Perustamiskustannukset riippuu paljon siitä, miten paljon pystyy itse tekemään. Puljua perustettaessa pitää ottaa huomioon ainakin seuraavat seikat, joista kaikki maksaa:
- Perustaa yritys (muutamia satasia) ja huolehtia kirjanpidosta (hinta riippuu kuittien määrästä)
- Hommata varasto, ja täyttää se myytävillä tavaroilla

(ei hintarajaa)
- Perustaa sivut nettiin (edullisimmillaan ilmainen, mutta silloin pitää itse vähän osata koodata)
- Valokuvata tuotteet
- Pakkausmateriaalit (pieni pahvilaatikko voi maksaa 1? ja niitä myydään niputtain)
- Tulostimet ja muut vermeet kannattaa olla hyvänlaatuisia.
Kannattavuus riippuu siitä, miten hinnottelee oman työnsä. Ei mitään kultakaivospuuhaa
Tavarat tukkurilta tai sitten tuot itse maahan. Maahantuonissa tullauksen ja huolinnan pystyy tekemään myös itse, mutta silloin aiheeseen täytyy vähän perehtyä. Riippuen tavaran määrästä ja kuljetuksen pituudesta tullauksen ja huolinnan voi teettää, jolloin rahaa menee satasia, jopa tonneja. Maahantuonnissa pitää ottaa huomioon riskit kun suorittaa maksua ulkomaisella tavarantoimittajalle.
Jos tuot ite maahan, niin sitten hommaa kannattaa opiskella netissä muutama kuukausi ennen kuin varaat varastotilaa.
Tässä asioita joita tuli nopeasti mieleen...