Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Tänään oli kauan odotettu ensikäynti, ja nyt on niin toiveikas olo! Lääkäri oli tosi mukava (Anne Vanha-Perttula), ja määräsi mulle thyroxinia pienellä annostuksella, clomifenin alotan huomenna (kp 3), ja sunnuntainan pistän ekan menopurin. Maanantaina sitten aukiolotutkimus. Miehen osalta kaikki oli siis kunnossa. Tuntuu, että nyt tää kaikki lähtee vauhdilla käyntiin... Ja kun siellä huoneen seinällä oli niitä vauvojen kuvia, niin tuntui niin hyvältä, että toisetkin on tän reitin käyneet ja sen palkinnon saaneet... Ehkäpä mekin...? :)

Hiukan vain yllätyin kuinka kalliita nuo lääkkeet ovatkaan, vaikka tiedän, että varmasti on myös paljon kalliimpiakin lääkkeitä kuin nämä minun, mutta meidän budjetille tämäkin on jo aika tyyristä... Onko tosiaan oikein, että clomifenista ei kuulukaan tulla kelakorvausta? (muista lääkkeistä kyllä tuli)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä että jauhopeukalo lääkeasiat selvisi :) Ja toivotaan ettei tulisi takapakkeja, joten peukut pystyyn että huomisessa ultrassa on kaikki niinkuin pitää! Oletko sinä itse kaksonen vai suvussa kaksosia?

LMLB vilkutukset :wave:

ja elämänvyörylle toivotaan tärppiä! Ei taida olla vielä mitään tuntemuksia?

Hieno homma, että Pikkusellakin lähti homma etenemään! Tehdäänkö teille inssi vai ihan vaan lääkkeillä ovis? siis varmaan tietysti riippuu aukkarin tuloksestakin... Joo clomeista ei saa korvausta, minä voisin myydä halvalla nuo mitä jäi tähteeksi :p

Mitä carpalolle kuuluu?

Joko Rowanilla tätituntemuksia?

Entäs muille, huhuu?!!

Itelle ei mitään muuta ku odottelua.. Tule täti tule! Tärppiä en ees uskalla ajatella käyneen..
 
Hööh, ikävältä kuulostaa tuo mitä LMLB kertoi, ettei meidän polilla toiveista huolimatta kahta alkiota kerralla siirretä. Tai kyllähän ne varmasti aina kattoovat tilannekohtaisesti, mutta jos nimenomaan pyytää ja korostaa sitä mahdollisuutta eikä silti kuunnella, niin aika kökköä. Vai onko se sitten lääkäristä kiinni se halukkuus siirtää kahta alkiota..?

jauhopeukalolle tsempit ultraan! Käythän kertomassa sit kuulumiset?

Pikkunen, hienoa kun homma etenee! =) Mihin tarkoitukseen tuo thyroxin on? Joo itekin olin ekakäynnin jälkeen ihan pää pyörällä kun asiat lähti etenemään tosi vauhdilla. Se on alussa niin outo tunne, kun ensin on oottanut monta kuukautta sitä käyntiä ja sit yhtäkkiä alkaakin tapahtua. Nyt taas alkaa olla se olo, että pliiiis kulu aika kulu että taas pääsis eteenpäin. Vaikka itelle on tää välikierto kyllä vaan hyvää tehnyt henkisesti. Joo, lääkkeet kyllä maksaa ihan sikana. ja Clomit ei oo tosiaan Kela-korvattavia. Miehän aloitan samaan tarkoitukseen sen Femar-kuurin ens kierron alusta. Ne on kela-korvattavat, mutta silti niille jää hintaa maksettavaksi enemmän ku Clomeille (vajaat 100 e / 30 kpl paketti). No, tulee se katto vastaan sit jossain vaiheessa (olikohan se tänä vuonna n. 670 e) ja sitten ei tarvii enää koko loppuvuonna miettii rahajuttuja lääkehankintojen yhteydessä. Toinen, mikä ei oo Kela-korvattava on Lugesteron, joka kuitenkin taitaa aika monelle olla tai viimeistään tulla tutuksi hoitojen yhteydessä. :p

Melargia, ei tätsyoireita näkyvissä. Mites, olikos meillä päivän ero nyt tässä kierrossa? Miulla nyt kp 19. Pitäis varmaan käydä ne Femarit apteekista tässä joku päivä kun ei nyt oikein oo käsitystä siitä, että millon ne menkat alkaa. Tärppiin en miekään usko, oon jo menettänyt uskon siihen, että luomuplussaa meikäläisten kohdalle tulis...

Kamalan harmaa päivä ollut! Mutta pääasia, että nuo lumimassat alkavat vihdoinkin vajua. Jos se kevät nyt kuitenkin tuli!
 
Kiitos teidän "konkareiden" kommenteista ja kokemuksista! Siis thyroxin on kilpirauhasen vajaatoiminnan hoitoon. Minulla tsh muuten kai olisi normaalin rajoissa, mutta lääkäri sanoi, että kun toivotaan raskautta, sen pitäisi olla alhaisempi, tai raskaus ei voi alkaa. Joten siksi tuo lääkitys. Minulla ollaan jo vuosia muutenkin seurailtu tuota tsh:ta, kun se on niin kovin heitellyt, siksi olen vain tyytyväinen, että vihdoin saan siihenkin vaivaan lääkityksen.

Niin, ja jatkosta tosiaan en tiedä kuin tuohon maanantaihin asti. En tiedä edes sitä, kuinka kauan tuota menopuria täytyy pistellä, reseptissä oli 10 ampullia, mutta ostin vain yhden, kun ajattelin että katson mitä se maanantaina sanoo siitä jatkosta (meidän budjetille sen verran hintavia, etten haluaisi ylimääräisiä ostella...). Ymmärsin kuitenkin, että lääkkeillä yritetään saada minua ovuloimaan, inssistä vissiin ei hirveesti hyötyä, kun miehellä kaikki oli kunnossa?
 
Nomut sehän on vain positiivinen asia tosiaan, että sie Pikkunen saat nyt samalla hoitoa noihin kilppariarvoihinkin! Hih, varsinainen "konkari" miekin muka, vasta reilut 2 kk rumbaa takana... :LOL: Hitto muuten, että tuntuu ku ois ollu jo paaaaljon pidempäänkin tässä mankelissa! Joillakin takana jo monta vuotta hoitoja, ei voi kuin ihailla heidän sisuaan.

Joo kai se inssi on "parhaimmillaan" silloin, kun miehellä pientä vikaa siittiöissä, mutta kyllä niitä tehdään ihan normituloksillakin. Kai siinä silti voi olla pikkusen paremmat mahikset, kun ne simpat pääsevät lähemmäksi kohdetta. Meille sanottiin jo eka käynnillä, että inssiin vaan heti, jos haluutte. Mutta meillä siis onkin just sitä simppaongelmaa. Ite toimenpidehän on tosi nopea, miulle se oli ihan yllätys ekalla kerralla. Taisinpa sanoakin lääkärille (E.K. oli silloin) että "sepä kävi nopeesti". Kun sanoin silloin ennen toimenpidettä, että jännittää kamalasti ja sit se menikin viuh vaan. Miun jännitys ehkä johtui siitä, kun aukkari oli mulle vähän kivulias. Mutta senkin kyllä kesti ihan ookoosti kuitenkin. Eiköhän teille maanantaina sitten selviä, että onko tämä kierto tarkoitus mennä pelkällä OI-hoidolla vai tuleeko inssikin kuvioihin. Kovasti tsemppiä! =)

Miulla on ollut tänä aamuna vähän PMS-oireiden kaikua, ärsyttänyt koko aamun. Ja ollut vähän menkkatuntemuksia masussa. Vaikka nyt sitä tätiä odotankin, niin ei tarttis tulla ennen viikonloppua, muuten tulee kamalan lyhyt kierto ja jos samaa rataa menee ens kierto, ni saattaa ovis osua sit viikonlopulle...
 
Viimeksi muokattu:
Pikkunen, meilläkin tehtiin inssejä, vaikka molemmilla pitäisi olla kaikki kunnossa. Eli on se vaihtoehto sekin. Hienoa, että saitte hommat etenemään!

Aika tuntuu matelevan...vaikka toisaalta toivon, että kuluisi hitaammin. Välillä on onneksi onnistunut olemaan ajattelematta koko asiaa, mutta on tämä taas melkoista piinailua. Tuntemuksia ei juuri ole ollut, ainakaan mitään, mitä ei voisi lugejen piikkiin laittaa. Jännittää. Pelottaa.
 
Melargia Itse en ole, mutta äitini on identtinen. Epäselvää on vaikuttaako miehen puoleiset tuohon "riskiin" mieheni isä on nimittäin myös identtinen kaksonen :D Lisäksi serkkuni äidin puolelta ovat kaksoset, tosin epäidenttiset.

Tsemppiä Pikkuinen hoitoihin, siitä se lähte rullaamaan, koita vaa pysyä kelkan kyydissä.

Meillä alkoi eilen mahatauti jylläämään, ensin miehelläni heti aamusta ja mie tulin kiltisti perässä illalla. Tänään onneks kuitenkin selvittiin siihen ultraan :) Sieltä selvisi sellaista, että annos on ollut liian pieni. Siellä uinutaan vielä. Tänään pistin isommalla annoksella ja sillä mennään torstaihin asti. Miun munasarjat on kulma sen muotoset ettei oo uskallettu laittaa isompaa annosta, on kulma riski siihen hyperiin : / No huomenna pitäisi taas käydä uusi ampulli ostamassa. Mietin vaa ettei tuo 600 IU taida riittää loppupistoihin, mut käydään nyt se ja katotaan perjantain ultran jälkeen mikä tilanne :)
 
kahden alkion siirrosta: meille tehtiin kaksikin kertaa kahden alkion siirto, kun olivat viimeset sulatetut (olivat samassa oljessa). mutta tuoresiirroissa sitä ei edes harkittu. Lopulta sitten 3. IVF:n viimenen PAS tuotti tuloksen ja olemme siitä onnellisia. Monikkoraskaus ei kuitenkaan koskaan ole läpihuuto juttu, joten hyvä että lääkärit sitä harkitsee. (ja meilläkin lapset aloitti matkansa täällä maailmassa liian varhain ja liian pieninä, suht terveitä onneksi ovat... )
 
LMLB ja muutkin, vaihdoin tänään ampullin. Minulla oli siis 900 IU:n ampulli ja tänään siinä piti olla jäljellä 25 yksikköä, yllätyksekseni sainkin pistettyä siitä 150, eli huimasti yli sen mitä ampullin piti sisältää :O Onko tämä aivan tavallista? Tosin olen vain kiitollinen tästä sillä en haluaisi enää perjantaina käydä hakemassa sitä 300 IU:n ampullia apteekista ja jättää vanhenemaan parin piston jälkeen... Tämän 600 IU:n ampullin kun pitäisi miun laskujen mukaan nyt riittää irroituspiikkiin asti, tosin sekin riippuu nyt siitä miten noita päiväannoksia vielä sahataan.

Ajattelenkohan liian monimutkaisesti?
 
jauhopeukalo Minä oon kans joskus miettiny tuota identtisyyteen vaikuttavia puolia. Ja ite oon omissa päätelmissäni :)p) tullut siihen tulokseen että kyllä miehenki geenit vaikuttaa. Kun jos molempien perimässä olis identtisyyteen vaikuttavia tekijöitä, niin sehän se solupallo (miksi sitä kutsutaan siinä vaiheessa, kun eihän se vielä ole alkio, vai?) jossa on molempien tekijöitä niin jakaantuu kahdeksi.. Tuli vähä sekavasti selitettyä, saikohan kukaan kiinni sitä punasta lankaa :LOL: Mutta jos sinulla on "riski" saada identtiset kaksoset, niin eikö se olisi tosi iso riski sitten laittaa kaksi alkiota, jos ne jakaantuisi molemmat eli tulisi neloset, siis näin "kärkäästi" sanotusti?

Itselleni jo kaksosten saaminen olis jotain kauheeta... Mutta meitä on monia!

Pikkunen Meillä miehen tulokseen sanottiin että hyvä ja silti ollaan insseissä. Paljo sinulla oli tuo kilppariarvo? Ja paljon se pitäisi olla että se olis sopiva?

Minä täällä jänskätän carpalon puolesta ;) Niiiin kyllä toivon että onnistuis!

Täälläkin täti juilintoja vähä väliä ja jotenkin alakuloinen olo koko ajan. Nyt tänään siis menossa kp *öööö, hetki pieni etsin kalenterin* 23. Odotellaan siis.
 
Juu, minä en todella tiedä miten tuo jatko etenee, ei ollut siitä lääkärin kanssa mitään puhetta. Varmasti aukiolotutkimuksen tulos ainakin vaikuttaa, maanantaina taas ollaan vähän viisaampia! :) Parantaako inssi raskauden todennäköisyyttä, vaikka miehessä ei olisikaan mitään "vikaa"?

Tänään kolmas päivä clomeja, ja nyt jo tuntuu, että valkovuoto on lisääntynyt normaalista ihan huimasti! Kuuluuko tämä asiaan? Muuta poikkeavaa aiempaan en ole ainakaan vielä huomannut.

Kilpirauhasesta vielä, eli mulla tsh oli 3,6, eli viitearvojen sisällä, mutta lääkäri sanoi että raskautta yritettäessä arvon tulisi olla lähempänä kahta, jotta raskaus voisi alkaa. Ja minulla tosiaan tuo arvo on jo pidempään heitellyt jossain 2,5-5 välillä.
 
Viimeksi muokattu:
pikkunen, kyllä kai se inssi raskauden todennäköisyyttä parantaa, vaikka miehessä ei vikaa olisikaan. Varsinkin, jos onnistutaan ajoittamaan se nappiin. Silloin pääsee enemmän siittiöitä siihen hollille ja ne on vielä pestyjä eli mukana on vain parhaat yksilöt, jotka liikkuvat paremmin tms.

jauhopeukalo, puregoniako sie pistelet? Niissä ampulleissa on aina varuilta "vähän" ylimäärästä, että se varmasti riittää ainakin luvattuun määrään, eli kannattaa ne jämät sieltä aina hyödyntää ;).

Kuinkas sujuu elämänvyöryn piinailu?

Melargia, kiitos tsemppailuista :)
 
Viimeksi muokattu:
Piinailua tosiaan! En tajua miten aika voi kulua näin hitaasti! Eikä tässä mitään "oireita" osaa edes etsiskellä... Kaikki oireet voi johtuu yhtähyvin lugeistakin. Niinku vaikka tää entistäkin uhkeampi + sikakipee etumus :)

Sitä yrittää niin keskittyy kaikkeen muuhun, ja silti kokoajan miettii että "pidä pikkunen vaan tiukasti kiinni". Ja sitten mietin, että ei voi tietää että pääsenkö ikinä tätä lähemmäs raskautta, että minähän otan kaiken irti tästä tunteesta, kun voin kuvitella, että tuolla masussa ois ihan oikeeta elämää. Ja sitten joka kerta kun käy vessassa, ni paniikissa tarkastaa aina vessapaperin, että eihän vaan oo punasta...

pikkunen hyvä että sait thyroxinit. Kyllä se nykytietämyksen mukaan oikeesti pitäis alle kahden olla sen tsh:n, ei ees välttämättä raskautumisen takia, vaan ihan perus hyvän olon takia :)
 
Hei kaikki!

Pitkään olen jo teidän keskustelua seurannut sivusta. Nyt vihdoin, punkkupullon viisaampana, uskallaudun mukaan keskusteluun.

Lyhyesti: Kaikki ok. Kaikki ok. Kaikki ok. Kaikki niin normaalia. Niin normaalia etten saa edes mitään boostereita. Simpat suht ok -ei priimaa, mutta joka kerta edellistä kertaa parempia (jos olisimme päässeet hoitoihin viime vuoden puolella, siittiöt olisivat olleet liian laiskoja ja liian vähäisiä, mutta koska vuodenvaihteessa ihannearvot muuttuivat radikaalisti, olemme normaalin rajoissa). Mulla kaikki kunnossa (mä oon niin varma että mulla on endo mutta esa ei sitä usko. heh!). On vähän ressi, mutta ei voi olla niin pahasti. Takana 23 epäonnen kuukautta, 2 inssiä ja monta itkua.

Ja nyt on taas ihan superitku. Tänään alko vuoto (ei silti -ei ollut odotuksiakaan -edellinen ovis sattui vkonlopulle ja mentiin luomuna). Tänään myös paras ystäväni (jolla ei ole vauvakuumetta ja joka ei ehkä koskaan halua lapsia) kertoi syyn, miksi on vältellyt minua viime viikot: hän on vkolla 16. Olen oikeasti onnellinen hänen puolestaan -tuleehan minusta taas kummi. Mutta silti niin katkera. Niin h*** katkera!!!!

Eli siis -mukana piinailussa. Ja seuraava ovis on sitten pääsiäisenä...
 
Hei kaikille pitkästä aikaa,

Olen vaan kateellisena saanut katsoa, miten monilla teistä tapahtuu heti, kun on ensimmäinen käynti fertipolilla käyty. Meillä on ollut tässä puoli vuotta aikaa odotella (tosin kera Clomien ja Lugejen) mutta tällä hetkellä tuo ei niin haittaa. Vihdoinkin tehtiin se laparoskopia, jossa selvisi, että kaikki on ok. Minulla siis epäiltiin endoa, tai varsinaisesti ei edes epäilty, mutta haluttiin kuitenkin poissulkea. Mandeila, Esa ei sitä uskonut olevan myöskään minulla, mutta Anne lähetti skopiaan, Esa kuitenkin lopulta suoritti kyseisen operaation.

Mandeila, kuvaamasi asiat kuulostavat muutenkin niin tutulta. Meillä samaa minimaalisen pientä häikkää simpoissa, mitään muuta ei ole löytynyt. Hoitohenkilökunnan mukaan ei pitäisi edes vaikuttaa tuon pienen ongelman. Mitä tarkoitat tuolla ihannearvojen muuttumisella? Onko niitä jotenkin muutettu? Me kävimme ensikäynnillä viime vuoden puolella, lokakuussa, mutta itse arvoja meille ei ole koskaan kerrottu, ainoastaan se, että vain pientä alentumaa oli liikkuvuudessa ja normaalien määrässä.

Joskus olen toivonut, että löytyisi jokin syy, kun nyt voi vain ajatella kaikkia typeryyksiä (söinkö nyt varmasti tarpeeksi terveellisesti tällä kierrolla? Stressasinko liikaa? ym... tiedätte varmaan tunteen), mutta juuri nyt olen superonnellinen, ettei sitä endoa löytynyt, vaikka olen vieläkin skopian jälkeen vähän kipeä, leikkauksesta jo yli viikko. Meillä on toivottu suunnilleen yhtä kauan kuin teilläkin, Mandeila: pillerit jätin pois elokuussa 2009. Sen jälkeen ei mitään. Meille ei ole vielä edes tehty inssejä. Ne clomit siis ollut ainoa kokeilu toistaiseksi. Nyt sitten saattaa kuitenkin jotain ruveta tapahtumaankin, kun on todettu että munatorvet on auki ja kaikki muutenkin kunnossa (ultatessakin on aina todettu kaiken olevan ok, mutta skopia asian viimeistään totesi.) Skopia oli kuitenkin sen verran raskas kokemus, että olen ajatellut pitää asian kanssa taukoa ja aloittaa kesäloman tämän asian suhteen jo nyt. Luultavammin vasta syksyllä palailen hoitokuvioihin, kun tuskin luomuelämä tuottaa tulosta.

Valoa kaikkien kevääseen ja onnea yrityksiinne!
 
Viimeksi muokattu:
Hei Mandeila ja tervetuloa mukaan! :wave:

carpalon ja elämänvyöryn kanssa jännäillään! Varmasti aika matelee nyt ihan liian hitaasti... : /

soja, juu ei se monikkoraskaus varmasti ole ikinä mikään helppo juttu ja onhan se perusteltua, miksi lääkärit niitä yrittävät välttää. Onneksi teillä on kuitenkin nyt terveet pikkuiset! =)

Melargia, mikäs seillä tilanne??

Täällä alkaa tapahtua. Eilen alkoi jo tuhruttelut ja tänä aamuna/viime yönä kunnon vuoto. Mulla jäi siis kierto 22 päivään. Ei oo ikinä ollut noin lyhyttä kiertoa! Vähän jäi taas tuo kp 1 epäselväksi. Soitin polille aamulla ja Päivi (T.) sanoi, että kyllä se tämä päivä on se kp 1, eli Femarin napsiminen alkaa huomenna. Ultra-aika varattiin ensi torstaille (kp 7) ja kuulin, että sinne hoitosuunnitelmaan oli merkitty myös Menopurin tai Fostimonin piikitys sitten ultrapäivästä lähtien. Mulla tosin siis niin lyhyt kierto, että saa nähdä muuttuuko suunnitelma. Sitä paitsi jos miulla tässäkin kierrossa se ovis tulee yhtä aikaisin kuin viimeksi (kp 9), niin sehän osuu sitten viikonloppuun, että huti menee taas. Voi, mie niin toivon, että nyt kerrankin osuis ajoitukset kohdalleen! Please!
 
Melargia Hyvä pointti tuo nelosten mahdollisuus! En oo ite ajatellutkaan sitä tuolta kantilta, onneksi sanoit. Ehkä mie sittenkin tyydyn tuoresiirrossa kiltisti siihen yhteen :D Ei tuu yllätyksiä. Kaksosia mie en nii pelkää. Minulla on mieheni tukena ja miehen kolme ihanaa tytärtä jotka varmasti tulevat kilpaa hoitamaan tulevaa! :)

carpalo Puregonia, juu. Nyt uskallan jopa itse pistää :) Mieheni hoiti sen tuossa pari päivää kun iski taas hirveä neulakammoisuus etten saanut neulaa ihon läpi itse.

elämänvyöry Tsemppiä piinailun kanssa! Toivottavasti sieltä se plussa tulisi :)

Mandeila Tervetuloa joukkoon!

Onnea Rowanille, jotta ajoitukset osuisivat kohdilleen :)

Miulla tänään toinen ultra, eilen soitin jo polille, kun kipuili aika mahtavasti. Tänään en mennyt töihin, kaikki enempi liikkuminen voimistaa kipuja : / Toivottavasti se punktio olisi jo tiistaina...
 
Hei Mandeila! Tiedän niin tuon tunteen kun hyvä ystävä kertoo olevansa raskaana ja sille tunteelle ei vaan mahda mitään. Ja se on vaan tuntuu niin epäreilulta kun muilla onnistuu mutta me jäädään välistä :( Hienoa kuitenkin, että pystyt kuitenkin olemaan onnellinen hänen puolestaan! Itselläni se on vähän hakusessa muiden onnesta iloitseminen.... Pahoittelut menkoista :hug:

Kaihokielo Kiva kuulla sinusta :) ja hyvä että se skopia on nyt vihdoin tehty ja ei löytynyt endoa, jee! =) Hyvää ressitöntä kesätaukoa sinulle :wave:

pikkunen Minulle clomit kyllä sai aikaan runsaanpaa valkovuotoa, tai ainakin syytä siitä clomeja :D Onko sinulla ollut oireita tuosta kilpparista johtuen?

Oon kade Rowan sinulle :LOL: Mutta hyvä että pääsitte nopeesti uuteen yritykseen! Melko lääkearsenaali sinulle kaavailtu :O Täällä ei mitään -tilanne: /

Ärsyttää ja kiukuttaa ja feeling down. Tuntuu koko ajan että kuukautiset alkaa, mutta ei ku vaan valkkaria lorisee :kieh: Epäusko iskee, ettei onnistu seuraavakaan kierto.. Ja vuosikin tuli lisää, se se kai se vasta kiukuttaaki, kun joskus vaaleanpunaisissa suunnitelmissaan olis jo tähän ikään mennessä lapset saanu tai ainaki ois jo toinen tulossa, mutta ei niin ei.
Otan vastaan kaikki tätituulet! Jos vaikka näin virtuaalisesti täti iskis tänne ja kiertäs piinailijat..
Sori tästä napansa valituksesta!
 
Sieltä ois nyt sit 8+4 ainakin tulossa. Tänään ois illalla irrotuspiikki ja tiistaina punktioon. Mieli on vähä maassa ku en tiedä kerkiskö nuo nyt kasvaa tarpeeks ku perjantain ultrassa oli 11mm, vaikea sanoa kun ei ole vertailukohdetta. Tänään on väsyttäny ja erittäin täysi olo muutenkin...
 
Melargialle siis tätituulia, ellei se ole jo tullut! Vai voisko olla mitään pienintäkään mahdollisuutta, ettei se täti tuliskaan, vaan jotain ihan muuta..? Ettekös kuitenkin uskaltautuneet luomuilemaan... Jep, näillä vuosiluvuilla se ikääntyminen jo lähinnä ahdistaa, onnittelut kuitenkin synttäreiden johdosta! :flower: Ite oon aatellut, että ei edes ahdistais, jos sitä jälkikasvua jo olisi, mutta kun on tää tilanne! Miekin ajattelin 15-vuotiaana, että 10 vuoden päästä (eli 25-vuotiaana) miulla on jo kaksi lasta! Juu-u, elokuussa tulee 32 vuotta täyteen eikä oo siitä ensimmäisestäkään minkäänlaista vihiä vielä. Ahistus.

kaihokielolle jaksamista ja onnittelut, kun endoa ei löytynyt. Sehän on kuitenkin hyvä uutinen se! Miten pitkään siun piti odottaa sitä laparoskopiaa? Siis kun päätös toimenpiteestä tehtiin, niin kauanko sitä sitten piti odottaa?

jauhopeukalolle tsemit huomiseen punktioon! Miten olet nyt voinut? Toivottavasti ei ole kovin kipeä olo ainakaan. Käythän sitten kertomassa, miten kävi! :)

Mites pikkusella menee? Tänäänhän siulla taisi olla se aukiolotutkimus (?)

carpalolle ja elämänvyörylle jaksuja piinailuun edelleen!

Ootteko työ muuten törmänneet tähän sarjakuvablogiin:Meinasin kaatua Jos ette, niin suosittelen! Mie ainakin tunnistin siitä monta kertaa itseni ja välillä naurattikin, että joo-o, tuommoista se on.

Eilen olin ihan kamalan väsynyt! En meinannut päästä sängystä aamulla ylös ja koko päivä meni vähän niin, etten jaksanut oikein pystyssä olla. En tiedä, onko nuo Femarin sivuoiretta vai johtuuko oikeasta väsymyksestä, kun koko viime viikon nukuin tosi huonosti. Tai sit on noiden yhteisvaikutusta. Nyt on jo parempi olo kuitenkin. Minnuu jo vähän jännittää torstai, että mitä siellä munasarjoissa näkyy. Mie en tiiä miten reagoin, jos taas tulee, että joo täältä on kyllä nyt jo kohta irtoamassa. Kun perjantaina on poli sitten kiinni (tai niin ainakin miulle sanottiin puhelimessa kun soitin viime pe-aamuna) ja sit viikonloppu. Onko muuten kukaan vielä kysellyt tulevasta kesätauosta, että onko se milloin?

Keväistä viikonalkua kaikille! =)
 
Jeps, aukkari oli tänään, ja molemmat tuubat auki! :) Siis myös vasen tuuba oli auki, vaikka lääkäri ennen tutkimusta epäili sen tilannetta, kun siitä on kohdunulkoinen raskaus leikattu. Joten täällä huokastaan kyllä helpotuksesta sen suhteen. Itse tutkimuskaan ei minun kohdallani ollut ollenkaan niin kivulias mitä olin pelännyt, vaikka unohdinkin ottaa särkylääkkeet etukäteen. Tunnin verran tutkimuksen jälkeen oli paineentunnetta vatsassa, mutta kyllä se sitten siitä meni ohi.

Munasarjojen tilanne oli se, että yhtään johtofollia ei ollut vielä näkyvillä, joten pistokset jatkuu ja torstaina tarkastetaan tilanne uudestaan. En kyllä tiedä follikkeleiden kokoa, limakalvon tilannetta, miehen tuloksia tai mitään tarkalleen, kun ei ole lääkäri niitä kertonut enkä jotenkin ole kehdannut kysyä, vaikka kovasti kyllä kiinnostaisikin, mutta en haluaisi vaikuttaa yli-innokkaalta... Onko nämä tiedot aina kerrottu teille, vai oletteko itse kyselleet?

Inssin mahdollisuudesta kyselin, niin lääkäri sanoi, ettei näe sitä meidän kohdalla ainakaan vielä tarpeelliseksi, koska miehen siittiöissä ei ole mitään vikaa, ja hän on todistetusti onnistunut saamaan minut kahdesti raskaaksi, joten mahdollisuuksien pitäisi olla hyvät, kunhan vain saataisiin minut ovuloimaan.

Oikein pelottaa, kun fiilis on nyt niin kovin toiveikas. Jos ei raskaus alakaan tästä, tai seuraavasta kierrosta, niin tulen kyllä putoamaan korkealta... Miten sitä oikein osaisi suojella itseään pettymykseltä, kun toivoo niin kovasti ja haluaa uskoa siihen...?

Kilpirauhasesta vielä... Joo, kyllä mulla on vajaatoiminnan oireita ollut: mm. väsymystä, painonnousua, palelua, sellasta outoa "hitautta". Ja mulla nämä oireet tulee kausina, joskus on parempi ja tshkin ollut silloin n. 2, joskus on hankalanpaa, ja silloin on tsh:kin ollut korkeampi. Joten olen kyllä tyytyväinen että sain thyroxinin aloittaa.

Tsemppiä kaikille, nautitaan keväästä! :)
 
Täällä kp 1, JEEEE!!!!! Wuhuuu :LOL:

Rowan Joo on tuttu tuo sarjakuvablogi ja se in-your-face on suosikkini! Oletko nähnyt Maailma mustavalkoinen -sarjakuvablogia? Maailma mustavalkoinen
Ei oikein oo uskoo että luomuna tärppäis enää tässä vaiheessa, vaikka eikös se joku tilasto ollut että 20 prosentista kymmenen tulee raskaasi vielä toisen yritys vuoden aikana. Eli siis neljä kk aikaa onnistua -NOT! :stick:
Minua taas vähä epäilyttää jo nyt että mahetaanko tässäkään kierrossa päästä mihinkään.. Ei pitäis piruja maalailla seinille, mutta... Toivotaan että se femar olis sinulle sellanen hidastava kasvattaja :D

jauhopeukalolle tsempit punktioon!

Pikkunen Hyvä juttu että putket toimii ja auki =) Ei ne minullekaan mitään tarkkoja lukuja oo sanonu, enkä ole sit kehdannu kysyäkään, ehkä omalla kohdalla hyvä ettei tiedäkään kaikkee tarkkaan : /


En koskaan onnistu maanantaisin pääsemään läpi polille! Aamuisin on niin ruuhka ja sitten iltapäivällä soittoaika peruttu, niiiin minun tuuria. No tänä aamuna taisin nukkua sen soittoajan :whistle:
 
Kaihokielolle onnittelut ettei endoa löytynyt. =)
Pitääkin yrittää tähdätä Annelle. Jos häneltä saisi lähetteen skopiaan. Niin kuin tässä ei vielä olis tarpeeksi tähtäiltävää, että pitää alkaa vielä tähtäämään oikealle lääkärillekin. Huh-huh! Kauanko meni saada aika skopiaan? Mä niin haluan, että se tehdään. Olen saanut siitä nyt jonkun pakkomielteen. Pitänee taas huomenna soitella ja ruinata...

Käsittääkseni sperma-analyysin ihannearvoja on muuteltu vuodenvaihteessa. En nyt uskalla ladella lukuja, kun en niitä tarkkaan muista. Mutta osa arvoista on nyt about neljäsosa siitä, mitä ne oli vielä viime vuoden puolella. Eli ei ihan pieniä muutoksia!

Pikkuinen, hienoa, että tuubit on auki! Mä olen kysellyt todella paljon lukuja, prosentteja ja todennäköisyyksiä! E näyttää kärsivältä jo siinä vaiheessa, kun kävelen ovesta sisään. :headwall: E:lla taitaa kuitenkin olla pimeä puoli, joka rakastaa tilastomatematiikkaa, joten olemme saaneet kohtuullisen hyviä keskusteluita aikaan. Kannattaa kysellä, jos yhtään omat arvot vaivaa mieltä. Toisaalta kannattaa muistaa, että tieto lisää tuskaa. Mä ainakin lasken todennäköisyyksiä jo unissanikin... ja rakastellessa. Niin romanttista!! :ashamed:

Tsemppiä jauhopeukalolle! Mä niin haluan nyt onnellisia uutisia. Aika kuluu niin liian hitaasti. Ja niin paljon pelottaa, että pääsiäinen sotkee suunnitelmat...

Kellään tietoa polin kesätauosta??? Mun psyyke ei ehkä kestä kesätaukoa (kun ei meinaa kestää edes pääsiäistä)... :kieh::kieh:
 

Yhteistyössä