Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

hei kaikille! ja oikein mukavaa uutta vuotta 2011. Toivotaan parasta meille kaikille.

Näin se menee, että osa käy täällä palstalla vain kääntymässä ja toiset jää.... Täytynee alkaa kohta etsiskellä "epätoivoisten" pinoja, jos ei homma tästä tokene.

Onko kukaan menossa klinikalle nyt alkuvuodesta ja missä merkeissä?

Itse kotiuduin tänään sairaalasta. Olin laparoskopiassa. Endoahan sieltä löytyi, keskivaikea ja laaja. Toinen torvi täysin tukossa. Mutta jotain vihjettä sain siitä, että toinen olisi auki. Aiemmin ultartutkimuksessa näytti siltä että molemmat ovat tukossa. Kiukuttaa kun en päässyt keskustelemaan leikkaavan lääkärin kanssa (joka oli teillekin tuttu M. tuolta fertiltä). En siis tiedä kovinkaan tarkkaan, mitä leikkauksessa tehtiin ja mikä on lopputulos. Nämä olemassa olevat tiedot sain kalasteltua hoitajilta ja toiselta lääkäriltä. Jätin M:lle soittopyynnön. Toivottavasti hän soittaa huomenna niin saan tietää hieman lisää. Ja samalla selviää ehkä kuinka hoidot jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
älä garfield vielä vaivu epätoivoon...kyllä tässä pinossa varmasti pitempäänkin "viihtyville" vielä hyvin käy =)

Miun pitäs nyt alkuvuodesta klinikalle soitella ja kysellä miten ja millä lääkityksellä jatketaan, koska miun "vaihdevuosia" pitäs kuitenkin jotenkin hoitaa....:headwall:
 
Garfield, täällähän sitä on vielä tietään jatkettava. Toivottavasti sait kaipaamasi puhelun tänään ja lisätietoja. Missäs merkeissä meinaatte jatkaa? Oliko teillä pas:eja tulossa tuon laparoskopian jälkeen?

Meillä edessä alkuvuodesta pas. Nyt vaan ihmettelen tätä kiertoa tuon keskenmenon/kemiallisen jälkeen. Aivan kuin ois kierto heittänyt kuperkeikkaa...ja varmaan onkin. Saapa nähdä ehtiikö poli aueta ennen vuotoa, eli saako tuon pas:in tehtyä jo ensi kiertoon. Toisaalta pelottaa tuleva taas ihan hemmetisti.
 
Hei carpalo: kyllä vaan, M. soitti ja sain keskustella rauhassa ilman kiirettä. Kyllähän siinä tunteet taas nousi pintaan. Joulun tienoilla tuntui jo hieman paremmalta ja pirteämmältä olo, mutta tämä leikkaus ja hoitojen suunnittelu saa taas ahdistuksen nousemaan. Otti aika tiukille tämä toinen icsi. M. suositteli terapiaa....
No, joka tapauksessa selvisi, että toinen tuuba on tosiaan kuitenkin sitten auki vaikka aukiolotutkimuksesta muuta pääteltiin. Toisaalta se huolestuttaa kun siinä herää kyysmys, miksei raskaus ole sitten alkanut? Toisaalta tietysti tämä tieto antaa vähän toiveita luomuplussaan. Vaikka yritystä kyllä on takana jo 2.5 vuotta, joten aika vaikea uskoa... Miksi tämän pitää olla näin vaikeaa?

PAS meillä on edessä, meidän ensimmäinen sellainen. 3 alkiota pakkasessa. Periaatteessa olisi voitu ajoittaa jo tulevaan kiertoon, mutta kun se tulisi nopeasti nyt leikkauksen jälkeen, niin M ei sitä suositellut. Odotellaan yksi kierto ja sitten, eli ehkä helmikuussa. Toivotaan, että endon putsaaminen olisi se pelastava tekijä...
 
Garfield, rankka on tämä tie kulkea ja kyllähän tässä melkoisia pelkoja saa käsitellä, kun ei täysin tiedä, mistä kaikki johtuu. Ulkopuolinen apu on varmasti välillä paikallaan myös näitten tunteiden tuuletuksen kanssa. Voimia ja jaksamista sinulle ja miehellesi, ja kovasti tsemppiä pas:iin :hug:.

Onpa täällä pinossa hurjan hiljaista ...Vaikka on kyllä hienoa, että niin moni pääsi jo odottelu puolelle viime vuoden puolella. Kunpa itsekin sinne joskus pääsisi... Vaan jospa se täällä vilkastuisi, kun poli taas aukeaa.
 
termiittien_äiti poliklinikan nettisivuilta löytyy soittoajat, eli :
MA-TO klo 8-8.30 ja 14.45- 15.15, KE klo 8-9 ja klo 14.45-15.15, PE klo 8.30-9

Noiden mukaan itse oon soitellu.. en tiedä onko niissä tullu mitään muutoksia.. (?)

Täällä on tosiaan aika hiljaista ollut.. mut no tekee varmaan hyvää itse kullekin pieni tauko välillä... Meillä ois ens viikon lopulla se IVF-keskustelu..
Muistatteko millaisia asioita siinä käydään läpi?
 
LMLB Yritän muistella mitä siellä keskustelussa oli. Ainakin hoidon eteneminen selitettiin kuvien/kaavioiden yms. avulla tosi selkeästi ja samalla katsottiin että miten oma hoito aikatauluttuu, niiltä osin kun sen pystyy tietämään. Eli mille viikolle osuu punktio jne..
Sitten sieltä saapi semmosen hienon ivf laukun. Siellä on pisto-oppaita, neuloja ja sitten puregon kynä sekä riskijäteastia käytetyille neuloille. Sitten hoitaja opastaa pistoissa tarpeen mukaan. Ja lopuksi saa kysellä kaikki mieltä painavat asiat :)
Se on jäänyt erityisesti mieleen, että hoitaja sanoi miehelle, että vaimoa on pidettävä hyvänä hoidon aikaan ja haettava kaupasta suklaata. No mie taisin vähän liikaakin hyödyntää tuota neuvoa, kun paino nousi hoidon aikaan 1,5kg :ashamed:
 
Hei,
hiljaista on täällä.
LMLB: no jopas, onhan se ärsyttävää. Multa kans peruivat sen neuvotteluajan silloin joskus. Olin tosi ärtsy silloin kun oli jo saanut selville että sinä samana päivänä olis pitäny pistää eka piikki enkä itse sitä osannut tehdä. No, ravasin klinikalle piikitykseen ja keskusteluaika pidettiin vähän sen jälkeen. meni asiat siis ihan väärässä järjestyksessä... Mutta kannattaa varata itselleenkin kaikki kysymykset vaikka paperille, niin osaatte sitten kysyä. Hyvät ohjeet sieltä saa siihen, miten kaikki etenee.

ON: leikkauksesta oon toipunu hyvin. Mielialat vaan eivät ole kohonneet niin hyvin. Varasin ajan Päiville, meen reilun viikon päästä. Kaipa se täytyy myöntää, ettei kyse ole ohimenevästä ja etenevästä suruprosessista, vaan joitain masennusoireita on jäänyt kyytiin tuosta toisesta epäonnistumisesta. PAS hoitoon kuitenkin mennään, tai yritetään. Nyt jo alkaa ahdistaa selviääkö alkiot sulatuksesta. Yhtään PAS:ia ei ole meille vielä tehty. PAS käynti klinikalla on myös helmikuun alkupuolella. Eli ihan kohta.
 
LMLB tuon on kyl ikävää et noi siirtyy niin kauaksi :) pääsettekö alottamaan kuitenkin ennen keskustelua?

Garfield eihän se mikään ihme ole että masentaa. MOnesti olen miettinyt,kuinka ihmiset selvii masentumatta vuosien hoidoista...vai selviikö?vai onko se vaan aihe josta ei puhuta? Päivin kans keksustelut on kyllä jotain ihanaa...en ymmärrä kuinka hän jaksaa olla aina niin myötätuntoinen jne...Meillä varhaisultrassakin halasi mua oikein lämpimästi ja onnitteli,kun pieni sydän siellä sykki...

miltä teistä tuntuu,että esim minä käyn täällä kommentoimassa vaikka olenkin jo plussannut? ymmärrän täysin jos se tuntuu pahalta,mutta mielelläni haluaisin olla kannustamassa teitä kuitenkin...mutta pysyn kuitenkin poissa jos haluatte :)
 
mammy minusta on ainakin kiva että plussanneet käyvät välillä kertomassa kuulumisia :)
Ei päästä aloittamaan aikaisemmin... jos nyt ymmärsin puhelimessa oikein niin siirrot aloitetaan vasta maaliskuussa (??) ja tuo helmikuun alun aika on passeli sille keskustelulle.. jos tää kierto tässä välissä ei nyt alkais kovasti venyä ja paukkua.. no jokatapauksessa sillon kuulemma hyvin kerkeää.. vaikka vähän suututtikin kun tuli se aika vaihdettu-lappunen kotiin.. eli jos kerran ei sitä ennen voi muutenkaan tehdä mitään niin eikai se sit auta kun ootella.. Huomaa että on välikierto eikä mitään hormonaalisia avustuksia kun kiertokin venyy.. noiden piikityksten aikaan se pysyi aika hyvin 26-28 päivän tienoilla.. nyt paukkuu jo kp32... eikä menkoista vielä tietoakaan...
 
Mammy: mukava kun käyt moikkailemassa. Ilmeisesti sulla on raskaus edennyt hyvin? Kyllä sullakin oli aikamoiset kiemurat, mutta hyvin kävi.
LMLB: miekin kuulin että ivf hoidot aloitetaan vasta maaliskuussa. PASseja tehdään kuitenkin jo aiemmin.
Itsellä kantaa ajatukset jo kolmanteen icsiin. Jos PAS ei onnistu niin se olisi ehkä edessä jo tänä keväänä. Tosi luottavaisin mielin siis... :) Mutta toisaalta nyt jo jaksaa ajatella hoitoja, ehkä se on hyvä merkki.
 
Hyvää alkanutta vuotta!
Fiilikset:eek:ottelen et alkais menkat että pääsisin syömään lääkkeitä, ja sitten pas:iin.. Mutta kuitenkin miettii, miten nopeasti tämä kaikki on edennyt ja mitä jos kaikki sulatettavat ei selviä edes siirtoon ja viimeinenkin munien kypsyttely menee puihin, ei jäljelle jää enää mitään mahdollisuutta!?

Ihan kamalaa, että meille annetaan rajattu määrä yrityskertoja, vaikka toivoa voisi olla. Ihanaa, että ne jotka on myös kauan yrittäneet, myös onnistuvat raskautumaan ja että raskaus sujuu hyvin. Kivaa että tulet Mammy kertoilemaan miten menee! Taustatukea ei ole koskaan liikaa. Toivottavasti sulla sujuu kaikki hyvin loppuun asti.

Jos saisin lottovoiton, vaihtaisin sen omaan lapseen. Jos saisin yhden toiveen, olisi se oma lapsi. Luopuisin niin paljosta jos vain saisin lapsen! Tyrkkäis nyt vaikka vaan sen yhden, mut-ku-ei-vielä-sitäkään!! : /

No, näillä mennään mitä on annettu ja sittenhän se on vain sopeuduttava. Mutta nyt pitää toivoa kun on vielä mahdollisuus..
 
hunter: samat sävelet. seuraavan kierron alkua odottelen. Ensi viikolla vasta suunnittelukäynti. Sitä seuraavalla pitäisi uuden kierron alkaa. Pelkään kans kovasti että alkiot eivät selviä sulatuksesta ja joudutaan taas uuteen ivf:ään. Kuinkas paljon teillä olikaan pakkasessa? Meillä on kolme alkiota (1+2). Ekasta ivf:stä ei saatu pakkaseen. Luulen kyllä, että meillä ois mahiksia päästä neljänteenkin hoitoon kun on noita pakastealkioita saatu niin vähän. Mutta silti, onhan nittä yrityskertoja per vuosi aika vähän... Luin äskettäin "ihmeet tapahtuvat muille. Lapsettomuuspäiväkirja" -kirjan. Aika rankka tarina ja pitkä tie siinä on kuvattu. Pelkään että meillä edessä sama kohtalo.... Mutta taas välillä pistän kaiken toivoni tulevaan hoitoon..."jospa se nyt tällä kerralla...". Onhan se mahdollista.
 
Odottava on mieli myös täällä. Ei tehtykään pas:ia vielä tähän kiertoon, jotta kroppa ja limakalvo ehtisivät toipua riittävästi, ettei tulisi tuhlattua alkioita. Ensi viikolla tarkistuskäynti ja sitten ootellaan uutta kiertoa. Sulatus kyllä pelottaa. Toivottavasti selviävät pikkuiset.

mammy, mukava kun käyt välillä täälläkin moikkailemassa. Tukea ei tosiaan koskaan ole liikaa.

hunter ja Garfield, koitetaan pitää toivoa yllä!! Millos teillä suunnilleen on tuo pas?
 
carpalo: mulla alkaa uusi kierto vko 6. Siinä alkaa siis lääkitys kp2. Milloin on alkion siirto, en tiedä. Tää on meidän eka PAS. Mutta meniskö limiksen kasvatteluun suurinpiirtein se pari viikkoa, niin kuin normikierrossakin menee. Ehkä. Silloin siirto vois olla vko 8, eli helmikuun loppupuolella.. Olen viisaampi ensi viikon käynnin jälkeen. Ja kaikki riippuu tietysti kierrosta, mulla on muutaman päivän heittoja aina.
 
Garfield: Meillä on kans kolme pakkasessa. Mä en tiedä yhtään koska kuukautiset alkaa, sillä niin olis jo pitäny käydä "normaalin" kierron mukaan. Tosin mulla pitkä kierto ja välillä aika epäsäännöllinen.. Mut siis kp12/13 olis se ultra, eikä mullakaan hajua millon olis siirto?? Ilmottele Garfield kun tiedät enemmän.
Eli carpalo olis samassa vaiheessa!? Mites teillä, monta pakkasessa? (suonet anteeksi kun en jaksa selailla taaksepäin, olen kyllä siitä varmasti lukenut mut en muista!). Tuntuu ihan hölmölle, että tämä kerta ei ole mitenkään hirmu kallis lääkkeiden osalta, tai että pitäs käydä monesti vastaanotolla tai että olis pistelyitä ja muita.. Napsitaan vaan pari pilleriä päivässä ja sitten on siirto ja taas kaikki herran haltuun!

Mutta on paljon toiveikkaampi olotila, kun ei ole elimistö pumpattu täyteen ylimääräisiä hormoneja. Siirto tulee enemmänkin niinku luonnolliseen ihmisen olotilaan! Jos siis sulatus onnistuu..
 
Jep, sama vaihe menossa kuin teillä Garfield ja hunter. Nyt on kierto vasta aluillaan, eli menee varmasti tonne viikon 7 tienoille ennen kuin voi alkaa lääkkeitä napsimaan. Meillä on pakkasessa vain kaksi pikkuista samassa oljessa ja sydän syrjällään toivon, että selviäisivät sulatuksesta, edes toinen. Mulla on myös ens viikolla "suunnittelukäynti", eli ehkä siellä selviää jotain myös aikatauluista.

Kieltämättä tuntuu kummaliselta, kun ei tarvitse olla tökkimässä itteänsä piikeillä tai tunkemassa hormoninappuloita ties minne. Kohta sentään saa jotain nappuloita nappailla niin normalisoituu tämä olo edes hieman :D
 
luomuplussa uutisia tulin vanhoille tutuille kertomaan.... edellisen synnytyksen jälkeen ei menkkoja kuulunut, eikä se ollut yllätys, kun ei niitä ole 5 vuoteen tullut muutenkaan.... nyt sitten ollut pari viikkoa jatkuva huono olo, olin jo työterveyteenkin soitellut että mikä mulla on. No, tein sitten 3 testiä viikonloppuna (kun en muuten uskonut), kaikkihan ne oli plussia, ja tänään sitten ultrassa kävin. ja pieni sydän siellä pompotti, rv 7+1 =)

Toivotaan että raskaus jatkuu ja saadaan vauva kotiin syksyllä. Mutta näköjään ihmeitä voi tapahtua! lääkärikin samaa sanoi, mie kyllä luulin että ihmeet tapahtuu muille mutta ei meille. Nyt ei ehkä tarviikkaan etsiä rahoja 4. IVF hoitoon... =)
 
Soja Paljon onnea teille yllätyksestä. Kyllä niitä ihmeitä näköjään tapahtuu. :)

Ja teille kaikille, jotka odottelette että hoidot edistyvät, toivon kärsivällisyytta ja onnea, että hoidot tuottaisivat tulosta.

Meidän pikkuisella oli eilisessä np ultrassa kaikki hyvin. Mahakin jo alkaa hieman pömpöttää.

Danita ja pikkuinen 13+1
 

Yhteistyössä