Keskeytys... Tietoa kaipaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joopas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos lääkkeellinen keskeytys, ei tarvi miehen olla mukana. Itse sain ensin sairaalassa aamulla suun kautta tabletin ja kotiin neljä kohdunsuulle laitettavaa. Vuoto ja kivut hyvin harvoin alkavat siitä sairaalassa annettavasta tabletista. Ite laitoin samana iltana ne alapäätabut ja vuoto ja kivut alkoivat yöllä. Oli kovat kivut, panacod auttoi, en olisi varmaan seuraavana päivänä päässyt sängystä ylös. :S Pari päivää kovia kipuja ja vuoto kesti toista viikkoa, jos oikein muistan.

Keskeytystä en ole kokenut, mutta lääkkeillä autettiin keskenmenoa. Samat mömmöt siinä on käytössä. Kotiin pääsee heti, tosin mulle annetiin vaihtoehto olla yötä sairaalassa kun illalla menin. Miestä siinä ei tarvittu missään vaiheessa. Taksilla ajelin kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
Siis lääkkellinen keskeytys tapahtuu sillain että annetaan tabletti jonka jälkeen pääsee kotia. Seuraavana päivänä sitten takasi lääkäriin ja siellä antavat pari tablettia emättimeen jotka käynnistää supistukset. Minulla ei ihan näin menny, mutta melkeen. Ite tein keskeytyksen viikolla 18

KEHTAAT ÄÄNEEN SANOA TEHNEES NOILLA VIIKOILLA KESKEYTYKSEN!!

Mulla itellä henkilökohtasesti tekee pahaa lukea näitä abortti juttuja, jos tehdään abortti vaikka vauva olisi ihan terve. Meillä kovasti toivotaan lasta.. Mutta ei.. 5 keskenmenoa ja nyt sitten se keskeyttäminen.. Mitään vikaa ei kuulemma ole.

Mieti AP tarkkaan!!

Miksi keskeyttäminen?

Alkuperäinen kirjoittaja Nenna:
Siis lääkkellinen keskeytys tapahtuu sillain että annetaan tabletti jonka jälkeen pääsee kotia. Seuraavana päivänä sitten takasi lääkäriin ja siellä antavat pari tablettia emättimeen jotka käynnistää supistukset. Minulla ei ihan näin menny, mutta melkeen. Ite tein keskeytyksen viikolla 18

oisko ollut jotain pahasti vialla?? tuollahan kirjoitti että ovat toivoneet vauvaa ja on monta keskenmenoakin.

:headwall: :headwall: :headwall:

Todellakin kannattaa saada itsensä kuntoon ensin, että jaksaa hoitaa lapset hyvin. Varsinkin kun parisuhde on vielä niin tuore, että et voi tietää millaista tukea mieheltäsi saisit. Päätös on varmasti vaikea, mutta itse tunnet itsesi ja omat voimavarasi parhaiten!

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:

oisko ollut jotain pahasti vialla?? tuollahan kirjoitti että ovat toivoneet vauvaa ja on monta keskenmenoakin.

Vauvalla todettiin 18-trisomia. Yllätys raskaus oli.
Että joo.. Kehtaan sanoa ääneen!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Kiitos!
Pahalta tuntuu. Miten voi aikuinen ihminen joutua tälläisen päätöksen eteen.
Mä olen vielä säännöllisesti ottanut pilleritkin, että en joutuisi tälläistä päätöstä tekemään. Näköjään aina sekään ei auta. Molemmat meistä haluaa yhteisiä lapsia, mutta ei vielä. Halutaan oppia tuntemaan toisemme ensin. Ja saada sitä kaksinkeskistä aikaa, sitä me tarvitsemme.

Tosiaan kaavinnassa oli pakko jonkun tulla hakemaan. Ja sieltä äitini mut hakikin. Silloin oli viikkoja 9+
Nyt olisi maanantaina 5+6.

Siinä voi käydä niinkin että sitten kun niitä lapsia haluisit niin niitä ei enää tulekaan... mutta eihän sulle tällänen kohtalo tullu mieleenkään, on vaan parempi kuvitella hallitsevansa muidenkin elämää ihan 100%sesti..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Kiitos!
Pahalta tuntuu. Miten voi aikuinen ihminen joutua tälläisen päätöksen eteen.
Mä olen vielä säännöllisesti ottanut pilleritkin, että en joutuisi tälläistä päätöstä tekemään. Näköjään aina sekään ei auta. Molemmat meistä haluaa yhteisiä lapsia, mutta ei vielä. Halutaan oppia tuntemaan toisemme ensin. Ja saada sitä kaksinkeskistä aikaa, sitä me tarvitsemme.

Tosiaan kaavinnassa oli pakko jonkun tulla hakemaan. Ja sieltä äitini mut hakikin. Silloin oli viikkoja 9+
Nyt olisi maanantaina 5+6.

Siinä voi käydä niinkin että sitten kun niitä lapsia haluisit niin niitä ei enää tulekaan... mutta eihän sulle tällänen kohtalo tullu mieleenkään, on vaan parempi kuvitella hallitsevansa muidenkin elämää ihan 100%sesti..

Abortti EI estä uudelleen raskaaksi tuloa. Vaikka moni toisten tuomitsija niin toivoisikin...

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Abortti EI estä uudelleen raskaaksi tuloa. Vaikka moni toisten tuomitsija niin toivoisikin...

Koskaan ei vaan tiedä, tämä voi olla ap:n viimeinen lapsi minkä voi saada, kelle tahansa voi käydä niin. Löyty mitään syytä tai ei. On sille monia muitakin esteitä kun aborttikomplikaatiot.

Joo voi olla viimenen. Se on sitten niin jos niin käy.
Mä en vaan ihan oikeesti koe olevani valmis 2kk:n seurustelun jälkeen saamaan lasta. Eikä ole mieskään. Kyllä me tätä asiaa on mietitty ja pähkätty, keskeytykseen päädyttiin.
Ja tosiaan olen kohta 2v syönyt masennuslääkkeitä, enkä ole vielä terve. Pystyn myöntämään sen. Ja pystyn myöntämään senkin, että musta ei ole nyt äidiksi vauvalle. Hyvä, että esikon pystyn hoitamaan.

Yhteistyössä