***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siellähän se jumpsutti :heart: nyt on taas paljon parempi mieli kun sai jotain konkreettista tietoa =)
eli siis neuvolakäynti oli tänään, sykkeet oli n 150 paikkeilla, mullakin vihdoin oli paino lähteny noususuuntaan, jopa kilo lisää tullu =) paineet oli 116/74 ja hb 122 että ihan hyvällä mallilla kaikki, rakenneultra varattiin 13.3 sillon viikkoja 18+6, ei oo pitkä aika enää siihenkään =)

miikkis voihan niitä oireita olla paljonkin alusta asti vaikka olis vaan yks pieni, mutta varsinkin jos sulla molemmat on siellä kasvamassa =) mulla kans on välillä huimausta paljonkin, tosi inhottava tunne.. mutta onnea kunnon oireista :D

tapsu mulla on ollu kaikissa raskauksissa ihan alussa kauheet selkäsäryt, että pitäis olla hyvin normaalia =)

myangels onhan sulla hyvin jo oireita, mulla ei ollu alussa mitään muuta kun palelu ja väsymys =)

äitee muista nyt lepäilläkkin :)

mimuli kyllä se ikävä kyllä on se pelko kokoajan läsnä, se vaan on pakko jostain etsiä se uskallus ja yrittää ottaa päivä kerrallaan, onnea uuteen yritykseen, toivottavasti onnistuu pian ja kaikki sujuu hyvin :hug:

tsemppiä kaikille loppusuoralla olijoille =)

huhuilenpas täälläkin puolella että mihin aurinkoenergiaa on kadonnut, toivottavasti kaikki kunnossa

nyt pitäis lähteä jotain syömään, ei vaan oo kaapissa oikeen mitään mitä tekis mieli, mutta pakkohan se jotain olis löytää..
itellä alkaa onneks flunssa helpottaan mutta lapset yskii vielä kauheesti

eliisa ja pikkuruinen 15+1

Heipä hei,

Kiva kuulla että Eliisalla ja masukilla neuvolassa kaikki hyvin.

Arskaa ja EevaRouvaa minäkin olen kaipaillut..? Huuhuu :wave: .
Äitee muistaa sit kans huilia siel koko viikonlopun ;) .
Nauttikaa muutkin mahoistanne!

-A- *lyhytsanaisena ja väsyneenä* |O

Eliisa Kiva että neuvolassa kaikki oli hyvin!

Ninni Olisikohan se synnytys lähenemässä, jee =) musta tuntuu että vielä ikuisuus pitää odottaa...

Täällä takana huonosti nukuttu yö :( Illalla väsytti ihan kauheasti ja menin nukkumaan klo 22, mutta sitten heräsin klo 1 ja masussa oli niin kauhea mekastus ettei ikinä ennen. Yritin rauhoittaa menoa vaikka millä, mutta ei. Siinä sitten väsyneenä aloin miettimään/stressaamaan kaikkea mahdollista vauvaan liittyen, että mitä kaikkea voi vielä mennä pieleen yms. ja työjuttuja: 2 vkoa töitä jäljellä ja aloin stressaamaan, että miten ihmeessä saan kaikki duunijutut hoidettua. Vihdoinkin klo 6 nukahdin uudestaan, kun "varastin" miehen käden masun päälle, niin kummasti tyttö taas rauhoittui. Mutta meno jatkui niin kovana aamulla, että nyt mulla on mahanahka oikeasti arka?!?

Helou..

Eliisalle onnittelut onnistuneesta neuvolakäynnistä :heart:

Malttamaton,täällä myös valvottu kolmesta lähtien yö :ashamed:

Niin,onko kellään "kokeneella" tietoa kuinka vakavasti on syytä ottaa kivuttomat supistukset kun niitä tulee tiheään?Eilen töissä alkoi ja yöllä vet joka kerta mahan kireäksi kun käännyin selälleni. Mitään kipuja tosiaan ei oo,mutta sellasta vihlomista aika ajoin tuolla alhaalla...en tiiä kyllä liittyykö varsinaisesti noihin suppareihin.
Koitin soittaa nla tädille tänään,mutta sillä oli lomap. ja kukaan ei ottanut puheluita vastaan. Sit soitin työterveyteen terkalle joka pisti mut kesken työpäivän kotio ja huomisen saitsua. Nyt on kyllä helpottanut,mutta aika useesti kyllä vetää pinkeeks massu. Maanantaina soitan neuvolaan uudestaan ja kysyn mitä mieltä täti on aiheesta... On mulla siis aikasemminkin näitä kivuttomia ollut,mutta ei näin useita päivässä... No onneks kutvonen on taas ollut vallattomana,ei ainakaan sillä ole hätiä :D

Repa ja kutvonen rv 27+3

teille, vastauksistanne ja kiitos rohkaisevista sanoista. Asia on kai vain niin, että on vain uskallettava ja olen kyllä valmis ottamaan sen riskin, että taas petyn ja suren. Olen kuitenkin varma, että myöhemmin surisin enemmän sitä, jos en edes yrittänyt.
Teille kaikille onnea odotukseenne! Toivon, että joskus voin liittyä vaikka tänne seuraanne.
Terveisin Mimuli

Pikaisesti vaan Repalle piti kirjoittaa :wave: Eli noista suppareista - neuvolatäti on mulle sanonut, että harvoin kivuttomat supistukset tekee mitään kohdunsuulle. Mutta totta kai kannattaa ottaa rennosti jos niitä tiheään tulee. Ja asiahan on syytä tutkia jos eivät rauhoitu levolla. Ja tuosta selällään olosta: mä olen jo piiiitkään vältellyt selälleen menoa, koska supistaa aina ja neuvolatätin mukaan ihan tavallista että näin tekee.

Mulla on välillä päiviä kun herkästi supistaa, esim. kun lapset temuaa vieressä sohvalla tai viileä käy tai sitten ton rakon täyttymisen kanssa... Toivon tosiaan etteivät tee mitään, kun mulla ei sitä kaulaa niin kovin ole muutenkaan :/ Ja välillä se ahistaa tosi paljon ja mieli on maassa kun pelkään... Mutta olen yrittänyt rauhoitella itseäni sillä, että kaipa olisi kipuja jos hommat oikeasti etenisivät "liikaa" tuolla alakerrassa. Mutta voi että kun olisin jo pitemmällä - nyt on taas vähän sellainen itku-olotila :'( :headwall: :laugh:

Mutta siis nyt meni vähän ohi - piti sanomani Repa että tuskinpa sulla on huolen aihetta, ihan kuuluu asiaan nuo kivuttomat supparit!

stoppis 23+4
p.s. Repa sulla on sellaiset viikot, joita aina kattelen, että oispa jo tuolla menossa :) Oot sen 4 vkoa edellä, mikä on silleen ei-hirveen-kauheen-kaukana-mutta-oi-kuitenkin-niin-paljon-turvallisemmilla-vesillä :whistle:

Ninni ihana vatsa :heart: Tuollaisen kun jo saisi. Nämä raskauden alkuviikot on todellisia piinaviikkoja. Toivon, että osaan edes jossain vaiheessa nauttia tästä raskaudesta

tapsu vasta 4+3

Ihana massu Ninni,mulla taitaa olla samanmoinen vaikka tuun näin paljon perässä :laugh:

Stoppis,aika kulkee nopiaan,kohta saavutat mut...paitti et sit oon jo karannu :laugh:

Täytyy sanoo että tää lepo kyllä auttaa... mutta pentele jos joutuu töistä jäämään jo nyt,mutkistaa monia asioita :/ Mutta tietty vauva on tässä tärkein... Täytyy maanantaina kysellä neuvolantädin mielipidettä,lekuri olis 27 päivä,et viimeistään silloin selviää tekeekö nää mitään...

Nyt sit vaan täällä kotona hissuksiin muhitan...jos ommella yrittäis,niin olis jotain hyötyä minustakin =)

Repa ja kutvonen 27+4

Repa! Anteeksi kun tänne tungen! Olen siis itse vielä tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa edelleen, mutta aina välillä tännekin kurkin ja haaveilen tänne puolelle pääseväni kohta itsekin :) . Mutta siis asiaan.

Kannattaa lepäillä ja ottaa rauhallisesti niiden supistusten kanssa! Mulla alkoi esikoista odottaessa juuri noilla viikoilla kivuttomat supparit, jotka sitten vähän myöhemmin lyhensivät kohdunkaulaa. Jouduin jäämään sairaslomalle, mutta levon ja supistusten estolääkitysten myötä poika syntyi melkein täysiaikaisena eli kaikki meni kuitenkin hyvin.

Tarkoitus ei ollut pelästyttää, mutta mä vaan koin silloin, että noita kivuttomia suppareita vähätellään ja lääkäritkin tuntuivat olevan ylllättyneitä, kun kohdunkaula olikin lyhentynyt. Eli lepää, lötköttele ja pötköttele ja ennenkaikkea pyydä päästä ultraan! Sitten jos ultrassa kohdunkaula on kunnossa, niin lepoa ei tarvita. :hug: Todennäköisesti sulla on kaikki oikein hyvin! :hug:

Sonja,ei mitään anteekspyyntöjä...onhan tää sunkin palstas kohta ;)

Mun siskohan on synnyttänyt ennenaikaisesti ja kaikki lähti kivuttomista suppareista,et ei ne tosiaan mikään leikin aihe ole....
Mutta tiedä sitten paneeko ne saikulle jos ei tosiaan tee mitään kohdunsuulle,mutta tuntuu niin kovin ikävälle? Mietin tässä vaan että jos ne töissä aina yltyy,niin melko hankalaksi menee työnteko,kun jalkojen päällä koko ajan ollaan...no täytyy toivoo ettei niin käy...

sunnuntaita vaan kaikille
pakko jotain kirjotellakun repa niin ihanasti huhuili :D

tajuton väsymys vaivaa, heräsin viime yönä neljältä kun pikkukoira rupes ramppaan ympäri kämppää, sil on tullu joku taantumusvaihe tossa sisäsiisteydessä, yöllä aina on liri lattialla, vaikka pitkään oli jo ihan siisti, äääh tosi ihanaa.....
juu että ei oo kauheesti tullu nukuttua ja yöllähän tietty alkaa ajatteleen kaikkia kauhujuttuja mitä vielä voi tapahtua, alko se rakenneultra jännään kauheesti, no ei se auta kun ootella ja onneks yöllä tuntu pari pienen pientä muksausta =)

repa mut ainakin laitettiin ihan saikulle kivuttomien supistusten takia sillon kun poikaa odotin, kun ne ylty aina rasituksessa, mutta eihän ne välttämättä mitään aiheuta, kyllä se neuvolalääkäri sit osaa ohjeistaa ja niinhän sitä sanotaan että ne supistukset on merkki siitä että pitää rauhottaa tahtia, et koita nyt vaan lepäillä ja näpyttele tänne jotain meidän iloks =)

ninnillä on ihana masu =) sais mullakin kasvaa jo vähän enemmän, että näkis ees selkeesti mistä mahasta on kyse =)

ja taas on nälkä, mitähän sitä nyt keksis, muut mussuttaa tuolla sipsejä mut niitä en kyllä halua, ei yhtään tee mieli

:wave: eliisa ja pikkuruinen 15+3

Heips!!! Kai tota viivaa vois jo plussaksi kutsua... Tänään ois viikkoja huimat 3+6!!! :heart: :heart: Ihana kun pääsee vihdoin takasin tänne odotus-puolelle!
Vielä en uskalla kyllä pahemmin tuuletella, mutta ihan pikkuisen onnenkiljahduksen olen
kyllä jo hihkaissut.

Eli heippa vaan kaikille! Suurin osa onkin jo tuttuja nikkejä!

Jee Julietta!!! Onnea plussasta ja tervetuloa meitin remmiin :heart: Tarriksia pikkuiselle :heart:

Eliisa: Missä vaiheessa jäit saikulle silloin aikanas niiden kivuttomien suppareiden takia ja kuinka pitkäks aikaa...äippälomaan asti?

repa ekan kerran olin jo saikulla pari viikkoo jo viikolta 14+jotain lähtien siitä eteenpäin kävin aina välillä kokeilemassa mutta aina ne vaan alko uudestaan, lääkärit oli sit sitä mieltä ettei riskeerata turhaan, mutta työ olikin kyllä ihan pelkkää fyysistä raatamista, kokoajan piti kantaa, kaivaa, riuhtoa, repiä, kyykkkiä ja kumarrella.... oli kyllä vähän pönttö olo olla vaan kotona mutta en sit kuitenkaan uskaltanu ottaa sitä riskiä, eikä mun työsopimus ees ois jatkunu kun johonkin 26 viikolle, oli siis vaan sellanen lyhyt pätkä..
mutta toivottavasti sun tilanne selkiää =)

Heippa kaikki kamut!

En ole oikein edelleenkään jaksanut käydä lukemassa saati kirjoittelemassa, päivät kun menee yh:na aika vauhdilla :'( Eli meidän surullinen tilanne jatkuu, tosin parempaan päin mennään, mies osallistuu kuitenkin paljon esikoisen hoitoon, nytkin on kanssaan veljellään kylässä ja aamulla oli jumpalla.

Viikkoja en muista paljon on nyt. 22+ tai 23+. Ens viikolla neuvola, siellä kai selviää? :D Rakenneultrassa tammikuun lopulla oli kaikki hienosti ja poikaa povasivat meille (eli toista sellaista). Kiitollisena otan vastaan mitä annetaan, kunhan olisi terve. Ei näkynyt mitään merkkejä, jotka olisi voinut viitata kehityshäiriöihin kun np-ultrassahan oli turvotusta 2.6mm niin katsovat rakenneultrassa tarkasti kaikki sellaiset, jotka voisivat vielä viitata johonkin hämärään.

Mullakin on aika paljon kivuttomia, harjoitussuppareita, mutta ei ne ainakaan ekassa raskaudessa mitään tehnyt, 10 päivää yliaikaisenakin oli kaikki paikat kiinni, kovat ja täysin epäkypsät :kieh:

JA ONNEA IHAN MAHOTTOMASTI!!
s065.gif
p020.gif

Johan se oli teidän vuoro plussata!
a010.gif
a015.gif

Hirmuisesti tarrasukkia pienelle matkaan!!!
h055.gif
Ota kaikki ilo ja riemu irti!!
f045.gif

Repa: Mulla oli enkelimme aikana kivuttomia suppareita rv 16 lähtien. Töissä pitää hirveesti nostella, joten saikulla olin aina välillä.

ON: JEAH! Täällä on alkanut pahoinvointi
a015.gif
Aivan kuin kestokrapula olisi päällä,
k025.gif
MIKÄ ON IHANAA!!
b020.gif

Väsy on myös aivan jotain kamalaa
b010.gif
ja nälkä myös
e040.gif
a040.gif
a025.gif
b010.gif

TAI EI SIIS KAMALAA, VAAN KAMALAN IHANAA KUN ON OIREITA!

Eilenkin söin ennen saunaan menoa lämpöisen ruoan. Kesken saunomisen mieheni joutui sitten hakemaan mulle "ensiavuksi" viinirypäleitä joita vedin saunan lauteilla kaksin käsin menemään
e040.gif

Ensi viikko pelottaa silti. Oon torjunut näitä oireitani, kun pelkään että ensi viikon hcG arvo onkin madaltunut, eikä ultrassa löydykkään sydämen sykettä...
a050.gif

No, toivotaan parasta ja pelätään pahinta
d030.gif

Hassua kun toinen minä päässä sanoo että kaikki on hyvin, ja toinen minä käskee olla varuillaan silti. Äh, inhottavaa...
c020.gif

Heippa kaikki!

Käsitinkö ton ketjun oikein..helmikuussa plussatestin tehneille.. no tää on tosi tosi aikaista kun vasta tänään tein ja vasta hailakan hailakan plussan..etten vielä tänne änkeä. hui!!
mutta ihana nähdä tuttuja nikkejä paljon... :heart: en tiedä muistaako kukaan minua..on tässä puol vuotta menny keskenmenosta ja yritystä melkein saman verran takana... :snotty:

tosiaan ihan vain koputtelen tänne, toivottavasti saan liittyä joukkoonne myöhemmin iloisesti.. :saint:
siis muistan hyvin tiniin, eevarouvan, repan, irtosoran, eliisan... tuolta edelliseltä palstalta... voi juku ois mahtia päästä teidän joukkoonne takaisin!! kuka oli 25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset-palstalla josta sitten joutui km:n jälkeen kuumeileviin...onko muita niin kaukaa tulevia??

voi, onnekasta odotusta teille kaikille ja mukavaa viikon alkua!! =)

Yhteistyössä