Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

LMLB, mitenhän paljon noilla Lugeilla on oikeesti vaikutusta mielialaan? Ite oon miettinyt sitä tässä viime päivinä. Tiistai-iltana laitoin viimeiset ja miullahan on siis ollut mieli tosi maassa. Nyt torstaista lähtien sitten mieli pomppas ylöspäin ja perjantaina oli jo ihan hyvä päivä. Miekin "kauhulla" odotan jatkoa ja sitä, miten mies ja muu lähipiiri kestää mahdollisia tulevia mielialanvaihteluita. :eek:

Rowan Aloin itsekin miettiä just ihan samaa... onhan mulla aina lugeista ollu kaikki mahdolliset sivuoireet, mut yleensä mielialat on heitelly vaan noiden hormonien aikaan ja luge-vaiheessa suht tasoittunut mieli.. Mut tiedä sit, annoshan on isompikin nyt mitä normaalisti...

Sitä piti vielä kysyä että kun tuollanen 4-soluinen alkio siirretään niin miten monta päivää siirrosta se kiinnittyminen suurinpiirtein tapahtuisi? Kun netissä hiukan ristiriitaista tietoa että onko se jo muutama päivä siirrosta vai vko tai yli... Ihan mielenkiinnosta vaan, onko kukaan kysynyt lääkäriltä ikinä?

Täällä yks tyhmä kyselee tyhmiä, mutta...

Meillä siis ensikäynti 4.4. Mulla on nyt terolutit menossa. Mulla kierrot heittelee tosi paljon terojenkin kanssa, mutta kierron vaihteeseen suunnilleen osuu tuo käynti. Eli mitä jos mulla on kuukautiset tuona lääkäripäivänä? Tiedän, että lääkärit "tottuneet näkemään vuotavia naisia", mutta voiko se edes saada mitään selville siinä tutkimuksessa, kun on niin alkukierto. Ei ainakaan limakalvoista voi sanoa mitään, aukiolotutkimusta ei voi tehdä, lieko munasarjoistakaan mitään tietoja näkyy? Ja tosiaan, onhan se vähän inhottavaa jos on vuotopäivä, mullakin vielä aina tosi runsaat vuodot... :ashamed:

Pitäisikö minun siis yrittää siirtää tuota aikaa?

pikkunen, mulla oli ensikäynnillä kp 6 ja sanoin silloin, että "en tiiä tuleeko sieltä vielä jotain", niin lääkäri sanoi, että eipä se heitä haittaa. No eihän sieltä enää oikeestaan mitään tullukaan, mutta ei sillä siis heidän kannaltaan ole väliä vuotaako vai ei, vaikka eihän se tietenkään kivaa ole ainakaan itsestä. Joskus olin muuten menossa Siilaiselle munasarjojen ultraan kp 1, niin silloin sanottiin, että ei vuoto haittaa.

Eikä siinä ensikäynnillä vissiin yleensä samalla sitä aukiolotutkimusta tehdäkään (en tiiä sit tehdäänkö silloin, jos osuu just sopivalle kiertopäivälle). Enkä mie usko, että se vuoto vaikuttaa mitenkään munasarjojen näkyvyyteen..(?) Sehän on vaan hyvä, että ensikäynti osuu kierron alkupäiviin niin pääsee nopeesti liikkeelle! Mullekin sovittiin jo silloin aukiolotutkimus muutaman päivän päähän ja eka inssi tehtiin viikon päästä ensikäynnistä. Tietty, jos mietityttää, niin voithan sie soittaa polille ja kysäistä. Mutta mie luulen, että sanovat vaan, että ei haittaa. =) Mie oon itse asiassa tänään menossa polille ja menossa kp 5, pikkuisen vielä vuotoa, mutta ei enää mitenkään kunnolla.

Pikkuinen Minulla oli menkat alkaneet edellisenä päivänä kun menin lääkärin vastaanotolle lähetettä hakemaan hoitoihin. Otti papat ja katsoi limakalvot eikä haitannut. Enemmän siitä tuli päänvaivaa miulle ku käytän kuukuppia eikä siitä huoneesta ollut suoraa käyntiä vessaan, mutta sentään käsienpesuallas huoneesta löytyi. Onneksi olin tajunnut tyhjentää ennen lääkäriin menoa :D

Tänään oli vaikea herätä, yleensä minä olen se joka herää paremmin meistä mut tänä aamuna nukahdin menomatkalla autoon ja heräsin vasta kaupungissa. On kyllä sen jälkeen ollut pirteä olokin ja töitäkin jaksoin tehdä paremmin. Muutenkin olo on ollut paljon parempi kuin pari viikkoa sitten :)

Voi ei, simpli! :hug: Pahoittelut, miten voikin olla niin epäreilua... Voimia!

Omasta puolestani ajattelin kertoa eiliset polikuulumiset. Meilel sit tuleekin nyt välikierto hoidosta. En kyllä ollu uskoa korviani, kun lääkäri sanoi, mitä siellä ultrassa näkyi. Siis mullahan oli eilen kp 5 ja siellä oli oikeella puolella 15 mm follikkeli! Ja limakalvokin paksuuntunut sen verran, että ovisaika lähellä. Lääkärikin oli aika ymmällään, että miten voi noin olla. Just vasta vuoto loppunut ja nyt jo paksu limakalvo ja tuommoinen folli! Että jotain häikkää vissiin sit mullakin. Tosin mullahan oli Luget käytössä viime kierrossa, joten se on saattanut nyt vaikuttaa tähän. En ois halunnut kyllä enää yhtään huonoja uutisia. Tää kierto nyt meni sit harakoille, kun mies lähti just loppuviikoksi reissuun. Ja sen muniksen laatukin voi olla vähän niin ja näin, kun on niin nopeesti kasvanut. Eilen illalla jo jomotteli aika kovasti sinne oikeelle puolelle, testasin illalla ja äsken ovulaatiota, mutta ei ollut plussaa. Oiskohan se jo eilen aamulla näyttänyt..? Nyt en tiiä, että miten kauan pitäis varalta testata. Ois ihan hyvä tietää se ovispäivä kuitenkin. Jatkot menee nyt niin, että kun vuoto alkaa seuraavan kerran, soitto polille. Kp 2-6 syön Femar-tabletteja ja kp 7 ultra. Eli tässä nyt vaan sitten ooooodooootetaaaan...

Viimeksi muokattu:
Pahoittelut simpli! Voimia toipumiseen :hug:

Rowan Malttia odotteluun :) Se on kyllä niin raastavaa ainakin miulla itelläni.

Miulla mielialat heittää jatkuvaan ja tottakai se on aina rakas mieheni joka näistä kuulee ensimmäisenä... Kuumat aallot on jo liiankin tuttuja :( Torstaina taas polille.

simpli Pahoittelut täältäkin :hug: Tuo on kyllä julmaa..

Minä taidan jatkaa tätä ketjun surkeiden tapausten sarjaa :headwall:
Neljän päivän clomien tulos: kaksi isompaa follia ja pari pienempää ja ohut limakalvo. Eli hoito keskeytetään. Ei sentään ihan viitosia haluta.. Juu, ei sovi clomit minulle. Seuraavaan kiertoon sitten piikitykset ja ihan pienellä annoksella ja myöhemmällä alotuksella. Josko sitten onnistuis?!!!

Otetaanko Rowan kilpa kummalla alkaa ekaks kp 1? :D Ooottelua täälläkin edessä ja nyt on vasta kp 8.. Kyllä sitten päätti meidän molempien munasarjat sanoa sopimuksen irti kesken kauden :LOL:

Nyt teillä carpalo ja LMLB on kovat onnistumisen paineet, ettei enää tulis huonoja uutisia tähän ketjuun :p Ja samoin jauhopeukalolla!

simpli voimahali :hug:

OmaNapa: Ekat 4päivää siirron jälkeen meni lähes ilman mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen.. perus luge-oireita lukuunottamatta... Viime yönä heräsin pari kertaa kun vatsassa silleen kramppas/muljahti omituisesti..ja tänään sit alkoi menkkakivut... oon lukenu et jollain voi alkaa vuoto jo vaikka pp8 lugeista huolimatta... eli pikkasen pelottaa että lähipäivinä joutuu kuitenkin pettymään... Mulla alkaa ens viikolla yövuorot.. ja mietin et oiskohan järkevintä testata sillon viimeisenä "koti-aamuna" se ois pp12.. kun yövuorossa tulee kuitenkin käytyä vessassa jne ja lugejen takia pissattaa muutenkin enemmän.. mut saa nyt siis nähdä, eihän sitä tiedä jos täti punainen tunkee kylään jo ennen tiistaita. :|

Komppaan Melargiaa. :attn: Nyt kertokaa joku hyviä uutisia seuraavaksi, pliiis! :attn:

LMLB, mut kyllähän joillakin saattaa alkuraskaudessakin olla menkkakipuja. Siis on ihan varma, että menkat alkaa ja sit ne ei tulekaan. Toivon niiiin kovasti, että siullakin ois sittä kyse, eikä oikeasta täti punaisesta. Mulla muuten viime kierrossa (inssin jälkeen ja Luget käytössä) alkoi menkkakivut pp 11, mutta itse vuoto vasta pp 17.

Melargia, juu nyt mennään siis aika samoissa, miulla kp 7. Harmi, kun siun lääkitys meni tuolleen pieleen ettekä nyt sit pääsekään vielä inssiin, mutta jospa se ens kerralla sit onnistuis kohdilleen paremmin. Millon sie siis kävit siellä ultrassa? Kun miun pitää ens kierrossa siis aloittaa ne Femarit ja ultra on kp 7. Ekaks lääkäri mietti miullekin clomeja, mutta päätyi tuohon Femariin, joka siis on etupäässä joku rintasyöpälääke! Googlasin sit sitä ja ilmeisesti nykyään käytetään myös näissä lapsettomuushoidoissa vähän niinkuin clomien tapaan. Nyt kyllä ei oo sit minkäänlaista hajuukaan, että millon se seuraava kp 1 ois, kun tää kierto niin outo. Ihme limoja tänäänkin tullut, eikä mulla oo hajuukaan siitäkään, onko se ovis vasta tulossa vai joko se meni toissa iltana. Ihan tais mennä sekasin miun systeemit noista Lugeista. Tai sit ihan muuten vaan. :headwall: No, nyt tosiaan pikku kilpaset, kummalla se kp 1 koittaa ensiksi! :LOL:

hei kaikki,

oon tässä pariviikkoa jo "salaa" jännäilly teidän puolesta, mutta nyt alkaa jo niin paljo jännittää omastakin puolesta, että on pakko jo päästä purkautumaan.

meillä siis eka ivf/icsi menossa. tiistaina oli eka seurantaultra, ja "hyvän näköinen stimulaatio" oli. Huomenna katotaan sit uudestaan. Ja alkuviikosta ois sit keräys... Ihan sikana jännittää. Yritän olla ihan coolisti, ja ajatella, että tää on nyt eka kerta ja että tuskin se nyt ekalla onnistuu, ja tässä on vielä tuhat eri vaihetta jotka voi tuoda pettymyksen... ja vaikka mitä, etten liikaa toivois. Mutta minkäs teet. Sitä vaan KUITENKI salaa toivoo, että ihme tapahtuis, ja kaikki menis heti ens yrittämällä just niinku pitää...

Elämänvyöry, me mennäänki sitte ihan samaa matkaa:) Miulla kans huomenna toinen seuranta ja alustavan aikataulun mukaan alkuviikosta punktio. Jänskättää kyllä, ei niinkään punktio, vaan se, mimmonen saalis sieltä sitte lopulta tulee, ja miten käypi treffeillä siimahäntien kans. Meillä siis myös eka ivf (icsiä ei tehdä, meidän omasta tahdosta).
Toivoa kyllä pitää olla, vaikka pieni pessimismi meinaakin aika tunkea tuolta taka-alasta. Joku täällä aiemmin ilmaisikin asian hyvin: Pessimisti ei pety, mutta optimistilla on hauskempaa. Tätä ohjetta noudatellaan siis, positiivisia uutisia odotellessa :D

Viimeksi muokattu:
Helou immeiset!

Miten muuten meni jauhopeukalon polikäynti?

Rowan Se seurantaultra oli kp8. Jospa nuo femarit ois parempi, eikä tulis ainakaan sitä limakalvon ohenemista. Samalla ehkäiset rintasyöpää:D Oliko kallis lääke? Saiko siitä kela korvausta? Clomeista ei saanu. Jospa meillä olis nyt lyhyet kierrot ku oviksetki aikaseen, ois ees jotain "positiivista" tässäki epäonnessa.. Kuulostaa nuo lugetki pelottavilta, mitäköhän niistä seuraa jos sellaset minulle määrätään, kun yksinkertaset clomitki aiheuttaa jo lähes katastrofin..

LMLB Onko tuntemukset muuttuneet mihinkään? Milloin sinulla olis virallinen testipäivä? Toivon todella, että tulis iloiset uutiset sieltä..

Niiskunen ja elämänvyöry Kivaa, lisää jännäilijöitä :) Teillä on sitte piinailut samoihin aikoihin ;)

Todellakin positiivisia uutisia odotellen! Ei oo meidän naisten elämä helppoo:kieh:
Pitihän se sitten eilen :'( yksikseen, tuli se pettymyksen aalto.. Mutta tänään jo paljon parempi mieli, eikä enää harmita:) Muniksia vaan juilii ja vihloo ikävästi. Tuli vaan mieleen, että pitääköhän tässä kotihommia rajoittaa, ettei vaan tule yllätystä "vitosista"..Unohin tyhmä kysyä, mutta eihän tuo lääkäri kyllä sanonu mitään..

Oli tänään se toinen ultra, ja kymmenisen follia, limakalvot ja kaikki ihan ok. Lauantaina pitäis osata askarrella se irrotuspiikki... jännittää... Ja maanantaina sit punktio. Mites Niiskunen, toivottavasti sullakin näytti kaikki hyvältä?!

Mahtavaa elämänvyöry, hienolta kuulostaa tuo määrä. Hirmuisesti tsemppiä ja onnea maanantaille!

Mie luulen Melargia, että ne yllärivitoset on sen verran epätodennäköiset, että turha jarrutella :) Jos ylläri yksönen tai kaksonen sen sijaan sattuis tulemaan, niin sehän olis vaan huippujuttu, eikös? Taitaa olla tilastollisestikin aika harvinaista vitosten mahdollisuus. Meille tehtiin inssi vielä kolmella isolla follilla, joten itse olisin ainakin taipuvainen kannustamaan niihin kotitöihin :D

(.) Ihan hyvältä näytti meilläkin tämän päivän käynnin perusteella. Pikkaisen hitaanlaisesti on nuo tyttösolut kasvaneet, joten punktio on vasta keskiviikkona. Solusia on jotain 12-16, tarkkaa määrää kai ei tiedä vasta kuin sitten keskiviikkona. Pinkeä on kyllä olo, olipa niitä sitten kuinka mona hyvänsä, ja yksihän riittää :)

Melargia Hyvin meni polikäynti. Jos nyt kierto alkaa ajallaan (eli ennen tiistaita), pääsen punktioon vko 15 :eek: Päivänkin osasi sanoa joko tiistain tai keskiviikon, koska lääkäri joka kaivelee mieheltäni simpat on talossa sillä viikolla vain noina päivinä.

ICSI on nyt ainut tie meidän lapsen saantiin, toiveet on korkealla, koska kummallakaan ei ole todettu mitään sairauksia jotka heikentäisivät hedelmällisyyttä muuten ja miehenikin on todistettu jo kolme kertaa hedelmälliseksi edellisessä liitossaan. Silti takaraivossa on se pieni peikko joka kolkuttaa päätä hokien ettei meidän kohdalla mikään voi mennä helpomman kautta,hieman jopa pelottaa ettei pitkäaikainen haave toteudukkaan :(

niiskunen ja elämänvyöry tervetuloa joukkoon :)

Tervetuloa mukaan, Niiskunen ja elämänvyöry! Ja tsempit molemmille ensi viikon punktioihin!

Melargia, tuo Femar on kyllä korvattava lääke, mutta silti tosi kallis. En siis oo vielä hakenut niitä apteekista, kun vasta ensi kierrossa aloitetaan. Mutta mitä Yliopiston apteekin laskurilla kattelin, niin 30 kpl paketti (se on pienin) maksaa asiakkaalle korvauksen jälkeen vajaat 100 euroa. Että ei mikään halppislääke tosiaan. Lugeista miulla on kokemusta vain yhden kierron verran (viime kierrossa) ja mie tosiaan luulen, että mulle tuli siitä väsymystä ja alakuloa, vaikka alakuloa on kyllä voinut olla muutenkin. Ja olen melko varma, että tämä kierto on näin kummallinen just niiden Lugejen takia. Mutta kyllähän niitä kannattaa käyttää, jos lääkäri määrää, koska ne auttavat mahdollisen raskauden alkaessa alkiota kiinnittymään. Ja joo, eiköhän teidän ole ihan luvallista kotikonsteja käyttää, luulis niiden vitosten mahdollisuuden olevan kuitenkin aika pieni. ;)

jauhopeukalolle peukut, että kierto nyt alkais ajallaan ja pääsette sitten tositoimiin huhtikuussa! Sama peikko se kolkuttelee takaraivossa täälläkin, että mitäs jos käy niin, ettei millään keinolla sitä vauvaa tulekaan. Yleensä en jää kovin pitkäksi aikaa vellomaan tuohon ajatukseen, se tuntuu ihan liian vaikealta ja kipeältä asialta. Mie olen aina halunnut äidiksi ja se on mulle ollut aina se elämän tärkein asia, minkä haluan "saavuttaa". Siksi nää ongelmat ottaakin niin kauheen koville.

ON: Hitsi vie tätä miun ovulointia!! Oon testaillut pitkin viikkoa. Mulla oli käytössä ekaks vain viivatestit, kun ajattelin, etten halua tuhlata kalliita digitestejä ennenkuin viiva vahvistuu halppistestissä. No, torstaiaamuna viiva oli vielä ihan olematon, haamunhaamu. To-iltana se olikin yllättäen tosi tumma, ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva (mulla ei ikinä oo noilla viivatesteillä ja siksi en niihin oikein luotakaan). Päätin sitten pe-aamuna testata digillä, mutta ei positiivista. Eilen sitten testesin yhteensä 3 kertaa, ei hymynaamaa, mutta testin viiva oli kyllä tumma. Tänä aamunakaan ei näyttänyt plussaa ja viivakin oli haalistunut. Eilen illalla mulla oli järkyttävät kivut oikeella puolella (jossa se follikin oli). Ei oo ikinä noin pahoja oviskipuja ollut (oviskivuiksi siis tulkitsin), oli ihan pakko ottaa särkylääkettä ihan. Voisko siis olla niin, että se torstai-illan viiva olis kuitenkin ollut plussa? Harmittaa, kun en digillä silloin testannut. Eilen oli kp 9, joten jos ovis oli silloin, tulee kierrosta varmaan tosiaankin superlyhyt. Mikä kyllä nyt sopisi miulle vallan mainiosti, että pääsis uuteen yritykseen hoidossa. Ja että ehtis hoitaa hommat ennen pääsiäisen 4 pv:n polin kiinnioloa. Mutta en mie tosiaan nyt oo ihan varma. Se kuitenkin taitaa olla varmaa, ettei miulle riitä se 1 krt /vrk oviksen tikutus, kun mulla taitaa se LH-huippu nousta ja laskea tosi nopeesti. Mies palailee illalla reissusta, pitänee yrittää vielä sitten kotikonstein täälläkin hyödyntää tämä kierto, vaikka taitaa vähän myöhäistä jo ollakin.

Mukavaa viikonloppua, rakkaat kanssasisaret! Ja muistakaas kellonsiirto ensi yönä!

APUA!
Mulla tuli mieleen sellanen juttu, että kun mun pitää pistää tänään se irrotuspiikki, ni mietin että muistikohan ne ottaa ton kellojensiirron huomioon, kun antovat sen pistoskellonajan... Että onko se niin tarkkaa, että jos se sitten sillä tunnilla heittää? Ja muistaako kukaan, tai onko tallessa papereissa, että montako tuntia ennen punktioo ootte pistäny???

ja sori jos tulee tää viesti kahesti, mie äsken sössin jotain, ja hukkasin ekan viestin...

elämänvyöry, kattelin omaa hoitokorttiani ivf:ltä ja siinä pregnylin ja punktion välissä on 36 tuntia. Muistelen, että näin oli myös inseissä. Kaikkea päänvaivaa ja liikkuvia tekijöitä sitä joutuukin huomioimaan! Tsemppiä sinne ja tervetuloa joukkoon :)!

ON: ultrassa tilanne näytti hyvältä ja perjantaina sain vahvaakin vahvemman ovisplussan. Siirto ois siis alkuviikosta, jos vaan meidän pikkuiset selviytyy. Voi kunpa!
Omassa hormonitoiminnassa on nähtävästi tapahtunut jotain, sillä vuosi sitten oviksen bongailu oli melko tulkinnanvarasta ja viivat ehkä juuri ja juuri kontrolliviivan vahvusia. Nyt viiva oli tosi selkeä ja tumma.

Rowan Tsemppiä siullekkin kierron kanssa. Miulla tänään kipuili siihen malliin, että menkat alkaisi mutta ei sittenkään :(

elämänvyöry 36 tuntia on tosiaan se irroituspiikin ja punktion väli.

carpalo Miulla oli kans ongelmia oman hormonitoiminnan kanssa 3+6kk söin primoluteja. Sitten, kun miehen kanssa päätettiin lähteä yrittämään lasta niin kierrot oikeni kuin itsestään. Ensikäynnillä nauroinki että taisivat aavistaa että nyt pitää toimia kunnolla :D

ON: Jännitellään alkaako menkat ennen tiistaita vaiko ei... Tosin nyt just pitäisi olla mahdollisimman coolisti jottei jännittämisen takia myöhästyisi. Keinoja rentoutumiseen otetaan vastaan...

Yhteistyössä