***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moi :wave:
piiiitkään aikaan en oo tänne kirjallu mitään :ashamed:
no, neuvola oli eilen, kaikki oli hienosti, painoni on kääntynyt lopulta nousuun. vauvalla sydän meni sataaviittäkymppiä. ultra kahden viikon päästä.
muutamme uuteen kotiin huhtikuun lopulla, jei! uusi koti on paaaljon kivempi kuin tämä, soveltuu lapsiperheelle oikein hyvin. miinuspuolena vain se, että pitää vaihtaa neuvolaa - nykyisessä on niin mukava hoitaja ja lääkäri.

hyviä oloja kaikille mammoille ja mahoille!

irtis 16+6, joka jo odottaa malttamattomana potkuja, mut mittään ei kuulu :D

taas valvotaan täällä :| noh.. tuleepa totuteltua tosiaan hyvissä ajoin kun nää satunnaiset yövalvomiset on kestäny jo kuukausia :D nyt vaan tullu lähes jokaöiseksi tavaksi.. Onneksi on aikaa nukkua päivisin. Ja oon saanut ihme (liitos?)kipuja yöheräämisille o_O päivisin ei oo oikein mitää mut öisin sattuu ihan perkeleesti kummalleki puolelle tos persiin ympärillä ja on vaikee kävellä ja pöntölleki voi istua vaan ottamalla tukea pesukoneesta. Totesin tänä yönä et sohvalla olis parempi nukkua kun se on kovempi mut en mä haluu evakkoon miehestä :( onneks ei oo enää pitkä aika.

Tänään on neuvola taas, jospa sen jälkeen jaksaisin tulla kirjoittelemaan pidempää tarinaa kun on taas tovi vierähtänyt. Nyt en muista mitä piti kommentoida mutta lueskelin kyllä kaikkien kuulumiset :) kai tässä kuitenkin jonkunsortin aamuyöpöhnässä ollaan kuitenkin.

Sen verran vielä että tänään varasin (taino eilen) ristiäisiä varten kirkon! ja käytiin ostamassa kutsukorttitarpeita :D rupes jännittämään ihan sikana! meillekö muka ristiäiset järjestettävänä! melkein en mennyt ostamaan noita korttijuttuja kun vieläkin mietin et kannattaako niitä nyt etukäteen.. mutta nyt on PAKKO ruveta uskomaan että kyllä vaan kannattaa. Eikä olis kyllä korttitarpeet mitkä jäis harmittamaan jos jotain menisikin pieleen. Ei hitto, ei mene. En ajattele. Niin.

Eli ei nää huolet välttämättä ollenkaa lähe pois vaikka viikkoja tuleekin :( Ei mulla ainakaan :(

Mutta nyt iloisempiin ajatuksiin!

Terv. Oikukas 38+6!

viuhkis86: Mulla ainakin esikoista, enkeliäni odottaessa paha olo loppui melkein tyystin rv 10 jälkeen. Yritä vain olla luottavainen
d025.gif
Itselläni on nyt kolmas raskaus menossa, eikä yhtään elävää vauvaa ole syliini suotu. Pelkään keskenmenoa tällä hetkellä erityisen paljon, mutta jos siitä pelosta pääsen yli,
niin pelkään tulevia ultria
c015.gif

Esikoisen odotuksessa rakenneultrassa selvisi niin pahoja sydämen rakennevikoja että enkelipoikamme syntyi ikuista unta nukkuvana rv 23
a060.gif
MY
g030.gif

Pelko on läsnä kaiken aikaa koko ajan, varmasti synnytyksenkin jälkeen sitä pelkää edelleen menettävänsä lapsensa. Pelon kanssa on vain opittava elämään. Voimia!!
h030.gif

Miikkis: Ai sä olit käynyt ultrassa! Ihanaa että pieni sydän siellä jumpsutti
s030.gif
ja pieni vielä heiluttikin teille! OIH!
g010.gif

Mulle sanottiin esikoisen aikana, että neuvolakorttiin laitetaan sydämestä vain + tai - eli lyökö vai ei. Ja liikkeistä laitetaan sitten enemmän plussia jos on oikein vilkas. Näin ainakin täälläpäin toimitaan.

malttamaton: Voi kun kiva että sulla on Baby showerit! Ihanaa!
e020.gif

tapsu85: Ompas sulla hyvä hb! Vautsi! Kateellisena täällä!
c065.gif

Jemima: Voimia liitoskipujen kanssa taisteluun!
a060.gif

Moikka Irttis!
a010.gif

Tosi kiva että pääsette muuttamaan, harmi vain kun neuvolaa joudut vaihtamaan
a050.gif
Mutta toivotaan että uudessakin neuvolassa on yhtä mukavaa henkilökuntaa
g030.gif

Oikukas: Voimia sullekkin kovasti kipujen kanssa! Tee miehellesi peti sohvan viakkuun lattialle, niin saatte olla vierekkäin
d010.gif
g030.gif
d035.gif

Onneksi olet jo noin loppusuoralla!
a055.gif

Ei ole enää pitkä aika kun nyytti on kainalossasi!
n035.gif

( . ) Isoa omaa napaa, on niin turvonnut olo. Mitäs tänne... En oikein tahdo taaskaan pysyä tunteiden heittelyssä mukana... Hermoilen ihan pienestä
d015.gif
sitten purskahdan itkuun
a045.gif
ja kohta taas nauran ihan hulluna
e040.gif

Voi mies-rukkaani...
c020.gif
Ei vaan, hän on kyllä aivan ihana
n015.gif
jaksaa kuunnella, tukea eikä menetä hermojaan muhun. Ja joka kerta kun hän lähtee töistä kotiin, hän soittaa onko mulle tullut jotain mielihaluja, että hän koukkaa kaupan kautta. Jos ei mielihaluja ole tullut, saattaa hän silti mut jotenkin yllättää
d030.gif
g050.gif

Sen olen huomannut, että häntäkin pelottaa kovasti miten tämä raskaus menee, koska hän ei kovinkaan ns. "kiinnitä huomiota" masuuni, ei silittele tai juttele masulle, mitä hän teki esikoisen aikana. Ehkä hän ei uskalla vielä revitellä niin paljon, mutta takaa minun hyvinvointini kuitenkin ihanasti!
a044.gif

Pahoinvointi on helpottanut vähäsen, ja masukivutkin. Hajuaisti on vain herkistynyt entisestään!
Jääkaapin haju on sitten järkyttävä!
a060.gif

Jano on edelleenkin kova, eikä rinnoissa edelleenkään minkäänlaista tuntemusta. Koskahan ne hokaa raskauden?
a020.gif
a015.gif
Miten sais tiedonkulun niille?
a055.gif
HEH HEH!
a035.gif

Esikoisen aikana rinnat tulivat kipeäksi jo ennen plussausta, ja olivat kipeät koko sen 23 viikkoa. Onhan joka raskaus erilainen, mutta ihmettelevän vain...
e055.gif
k045.gif

Kävin tänään pitkästä aikaa poikani haudalla...
d020.gif
Olen pakoillut sinne menemistä nyt hetken aikaa... Toista viikkoa oikeastaan...
d030.gif

Jotenkin vain en ole tahtonut sinne mennä, koska kun katson sitä pientä hautakiveä... Pieni hauta, suuret tunteet...
a010.gif
Silloin totuus iskee niin lujaa, ja tajuan mitä on tapahtunut. Koko pienokaisen odotus vilajaa silmissäni kuin filmi... Oma pieni kultapoikani... Hän oli silloin niin suloisen näköinen sylissäni. Aivan kuin hän olisi hymyillyt...
a045.gif
Ehkä hän hymyilikin...
n015.gif

Olen ajatellut että jos menen haudalle, alan ajattelemaan että mitäs jos joudumme tämänkin vauvan sinne hautaamaan... Siksipä olen torjunut koko haudalle menon
a040.gif
ja olen polttanut kynttilöitä poikani kuvan ympärillä. Kymmenen kynttilää, täyden kympin pojalleni
g025.gif

Tänään kun kävin haudalla, nousi tunteet kovasti pintaan
a050.gif
Rukoilin että tämän vauvan saisimme pitää
a050.gif

Pyysin mielessäni poikaani ja toista vauvaani suojelemaan tätä pikkusisarustaan... Toivottavasti he kuulivat ajatukseni ja tietävät suruni, ikäväni ja tuskani...
a030.gif

En mitään toivo niin paljon kuin sitä että tämän vauvan saisin elävänä syliini, ja että enkelini tietävät kuinka kovasti olisin tahtonut heidätkin luokseni
a045.gif

Voi hyvin pikku poikani, pidäthän pikkusisaruksistasi huolta...
a015.gif

a010.gif
:MyAngels ja niin rakas rv 8+5

Kyllä herkäks vetää mielen toi MyAngelsin teksti ISO :hug: sinne.Se on kyl totta,et ikinä ei näistä peloista pääse...vaikka pojat on jo maailmassa,siinä on varmaan yks syy miks me pienemmän kans nukutaan viel toisessa huoneessa ku isompi ja isukki,tahtoo vahtia toisen unta.On vaan levollisempi olo ku tuntee selässä pienen käden silityksen...

Meidän pieni suuri mies käänty tänään ekan kerran selältä mahalleen,en muuten uskaltanu ees hengittää,ennenku toimitus oli onnistunu! :D

Vimpula

surullista.. voimia ja kaikkea hyvää teille odotukseen my angels.

itsellä on vieläkin välillä tän raskauden kanssa epätodellinen olo, viimeksi maanantaina itkin kun niin pelottaa jos kuitenkin pienellä ei kaikki olekkaan kohdallaan. vaikka liikkeet tuntuvat päivittäin ja maha kasvaa hormoonit hyrräävät siihen tahtiin ettei koskaan voi mukamas olla ajattelematta asioita.. ja tietty aina vaan pahin mahdollinen on mielessä.
voimia kaikki mammat, jokainen me olemme nyyttimme ansainneet ja varmasti ne meille suodaan..jaksamisia ja hyvän tuulenpuuskia jokaisen raskauteen!!!

marleena83 ja vinksi 26+5

Ai niin,Oikukas on se muuten ihan eri paljo mielekkäämpää heräillä yöllä toisen nälkään ku mitä noihin kipuihin ja vessassa ramppaamiseen... =) Huomattavasti helpommin pääs unesta kii! Joko on muuten pinna palanu kyselijöihin???Toi tahti ku vaan kiihtyy,mitä lähempänä laskettu on...

MyAngels :hug: Uskon että sun poikas on tän uuden masukin suojelusenkelinä :heart:

Viuhkis: Ihan normaalia että oireet tossa vaiheessa alkaa jo häipyä,varotuksen sanana vaan,että voi tulla parin päivän päästä takasinkin :D Mulla ei ollu kuin ekat 2 viikkoa ihan päivittäin paha olo ja sitten alkoi olemaan päiviäkin välissä,ettei mitään. Mutta kyllähän ne pelot seuraa,varmaan jossain muodossa loppuun asti :ashamed: Mutta päivä kerrallaan koitetaan mennä,tsemppiä sulle :hug:

Eliisa: Taskuvaippoja meikäkin surrauttelee,jos en jo mainostanut =) Ja ihan alusta asti meinasin käyttää harso imulla...

Miikkis: Täällä merkataan aina vain yksi plussa sydänäänistä. Ja neuvolakortinkin mukaan vain liikkeistä merkataan + tai ++. Noista liikkeistäkin meilläpäin on tapana merkata aluksi yksi plussa ja sitten myöhemmin kaksi,vaikka liikkuis ihan normisti jo aluksikin. Useampaa plussaa ei laiteta. Mainitsiko se täti että s.äänet ois jotenkin heikot? Luulempa että ihan normaalit oli ,kun kerta heiluttelikin kovasti =) Ihanaa kyllä,että mussukka on kunnossa :heart:

Kiitos vaan kaikille,ketkä huolehditte mun jaksamisesta raskaan ompelutaakan alla :D Onneks tuo on ihan istuma "työtä". Lupaan huiliakkin välillä =)

Kaveri mahassa yrittää päästä nahkan läpi keinolla millä hyvänä :laugh: venyttää niin kovasti koipeaan,oikeen hitaasti ja nautiskellen :D Mahanahka senkun paukkuu. Aika ihana lhana jumppari :heart:

Repa ja kutvonen rv 30+1 :attn: 30 rikki,herttinen sentään :D

Yksi jännityksestä jäykkä Gatsu täällä moro!

Huomenna siis rakenneultra ja vatsa menee jo pelkästä ajatuksesta ruikulille...uuh...! Meen kesken työpäivän joten varmaan saa koko aamun istua vessassa. Mies ei pääse mukaan kun on eri paikkakunnalla työreissussa mutta pyysin kaverin seuraneidiks jotta hän ees seurailee mitä ruudulla tapahtuu =)

Anteeksi oma napa, palaan huomenna kommentoimaan juttuja. Pitäkee peukkuja :heart:

Gatsu ja Elvi rv21

gatsulle tsemppiä ultraan, jännityksellä odotellaan sun uutisia =)

miikkis ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin :heart: ja niin meilläkin sydänäänistä saa yhden plussan ja liikkeistä kaks, kyllä varmasti kaikki on hyvin =)

repa saitkos saikkua tarpeeks kerralla?

myangels kiva et kuulit kun sua huhuilin ja hyvä että siellä sujuu hyvin vaikkakin pahoinvoivasti =) ja koita olla stressaamatta töistä, tärkeintä nyt kuitenkin on kasvattaa sitä pientä masussa ja ihana työnantaja sulla kun noin huolehtii ettet saa noita tartuntoja
kyllä varmasti ne pienet suojelusenkelit pitää huolta tämän pienen masumatkasta :hug:

irtis onnea uuteen kotiin ja toivotaan et uuden neuvolan väki on yhtä kivaa =)

viuhkis mulla vaihteli oireet ihan päivittäin tossa vaiheessa, että voi olla ihan normaalia, toivotaan että kaikki on kunnossa :hug: luulisin että pelko ei ainakaan kokonaan hellitä missään vaiheessa ja ainahan noista lapsista saa olla huolissaan, tää raskausaika on vaan siitä niin vaikeeta kun tuntuu ettei pysty ite mihinkään vaikuttaan..

tännepäin ei ihmeitä, ensviikon ultra pyörii kokoajan päässä, välillä on hyvin varma tunne että kaikki on kunnossa ja välillä taas ajattelen kaikki kauhujutut läpi.... no onneks ei oo enää pitkää aikaa jännitystä
supistuksia tulee jos touhuan liikaa, niinkun toissapäivänä kun siivosin ja tein lisäks lumityöt, kyllä oli kipee olo loppupäivän, sanoinkin miehelle et nyt saa kyl olla sun homma tuo, muuten on ihan yllättävän hyvä olo vielä, liitoskipujakaan ei oo muutaku sillon jos kävelee liikaa
maha on tässä viikon aikana pompannut esiin, mieskin toissailtana sano kohteliaasti että hei ooksää lihonu :laugh: nauroin vaan ja sanoin että joo ja jatkoin suklaan mussuttamista, tarkotti tuolla kyl vaan just sitä että maha näkyy, sil on välillä vähän erikoinen huumorintaju =)
kohta täytys lähtee tekeen ruokaa jos jaksettais sit lähtee ulkoileen päivemmällä, toi kaksvuotiaskin haluais olla kokoajan hiihtämässä kun siskokin hiihtää, ihan kohtalaisesti pysyykin pystyssä, ylämäessä pitää vähän auttaa, mut joo nyt oikeesti lopetan :wave:

eliisa ja pikkuruinen 18 tasan!!

Täällä taas :D

Eliisa:Juu,saikkuloista tuli nyt äippiksen alkuun asti. Eli siltä osin homma ok!! Ota sinäkin nyt rauhallisesti ettei liikaa supistele =)

Viuhkis: Siitä se pikkuhiljaa alkaa se ajan juoksu,itse oon päivittäin äimänä,että miten voin olla jo näinkin pitkällä :D

viuhkis: voi liikkeet tuntua jo aiemminkin, mulla tuntui jo rv 15+3

My Angels: Haluatko lähettää tuon rintojen kipeytymisviestin tännekin päin, mulla meinaa ei ole vieläkään kipeät?!?! Ja kohta pitäisi maitoa alkaa tihkumaan, niin ainakin kaikilla muilla huhtikuisten pinosta paitsi mulla. Oikeasti alan kohta epäilemään tätä mun raskautta oireettomuuden takia...Tulee aina niin kiitollinen olo, kun lukee sun viestejä liittyen teidän pieneen enkelipoikaan, välillä kun valittaa niin turhista asioista.Saisi olla tyytyväinen siihen mitä on saanut eikä ole joutunut kestää tuollaista. Sitä aina kuitenkin miettii, että millä ikinä voisi selvitä lapsen kuolemasta vaikka vielä ei edes ole omaa, tai siis tämä ADHD menijä täällä masussa, mutta niin kauan se ei vaan tunnu todellisesta, kun sen on oikeasti saanut omiin käsiinsä...

irtosora: toivottavasti sulle käy paremmin neuvolanvaihdon kanssa, kun mulle! Espoossa oli aivan huipputäti ja kun muutettiin lohjalle niin saatiin niin t***ä tapaus että. Olen vannonut että seuraavan muksun kanssa vaadin toista henkilöä, mutta nyt en enää jaksa alkaa vaihtaa. Inhottavaa vaan käydä sitten esikoisen kanssa siellä kun muutenkin on varmaan paljon epäselviä asioita ja tämä ei tiedä mistään mitään.

Tämä tyttö lähtee nyt miehen varaamiin hoitoihin eli kasvo, -jalka ja käsihoitoon, kivaa! Ja baby showerit oli muuten kivat, mutta esimieheni kehtasi pyytää minua ensi viikolla päiväksi töihin, kun todella kuulemma tarvitsevat minua, arvatkaa menenkö? No en....

Gatsu: Onnea ultraan, tulen heti tsekkaa hyvät uutiset kun kotiudun!

Oikukas
Laita tyyny masun alle nukkuessa, niin masun siteet ei veny ja lonkat säästyy. Sain tämän neuvon eilen noin 10krt baby showereissa, vaikka toistin yhtä monta kertaa, että mua ei satu mihinkään. Masu kuulemma venyttää kyljellä nukkuessa (siis loppuvaiheessa) sidoksia ja aiheuttaa lonkan luo kipuja.

Miikkis:
Mullakin on aina sykkeestä vaan yksi + eli älä ihmettele!
Enää muutama viikko rv 12, jolloin ehkä uskallat hieman taas huokaista helpotuksesta. Ai niin, liikkeistä olen kyllä saanut parhaillaan +++ ;)

malttamaton&prinsessa rv 33+1

Nyt kuunnelkaa tarkkaan **syvä huokaus** =) Oon niin mahdottoman kiitollinen tästä pienestä kultakimpaleesta ja nyt aion siitä nauttia täysillä.
Kaikki masussa siis hienosti, muru siellä mönkkäs kovaa vauhtia pää alaspäin. Selkäranka, reisiluut, sisäelimet ym. mahdolliset saatiin hyvin katsottua ja mitattua, kaverin painoarvio on 373g, hui :D Niin ja veikkauksen lääkäri heitti että meidän Elvi onkin Elvis :whistle: Huomenna taidan soitella 4d aikaa..

Miikkis Meilläkin merkataan + sydänäänistä ja sit liikkeistä ++ mikäli on vilkkaampi tapaus, niin kuin meillä :) Olitkos se sinä joka kyseli myös oireiden loppumisesta...mulla loppu joskus rv10-11 aikoihin etominen joten take it easy, kaikki on varmasti hyvin :heart:

malttamaton kuulostaa ihanalta noi hoidot ja vielä parempaa että mies on ne varannut. Rentouttavaa loppuiltaa =) Niin ja täältäkin vois irrota hieman painetta tisuista mikäli on tarvis :D

Repallako vielä ompelukerho jatkuu vai joko alkaa oleen valmista? Elämäni ensimmäisen kerran näin tänään kestovaipan livenä..nyt hoksaa jo paremmin et miten niitten kans pelaillaan :D

Eliisa tsemppiä ultraan ja positiivista mieltä sen odotteluun...niiiiin tuttuja tunteita noi kauhujutut ja pahimmat vaihtoehdot kun ittelläkin koko viikon pyöri mielessä mutta jostain aina tuli semmonen tunne välillä että kaikki on ja menee hyvin :heart:

Lämmin kiitos kaikille tsemppauksista, olette huipputyyppejä :heart:

Gatsu ja Elvis (vaikkakin niin vahva tyttöolo edelleen)

Meinasin etten enää kehtaa tänään ilmaantua...mut tulinpa kuitenkin :D Hiukan laiska päivä tänään :whistle:

Gatsu: Ompelusessiot senkun kiihtyy vaan...oon vasta tehnyt verhot,hoitopöydän päällisen,äippälaatikon rimpsun ja tänään olis pitänyt valmistua pinniksen pehmuste,mutta niinkuin sanottu laiskattaa,niin huomenna vasta. Sen jälkeen alkaa se vaipparumba,missä kyllä kestää....
Niin ja onnea hei ultrakuulumisista,ihanaa että kaikki on kunnossa :heart:

Viuhkis: Me ollaan oltu ja ollaa varmasti kaikki yhtä "typeriä" kuin sinäkin, ei uskalla tavallaan myöntää raskautta,ettei kukaan ota pois :ashamed: Joten ihan rauhassa muina miehinä oot täälä meidän seurana ja listataan sitten kun oot valmis. Ymmärretään kyllä :hug:

Repa ja kutvonen,edelleen rv 30+2

irtosora Toivottavasti uudessa neuvolassa on yhtä mukavaa! Ihanasti alkaa sulla olla viikkoja!

oikukas Eihän noista peloista kovin helpolla pääse. Koita nyt kuitenkin lepäillä ja ottaa rennosti, muutamassa viikossa teillä on jo pieni nyytti :heart:

viuhkis Kaikki täällä varmaan tajuaa ton pelon. Ei sun tarvitse kirjottaaksesi listalla olla =) Me ei miehen kanssa uskalleta juuri puhua ääneen tästä raskaudesta. Sitten meille on tullut kaikenlaisia kummallisia kiertoilmaisuja :D Kyllähän se tyhmältä tuntuu, mutta jos omaa oloa helpottaa, niin mitä sitten, kun ketään se ei satuta =)

gatsu Onnea hyvistä ultrauutisista :heart: Nauti tosiaan ihan täysillä, kannat kuitenkin pientä ihmettä masussasi! Eikös se jos joku ole juhlimisen arvoinen asia!!!

MyAngels Pieni enkelisi varmasti ymmärtäisi, mikset haudalla niin usein käy juuri nyt. Minä en jotenkin voi edes käydä mitään keskenmenopalstoja lukemassa, kun tuntuu liian pahalta Sinulla suru on varmasti vielä suurempi, kun raskaus eteni niin pitkälle. Tee omien tuntemusten mukaan, äläkä pakota itseäsi mihinkään!

Tänne ei ihmeempiä kuulu. Mulla oli alkuun oireena sitä menkkakipua, mutta se hävisi tosi nopeesti kokonaan ja tietenkin olin sit kauheen huolissani, et mihin se hävis, kun esikosen aikaan se jatkui aika pitkään. Nyt se tullut takasin, on parina päivänä tuntunut ihan kunnolla. Arvatkaapa oonko nyt huolissani sitten siitä :ashamed: Välillä on myös tosi huono olo ja välillä ei mitään.

On kyllä vähän hermot pinnassa, kun esikoinen on lopettanut lounaan ja päivällisen syömisen kokonaan. Sen lisäksi on nyt muutaman kuukauden herätellyt öisin. Ja purinpa vielä äsken TAAS itseäni poskeen. Koska saa mököttää :/

Gatsu: Onnea hienoista ultrakuulumisista! Kyllä tuo pienen näkeminen ruudulta aina tuo varmuutta olotilaan.

tapsu85: huonoon päivään :hug:

viuhkis:kaikki täällä ymmärtää sun "listautumispelon". eikä pidetä sua typeränä. Me alettiin varmaan vasta muutama viikko sitten puhumaan, että kun vauva tulee, aikaisemmin se on aina ollut, että jos vauva tulee... Ja eihän mikään ole vieläkään 100% varma, että kaikki menee hyvin. Ei auta kun toivoa kovasti!

repa: mulla on kanssa ompelu urakka meneilleen, mutta mun taidoilla ei tehdä muuta kuin lakanoita. Suurin osa kaupan pussilakanoista on tuohon jättipeittoon mikä tuli äitiyspakkauksessa (mihin vauva hukkuu), mutta sain kaverilta ihanan pienen 70x80 kokoisen peiton, joka menee kivemmin pinnikseen. Mutta kaikki lakanat mitä siihen olen löytänyt, on mun mielestä niin kamalia etten ole halunnut ostaa. Joten ostin valkoista ja mustaa lakanakangasta, joista olen sitten itse ommellut pussilakanoita.

Tänään pitäisi lähteä illalla syömään ja ulos kavereiden kanssa, vähän vaan laiskottaa. Tiedän, että sitten olen tosi tyytyväinen, kun ravintolaan pääsee. Ei vaan tuo laittautuminen ja kivojen vaatteiden etsiminen kaapista kiinnostaisi. Musta on siis jo nyt tulossa tuulipukuäiti vaikka vauva ei ole edes syntynyt vielä. Verkkarit ja lenkkarit on vaan niin paljon mukavammat päällä, kun pillifarkut ja korkkarit. Miehelle aamulla valitin, että pitäisikö mun perua, mutta hän oli sitä mieltä että ei ja lupasi mun kanssa etsiä jotain kivaa päälle pantavaa kun pääsee töistä.
Ai niin, mun kroppa tajuaa sittenkin olevansa raskaana eli nyt on harjoitussupparit alkaneet, viime yönä jopa heräsin yhteen :laugh:

malttamaton&prinsessa rv 33+2[/b]

Heips!! Se on perjantai :wave:

Voi kiitos ihanaiset onnitteluista ja siitä suurenmoisesta tsempistä mitä olen täällä osakseni saanut, ilman teitä varmaan tulisin hulluksi :hug: KIITOS :flower:

malttis: Ihana kun huolehdit musta, olet kanssa ajatuksissani päivittäin :hug: Ja onnea ekasta harjoitussupparista :flower: . Miten masu jaksaa? Vieläkö tyttö pistää mamiin liikettä? ;) No juu, kyllä tuollainen pienempi peitto on varmasti parempi alkuun, jaksamista ompeluun ja puuhasteluun. Älä kuitenkaan rasita itseäsi liikaa :whistle:

Gatsu: Aivan mielettömän hienoa!! Onnea todella paljon upeasta ultrasta ja pikku "elviksestä" ;) :heart: Kuinka varmuudella lääkäri veikkasi poikaa?

Viuhkis86 kuten malttis sulle jo laittoi niin ei kukaan pidä sua typeränä. vaan me kaikki ymmärrämme sua todella hyvin että pelkotiloja tähän raskauteen liittyy. Täytyy vain jaksaa uskoa, että tämä masukki on teille suodaan ja huokaista yläkertaan aika-ajoin :hug: Jaksamista!! :heart:

Ihanaa, Irtis pääsee muuttamaan, onnea uuteen kotiin :heart: kuulostaa aivan ihanalle vauvan paikalle :flower:

Repalle laitoin yv:llä pari kyssäriä

Eliisalle voimia ja lepoa, tulehan kertomaan sitten ultrakuulumiset :heart:

(.) Täällä pari päivää taas ollut todella inhottavia kasvukipuja, sekä menkkamaista että vihlontaa. Mutta onnellinen näistä oireista olen, ehdottomasti!! :heart: Askartelin toissapäivänä sen yhden ultrakuvan valokuvakehykseen, siinä mussukka on sivusta päin ja pää, kädet, masu ja jalat näkyvät hyvin. Eilen tuli myös postissa lausunto ultrasta mutta en enää muista mitä siinä oli, yx lause jäi vaivaamaan. Laitan sen huomenna tänne teille aprikoitavaksi :D
Nii-i, pari viikkoa vielä siihen hetkeen että "eka" etappi on saavutettu, aika tuntuu matelevan. Onneks ensi viikolla jälleen ultra äippäneuvolassa, joten saan taas nähdä mussukan :heart: Ja sit oonkin pääsiäisviikon talvilomalla ja sit tuleekin jo np-ultraan kutsu. Hui :o
Ainii, kenellä on tullut raskaudessa järkyttäviä päänsärkyjä?? :attn: Mulla on ennen ollut migreenejä, mutta niitäkään ei ole esiintynyt varmaan vuoteen, paitsi nyt on ollut jo 1,5 viikon sisällä 3 kunnon päänsärkyä :o

Miikkis: Tottakai aina huolestuttaa jos susta ei kuulu mitään eli kiva kuulla että kaikki hyvin :hug: Kohta sulla voi jo alkaa housutkin kiristää masusta ;) Muista nyt ottaa niistä ultrakuvista kopiot, olen kuullut et ne haalistuu ajan kanssa, jos ei ole sille paremmalle paperille otettu. Meillä kaikilla taitaa aika madella, odottavan aika on niiin pitkä...Olen kuullut tosi monelta, että jos on taipumista migreeniin, niin raskausaikana saa kyllä niistä kärsiä niistä, koska hormonivaihtelut aiheuttaa eli jaksuja! Masussa on vieläkin yhtä vilkasta kuin ennen, mutta on jännän näköinen kun on (mun ja miehen mielestä ) laskeutunut tosi reilusti, ensi viikolla on neuvola niin sitten kuulee asiantuntijan mielipiteen asiasta.

Miikkis:Laitoin sulle vastauksia takasin.... =)
Noista päänsäryistä,mulla ei oo koskaan ollut mitään migreenejä,hirmu vähän särkenyt muutenkaan päätä. Mutta tässä raskaudessa joskus rv 14-15 aikoihin jomotteli useastikkin,en tiiä miksi,meni sitten ohi. Kaverilla oli ihan kunnon migreenit viime raskaudessaan
. Kai se ihan normaalia on =) Sit juhlitaan kun on eka etappi täynnä :D

Malttamaton:en ole ajatellutkaan tota peittoasiaa,pitäs varmaan jostain haalia pienempi ja tosiaan lakanoitakin ois hyvä tehä. Halvemmaks tulee kuin ostaa kaupasta =)

Nyt tää joutuu kiirehtimään,palaan tod.näkösesti illemmin =)

Repa ja kutvonen rv 30+3

Tässä on teille nähtäväksi minun masuni tältä aamulta (vähän huono kuva kun yleensä mies ottaa, nyt siis itse tähdätty ) ja kuva meidän vauvan sängystä, jos joku ihmettelee mustaa pussilakanaa...

http://www.aijaa.com/v.php?i=1716506.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1716507.jpg

repa:
Huomasin vain tuon ongelman kun yritin tunkea sitä isoa peittoa tuohon sänkyyn niin oli hieman hankalaa ;) Ja kun tykätään aikalailla yksivärisistä jutuista niin ei oikein löydetty mieleisiä lakanoita...

Malttamaton: Onpas hieno sänkyviritelmä vauvalle =)
Meillä on valkoinen toi pinnis,sellasilla kaarevilla päädyillä. Ja just sain valmiiks nallepuh kuvioisen pehmusteen siihen. Eli melko värikästä taas meillä :D Mutta tohon kävis nyt nimenomaan yksväriset pussilakanat ja aluslakanat,ettei tuu värien ja kuvioiden sekalmelska. Tykkään jostain syystä vaaleenkeltaisesta tosipaljon. eli valkoista tai vaaleenkeltaista pitäs mehtästää... Alkaa vaan paniikki iskemään että kerkeekö tässä kaikki tehdä :o Mulla ei oo mitään vaatteitakaan vielä pestynä yms...

Hiljaista pitelee palstalla...minnes kaikki on karannut :wave:

Viuhkis, toki saat olla mukana vaikkei listalla tietoja ookkaan =) Mietin eka että onko mulla mennyt niin ohi etten oo sua älynnyt listalle laittaa :whistle:

Repa, ei voi kun ihailla tota sun vauhtia millä ompelet hienoja juttuja =) Itsekkin aina mietin et olis kiva tehdä jotain omin käsin, sisustusjuttuja ym. mutta mukamas aika ei riitä ja sit en luota taitoihini niin paljon :D koulussakaan en ollut hirveen näppärä käsitöissä...

Miikkis, päänsärky oli erittäin tuttua täälläkin juuri samoilla viikoilla =) Kun kyselin sukupuolta ultrassa niin lääkäri sanoi suunnilleen näin "kyllä täällä pieni kohouma näkyy mikä voisi viitata poikaan mutta tämä on vaan veikkaus enkä sitä mihkään kirjoita tai sanele" sitten hän esitteli että tuossa voisi olla pippeli ja tuossa kivekset :D mutta katsotaan mitä 4d sanoo seuraavaksi..

Eliisa, tehdäänkö sit heinäkuussa TAYSiin treffit ;) oliskin hienoa jos satuttas sinne samaan aikaan!

Malttamaton, kauniin sängyn oot laittanu valmiiksi, kelpaa tulokkaan siinä köllötellä =) Onnea myös siitä ensimmäisestä harkkasupparista :D

(.) Meillä olikin kurjempi päivä eilen...pappa nukkui pois kunnioitettavassa 90v. iässä. Nyt onkin sitten silmät turvoksissa ja pitäisi kohta lähteä mummulaan miettimään hautajaisia :'(
Masussakin oli hiljasta eilen mutta illalla ja nyt aamulla taas mylläkkä on käynnissä :)

Kiitän myös ru-uutisten onnitteluista :heart:

Ja hyvää naistenpäivää kaikille :flower: !

Onnea uusille plussaajille ja ultrassa hyviä uutisia saaneille :heart: !

Gatsulle
:hug: ja osanotto Papan poisnukkumisen vuoksi!

En oo tänne vähään aikaan kirjottanukaan, alkaa mun raskaus olla niin loppusuoralla et tulee mielummin valiteltua tonne maalismasuihin kun ollaan siellä kaikki samassa tilanteessa. Ni en oo teitä viittiny rasittaa väillä loppuraskauden v*tutuksilla ym...

Mua on supistellu välillä aika kovaakin ja monta kertaa on jo luullu et lähtö on ihan käsillä, mut ei :headwall: Taitaa Muru haluta pysyä yksiössään vielä tovin... Kävely alkaa olla muklla jo kovin kivuliasta, tuntuu et alapää aukee koko ajan enemmän joka askeleella, vatsaa vihloo, juilii, polttaa, samoin selkää. Öisin kiusaa kauhee närästys, pissaralli ja kivut sängystä noustessa... Huomenna laskettuun enää viikko et eiköhän vauva sieltä viimeistään kolmen viikon päästä ole jo ulkona.

Eli tällasta tänne. Tässä vaiheessa sitä on jo niin omanapainen, että vaikka oon kaikki teiänkin tekstit lukenu ni en edes muista mihin pitäis kommentoida :ashamed:

Mutta ihanaa viikonloppua kaikille jokatapauksessa, nauttikaa oloistanne vielä kun ette oo tällaisia valaita millä kaikki maailman ongelmat :kieh:

:heart: :Ninni ja Muru 38+6

Olenkin oikein harvinaisen aktiivina ollut tän viikkoa :D

Gatsulle osanotto papan poismenon johdosta :hug:

Mulle toi ompelu on melko arkipäivää, vaikka täytyy myöstää että ennenkuin alotin tämän urakan oli tovi vierähtänyt,kun viimeks ompelin muuta kuin korjaushommia :ashamed: Oon toiselta koulutukseltani pukuompelija,sieltä ajoista jäänyt veriin =)

Ninnille jaksamista viimeisiin raskausviikkoihin,eihän sitä koskaan tiiä milloin muru sieltä putkahtaa :heart:

Mulle ei mitää ihmeitä,tänään ajattelin pitää konevapaan päivän.Jos vaippoja leikkais valmiiksi,mutta ei muuta....Se olis saunapäiväkin,ihanaa =)

Repa ja kutvonen rv 30+4

Yhteistyössä