyt viime aikoina ihan liikaa. Mie tarviin miun kotona oleilua tarpeeksi :LOL:
 
PAS:in jälkeen pitäs elää ihan tavan elämää ja niin oon tehny. siirtopäivän pidin lepoa, ihan oman mielenrauhan takia. ja nyt taidan yrittää keventää vielä enemmän, oman ja miehen mielenrauhan takia.... Mut eihän se PAS päivä oo ees sairaslomaa.... =( vaikka miulla ainakin töissä olo TODELLA ahdistavaa silloin, niin täysillä ajatukset siirrossa....

pitää rientää...
 
Vieläpä löytyy Pohjois-Karjalasta yx lapseton "lyyli", joten mahtuuko mukaan? Tai varmaan meitä vielä paljon enemmänkin on, mutta taustalla piti miunkin seurailla ja lueskella teidän textejä, ennenkuin rohkaistuin kirjoittamaan. Nimimerkkini tuntui passaavan minulle tosi hyvin, sillä jotenkin on vaan alkanut tuntua siltä, että pitänee tapahtua jonkinasteinen "neitseellinen, paranormaali sikiäminen" ennen kuin raskaudun. Ollaan yritetty lasta jo 9 vuotta, välillä tosissaan ja välillä vähemmän tosissaan. Mulle koko lapsettomuusasian myöntäminen oli vaikeeta. Olen myös koko ajan kamppaillut sen asian kanssa, kenelle kertoa ja kenelle ei. Takana meillä on yx spontaani raskaus, joka päättyi keskenmenoon h 11+6 ja sen jälkeen alkoivat lapsettomuushoidot. Mulla on nimittäin ikää jo 38 vuotta ja mies on yli 4-kymppinen. Takana on ovullation induktiot, AIH:t ja kax IVF:ää ja niiden seurauksena lukematon määrä PAS:eja. Mistään hoidosta ei ole plussaa tullut. Pakkasessa 4 alkiota, joten alkion siirrot ovat siis suunnitteilla vielä syksyn aikana. Vikaa on sekä miussa, että miehessä. Hiukan huonosti liikkuvat siittiöt kun lisää endometrioosiin ja huonosti kasvavaan kohdun limakalvoon, ei tulosta näytä kovin helposti tulevan. Ei ihme, ettei luomukonsteilla ole raskautta kuulunut (paitsi sen kerran). Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta näistä vertaistukijutuista, mutta kuulostaa mukavalta tarinoida vastaavassa tilanteessa olevien kanssa. Poimin myös sen simpukkayhdistyksen Joensuun tukiryhmän sähköpostiosoitteen ja ajattelin kirjoittaa sinne tarkemmat yhteystietoni. Sen verran varovaiseksi olen vuosien mittaan tullut, ettei ihan kaikkea viitsi tällä palstalla kirjoittaa. Kertoisitteko, mistä teidän nimimerkkinne juontavat juurensa?
Koetan kahlata pinoa takaisin päin ja lukea tarkkaan, jotta saan muodostettua mielikuvan teistä muista palstailijoista. Palaillaan!
 
Heippa NeitsytMaria ja tervetuloa mukaan =)

Kyselit nimimerkin taustoja niin miulla tää on miehen käyttämä nimitys miusta, herkästi tulistuva kun olen ;)

Nyt unille jotta jaksaa aamulla nousta ja lähtee ajelee sinne Jenssiin... Öitä!
 
Tervetuloa Neitsytmaria, mukavaa saada tänne uusia ihmisiä =). Sähköpostia tosiaan laitellaan myös ja tapaamisiakin meillä on ollut kahvittelun merkeissä ja vähän sen mukaan mitä kukakin haluaa. Sähköpostitse varmaan saat tarkempaa infoa. Mie oon kans varovainen kertomisen kanssa, pelottaa saa ymmärtämättömiä kommentteja. Vaikka tähän mennessä kaikki kelle olen kertonut ovat ihan asiallisesti suhtautuneet.

Ricoletto: On tosiaan ihan erilaista jutella näistä jutuista semmoisen kanssa joka käy itse samoja asioita läpi. Ei tarvitse rautalangasta ruveta vääntämään kaikkea
=). Mulle on ainakin tosi tärkeää päästä juttelemaan muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Minustakin kustannuksia hankalammalta tuntuu vähän väliä polilla ravaaminen, kun matkaakin on suuntaansa se 70km. Menee aina sitten melkein koko päivä siinä. Pitää yritää aina suunnitella niin ettei töissä ole mitään pakollista niillä viikoilla, kun joutuu polilla käymään. Mie kerroin meidän pienelle työporukalle silloin kun hoidot alkoi, eipähän tarvitse sitten selitellä yhtäkkiä olevia poissaoloja.

Mie olin lukemassa Rosetta Kiven kirjaa Pomo on pahin silloin, kun tänne kirjauduin ja siitä siis nimimerkki Rosetta :D.

Me käytiin eilen muutama litra keräämässä vadelmia. Jäi vähän viime tippaan, kun ei olla aikaisemmin keretty.Liikkuminen jäänyt vähän vähemmälle kesän aikana, lähinä hyötyliikuntaa harrastettu. Nyt töiden alettua kerkiää taas paremmin. Tiistaina kävin uimassa ja tänään meen kuntosalille =)
 
neitsytmaria tervetuloa joukkoon! teilläkin jo pitkä hoitohistoria...

Mukavaa viikonloppua kaikille... itse odottelen kovasti menkkoja.... nyt kp27

tänään menen lapsen vahdiksi töistä suoraan illaksi ja huomenna Kuopioon siskoa tapaamaan ja ihmettelemään sen kasvavaa mahaa :D

soja
 
Moi kaikki! Täällä yksi uusi lapseton liittyisi keskusteluun. Muutama konkari taitaa tunnistaa miut helistimestä. Oon seurannut tätä keskustelua alusta asti, mut oon ollu niin voimaton liittymään aikasemmin. Jotenki haluais unohtaa koko yrityksen taka-alalle, mut sit taas ennen menkkoja ja menkkojen aikaan tulee mieleen et kunpa oisi taas joku jolle purkautua pahaa oloa.
Lyhyesti minusta, vauva yritystä kohta kolme vuotta. Puolisen vuotta sitten keskenmeno vkolla 9. Kierrot olleet epätasaisia ekan vuoden, sit normalisoitui ja km:n jälkeen taas heittää härän pyllyä. Ei tehty tutkimuksia sitä ennen, paitsi nyt lähti ratas pyörimään kun tilasin ajan yksityiselle gynelle kovien menkkakipujen ja vuotohäiriöiden takia. Elikkäs taitaa tällä tytöllä olla jonkinsorttista endoa taustalla! Laitto lähetteen tarkempiin tutkimuksiin keskussairaalaan. Elis aika on 15.10.
Minuu ahistaa nää terveyskeskus lääkärit, oon yrittäny päästä jo aikasemmi tutkimuksiin, mut syynä on ollu vain se et km:n jälkeen pitää odottaa vuosi ennen kuin pääse lisätutkimuksiin ja sitä ennen on vaan annettu kipulääkkeitä sen tarkempia tutkimatta. Hohhoijaa, ois varmaan pitäny olla kovempi, mut ku ei oo osannu vaatia kun ei tiedä asioista!
Mun nimimerkki tulee hiustenväristä (älykkyysosamäärästä...) ja iästä. Varmaan aika selvää kaikille... :LOL:
Niin ja ollaan oltu ukon kanssa yhessä n 11 vuotta. Asutaan n 20 km joensuusta lappeenrantaan päin. Kissa ja koira löytyy, miun lapset. Hmm, jäiköhä jotai olennaista pois...
Hyvää viikonloppua kaikille! Ihana kun vähä aurinko paistaa!
 
Helou again! Hyvä kun siekin londi80rohkaistuit mukaan. Toivottavasti esimerkkiä seuraavat myös muut palstaa seuraavat P-karjalaiset "kolleegat". Mulla oli vaivana myös kovat kuukautiskivut, jotka pahenivat ajan mittaan aivan huomaamatta. Sitä vaan jotenkin tottui jo kipuihin, söi Buranaa ja Panadolia suun täydeltä kuin namuja, kunnes fertipolilla asiaan kiinnitettiin huomiota. Mulla todettiinkin keskivaikea endo ja tähystysleikkauksessa irroteltiin peräsuoleen kiinnikkeillä tarttunut kohtu. Vaivat hellittivät leikkauksen jälkeen. Aikaa leikkauksesta on nyt 2 vuotta ja vaivat alkavat palata. Alkaakohan endokasvusto kasvaa uudelleen? Miekin tykkään kovasti eläimistä ja kotoa löytyy isännän lisäksi koira ja kissa. Nuoruuden haaveammattiin eläinlääkäriksi en sitten koskaan pääsyt, mutta eläimet ovat aina olleet tärkeä osa miun elämää. Tää hoivapuoli toteutui sillä, että olen hoitotyön ammattilainen...tosin tällä hetkellä opiskelen aivan toisenlaiseen, uuteen ammattiin.
Mukavaa ja aurinkoista viikonvaihdetta kaikille!
-Virgo-
 
Hei londi, tervetuloa tännekin! Kiva kun siekin oot nyt tällä, mulla on se toinen palstailu vähemmälle jäänyt. Täällä tulee oltua. Ja kun nyt on tullu tätä vertaisasiaa viriteltyä oikein perusteellisesti. Jotain, mikä oikeesti antaa voimaa itelle tän kaiken seassa. Tosi hyvä kun saitte lähetteen, ettei tarvinnu jonnekin ensi vuodelle oottaa. Meille oli ainakin helpotus, erityisesti mulle, kun käytiin silloin 5/2007 ensikäynnillä polilla.

NeitsytMaria, tervetuloa mukaan! Ollaankohan me kollegoja, jos sä olet hoitotyön ammattilainen? Mahdollisesti. Kirjoittelit, että kaikkien teidän vaiheiden aikana oot pohtinu sitä, kelle kertoa ja kelle ei. Varmasti asiaa on moneen otteeseen saanu teidän valitettavan pitkän taipaleen aikana pohtia. Onko sulla siihen kertoa vai ei kysymykseen tässä vaiheessa teidän taivalta nyt joku mielipide. ELi onko ollu hyvä kertoa, tai oletko kenties katunu joskus sitä että oot asiasta sanonu? Minä pidän sitä joensuun simpukkayhdistyksen sähköpostia, joten eikun kirjoittamaan. Painotan nyt vielä, että kaikki ryhmässä, posteissa yms. esille tulevat asiat ovat meidän ryhmäläisten välisiä! Eli ehdottoman luottamuksellisia! Ollan viesteilty muutamien kanssa ihan henk. koht. sähköpostien välitykselläkin ajoittain, kun ollaan esim. tapaamisista sovittu. Ei siis niitä tänne julkasta, että missä nähdään, yms.

Kuukautiskivuista, mulla ei siis ole endoa, mutta jo 11v lähtien, kun menkat ako niin aina on menny särkylääkettä. Milloin enemmän, milloin vähemmän. Nyt keskiarvo taitaa olla 4 päivää niin että Panadol 500 2 tblx3 ja burana 600 1 tblx3 ja sit voi pelkällä panadolilla mennä vähän aikaa. Selviisin ehkä vähemmällä, jos kärvistelisin, mutta ei miusta varmaan sit mihinkään olis. En voi käsittää että menkkoja on joillakin ilman kipuja!?! :eek:
Mulla oma lukunsa on nuo PCO:n aiheuttamat vihlonnat ja säryt, kyllä niitä on kuukausittain.

Tapaamisesta. Rosetta ja minä nähdään ainakin perjantaina 4.9. joskus klo 13-16 välillä, että jos on muita innokkaita, niin eikun mukaan vaan! Aateltiin esim. käydä kahvilla tms. ja jutella, juttua riittää varmasti!

Soja, joko täti kurvas paikalle? toivottavasti! Ja sulla on varmaan sit kiva viikonloppu, siellä reissussakin. Toivottavasti oot saanu nukuttua. Mistä sun nimimerkki muuten juontaa juurensa?

Ricoletto, raha-asioita tuli itsekin mietittyä, mut jossain vaiheessa kaiken keskellä vaan tajus, että kuhan saa kaikki kulut maksettua niin ihan sama. Ei elämälle, tai se MAHDOLLISUUDELLE voi mitata hintaa. Ja sitten kun on tarpeeks hankala vuosi kuten mulla tämä 2009, niin on jo kelan lääkekulukatto täynnä, ja sairaala ja tk:käynneistäkin tuli jo vapaakortti, eli siinäkin paukahti omavastuu osuus joka on lähes 600e/vuosi. Mutta ihan niin kuin joku kirjottelikin, niin kylläpä olis helppoo van sanoa, että naps lakkaa murehtimasta tätäkin asiaa. Olisin napsutellu jo vuosia sitten. Eli ymmärrän minäkin oikein hyvin mitä tarkoitat.

ON: Outoa kun selkäkipu jatkuu ja jatkuu, vaikka on jo kp 10 ja vuoto loppunut ajat sitten.
Pitäisköhän tehdä tännekin joku lista, johon nimimerkki ja vähän historiikkia, niin uudemmat pysyis perässä. Taidanpa aloittaa. kopsatkaa aina edellinen ja siihen vaan oma mukaan.
NIMIMERKISTÄ, en mä mikään aurinko ole ite, mutta rakasta valoa ja lämpöä :)siitä se vaan tulee. Mua PELOTTAA MAANANTAI, vaikka oon oottanu juhannuksesta lähtien sitä, tai siis toukokuusta. Se on vaan tilannekatsaus ja PAS-UÄ. Meillä on 9 huuruista pakkasessa..Mutta mulla on melkein joka kerta ollu jotain ei asiaan kuuluvaa, kystia yms. että pelkään, että taas odotellaan kuukausi ennenkuin päästään mitään tekemään. IVF:nkin jälkeen kroppa oli sekasin, ja olihan siinä se hyperikin sotkemassa. Diforminit ja zumet mulla menossa siis, lääkkeellinen PAS ajatuksissa. Mieliala, no, pelottaa.
Ihanaa, naiset kun ootte löytäneet tienne mukaan!
 
Aurinko 24v/YA 01/06/PCO, ei luomuovista löytynyt vuosiin , metformin+terolut
OI 3/08(neg)
1.IVF 2/09(15 munasolua/12 top alkiota), siirto 1, pakkaseen 11 (kaikki TOP) NEGA , lievä hyperi
PAS-yritys vk 13/kierto epäonnistui
1.PAS 5/09 (1 alkio) NEGA (olikin kohdunulkoinen munatorviraskaus vas., laparoskopia juhannusaattona)
2.PAS(lääkkeellinen) 4.9.09??? (9 huurunenää vielä)
 

Yhteistyössä