Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

ralliperuna älä välitä! meilläkin isäntä kohotteli kulmiaan ja rupes nikottelemaan ku kävin eilen apteekissa ja sit tulin kotiin d-vitamiinien ja kahden digitaalisen raskaustestin kanssa (niillä oli tarjous, sai kaks yhden hinnalla niin pakkohan mun oli ostaa :D ). Ei se niistä vitamiineista niin, mut ne testit oli kova paikka.

Mä muuten pistin mun miehenikin syömään niitä d-vitamiineja, ku kuulin että ne parantaa myös sperman laatua. Enpä tiedä onko siinä mitään vikaa muutenkaan, mut jos siitä nyt ois vaikka apua silti ;)

Niin ja tein taas tänäaamuna testin, koska menkkoja ei vieläkään kuulu, ei näy...mut negaa näytti edelleen, joten nyt en enempää testaa tämän kierron aikana. Pakko se on hyväksyä etten ole nyt ovuloinut ja että menkat antaa odotuttaa itseään sen takia. Eipä oo IKINÄ ennen ollut näin pitkää kiertoa, mut se nyt varmaan johtuu osittain siitä keskenmenostakin. Huomenna on tasan 6 viikkoa siitä ku se tapahtu :/

Mun sokerirasituskoe ei juuri "kertonut" mitään, hieman alentunut glukoosinsietokyky kuulemma, mut ihan rajatapaus. Ilmeisesti saan kuitenkin nyt sit ne metformiinit laihdutuksen avuks. Onko niin, että ne tosiaan kaikilla auttaa laihtumaan? Mun isäpuoli, vaikka onkin lääkäri niin sanoi, ettei tiedä juuri mitään pco:sta, eikä osannut sanoa että auttaako vai eikö. Raukkaparka on joutunut kauheen kysymystulvan kohteeks ja on luvannut ottaa selvää asioista.Ku kysyin niin se sanoi, että sillä ei ole tunnuksia sinne terveysporttiin koska ne maksaa ja heillä on töistä niin että joka koneelta pääsee. Joten nakitin sen sit printtaamaan mulle sieltä, jos löytää jotain pco:sta. Kiitos Sane vielä vihjeestä!

 
moumou
Minulla ainakin metut auttoi laihtumaan. Itselläni ei tehty sokerirasitustestiä katottiin vain insuliini pitoisuus.

Metformiini auttaa insuliinia kuljettamaan ravintoa lihaksiin. Ennen metuja; pilkottu energia on jäänyt verenkiertoon ja sitä ei ole keho pystynyt hyödyntämään ja se on varastoitunut rasvakerrokseksi ja lihakset ovat olleet nälkäisiä, koska eivät ole saaneet energiaa. Nyt kun metformiini auttaa energiaa kulkemaan verestä lihaksille, niin energiapitoisuus veressä alenee ja lihakset saa ravintoa. veressä ei kulje enään ylimääräistä energiaa, joka varastoituisi elimistöön, kun kaikki hyödynnetään.

Sen vuoksi PCO naisilla ei ole alkuun korkeata verensokeria, koska elimistömme tuottaa normaalisti insuliinia joka pilkkoo sokerista energiaa. Meidän kehossa vaan ei se pilkottu energia pääse eteenpäin. Iänmyötä sitten joillakin tuo insuliinin erityskin vähenee ja sit puhkee 2. tyypin diabetes.

Metrormiinin kannattaa ottaa ruuan yhteydessä haitta vaikutusten vähenemiseksi, mut myös siksi, että se estää kaikkea ravintoa imeytymästä. Eli osa ruuasta poistuu elimistöstä pilkkoutumatta energiaksi ja siten laihtuu. Metuilla oli vielä kolmaskin toimintatatpa jota en nyt heti muista. katson töissä taas, kun loma on lusittu ja sorvin ääreen takas tänään.

Toivottavasti ymmärät jotain sekavasta sepostuksestani. Luottavaisin mielin vaan kesää kohti!

Itse aloitin nyt keskenmenon jälkeen metut uudestaan ja vielä ei ole paino pudonnut, mutta ei ole lähtenyt nouseen vaikka ruokapuoli ollut päin honkia. Toisaalta vasta 100tbl syönyt, et nyt vasta veressä alkaa pikku hilja anäkyyn niiden teho. Metujen vaikutus alkaa näkyyn hitaasti, eli kärsivällisyyttä. Joillakin diabetikoilla vasta saadaan näkyyn vasta 6 kk kuluttua lääkkeen aloittamisesta.

Raskaustesti oli nega. Eillen aloitin terot 10vrk kuurina taas kerran. Keskenmenon jälkeen ei yhtiäkään menkkoja ns luomusti.
 
Ymmärsin hyvin, kiitos! Voiko olla niin, että kun lihakset eivät saa tarpeeksi energiaa niin se voi myös ilmetä väsymyksenä? Ku mä oon aina väsynyt, enkä oikeen edes ymmärrä miks. Nukun kuitenkin n.8 tuntia joka yö, viikonloppuisin jopa enemmänkin. Onko muilla kaikenkattavaa väsymystä? Toki mä touhaan aika paljon kaikenlaista, mut joudun välillä oikeesti pakottamaan itteni, ku tuntuu ettei oo energiaa mihinkään.

Menkat ei vieläkään oo alkanut. Tää on jotain ihan ihmeellistä mulle, koska oon tottunut säännöllisiin menkkoihin. Kuinka pitkä aika sinulla Sane on keskenmenosta?
 
Ai niin joo, piti myös sanomani, että usko sinä Ärtsy vaan niihin oviksiin, jos sinulla kaikki oireet on mielummin ku uskot niihin ovistikkuihin. Mistäs ne ovisoireet muuten tulis, jos ei oviksesta? =)

Ja Macy Graylle piti toivottamani onnea huomiseen testaukseen!! Toivottavasti ois kaksi viivaa tikussa! :heart:
 
Hei kaikki,

Täällä alkaa uusi kierto nostaa päätään; tuhruvuoto alkoi tänään, joten huomenna saattaisi siis hyvinkin olla kp1 ja yk 2. :) Jee. Kiva päästä eteenpäin, kun on tosi pitkät kierrot tuntuu, että menee ikuisuus, kun odottaa vaan uuden kierron alkua. Clomeja kokeilen sitten ekaa kertaa tässä alkavassa kierrossa. Jännittävää.

macylle onnea huomiseen testaukseen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja moumou:
Ymmärsin hyvin, kiitos! Voiko olla niin, että kun lihakset eivät saa tarpeeksi energiaa niin se voi myös ilmetä väsymyksenä? Ku mä oon aina väsynyt, enkä oikeen edes ymmärrä miks. Nukun kuitenkin n.8 tuntia joka yö, viikonloppuisin jopa enemmänkin. Onko muilla kaikenkattavaa väsymystä? Toki mä touhaan aika paljon kaikenlaista, mut joudun välillä oikeesti pakottamaan itteni, ku tuntuu ettei oo energiaa mihinkään.

Menkat ei vieläkään oo alkanut. Tää on jotain ihan ihmeellistä mulle, koska oon tottunut säännöllisiin menkkoihin. Kuinka pitkä aika sinulla Sane on keskenmenosta?

Mul on ajoittain ollut väsymystä enemmän, mut voi liittyä muuhunkin kun sairauteeni.
Lihas heikotusta ajoittain olen huomannut, ei meinaa jaksaa maitolasia nostaa. Väsymys voi olla niin monen summan tekijä.

25.11 cytoteceilla tyhjennettiin, eli kolmisen kuukautta.
joskus tuon tyhjennyksen alle voi jäädä oikeat kuukautiset. Tammikuussa käynnistin ekat kuukautisen teroilla, kun en jaksanut odotella maailman tappiin.
Ennen keskenmenoa mulle oli saatu aikaan säännölliset kuukautiset. Joskus voi mennä todellakin pitkään ennen kun kuukautiset luomusti alkaa uudestaan. Jos sulla ei ala menkkoja kuuluun, käy lääkärissä et saat tero kuurin ja pääset taas yrityksessä eteenpäin. Voimia
 
Moikka kaikille! Mä nyt koitan änkyröidä takas tänne kun kerta sain metut laihdutuksen tueksi ja muutenkin mieleni petrattua että nyt kilot lähtee! :) Mä olin joskus tuolla pinon alussa mukana mutta kyllästyin kehoni toimimattomuuteen ja hiljennyin. Vieläkin korventaa tää kroppa, nyt menossa kp 38 ja ehkä pientä toivoa menkoista olis. Saakohan terkkalääkäriltä niitä teroluteja ettei mun kierrot venyis taas yli 60 päivän?
Mitä muuta vitskuja tms. pitäs syödä että olis tarvittavat kunnossa? Mitä te syötte? Mulla pyörii miljuunia kymysyksiä mielessä mutta tää painonpudotus nyt on niistä se tärkein ja oleellisin. Mä oon vaan maleksinut mielen syövereissä ja mässänny lisää elopainoa masentuneisuudessani...:( Vauvaa ei ehkä tulekaan jos en ota itteeni niskasta nyt. Sori mun purkaus, oli pakko avautua hieman...
 
tinjamin tervetuloa takas :flower:

Mulla ittelläkin tuon elopainon alas saaminen ollut viimeaikoina erittäin hankalaa. Tuskimpa sitä ihan heti kukaan hyväksyy, et kroppa on "viallinen", mut yhdessä eteenpäin.

Voi sitä kysyä kirjoittaako terkkalääkäri, mut ite menisen gynen puolelle. Ihmettelen et metujen määrääjä ei aloittanut teroja. Mä sain heti ne rinnallle, et jos ei tule 6 vk kuluessa sit aloitan. Itellä tänään kp 45 ja 3 tero tbl menossa 10 vrk kuurista.

nyt hyvä aika laihduttakin, kun aurinko nousee ja mieli sen mukaan. Kyl se vauva sieltä on vielä tulossa.Voimia kyl vaatii kovasti. Mut todellakin rakkaudella ja antaumuksella haluttu.



:hug:
 
Minusta tuntuu siltä, että olisihan se helppoa jos PCO:n voisi hoitaa pois pelkästään pudottamalla painoa, eli aivan luonnollisesti. En tarkoita, että painonpudotus olisi sinänsä helppoa, mutta siis että ongelmaan olisi joku luonnollinen ratkaisu. Minulla sellaista ei ole. Olen ihannepainoinen, joten PCO:ni ei johdu liikakiloista, vaan on ilmeisesti minulla pysyvä ongelma, jota ei pysty millään poistamaan :ashamed: .
 
Voi Hlemmur, onpa oikeesti kurjaa tuo. Nyt ainakin ku näitä liikakiloja on (vaikka ne onkin niiiiiin persiistä ja vaikeita saada pois) niin tuntuu siltä, että asialle on mahdollista tehdä jotain. :hug: Onko se ihan poissuljettua, että metut ei auttais sit tuossakin tapauksessa ainakin niinku jotenkin tasapainottamaan kropan hormoonituotantoa tai jotain? Ootko kokeillut noita d-vitamiineja, joista täällä on ollut puhetta?

Niin ja hei tinjamin, onpas sinulla kiva nikki. Mun yks lempparimausteeni on timjami, niin ehkä siks tykästyin siihen =)

Alettaisko kuulkaas laiduttavat kanssasiskoni antaan ruokavinkkejä toisillemme kevyistä ja herkullisista aterioista??? Mulla kun aina mielikuvitus loppuu jossain vaiheessa kesken...

Mut nyt lähden töistä kotiin. Ai niin, vielä yks juttu, Macyyy, testasitko tänään?
 
Kiitos sane!

Nyt mua lähinnä mietityttää, että onko tänään jo kp 1, vaikka vuoto on lähes olematonta... Viime terolut-kierrossa vuoto oli myös hyvin niukkaa koko ajan, kun luonnolliset vuodot on mulla kyllä runsaampia. Clomien takia tätä mietin, koska ne pitäis ottaa kp 3-7... Ajattelin kattoa, onko vuoto samanlaista huomennakin ja tehdä sitten päätöksen, että onko tämä päivä jo kp1 vaiko huomenna (jos vuoto muuttuu runsaammaksi). Huomenna soittelen seurantaultra-aikaa myös...

Miltä testi näytti macy?

Hlemmur: mullakaan ei ole ylipainoa (tosin aivan ihannepainoinen en varmaan ole, kun BMI on 24) ja gynellä ollaankin juteltu, että tää oiskin mulla ennemmin perinnöllistä muotoa (suvussa on muillakin) kuin selkeästi ympäristötekijöiden aikaansaamaa... :hug: Haluaisin kuitenkin uskoa, että tällaisissakin tapauksissa munasarjojen tila voi vaihdella ja välillä olla ihan hyviäkin kausia... En tiedä onko näin.

Tervetuloa tinjamin! :wave:
 
Hellurei täältäkin ja tervetuloa takaisin tinjamin

On ymmärrettävää että aika-ajoin turhautuu kun homma(kroppa) ei toimi. Itsekin välillä vietän hiljaisia päiviä, käyn vaan lukemassa teidän kirjotuksia ja märsään kotona.

moumou tossa on toki ideaa että katotaan yhdessä mitä syötäs. Noissa viime sivun linkeissäkin puhuttiin että PCOlaisen olisi hyvä noudattaa vähä hiilarista ruokavaliota. Jos joku on messissä niin minä myös :)
Nähtävästi ei toimi tää kerran viikossa namipäivä. Suklaatahan se sieltä kaupasta tarttuu ja sitten on taas kahdesta kolmeen tosi vaikeeta päivää kun saa taistella itsensä kanssa kokoajan ettei osta sitä suklaata lisää :/

Ja joo, mä uskon ovisoireisiin ja nyt kyllä melkein jo jänskättää :D
Vajaa viikko sitten ne oli "pahimmillaan" ja tuli kaikesta huolimatta työskenneltyä sängyssä ja nyt on nippaillu ala-vatsassa ja ollu hirveitä pahoinvointeja ja lämmöt alhaalla.

En vaan uskalla ajatella tai toivoa kun tiedän miten pahalta se pettymys tuntuu
:ashamed:

Jaksamisia kaikille tohon loskatohjoon!
 
Mä olin hätäinen ja testasin jo lauantaina. Negaa näytti vaikka yritin roskishaamuakin käydä kurkkimassa. :ashamed: keskiviikkona teen uuden testin, mikäli tätiä ei näy. Masussa kyllä tuntuu kuin siellä olisi pieni ilmapallo ja menkkamaisia tuntemuksia on ollut monta päivää. tänään en tehnyt uutta testiä vähäisten kiertopäivien takia vaikka ymmärtääkseni dpo on jo ihan kohtuullinen. Mies ei usko tärppiin, koska on ollut hiljaisempaa makuuhuoneen puolella. Aika kutkuttavalta tuntuisi, jos testi näyttäisikin sitten plussaa. :D
 
Tinjamin kysyit vitamiineista
mie itse syön
- Devisol D3 vitamiinia 20 µg 6tbl vrk
- Multivita raskaus 2 tbl vrk
- efalex kalaöljy 3 tbl vrk
- macajuuri jauhe 1 tl

sillon tällön otan vielä berocca poreen (käydessä äitillä kylässä)

Jäin tänään viikoksi sairaslomalle, kun tuntuu että kaikki kaatuu päälle. No alko sit samalla mahatautikin.
Sairaslomaa juhlin taas yhdessä Candy Kingin kanssa. Karkki hyllyt pitäs kieltää kaupoista!!!
Mun ruoka valio on muuten terveellinen, mut karkki kaikessa muodossa on mun pahe. Karkilla mässäily lisääntynyt tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Joku saneeraus mun pitää kyllä tehä ja liikuntaa lisätä. Nyt hyvät kelit hiihtää ja jos sais mentyä uimaankin pitkän tauon jälkeen. Mut takamus viihtyy täs sohvalla liian hyvin.

Macy, pidän peukut pystyssä

Kirsikka, todella ikävä tilanne pohtia onko kp 1 vai ei. Toivotaan et alkaa oikein runsaat ettei tarvi pähkäillä. Tää kun on muutenkin ajoittain hermoja kiristävää touhua.
Ite alan sittenkin kallistua siihen, et aloitan clomit seuraavaan kiertoon.
 
:D :D :D

Minulla alko menkat! Vihdoin! B) Enpä ois uskonut olevani näin iloinen asiasta, mutta niinpä vaan olen! Nyt voinkin sit taas alkaa laskeen kiertopäiviä ja jännäileen oikeesti, että millon bongaan oviksen ja sit alan kyttään oireita jne. IHANAA :LOL:

Mäpäs kerron mitä mä oon tänään syönyt...

Aamulla söin yhden reissumies-leivän (siis sellasen missä on kaksi leipää) ja siinä vähän benecolia ja kaksi siivua juustoa päällä, lisäksi iso lasi vettä.

Töissä join ysiltä kupin kahvia, ilman sokeria ja maitoa.

Lounaaksi söin lautasellisen jauhelihakeittoa, jossa oli paljon vihanneksia. Lisäksi mulla oli kaks mandariinia ja jugurtti.

Kun tulin töistä söin ison lautasellisen fetasalaattia, jossa oli kiinankaalta, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja fetaa. Sen lisäksi kaksi jauhelihapihviä, jossa vähän sinappia ja ketsuppia päällä ja reissarin.

Nyt illalla söin n.15 karkkia, fazerin parhaita :ashamed: Mut sit kyllä toisaalta kävelin täältä kotoa n. 1,5 kilometriä kaupan kautta työväenopistolle kutomaan poppanaliinaa ja sit kävelin takas 1km. Sen jälkeen tein lumityöt. Joten uskon, että ne karkit suli siinä, eikö niin? ;) Muuta en sit olekaan syönyt tänään, nyt on vähän nälkä, joten luulen että otan lasillisen marjasoppaa ennenku painun nukkumaan. Suurinpiirtein tätä luokkaa olen nyt jatkanut kuukauden, paitsi noiden karkkien osalta ku oon yrittänyt välttää niitä, mut nyt en siellä kutomossa osannut vastustaa. Eikä grammaakaan ole mennyt alas.... mikä menee vikaan? Kun liikun kuitenkin paljon. Tänään tosin sattui olemaan vähän jauhelihantuoksuinen päivä, yleensä meillä syödään enemmän kanaa.

Niin ja vettä olen juonut ehkä noin 1,5-2 litraa, en osaa ihan tarkkaan sanoa.

Sane Mulle kans tuli tupakoinnin lopettamisen jälkeen varmaan 5-10 kiloa tuosta noin vaan..ku tuli naposteltua aina jotain pientä, esim. lakupötkön tai suklaata, tupakan sijaan.

Ärtsy Minä toivon oikeen kovaa, että nyt ois tärpännyt!! Ja mä voisin ainakin yrittää olla sun kanssa sillä vähähiilarisella. Odotan nyt vaan sitä että saisin ne metformiinit, niin sit ihan tosissani samalla alotan tän laihduttamisen!!

Macy mitkäs kp:t sulla olikaan? ja mikä dpo? Mä pidän sulle edelleenkin peukkuja pystyssä! :)

Haleja kaikille ja hyvää yötä!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja moumou:
Macy mitkäs kp:t sulla olikaan? ja mikä dpo? Mä pidän sulle edelleenkin peukkuja pystyssä! :)
Kp27/23-47 ja dpo taitaa olla 12. Kierto on paria viimeistä lukuun ottamatta pysynyt pitemmän aikaa 32-34 päivässä eli mun kannattaisi odotella vielä viikon verran ihan rauhassa. Mulla oli kova kipukohtaus, (kp15) joka vaikutti samanlaiselta kuin ovikset ja sen takia en ole tämän pitemmälle mieltäni malttanut. Se lauantain nega oli ennalta arvattava eikä myöhempikään plussa tässä kierrossa juurikaan vähäisten petipuuhien takia ole välttämättä kovinkaan realistinen oletus. Olen silti ihan positiivisella mielellä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ärtsy:
ihanaa toi sun positiivinen asenne macy :heart:
Kiitos! =)
 
Heip!

Sitäpä vaan, että onneksi tänään selkeä kp1, niin ei tarvitse sitä pohtia... Huomenna soittoaika gynelle ja seurantaultran varaaminen. Ihanaa päästä tässä kuumeilun toteutus puolessa konkreettisesti vähän eteenpäin. Tosin liikaa toiveita en tätä ekaa clomikiertoa varten halua herättää, mutta silti olisi hieno juttu, jos ovulaatio saataisiin aikaiseksi ja kohdun limakalvo ei lääkityksen vaikutuksesta ohenisi olemattomiin...

Kaikille hirmuisesti plussaonnea!



 
Äääääääähhhhhhh!....:( miksei mun menkat ala jo? Siis mulla oli menkkafiiliksetkin jo mahaa juili ja verensekasta limaa tuli (yöks,pahoittelen tekstin raakuutta..) jo pari päivää mutta sit tyssäs kun seinään. :headwall: tänään tullu vain kirkasta limaa. Minne se veri voi kadota kun kerta oli jo tulossa.. Musta tuntuu että kun oon alkanu syömään noita metuja niin kierto alkaa heittää enemmän häränpyllyä nyt. :| mula ei nyt oo olu näin pitkää kiertoa sitten viime syksynkö se oli, normisti on sellanen 32-34 päivää mun kierto. Joten odotellaan odotellaan edelleen...

Mä oon löytäny nyt mun makeanhimolle korvikkeen :D mä oon ostanu purkkitolkulla piimää ja mehukeittoja joita sit litkin makeannälkään :) mulla ainakin toimii ihan kohtalaisesti. vaikkakaan suklaata ei kyllä mikään korvaa.... :ashamed:

Nista vitskuista vielä, mä en löydä mistään 10ug vahvempaa d-vitamiinia, mistä te ootte ostanu vahvempaa? Vai pitääkö mun napsia tota reilulla kädellä päivässä?

Nyt täytyy lähtee saunomaan, illanjatkoja kaikille! =)
 
ja tohon ruoka-asiaan ja painonpudotukseen, niin me tehtiin miehen kanssa päätös että ruvetaan taas pv-dieetille. Miehellekki tullu muutama extrakilo isäks tulon jälkeen joten sekin mielellään alkaa pupun ruuille ;) Mullakin putos sillä 4viikossa 12 kiloa, tietty haastetta luo mun työvuorot kun vuorotyötä teen niin lipsahduksen vaara on suuri...
 
tinjamin Mikä on pv-dieetti? Aika hurja pudotus 3 kg viikossa!! Ootko muuten testannut, ettei tule kahta viivaa tikkuun? Mulla oli sillon just tuhruvuotoa ku plussasin ja ihmettelin ku se lakkas ja siks sit tajusin testata.

 
Kirsikalle paljon onnea menkojen johdosta sekä Rutkasti onnea yritykseen

Ei sitä nuorempana ajatellut kuinka onnellinen voi olla et alkaa menkat ja seurata niitä hysteerisesti. :LOL:

Tinjamin Minä olen omat D-vitamiinit ostanut ihan apteekista, olen nähnyt jopa 25µg, mut oli viimeksi loppu. Joistain luontaistuotekaupoistakin voi löytyä.

Mulla on pikkasen sekava olo tila.
Muutama viikko sitten yhdynnän jälkeen tuli hieman rusehtavaa limaa ja ajattelin, et menkat alkaa. Ei alkanut.
Raskaustestejä tehty 4 ja kaikki negoja. Ovulaatio testit negoja tästä kierrosta. Aloitin terolutit ohjeiden mukaan viime lauantaina.

Eillen illalla alkoi ihan mahdoton alamahakipu. Ei kestä liikkua tai koskettaa yhtään. Ajattelin et menkat alkaa ennen kun terokuuri loppuu. vielä olis 6 päivää syötävä teroja.
Yön aikana kipu hieman helpotti, mut tänään jurminut pikkusen koko ajan.
Kipu paikallistuu enemmän oikeelle ja tuntuu myös nivusissa kun painelee kevyesti.
Menkat ei ole alkanut.

Joskus ennekin ollut tän tyylistä, muttei ole kestänyt näin pitkään. Teen huomenna varmuuden vuoksi uudestaan raskaustestin ja tänään laitoi D- vitamiinit pariksi päiväksi tauolle, jos ne pahentaa oireita jätti annoksena.
Mahakin ollut ihan kuralla ja silläkin suunnalla pakottavaa tunnetta oli eillen.

googletin hieman vaivoja ja tarjos heti klamydiaa. En kyl jaksa uskoa et siitä on kyse. Seurailen vielä tilannetta, mut jos ei ala meneen ohi täytyy mennä lekuriin.
 
moumou onnittelut menkoista! :flower: mä oon vähän kade kun mulla menkat hukassa.... :D


se pv-dieetti on siis painonvartijat :) olin tosi tiukalla sillä dieetillä ja paino lähti liukkaasti :) ilmeisesti nesteitä lähti enimmäkseen kyl mut mun elopainosta poies..:)

en mä usko että raskaana olisin,ei tunnu yhtään siltä. Ja ovistestillä saa vain negoja... ja just nyt ei raskaustestejä ollu kaapissa.

[/b]kirsikka onnittelut myös menkoista! :)

ehkäpä mä soittelen lekurille aikaa että saisin sen terolut reseptin..
 

Yhteistyössä