Ketä ärsyttää ne jotka ruokakaupassa aina ottaa taaempaa hyllystä tuoreet tavarat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, samaa teen itsekin. Etenkin liha- ja maitotuotteet kaivan hyllyn perältä. Mutta se mikä ÄRSYTTÄÄ, on se kun vihannes ja hedelmä osastolla pyöritetään kaikki hedelmät käsissä ja puristellaan jopa kypsyysasteen tunnistamiseksi. Siis jos käteen sattuu esim. paha omena, ei sitä tarvitse tietenkään ottaa, mutta se että jokainen hedelmä pitää rähmiä läpi niin grrr..

Tietysti ostan tuoreemmat tuotteet enkä vanhimpia! Miksi ostaisin ruokaa, joka ehtii pilaantua ennen kuin käytän sitä, en osta roskikseen heitettävää vaikka joku ärsyyntyisi asiasta. En käy ison valikoiman marketissa joka päivä vaan ostan isot ostokset kerran viikossa, maitoa ja muita tuoretuotteita joutuu hakemaan lähi-alepasta, muut ostan kerralla edullisemmin isosta kaupasta ja niissä on oltava käyttöaikaa useampi päivä, ei niitä kerralla syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29726045:
Toivottavasti nämä ihmiset eivät ole niitä, jotka päivittelevät kaupan ruokahävikin määrää.

Miten se tähän liittyy? Jos itse maksaa omat ostoksensa, ei saa kuitenkaan valita mitä ostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29726045:
Toivottavasti nämä ihmiset eivät ole niitä, jotka päivittelevät kaupan ruokahävikin määrää.

itse teen tätä hitaasti kuluvan ruoan kanssa koska muuten ne menevät sitten itselläni roskiin. mutta jos kaupalle jää jatkuvasti älyttömät määrät vanhentunutta ruokaa joka viskataan roskiin eikä se mene edes alennuslapuilla niin jossain vaiheessa pienentävät tilaustensa kokoa.

aloin tässä mietiskelemään ruokia, joita yleisimmin näen kauppojen roskiksissa. en ole muuten ikinä nähnyt maitotölkkiä siellä. menevätköhän ne jonnekkin omaan paikkaansa? luulisi niitä juuri jäävän, kun samaan aikaan on kaupassa aina kahta maitoerää huomattavalla parasta ennen-erolla. vai onkohan niille sitten tarpeeksi maitoa runsaasti kuluttavia ostajia. eniveiska, ei siellä hirveitä määriä yhtä lajia aina ole.

Toi ei ärsytä, mutta sitä jaksan aina ihmetellä, miksi ihminen ottaa iltapäivälehtipinosta jonkun muun, kuin sen ekan?? Pelkääkö se, että joku muu on lukenut sitä??Ja jos onkin, niin mitä sitten..ei kait siitä tekstiä kuiteskaan puutu?

[QUOTE="...";29726089]Miten se tähän liittyy? Jos itse maksaa omat ostoksensa, ei saa kuitenkaan valita mitä ostaa?[/QUOTE]

En sanonut, ettei saisi valita. Mutta kyllä näillä asioilla yhteys on. Mietihän hetki.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29726117:
En sanonut, ettei saisi valita. Mutta kyllä näillä asioilla yhteys on. Mietihän hetki.

Miten se eroaa tiskimyynnistä, vai eroaako? Jos siellä on vierekkäin eilen pyydettyä ja kolme päivää sitten pyydettyä kalaa ja haluan sitä tuoreempaa, teenkö väärin?

[QUOTE="myyjä";29726100]Toi ei ärsytä, mutta sitä jaksan aina ihmetellä, miksi ihminen ottaa iltapäivälehtipinosta jonkun muun, kuin sen ekan?? Pelkääkö se, että joku muu on lukenut sitä??Ja jos onkin, niin mitä sitten..ei kait siitä tekstiä kuiteskaan puutu?[/QUOTE]

Tää on muuten outoa. Olin joskus töissä huoltoasemalla ja iltapäivälehtiteline oli siinä kassan edessä. Lähes 95% ihmisistä otti sen TOKANA olevan lehden sieltä. Miksi? :D
Joskus tein pienen kokeen ja laitoin jonkun hieman kuljetuksessa kärsineen lehden (ihan ehjän, mutta ryppyisen) siihen toiseksi ja siloisen hyväkuntoisen lehden ensimmäiseksi, mutta silti asiakkaan piti se takimmainen lehti saada.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29726157:
Olenko nyt jossain sanonut, että se on väärin? Pointti oli se, että jos itse toimii näin, ei ehkä kannata ihmetellä, miksi ruokaa joudutaan heittämään pois.

Enemmän se on minusta kauppiaan asia pitää tarjolla oikea määrä, kuin asiakkaan ajatella tuota, mutta ymmärrän pointtisi.

Itse otan eturivistä, jos aion käyttää tuotteen samantien. Leivissä tunnustan ottavani sen tuoreen paketin, sillä ärsyynnyn siitä, että minulle tarjotaan jo vanhaa leipää ensisijaisesti, kun tuorettakin olisi tarjolla.

Tää on muuten outoa. Olin joskus töissä huoltoasemalla ja iltapäivälehtiteline oli siinä kassan edessä. Lähes 95% ihmisistä otti sen TOKANA olevan lehden sieltä. Miksi? :D
Joskus tein pienen kokeen ja laitoin jonkun hieman kuljetuksessa kärsineen lehden (ihan ehjän, mutta ryppyisen) siihen toiseksi ja siloisen hyväkuntoisen lehden ensimmäiseksi, mutta silti asiakkaan piti se takimmainen lehti saada.

Kirjoissa ja aikakauslehdissä, joita tahdon säästää, otan sellaisen, missä ei ole sivut tai kansipaperit rypyssä.

Enemmän se on minusta kauppiaan asia pitää tarjolla oikea määrä, kuin asiakkaan ajatella tuota, mutta ymmärrän pointtisi.

Itse otan eturivistä, jos aion käyttää tuotteen samantien. Leivissä tunnustan ottavani sen tuoreen paketin, sillä ärsyynnyn siitä, että minulle tarjotaan jo vanhaa leipää ensisijaisesti, kun tuorettakin olisi tarjolla.

Totta kyllä. Se on vain käytännössä aika hankalaa ensinnäkin tilata tasan oikea määrä ja toisaalta täyttää hyllyjä niin, ettei kahta eri päiväyksen tuotetta ole yhtä aikaa esillä.

Ärsyttää? Mitä se mulle kuuluu toisen kauppakäyttäytyminen. Ei ärsytä. Itsekin rahani laitan ennemmin tuoreempaan elintarvikkeeseen. Sehän on fiksuutta. Kauppiaanhan siitä pitäis ärsyyntyä, kun ei saa vanhaa kaupaksi. En ole, onneksi, kauppias.

Ei ärsytä.

Ite teen noin lihojen kanssa, en tosin päiväyksen takia vaan sen takia et ne on ollu paremmin kylmäs ku ne edes päällä olevat. Ei varmaan oikeesti oo mitään merkitystä tolla mutta musta silti tuntuu siltä.
Leivistä kattelen tuoreimman koska sitä menee meillä niin vähän.
Dödöt, hiuslakat yms. otan takaa jotta saan sellaisen jota ei oo testailtu.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29726214:
Totta kyllä. Se on vain käytännössä aika hankalaa ensinnäkin tilata tasan oikea määrä ja toisaalta täyttää hyllyjä niin, ettei kahta eri päiväyksen tuotetta ole yhtä aikaa esillä.

Näinhän se on. Ymmärrän kyllä kauppiastakin tässä, mutten silti halua ostaa järjestään vanhaa leipää, vaikka sitä vielä olisi tarjolla. Eihän sitä saisi koskaan tuoretta leipää :D

Kyllä sun pitäisi silti siitä edestä se vanhin tuote ottaa. Normaalihintaan tietysti.

jaahas, mä olen just se ärsyke joka kaivelee tuoreimman maidon sieltä kylmähyllyn perukoilta:D en oo ees tajunnut hävetä ennen, mutta kiitos kaksplussan, tiedän taas olevani astetta huonompi ihminen:p

[QUOTE="samu";29726429]jaahas, mä olen just se ärsyke joka kaivelee tuoreimman maidon sieltä kylmähyllyn perukoilta:D en oo ees tajunnut hävetä ennen, mutta kiitos kaksplussan, tiedän taas olevani astetta huonompi ihminen:p[/QUOTE]

Hassua, että täällä väki syyllistyy, vaikkei yksikään ole tässä ketjussa sanonut, ettei niin voisi tehdä. :D

[QUOTE="myyjä";29726100]Toi ei ärsytä, mutta sitä jaksan aina ihmetellä, miksi ihminen ottaa iltapäivälehtipinosta jonkun muun, kuin sen ekan?? Pelkääkö se, että joku muu on lukenut sitä??Ja jos onkin, niin mitä sitten..ei kait siitä tekstiä kuiteskaan puutu?[/QUOTE]

Useamman kerran oon nähnyt, kun ihmiset jää lukemaan niitä lehtiä, kastetaan sormi suuhun ja käännetään sivua..Yök, valitsen todellakin lehden taaempaa.
Enkä ylipäätään ymmärrä miksi ne lehdet tullaan lukemaan kauppaan. Myytäväksi ja kotona luettavaksi ne kai on tarkoitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29726117:

Kaupat voisivat ruokahävikin pienentämiseksi käyttää entistä ahkerammin ale-lappuja. Sen sijaan -50 tuotteet poistettiin kokonaan ja nykyään on vain -30 tuotteita. :/

Kappas, aloitukseni on poikinut suht riidattoman mut kuiteskin keskustelun... :D mä olen yleensä huono siinä :D

Mut avaukseeni, jos pitää miettiä sekä kauppiasta että kuluttajaa voisko tuotteet ehkä olla esillä niin jotenkin suunnilleen että tän päiväset kalleinta, eiliset halvempia jne..? Ihan avoimesti, jokanen vois ite valita mitä haluaa ja mitä siitä maksaa. Varmaan idea ontuu jo tässä mut voisko ajatella? Ehkä ei menis sit niin paljon roskiin ja tarjolla olis sekä kalleinta että laputettuja, mut täysin kelpoisia tuotteita jokasen eri tarpeisiin. Ja siis ennenkaikkea kaikki hyötykäyttöön, ei jätteeksi. Pieni ekologinen juttu joka ehkä palvelisi myös nykypäivän päättäjien tekemien päätösten valossa......

Yhteistyössä