Keskustelua sikainfluenssasta

Status
Viestiketju on suljettu.
s
Alkuperäinen kirjoittaja joulukinkku:
http://mirjaleenaisoaho.blogit.uusisuomi.fi/2009/11/29/suomalaiset-pandemrix-on-nanorokote-ja-meita-on-raskaasti-huijattu/
Aikamoista vouhotusta. Miksi rokotevastustaja ei voi kirjoittaa asiallista tekstiä? Menee uskottavuus kun huudetaan koko juttu läpi.

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja humpuuki:
Alkuperäinen kirjoittaja et voi tietää:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
että jos rokotteen koostumus on muuten sama kuin myyntiluvallisella H5N1-lintuinfluenssarokotteella, mutta lintuinfluenssa (H5N1) -kannan sijasta valmistuksessa käytetään pandeemista H1N1 2009 -viruskantaa, niin miten se on tutkimaton? Normaali myytilupahan vaatii asianmukaiset testit ja tutkimukset. Tähän sikainfluenssa rokotteeseenhan on siis vaihdettu vain tuo toinen viruskanta. Ja tästä testaamattomuudesta on meuhkattu nyt viikkokausia

Onhan siinä ainakin se eri virus vaihdettu. Eli ilmeisesti tällä uudella viruksella testaamaton. näin ajattelisin tälläisellä maalikkojärjellä. Mulla on muutamia tuttuja jotka olivat silloin kun H5N1 lintuinfluenssarokotetta testailtiin, ei heille siitä mitään oireita ilmaantunut.

mei
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8650077

hankkikaa ihmiset tietoa kriittisesti muualtakin kuin valtamediasta. En siis todellakaan tarkoita suomi24 palstaa sillä :), mutta tämä uutinen herättää ehkä etsimään aktiivisesti tietoa. On täysin selvää että THL ei tarjoa puolueetonta tietoa, mm. THL on kieltänyt uutisoimasta kuolemantapauksia, media on mukana, eikä se ole edes mikään SALAliitto, esim Almamedia ja GSK omistaa toisiaan ristiin. jokainen joka omaa kriittistä ajattelua voi tutkia esim. osakkeenomistajia. on TODELLA SÄÄLI että suomalaiset ovat edelleen niin auktoriteettiuskovaisia ettei tule edes mieleen kyseenalaistaa mediaa. Pelko on Suuri Sairaus :(
Kuitenkin, en kirjoita tätä ollakseni oikeassa tai pelotellakseni ketään, mutta yrittäkää ihmiset herätä huomaamaan että te ja teidän lapsenne ovat suuremmassa vaarassa rokotteen takia kuin ilman sitä.
Kaikella kunnioituksella!

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mei:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8650077

hankkikaa ihmiset tietoa kriittisesti muualtakin kuin valtamediasta. En siis todellakaan tarkoita suomi24 palstaa sillä :), mutta tämä uutinen herättää ehkä etsimään aktiivisesti tietoa. On täysin selvää että THL ei tarjoa puolueetonta tietoa, mm. THL on kieltänyt uutisoimasta kuolemantapauksia, media on mukana, eikä se ole edes mikään SALAliitto, esim Almamedia ja GSK omistaa toisiaan ristiin. jokainen joka omaa kriittistä ajattelua voi tutkia esim. osakkeenomistajia. on TODELLA SÄÄLI että suomalaiset ovat edelleen niin auktoriteettiuskovaisia ettei tule edes mieleen kyseenalaistaa mediaa. Pelko on Suuri Sairaus :(
Kuitenkin, en kirjoita tätä ollakseni oikeassa tai pelotellakseni ketään, mutta yrittäkää ihmiset herätä huomaamaan että te ja teidän lapsenne ovat suuremmassa vaarassa rokotteen takia kuin ilman sitä.
Kaikella kunnioituksella!
Mä aion ensin rauhassa odotella ja katsoa, kupsahtaako systeri lapsineen lähiaikoina. Jos ei, menen ottamaan rokotteen.

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja sissi:
eihän ne vaikutukset tuu 3 vuoteen...
Saisko tähän jotain linkkiä, muualle kuin Suomi24:seen? :D

Ja tosta omistusjutusta - tuliko teille jotenkin yllätyksenä, että globaalissa markkinataloudessa vähän kaikki omistaa vähän kaikkia ristiin? Saisko nyt jotain ehdotusta, miten lääketehtaiden hommat pitäis hoitaa, jos se ei saa olla bisnestä? Oon tätä ennenkin kysynyt, mutta kukaan foliohattuilija ei ole vaivautunut vastaamaan ;)

vindeli
Nyt se selvisi suomessakin oleva pandemrix sikainfluenssarokote on nanorokote. Se käy ilmi tästä pandemrix rokotetta koskevasta pdf-asiakirjasta.

http://www.mdpi.com/1420-3049/14/9/3286/pdf

Sitten kun tulee syöpä tai muu sairaus, se johtuu tästä!

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vindeli:
Sitten kun tulee syöpä tai muu sairaus, se johtuu tästä!
WOW!!! En ole ottanut rokotetta, joten en voi koskaan enää sairastua ja olen kuolematon B) B)

Paitsi että kolmen vuoden päästä tulee maailmanloppu.

elli elohopee
Elohopean määrää rokooteissa vähätellään. Määrä on varmaan syötynä olematon, mutta rokotteen osuessaan hermoaolueelle se voi aiheuttaa pysyvän hermostosairauden, josta sitten lääkäri toteaa "ei tiedetä mistä sairautesi johtuu". Tässä ehkä suurin syy miksi rokotteita pidetään turvallsina.

Kai Savolaisen juttu
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Voi vindeli! Selitätkö kaupunkilaiselle, mikä siinä nanossa on erityisen pahaa?

Ihmisen elimistöön
tunkeutuneet nano-
hiukkaset voivat
aiheuttaa Alzheimerin tautia, osoittaa tuore tutkimustulos. Tieto on kuitenkin vain jäävuoren huippu: nanoteknologian riskejä ei vielä tunneta juuri lainkaan.

http://www.kemia-lehti.fi/pdf/kem108_nano.pdf

Alkuperäinen kirjoittaja Kai Savolaisen juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Voi vindeli! Selitätkö kaupunkilaiselle, mikä siinä nanossa on erityisen pahaa?

Ihmisen elimistöön
tunkeutuneet nano-
hiukkaset voivat
aiheuttaa Alzheimerin tautia, osoittaa tuore tutkimustulos. Tieto on kuitenkin vain jäävuoren huippu: nanoteknologian riskejä ei vielä tunneta juuri lainkaan.

http://www.kemia-lehti.fi/pdf/kem108_nano.pdf
Siis. Nano on fysikaalinen etuliite, joka tarkoittaa 10e-9. Mitä siis kokoihin tulee, nanohiukkanen on hiukkanen, joka on hyvin pieni. Kaikkein pienimmät hiukkaset (vesimolekyyli esim.) ovat käsittääkseni kuitenkin tuotakin suuruusluokkaa pienempiä.

Se, että jokin hiukkanen on nano-kokoluokkaa, ei sinänsä tee siitä vaarallista. Yhtä hyvin voisi sanoa, että kaikki alkuaineet ovat ihmiselle yhtä vaarallisia, vaikkeivat ne ole. Vrt esim. helium jota pikkupojat vetävät keuhkoon saadakseen Aku Ankka äänen vs. elohopea. Molemmat ovat alkuaineita, mutta se ei millään tavalla tee niistä yhtä vaarallisia aineita.

Jos tuossa pahamaineisessa rokotteessa on jokin aine, joka aiheuttaa vakavia haittoja, se on kovin ikävää, mutta se, että ylipäätään tietynkokoisten hiukkasten terveysvaikutuksia teollisessa käytössä vasta tutkitaan ei mitenkään nähdäkseni liity ko. rokotteen turvallisuuteen.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja elli elohopee:
Elohopean määrää rokooteissa vähätellään. Määrä on varmaan syötynä olematon, mutta rokotteen osuessaan hermoaolueelle se voi aiheuttaa pysyvän hermostosairauden, josta sitten lääkäri toteaa "ei tiedetä mistä sairautesi johtuu". Tässä ehkä suurin syy miksi rokotteita pidetään turvallsina.
Ja elohopea poistui rokotteista vasta 2004-2005, joten suurin osa suomalaisista on saanut rokotteissa elohopeaa. Mielenkiintoista nähdä, väheneekö autismin määrä nyt, kun elohopeaa ei rokotteissa enää ole. Autismiinhan tuo elohopea on pääasiallisesti liitetty.

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3866223.svd?service=graphic

Who ja lääkeyhtiöiden kytkökset..
Millä rahalla WHO:n toiminta pitäis sun mielestä rahoittaa? Saako lääkeyhtiöt sun mielestä olla voittoa tuottavia yrityksiä, ja jos ei, niin miten niiden toiminta pitäisi rahoittaa?

mei
yhtä asiaa en nyt ymmärrä : MIKSI teillä, rokotusten puolustajat ja toisinajattelijoiden dissaajat on niin ylimielinen asenne niitä kohtaan jotka yrittävät saada ihmiset ajattelemaan? esim. minulle henk. koht. ei ole mitään väliä sillä, jos te tai teidän lapsenne sairastutte, vammaudutte tai jopa kuolette rokotteen takia. Ainoa motiivi miksi kirjoitan tänne tai muualle, on se, että olen perehtynyt asiaan hoitoalan ammattilaisena ja olen HUOLISSANI ihmisten terveydestä, ja yritän kehottaa ihmisiä olemaan kriittisiä ja muodostamaan oman mielipiteen asiasta. Kaikki, siis KAIKKI rokotusten puoltajat, joiden kommentteja olen lukenut, pohjautuvat pelkoon ja tunnepitoisiin vähätteleviin kommentteihin, kukaan ei lyö näyttöä pöytään. mahdollisesti koska he eivät ole ollenkaan perillä asiasta muuta kuin "virallisen" mielipiteen, eli THL:N kautta. On niin helppoa uskoa mitä käsketään, onhan se selvä että itsenäinen ajattelu avaa paljon tilaa uusille peloille. Mutta tosiasia on se, että valtamedia ei ole kaikin osin ollenkaan luotettava, ja tässä on todella vakavista asioista kyse! Kun vähänkään viitsii kaivaa tietoa, löytyy Suomestakin jo rokotteen aiheuttamia kuolemantapauksia tai vakavia vammautumisia. Ja tämä on vasta alkusoittoa, pitkäaikaisvaikutukset sitten nähdään tulevaisuudessa. tiedän esim. perheen, jonka lapsi oli joutunut teho-osastolle heti rokotteen jälkeen, ja heitä on uhattu oikeudella ym. jos he kertovat asiasta julkisuuteen. Onko sitten kumma ettei näistä asoista kuule uutisissa???
Jos perehtyy asioihin, tulee varmasti siihen lopputulokseen, että on vaikea luottaa ylempiin tahoihin, mutta jos SIITÄ HUOLIMATTA ottaa rokotteen, se on minun mielestäni kunnioitettava päätös. Se taas ei, että kulkee lauman mukana ja tekee mitä käsketään...
Ja varsinkaan se ei, että ottaa rokotteen käskystä ja sen lisäksi kuluttaa aikaansa v**uilemalla toisinajattelijoille.

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=148

mm
yhtä asiaa en nyt ymmärrä : MIKSI teillä, rokotusten puolustajat ja toisinajattelijoiden dissaajat on niin ylimielinen asenne niitä kohtaan jotka yrittävät saada ihmiset ajattelemaan? esim. minulle henk. koht. ei ole mitään väliä sillä, jos te tai teidän lapsenne sairastutte, vammaudutte tai jopa kuolette rokotteen takia. Ainoa motiivi miksi kirjoitan tänne tai muualle, on se, että olen perehtynyt asiaan hoitoalan ammattilaisena ja olen HUOLISSANI ihmisten terveydestä, ja yritän kehottaa ihmisiä olemaan kriittisiä ja muodostamaan oman mielipiteen asiasta. Kaikki, siis KAIKKI rokotusten puoltajat, joiden kommentteja olen lukenut, pohjautuvat pelkoon ja tunnepitoisiin vähätteleviin kommentteihin, kukaan ei lyö näyttöä pöytään. mahdollisesti koska he eivät ole ollenkaan perillä asiasta muuta kuin "virallisen" mielipiteen, eli THL:N kautta. On niin helppoa uskoa mitä käsketään, onhan se selvä että itsenäinen ajattelu avaa paljon tilaa uusille peloille. Mutta tosiasia on se, että valtamedia ei ole kaikin osin ollenkaan luotettava, ja tässä on todella vakavista asioista kyse! Kun vähänkään viitsii kaivaa tietoa, löytyy Suomestakin jo rokotteen aiheuttamia kuolemantapauksia tai vakavia vammautumisia. Ja tämä on vasta alkusoittoa, pitkäaikaisvaikutukset sitten nähdään tulevaisuudessa. tiedän esim. perheen, jonka lapsi oli joutunut teho-osastolle heti rokotteen jälkeen, ja heitä on uhattu oikeudella ym. jos he kertovat asiasta julkisuuteen. Onko sitten kumma ettei näistä asoista kuule uutisissa???
Jos perehtyy asioihin, tulee varmasti siihen lopputulokseen, että on vaikea luottaa ylempiin tahoihin, mutta jos SIITÄ HUOLIMATTA ottaa rokotteen, se on minun mielestäni kunnioitettava päätös. Se taas ei, että kulkee lauman mukana ja tekee mitä käsketään...
Ja varsinkaan se ei, että ottaa rokotteen käskystä ja sen lisäksi kuluttaa aikaansa v**uilemalla toisinajattelijoille.

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=148
asiaa

mei
ja siis en ole Antti heikkilä, vaikka laitoin hänen linkkinsä tähän. Se on hyvä lähtökohta tiedonhaulle, koska hän on pätevä lääkäri joka ei kummarra ketään vaan ajattelee itse, ja lisäksi kirjoittaa selkeästi mistä on helppo lähteä, jos vähän tieteellisemmät tekstit hirvittävät :)

mei
Siitä vielä, että oletteko edes siitä tietoisia, että rokotteen valmistaja GSK on SYYTESUOJATTU? Tarkoittaen sitä, että mikäli esim. teidän lapsenne vammautuu tai kuolee rokotteen takia, vastuussa olette te, ei hallitus tai rokotteen valmistaja. Jos valitatte asiasta, teille tullaan sanomaan, että rokote oli vapaaehtoinen. Tällaisista asioista on syytä olla tietoinen ennenkuin tekee päätöksiä. edelleenkään en sano, ettettekö saisi sitä ottaa, vaan että on todella ylimielistä ja suorastaan vastuutonta omia lapsiaankin kohtaan, ellei ole perillä kaikista yksityiskohdista.
Tämä rokote on siis nanorokote jolla voi olla arvaamattoman suuria vahinkoja ihmisille. KUKAAN EI TIEDÄ vielä, te jotka rokotteen otatte, olette niitä koekaniineja ja labrarottia, tajutkaa se!! Tästä ei ole luotettavia tutkimustuloksia, eikä tule pitkään aikaan olemaankaan. Monet selviävät pienillä oireilla nyt, tulevaisuudesta emme tiedä, ja joillekin käy heti huonosti. Minä en ota sitä riskiä, etenkään kun MISSÄÄN ei ole näyttöä siitä että H1N1 olisi millään tavalla normaalia vaarallisempi influenssa. Ymmärtäkää ihmiset, että te olette mukana valtavassa rokotetutkimuksessa, ja jos olette mukana tiedostaen, niin go for it, mutta luulen että suurin osa ei ole ymmärtänyt tätä.
Toivon teille kaikille suurinta mahdollista terveyttä tulevaisuudessa.

Tottakai
Siitä vielä, että oletteko edes siitä tietoisia, että rokotteen valmistaja GSK on SYYTESUOJATTU? Tarkoittaen sitä, että mikäli esim. teidän lapsenne vammautuu tai kuolee rokotteen takia, vastuussa olette te, ei hallitus tai rokotteen valmistaja. Jos valitatte asiasta, teille tullaan sanomaan, että rokote oli vapaaehtoinen. Tällaisista asioista on syytä olla tietoinen ennenkuin tekee päätöksiä. edelleenkään en sano, ettettekö saisi sitä ottaa, vaan että on todella ylimielistä ja suorastaan vastuutonta omia lapsiaankin kohtaan, ellei ole perillä kaikista yksityiskohdista.
Tämä rokote on siis nanorokote jolla voi olla arvaamattoman suuria vahinkoja ihmisille. KUKAAN EI TIEDÄ vielä, te jotka rokotteen otatte, olette niitä koekaniineja ja labrarottia, tajutkaa se!! Tästä ei ole luotettavia tutkimustuloksia, eikä tule pitkään aikaan olemaankaan. Monet selviävät pienillä oireilla nyt, tulevaisuudesta emme tiedä, ja joillekin käy heti huonosti. Minä en ota sitä riskiä, etenkään kun MISSÄÄN ei ole näyttöä siitä että H1N1 olisi millään tavalla normaalia vaarallisempi influenssa. Ymmärtäkää ihmiset, että te olette mukana valtavassa rokotetutkimuksessa, ja jos olette mukana tiedostaen, niin go for it, mutta luulen että suurin osa ei ole ymmärtänyt tätä.
Toivon teille kaikille suurinta mahdollista terveyttä tulevaisuudessa.
Olen saamaa mieltä, kun ostaa kaupasta tv:n saa 2v takuun tuoteelle. tähän tuotteeseen kukaan ei anna takuuta jos jotain tapahtuu ja sellaista lääkettä en haluasi ottaa itsekkään jolla ei ole takuuaikaa jos vaikka itselle osuisi se maanantaikappale ja herranjestas sentään, kun tulen kipeeksi niin silloin menen lääkäriin.

vieras
Meni jo, nyt sitten odotellaan noutajaa. Mistäpä sitä tavallinen ihminen yhtäkkiä osaisi kyseenalaistaa valtiota ja THL ja lääkealan ammattilaisia ja tutkia tuotteen haittavaikutuksia ulkomaisilta nettisivuilta ilman asianmukaista koulutusta? Katotaan nyt sitten että mitä tapahtuu, no can do.

mei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meni jo, nyt sitten odotellaan noutajaa. Mistäpä sitä tavallinen ihminen yhtäkkiä osaisi kyseenalaistaa valtiota ja THL ja lääkealan ammattilaisia ja tutkia tuotteen haittavaikutuksia ulkomaisilta nettisivuilta ilman asianmukaista koulutusta? Katotaan nyt sitten että mitä tapahtuu, no can do.

Toivon todella kaikkien teidän puolesta että kaikki menee hyvin, tarkoitukseni ei ole pelotella! Eihän tietenkään kaikki saa vakavia oireita. Se mahdollisuus kuitenkin on, ja se on jopa paljon, paljon todennäköisempää kuin itse sikainfluenssan aiheuttamat haitat.

Kirjoitin tähän sävyyn siksi, että juuri te tavalliset ihmiset saisitte edes vähän tietoa, jotka olette jo sille avoimia. Ne jotka halveksuvat kaikkea muuta kuin THL:n sanaa, voivat ihan rauhassa pitää mielipiteensä, mutta älkää pelotelko muita koska ette todella tiedä mistä puhutte!
On hyvä, jos edes muutama herää huomaamaan missä tässä yhteiskunnassa mennään. Aina voi kääntyä pätevien lääkärien puoleen, esim. Antti Heikkilän, jotka ovat voittoa tavoittelematta ihmisten puolella, ja jakaa blogissaan paljon hyvää tietoa ilman että kukaan hyötyy siitä taloudellisesti.

Näinhän sitä sanotaan että esim. THL:n pahin painajainen on ihminen joka ottaa itse vastuun terveydestään ja hyvinvoinnistaan, joka ei ole manipuloitavissa. Pyritään kaikki yhdessä siihen itsemme ja lastemme takia ja annetaan myös toisten tehdä omat ratkaisunsa!!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä