Ketä ärsyttää ne jotka ruokakaupassa aina ottaa taaempaa hyllystä tuoreet tavarat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsis

Vieras
Mua ei ainaskaan, kun teen itte aina niin :D Nytkin ostin pikalounaaksi valmiin salaatin ja einespihvejä, miks en ottaisi hyllyn takaosasta salaattia jonka parasta ennen päiväys 4.4 jonka saan samaan hintaan kuin salaatin jonka päiväys olis ollu 1.4?
Mut joskus meen kyllä tarkotuksella aamulla kauppaan aikasin aamusta kun siel on kaikkea puoleen hintaan. Riippuu vähän mitä olen ostamassa.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Ei ärsytä, koska teen itsekin niin. Asiakkaalla on onneksi oikeus ostaa kaupasta ihan mikä tahansa tuote. Ei ole mikään kansalaisvelvollisuus ottaa rivin ensimmäistä.

Tunnustan kanssa sortuvani samaan valkkaamiseen, mutta puolustuksekseni sanon, että se riippuu siitä, minä päivänä valmistan ruuan ko-tuotteesta.
Kauppakin syyllistyy toisinaan selvästi vanhentuneiden tuotteiden sijoitteluun ottavalle hollille, esim. näkyvästi harmaammat meetwurstit on laitettu päällimmäisiksi sillä tavoin ettei vieressä ole tuoreempaa vertailukohdetta.

Tänään viimeksi jouduin kaivamaan tuoreempaa jauhelihaa hyllyn perältä. Kaikkien tuotteiden kohdalla en harrasta päiväysvalikointia, mutta lihat on semmosia, että valkkaan tuoreimman pakkauksen mitä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29725293:
Tunnustan kanssa sortuvani samaan valkkaamiseen, mutta puolustuksekseni sanon, että se riippuu siitä, minä päivänä valmistan ruuan ko-tuotteesta.
Kauppakin syyllistyy toisinaan selvästi vanhentuneiden tuotteiden sijoitteluun ottavalle hollille, esim. näkyvästi harmaammat meetwurstit on laitettu päällimmäisiksi sillä tavoin ettei vieressä ole tuoreempaa vertailukohdetta.

Ei se ole valkkaamiseen sortumista vaan ihan normaalia. Hölmö pitää olla, jos ei tuoreinta valitse. Ihan sama asia, kuin että kenkäkaupassa ei saisi omaa kokoaan valita vaan pitäisi ottaa se hyllyn ensimmäinen pari. :)

Ei ärsytä, teen itsekin niin. Ostan myös joskus kalliita lihatuotteita 30% alelapulla, joissa viimeinen käyttöpäivä käsillä. Riippuu paljon siitä miten kauan tuotteella käyttöaikaa jäljellä ja mikä menekki kotona.

Kyllä mäkin katson aina että on mahdollisimman tuoretta, tai en nyt ihan kaikkia aina tutki. Mutta mä ostan yli viikon ruoat kerralla, niin en kai mä nyt heti vanhenevaa ota.
Paitsi sen yhden alennuksessa olevan viimeisen päivän tuotteen saatan ottaa, mulla ei ole pakastinta.
Ja meidän k-kaupassa saa kyllä olla tarkkana, siellä ei myydä alennuksella mitään, vaan viimeisenkin päivän tuotteita on normaalihinnalla joskus ainakin tullut vastaan.
Saati sitten epämääräisen värisiä maksamakkaroita ja mädänneen näköisiä meetvurstipaketteja.

En aina tarkasta päiväyksiä, mutta aina otan takaata. Sieltä löytyy yleensä se tuorein.

Mutta esim. lihoissa, leikkelepaketeissa, maidoissa ja leivissä katson päiväyksen liki aina. Pari kertaa olen erehtynyt ottamaan ekan paketin katsomatta, toisessa oli päiväys mennyt jo päivää ennen ostoa ja toisessa se meni seuraavana päivänä ostosta. murr.

[QUOTE="...";29725338]Pitäisi olla pakollista ottaa etummaisin tuote.[/QUOTE]

Miksi? Jos samalla hyllyllä on useampi ostamassa juhelihaa, kenen se etummainen on? Miten tää käytännössä toteutus?

Ei ärsytä.

Ite en juurikaan kattele päivämääriä minkään muun paitsi maidon suhteen. Mulla menee nimittäin 2 purkkia maitoa aina viikossa ja ostan sen purkin aina niin että se säilyy hengissä puolen viikon ajan. :)

Ei ärsytä ja ehdottomasti aina otan mahd. tuoreen tuotteen. En joka päivä kaupassa hyppää ja mikään ei ole raivostuttavampaa kuin tulla kotiin ajatuksena tehdä ruokaa ja huomata, että jauheliha onkin mennyt eilen vanhaksi... Tai leikkelepaketista on syöty puolet ja puolet pitää heittää roskiin. Luonnon tuhlausta! Oletan, että aina löytyy ostaja myös niille nopeammin pilaantuvilla tuotteille ja monilla on enemmän syöjiäkin taloudessa, jolloin tuotteet tulee oikeasti käytettyä ennen viimeistä käyttöpäivää.

Ei ärsytä. Valitsen itsekin aina kaloista ja usein myös lihoista sen, missä käyttöaika on pisin. Leikkeleiden ja maidon päiväystä katson myös. Samalle päivälle tai pakkaseen ostan alelappuisia tuotteita.

Tunnustan minäkin ottavani usein juuri esim. lihatuotteita sieltä perältä.

Mutta se, mikä ärsyttää suunnattomasti, on se, kun monet runttaavat käsissään vaikkapa tomaatteja tai muita vihanneksia ja hedelmiä, siis oikein urakalla, ja valkkaavat sitten mieluisimmat. Joskus olen asiasta huomauttanutkin.

Ymmärrän kyllä, että niistäkin halutaan valita parhaimmat, mutta onko niitä pakko muhentaa kourissa ja jättää sitten seuraaville. Ajatelkaa, miten monet tassut bakteereineen niitä on puristellut!

Yhteistyössä