Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

tyty, ens kerralla sit tuut mukaan! :) Ja mukavaa Lapin reissua!

Melargia, joo kyllä mie nyt uskon, että ollaan miehen kans suht samalla aaltopituudella. Ehkä nyt on parasta vaan mennä askel kerrallaan ja keskittyä tähän meneillään olevaan hoitoon ennenku alkaa stressata jo tulevaa. :D Blogissa on vähän mietteitä näistä meidän erilaisuuksista, jos kiinnostaa käydä enempi lukemassa.

jauhopeukalo, Niin mie muistelinkin, että siulla oli jo aikaisempaa kokemusta tuosta. Kyllä minnuu jännittää, mitä maanantaina ultrassa näkyy, onko minkälainen vaste ollut. Onneks siinä vaiheessa voidaan sitten vielä säätää sitä annostusta, jos näyttää ettei tehoa tarpeeksi. Pistos nro 2 olisi edessä reilun 2 tunnin päästä. Jo viime yön nukuin paljon paremmin kuin viimeisen parin viikon aikana. Ei ollu yöhikoilua ja paniikkiheräilyjä, niinku miulla on ollut tässä viime aikoina.

Pikainen tilannepäivitys: Menkkajuilintaa ilmassa, mutta eilen ultrassa näkyi vain pieniä palleroita. Oikealta löytyi 3 ja vasemmalta 4 9-10mm rakkulaa. Limis oli vain 4mm, mutta se kai on ihan ok kp7:lle. Esa otti riskin ja antoi ajan maanantaille. Siihen asti pistelen puregonia 75 annostuksella eli viitenä päivänä yhteensä. Viikonloppuna pitää myös testailla ovista ja plussan tullessa voin lopettaa pistelyn. Eka pistos meni ihan ok, mutta perehtymiseen meni aikaa. Tässä vaiheessa ei ole tuntunut sivuvaikutuksia. Ostin muuten apteekin kaksi viimeistä Puregon-pakettia kyseistä vahvuutta. :D Lääkekatosta puuttuu nyt laskelmieni mukaan vain 80€ eli kallis reissu oli. Maanantaina on kuulemma sitten joku Turkulainen lääkäri. Odotan mielenkiinnolla.

Jaksuja kaikille! Koitan kommentoida paremmalla ajalla.

Macy, anteeks kun oon ilmeisesti unohtanut, mutta mikäs se teidän toimintasuunnitelma nyt olikaan? Eli kotikonsteinko yritätte vai joko inseminaatio astuu kuvioihin? Maanantaina siis ollaan ihan porukalla tsekkauksiin menossa. :D Hui, mikä turkulainen lääkäri? Mie oon varmaan turhan kranttu, mutta haluaisin mieluummin jonkun ihan omista tutuista lääkäreistä enkä mitään ulkopuolista, joka ei miusta mitään tiedä. No, osaahan hänkin varmasti asiansa, mutta mie nyt vaan oon tällainen. Onkohan siellä jotain lomia vai muutenko siellä nyt muualta vieraillaan..?

jauhopeukalo, miulle ehkä vaikeinta on se neulan asettelu ja muut säädöt, pelkään että teen jotain väärin. Mies on taustalla henkisenä tukena, mutta kun tulee pistämisen aika, en halua että hän siinä katsoo kun alkaa muuten hermostuttaa. Eikä hän onneksi edes halua katsoa, kun kammoaa pistämistä.

Tänään käyn viemässä apteekkiin semmoiset 300 €, kun käyn hakemassa toisen Puregon-ampullin (900 IU) ja samalla ajattelin ostaa jo Pregnylin ja pari pillupalleropakettia. Kelan sivuilta omista tiedoista tsekkasin, että lääkekatosta uupuu enää n. 80 €, joten tämän päivän ostoista tulee jo sitten takaisinkin. Harmi, kun Luget ei kuulu siihen korvauspiiriin.

Mulla oli hoidoissa olessa pari kertaa Turusta oleva lääkäri joku Perheentupa:). Ihan mukava Lääkäri oli, vaikka tokihan sitä mieluummin kävisi aina tutulla lääkärillä=)
Jaksamisia kaikille hoitoihin ja mukavaa syksyä!

Rosetta > Onpa hauska nimi lääkärillä. :D Jospa se olisi hyväenteistä. :whistle:

Rowan79 > Femar + Puregon + Pregnyl + Lugesteron on tämän hetkinen suunnitelma ja ihan kotikonstein hoidellaan hedelmöityspuuhat edelleen. En tiedä ollaanko koskaan valmiita hoitamaan asiaa labran kautta, mutta itse en sulje sitä vaihtoehtoa kokonaan pois. Toistaiseksi näin, kun keran kemiallisia on ollut ihan ilman lääkkeitäkin.

Tuosta lääkäristä olisin halunnut kysyä, mutta en löytänyt järkeviä sanoja. Olin jotenkin vähän pihalla siinä polikäynnillä. Täytyy koittaa kysellä sitten maanantaina itseltään. :D Mieluusti minäkin asioisin vain tutuksi tulleiden kanssa, mutta kaipa tuokin asiansa osaa. Toivon, että hänellä on yhtä avoin ja lämmin suhtautuminen asiakkaisiin kuin vakiporukalla.

Ketkäs kaikki ovatkaan maanantaina menossa? Itselläni on aika iltapäivällä. Jännä olisi kyllä siellä törmätä. :popcorn:

Mitenkäs muuten teillä muilla se, että se äitipuoli on siinä ihan vieressä? Onko tullut jopa kiusallisia tilanteita jonkun tutun sattuessa paikalle samaan aikaan? Itse olen koko ajan pelännyt, että ilmoittautuessani tulee vastaantuttu naama ja kerran onkin niin käynyt. Saa nähdä onko siitä seurannut juttuja kylän juoruämmille vai onko tämä näkemäni henkilö älynnyt pitää kohtaamisen omana tietonaan. Miehenkin kanssa juttelin siitä, että olisi tuonkin tosiasian kannalta parempi kertoa läheisille ennen kuin he kuulevat oletuksia ja juoruja muualta. Juttuja kun yleensä väritellään aika pahastikin.

Paino nousi Femarin aikaan ainakin kaksi kiloa. |O Olen entistä turvonneempi ja ihmiset silmäilevät vatsani seutua entistä enemmän. Ärsyttää, mutta olen onnistunut pitämään suuni kiinni.

Äh! On taas pää ihan jumissa väsymyksestä. Univajetta on päikkäreistä huolimatta sen verran paljon, että kahvikaan ei käynnistä. Täytyy varmaan suunnata pihahommiin raittiiseen ilmaan, kun on niin mukavan aurinkoinen kelikin. Ehkä siinä sitten piristyy. Mukavaa viikonloppua!

Pikanen omanapa päivitys täältä jänghän keskeltä. Soitin kuin soitinkin polille Jossa on muuten soittoajat muuttuneet:attn: mutta en enää muista että miten, tais olla jotain ma-to 8-10 mutta en nyt yhtään luota et noi on oikein. se polin työntekijä nimittäin vastas ihan zäkällä kun ootti muuta puhelua. Ja sain ajan varattua 2vk päähä:Djeejee--se on tosin suunnittelukäynti vasta mutta kuitenkin, vitsi miten innoissaan olen!

• Tykkää
Reactions: soja
tyty86 nopeesti ootte ajan saaneet, hieno juttu:)

Meillä tosiaan vasta se suunnitteluaika reilun kolmen viikon päästä. Ja tosiaan ahistaa sekin että joku vieraileva lääkärikin vielä:( Se Perheentupa ollu mulla joskus vuosia sitten kerran ja ihan positiivinen vaikutelma jäi, ja jospa se nimi enteilis hoidettaville hyvää:)

Omaa napaa. Odotan niin hoitoihin pääsyä ja sitä että jatkossa ei tartte kyttäillä ovulaatioita jne..Tää on niin stressaavaa!!Vaikka luomumahiksia tuskin on, olen kehittänyt itelleni aikamoisen ongelman. Alkaa joka kuiset ovulaatiot kiristämään pinnaa niin että eilen tuli jo miehen kanssa ihan kunnon riita:( Miun elämä ei pyöri minkään muun ympärillä kun hormonien, kierron ja oman kropan tutkimisen ympärillä. Tää on varmasti miehellekkin aika kamalaa kun luon paineita seksin harrastamisen suhteen tiettyinä hetkinä. Niimpä tänään kaivelin Päivin numeron ja laitoin viestiä josko miun ois mahollista päästä juttelemaan jo ennen suunnittelukäyntiä. Ei vastannu..oisko ollu väärä numero tai sit ei ollut paikalla. Pakko miun on päästä puhumaan jollekkin ulkopuoliselle joka ymmärtää etten kaada kaikkea miehen niskaan ja saa sillekkin huonoa oloa:(

Minuukin jänskättää kun se poli ihan siinä äippäpolin yhteydessä. Sijainti on surkea. Niin moni tuttu vielä nyt raskaana enkä halua todellakaan nähdä ketään:( Mitenköhän sinne pääsis luikkimaan suoraan sisään kenenkään huomaamatta :D

Teillä onkin huomenna se miittinki!!Kivaa ois joskus päästä mukaan ja tavata samassa tilanteessa taistelevia:) Mukavaa tapaamista ja herkutteluhetkeä teille kaikille :)

Onnea tytylle ajan saamisesta, meillä meni kuukaus ennen ku päästiin ensikäynnille siitä ku soitin ja varain ajan mut se olikin kevättä. Mutta joo kiva juttu, minuu ei nyt silleen jännittäny se mut miun mies oli iha täpinöissään :D

Macy miulla on maanantaina eka ultra mut miulla se aika on jo aamulla...

Sitte vielä omaa napaa: 3. pistos sujui jo hieman rivakammin mut kyllä se mörkö yritti vieläki kummitella : /

Macy, miulla on maanantaina aika jo heti aamusta, eli ei sitten ainakaan me bongata tosiamme silloin. Kyllähän sitä on tullu mietittyä, että josko joskus joku tuttu sattuu siihen äitipolin asiakkaakasi. Mutta enemmän minua ärsyttää yleensä se, kun siinä oottelee ilmoittautumista niiden isojen mahojen keskellä... Tulee niiiiin ulkopuolinen olo "mitä mie täällä teen?" ja suru puseroon, kun on todella tietoinen omasta tyhjyyttä kumisevasta kohdustaan siinä vauvamahojen keskellä. :(Onneksi siinä ei usein tarvitse kauaa istua, vaan pääsee pian omalle puolelle. Oonkin miettinyt, että jos joskus oon raskaana ja äitipolin puolelle menossa, saattaa tulla aika ristiriitaiset tunteet siinä odotellessa.

tyty, oho kun sait nopeesti ajan! :eek: Mutta hieno homma! =)

onnetonpulu, Kannattaa vaan uudelleen yrittää Päiville soittaa tai laittaa sähköpostia. Miekin olen käynyt hänen luonaan juttelemassa ja tässä oon ollu viime aikoina taas kahden vaiheilla, että soittaisinko aikaa. Kyllä meilläkin mies välillä väsyy minuun. Ja olisi tosiaan ihan hyvä välillä kaataa niitä oloja jonkun muun niskaan. Yritä jotenkin rentoutua ja ottaa päiviä, jolloin et ajattele koko asiaa. Tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty. Mutta kyllä itsekin sie välillä tarviit lomaa tästä kurimuksesta. Ota päiviä, jolloin kun ajatukset alkaa taas kiertää tähän, pakotat ittes tekemään jotain, joka vie ajatukset muualle. :hug: Ja sit jos/kun me nähdään porukalla seuraavan kerran tuut mukaan purppasemaan! :)

Miullakin meni eilen 3. pistos jo ihan hienosti. Eilen tuntui alamahalla vähän kuplintaa ja ajattelinkin, että oisko ne munasarjat siellä jo heräilemässä. Tai sit oli ilmavaivoja! :D Noniin, nyt jos alkais valmistautua töihin ja sieltä sitten viuhvauh tapaamiseen!

Hei taas,
Tipahdan aina keskustelusta, kun en pääse kirjoittelemaan. Luen kyllä teidän kuulumisia kännykällä...

Macy, viime viikolla törmäsin tuttavaan polin käytävällä. Olivat saaneet tytön ed päivänä. :heart: Vähän vaivautunutta oli, mutta onneksi hän oli niin tohkeissaan vauvasta, että ei tajunnut edes kysyä, miksi minä olin siellä. Saisinpa itsekin olla joskus tohkeissaan polin käyvällä...
Ja minähän törmäsin vanhaan opiskelukaveriin aikoinaan täällä omalla kylällä, kun menin ensimmäisen kerran gynelle puhumaan, kun vauvaa oli yritetty reilu vuosi. Siitäpäs sitten ystäväni päätteli, että olemme samassa onnellisessa tilanteessa ja kertoili siitä sitten pitkin kylää. Soitti sitten lopulta minullekin, että kuinka ihanaa. Pamautin aika suoraan, miksi olin neuvolan aulassa silloin. Nooh, hänestä sain sitten ihan maanvaivan, mutta se on pitkä tarina... :stick:

Onnetonpulu (tai -puli :LOL:) ja tyty86, muistan kyllä tuon odottamisen tuskan ennen ekaa käyntiä. Onneksi ekalla käynnillä jo tapahtuu paljon (ainakin meidät tutkittiin molemmat ja saatiin paljon tietoa ja mietittävää) ja hoidot pääsivät heti alkamaan. Muistaakseni menin jo seuraavalla viikolla inssiin... Eli tsemppiä! Ja nopeasti olette ajat saaneet... Meillä meni tosiaan puoli vuotta (mutta siinä tais olla jotain sotkuja, kun oman kylän hoitsu ei osannut laittaa lähettä oikein ekalla kerralla ja jotain...).

Jauhopeukalo
, tuo pistäminen on ihan hirveetä. Jouduin viime viikolla soittamaan kaverin apuun, kun en saanut pistettyä. Kädet vaan hikosi ja tärisi. Kaveri sitten pisti ja otin kamalat itkut siihen päälle, kun jännitys laukes. Että ihan terveellä pohjalla.. :headwall:

Rowan
, Macy ja Jauhopeukalo, tsempit maanantaihin! Käykäähän raportoimassa heti kuulumiset!!

Täällä on tapahtunut niin paljon taas mun viime kirjoittelujen jälkeen, että en nyt edes muista kaikkien tilanteita... Sori...

Omaa napaa: Kävin siis viime viikolla itkemässä E:lle ovisplussia, jotka tulevat aina lauantaina. E käski kääntää kierron talviaikaan. Otin sitten pikkuitkut, joten E kurkkas ja määräs Pregnylin irrotukseen. Siinä siis pistämisepisodi. Nyt on hyvä mieli, kun saatiin kolmas inssi alta pois. Siittiöt olivat tällä kertaa paaaaaljon parempia kuin koskaan ennemmin (eivät ole kyllä olleet mitään superhuonoja koskaan), joten odotukset ovat taas korkealla, vaikka olinkin jo luovuttanut ajatuksissani näiden inssien kanssa. E sitten lupasi myös sen, että enää ei tehdä neljättä inssiä (kuten oli alkuperäinen suunnitelma). Jos nyt ei tärppää, päästään suunnittelemaan IVFää. Nyt siis kaksi viikkoa ollaan toiveikkaita ja kasvatellaan pilvilinnoja taas.

Mukava olisi ollut tulla tapaamiseen, mutta olen tosiaan joutunut ajamaan tällä viikolla 5 kertaa Joensuuhun (140 km yhteen suuntaa) polikäyntien ja flunssan takia, joten en vaan yksinkertaisesti jaksa lähteä. Mukavaa tapaamista teille!! Ja jos joku haluaa tavata joskus arki-iltana, niin mä oon mukana! :wave:

Kopsista kops toisesta pinosta, kun täältä varmaan saan paremmin ymmärrystä fiiliksilleni.

Eilen pistin kolmannen kerran Puregonia ja tänään pitää tikutella ovista. Fiiliksiä oviksen suuntaan ei juurikaan ole tai sitten tämä turhautuminen latistaa tehokkaasti. Juteltiin taas miehen kanssa tilanteesta ja henkisistä tuntemuksista, sillä kahden vuoden rajapyykin lähestyminen on alkanut ahdistaa melkoisesti. Sovimme, ettei raskaustoive vaikuta seksielämäämme negatiivisesti (emme siis keskitä ovikseen eikä lemmiskelystä tehdä raskautumisyritykseen keskittyvää suoritusta, vaan pidetään siinä tunne mukana). Nyt on kuitenkin ainakin minulla päässyt käymään niin, että tekemisen makua on alkanut ilmetä pahastikin.

Viime kierrossa oli turha haaveillakaan plussasta kystan takia, mutta nyt mahdollisuuksien ollessa aika hyvät onkin fiilis sellainen "no ei kyllä taatusti onnistuta tässäkään kierrossa". Olen tähän asti voinut luottaa kroppaani siinä, että halut lisääntyvät ovista kohti. Viime aikoina on alkanut olla työn ja tuskan takana pitää mieli ja kroppa mukana siinä ajatuksessa, että parisuhteeseen kuuluu kutakuinkin säännöllinen ja aktiivinen seksielämä. On todella ristiriitaista ja hämmentävää tuntea vetovoimaa miestä kohtaan ja haluta hänen lähelleen, mutta jäädä vaille halukkuuden heräämistä. Jos mielen saankin mukaan, niin kropan herättäminen on silti usein oma ongelmansa. Tähän asti on pärjätty, mutta nyt alkaa tuntua ahdistavalta. Taidan ottaa asian puheeksi polilla, jotta vältyttäisiin tilanteen pahentumiselta.

Tuli nyt tämmöinen avautuminen. Mieli on ollut herkillä, itku meinaa nousta kurkkuun ja silmäkulmiin pienimmästäkin. Liekö lääkkeistä johtuvaa ainakin osittain, en tiedä. Tänään on onneksi töitä, joten pistämisajankohtaa lukuun ottamatta en ehdi ainakaan enemmälti pyörittellä mielessäni näitä. Huominen varmaan meneekin nopeasti ja maanantaina onkin sitten kontrolliultra polilla. Toivottavasti pääsen pian loppukierron puolelle, sillä silloin on lääkkeistä huolimatta helpompi ottaa etäisyyttä aiheeseen ja keskittyä muihin asioihin.

Mandeila > Kiitos aikojen ilmoittamisesta! :flower: Pitemmille soittoajoille olikin tarvetta. :) Itse olen joskus soittoajan missattuani pirauttanut Päiville ja hän on sitten soitellut takaisin, jos ei ole voinut soittaessani vastata. Jos siis on kiireellinen asia, niin kyllä polin porukan yleensä kiinni saa soittoajan ulkopuolellakin. :)

Viimeksi muokattu:
Kiva Mandeila että sait itseäsi purettua. Toivottavasti se plussa nyt tulisi niin ei IVF tarvitsisi suunnitella, tsemppiä kovasti! Täällä on kaikki peukut pystyssä!

Miulla on tänään olut nyt hieman väsy olo, en tiiä johtuuko hormooneista vai nukuinko vain huonosti viime yön. Miulle on ruvennu ilmentymään matkapahoinvointia, tänään ajeltiin mutkaista ja mäkistä tietä niin piti pysähtyy tauolle miehen vanhempien luo että sain oloni tasottumaan. Voikohan se johtua piikistä? :confused:

Miulla maha alkoi turvota kuin jalkapallo, kerää varmaan nestettä nyt jemmaan aika plöh-olo. Miestä naurattaa ku tuskailen mahani kanssa :D Mutta huomenna sitten polille kuutelee onko siellä oikeasti tapahtunu mitään vai olenko kuvitellut omiani :D

Mandeilalle kovasti tsemppiä piinapäiviin! Hienoa, että inssi vihdoinkin onnistui. :)

Macy, :hug:. Voimia siulle, kyllähän tämä on raskasta ja ihmettelen, jos kenelläkään ei ainakin jossain vaiheessa jollain tasolla sänkyelämä kärsi tästä. Meillä ainakin. Tulehan sit kertomaan ultrakuulumiset!

jauhopeukalon kanssahan me sittenkin odoteltiin yhtä aikaa siellä polilla tänä aamuna, olivat myöhässä heti aamusta. Siellä oli se Perheentupa Turusta, ja oli mukava lääkäri kyllä. Mie oon kyllä nyt vähän pettynyt, vaste Puregonista ei oo ollu niin hyvä kuin olisi voinut olla. Vähän tuota jo uumoilinkin. Eli oikealla puolella oli 4-5 vähän isompaa follikkelia ja jonkin verran pikkuisia, joita ei kunnolla vielä näe ja vasemmalla puolella vain 1-2. Vasen puoli mulla on aina ollutkin laiskempi, joten en paljon sen varaan laskekaan. Nyt annostusta nostettiin 225 IU keskiviikkoon asti ja torstaina kontrolli taas. Kyllä se lääkäri lohdutteli, ettei tässä vaiheessa vielä kannata huolestua, kyllä toivon mukaan niitä pienempiäkin saadaan vielä mukaan, kun nyt annostusta nostettiin. Ja ettei määrä takaa laatua. Silti pikkuisen harmittaa, mutta jospa nyt kuitenkin malttaisin odotella sinne torstaille ja katsotaan sitten uudelleen.

Kiitos muuten Kati-, Melargia ja jauhopeukalo lauantaisesta! Oli oikein kiva rupatella teidän kanssa! :heart:

Hyvää viikkoa kaikille!

Mieki tosiaan tänää kävin siellä ultrassa ja siellä oli kaikki iha ok. Kumpiki puoli oli lähteny hyvin mukaan. Mukava oli se lääkäri, itse ainakin tykkäsin. Puhui asiat selkeästi ja kertoi niitäkin asioita nmitä mietti päässä mutta ei vielä kerinny kysyä, lukikohan se miun ajatukset? :D 175 IU annostuksella jatketaan. Torstaina sit kontrolliin.

Rowan älä huoli kyllä ne varmasti sieltä mukaan kerkii, torstaina olet sit sieki viisaampi :)

Kiitos miunki puolesta Rowan, Melargia ja Kati :) Miulla oli tosi kivaa.

Seuraavaksi tämän illan pistoksen vuoro :)

(*Muoks* On tuo hymiö ehkä vähän liioiteltu. :D) Tällä kertaa onkin oikein mukavia polikuulumisia. Perheentupa oli mukava lääkäri ja tunnelma rentoutui heti sisään astuessa vaikka olin joutunut odottamaan aika kauan ja ehtinyt vähän kiukkuiseksi. Limakalvolla oli paksuutta jo n.11mm ja yksi folli oli lähtenyt kasvuun varsin hienosti. Kokoa sillä möllykällä oli n.17mm, joten sain ohjeeksi pistää vielä yhden kerran Puregonia ja sitten irroitus. Ohje oli pistää aamupäivällä, mutta Päivi tarkensi laskemaan ajoituksen miehen kotiin paluun mukaan. Pistin sitten vasta iltapäivän lopulla, että varmasti ehditään ajoissa puuhailla. Ovishan tapahtuu 36 tunnin sisällä pistoksesta ja jos siihen meneekin vain vrk:n tunnit, niin kiire tulee. Mulla monesti ei kroppa oikein suostu yhteistyöhön (ei lämpene ja kiukku nousee herkästi) oviksen tapahduttua, joten pyrin ajoittamaan sen huomioiden. Tässä kun on fiilis ollut hakusessa muutenkin, niin koitan nyt päästä puuhiin ennen h-hetkeä. Muuten saattaa käydä niin, että puuhat menee totaalisen pakkopullaksi tai mahdollisuus jää ihan missatuksi.

Jäi kyllä hyvä fiilis. Tuli oikein sellainen tunne, että nyt on oikeasti hyvät lähtökohdat ja mahdollisuus onnistua. Voi tietenkin olla, että tulee sitten pudotus korkealta. :D Koitan pitää jalat maassa ja ehkä pysyttelenkin luteaalin lopulla enemmän taustalla, ettei tulisi liikaa leijuttua. Lugeja tuli vain kahden viikon kuuri kerran päivässä laitettuna ja se kuulemma riittää. Luotan siihen. Todennäköisesti en malta, mutta pyrin testaamaan vasta, jos vuoto ei ala kolmantena lugettomana päivänä. Huomenna tarvitsee varmaankin tarkistaa joko aloitan kuurin, sillä siitä ei ollut puhetta. Aikaisemmin ohje on ollut aloittaa irroitusta seuraavana iltana, mutta mielestäni se tuntuu liian aikaiselta.

jauhopeukalo > Mulla on pöhöttynyt olo koko kropan turvotuksen vuoksi. Varsinkin naaman alunen on ihan kamalan tuntuinenkin, mutta ehkä tämä tästä alkaa nyt vähitellen laskea. Olen koittanut juoda reilusti vettä ja syödä nesteaineenvaihduntaa vilkastavia marjoja. Jaksuja! Toivottavasti sullakin pian helpottaa.

Mukavaa, ettei kellekään tullut masentavia ultrauutisia. Toivottavasti kypsyttelyt jatkuu mukavasti ja pääsette hyvillä mielin piinailemaan.

Päivitystä täältäkin: Olemme olleet samalla lääkärillä...Hih! Tänään oli minullakin tauon jälkeen aika ja on kuin onkin niin että ICSI:n sitä mennään. Eli IVF vähä muunnellen. Tykkäsin tästä lääkäristä ja toivon että on toistenkin! Tää lääkäri oli positiivisempi kuin muut ja koin ettei minua syyllistetty iän tai minkään muun taholta. Hänen mukaansa ei ole mitään syytä olla jatkamatta alunperin suunniteltua hoitosuunnitelmaa. Jotenkin on olo niin paljon helpottuneempi ja vapaampi tunne kun tiedä mitä on tulossa. Pistä toivoni näiden hoitojen varaan nyt täysin ja otan täysillä vastaan sen mitä ne sitten ikinä tuokaan tullessaan.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: macy gray
Moi vaan kaikille :wave:

simpli Great!! :)
Millon teillä alkaa varsinainen äksöni? Peukkuja alotukseen!

Macy Minä vähä jännäsin täältä taustalta sinun tilannetta, että miten se käy, mutta onneksi hyvin! Siis etttä sieltä valikoitu se yks iso folli vaan. Femarit sit tais tepsiä tehokkaamin kuin clomit? Hyvänpaksunen limis on kyllä ollu.
Minäkin sain saman ohjeen niihin lugeihin, että kaks vaan iltasin ja sehän kyllä minulle passaa. Sanoikin se lääkäri kun kerroin siitä päänsärystä mikä lugeista tulee, niin voi olla että pienemmällä annostuksella voisin välttyä siltä. Tuosta lugejen alotuksesta sanoi minulle että se ei oo niin päivälleen, mutta muutaman päivän päästä oviksesta..
Nyt sitten vaan on sormet ja varpaat ristissä että onnistuu! Piinaillaan aika samoihin aikoihin :)

Menikö hyvin tämän päivän polikäynnit Rowan ja jauhopeukalo?
Toivotan paaaljon laadukkaita folleja teille :)

Rowan Jospa sinä kasvattelet A-laatua ;) Tsemppiä, kyllä se siitä lutviutuupi, eiks nii?

Mandeilalle tsemppiä ja kärsivällisyyttä piinapäiviin!! On sinulla hieman matkaa kaupunkiin, ei taida tuo minun satanen tuntua enää niinkään pitkältä :D

ON: Kävin eilen polilla, jossa oli tämä mukava Perheentupa lääkärinä :)
Sisuksissa näky olevan VAIN yks iso (15-16mm) folli, jes! Limakalvo ei ollu ihan yhtä hyvä (6mm) ja siitä se vähä sanoikin, vissiin follin kokoon nähden ois pitäny olla paksumpi, kuulama korreloi follin koko limakalvon paksuutta... Mut mut nyt sitte toisessa munasarjassa näky sitä helminauhaa ja hoitokorttiin olikin diagnoosin kohdalle kirjoitettu Female factor only eli kait se nyt sitte meillä virallisestikin on syy eli minussa. Huomenna tuikkaan irrotuksen ja sitte alkuviikosta alkaa luget.
Tuo polikäynti onkin ollu tämän viikon ainoa positiivinen uutinen, on ollu hieman murhetta ja surua muuten..

Hyvää loppuviikkoa kaikille! Ja kertokaahan positiivisia uutisia!

Ultrassa käyty ja siellä oltiin kasvettu oikein hyvin ja tasatahtiin. 15mm oli lähes kaikki jo eli maanantaina punktioon. Alkuperäinen suunnitelmahan oli että miehen TESA ois tehty edellisenä päivänä mut nyt se tehdäänki tunti miun punktiota ennen, tiiä sit onko se sit nii hyvä asia. Mut follit oli hyvän kokosia ja limiski oli 10mm. Meillä menikin siinä jahkaillessa aikaa, tais olla polillaki aika lepponen päivä lääkärin näkövinkkelistä. Nyt vielä tänään ja huomenna 150IU ja lauantaina irrotus, toivottavasti tällä kertaa pysyy sormet ehjinä(viimeks sain peukaloni auki).

Mites Rowanilla?

Simpli tsempit alotukseen!

Tsempit piinaileville! :)

Melargia, onnet hienosta follista! :) Ja eiköhän tuota limistäkin saada paksunnettua sitten viimeistään Lugeilla, vaikka ne niin inhottavia ovatkin. Nyt sit siulla vissiin aika selvä se PCO... :hug: Onhan se ikävää, mutta toisaalta nyt on parempi tilanne kun tiedetään missä sitä vikaa on ja voidaan sen mukaan hoitaa. Surua ja murhetta on ollut täälläkin tällä viikolla, raskasta on ollut. Serkkuni kuoli yllättäen, ja vaikkei ollutkaan minulle läheinen, tuntuu tosi pahalta. Elämän on silti jatkuttava. Voimia sinnekin murheisiin!

jauhopeukalo, wuhuu, kohta loppuu piikittely! :) Lupaavalta vaikuttaa teidän tilanne, jännää! Me ei sit ollakaan samana päivänä siellä punktiopöydällä, mulle tehdään vasta tiistaina.

Tänään oli siis toka ultra miullakin eikä niitä isoja folleja ollu sen enempää kuin viimeksikään. Kokoa niillä oli nyt 12-14 mm, lääkäri vaikutti kuitenkin ihan tyytyväiseltä. Ainakin tyytyväisemmältä kuin minä. Limakalvo oli kuitenkin jo 12 mm. Nyt pistän Puregonia 225 IU vielä lauantai-iltaan asti, piti vielä 300 IU hakea apteekista. Pregnyl tuikataan sitten sunnuntai-iltana ja punktio siis tiistaina. Alkionsiirtoaikakin varattiin jo torstaille, toivottavasti sinne saakka päästään. Marisin taas noista follien vähyydestä. Lääkäri kärsivällisesti selitti, että kun tämä on minun eka hoitoni, ei oman turvallisuuteni vuoksi ole voitu lähteä liikkeellee isommilla lääkeannoksilla, kun ei ole ollut etukäteen tietoa siitä, miten munasarjani reagoivat. Lääkärit eivät halua ottaa riskiä, että folleja tulee liikaa, jolloin voi joutua sairaalaan makaamaan hengenvaarallisessa tilassa. Ymmärränhän mie sen, mut silti vähän harmittaa. Toivottavasti nuo miun follit sit kaikki sisältää sen munasolun ja ne ois sitä hyvää laatua. Nyt olisivat hyvät uutiset todella tarpeen. Kamala väsymys, viime yönä en saanut unta enää kunnolla klo 2 jälkeen. Mut jospa tää tästä. Joskus.

Tsemppiä maanantain punktioon jauhopeukalo! Elähän ihan telo ihtees siihe pregnyliin puteliin.

Rowan Voimia sinullekin :hug: Ei ne poismenot oo koskaan helppoja, varsinkin tuolleen jos yllättää. Ja vaikka ne se ois ollu odotettavissa, niin silti se surettaa, minulta kuoli mummo ja vaikka se olikin odotettavissa niin siltihän se on :'( .
Harmi ettei ne ultrakuulumiset ollut nii hyviä kuin odotit :( Mutta silti toivon että kaikki muuten menisi loppuun asti hyvin!

Macyltä piti vielä kysyä, että sinä lopetat luget ennenkuin testaat, vai?

Rowan Ei me sit päästäkään yhtä aikaa. Kyllä se lääkäri yritti ett jos venytettäisi tiistaille miun punktio nii sais miehen TESAn tehtyä edellisenä päivänä mut ovat kulma jo nii isoja ett ei onnistu. Maanantaikin teki jo tiukkaa. Toivotaan nyt vaa ett se tunti enemmän toipumisaikaa riittää miehen simpoille ja oisivat tällä kertaa vähä aktiivisempia ku viimeks. Otan osaa serkkusi poismenon vuoksi :hug:

Melargialle onnea follista :) Ikävää ku tuo PCO varmistui , mutta toisaalta nyt on olemassa se syy mitä ruveta hoitamaan :)

Itselläni olo sen ku turpoaa. Maha näyttää samalta ku olisin jo raskaana. Molemmilla puolilla on siis 10 rakkulaa :O Ihmettelen vain miksi en ole kipeä. Venykö nuo munasarjat keväällä nii äärimmilleen etteivät tunne enää mitään? :D Soitin eilen työnantajalle ja varotin tulevasta sairaslomasta, voi jestas miten minuu pelotti sen suhtautuminen... No nyt jännitetään lauantaista irrotuspiikkiä...ja maanantain punktiota.

simpli > Itse olen tykännyt Esasta, mutta kieltämättä Antin positiivisuus tuntui hyvältä. Esa aina on niin jalat maassa ja toppuuttelee innostumista. Hoitsut (erityisesti Päivi L) on kyllä aina sitten tsempannut, että ei niistä Esan toppuutteluista tarvitse stressata. Tällä kertaa oli kyllä ihana käynti, kun Päivi vaikutti avoimesti luottavaiselta ja kehoitti ilmoittelemaan itsestäni. Antti oli neutraali, mutta ei mielestäni antanut elettäkään minkään negatiivisen suuntaan. Antoi minun iloita rauhassa siitä, että lääkkeet toimivat ja nyt on oikeasti mahdollisuus onnistua, kun lähtökohdat ovat hyvät. Tuollainen on tärkeää.

Mahtava asenne sinulla. Toivottavasti homma etenee hyvin ja pääset iloitsemaan lopputuloksesta.

Melargia > Joo Clomeihin verrattuna Femar tosiaan toimi hyvin. Ekassa kontrollissahan oli yhteensä 7kpl (3+4) 9-10mm rakkuloita ja limis 4mm (kp7). Katselin tuossa yhden Clomikierron korttia kierron ekasta kontrollista ja siinä lukee limiksen kohdalla 3mm (kp8) ja 6-8mm rakkuloita oli yhteensä 20kpl (10+10). Oviskin oli tuossa Clomikierrossa vasta ko19 (Pregnyl kp17 illalla), kun tässä kierrossa oli jo kp17 (Pregnyl kp13 iltapäivällä). Onhan tuossa selkeä ero. Olen tosi hyvilläni lääkkeitten vaihtamisesta. :)

En muistanut (enkä kerennyt) soittaa kysyäkseni sitä Lugelen aloitusajankohtaa. Laitoin sitten ekan annoksen eilen illalla (tai paremminkin yöllä :D) nukkumaan mennessä. Esan ohjeistus on olut aloittaa jo irroitusta seuraavana päivänä, mutta mielestäni se on vähän aikaisin. Ovis oli eilen ilmeisestikin aamusta, joten illalla tuntui hyvältä aloittaa. Lämmötkin nousivat jo. Minäkin olin mielissäni Antin ohjeistuksesta. On niitä palleroita sen verran sotkuista käyttää aamuisin, että luovun siitä mielelläni. Luotan Antin sanoihin, että se kaksi kapselia (tai yksi 200mg vahvuinen) illalla laitettuna riittää hyvin.

Kuulemma kahden viikon Luge-kuuri riittää ja voin sitten odotella alkaako vuoto vai ei. Aikaisemmin on alkanut toisena lugettomana päivänä, joten kolmantena ajattelin aikaisintaan testailla. Epäilen kyllä vahvasti, että testien houkutteluhuudot kaapista käyvät ylivoimaisen vahvoiksi ja tikutan jo ennen dpo14:n saavuttamista. :LOL: Tsemppiä piinailuun! Kiva jännäillä kutakuinkin samoilla päivillä. :)

jauhopeukalo > Mahtavaa! Hyvältä vaikuttaa. :) Tsemppiä maanantaihin valmistautumiseen ja koitahan pitää itsesi ehjänä sen irroituspistosampullin kanssa. Ne osaavat kyllä olla aika kenkkuja välillä.

Rowan79 > Jos lääkäri on tyytyväinen, niin tilanne on ok. Siitä se homma vähitellen etenee. :) Tsemppiä! Tuollainen hitaampi tahti on aika tuskallisen turhauttavaa, mutta toivoa silti on. Toivotaan tehokasta loppukiriä. :)

Dpo1. :D Sen verran oli henkisellä puolella mulla vaikeuksia, että meinasi jäädä puuhailut väliin. Saatiin kuitenkin miehen kanssa juteltua ja nyt tuntuu paljon paremmalta. Nyt sitten koitetaan keskittyä muihin asioihin ja malttaa testaamatta ainakin dpo14 asti (20.10. ) . Jännittää jo nyt. :D

Onpas täällä pinossa taas ihanan odottavainen tunnelma ja hirmuinen tsemppi päällä! Ootte kyllä kaikki ihania! :heart:

Meitä piinailijoita on aikas monta siis! Melargia, Macy, Rowan... Tsempityshaleja ja plussatuulia kaikille piinailijoille!!
Mulla on totuuden hetki varmaan ensi lauantaina (en tiiä miten tuo pregnyli sotki kierron). Meillä on viikon päästä vuosipäivä -olisipa mahtava lahja saada plussa!!! =)

Simpli, hienoa että jaksat olla noin positiivisin mielin! Itsellä alkaa välillä usko loppua... Nyt olen todella yrittänyt skarpata ja kaivaa positiivistä henkeä!

Jauhopeukalo, miten työnanantaja suhtautui? Minä en ole uskaltanut sanallakaan mainita töissä tästä. On varmaan väistämättä edessä kertominen, jos joudutaan IVFää suunnittelemaan. Olen nähnyt jo monet painajaiset kertomistilanteesta! Ole varovainen putelin kanssa (nimimerkillä molemmat putelit rikki viime viikolla) ja tsempit maanantaihin!!

Macy, hienoa että olette voineet puhua asiasta! Kyllä tämä koettelee parisuhdetta ja jossain vaihessa varmasti jokaisella vaikuttaa makuuhuone-elämäänkin (tai mihin tahansa keittiönpöytä-/eteisenlattia-/pesukoneenpäälliselämään kenelläkin :whistle:). Meilläkin oli pitkä hiljainen kausi ja täytyy myöntää että minä ja pieni pääni sen vain aiheutimme. Puhe auttoi ja nyt taas osataan olla välillä spontaanejakin! Miestä ainakin ahdistaa
tämä kalenterin ja kellon kanssa eläminen...

Rowan & Melargia, osanottoni :hug:

Tänään paistaa aurinko! Nyt verkkarit jalkaa ja vähän juoksentelemaan, niin lähtee tämä räkä päästä vähän liikkeelle... Reipasta päivää kaikille! :wave:

Yhteistyössä