Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Pidetään tyty peukkuja että kaikki menee hyvin tuhruilusta huolimatta! Pakko vielä kysyä että mihin tarkotukseen sulle oli määrätty sitä kortisoonia? Mie ajattelin sitäkin mahdollisesti itelleni ruinata kun luin että monille endolaisille sitä on määrätty hoitojen aikana juurikin näihin kiinnittymisongelmiin. Meilläkin tosiaan kaikki alkiot ollut top 1luokkaa mut jostain syystä ei vaan haluu onnistua.
 
hyvin tonne polille saa aikoja, itse soitin juuri tänään, ja sain ajan 15.10. ja kyseessä kiireetön, ei hoitoihin liittyvä asia....

Tyty, elä hätäile... (anteeksi, tiedän, helppo sanoa), mullakin oli PAS:in jälkeen tuhrua, ja ei ollu sen kummenpaa
 
soja mikä tilanne teillä joidoissa? eikös teillä oo tuplat hoidoilla?

Joo ei pitäs panikoida tätä tuhrua..eo toistaseksi oo tullu enempää ja esikon kanssa samoilla päivillä uhrutti joten en vielä vaivu synkkyyteen..
gizmo joo tää reuma on aika kamala..ja kun mulla ei ole siihen ku särkylääkkeet ku ne kunnon lääkkeet pilais hoidot ja eiheuttais raskaus aikana epämuodostumia..oikein mielenkiinnolla jän oottamaan tätä raskaus aikaa ja selkä kipuja:O
 
Tyty: Mie muistan lukeneeni että tuollainen tiputtelu vuoto on aika yleistä ivf raskauksien alussa joten tsemppiä älä vielä anna periksi.

Oma napa on aika pinkee. Onneksi tiedossa on tänään enää yksi piikki ja sitten saan odotella rauhassa punktiota.
 
[/URL][/IMG]

Viikot on noussu:heart: ihanaa..mua niin jännnitti tehä testi..nyt siis pp12 ja rv4 tasan poks:D jos nyt vaikka tekis sit enää viimosen digin viikon päästä.
Illalla tuli vielä lugejen seassa vähän vuotoa, mutta ei onneks paljoa. Eikä koske mihinkään..uskon, että kyseessä ihan harmiton vuoto.
 
  • Tykkää
Reactions: Gizmo82
Tässä nautin aamu kahvia ja yritän jo henkisesti valmistautua punktioon sillä se on kohta lähdettävä liikkeelle että ollaan hyvissä ajoin perillä. Hirvittää vähän kun on piakat niin hellänä. Pregnyli aiheutti muuten kivat raskaus oireet, nännit tuli sika helliksi ja kipeiksi ja kanan paistamisesta pannulla syntynyt haju eto ihan kunnolla. Että sellaista.
 
Kukkuu!! Kävin tuossa kesällä kurkkaamassa tänne ja sillon täällä oli tosi hiljasta, nyt huomasinkin että täällä on porukka aktivoitunut :) Miunkin kuulumisia oli kyselty, joten kerrompa ne seuravaksi :) Vaikeuksista huolimatta tämä raskaus on edennyt paremmin kun hyvin. Olen ollut tarkassa syynissä yhteisen istukan vuoksi joka voi aiheuttaa vakavia ongelmia sikiöille, eli sairaalassa lääkärillä käynyt alussa asti vähintään joka toinen viikko jossa seurataan että vauvat kasvaa samaa tahtia ja lapsiveden määrää tarkkaillaan myös. Lisäksi on tullut päivystyskäyntejä vuotavan istukan vuoksi ja viime viikollakin piti käydä sairaalassa näyttäytymässä kun niin hiljaisia olivat vauvat pari päivää. Kaikki kummiskin oli hyvin.Yllättävän rankkaa on ollut henkisesti kun tietää riskit, mutta nytten kun viikkoja alkaa olla kasassa ja tietää että poikaset on jo sen kokoisia että jos isompia ongelmia tulee niin mahdollisuudet selvitä on hyvät :) Tulossa siellä on siis identtiset pojat ja nyt ei voi kun toivoa että kaikki menee loppuun saakka hyvin ja pojat syntyy terveinä :) 27 vkoa tulee just täyteen ja tänään pääsee taas kurkkimaan mitä pojille kuuluu :)

Koitin tuossa lueskella kuulumisia ja monella on taas hoidot lähtenyt käyntiin, hirmuisesti tsemppiä ja onnea kaikille :heart: Kyllä sitä tuntee ittesä vieläkin välillä niin "lapsettomaksi" eikä vieläkään millään meinaa uskoa tapahtunutta, on se vaan niin ihmeellistä.

Tyty lle onnittelut plussasta :flower: Miulahan oli alussa ne viikon kestävät vuodot, joten vuodot ei tosiaankaan aina ole huono enne, päinvastoin :)

Käyn varmasti jatkossakin kurkkimassa täällä ja olen hengessä mukana.

Terveisin

Onnellinen pulu ja kaksi pientä pulua :)
 
Viimeksi muokattu:
simpli hyvä saalis:wave: toivotaan, että suurin osa ainakin hedelmöittyis ja lähtis jakautumaan..nyt on pahin kipu vaihe takana..seuraavaksi odottelua..muista levätä ja juoda!
onnetonpulu kiva kuulla sinusta..ootpa jo pitkällä=) toivottavasti kaikki menisi loppuun saakka hyvin:heart: tosiaan viikkoja on jo kertynyt, mutta hyvähän poikien olisi vielä sinnitellä masussa.

Mun oma olo on niin hyvä, että jos en ois testejä tehny en tietäs et oisin raskaana..ei ole pahaa oloakaan..pissiittää ja nälättää..siinä mun oireet..tyttöä kun ootin pahoinvointi alko jo rv5..jos nyt ei tuu huojona oloa lyön pääni pantiksi että se on poika:D Vielä en ole uskaltanu kunnolla iloita tästä,pelottaa et jos kaikki ei olekkaan hyvin tai jos menee kesken.Pakko pitää jalat maantasassa..

tyty rv4-2 (onpa hassun pienet viikot:ashamed:)
 
hienoa simpli kyllä tuosta varmasti useempi siirrettävä tulee. On se vaan joskus tuo "hävikki" aika hurja, mutta niinhän se luomunakin periaatteessa menee, ei kaikista muniksista/alkíoista tule toivottua lopputulosta. Täällä pidetään peukut pystyssä, että kaikki menisi hienosti.

on. Meillä siis on tosiaan IVF:n PAS kaksoset, ja kolmonen luomuyllärinä. Nyt oon menossa polille, kun siellä on miun hoitosuunnittelu, vaikka ei siis enää lapsettomuuden hoidosta ole kyse. (eikähän me enää julkisella saadakkaan hoitoja vaikka haluttais joskus lisää lapsia). Mutta siis mulle hormonihäiriöt aiheuttaneet ennen aikaiset vaihdevuodet tavallaan, ja mulla on osteoporoosi. sen hoito oli sovittu polille, kun lopetan imetyksen, ja nyt oon lopettanu kuopuksen imettämisen.... eli siksi siis vielä kerran tonne. SIt varmaan jatkot siirtyy jonnekin sisätaudeille tms. en oikeen edes tiedä itse miten se menee.

Onnetonpulu kiva kuulla, että kaikki mennyt ok, teillä onkin haasteellinen kaksosraskaus. toivotaan vielä pojille montamonta viikkoa masussa... meidän kaksikko syntyi rv 32 ja hienosti lopulta kaikki meni, vaikka kuukausi sairaalassa heillä menikin, alku oli jokseenkin haasteellinen....

Jaksamista kaikille, mie täällä taustailen ja jännäilen ja tsemppailen teitä.... on vielä niin hyvässä muistissa kaikki se mitä käytte läpi.... tasan 3v sitten elin itse sen viimeisen PAS:n pp7 ja olin jo luopunut toivosta kun pientä tuhrua oli... uskomatonta miten se kaikki onkin jäänyt tuonne sydämeen....

soja
 
Mulla on inhottava vaiva..mä en saa unta..:ashamed:sii kun mulla menny unilääke ja kipulääke viimoset 2-vuotta ja nyt olen asteittain niitä lopetellu, niin nukkumisesta ei tuu yhtään mitään|O..viime yönä menin sänkyyn klo.23:30 ja valvoin vielä klo.03:stick: mun oli ihan pakko ottaa unilääke ja nyt mä poden paskaa omaa tuntoa..säälittävää että en voinut olla ilman vaan altistan tän pavun lääkkeille..hitto..mä varmaan valvon monta päivää putkee..totta sen unen on jossain välissä pakosti tultava:( en haluis valittaa..ymmärrötte varmaan miks..koska ei tää raskauden alkaminen ollu heppo, niin en mä haluu olla mikään märisijä..mua vaan vituttaa se et miten ihminen on voinu jäädä koukkuun unilääkkeisiin..aamen!
 
tyty86: Ymmärrän tuon mistä pelko kumpuaa. Itse söin polilla särkylääkeet ja sitten kotona vain kerran otin burana ja panadoli yhdistelmän jonka jälkeen olen kituuttanut ilman särkylääkkeitä, koska pelkään ja toivon ettei lääkkeet vaikuttaisi enempiä kiinnittymiseen. Joten hammasta purren vaan mennään.

Minulle tuli toistamiseen punktion jälkeisenä hirveä suolaisen ruuan himo, joten annoin haluille periksi ja söin suolasta, nimittäin ranskalaisia usean kuukauden tauon jälkeen.

Murehdin taas tätä miten käy. Usko tuore siirtoon on kova ja pelko pudotuksesta kasvaa sen hetki hetkeltä enemmän. Nyt uskon että onnistaa ja haaveilen, mutta pelkään siitäkin edestä sitten ihan hirveästi jso taas pilvilinnat romuttuu. Molemmat meistä uskoo että nyt asiat on paremmin kuin viime kerralla, niiden täytyy olla sillä painoa on vähemmän ja foolihapot on syöty säännollisesti. Lisäksi tiedämme enemmän meidän soluista ja niiden toimivuudesta ja ennen kaikkea olemme eläneet terveelisemmin. Ja tietysti metut on edes auttamassa että ei tule varhaisia keskenmenoja (jotka on yleisiä PCOS tyyppisille munasarjoille).

Nyt sitten irrotus piikin jälkimainingeissa kärvistelen nännit hellinä ja hajuaisti herkkänä.
 
Viimeksi muokattu:
Hieno saalis simpli :) Toivotaan että mahdollisimman moni olisi hyviä ja siirtokelpoisia alkioita! Ja tsemppiä myöskin toipumiseen! Täällä pp14 ja negaa näytti edelleenkin testi. Odottelen että alkaisi vuoto pian ja pääsisi varaileen jos siihen seuraavaan passiin aikaa. Tällä hetkellä ei kyllä löydy toiveikkuutta ja positiivisuutta ollenkaan ja on kyllä menny usko koko hoitoihin, mutta luovuttaakaan en vielä haluais. :(
 
gizmo:hug: oon tosi pahoillani..
simpli mikä tilanne..=)? mä täällä jännään sun puolesta..

MÄsain nukuttua..halleluuja ja aamen..vaikka heräsinki sen 10krt mutta ei haittaa..sain kuitenkin oikeeta unta klo.21-07 välillä:)
 
Mulla leviää pälli kun lääkärin määräyksesta makaan edelleen sängyssä ja kieltämättä työ kuntoinen en ole, sillä pelkä käveliminen sattuu ja väärät liikeet saa aikaan sellaisen kivun tunteen että irvistäminen ei ole kaukana. Parempi olo on kumminkin kuin maanantaina punktion jälkeen mutta mie edelleen koen kipuja. Ja mahallaan en todellakaan voi nukkua heräämättä yöllä kipuihin kun täysi rakko painaa helliä alueita. Mutta miten mä muka rentoudun ja unohdan tän siksi aikaa??? Mie oikeasti tulen mökki höperöksi täällä...
 
Miten simpli jakselee? Onko kivut yhtään hellittäny? Pitkää pinnaa sinne kotisohvalle :D Mie ainakin oon niin levoton tapaus että oli kyllä ihan työn ja tuskan takana pysyä vaakatasossa punktion jälkeen. Noin 5 päivän jälkeen alkoi mulla kivut helpottaan ja sai jo vähän paremmin liikuttua. Mutta kyllähän ne ajatukset siinä masussa aika kiitettävän tiiviisti on. Muutenkin mie oon huomannu että omassa elämässä kaikki ajatukset ja tuntee nykyään liittyy tähän lapsettomuuteen. Harvoin on oikeesti hetkiä jolloin en tätä asiaa ajattelis. Menipä taas pari päivää todella syvissä vesissä ja koko elämän tarkoitusta pohdiskellessa..välillä vaan tuntuu ettei missään oo mitään järkee. Nyt taas sain vähän kerättyä itteeni ja ens viikolle varattua ultra ajan. Seuraavaan passiin muutaman viikon päästä jos vaan kaikki menee hyvin..Tällä kertaa en edes jaksa olettaa että mitään tapahtuis. Pois äkkiä vaan alta nuo pari huurunenää että pääsee loppuvuodesta vielä ivf:ään..
Mites muilla hoidot täällä etenee?
 
Liikun kivun rajoissa pieni pätkiä, mutta yritän kumminkin levätä paljon vielä. Nyt pääsen jo helpommin liikkumaan mutta iltaan mennessä kipujen määrä kasvaa eli vaakatasossa pitäisi vaan jaksaa pysyä. En ole yhtään varma mistä miun ala vatsakivut johtuu aina välillä joten oletan niiden johtuvan vain nesteestä. Eivät ole kuukautiskipuja vaan sellaisia tosi teräviä kipuja, ei kuulu miun kuukautis kiertoon lainkaan. Edelleen ylös nouseminen hankalaa ja puhumattakaan siitä miten vihlaisee kun istudun. Jos syön ja juon paljon niin paikat on heti paljon kipeämmän tuntuiset eli ihan kuin neste vaan kertys eikä liikkuis niin kuin sen pitäisi. Nyt koko ajan pohdin että voinko palata viikonloppuna töihin ja siksi pohdin polille soittoa, mutta toisaalta huominen on vielä niin en tiedä. Gynen päivystyksenkään numeroa en ole tallentanut puhelimeen...

PIllu pallerot ovat aiheuttaeet jo ihanat tissi kivut, ilman rintsikoita tissit tuntuu kuin tippuisivat polviin.

simpli ja pp2
 

Yhteistyössä