Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Jousi: Tuun kuitenkin Linja-autolla, kun aattelin vapaa päivän pitää silloin niin onhan mulla aikaa körötellä =).

soja: Mukavaa, että sinnullekin käy tuo päivä ja rannallahan on mukava lepäillä, jos sattuu lämmin päivä B)

Aurinko: Hyvä, että olet ottanut Päiviin yhteyttä :hug:
 
huomenia.. tai päivähän se kohta on.
Päivi soitteli tuossa äsken. Meen käymään viikon päästä torstaina. Soja ja jousi on tainnut ainakin käydä päivin juttusilla muutenkin kuin tuon käynnin ennen IVF:ää? Saako kysyä mitä kautta asia teillä eteni ja kävittekö monta kertaa? Mä pelkään että hajoan täysin, menee pelkäks itkemiseks. Nytkin on semmonen olo. Ja ootteko miltä lekurilta noita sairasloma-asioita sitten saaneet? En tiedä olisiko hyvä jatkaa tätä saikkua sitten maanataina, jos olo on tämmöinen.. Minäkään en mitään masennuslääkkeitä halua, vaan oman iloisen itseni takaisin. Tavallaan tunnen itseni ihan hölmöksi tästä kaikesta, ei kukaan ole kuollut tai muuta vastaavaa ja olen näin masentunut. Ja ehkä se että on itse alan ihmisiä niin tekee vaan vaikeammaksi tään, että menee hakemaan apua. Mutta toisaalta oon niin helpottunut että uskalsin..

Mä en jaksa vaan itkeä.
 
aurin-ko

kaikki järjestyy varmasti, anna vaan nyt aikaa itsellesi.... (puhuu toinen väsymiseen väsynyt...) ja itke kun itkettää, mie en ees jaksa itkeä.

kirjoittelen illalla lisää, pitää nyt lähteä. Olet lämpimästi ajatuksissani!

Soja
 
Rosetta:Lähinnä ajattelin jos sun kyyti lähtee klo18 ja meidän tapaaminen on klo16 ettei sun tarvitse kesken lähteä. Sitähän ei tiedä miten me intoudutaan. =)

Auringolle:paljon, paljon voimia. Voin vain kuvitella kuinka paha mieli sulla on.*HALI*

Tosiaan, Päivin luona olen käynyt juttelemassa. Soitin Päiville suoraan ja sain ajan. Sieltähän painelin sitten suoraan työpaikkalääkärille josta sain sairaslomaa, olikohan viikon verran kun siitä jäin sitten lomalle. (Aika kultaa "muistot" ) Päivi on kyllä mahtava ihminen. :heart: Ihminen oikeassa paikassa.
Eilen itsekkin juttelin hänen kanssaan. Sain uutta tietoa.. Poli aukeaa vasta vko36 eikä vko34 minkä mulle sanoivat vaihteesta. Odottavan aika on pitkä, 10VKO:a viel kun aukeaa!!


 
kiitos kannustavista sanoista sanoista ja ajatuksista. Tuntuu ettei juuri nyt kukaan muu voi käsittää miltä tuntuu kuin te, tiedätte mitä tää on.

sitä on vaan niin mahdoton ymmärtää,miksi tää koskee näin paljon taas. ei siis fyysisesti. Fyysinen tuskakin on melkein helpompi kestää.

Kiva kuulla tosiaan noista teidä tilanteista ja tuosta keskustelusta, sen verran minkä haluatte kertoa.

Taidan koittaa saada itseni lähes ihmisen näköiseksi ja lähden hiippailemaan torille. jos vaikka kävis kesän ensimmäiset mansikat. toisaalta tuntuu että neljän seinän sisällä olokin vain ahdistaa. Toisaalta on hirmu rikollinen olo jos sairaslomalla erehtyy menemään vaikka ruokakauppaan, tiiätte ehkä mitä tarkotan.

Eli tapaamiseen oli nyt tulossa ainakin soja, jousi ja rosetta, ja. Toivottavasti kipinäkenkä ja mammuliinoskin pääsis, sitten taitas olla tää aktiivisin porukka ainakin? Ja tietysti jokainen olisi erittäin tervetullut jos muitakin löytyy. Täytyypä sanoa että tuskin on missään näin aktiivista ketjua, tuntuu usein kuin juteltais.
 
Aurin-ko: :hug: Mie en osaa oikein mitään muuta sanoa kuin että itke kun siltä tuntuu, puhu kun siltä tuntuu. Itsellä suruun ja tuskaan lähiaikoina on auttanut vaan se puhuminen ja itkeminen. Tunne siitä että ei tarvitse pitää mitään sisällään. Tunne siitä, että saan olla niin surullinen kuin haluan. Kukaan ei vaadi minnuu olemaan vahvempi, vaan saan olla niin heikko kuin haluan.

Eniten tukea mieheni lisäks oon saanu netin kautta. Oon tutustunut yhteen ihmiseen joka on ollut suurena apuna, kuuntelijana ja lohduttajana. Omiin kavereihini in real life oon jollain tapaa pettynyt, mutta voihan se olla että kaikki ei ymmärrä miten koiran kuolema voi vaikuttaa... Tai eivät vaan jaksa enää kuunnella höpinöitäni. Kuka tietää.

Aika on auttanut, vaikka silloin pahimpina hetkinä tuntui että ei tähän oloon mikään auta. Niistä pahimmista hetkistä ja tunteista kun jaksat taistella läpi, niin huomaat, että kyllä minä tästä selviän. Voimia :hug: Olet ajatuksissani.

).( Sain ajan viikon päähän pesu-neuvolaan lääkärille kierron aloittamiseksi. Täytyy nyt toivoa kuitenkin että menkat tulis tässä välissä vaikka ihan ilman mitään lääkkeitä.
 
Laitan päivämäärän ylös :) Aika laiska oon lähtemään ajelemaan Joensuuhun kyllä, on tuota matkaa, mutta pidän mielessä ja ilmoittelen sitten miten minnuu kehtuuttaa ;)

Oon tässä miettiny että mihin vois tehdä päiväselti retken miehen kanssa, kun hän jää lomalle kahden viikon päästä. Koira pitää melkein ottaa mukaan niin se tietysti rajoittaa vähän. Tosi vähän tullu käytyä missään mutta nyt kun on vaan yksi koira, niin mahtuu paremmin konttiin ja vois ehkä lähteekin jonnekin käymään.

Oisko kellään ehdottaa mitään mielenkiintoista paikkaa? Kolia mies ehdotti, viimeks ollaan lapsena siel molemmat käyty.
 
Jousi: Miedän pitää sitten tehdä pian uudet tereffit, jos jää jutut pahasti kesken :D. Mun pitäs joka tapauksessa saada sitten Pyhäselästä vielä kyyti kotiin, enkä usko että mies jaksaa lähteä mua illalla hakemaan.

Kipinäkenkä: Mulle tuli kans Koli ensimmäisenä mieleen =). Me oltiin siellä toissa vuonna hääyötä viettämässä. Meillä on elokuun lomalle suunnitelmissa parin päivän "vaellus" reissu ehkäpä Ruunan koskelle, Kolillakin olisi joku reitti kiva käydä kävelemässä. Meillä oli joskus mökki Kolin lähistöllä níin olisihan se aika nostalgistakin käydä niissä maisemissa retkeilemässä ja meilläkin Rasmus on tietysti innokkaana lähdössä mukaan . :D
 
Äitykkä: Varmaankin ICSI, mulla on semmoinen käsitys että biobsialla voidaan vielä katsoa löytyisikö siittiöitä kuitenkin enemmän, vaikka niitä ei siemennesteessä montaa olisikaan.
:hug:

Ihanan lämmintä ollut tällä viikolla, harmittaa vaan kun pitää töissä olla. Onneksi vielä viikonloppuna ainakin lämmintä riittää. Suunnataan varmaan mökille huomenna =)

Tuntuu vähän siltä, että mulla saattais olla ovis vasta nyt, vaikka kp: t huitelee jo yli kolmessakympissä eli taitaapa tulla pitkä kierto. Vaikka eipä sillä taida paljon väliä olla. Tosi inhottavaa kun luomuna kierron pituudet on mitä sattuu niin ei yhtään tiedä milloin hanat aukeaa.
 
B) eipä pöllömpi päivä tänään B)

Olin ystävän kanssa rantsussa ottaa arskaa ja nyt innostuin leipomaan iltaruualle pirkka-ruoka lehdestä sellasta italialaista leipää :p Ollaan menossa ystäville kylään saunomaan ja uimaan.

Kävin eilen Päivin luona, oli oikein hyvä keskustelu. Ei tosiaan tarvii jännittää, Päivi kyllä kyselee ja antaa tilaa kertoa asioita joita haluaa. ja itselleni ainakin nyt tämä 3. kerta oli paras, uskalsin enemmän kertoa (ja kävinhän välillä 2 kertaa mtt:ssä)

Mielialalääkkeitä ei kyllä periaatteessa kannata pelätä, mutta jokainenhan tekee itse ratkaisunsa. Itse kokeilen vielä näin ilman. Olen ajatellut nyt todella antaa aikaa itselleni, olla vaan. Eikä miun tarvii olla "terve" 2 vkon sairasloman jälkeen. tämä on nyt hyvä alku surutyölle ja annan jatkossakin ehkä paremmin itselleni luvan olla surullinen ja väsynyt. Niin uskon että mieli sitten pikkuhiljaa varmasti paranee. Ja jos tuntuu ettei talvella viimesen PAS:n jälkeen meinaa päästä yli tästä, niin sitten katson tilannetta uudelleen.

Päiville kerroin meidän tapaamissuunnitelmista ja hänestä se on hieno asia. Kertoi, että joskus täälläkin päin on ollut vertaistukiryhmä, jossa hän oli aluksi mukana. Päivi sanoi, että myös häntä voidaan hyödyntää, jos jatkossa halutaan tavata enemmänkin. Kun aiempi ryhmä oli "luonnollisen poistuman" kautta loppunut.

äitykkä tosiaan ICSI vois teille sopia, kyllä asiat järjestyy :hug:

halauksia ja aurinkoa myös kaikille muille. Mie kun en oikein pysy mukana näissä meidän jutuissa aina :ashamed:

Soja :wave:

 
Äitykkä: halit. Olo on varmasti surkea mutta eiköhän teille jotain apuja löydy!

Muistin taas tuossa Ransun kanssa pikkukävelylenkillä käydessäni, miksen ole kamalan innoissani kesästä :/ Kamala ötököiden pörräys pään ympärillä ja vaikka kuin heiluin ku heinämies, niin ei ne rauhaan jättäneet... Sama homma oli päivällä kasvimaalla käydessä. Yritä siellä nyt porkkanoita harvennella kun pään ympärillä lentää ainakin kymmenen kärpästä ja mitä lie öttiäistä. En tykkää :|

Keksin muuten hyvä kesälomareissukohteenkin! Katsoin tänään jo Enirosta reitinkin, vajaa 400km suuntaansa. Mutta mies ei vaan innostunut kun ilmoitin meidän lähtevän Ikeaan!! Mutta luulen että lähtee kyllä ennemmin mukaan kun antaa miulle rakkaan autonsa :LOL:

Kolia mietin kanssa, että siellä vois käydä kun edellisestä kerrasta on niin paljon aikaa etten muista miltä siellä edes näytti.

Tänä aamuna sain kivan herätyksenkin, kun puhelin soi ja miulta kysyttiin oisinko halukas jatkamaan syksyllä töitä? No tottakai!

Ihanaa kun saa välillä kivojakin uutisia ja ajatukset pois edes hetkeksi näistä vauva-asioista :)

Aurinkoisin terveisin,

kk
 
niin, hieno sää on ollut, osaisipa iloita siitäkään.

soja, hienoa kuulla miten hyvin tuommoinen keskustelu auttaa. Ja ymmärrän täysin kun kirjoitit lääkkeistä. En itsekään tällä hetkellä ajattele että ne nyt auttaisi tätä pahaa oloa. En kyllä juuri nyt tiedä mikä tähän auttaa, auttaako mikään. Siitä keskustelusta, niin mie ehkä pelkään sitä että repeän ihan täysin siinä, enkä saa itteäni hallittua mitenkään. Mutta oon edelleen jotenkin helpottunut kun sain sovittua sen ajan. Soja, toivon tosiaan että sulla koittaisi helpommat ajat, kaikin puolin. Kiitos kun kerroit tuosta käynnistä. Onko sulla (tai muilla) ollut sellaista että sairaslomalla ollessa podette huonoa omaa tuntoa tyyliin siitä kun käytte kaupassa? Ihme syyllinen olo on jos ei vaan makaa kotona. KAikkea minäkin mietin. Taistelua käyn siinäkin mielessä etten osaa päättää, miten on töihin paluu maanantaina, meniskö jo vai ei. Kovin varovaistahan tää oleminen on ollu tässä vielä. Ma oli yövuoro siinä.. Pitäs itseään kuunnella ja muuta mutta kun EN TIEDÄ!

kipinäkenkä, hienoa että oot saanu loistouutsia työpaikan puolelta, lämpimät onnittelut!'

rosetta, hyvää mökkiviikonloppua! Säitä pitäsi riittää nautittavaksi asti myös viikonloppuna, jos ennustetta voi uskoa.

jaksamista äitykälle, tämä kaikki on välillä niin raskasta. Mutta varmasti teillekin löytyy apua, ei toivoa pidä menettää. ICSI tuli mullekin mieleen eka.

Mie odotan kovasti että me tavataan oikeesti. Varmaan se vertaistuki face to face olis nyt niin huippujuttu. Aion kyllä päästä paikalle vaikka mikä olis! Ja tosiaan se et minne mentäs niin oikeestaan kaikki käy. Se olis kiva ettei olis hirmu ruuhkanen paikka, niin sais rupatella rauhassa. Siihenkin 20.7 on niin pitkä aika Se voi olla naiset niin että mä pidän huolen että me nähdään useammankin kerran sitten :flower: =)
 
Kipinäkenkä: Itikat ja muut pörriäiset ei tosiaan ole kovin kivoja. Meidänkin on tarkoitus tänään käydä kasvimaata kitkemässä samalla kun mennään mökille. Saa nähdä onko siellä miten paljon mäkäriä yms.

Aurinko: Mie poden huonoa omaa tuntoa jo siitä kun joudun hoitojen aikana olemaan pois töistä lyhyellä varoitus ajalla. Mulla on muutenkin vähän taipumusta olla liian kiltti, pitäisi opetella olemaan vähän itsekkäämpi ja laittamaan itsensä etusijalle useammin =).

Mie käytin eilen Rasmua venerannassa uimassa. Toinen puljasi ihan onnessaan :D. Tänään pääsekin sitten mökille niin voi olla järvessä vaikka koko illan.
 
aiemmin podin kovastikin huonoa omaa tuntoa kaikesta. Nyt olen muokkaamassa asennettani, että ihan oikeasti mie oon se tärkein itelleni!

ja tosiaan nyt sairaslomalla en jää sisälle mököttämään. olen käynyt tällä viikolla 4 kertaa salilla, tehny pyörälenkkejä, käyny rantsussa ystävän kanssa. Ja toki enimmäkseen olen ollut kotona ja nukkunut ja syönyt. ja tehnyt hissukseen kotitöitä. Eli just niitä asioita joista TIEDÄN nauttivani. ja tänään lähden Kuopioon Itä-Länsiin ja huomenna shoppailee jne... Kyllä tää varmasti tästä joskus helpottaa.... tänään kyllä meinannu ahistus vallata mieltä, että viikko jo menny ja olo ei juuri ole korjaantunut.... :headwall:

Aurin-ko ehkä siun ei kandeis mennä töihin kun kerta epäröit...?

mie lähen nyt pihalle ottaa arskaa ja vähän siinä samalla vois kukkapenkkejä kitkee...
 
Sama homma täälläkin, tuntuu että saikulla pitäisi vaan pysyä neljän seinän sisällä ja kaupassa käyntikin on ehdoton nounou. Joskus niin huono omatunto että en suostunut ottamaan niin pitkää sairaslomaa vastaan kuin lääkäri olisi kirjoittanut *nolo*

Juontaa kai juurensa siihen kun työpaikalla kuulee kommentteja "Siellä se vaan salilla/baarissa/kaupassa oli, mikähän sillä nyt mukamas on kun kykenee kuitenkin tuonne eikä töihin...."

Mutta noista puheista ei pitäis välittää. Jokainen tietää itse oman jaksamisensa rajat ja ainahan se jaksaminen ei ole fyysisestä kunnosta kiinni. Esim. silloin keskenmenon jälkeen, hyvinhän mie oisin fyysisesti jaksanu töihin lähtee, mutta henkisesti en missään nimessä. Ja eri asia se on nopeasti kaupassa käydä kuin se, että oot päivän työkavereiden ympäröimänä ja varmasti joudut jonkun kanssa juttelemaan. Ja selittelemään itkuisia silmiä.

Eli rakkaat naiset, huono omatunto romukoppaan kun on omasta terveydestä ja jaksamisesta kiinni!

Tulispa se mies jo töistä niin pääsis rannalle koiraa uittamaan, itse ei taida vielä uskaltaa pulahtaa :p
 
Mun loma aikaistui viikolla eli jäänkin lomalle jo heinäkuun vikalla viikolla. Pomo kysyi voisinko ruveta uuden ohjelman pääkäyttäjiksi. elokuun loppupuolella on melkein koko viikko koulutusta, se viikko ois oikesti ollut mulla vielä lomaa. Mutta samapa se on jäädä aikaisemminkin kun mies on kuitenkin jo silloin lomalla. Toivottavasti saan vaan IVF-suunnitteluajan sovittua kahdelle ekalle elokuun viikolle, kun oon silloin lomalla. Sitten koulutus viikolla en millään voi olla pois töistä :( .
 
Poli aukeaa vko36, syyskuun ensimmäinen viikko kyseessä.

Ihanan lämmin viikko on kyllä ollut. B) Nahka tuli poltettua perjantaina, aurinko rasvaahan ei tietysti voinut käyttää :whistle:.. after sunia kylläkin tuli laitettua. :)
Viellä ensi viikko töitä ja l-o-m-a alkaa!! Viimiset kaksi viikoa. Niistä meinaan nauttia "täysin rinnoin" . Paljon on jo suunitelmia ja viimeisen kesäloma päivän kruunaa teidän kanssa tapaaaminen. Siitä puhen ollen, sovitaanko että näkemisen "syy" jää meidän väliseksi? Koska moni varmasti haluaa pitää asian "omanaan" ainakin itse, ja myös itse jatkosssakin kerron asian vain keille sen pystyn/haluan kertoa.

Tälläistä tällä kertaa. Hyvää aurinkoista sunnuntai päivää kaikille! B) :flower:
 
joo, luonnollisesti tapaamisemme "luonne" pysyköön meidän välisenä. Mites, oisko kiva tuolla yksäri puolella jo etukäteen oikeesti tutustua omilla nimillä?

nyt pitää laittaa kyllä kone kiinni, taitaa nousta ukkonen päälle =)
 
Soja: Tarkoitin suunnittelukäynnillä sitä Päivin kanssa olevaa jutustelua =). Siinä voidaan käydä jo ennen kuin poli aukeaa syyskuussa. Päivin kanssa sovittiin, etä elokuun alussa voin hälle soitella ja sovitaan siten aika =).

Jousi: Sullahan alkaakin loma sitten ihan kohta. Ja sehän on tosiaan selvää että tapaaminen pysyy meidän välisenä asiana :).

Ihanan lämmin viikonloppu tosiaan takana. Me oltiin yksi yö mökillä. Saunotiin uitiin ja käytiin kalassa tai mie enneminkin otin aurinkoa veneessä. Lauantaina tultiin kotiin ja illalla käytiin viinitornissa juomassa pieni pullo paikallista viiniä. Siellä sattui yksi tuttava pariskuntakin olemaan niin ilta meni oikein rattoisasti :D .
 
Miulla taitaa olla menkat alkamassa, eilen tuli hieman rusehtavaa vuotoa ja vertakin paperiin.
Mutta nyt ei sitten mitään.

Ja, mikä tässä on ongelma? Se keskiviikon lääkäri. Meenkö sinne jos menkat alkaakin? Eiks se ois ihan turha käynti siinä mielessä kun menkkojen alotusta varten oisin sinne menny...

Minnuu mietityttää vaan se, että jos tuo Clomien annostus ei saa miulle ovista aikaseks, niin kiertohan voi taas venyä vaan. Mitä oon lueskellu niin joillakinhan on Terolutit Clomien kanssa menossa sitten kierron loppupäässä... Ääh, oon ihan sekaisin.
 
Kipinäkenkä: Tuleeko sulle kuitenkin luomuna useimmiten ovis?, jos tulee niin sitten vois kuvitella että clomeillakin tulisi yhdellä tabletillakin. Mulla tulee luomuna ovis, mutta tosi myöhään. Perjantaina tein huvikseen ovistestin, kun tuntui siltä että varmaan on ovis ja plussaahan se näytti ja kp 34 tais silloin olla menossa, joten pitkä kierto tulee :p. Clomeilla ovis tuli "normaaliin" aikaan kp14-15.
 
Rosetta: En saanut ovistesteihin sillon viime syksynä mitään haamuviivoja paksumpaa missään kierrossa ja nyt tammikuisen keskenmenon jälkeen en oo edes tikuttanut kun kierrot on olleet mitä on. Mutta todistettavasti ainakin yhdesti olen viimeisen vuoden aikana ovuloinut. Kuulostaapa lupaavalta kun sen noin laittaa..

En vielä perunut sitä lääkäriä, katon tilanteen viel huomenna alkaako vuotaa vai onko tää taas jotain ärsyttävää välivuotoa.
 

Yhteistyössä