Ketä kutsutaan synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synttärikakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Synttärikakku

Vieras
Tyttärelläni on kohta synttärit ja hän puhuu joka päivä keitä haluaa kutsua synttäreilleen. Eskarissa hän on ollut tavallaan kolmantena pyöränä kahden eri tyttöparin kanssa vuorotellen. Nyt tyttöni sanoi, että jos minä kutsun "Maijan" ja "Leenan", niin "Tiina" ja "Kaisa" eivät tule. Itse olisin sillä kannalla, että kaikki kutsutaan, ja muutama muu lisäksi, ja jos eivät tule, niin eniten he siinä menettävät, mutta harmittaisi kyllä lapseni puolesta, jos kaverit tahallaan jättäytyvät pois. Itse hän ei ole vuoteen saanut synttärikutsua muilta kuin yhdeltä pojalta.

Poika sai eskarivuonna ite valita, ketä kutsuu, ja vp oli ajoissa (oli tietty pvm mennessä), tarjoilun ja oheisohjelman vuoksi. Oli kavereita tarhasta, eskarista ja harrastuksesta.

Minä kutsuisin kaikki 4 tyttöä+vielä muita kavereita. Useinhan jo aika pienet lapset, etenkin tytöt, pelaavat aika julmaa peliä noilla synttäriasioilla, uhkaillaan ja lahjotaan synttäörikutsun varjolla. Minusta siihen ei aikuisten kannata lähteä mukaan, ja yleensä lapset kait ovat tosi innoissaan saadessaan kutsun ja mielellään juhliin lähtevät, olipa aiemmin ollut mitä hyvänsä puhetta asiasta.

Synttärikutsuilla kiristäminen on kyllä tuttua peliä jo monen vuoden ajalta, vaikka varsinaiset kaverisynttärit tulivat meillä kuvioihin vasta viime vuonna. Tyttöni mietti, että jos pitäisi kahdet juhlat, että toiset kaverit toisena päivänä ja toiset toisena. En sentään tähän lähde, kun suunnitelmissa on pitää sukulaisillekin erikseen. Ikävää, kun muutenkin näiden tyttöjen suhde on sellaista kolmiodraamaa, joista tyttöni on välillä yritetty saada ulos, ja tästä johtuen hän ei saanut kutsua kahden kaverin synttäreille. Onneksi hänellä on muitakin kavereita.

Yhteistyössä