kestovaippailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärrimurri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ärrimurri

Aktiivinen jäsen
11.05.2006
3 510
0
36
Mietin tässä, että kun esim. tuolla kestovaippainfon sivuilla keskusteluissa kauheesti sitä painotetaan, että jos se kestoilu ei onnistu, niin pitää jatkaa yrittämistä ja kokeilla erilaisia vaippoja ym... Niin mä en jotenkin ymmärrä, että mikä siinä nyt niin vaikeaa sitten on? En siis ite ole koskaan kestoillut, mutta tämän tulokkaan kohdalla aion niin tehdä. Mitä ne mahdolliset vaikeudet siis ovat?? Kun en osaa tajuta, kun homma vaikuttaa ihan simppeliltä? Ja eikö jotkut vaipat sitten vaan sovi jollekin vauvalle vai mitä?

Kertokee niin ei tule ihan puun takaa kuhan lapsi syntyy! :)

juu, mä en kuule kanssa tiiä mitä ne ongelmat on. toki se vaatii esim pesua mutta ei se ole iso homma pistää kone käyntiin ja ripustaa kuivamaan sen jälkeen.

ja ainakin meidän kerhossa tuolla kerho-osastossa varmaan monet on samaa mieltä.

niin ja sen verran että kun mä sanoin ennen tytön syntymää että aiotaa käyttää kestoja niin kaikki oli toppuuttelemassa että "sanot nyt noin mutta ootahan kun lapsi syntyy, se vaatii NIIN paljon työtä se kestovaippojen kanssa pelleily että ettette kuitenkaan jaksa"

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
niin ja sen verran että kun mä sanoin ennen tytön syntymää että aiotaa käyttää kestoja niin kaikki oli toppuuttelemassa että "sanot nyt noin mutta ootahan kun lapsi syntyy, se vaatii NIIN paljon työtä se kestovaippojen kanssa pelleily että ettette kuitenkaan jaksa"

joo, just noin mullekin on monet sanoneet :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:

joo, just noin mullekin on monet sanoneet :D

kun ei se ole :whistle: ja nyt monet sanoo että "kun teillä on VAAN yksi niin se on helppoa". tunnen äidin jolla on kolme vaipatettavaa ja kaksi vanhempaa lasta ja vaippapeput käyttää kestoja. ja muitakin vastaavia tapauksia.

helpon systeemin kun löytää niin avot!

ja voin sanoa että eihän siinä tosiaan alussa mitään ollutkaan kun oli se alkuinnostus. Vähitellen alko tökkimään se, että jatkuvasti sai pestä pyykkiä ja vaikka oli kuinka olevinaan ohut vaippapaketti niin kyllä se silti paksuksi jäi. Ihan lapsen parasta ajattelin kun siirryin (takaisin) kertiksiin. Paljon helpompi niissä on liikkua. TOSIN varmasti helpompaa kestoilla ja pysyä siinä kun ei edes kokeile kertiksiä! :)

Kestovaippailu taitaa kuulua imetyksen ohella varmaan niihin ikuisiin kiistoihin näillä palstoilla. Kaikki puolustavat omia valintojaan.

Oma ratkaisuni oli äitiyspakkauksen kestovaippainfon luettuani kertakäyttövaipat. Vaikeaksi kestoilun teki meillä se, että emme saa muutakaan pyykkiä kunnolla kuivaksi pienessä kerrostaloasunnossamme, johon ei saa edes läpivetoa. Talvisin on joskus niin kosteaa, että pelkäät tapettien rullautuvan seiniltä ja koko asunnon homehtuvan. Arvostan kyllä kestoilijoita. Minä yritän sitten kunnioittaa luontoa muilla valinnoillani.

Yhteistyössä