Keskeytynyt keskenmeno, kokemuksia?

Itsellä todettiin keskeytynyt keskenmeno tällä viikolla (noin rv 6), ja ensi keskiviikkona olisi aika ilmeisesti lääkkeelliseen tyhjennykseen Naistenklinikalle.

Haluaisin kuulla kokemuksia miten on sujunut lääkkeellinen tyhjennys? Missä teitte, kauanko kivut ja vuoto kesti jne.

Pelottaa siitä tulevat kivut ja vuodot ihan älyttömästi :( ja kun joudun vielä olemaan yksin kotona kun mies on töissä iltaan asti koko viikon..
Gyne sanoi torstaina että vuoto tuskin alkaa itsestään kun kohtu näyttää niin siistiltä. Kuitenkin samana iltana alkoi vatsa- ja selkäkipu, ja tuli pyyhkiessä ruskeaa limaista vuotoa suht reilusti. Ja sen jälkeen tullut joka päivä pyyhkiessä ruskeaa/punertavaa vuotoa, jossa on jotain tummia pieniä limaklönttejä mukana.. Ei tule joka vessareissulla vaan lähinnä aamulla herätessä ja liikkumisen jälkeen. Kipuja ei ole ollut. :O Mitähän vuotoa tämä sitten on?
 
  • Tykkää
Reactions: Diipadapa
Pahoittelut @Minie ❤
Mulla oli vuosi sitten rv 12 kkm ja kehitys oli päättynyt viikolle 7. Tein lääkkeellisen tyhjennyksen kotona ja se oli kyllä virhe, jouduin ensiapuun ja lopulta sain kohtutulehduksen ja toipuminen kesti monta viikkoa. Nyt tällä hetkellä mulla on taas kkm. Rv 11 ja kehitys jäi viikolle 9, ensi viikolla menen tyhjennykseen sairaalaan koska henki meinasi viimeksi lähteä.
Harvemmin kuitenkaan on näin huonoja kokemuksia kuin mulla, toisilla tyhjennys sujuu hyvin, en sitten tiedä vaikuttaako raskausviikot siihen vaiko vaan huono tuuri.
En halua pelotella mutta mun neuvo kuitenkin on se että älä ole yksin, ihan varmuuden vuoksi, ite en ainakaan olisi selvinnyt ilman miestä mihinkään koska jalat ei kantanut ja menetin niin paljon verta.
Tsemppiä! ❤
Muoks. Ilmeisesti on alkanut vuotamaan itsestään sulla mikä on aina parempi.
Mulla ei ole vuotoa lainkaan.
 
Pahoittelut!
Meillä meni taannoin raskaus kesken viikolla 6+, huomattiin viikolla 8+. Kohtu lähti tyhjenemään kotona otettavilla lääkkeillä, kivuista selvisi Buranalla, mutta vuotoa ja ajoittaista kipuilua kesti kikonaisuudessaan 4-5 viikkoa.
 
vierailija
Mulla takana 2 kkm rv. 8 ja 9. Lääkkeellinen tyhjennys kumpaankin. Kipuja oli ainoastaan ihan siinä viimeisessä vaiheessa, ennen kuin alkio/istukka tuli ulos. Luulin että tyhjennys olisi rajumpi, kun lueskelin kaikkia kauhukertomuksia netistä.
 
Taustalla kkm joka todettiin rv 11, sikiö vastasi rv 8+1. Tein tyhjennyksen kotona, ja se meni hyvin. Selvisin Buranan ja ibumaxin voimalla. Pahin vuoto kestäsi noin pari tuntia ja sitten 3 viikkoa pientä vuotoa. Vinkkinä, että ota kipulääkettä ennen toimenpidettä jo.
 
Pahoittelut tapahtuneesta, :(

Itselläni kkm kokemus vuodelta 2015, kkm todettiin viikoilla 13 pieni oli nukkunut pois rv 7+ ja tosiaan ekassa ultrassa todettiin tämä.

Alla kopioituna oma kokemus vuosien takaa.(2015)

Älä lue jos tekee pahaa eritteet...

Lääkkeet otin eilen illalla kahdeksan ja yhdeksän välillä. Menkkajuilinnat olleet siitä lähtien kun ultrasta pääsin.
12 aikaan nukahdin 4 aikaan heräsin kipuun. Otin Buranaa. Kivut koveni. Kipu aivan jumalaton Vtä latelin yritin kärvistellä. Pötköttelin sohvalla tuskailin. Yritin kipuun kuumaa jyvätyynyllä.
Ei oikeastaan helpottanut.
Menin kuumaan suihkuun. Kipuja. Itkua. Huutoa.
Herätin miehen kun totisesti kaipasin nyt halausta. Pötköttelin miehen kainalossa. Kivut koveni. Jotain muljahti ulos. Vedet? Juoksin vessaan ja taas suihkuun. Tuohon vesiin loppuivat kivut hetkellisesti. Olin taas sängyssä pötköttelemässä. Kunnes taas muljahti jotain. Verta. Makkari oli kun teurastamossa kun sitä vaan tuli ja tuli.
Taas vessaan ja suihkuun valuminen jatkui. Joka kerta kun tulee "isompaa" niin ovat kivut kovia-->supistuksia.
Siirryin pöntölle kun en uskaltanut lähteä veden äärestä pesun tarvittaessa.
Pöntöllä ollessa valui solkenaan verta ja isoja klimppejä.
Huusin miestä tuomaan vauvan vaippoja joita on nukelle hommattu
Mutta nekin täyttyvät jo 5-10 minuutissa..
Taas supistuksia. Muljahtelua klimppejä.
Vaatteet olen nyt 3 vai neljästi vaihtanut ja kohta varmaan muutan pöntölle. Harmi vain että on vain yksi vessa.

Tuossa tilanteessa oltiin toivottu ja odotettu pikku sisarusta jo vuodesta 2009 eli 6 vuotta.

Tänä vuonna 30.11.2020 syntyi kauan odotettu ja toivottu pikku sisarus esikoiselle. Jonka odotus oli todellinen yllätys kun oli jo tottunut olemaan 1 lapsen äiti, ja tämä ihanuus lähti mukaan 1 ainoasta kerrasta mitä oli alkuvuonna :)
Reilu 11 vuotta siinä meni kokonaisaikaa, mukana paljon kemiallisia ja alkuraskauden km sekä tuo kkm.
 
Mulla keväältä positiivinen lääkkeellinen tyhjennys, alkio vastasi kooltaan silloin rv 6+5.
Sain polilla mifegynen ja 4 cytotec tablettia kotiin aamulla laitettavaksi. Sain myös 4 panacodia mukaan kun kerroin pelkääväni tulevia kipuja.
Cytotecit saivat tunnissa pienen vuodon ja menkkakivut aikaiseksi. Parin tunnin päästä tästä alkio ja istukka tuli ulos ja runsaampi kohtuullinen vuoto ja hyytymien tulo alkoi. Tätä jatkui vrk ja seuraavana päivänä vuoto oli jo pientä tiputtelua. Mitään kovia kipuja ei ollut missään vaiheessa = ei tarvetta millekkään kipulääkkeelle missään vaiheessa. Vuoto tosiaan rauhoittui pariksi päiväksi kunnes tulikin joku isompi hyytymä ulos ja sen jälkeen vuoto oli kuin viikon kestävät runsaat menkat. Kokonaisuudessaan taisi 10pv vuoto kestää. Raskaustesti oli puhdas nega 16vrk tyhjennyksestä ja seuraavat menkat tuli 30 pv päästä ja seuraavatkin kierrot tasaisia. Muutamassa seuraavassa kierrossa menkat oli myös ihan todella runsaat, kunnes uusi plussa tuli ja tämä raskaus nyt rv 28 meneillään. Alkoi kaksosraskautena, mutta toinen hyytyi heti alussa ja vuoteli itsekseen pikkuhiljaa rv 12 mennessä pois.
 
Itsellä todettiin keskeytynyt keskenmeno tällä viikolla (noin rv 6), ja ensi keskiviikkona olisi aika ilmeisesti lääkkeelliseen tyhjennykseen Naistenklinikalle.

Haluaisin kuulla kokemuksia miten on sujunut lääkkeellinen tyhjennys? Missä teitte, kauanko kivut ja vuoto kesti jne.

Pelottaa siitä tulevat kivut ja vuodot ihan älyttömästi ja kun joudun vielä olemaan yksin kotona kun mies on töissä iltaan asti koko viikon..
Gyne sanoi torstaina että vuoto tuskin alkaa itsestään kun kohtu näyttää niin siistiltä. Kuitenkin samana iltana alkoi vatsa- ja selkäkipu, ja tuli pyyhkiessä ruskeaa limaista vuotoa suht reilusti. Ja sen jälkeen tullut joka päivä pyyhkiessä ruskeaa/punertavaa vuotoa, jossa on jotain tummia pieniä limaklönttejä mukana.. Ei tule joka vessareissulla vaan lähinnä aamulla herätessä ja liikkumisen jälkeen. Kipuja ei ole ollut. :O Mitähän vuotoa tämä sitten on?
Otan osaa menetykseesi. Kuulostaa kyllä siltä, että on lähtenyt jo itsestään ainakin osittain tyhjentymään. Naistenklinikalla katsovat tilanteen ja saat todennäköisesti lääkkeet vauhdittamaan tyhjennystä, vaikka olisikin jo itsessään osin tyhjentynyt. Lääkkeet useimmiten ohjeistetaan ottamaan aamusta ja suositellaan myös ettei saisi olla yksin. Ihan varmuuden vuoksi jos jotain komplikaatiota tulisikin. Jos et saa ketään seuraksi niin todennäköisesti tarjoavat vaihtoehtoa jäädä osastolle.

Itsellä kkm syyskuussa, todettiin rv7+0 että kehitys oli loppunut 5+6. Lääkkeellinen tyhjennys kotona ja kuuluin niihin jotka pääsivät helpolla, perus menkkakolotusta ja pahin vuoto oli samana päivänä jo ohi. Kevyt vuoto jatkui n.3vk jonka jälkeen tuli vielä yksi runsaampi vuotopäivä. Kahdet menkat nyt tullut ja kierto palannut hyvin normaaliksi.

Tsemppiä kovasti. Anna itsellesi aikaa surra..
 
Kiitos vastauksista. ❤

Miten käytännössä tuo homma on mennyt, eli ilmeisesti vastaanotolla annetaan eka pilleri ja loput sitten kotona otetaan seuraavana päivänäkö?
Vaikuttaako se vastaanotolla otettava pilleri yleensä miten nopeasti? Mietin vaan kun matkaa on Naistenklinikalle julkisilla melkein puolitoista tuntia muutamalla vaihdolla, että ehdinköhän kotiin ennenkuin alkaa vaikuttamaan.

Tosi raskasta "odotella", olisipa tämä äkkiä ohi :( oon nähnyt nyt muutaman yön painajaisia että vuodan ihan hirveitä "möykkyjä" ja nekös lisää tätä pelkoa entisestään...
Gyne kyllä sanoi mulle silloin viime viikolla, että todennäköisesti selviän parin päivän vähän menkkoja runsaammalla vuodolla ja sitten helpottaa. Enkä pystyisi mitenkään erottamaan mitä tuolta ulos tulee kun viikkoja on niin vähän :l mutta ei kai tuotakaan kukaan voi varmaksi sanoa.

En oikein saa ketään seuraksi, koko raskaudesta ei ylipäätään tiennyt kun mies. Eikä tästäkään ole tarkoitus kertoa muille. Ehkä itselle olisi ns. henkisesti helpointa jos saisin olla siellä naistenklinikalla, mutta onkohan sielläkin nyt koronan takia tiukemmat rajoitukset/säännöt näiden suhteen.
 
@Minie vastaanotolla saatava lääke on kohdunsuuta pehmittävä lääke ja ei välttämättä aiheuta vielä mitään vuotoa. Tämäkin yksilöllistä. Varaa siteitä mukaan jos ei ole mahdollisuutta jäädä osastolle. En osaa yhtään sanoa mikä siellä nyt tilanne, että tarjoavatko osastomahdollisuutta, mutta luulisi että on tarjottava kun yksin ei saa olla. Osastolla olo voi tosin olla henkisesti vielä raskaampaa jos joutuu tilanpuutteen tm takia odottavien osastolle jne..

Tuon pehmittävän lääkkeen tulee vaikuttaa 24h ja tyhjennyslääkkeet otetaan aamusta, eli jos ensimmäinen aika ei ole heti aamusta niin saat tod.näk ohjeen ottaa loput lääkkeet vasta perjantai aamusta. Olisiko miehellä mahdollisuutta pitää lomapäivä?
 
Saaaara
@Minie olen pahoillani, että ette saaneet pitää lasta. Tässä minun kokemus vähän pitemmän tarinan kera. Mulla keskenmenon toteamisesta on nyt lähes kolme viikkoa. Nyt jo uskallan sanoa, että pääsin fyysisesti helpolla. Henkinen puoli on sitten eri asia ja sen kanssa voi mennä vielä pitkään.

Varhaisultrassa (7+1) kaikki oli hyvin. Alkio oli viikkoja vastaavan kokoinen ja syke löytyi.

Raskausoireet jatkuivat eikä minulla ollut kipuja tai muutamaa todella pientä pyyhkiessä näkynyttä verta enempää vuotoa.

Tiistaina neuvolan ultrassa 8+6 lapsi todettiin kuolleeksi. Sykettä ei ollut ja koko oli 8+2. Sain lähetteen sairaalaan ja lupauksen, että minulle soitetaan viimeistään huomenna. Keskiviikkona puoleen päivään mennessä soittoa ei ollut tullut joten soitin itse perään ja kysyin lähetteeni perään. Tässä yhteydessä sain ajan torstaille.

Sairaalassa ensin vielä tarkistettiin, että sykettä ei ole. Sitten sain hoitajalta ohjeet ja tyhjennyslääkkeet ja särkylääkkeitä kotiin. Minulle sanottiin, että tyhjennyksen voi tehdä kotona, koska alkion koko on alle 9+0. Sairaalassa olleessa otin "esilääkkeen" joka jotenkin valmistelee kohtua tyhjennykseen.Ohje oli, että varsinainen tyhjennys aikaisintaan 24 tunnin kulutta esilääkityksestä.

Varsinaisena tyhjennyspäivänä varauduin siihen, että jos vuoto onkin todella hurjaa, joku menee pieleen tai kivut ovat sietämättömät. Pakkasin varmuuden vuoksi "sairaalakassin" valmiiksi. Vähän vaatteita, laturit, lukemista, hammasharja, perussairauksien lääkkeet + kirjalliset ohjeet lääkityksestä ym.

Kun 24 tuntia esilääkkeestä tuli täyteen otin 1g panadolin ja 600 mg:n buranan. Tyhjennyslääkkeinä 4 kpl cytotecia emättimeen. Sitten vaan odottelua. Vuotoa alkoi tulla vähän puolentoista tunnin kuluttua. Vuoto ei kuitenkaan ollut mitenkään runsasta.

Lääkkeiden antajan ohje oli, että jos vuotoa ei tule kolmen tunnin päästä ensimmäisistä lääkkeistä tai jos vuoto on vähäistä, niin sitten 2 kpl lisää cytotecia. Hän vielä sanoi, että jos yhtään tuntuu siltä pitäisikö ottaa lisää cytotecia, niin ota. Sen tein. Nielin tabletin kokonaisena, koska vuotoa jo oli ja emättimeen niitä ei voinut laittaa. Sen jälkeen vuoto runsastui ja istuin vähän väliä pöntöllä. En kuitenkaan koko aikaa, välillä makasin sohvalla ja katsoin televisiota. Kivut tuntuivat, mutta olivat siedettävät. Jossain vaiheessa pönttöön tuli isompia kudoksen osia ja monesti pöntöllä istumisen jälkeen kipu helpotti. Ehkä siitä, että jotain kohdunsuussa jumissa ollutta oli pudonnut pois? Jo ennalta päätin, että en halua nähdä sitä, mitä pönttöön putoaa. Onneksi se, mitä siteeseen tuli oli pelkkää kirkasta verta. Kuuden tunnin kulutta tyhjennyksen aloituksesta otin vielä yhden 600 mg buranan. Muuta kipulääkettä en ottanut, kun halusin "säästellä" niitä jos olo menee huonommaksi. Onneksi ei mennyt ja varmasti olisin ne ottanut, jos vointi olisi ollut tukalampi. 7-8 tunnin kuluttua tyhjennyksen aloituksesta menin nukkumaan.

Yöllä kävin pari kolme kertaa vessassa ja vaihdoin samalla sidettä. Kaksi päivää tyhjennyksestä vuoto oli kuin todella runsasta kuukautisvuotoa. Kolmantena ja neljäntenä päivänä vuoto väheni jo aiemmasta. Reilun viikon päästä tyhjennyksestä en enää tarvinnut sidettä vaa siirryin pikkuhousunsuojiin. Kahden viikon päästä tyhjennyksestä vuotoa ei enää tullut muuta kuin pyyhkiessä näkyy edelleen silloin tällöin vähän jotain tummanruskeaa verta.

Ohjeeksi sain tehdä raskaustestin 5vk päästä tyhjennyksestä ja jos se on negatiivinen, niin asia on siltä osin selvä. Ja toki jos jotain kipuja tai oireita ilmenee, niin otan matalalla kynnyksellä yhteyttä sairaalaan.

Puoliso oli kotona koko ajan kaverina ja hänelle kerroin ennalta täältä lukemistani vaihtoehdoista, miten monin tavoin tyhjennys voi mennä.

Lääkkeellisen tyhjennyksen kertomukset ja kokemukset on jokaisella erilaisia. Ennalta ei voi tietää, miten oma keho reagoi. Ainakin minulle oli tärkeää, että puoliso oli kaverina eikä tarvinnut olla yksin.

Voimia sinulle keskenmenosta toipumiseen.
 
Huomenna ennen puoltapäivää aika vastaanotolle. Mies ei saanut vapaata, joten yritän kysyä jos saisin tulla polille ottamaan loput pillerit sitten seuraavana päivänä :/

Eilen illalla alkoi vatsa- ja selkäkipu, ja lantion alueen. Välillä tuntuu että pitäisi "ponnistaa" muttei kuitenkaan mitään tule ulos.. Vuotoa tulee yhä vaan pyyhkiessä, eilen tuli kerran ihan verta ja tänään vaan ruskeaa.. Istuessa tuntuu pahimmalta.

Edit. Tuntuu kun jotain olisi tuolla "jumissa"
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti voimia raskaaseen tilanteeseen ❤ kohta se on jo ohi. Mulla on kokemusta kahdesta tyhjennyksestä kotona. Toisessa kivut oli helvetilliset, kun olin ajatellut pärjääväni vähemmillä kipulääkkeillä. Toisen kerran ymmärsin ottaa molempia kipulääkkeitä sen maksimimäärän mikä ohjeistettu (taisi olla panacod ja Burana? ) ja douppasin heti lisää, kun alkoi taas tuntumaan, niin kivut olivat paljon siedettävämpiä, ja panacodista sai muutenkin sellaisen pienen pöllyn päälle, että tilanne oli myös henkisesti helpompi kestää. Pahinta oli kuitenkin se odottaminen siinä esilääkkeen ja varsinaisten tyhjennyspillerit välillä, kun halusi jo kaiken olevan vaan ohi. Herkästi yhteyttä polille jos tuntuu, että ei pärjää kipujen kanssa tai joku on pielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Oli tosiaan kasvu pysähtynyt sinne 6 viikolle, eikä sykettä yhäkään.
Nyt on Mifegyne otettu, ja lauantaina vasta cytotecit kun silloin mies voi olla "vahtimassa". Ei annettu vaihtoehdoksi olla polilla.
4 viikon päästä sitten raskaustesti.

Tämä odottaminen on ihan kamalaa. Ihan jo tuon lauantainkin odotus ja ahdistaa että joutuu 4 viikkoa vielä tätä "miettiä". Sitten toivottavasti raskaustesti näyttää negaa ja pääsee taas jatkamaan "normaalia" elämää.. Tällä hetkellä tuntuu niin pahalta ja turhauttavalta :(
 
Tsemppiä! Itse jouduin kans pitkään odottamaan kun halusivat vielä ennen lähetettä yksityisellä ultrata ym. Se odottaminen on henkisesti raskasta kun haluaisi vaan että olisi sitten nopeasti ohi. Toivotaan että menee fyysisesti hyvin ja ei tarvitse mitään ylimääräisiä käyntejä enää asian suhteen. Voimia tulevaan!
 
Voimia @Minie ❤
Odottaminen on pahinta.
Mun on pakko purkaa tää mun tarina tänne...
Mulla päättyi nyt 3 viikon odotus kun eilen pääsin sairaalasta kotiin. Sain suun kautta pari päivää ennen pehmentävän lääkkeen, ei muuta vaikutusta kuin kipuja johon otin kotona Buranaa. Tyhjennys lääkkeitä annettiin osastolla 2 päivää!!!
Parin kolmen tunnin välein, kivut oli hurjat johon sain kunnon lääkkeet ja pää meni ihan pyörälle niistä mutta ulos ei tullut kuin hyytymää ja verta. Lopulta ultraan jossa todettiin että istukka oli jumissa ja tehtiin taas sama kuin viime vuonna, imukaavinta ja vaikka sain tällä kertaa kipulääkettä suoneen 2 kertaa, sattui se ihan mahottomasti, toimenpide itsessään onneksi nopeasti ohi (oisko ollu 10min)ja nyt toivutaan kotona.
Kuitenkin henkisesti sekä fyysisesti rankkaa kun pitivät varmuuden vuoksi syömättä ja juomatta jos joutuu nukutukseen ja eihän siellä osastolla ole mukavaa muutenkaan kun on vauvojen kanssa samassa, välillä ahdisti ihan hirveästi. Onneksi mies sai olla mukana niin sen kesti paremmin.
Jälkisupistuksia tulee ja on kipeitä, vuoto aika rauhallista. Josta jäinkin nyt miettimään että tyhjentyikö sittenkään kaikki.
Nyt on olo niin surullinen ja tyhjä, eikä oikeen osaa mitään tehdä.
Joulufiiliskin ihan kadoksissa.
 
  • Surullinen
Reactions: Minie ja rougemoux
Paljon voimia @Alinna86 sinnekkin ❤

Millaisia oireita Mifegyne on teille aiheuttanut? Eilen olin melko väsynyt ja lievää pahoinvointia, nukuinkin viime yönä 10 tuntia! Vuoto oli runsastunut yöllä ja aamulla tuli jo mustia hyytymiä mukana. Siteen kanssa vielä pärjään, mutta olo on tosi outo. Väsyttää yhä, heikottaa, paha olo ja tuntuu kun olisi tulossa kipeäksi. Söin ja join mehua mutta olo ei helpota :( Mietin voiko tuo lääke aiheuttaa nämä kaikki, otosta on kuitenkin jo yli se 24h aikaa. Jos nyt jo olo on tämä niin miten ikinä selviän noiden Cytotecien kanssa :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Paljon voimia @Alinna86 sinnekkin

Millaisia oireita Mifegyne on teille aiheuttanut? Eilen olin melko väsynyt ja lievää pahoinvointia, nukuinkin viime yönä 10 tuntia! Vuoto oli runsastunut yöllä ja aamulla tuli jo mustia hyytymiä mukana. Siteen kanssa vielä pärjään, mutta olo on tosi outo. Väsyttää yhä, heikottaa, paha olo ja tuntuu kun olisi tulossa kipeäksi. Söin ja join mehua mutta olo ei helpota Mietin voiko tuo lääke aiheuttaa nämä kaikki, otosta on kuitenkin jo yli se 24h aikaa. Jos nyt jo olo on tämä niin miten ikinä selviän noiden Cytotecien kanssa
Cytotecien kanssa oksensin ja oksensin. Se hyvä puoli siinä oli et poksahti myös lapsivedet ja verta alkoi vuotamaan samalla vaikka lopulta ei edennytkään. Olin myös tosi väsynyt, ehkä koko tilannekin tekee sen. Ja nyt kaiken tämän jälkeen olen vieläkin väsyneempi.
 
vierailija
Paljon voimia @Alinna86 sinnekkin

Millaisia oireita Mifegyne on teille aiheuttanut? Eilen olin melko väsynyt ja lievää pahoinvointia, nukuinkin viime yönä 10 tuntia! Vuoto oli runsastunut yöllä ja aamulla tuli jo mustia hyytymiä mukana. Siteen kanssa vielä pärjään, mutta olo on tosi outo. Väsyttää yhä, heikottaa, paha olo ja tuntuu kun olisi tulossa kipeäksi. Söin ja join mehua mutta olo ei helpota Mietin voiko tuo lääke aiheuttaa nämä kaikki, otosta on kuitenkin jo yli se 24h aikaa. Jos nyt jo olo on tämä niin miten ikinä selviän noiden Cytotecien kanssa
Minulle ei mifegynestä tullut mitään oireita, mutta cytoteceistä oksensin kerran ja sain aivan jäätävän vesiripulin joka kesti koko päivän. Ja sen lisäksi vielä hirveät ilmavaivat.
Kipuja ei juurikaan ollut, sain buranan sekä panadolin ennen kun otin ekat cytotecit.
 
Nyt ollaan pari tuntia kärsitty tosi kipeistä supistuksista ja verta tulee aina kun supistaa :eek: On jo enemmän kun kun menkkojen aikana.. Naistenklinikallekkin jo soitin itkusilmässä, mutta kehottivat vielä toistaiseksi ottamaan vaan lisää särkylääkettä ja laittamaan jotain lämmintä mahan päälle.

Wc-pönttö - suihku välillä siis mennyt tämä aamu.. Huomiset cytotecit pelottaa jo entistä enemmän kun nyt on jo tälläistä pelkän mifegynen voimalla :(
 
Nyt ollaan pari tuntia kärsitty tosi kipeistä supistuksista ja verta tulee aina kun supistaa On jo enemmän kun kun menkkojen aikana.. Naistenklinikallekkin jo soitin itkusilmässä, mutta kehottivat vielä toistaiseksi ottamaan vaan lisää särkylääkettä ja laittamaan jotain lämmintä mahan päälle.

Wc-pönttö - suihku välillä siis mennyt tämä aamu.. Huomiset cytotecit pelottaa jo entistä enemmän kun nyt on jo tälläistä pelkän mifegynen voimalla
Sulla vaikuttaa siltä että tulee itsekseen mikä on hyvä, kipeetä se tekee jokatapauksessa kyllä...voihan se olla että cytotecit ei tee enään mitään kun ei tyhjennettävää oo.
Mullahan ne ekat ei viime vuonna ees toimineet vaikka vuoto ei ees ollut alkanut.
Tsemppiä, kohta se on ohi!

Mulla on vieläkin näitä jälkisupistuksia, ihan hirveitä, mietin vaan kokoaika et jäiköhän tonne vielä kuitenkin jotain, vuotokin loppui jo...mitään tarkistusta ei ole mut kaitpa itse teen ainakin raskaustestin kk päästä.
 
10 jälkeen pääsin pois vessasta, vaikka vuotoa tuli edelleen reippaasti ja pieniä hyytymiä mukana. Särkylääkkeet vei onneksi suurimman kivun pois!
Siitä noin tunti eteenpäin alkoi yskittämään, samalla hetkellä tuntui että nyt valahti ja paljon... Äkkiä vessaan ja pyyhkiessä paperiin jäi muutaman sentin pituinen tumma verinen "pussukka" :oops:
Sen jälkeen helpottui kivut huomattavasti, välillä jomottelee muttei läheskään niin pahasti kun aamulla. Vuoto myös vähän rauhottui. Ainut outo on että nyt sitten vähän väliä pissattaa :unsure:
 
10 jälkeen pääsin pois vessasta, vaikka vuotoa tuli edelleen reippaasti ja pieniä hyytymiä mukana. Särkylääkkeet vei onneksi suurimman kivun pois!
Siitä noin tunti eteenpäin alkoi yskittämään, samalla hetkellä tuntui että nyt valahti ja paljon... Äkkiä vessaan ja pyyhkiessä paperiin jäi muutaman sentin pituinen tumma verinen "pussukka"
Sen jälkeen helpottui kivut huomattavasti, välillä jomottelee muttei läheskään niin pahasti kun aamulla. Vuoto myös vähän rauhottui. Ainut outo on että nyt sitten vähän väliä pissattaa
Hyvä jos helpottaa, toivotaa et olis siinä nyt sitten (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Minie
Vuoto rauhottui eilisen päivän aikana kuukautisvuodon tyyppiseksi, siteellä pärjäsi hyvin ja illasta pääsin jo kaupoillekkin. Yöllä ei ollut tullut siteeseen asti mitään!

Tänään aamulla otin ensin panacodin ja buranan, sitten 9 aikoihin ne neljä cytoteciä kielen alle. Nopeasti helahti naama kuumaksi ja alkoi punottamaan, mutta muuten kyllä palelee. Vuoto on vähän runsastunut. Kipuja ei ole, Panacod laittoi väsyttämään.

Jännityksellä odotetaan mitä tästä tulee.. Toivottavasti ainakin suurinosa tuli eilisen tuskailun ohessa pois !
 
Hei, onko muilla ollut jälkivuotona ruskeaa "venyvää" limaa? Varsinaista vuotoa ei ole ollut sunnuntain jälkeen, paperiin jää vaan tollasia ruskeita limaklönttejä :eek: pari kertaa ollut harmahtava hyytymä seassa. Hyh.

Vuoto siis lähes loppui jo sunnuntaina. Eikä särkylääkettä ole tarvinnut kun viimeksi lauantaina cytotecien yhteydessä, ohimeneviä kipuja tulee välillä.

Mietin että onkohan tälläinen "vuoto" ihan normaalia..?
 

Yhteistyössä