Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Pyydä ihmeessä huomenna lisää saikkua jos vähänkään tuntuu siltä! Miullakin muistaakseni pisteli kylkeen, oiskohan se siitä nesteestä johtuvaa kun kerran henkeenkin käy..? Ja siirtopäivänä jopa kohdussa näkyi nestekertymä josta lääkärit ei osanneet sanoa mitään kun on kuulemma niin harvinaista. Paljon vettä ja ehottomasti jos vaan maltat paikallaan olemaan niin lepäilyä :)
 
Kysyin kylkeen pistämisestä aiemmin, mutta käskivät vaan levätä ja varoittelivat että ensiviikolla voi tulla oireet takaisin. Nyt sitten en ole tänään juonut vettä enempää kuin mitä tunnen janoa ja kappas, on olo hieman kohentunut. Mie veikkaan että se vesi jota olen kitannut litra tolkulla ei oikein liiku niin tehokkaasti ulos kuin pitäisi ja kertyy paikkoihin. Mutta huomenna näen mikä tilanne on. Etsin päivystyksen numeron jo valmiiksi ja jos kupruilee niin soitan sinne itselleni jonkinlaisen "ajan".
 
Joo kyllä mie yhdistän sen surkean olon ja kivut liialliseen veden juontiin, tänään tuntemukset selvästi lieviä ja pystyn liikkumaan normaalisti, vain sängystä noustessa on havaittavissa vielä pientä kipuilua. Joten taidan tarttua imuriin ja katsoo kestääkö kroppa rasitusta jos kestää niin töihin lähden jos ei niin hakeudun päivystykseen.
 
Tsemppiä jälkioloissa kärvisteleville ja tujakoita plussatuulia!

Tänään olisi viimeisen Primolutin vuoro. Ihanaa! Ehkä tämä kamala turvotuskin viimein helpottaa hetkeksi, sillä vatsani (ja takapuoleni) ei kestä yhtään enempää. Saa olla viimeinen kerta, kun laktoosipitoisia lääkkeitä otan. Sen verran kamalaa on viimeinen pari viikkoa ollut.

Voimat on ihan pois. En jaksaisi muuta kuin poiketa koneella ja pötkötellä sohvalla, mutta pakko on ollut töissä käydä. Onneksi päivät ovat ovat oleet lyhyitä ja työ kevyttä. Haukottelu on ollut lähes tauotonta, mutta olen sentään hereillä pysynyt. En tajua mistä tämä väsymys nyt on tullut, kun olen mielestäni aika hyvin nukkunut ja riittävästikin. Kipeit pieniä finnejä on ilmaantunut kiusaksi runsaasti ja päänsärky vierailee lähes päivittäin. Hartiat on kyllä jumissa ja kipeät fysioterapiakäynnin jäljiltä. Osasyy väsymykseen ja päänsärkyyn voi löytyä sieltä.

Pakko koittaa nyt viikonloppuna hieman ulkoilla puutarhahommien parissa ja loppu aika panostaa lepäilyyn ja rentoiluun. Ensi viikolla sitten pitäisi olla nollaultra, jos vuoto alkaa. Kaapissa on pari liuskatestiä varmuuden vuoksi, mutta niille tuskin tulee vielä käyttöä. Juilinnat on jo saapuneet, joten alkuviikosta varmaan täti jo kolkuttelee.

Ihanaa viikonlopua kaikille! :wave:
 
Ai niin. Postissa saapui yllätys. Polilta tuli lasku, jonka mukana oli ilmoitus maksukaton täyttymisestä. Mikä juttu tuo on? :O Eikö minun tarvitse maksaa enää polikäyntejä loppuvuoden aikana? Olisi kyllä helpotus, varsinkin kun käynnit P:n luona jatkuu ja matkakuluistakin kertyy jo melkoisia summia.
 
iltoja, jospa mäkin nyt jossain määrin innostuisin tänne kirjoittelemaan, yritin tuossa lukea teidän tän syksyn juttuja.

Mä soitin loppuviikosta polille, ja saatiin aika lääkärille, postittavat sen ensi vk. Sitä ennen käydä verikokeessa. Hoitaja kertoi että tämä on jokin olikohan? pariskunta käynti tms.. ilmeisesti ultraavat mut ja tutkivat miehen. Mä kyllä puhelimessa jo sanoin että haluttaisiin hoidot tehdä pakaste spermasta. Mitenhän nopeesti asiat alkaa edetä tämän käynnin jälkeen? yksi raskaus takana. Elättelen niin toiveita et kerettäis tän vuoden puolella ivf/icsi hoito tehä.Meillä ei muuta vaihtoehtoa ole. Kovasti mietitty myös yksityiselle menoa jos tälle vuotta ei ennätä julkisella hoitoa tehdä. Hinnat on vaan niin eriluokkaa mutta.. hmmm... onkohan pkks ssä jotain painorajoitusta hoitoihin? :D
 
En ole varma mutta aika monessa muussa paikkaa raja on bmi 34. Itselläni oli hikisesti just alle kun mentiin hoitoihin, jolloin lääkäri sanoi 10% painon pudotus olisi merkittävä parannus.

Omaa napaa: Lugestroni oireet päällä, tissit kipeänä, alamahaa juilii ja yöllä kun heräsin vessaan huomasin myös huonon olon. Jotenkin tullut olo nyt sellainen että heitän lusikan nurkaan, ettei tämäkään onnistunut....:/ Paska fiilis. Onneksi ensi viikolla paluu ns arkeen kun pääsen käymään salilla ja uimassa taas...
 
Pp3 alkoi menkka kivut ja pp4 ne oli kovempia ja sain jopa muistutuksen siitä mille ne supistukset taas tuntuikaan saman päivän iltana. Pp5 kovat menkka kivut jatkui ja odotin jo vuodon alkavan. Pp6 tissit ei enää niin kipeet, heikotusta, korva meni yht'äkkiä lukkoon, illan särki päätä (sama jatkui yöllä kun heräsin pissille) ja lievää menkka jomotusta. Tänään pp7 mieliala itkun suunnalla, lievää menkka jomotusta ja tissit edelleen kipeet. Kostea fiilis alakerrassa, ihan kuin pääsisi pissi housuun kun yht'äkkiä hulahtaa. Luget tulee edelleen suojaan eli ei ainakaan niin kohdalla mitään muutosta. Ja joka ilta kaadun sänkyyn jo ilta kymmenen ja silti en jaksa nousta ylös ennen aamu kahdeksaa. Mie en jaksa uskoa että olis tärpännyt kaikki oireet viittaa kuukautisten tuloon.

Edit 4.10.12:
Unohtu mainita että kuukautis kipujen myötä selkäkin oireillut, ristiselkään särkee välillä niin kivasti. Eilen salin jälkeen kävin uimassa niin tuntui taas lieviä kuukautis kipuja, mutta illalla sai muutaman oikein mojovan krampin. Illalla tissiliivit tuntui kipeille pitää, nännejä pakotti. Kuulostelen oireita mutta en uskalla luottaa niihin yhtään, syytän lugeja kaikesta mahdollisesta ja meinaan vollottaa joka asiaa joka on surullista tuli se sitten tvstä tai mistä.
 
Viimeksi muokattu:
Testi nega, valkovuotoa hulahtelee, vuoto ei ole alkanut. Kerran on pyyhkäistessä näkynyt hieman punertavaa, mutta muuten menkkaoireet vähissä. Juilintoja on kyllä välillä, mutta ei mitään varsinaista alkamiseen viittaavaa. Odotan kyllä nyt kovasti. Jospa ne huomenna alkaisivat, niin pääsisin pistelemään. Turhauttaa.

simpli > Tsemppiä ja plussatuulta! Minusta tuo ei kuulosta ollenkaan huonolta, vaan jopa lupaavalta, Voi olla tätioireitakin, mutta ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. Peukut pystyssä! =)
 
Tsemppejä Macy graylle tuleviin pistelyihin ja simplille piiiiiiitkää pinnaa :) Toivotaan että sieltä se plussa tulisi teille ja mahdollisimman monelle meistä!
ON: Tänään oli ultra ja illalla katson josko ovistesti olisi plussa. Jos ei ole niin pistän pregnylin ja tiistaina päästäisiin siirtoon jos vaan huurunenät selvii hengissä. Otettiin tähän siirto lisäksi ne kortisonit ja disperiinit jos niistä nyt olisi jotakin hyötyä..Toiveikkuus on kieltämättä melko surkeella tolalla mutta eipä auta kuin katsoa josko nämä kaks viimeistä olis niitä pieniä ihmeitä..
 
Ultrassa kävin, kaikki näytti siltä miltä pitääkin ja ma on sitten punktio ja ke siirto jos mitään siirrettävää nyt yleensä tulee. Apteekin tilille tuli siirrettyä viimeisetkin rahat tililtä kun en muistanut sitä kattokorvauslappua ottaa mukaan.

Miten pitkään kelalla menee maksaa noi katon ylimenevät rahat takasin?
 
simpli mulla alko väsymys jo ihan eikoilla pp:illä..ja jatkuu vaan..ei se aina ole huono merkki=) millos meinasit testailla? Mä niin jännään täällä:popcorn:
i_curie zemppii punktioon ja viimeisiin päiviin..toivottavasti olis hyvä saalis..=) uskon, että siirtoon asti pääsette.
gizmo sulla menny nopeesti kierto jo tulevaan passiin..toivottavasti pääsette siirtoon saakka=)
 
Viimeksi muokattu:
teillä on täällä niin jännät ajat menossa monella,toivotaan vain parasta!!! voikun itekki kerkees tälle vuotta :/ saatiin parinviikon päähän pariskunta?! olikohan se noin? aika kuitenkin. Jokohan ne silloin kertoilee miten ja millä tavalla edetään? hiv ja hepatiitti verikokeessa sekä pissanäyte terkkaan käytiin molemmat antamassa. Onko vielä jotain verikokeita tiedossa? tuskin ne vielä mitään reseptejä kouraan tällä kertaa antaa? meillä olis luultavasti tarkoitus käyttää aiemmin pakastettuja siittiöitä. Jännittää..
 
eskimopuikko itse jouduin muistaakseni käymään kierron alkupäivillä jossain hormooni verikokeissa..noiden perus verikokeiden lisäksi. Ekalla kerralla ne kartottaa teijän tilannetta ja ultraavat sut. Hyvinkin voit jo saada reseptit kouraan jos hoidot lähtee heti käyntiin.Esim itse kun kävin ekassa ivf suunnittelu käynnillä ne anto melkein kaikki reseptit mukaan:) toivottavasti pääsette heti alottelee hoitoja..näissä kun aina kestää..
 
Vasta ensi viikolla, jos ei ala vuoto. Viimeksi muistelen että olis alkanut lugejen läpi jo näillä päivillä, mutta ainakin toistaiseksi mennään ilman....:p Ukko suostui ostamaan toisen testin joten saan testattua kaksi kertaa. Eilen mentiin nukkumaan jo ennen yhdeksää illalla ja heräsin ylös jo kuuden aikaan kiitos koirien aamu riehan. En uskalla nostaa toiveita, pelottaa.

Edit klo.19.28:
Kuukautis krapit astui taas kuvaan, liikuminen koski ja helvetin moisen itku kohtaukset voisin vollottaa täyttä kurkkua 5min ja olla sitten ihan ok. Mä alan vihata raskaustestejä, koska mitä pitemmälle tämä piina etenee sitä enemmän pelkään sitä negaa. Mutta joku lopetushan tälle piinallekkin on saatava.
 
Viimeksi muokattu:
tyty86 > Ei sitä kai voi tietää muuten kuin kysymällä. Itse olen välillä aikaa varatessa tai muuta asiaa soittaessa kysynyt. Osaan sitten varautua, sillä en pidä tietyistä lääkäreistä. Pakkohan se on silti käydä, mutta ehdin asennoitua. Yleensä kurkkaan ovenpielestä nimet omaa vuoroa odotellessa.

Pistelyt käynnissä. Menkat jäi tosi niukoiksi, mikä oli ovista edeltävän ultran perusteella odotettavissa. Ensi viikolla on kaksi ultraa. Onneksi on töissä helppo viikko, joten pääsen helposti käymään. Olen jo varautunut punktioviikkoon pitämällä kalenterissa tilaa. Olen asennoitunut muutaman päivän sairaslomaan, mutta toivon tietysti olevani työkunnossa toimenpidepäivän jälkeen. Työkuvioihin on taas tulossa muutoksia. Toivottavasti jatkossakin saan nuo polikäynnit helposti hoidettua, jos ei tästä kierrosta tärppää.
 

Yhteistyössä