Keskenmenon oireet

Syvät pahoitteluni kaikille :hug:

Minulla on kokemus (onneksi) vain yhdestä, hyvin varhaisesta keskenmenosta. Viikkoja taisi olla 5+ kun keskeytyi. Epäilykseni heräsi jo ensimmäisen raskaustestin kohdalla, kun viiva oli kovin hentoinen... Testasin vielä kolme kertaa, viiva haalistui kokoajan ja kolmannessa testissä ei ollut enää viivaa ollenkaan. :( Raskausoireita oli, tissit olivat todella arat ja hajut tuntuivat voimakkaasti nenään. Pari päivää ennen varsinaista km:a tuli pientä rusehtavaa vuotoa, kohdunsuu tuntui olevan auki... Km-päivän aamuna tissit olivat "normaalit" ja iltapäivällä alkoi runsas vuoto ja krampit. :(

Kamala kokemus, toivottavasti en enää koskaan joudu kokemaan. En soisi kenellekään. :'(

Itse olen reilu vuosi sitten kokenut erittäin kivuliaan keskenmenon. En tiennyt olevani raskaana, vaikka olin vahvasti epäillyt sitä, mutta kun testi näytti negatiivista, totesin etten voi olla. Olin tuolloin 12:lla viikolla. Luulin vuotoa vain tavallista pahemmiksi menkoiksi, vaikka olin huolissani tilanteesta (kolme unetonta yötä ja vuoto tuli tosiaan lorinalla, että istuin yöt pöntöllä), ja asiahan selvisi sitten vasta sairaalassa. Syytä keskenmenoon en saanut koskaan tietää, mutta kun en raskaudesta tiennyt, join alkoholia, poltin ja join kahvia yhtä runsaasti kuin aina. Nyt olen lukemani perusteella epäillyt, että minulla voisi ehkä ole toinen keskemeno meneillään. "Menkat" alkoivat kaksi viikkoa liian aikaisin, ja ovat kestäneet jo yli viikon. Vuoto ei ole kovinkaan runsasta, mutta koska menkat kestää minulla yleensä noin 4 päivää, luulisin että keskenmeno voisi olla mahdollinen. Olin aiemmin vähän peloissani, mutta nyt en usko, että on syytä huoleen. Vai pitäisiköhän siellä lääkärissä käväistä?

Syön pillereitä, mutta viimeisen viikon aikana ollut yleistä oksetusoloa, pissalla ramppaamista, kipeät rinnat, päänsärkyä. Menkkojen pitäisi alkaa viimeistään tänään. Viime yönä vessassa käydessä pyyhkiessä tuli paperiin limansekaista verta ja alavatsaa suorastaan poltteli ja eilen rinnat oli vielä kipeämmät kuin minään muuna päivänä. Tänään ei ole paperiin ilmaantunut mitään, rinnat edelleen kipeät. Yöllä tuli jo mieleen, että nämä ei todellakaan ole normaaleja menkkaoireita mulla, voisinkohan olla raskaana. Nyt mietityttääkin, että voisiko raskaus tai mahdollisesti keskeytynyt raskaus näkyä testissä vielä? Olisiko raskaushormonia vielä edes tarpeeksi... Olen rh- ja jos olisinkin ollut raskaana ja saanut km niin pitäisikö minun käydä lääkärissä hakemassa rokote? Kauheasti sekavia ajatuksia...

Kamala kokemus, toivottavasti en enää koskaan joudu kokemaan. En soisi kenellekään. :'(
Jouduinpa kumminkin.
Pieni punainen tippa tuli rv 9+2. Ajattelin, ettei se ole mitään vakavaa, koska ei jatkunut/runsastunut.
Rv 10+5 tuli jälleen pieni punainen tippa. Seuraavana päivänä tippoja (ruskeita, punaisia) tuli lisää. Ei mitään kipuja. Hakeuduin kumminkin päivystykseen, jossa todettiin vauvan kuolleen, vastasi kooltaan 9+1. Seuraavana päivänä lääkkeellinen tyhjennys. Olin osastolla toista vuorokautta, ennenkuin todettiin kaiken raskausmateriaalin tulleen pois.

Yksi elämäni pahimmista ja rankimmista kokemuksista.

Yhteistyössä