Keskustelua sikainfluenssasta

Status
Viestiketju on suljettu.
hei2
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Itämisaika yleensä 4vrk. Voi silti vaihdella 1-7 vuorokauteen.
Kiitos, tulisiko meidän nyt odotella sitä kotona (olen lapsen kanssa kotona muutenkin) vai olisko kuitenkin ihan hyvä elää normaalielämää, ja käydä kerhoissa yms.
 
väsyttääjotää
Onko kenelläkään tietoa voiko verikokeestä nähdä onko joku jo sairastanut sikainfluenssan? Tuntuisi tyhmältä alkaa rokottamaan jotakuta joka sen on jo sairastanut. Kun kerran kausi- ja sikainfluenssaa ei toisistaan erota... Pojalla oli flunssa, influenssa tms. mutta mistäs tuon tietää mikä se oli...
 
Alkuperäinen kirjoittaja väsyttääjotää:
Onko kenelläkään tietoa voiko verikokeestä nähdä onko joku jo sairastanut sikainfluenssan? Tuntuisi tyhmältä alkaa rokottamaan jotakuta joka sen on jo sairastanut. Kun kerran kausi- ja sikainfluenssaa ei toisistaan erota... Pojalla oli flunssa, influenssa tms. mutta mistäs tuon tietää mikä se oli...
Joo, maksaa kuulemma noin 300 euroa.
 
pitäiskö huolestua
Kuinka todennäköistä on, että kyseessä on sikainfluenssa eikä tavallinen syysflunssa?
Meillä 3v valitti tänä aamuna herätessä kurkkua ja päätä, kuumetta äsken mitattuna 38,4.
Itse kuulun riskiryhmään, sain rokotuksen 5pvää sitten, lapselle rokotus tulossa ensi viikolla.
 
Tyhmäkö
Piti kysellä että rokotetaanko pienet lapset nyt ensimmäisten joukossa?
Itse olen raskaana ja huomenna saisin rokoituksen mutten vielä tiedä otanko. Meillä siis 1v2kk taapero ja mietin että saako hänkin nyt ensimmäisten joukossa??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmäkö:
Piti kysellä että rokotetaanko pienet lapset nyt ensimmäisten joukossa?
Itse olen raskaana ja huomenna saisin rokoituksen mutten vielä tiedä otanko. Meillä siis 1v2kk taapero ja mietin että saako hänkin nyt ensimmäisten joukossa??
Riippuu varmasti paikkakunnasta.

Noin muuten tästä lenssusta (ei erityisesti koskien tätä ketjua, vaan kaikkia) voitaisiinko sopia ettei syyllistettäisi ihan kauheasti? Monet täälläkin ovat kertoneet, että päätös rokotteen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä on ollut vaikea, tilannetta ei varmaan paranna jos jommankumman "puolen" intoilija tulee toivottamaan kuolemaa tai vakavaa sairastumista tai haukkuu muuten vaan tyhmäksi. Ihmisten tilanteet on tosi erilaisia, tautihistoriat erilaisia, liikkuvuus erilaista kaikki on sen verran tilannekohtaista ettei toiselle itsestäänselvä ratkaisu ole välttämättä yhtä selvä toiselle. Lisäksi laumasuoja -syyllistys on erittäin turhaa, koska nykyisillä rokotemäärillä kunnon laumasuojaa ei saada kuitenkaan aikaiseksi, koska niitä rokotteita ei ole kuitenkaan kaikille.
 
perkules
Mitä jos olen sairastanutkin sen just, kun oltiin vatsaoireisia pitkään, ensioire oli päänsärky. Sitten on ollut kurkkukipua, pientä yskää, väsymystä, jalkojen voimattomuutta. Oireemme sopivat tuohon myös. Että mitäköhän tapahtuu kun lapset rokotetaan parin viikon sisällä...
Oisko täällä ketään oikeista asiaantuntijaa paikallavastaamaan? Jos vastaat, kerro mitä teet työksesi, kiitos!
 
äityli
Meillä kans minä ja poika oltu räkätaudis ja mietin samaa... Kurkkukivulla alkoi ja oli sinä päivänä myös päänsärkyä ja ihan ventti olo. Pari päivää räkä valui, mutta kuumetta ei ollu kummallakaan... Mistä sen nyt sit tietää onko ollu possutauti vai normi flunssa?! Kun rokotteet ollaan vasta ottamassa...
 
rv30
Tietääkö joku että voiko rokotteen ottaa antibioottikuurin aikana? Mulla on kuuri päällä virtsatulehduksen takia ja tänään tai huomenna pitäis hakea rokote. Unohdin kysyä neuvolasta ja nyt ne ei vastaa. Myöskään "influenssapuhelin" ei vastaa...kuuri loppuu torstaiaamuna eli loppusuoralla on jo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja perkules:
Mitä jos olen sairastanutkin sen just, kun oltiin vatsaoireisia pitkään, ensioire oli päänsärky. Sitten on ollut kurkkukipua, pientä yskää, väsymystä, jalkojen voimattomuutta. Oireemme sopivat tuohon myös. Että mitäköhän tapahtuu kun lapset rokotetaan parin viikon sisällä...
Oisko täällä ketään oikeista asiaantuntijaa paikallavastaamaan? Jos vastaat, kerro mitä teet työksesi, kiitos!
Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen sivuilla lukee, että rokotteen voi ottaa, eli siitä ei ole haittaa, vaikka olisi sairastanut sikainfluenssan ja että ilman labratuloksia ei kannata päätellä sairastaneensa tautia.
 
Chamorphis
Sitä imetystä nimenomaan suositellaan, koska siitä saa molemmat vastustuskykyä. Jos lapsi sairastuu niin silloin kannattaa tihentää imetystä. Ja kysymys ei ollut tyhmä! :D
 
...
Kävin ottamassa tänään sikainfluenssa rokotteen, koska kotona pari viikkoinen vastasyntynyt. Otin rokotteen, koska haluan edes jotakin suojaa pienelle vauvalleni ja jotta pystyn tarpeen vaatiessa hoitamaan kaikki lapseni, jos sikainfluenssa meille tulee.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Osaako joku sanoa kuuluuko Trexanin käyttäjät sikainf.riskiryhmään? kortisonihoitoa saavat ilmeisesti kuuluu?
ei kaikki kortisonia saavat todellakaan kuulu. riippuu miks saa kortisonia...
Mä olin jostain lukevinani että jos on kortisoniannos yli 15mg 2 viikkoa tai yli niin sitten kuuluisi. Mut ehkä ymmärsin väärin. Tietääkö joku pitääkö paikkansa? Miten se Trexan? Se on sytostaatti.
 
Huh, nyt on rokote otettu. Toivottavasti se ehtii suojaamaan taudilta. Töissä sitä on jo parilla ollut. Tai siis tälläkin hetkellä toinen sairastuneista lojuu sairaalassa huonossa kunnossa.

Rokote oli yllättäen täysin kivuton, vaikka telkkarissa se näytti kamalalle. Ja mitään oireita ei ole tullut (rokotuksesta nyt reilu 4 tuntia).
 
sanna
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Huh, nyt on rokote otettu. Toivottavasti se ehtii suojaamaan taudilta. Töissä sitä on jo parilla ollut. Tai siis tälläkin hetkellä toinen sairastuneista lojuu sairaalassa huonossa kunnossa.

Rokote oli yllättäen täysin kivuton, vaikka telkkarissa se näytti kamalalle. Ja mitään oireita ei ole tullut (rokotuksesta nyt reilu 4 tuntia).
Sain kahdelta rokotteen, eikä mitään oireita. Toivottavasti kuiteskin tehoaa... Tuntuu että rokotteen sivuvaikutuksia on puolusteltu niin paljon, että on suorastaan epänormaalia, kun ei ole oireita.
 
...
itsekin rokotteen ottaneena kyselen teiltä, että kuinka paljon rokotteen ainesosia voi siirtyä vauvaan rintamaidon välityksellä.. Voiko vauvalle tulla haittavaikutuksia? Vai siirtyykö vain äidin elimistön tuottamat vasta-aineet jotka sitten suojaavat lasta?
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
itsekin rokotteen ottaneena kyselen teiltä, että kuinka paljon rokotteen ainesosia voi siirtyä vauvaan rintamaidon välityksellä.. Voiko vauvalle tulla haittavaikutuksia? Vai siirtyykö vain äidin elimistön tuottamat vasta-aineet jotka sitten suojaavat lasta?
Mulle sanottiin neuvolassa että ainoastaan vasta-aineet siirtyvät, mutta en tiedä kuinka luotettavaa tietoa tämä on.
 
Penis
Lista H1N1-rokotteen aineosista

In addition to the viral and bacterial RNA or DNA that is part of the vaccines, here are the fillers:
. Aluminum hydroxide - directly linked to causing Alzheimer's disease
. Aluminum phosphate - directly linked to causing Alzheimer's disease
. Ammonium sulfate - an inorganic chemical compound used as fertilizer and "protein
purifier"; known to cause kidney & liver damage, gastrointestinal dysfunctions
. Amphotericin B - an "antifungal disinfectant" and anti-biotic, which damages the urinary tract, bowels, and heart functions
. Animal tissues (a causal element for all the various auto-immune diseases associated
with vaccination): horse blood, rabbit brain, dog kidney, monkey kidney, chick
embryo, chicken egg, duck egg, pig blood, Porcine (pig) pancreatic hydrolysate of
casein (the pig protein/tissue is an additional objectionable issue for Jewish and Muslim people)
. Calf (bovine) serum & fetal bovine serum (cow blood is recognized as a significant transmitter of Mad Cow Disease)
. Betapropiolactone
. Formaldehyde - used as "a preservative & disinfectant", known to cause cancer, chronic bronchitis, eye irritation when exposed to the body's immune system
. Formalin
. Gelatin
. Glycerol
. Human diploid cells (originating from human aborted fetal tissue)
. Hydrolyzed gelatin
. Monosodium glutamate (MSG) - now known to cause cancer in humans, also linked to obesity
. Neomycin (anti-biotic)
. Neomycin sulfate (anti-biotic)
. Phenol red indicator - a highly toxic disinfectant dye, attributed to liver, kidney, heart & respiratory damage
. Phenoxyethanol (antifreeze) - proven to have extreme neurotoxic side effects
. Potassium diphosphate
. Potassium monophosphate
. Polymyxin B
. Polysorbate 20
. Polysorbate 80 - associated with infertility when injected
. Residual MRC5 proteins
. Sorbitol
. Sucrose
. Thimerosal (mercury) - a neurotoxin linked to psychological, neurological, & immunological problems-especially autism. Nervous system damage (such as sub-acute sclerosing panencephalitis (SSPE), brachial plexitis, post-vaccinal encephalitis, transverse myelitis and peripheral neuropathies), kidney disease, birth defects, dental problems, mood swings, mental changes, hallucinations, memory loss, and inability to concentrate can occur. Symptoms also include tremors, loss of dermal sensitivity, slurred speech, and-in rare cases-even death and paralysis. This additive alone was the catalyst for another recent Class Action Lawsuit organized by mothers of children born with autism & the many related behavioral disorders associated with it. Autism is now occurring at levels never seen before in history; depending on the state, its rate is now 1 in 67 to 1 in 150. The autism rates used to be 1 in 20,000. Mercury may also be associated with the significantly increased rates of senility and Alzheimer's, which is associated with five or more successive flu vaccinations. Although most mercury (thimerosal) has been removed from children's vaccines, it is still in all flu vaccines at toxic doses.
. Tri(n)butylphosphate,
. VERO cells, a continuous line of monkey kidney cells - linked to the SV-40 virus known to cause leukemia
. Washed sheep red blood cells
 
vieras
SIIS HYI olkoon! Tota mä oon just miettinyt mitä kaikkee myrkkyä se rokote sisältää? ei mua ne hetkelliset oireet pelota mitä siitä voi tulla,mut enemmän ajattelen mitä kaikkea ainetta tuo rokote sisältää ja haluanko sotkea lasteni elimistöön moisia myrkkyjä?? ei en todellakaan halua. mulla on huono aavistus tosta rokotteesta....ei voi tietää mitä syöpää,tauteja jne. tulevaisuudessaan tollanen tuo. Tuntuu ettei kukaan muu ajattele noita rokotteen sisältämiä myrkkyjä,kaikki vaan pelkää sikatautia ja sillä rokottavat ettei vaan saa sikaa. mites tuo laita et otatte kauheeta myrkkyä ruiskuna vaikkei varmuutta tuleeko sika pahana vai ollenkaan. en taida suostua myimään omaa terveyttäni rokotteen valmistajalle EN!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä