Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

soja: Kiitos, kyllä täällä salaa on varpaat ja sormet ristissä ja rastissa itselläkin... Aika rauhallisin mielin kuitenkin ( ihan ihmettelen) pystyn suhtautumaan, tyyliin otetaan vastaan se mitä annetaan. Mahdollisuudet raskauteen omasta mielestä on kyllä tosi pienet mutta katsellaan, eiköhän tää loppuun viikkoon mennessä viimeistään oo selvinnyt :)
 
Kipinäkenkä: Täällä kans peukutellaan d =) b (ilmottelehhan kuin käy)

OMA NAPA: Soittelin tänään polille ja hoitajan kans sovittiin, että syksyllä vaan uutta PAS:ia kehiin ja kovaa yritystä. Mun pitää sinne soitella sit kun ovat siel paikalla ja miten mun menkat menee. Laittavat taas reseptii tulemaan, et pääsee taas kärsimään päänsäryistä ja muusta kivasta.

Hitto, meinas mennä kiireeks tänään, kun huomenna olen sinne kolille lähössä ja koko kämppä oli taas jostain syystä ihan hujan hajan...piti siivoilla ja laittaa vielä viime hetken tavarat kassiin ja miettiä vielä, onko pojalla tarpeeks ruokaa ja vaatetta ja lelua yms yms. Kello rupes jo lähentelee yheksää ja poika vielä kikkuloi ylhäällä...eikun äkkiä iltapalalle,hampaanpesulle ja omaan sänkyyn. On ihan kamalan iso homma lähteä muutamaks päiväks reissuun, kun tavaraa on enemmän kun tarviis.
Sit vielä kaiken kukkuraks pikku herra oli jostain syystä pahalla päällä ja kiukkus ja huus.
Huomenna käyn hakee kaverin muksuineen kyytiin ja lähetään joensuuhun prismaan ruokia ostamaan. Toivotaan että lapsilla huomenna hyvä päivä...
(Ukot meni jo eeltä käsin sinne mökkeilemään....)

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE PALSTAILIJOILLE!!!!
(mie oon kuulolla varmaan vasta sunnuntaina/maanantaina....)
 
heips kaikille
kipinäkenkä, voiettä kun kyse oloisi nyt siitä paljon toivotusta! Pidän kovasti peukkuja :)
Pidät meidät varmaan ajan tasalla..

mammuliinos, mukavaa juhannusta kolille, toivotaan että toi sääkin tuosta kohenisi. Hei, nyt tyhmä kysymys, minne polille oot soitellu? Mun pitäis vissiin kans, mut voiks naistentautien polille soittaa tässä tapauksessa kun f-pkl ei oo auki? Onk soittoajat vai miten? Mulla alkaa nää kivut olla kohta semmoset että ...

Rosetta taitaa olla lomailemassa B) nauti lomasta, satoi tai paistoi!
siitä tapaamisesta niin mie en oo vieläkään saanu niitä listoja vaikka piti olla jo eilen valmiit, murr.. ei auta kuin ootella.

).( kävin yksityisellä, alko niin vaivata nää kivut ja sekava tilanne, suoraan sanoen en tajunnukaan et olis voinu koittaa tuonne naistenpolille. Tosiaan kertokaahan jos tiiätte siitä jotain, et mitä kautta sinne pääsis näin kesäaikaan. Meinaan jos tilanne ei asetu nin jotain olis tehtävä..Eli ultrassa näky 5 cm halk.verikysta, ja vois olla et ensimmäinen ovulaatio siitä olis voinu tapahtua. Tuo kysta voi kuulemma nyt tehdä sen että ovulaatiotesti on näyttäny viikon plussaa.. Myös kohdussa oli hematooma, joskaan se ei ollu kovin iso. Oikea munasarja oli ihan polykystinen muuten :( Elihän tuo kysta oo vakava, mut jos se repeää niin voi olla tikkamäen päivystys tarpeen. Kivut koko alavatsalla, eniten tuolla vasemmalla kovenee vaan, tänään sai välillä kaksin kerroin kävellä, tai hiipimistähän se oli. Aaltona pyyhkääse aina.

Minä kun luulin et munasarjat olis lepotilassa kesän ja sais olla ilman ylimääräsiä lääkkeitä ja kipuja, kun nyt ei hoidetakaan. Väärä luulo.
Anteeks purkaus, mutta kyllä taas vähän huolestuttaa.
 
jousi, ihan hyvä että pitää välillä taukoa tikutteluista ja muista ja heiluttaa peittoa kun siltä tuntuu ;)

soja, kiva kuulla et viikonlopun reissu oli kiva, ja sait vähän vierkistystä. Olikos sulla milloin lomaa tiedossa?

Mammuliinos, ai niin piti kysyä et joko sulla alko ne menkat, antaako vielä odotuttaa itseään?

Oikein hyvää juhannusta minunkin puolesta kaikille :heart:
 
aurin-ko: Hoitajan puhelimeen soitin...lapsettomuuspuolelle kait se meni. antoi sen numeron sillon viimellä käynnillä. Ymmärsin, että hän ottaa puheluita vastaan juhannukseen asti ja sit vasta syksymmällä....
Menkat alko ihan järkyttävän kivun kanssa...piti oikeesti kävellä kaksinkerroin, mutta kun vuoto alko, niin se helpotti. Mitä lie kipuilua ollu...
 
Kiitokset peukutteluista KAIKILLE :)

Varmasti pidän teidät ajan tasalla, varmaan ihan ärsytykseen asti käyn täällä spekuloimassa :LOL: Ihana olla tämmönen luonne, että miettii asioita ihan liikaa ja vaikka mistä näkökulmasta. No, eipähän voi syyttää etten ois ottanu kaikkea huomioon :LOL:

Suurin vaikutus tässä on varmaan tuolla tm-raskaudella. Se opetti aivan mielettömästi ja kaikki turha vauhkoominen ja turhat kuvitelmat tässä vaiheessa on kyllä jäänyt pois. Tosiaan miehelle kun eilen sitä testiä näytin niin hän oli heti että joo, me ollaan raskaana :heart: Piti vähän toppuutella, mutta kai ne miehet aattelee nää asiat hiukan eri lailla. Niille ei varmasti viivan paksuudet, haamut ja muut merkkaa mitään. Sitä joko ollaan tai ei.

mammuliinos: tuo reissuun/mökille lähtö on kyllä melkosta kaaosta aina. Tavaraa tulee aina otettua ihan liikaa, mutta tietysti parempi liikaa kuin liian vähän. Me ollaan molemmat niin laiskoja lähtemään kotoo mihinkään mökille, niin ollaan sitten aina juhannukset ja muut kotona, ei tartte pakata eikä purkaa :whistle: Ollaan laiskoja!

Toivottavasti keli tästä paranee niin ois siellä mökilläkin sitten varmasti paljon mukavampaa!

Aurin-ko: Hui, ei kuulosta kivalta siun tilanne! Onneks nyt kuitenkin on selvillä mikä siellä kipuja aiheuttaa... Aloin ite miettiä kun minnuu on monta päivää jomotellu tuonne alavatsaan, mutta ei ne miun kivut noin rajuja oo että kippuraan vetäis. Sellasta menkkajomotusta ilman selkäsärkyä. Tuo selkäsärky on sitten selvä merkki menkkojen tulosta.

Miekin haluan toivottaa kaikille oikein mukavaa ja leppoisaa juhannusta B) Rentoutukaa ja nauttikaa olostanne!
 
Täältä myös mukavat juhannus toivotukset koko sakille! Toivotaan että sää muuttuisi paremmaksi. Mulla ei mitään suunitelmia.. kuin töitä. Kaipa sitä jossain välissä kerkeää grillailemaan.

kipinäkenkä:Saat meiltä kaiken huomion ja tuen, kuhan vain hyviä uutisia tuot meille.=)

 
MOROOOOO!!! Koneen ääressä taas hetken. Sunnuntaiaamuna palailtiin juhannuksen vietosta. Kaikki ei menny ihan suunnitelmien mukaan...porukalle tuli vähä kränää keskenään ja päätettiin lähteä aikasemmin (aamuyöllä) kotiin. Ei jaksanu torata eikä kuunnella sitä. Sitä se on kun, "liikaa" porukkaa lähtee ja ovat vielä sisaruksia keskenään....! Nooh...onneks pääsi pois.

Ja taas alko uus pakkaaminen (kun just on ehtiny purkaa)..huomenaamuna olis se lapin reissu. Tänään viedään poitsu mummolle hoitoon :'( ja huomenaamuna aikaseen startataan. Just taas ehti tottua kotona olemiseen ja miten täällä onkaan ihana olla. Vaikka eihän sitä kyllä ihan joka päivä olla reissussa aikuisten kesken.

Mie jo aattelin, että saan jo tietää miten kipinäkengälle kävi...tuliko se kunnon plussa sieltä???

Hyviä jatkoja kaikille...mie se en taas pitkilleen koneelle pääse.
 
Puhdas nega tuli tänä aamuna :'(

Eikun uutta kiertoa kohden vaan. Vituttaa vaan kun melkein tietää että menkat antaa taas odotuttaa itseään... En pääse ikinä aloittamaan niitä clomeja, suututtaa!!!!

Mammuliinokselle mukavaa Lapin reissua B)
 
Mammulinos: Oikein rentouttavaa ja aurinkoista Lapin reissua B)

Kipinäkenkä: voihan harmi :hug:. Toivottavasti menkat nyt kuitenkin alkaisi pian.

Nyt on viikko lomailtu ja kuusi viikkoa pitäisi jaksaa purtaa töissä, että pääsee uudestaan lomalle B) . Jukolan viestissä oltiin tosiaan loman alkajaisiksi ja siellä oli porukkaa kovasti. Rasmus osasi tosi nätisti olla ihmisvilinässä, ei turhia stressaillut. Joku täti kommentoikin että on rautaiset hermot koiralla, kun niin rennosti on vaikka kova härdelli ympärillä. Jukolasta ostin juoksupuvun ja juoksu lenkkarit, jospa se lenkkeilykin alkaisi maistua nyt paremmin :D. Jukolasta suunnattiin iskän luo Helsinkiin ja siellä aika meni lähinnä shoppailessa. Iskälle kerroin että eka koeputkihedelmöitys ois ohjelmassa syksyllä, kovasti se toivoi että talven aikana tärppäisi ja muutenkin osasi suhtautua mukavasti =) . Juhannus aattokin oltiin vielä iskän luona, kun ei jaksettu lähteä ruuhkassa ajamaan ja sääkään ei kovin kummoinen ollut. Juhannuspäivänä lähdettiin sitteen kotiin päin.
 
heips, nyt tulee erilainen juhannuskertomus eli omaa ).( vaan..

kertoilinkin siitä kystäjutusta, jonka tiimoilta kävin tuolla yksityisellä keskiviikkona. Noh pe-la -su olis ollu töistä vapaata. Pe mentiin miehen kans ja hänen vanhemmatkin oli siellä, tuonne mökille korpeen. Ehittiin olla kaks tuntia ja lehteä lukiessa alko aivan mielettömät tuskat valavatsalla, eniten siellä vasemmalla mut levisi se koko alalle sitten. paheni hetkessä. anoppi antoi kunnon tujut lääkkeet ja ootettiin,mut paheni vaan. joten eikun juhannusiltaa viettämään saikulle. meinasi mennä taju, se kipu oli aivan kauhea, itkin vaan :'( olis pitäny mennä ampparilla, jouduttiin oottaa kaks tuntia ennekuin sain kipulääkettä! Se ei ollu enää inhimillistäkään. tiedän kyllä kiireen, mut silti. No sain tk:puolelta lähetteen erik. sair hoidon puolelle, veivät naistenpolille suoraan. sit alko tapahtua. Onneks lekuri oli niin taitava. UÄ:tä ja samoin tein tippaa ja katetria, saliin melkein suoraan. Raskaustestin tekivät, se näytti vaaleaa plussaa... No laparoskopia tehtiin siinä iltayöllä. Lähellä oli ettei menny koko munajohdin, mutta onneksi se saatiin pelastettua. Se raskaus oli alkanu toukokuun PASista! Vuotohan oli silloin reilu ja testit näytti miinusta, mutta näin. Se kysta tyhjennettiin samalla tuossa leikkauksessa. Toipuminen ei oikein hienosti lähteny, olin eilen vielä kauhean kipeä joten pääsin tänään vasta kotiin. Vissiin se kaasu mitä leikkauksessa laitettiin ei ollu oikein poistunu ja sitten veri teki osansa kun sitä oli mahaan vuotanu jotain 400 ml.. Mutta nyt kotona sekavalla mielentilalla. en oikein tiiä mitä ajatella. Toisaalta se oli ensimmäinen alkanut raskaus, mikä on hienoa, mutta kyllä taas koeteltiin. Kyllä mä pelkäsin etä menetän toisen munasarjan silloin ennen leikkausta. Hcg oli vielä yli 130 joten ens ma kontrolli. Viikon sairasloma. Kaipa se tästä pikkuhiljaa. Vaan arvaatte varmaan miltä tuntui viettää vkl synnytysosastolla?? Siellä onnellisten äitien joukossa. onneks ei samassa huoneessa sentään. Kivoja nää sulut. Sanoinkin lähtiessä että toivottavasti kolmas kerta toden sanoo, että ens kerran oon synnärillä ilosemmissa tunnelmissa. Täähän oli kevään hyperstimulaation jälkeen toinen sairaalareissu jo..
 
kipinäkengälle pahoittelut tuosta negasta, se tuntuu niin pahalle. :hug:

mammuliinokselle hyvää lapin reissua, nauttikaahan olostanne.

Rosetta, tsemppiä työmaalle, kiva että sun juhannus on mennyt kans mukavasti!

 
Aurinko: Voi ei, kylläpä sinua on koeteltu kovasti :hug:. Voin vain kuvitella miten inhottavaa on ollut olla siellä synnytys osastolla. Mulla ainakin tuntuu pahalta jo vauvamahojen ja pienten vauvojen näkeminen muutenkin :(. Toivottavasti paranet nyt nopeasti ja seuraava vierailu synnytysosastolla menisikin sitten iloisemmissa merkeissä, kovasti jaksamisia sinne päin.
 
heips,

kiitti kannustuksesta rosetta. Tällä hetkellä kaikki tuntuu niin uskomattomalle.. ihan kuin kattois elämäänsä ulkoa päin.

Mutta siitä tapaamisesta, olikos niin ettei se pe 10.7 käynyt? Hitsi itsellä olis kerrankin arkivapaa, kun ne on niin kortilla heinäkuussa.
Mut muutama ehdotus lisää? Mut jos mitenkään muuten ei onnistu et jokainen pääsee, niin täytyy vaan sopia joku, sehän on tunnetusti tosi hankalaa kun useamman ihmisen menoista on kyse.

Mie vielä siis kyselen siitä 10.7, ja sit ma 13.7 ti 14.7 to 16.7, ma 20.7, ke 22.7, to 23.7, pe 24.7 ja vielä 31.7... Monina päivinä mulla on aamut, mutta eihän me aamulla olla menossakaan, kun eiks rosetalla ollu just ajatus että töitten jälkeen siten jäisit kaupunkiin?

Kyllä olis tosiaan kiva teitä nähdä. monella on ollu rankat vaiheet viimeaikoina.

Tosiaan ne ovisplussat joista kirjoittelin, johtu kaikki tuosta kohdunulkoisesta. Eli mitään omaa hormonitoiminnan eloa ei oo tapahtunu.
 
Hei kaikille!
Iso voima hali auringolle.:hug: Kyllä on sua koeteltu.
Kipinäkengälle:pahoittelut negasta.:hug:
Mammuliinokselle:Hyvää lapin reissua, nauttikaa yhdessä olosta.

Mulle kävisi 20.7 vallan mainiosti. Silloin kesäloman viimeinen päivä. Tässä vaiheessa muita päiviä en pysty sopimaan kun en tiedä miten olen maisemissa lomalla..
 
Päätetäänkö samantien tapaamis päiväksi tuo 20.7, kun nythän meitä on ainakin kolme ketkä pääsisi tulemaan =). Monelta Aurinko pääsisit tulemaan, mulle käy mihin aikaan vaan mutta mielluummin ei hirveän myöhään, kun varmaan linja-autolla tulen. Mikäs ois hyvä tapaamispaikaksi?
 
voin tietty yrittää vuoron vaihtoa, mutta oon melkein varma ettei se onnistu.

Mä vaan itken, nyt purkatuu tää kaikki mitä tapahtui. Onhan tuota kipua, mutta siihen tuskaan verrattuna mitä oli niin ei tää oo mitään. miksi kaikki on niin vaikeeta. :'(
 
Aurinko: Ei ole tosiaan elämä oikeudenmukaista :|, kovasti jaksamisia :hug:.
Kyllä mulle kävis se 16.00. Kuuden maita lähtee viimeinen linja-auto näköjään meille päin, joten siihen varmaan kerkiän sitten ihan hyvin.
 
Lyödään vain lukkoon 20.7 päivä! Missäs nähdään, ehdotuksia? Linnunlahden rantsussa(jokainen tuo jotain syötävää)?Jokiasemalla?Keskustassa jossain kahvilassa?

Missä päin Rosetta asut? Itse kuljen autolla niin kyyti on myös mahdollista onnistua.

Tässä on viellä aikaa saada isompi porukka kasaan.
 
Se on sitten sovittu :D. Toivottavasti löytyy vielä muitakin, joille tuo ajankohta sopii =).
Mullekin tuli Linnunlahden ranta mieleen, mutta sitten pitäisi olla kyllä aurinkoinen päivä, eikä Jokiasemakaan kuulosta hullummalta =).
Mie en asu Joensuussa, vaan täällä korvessa 70 km Itä-rajalle päin. Sie taisit olla olla ihan joensuulainen jos en väärin muista. =)
 
äsken menin ja kirjotin päivi L. sähköpostiviestiä, jossa totesin etten nyt tästä suosta pääse omin avuin ylös. Tänään seinat kaatui päälle lopullisesti. nyt ei jaksa sinnitellä ollenkaan. en tiedä oliko tuo nyt paras tapa ottaa yhteyttä ja sanoa ensimmäisen kerran ettei selviäkään omin avuin... mene ja tiedä.. mut katsellaan. pitäskös sinne olla lääkärin lähete vai miten se menee?

mulle käy oikeestaan kaikki ideat tuon tapaamisen suhteen, kuhan se vain toteutuu!

täältä pohjalta kirjoitteleva aurinko
 
aurin-ko :hug: en voi ees kuvitella mitä oot joutunut nyt kestämään. Hyvä kun otit Päiviin yhteyttä, hänelle voi kyllä soittaakin suoraan, mutta vastaa myös maileihin, itse olen molempia tapoja käyttänyt.

Miullekin kävis toi 20..7. sehän on rokin jälkeinen maanantai, joten on vapaapäivä, tosin voi olla vähän väsy olo B)

itse olen nyt sairaslomalla, ollu vähän (tai enemmänkin) alavireistä tää elo. kävin eilen lääkärissä ja 2vko saikkua tuli. suositteli myös lääkkeitä, mut en vielä ainakaan halua niitä aloittaa. Uskon että aika parantaa, kun surutyötä tää kai kuitenkin on....?

nyt lähden unille, palaan taas joku päivä, eli varmaan huomenna.... =)

soja

ps. meen muuten itekkin huomenna Päivin juttusille tämän viimeisimmän epäonnistumisen "purkamiseksi"
 

Yhteistyössä