Keskenmenon jälkeen haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tsemppiä Ilonalle täältäkin päin. Hyvin siellä kaikki on ja kohta on onneksi tiistai, niin pääset asiaa miettimästä! Ja jos Tilkku uskaltautuu testaileen tiistaina, niin sitten tiedetään tilanne sielläkin. Kyllä tämä on oikeesti aika ovelaa, miten kovasti sitä jännittää toisten puolesta, ja todella toivoo että jokainen saisi raskauden kokea onnellisesti loppuun saakka. Kun itselläni on jo nuo 4 ihanan raivostuttavaa ipanaa, niin ymmärrän vasta nyt km:n jälkeen kuinka onnekas olen saanut ollakkaan, kun mitään ongelmia ei aiemmin ole ollut.

Mun mielestä sitä foolihappoa suositellaan nykyään täälläkin jo ennen raskautta, mutta noiden 3 ekan aikaan siitä ei mitään vielä puhuttu. Nelkku sai alkunsa niin pikaisesti pillereiden jättämisen jälkeen, ettei siinä ehtinyt ravintolisiä ajatella, eikä kyllä ollut silloin tietoakaan asiasta. Ehkä tällä kertaa kuitenkin syön sitä, ihan varmuuden vuoksi =) Nämä suosituksethan tuntuu muuttuvan vuosi vuodelta, joten varmasti myös terveellä järjellä pärjää pitkälle, mutta toki km:n jälkeen sitä haluaisi jotenkin "varmistaa" seuraavan raskauden onnistumisen, vaikka tietääkin että mitkään poppakonstitkaan ei auta jos se kesken menee..Ja teillä joilla on useampia keskenmenoja niin voin vain kuvitella niitä pelkotiloja..Huh. Mutta positiivisella asenteella naiset, sillä mennään eteenpäin.

Vuoto on mulla ilmeisesti nyt kokonaan finito *koputtaa puuta*. Tosin luulin niin jo alkuviikosta, kunnes hulahteli taas. Mut nythän tuo on jo useamman päivän pysynyt poissa joten elimistö alkanee toipumaan =)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Toivottelee Sarppa, joka täällä odottelee miehen työraporttia puhtaaksikirjoitettavaksi vielä tälle illalle/yölle...

Kiva, että J-R ja Sarppa ovat päässeet jo vähän haaveilun makuun takaisin :) Vaikuttaa siltä, että meillä kaikilla alkaa jo pikkuhiljaa elämä voittaa, vaikka niitä takapakkeja aina välillä tuleekin edelleen :(

Mua vaan alko niin ärsyttää lauantaina, kun luulin että tuo vuoto oli nyt sitten kokonaan loppu niin ei perkule. Se alkoi uudestaan semmosena haaleena ja näyttää siltä, että on siis vanhaa verta vielä jäljellä. Eka luulin, että menkat alkaa ja ihmettelin tuota tuhruttelua, jota mulle ei koskaan ole edes ennen kuukautisia. Ihme homma.. olin ajatellut, että menkat alkaa tän viikon lopulla tai ens viikon alussa.. saapa nähä mitä tässä kropassa oikein tapahtuu :/

Ilona: Toivottavasti pahat aavistukseni osuvat väärään tällä kertaa. Voimahali täältäkin sinulle! Nyt on varmasti todella pahat hetket käsillä. Muistan kuinka itse kontrolliultraa jännitin edellisen illan niin, ett toivoin, että oltas sittenkin otettu se aika jo maanantai-iltaan, ettei tiistaiaamuun tarvis odotella. Olen olkapäälläs.

Kiitos varmennuksesta, että foolihappoa kannattaa ottaa jo raskautta suunnitellessa, eli eiku foolihappopurkeille nyt vaan kaikki!! Siitä olen varma, ett foolihappoa määrätään jo parikin kuukautta ennen suunnitellun raskauden alkua jos perheeseen on aiemmin syntynyt lapsi, jolla on ollut selkärankahalkio, eli kyllä foolihappoa ainakin tuon oireyhtymän ehkäisyyn käytetään.

Täältä nyt kun juttuja luin, että kaikki kannattavat yhden kierron odottamista ennen uuden raskauden yrittämistä, sain jo kylmiä väreitä, kun tuli eilenaamuna ukko petipuuhiin houkuteltua, ja tietenkin ilman kondomia. Hassua, ett tässä nyt yht'äkkiä pitäs alkaa pelätä, ett oliski raskaana ku sitä on aiemmin nimenomaan toivonut, mutt Tilkku kiitos siis lohduttavasta ajatuksesta, ett ei raskaus alakaan, jos ei kropassa ole kaikki kunnossa. Näin nimenomaan eilen aamuna ajattelin, ett jos kohtu ei ole valmis, niin eipä siellä mitään sitten tapahdukaan ja jos jotain tapahtuukin, niin sitten on paikat kunnossa ja that's it. Keskiviikkona tulee kaavinnasta 2 viikkoa ja viimeisinkin tuhruttelu loppui perjantaina, joten lauantaina saatoin jo käydä järvessä uimassakin, ja tietenkin mökkiviikonlopusta piti kaikki ottaa irti ku se pippelinvarsiki oli siinä niin lähellä :)

Hansu: Toivottavasti kroppas nyt salaisuutensa paljastaa ja saat selvyyden tuhruttelun syyhyn. Mulla otti koville jo toi viikon tuhruttelu kaavinnasta seuranneen runsaamman vuodon jälkeen. Luulisin, ett mullakin on haalee aavistus miltä tollanen tuntuu. Minä olin jo viime viikolla hermostua ku tuhrutteluki oli pari päivää pois ja sit palas, mutt pe-iltana koin suorastaan ihmeen, ku istuin TV:tä kattomassa ja yht'äkkiä meni kropan läpi kuin lämmin aalto ja sit naps! loppu tuhrutteluki siihen iltaan. Tiedän, ett ei tuollaisia voi tuntea, mutt mulle ainakin oli helpotus jo sen jatkuvan viluilun loppuminen. Tosin hetken ehdin jo ajatella, ett tältäkös ne kuumas aallot tuntuu ja se vasta surullista olis :(

Ilona81 - Tsemppiä huomiseen ultraan! Sydämeni pohjasta toivon ja uskon että siellä on kaikki hyvin :)

J-R - Hienoa että olet jo toipumaan päin niin henkisesti kuin fyysisestikin. Kohta olet meidän muiden mukana jännäämässä ;)

Ottis - Kyllä mekin harrasteltiin petipuuhia ilman ehkäisyä ennen ekoja menkkoja. Olen samaa mieltä että ei se raskaus ala jos kroppa ei ole vielä valmis.

Hansu78 - Höh, ärsyttävää tollanen! Jos ne oliskin menkat.

).( Täällä kai tikutettu ovis :)))) Tai viiva oli ainakin paksumpi kuin koskaan. Toinen puoli ehkä jopa kontrolliviivaa paksumpi ja toinen puoli vähän haaleampi. Mitä luulette, riittääkö se plussaksi? Limaakin on tullut vähän. Nyt vaan heiluttelemaan peittoja :)

Mimis kp18

ps. Onkohan ovis liian myöhään raskautumista ajatellen??

Mimis: Uskotaan, että ovis ei myöhässä raskautumista ajatellen. Munasoluhan elää tuol rööreis sen vuorokauden, eli heti nyt vaan mies hollille ja suoraan asiaan :) Hienoa!

J-R: Tunnistin jutustas ihteni lomalta paluun jälkeen kun töissä kyselivät kuulumisia. Tyhjää oli pakko keksiä, kun ainoa kerrottava olis ollut, ett "Kauneimman kesän olin raskaana ja sit sain keskenmenon, ett siinäpä ne tärkeimmät".

Tilkku: Ihan kipusin nettiin vain saadakseni nähdä, ett joko sä oot testaillut? Hassu minä, ennen oman raskauteni oivaltamista unohdin omat menkkani eka kerran vuosiin ja nyt sit muistan kyllä Tilkku sinun ovispäiväs ;)

Ensiksi tsemppiä Ilonalle huomiseen! Hengessä ollaan mukana ja toivotaan pientä sykettä näkyväksi.

Mäkin tunnistan ton loma-jutun, vaikka en ollutkaan silloin lomalla, mutta viikon tapahtuneen jälkeen saikulla. Ehdin olla viikon siinä välissä töissä ennen oikeaa lomaa ja nyt viikko sitten palattuani takaisin, musta tuntui, että oon ollu hirmuisen pitkään poissa. Se väliviikko meni varmaan niin sumussa. Se on kyllä ollu varmaan vaikein vastata ihmisten kyselyihin kesäkuulumisista. Olis niin monta kertaa tehny mieli pläjäyttää asia päin kyselijöiden naamaa. Eihän se niiden vika ole. Mutta en ole kyllä halunnu hirveesti ihmisille kertoa kokemaani välttyäkseni voivotteluilta.

Mimikselle onnea oviksen hyödyntämiseen :). Nyt vaan pikapikaa puuhiin..

Mun testailut on edelleen jäissä. Oon miettiny, jos sitten kuitenkin oottaisin vielä muutaman päivän ja testaisin oikeesti kun menkat on myöhässä. Eipä tulis turhia pettymyksiä. Eli ei ehkä kannata huomenna aamulla odottaa uutisia, kun mä oon ihan varma, ettei näkyis kuitenkaan. Kun viimeksikin oli niin älyttömän hailakka viiva. Mies siis taisi voittaa tässä asiassa, vaikka testit on kyllä pysyneet "piilopaikassaan" :). Tuun sitten kyllä raportoimaan tulosesta kun aika on koittanut..

Tilkku, ultimate jänishousu kp 25/27

Ekaks J-R:lle - ymmärrän kyllä tunteesi täysin, itsekin olin ekojen menkkojen aikoihin ihan sekaisin vielä ja sitten kun ovisajat tulivat niin olin todella huonolla tuulella ja mieheni joutui pysymään kaukana minusta. Ei kiinnostanut homma tippaakaan. Joten ajattelin silloin että minun oli parempi odotella kunnes tuntui paremmalle koko ajatus uudesta raskaudesta. Ja sitten kun menkat olivatkin todella myöhässä niin huomasin unelmoivani että voisinkohan kuitenkin olla raskaana... Jopa raskaustestin tein ja petyin kun sen negan sain. Siitä huomasin kuitenkin että olin taas valmis uuteen yritykseen. Voimahaleja sinnepäin, anna itsellesi aikaa, ei sitä ole pakko heti alkaa uudestaan yrittämään jos ei ihan vielä siltä tunnu.

Ja Ilonalle kanssa oikein paljon voimahaleja!!! Olet ajatuksissani huomenna, toivon sydämeni pohjalta että kaikki on masussa hyvin. Itsellänikin oli todella varmat tuntemukset siitä ettei kaikki ollut kunnossa kun menin viime viikolla siihen ultraan, olin mielessäni jo käynyt sen kolmannen km:n läpi, ja vielä odotussalissakin istuin vain ja odotin että kohta saan kuulla ne kamalat sanat ettei sykettä näy. Aivan kamala fiilis. Toivon ja uskon että sinäkin saat huomenna hyviä uutisia, niin voimme jatkaa tätä panikointia yhdessä vielä muutaman viikon eteenpäin. :)

Tilkku - kyllä me täällä jaksamme odotella ihan niin kauan kun pistät meidät odottelemaan niitä uutisia, mutta ei se helppoa ole meillekään. :) Hyvä vain jos jaksat malttaa mielesi niin se testi on sitten tarkempi. Mutta tulet sitten heti kertomaan, eiks vaan!

Mimis - joo, kannattaa kyllä nyt sitä peittoa heilutella! Itse en ole koskaan saanut niitä ovistestejä toimimaan, joten en valitettavasti pysty auttamaan niiden tulkitsemisessa... Mutta hyvältä kuulostaa mielestäni, joten töpinäksi vain.

Täällä tuhrut jatkuvat, mutta olen aika hyvin oppinut jo elämään niiden kanssa. Jos vielä viikon tai pari malttaisi niin pitää kyllä uudemman kerran minunkin käydä varhaisultrassa varmistamassa onko masuasukilla kaikki hyvin. Raskausoireet pysyttelevät edelleen poissa, mutta täytyy vain uskoa että kaikki voi olla hyvin siitä huolimatta.

Nyt saa päästää kaikki jännityksestä.. Eikä tarvinu edes testailla. Menkathan ne siellä ovella tuhruttelee, joten eiköhän huomenna hanat aukea. Tosin on kyllä ollut selllaista oiretta ilmassa, mutta olen vaan halunnu uskoa sen johtuvan ihan muista syistä! P***A! Olin jotenkin niin varma olotilastani, että nyt sitten keräillään taas hetki Tilkun palasia :(

Voi P***A Tilkku tosiaankin!!!!! :( No nyt vaan yhtä isolla uskolla seuraavaan kiertoon, kyllä se varmasti nyt tärppää. Mulla meni viime keskenmenon jälkeen kolme kiertoa (jos se tyhjennysvuotokin lasketaan) ennenkuin tärppäsi, joten älä menetä vielä toivoa!!!

Mua alkaa jo ottaa aivoon tää vuoto.. siis tulee vaan semmoista vaaleanruskeaa tuhrua, mutta koko ajan ja joka päivä. Ärsyttävää!!! Alkais jo ne oikeat menkat, että kierto normalisoituis. No jotain positiivista on tietty se, että ollaan oltu miehen kanssa nyt niin kauan selipaatissa, että kun yritys päästään aloittamaan niin ei ainakaan tule väkisin tahkoamis oloa heti aluksi ;)

Kaveri on juuri synnyttämässä, odottelen viestiä. Perjantaina piti olla meidän vauvan laskettuaika.

Kiitos ihan hirvittävästi kaikille kannustuksesta ja toivomisesta. Ne taisivat auttaa!! :) Siellä se pienen pieni sydän läpätteli!!! Kaikki pitäisi olla nyt hyvin ja viikkoja 6+5 eli yks päivä tuli enemmän, kun omissa laskuissa. :D On kyllä ihana fiilis, ekaa kertaa päästy nyt näin pitkälle, että sydämen sykkeet näkyvät! :D Nyt sitten vaan seuraavaa hepulia odottamaan.. ;) Onneks sunnuntain hepuli ja vaisto oli totaalisesti väärässä. Oli mulla eilenki sitte tosi kova pahoinvointi heti aamusta ja jatku koko päivän. Tänään ei enää niin paha, mutta vähän etoo kuitenki. Siita onnellisena. :) Taitaa tuo pahoinvointi olla mulla jotenki vaihtelevaa.

Voi Tilkkua... Tiedätkö, nehän saattaa olla myös valemenkat, joita tulee tosi monelle. Odottele vielä, josko vuoto ei alkaisikaan kunnolla..

Mimis, nyt peitto heilumaan! Kuulostaa kyllä erittäin vahvasti ovulaatioplussalta. En usko, että on liian myöhään raskautumista ajatellen, eikös sulla ollu aika pitkä kierto? 30?

Mukavaa todella, että J-R ja Sarppa ovat päässeet haaveilun alkuun. kyllä se siitä paranee se olo pikkuhiljaa.

Ottis, mä uskon myös, ettei raskaus ala, jos ei kroppa ole kunnossa. Olen monesta paikasta lukenut, että aikaisemmin syynä yksien menkkojen odottamiseen oli pelkästään raskausviikkojen laskemisen helpottamiseksi, ei fysiologisten syiden vuoksi. Yksi lääkäri, jolla kävin sanoi, että on henkilökohtaisesti sitä mieltä, että pitäisi yhdet menkat odottaa, mutta sanoi myös ettei ole mitään tieteellistä todistusta siitä, että odottelusta olisi jotain hyötyä tai että suoraan alkanut raskaus olisi jotenkin riskialttiimpi kuin yksien menkkojen jälkeen. Hän oli sitä mieltä, että tässä on kahta koulukuntaa ja ne ovat vain mielipide-eroja. Mehän on raskauduttu nyt kaksi kertaa suoraan keskenmenojen jälkeen ja toivotaan, että tämä kolmas pysyisi kyydissä loppuun saakka. :D Ainakin nyt on päästy sen yli, missä aina aiemmin on jo mennyt kesken. Kohta alkaa jo 8. viikko. Superloistavaa!

Jane, toisillahan ei ole oireita ollenkaan ja silti on kaikki hyvin. Tänään lääkärini varoitteli, että pientä vuotoa saattaa alkuraskauden aikana olla, mutta että yleensä silti kaikki on hyvin, joten eiköhän sinunkin vuotosi kuulu tähän ryhmään, että kaikki on hyvin. Ymmärrän kyllä täysin, jos haluat vielä mennä uudelleen ultraan, minäkin menisin. Toivottavasti se tuhruilu nyt loppuisi!! Onneksi kuitenkin sait viime ultra-käynniltä positiivisia uutisia ja siellä näkyi edes epäselvästi sydämen läpätys! :D Se ainakin antaa toivoa!

Hansu, kuinka kauan sinulla on vuoto kestänyt? Minulle sanottiin km-tutkimuksissa ekalla kerralla, että jos vuoto kestää yli viikon,niin soittele, josko pitäisi tarkistaa, että kaikki on kunnossa? Pitäisköhän sinunkin soitella lääkäriin ja kysellä, että kuinka pitkä vuoto on normaalia ja pitäisikö sitä tutkia? Mulla kyllä oli spontaani km.

Oikein mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Ilona: Jee! Siis voi taivas, että mä oon onnellinen, että pikkusydän siellä läpättää :) Ei täällä ole siis suotta sormet ja varpaat ristissä odoteltu ja jännäilty miten käy. Kahden keskenmenon jälkeen pahat aavistelusi olivat ihan luonnollinen tapa suhtautua ultran odottamiseen. Kokemasi antaa meille muillekin toivoa, että täältä vielä tullaan. Toivottavasit jatkossa kaikki menee hyvin. Tsemppiä!

Hansu: Tuntuu varmasti todella pahalta ajatella omaa laskettua aikaansa km:n jälkeen, varsinkin kun kaveri sitten pukkaa samalla viikolla ihan valmista vauvaa maailmaan. Toivottavasti saat tästä kaikesta vain lisävoimaa uuteen yritykseen. Ja vähän samaa mieltä olen kuin Ilonakin, että pitäisiköhän sinun tutkituttaa tuhruilun syy, jos ei ne siis joksikin ihmeellisiksi menkoiksi paljastuneet? Mulla oli kkm ja vuoto sekä tuhruilut toaalisesti finito 12 pv kaavinnan jälkeen. Saitko ajan kontrolliin? Parempi ehkä varmistaa, ett ulos on tullut mitä pitääkin. Peukutan.

Tilkku: Todella ikävää, että ne menkat alkoivat sittenkin :( Onneksi sittenkin testailua maltoit odottaa, ettei testin muodossa sitä negaa tarvinnut nähdä. Kurjempaa olis sitten ollut vielä alkaa odotella, että millonkas ne menkat sit tuleekaan. En tiedä mitä sanoisin. Pahoillani olen, tuntuu kurjalta täälläkin :(

Jane: Ellen ole unta nähnyt, niin olen jostain lukenut joillakin tuhruttelun ja ihan vuodonkin jatkuneen melkein läpi raskauden. Toivotaan kuitenkin, että sulla kaikki hyvin. Eihän kohdussa polyyppeja tai mitään havaittu, joka vois vuotaa? Multa sellainen löytyi kohdunsuulta ja siitä lekuri varoittelikin, ett mahdollisen vuodon ei pitäs heti säikähtää johtuvan keskenmenosta. Minulla ei tosin ollut välivuotoja tai mitään muutakaan..

Minulla tulisi huomenna omien ensimmäisten laskujeni mukaan 11. raskausviikko täyteen ja aivan kuten J-R tuolla aiemmin kirjoitteli, tunnun edelleenkin laskevan raskausviikkoja missä oltas menossa. Sen verran mulla alavatsa alko ennen km:n pömpöttää ja kohtu hahmottua, ett varmaan saisin jo vähän valitella, kun on tullut syötyä niin hyvin :( Ja pian sais huokasta helpotuksesta, kun olis se eka kolmannes takana päin. Sen sijaan vain jännäilen, ett millonkahan ne oikeat menkat alkavat jos alkavat koskaan ja vähän alkanut olla jo sellastakin hoppua, ett mitä sitä odottelemaan ku uuteen yritykseen vaan. Sen verran on tuota ikää, ettei viikkojen kulumista malttas odotella. Jos sairaalan gyne olis oikeassa niin mullahan kierto pysyis samana ja se tietäs huomiselle ovulaatiota, joten taidan ryhtyä Mimiksen kanssa samoihin puuhiin. Itse olen nimittäin ollut ovisvuotoa jo havaitsevinani.. tai sit se on vain kuvittelua :( Voi mua! Mihinkähän tästä vielä joutuukaan?

Tosi iloisia uutisia Ilona.Nyt ei siita kannata huolehtia enaan.Tosi kiva.
Tilkulle pahoittelut menkoista.Harmi etta sita kun luulee oireita toiseksi mutta,no ensi toivottavsti tarppaa.

Mimikselle nyt peitto heilumaan,viela varmasti kerkeat pitkalla kierrolla.
Itsella ehka paremoi fiilis raskaudesta ,tossa on nyt muutamana paivana saanut jotain oireita joten hassusti jotenkin helpottunut ,mutta epavarma kunnes paasen myos toenne ekaan ultraan katsomaan etta kaikki on kunnossa pikkusella.
Mutta teille toivon plussaonnea++++++

Voi ei Tilkku =( *lähettää halin*.

Ilonalla oli iloisia uutisia, hieno juttu!!!

Mä soitin tänään nlaan ja kysäisin vielä tota oottaakko menkkoja vai ei-juttua niin kätsyn mielipide oli että koska on kaavinta tehty niin kannattaa odottaa ne ensimmäiset ja jättää sit ehkäisy pois jos niin haluaa. Meinasi että jos olis lääkkeillä tyhjennetty niin ei tarvisi odotella, mutta kun on "sorkittu" paikkoja niin voi olla suurempi km:n riski. Joten odotellaan, vaikka en malttaisikaan...=) Nää on varmaa just niitä mielipideasioita, mutta tuo perustelu tuntui musta ihan uskottavalta.

Mutta: meitin ei pitäisi tyttäret laskea viikkoja enää..Itse teen kanssa samoin ja siitä aina surkea mieli tulee =( Sitä jotenkin pitää niitä km:a edeltäviä viikkoja nyt tavallaan "hukkaan heitettynä" aikana, kun kuvitteli olevansa vielä raskaana, eikä ollutkaan...Vaan toivotaan että laskut alkaisi jokaisella pian uudestaan =)

Kirjoittelin aiemmin että maltilla mennään tämän vauva-asian kanssa ja tässä se mun maltti sitten on - hirveä vauvakuume...Yritän toppuutella kokoajan itseäni menemästä asioiden edelle, vaan kun ei tahdo siihen kyetä..Miehellekkin puhuin että sitten ensi kesänä meillä varmaan on jo se käärö. Ei pitäisi elää tulevaisuudessa liikaa..

Kiitos kaikille lohdutuksen sanoista :). Vuoto ei ole vielä oikeestaan alkanu muutakuin vähän vaan näyttäytynyt, mutta oon niin hemmetin kipee, joten kyllä oon jo kirveen kaivoon heittäny tän kierron osalta. Huomenna aamulla näenkin sitten varmaan punaista. Oon edelleen melkoisessa nuhassa ja tänään aamulla vessapaperiin niistäessäni tuli hieman verta.. Pisti oikein vihaksi nähdä vessapaperissa verta, vaikka se tulikin ihan väärästä päästä :). Sen verran herkäksi sitä muuttui km jälkeen.

Oon saanu purettua mieltäni miehelle tänään töiden jälkeen. Kyllä se raukka yrittää ymmärtää, mutta ei sitä voi miehen mieli käsittää, kuinka nainen nää asiat kokee. Ihana se on jokatapauksessa. Pitää mua toivottamana hätähousuna, mutta sitähän mä oon. Kaikki pitäis tapahtua heti. Mut mä niin ajattelin et nyt olis tärpänny... Mä ehdotin sitä joka toinen päivä peiton heilutusta, mutta se oli sit mieltä, että haluaa h-hetken aikoihin joka päivä :)

No eikun eteenpäin mennään ja yritetään olla turhaa stressaamatta (niinkuin se multa onnistuis). Järeät aseet käyttöön. Kävin tänään ostamassa foolihappoa niiden raskausvitamiinien tilalle, jos se hb ei pääsis niin nousemaan sen niiden sisältämän raudan takia. Greippimehu tarttui kaupasta ostoskoriin. Sain ajan verikokeisiin terveysasemalle ja kun niistä saan tulokset, niin tilaan ajan omalle gynelle. Haluan selvittää, onko mun verenpaineet liian korkeat raskautta ajatellen ja pitäisikö sitä lääkitä jotenkin. Neuvola ja naistenklinikka kun oli lievästi kauhuissaan mun paineista. Sitten vielä laitoin kyselyä vyöhyketerapeutille, jos pääsis vähän rentoutumaan. Että sellasta..

Oon tosi iloinen sun puolesta Ilona! Toivotaan nyt vaan parasta, kun näyttää noin hyvältä. Kyllä se siellä pysyy :). Kolmas kerta toden sanoo..

Pahoittelut tästä omanapaisuudesta.. Nyt suklaan kanssa peiton alle itkemään.

Tilkku, ilman mitään tyhmiä päiviä

Kiitoksia, toivotaan tosiaan, että kolmas kerta toden sanoo. :) Ainakin nyt tuntuu hyvältä! :D

Voi Tilkkua.. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, mullaki on ollu tosi vahvat menkkatuntemukset joka raskauden alussa, ennen testausta. Ehkä se kuitenkin vielä! Ja jos ei nyt, niin sitten seuraavalla kerralla, ihan varmasti se sielä vielä tärppää, kun on jo aikaisemminki tärpänny, se on aina hyvä merkki. Suklaa auttaa pahaan mieleen. :) ainaki meillä naisilla.

Piti vielä tuohon sanoa Sarpalle tarkennuksena, että tosiaan se mistä lääkäri mulle puhui oli spontaani km, jossa ei oo mitään tehty ulkopuolelta. Uskon myös, että on asia erikseen etenkin kaavinta, sen jälkeen varmasti kannattaakin pelata varman päälle ja odotella. Hyvä, että soitit ja varmistit.

Sarppa: Kiitos tarkennuksesta tuon "odottaa vai eikö odottaa?"- problematiikan osalta. Pidättäydynpä siis lihaniloista tänä iltana :) Aiemmin en olekaan kuullut kenenkään sanovan tuosta paikkojen "sorkkimisesta", mutt järkeen kävis. Nytpä voin ajatella uskoneeni muutakin kuin yhtä lääkäriä tuossa asiassa.

Ja hitsi ku minäki ehdin jo toukovauvasta haaveilla.. Nyt menee kesävauvan puolelle. Hih! Maltti on valttia. Toivotaan pidemmän selibaatin siis suhdetta syventävän ja tuleepahan sitten sutinaa petipuuhiin kunnolla, kun on taas aika toimia. Tuostapa tulikin mieleeni kysyä, että miten teillä on raskaus vaikuttanut seksihaluihin? En tiedä oliko aiemmalla välillä "pakostakin" rakastelulla asiaan vaikutusta, mutt minä ainakin yllättäen huomasin raskauduttuani nauttivani seksistä aiempaa enemmän :)

Tilkku: Minullakin tarttu tänään kaupasta greippimehu mukaan :) Toivotaan paineiden tasaantuvan ja parasta onnea seuraavaan yritykseen..

Kauris: Kiva, että olet nyt luottavaisemmalla mielellä. Onnea matkaan!

Nonniin, täällä taas, vaikka pitäs jo yrittää nukkua. Kerroinkin jo, että ne menkat alkoi siis eilen, just kun mä ehdin sunnuntaina niitä miettiä. Tuli kyllä ihan yllärinä, ei ennakkovaroituksia turvotuksen tai vihlonnan muodossa niinkuin aiemmin. On tää naisena olo ihan jotain salatiedettä, ainakaan mä en tajua mitään. Ensin sitä luulee, että ei ole vielä valmis uuteen yritykseen, ja seuraavassa hetkessä laskee että milloinkohan olis otollisin aika... Kiitos Jane75, taas helpotti kun kuuli jonkun muun saman kokeneen vastaavat ajatukset (nyt sun mietteet on varmasti ihan muualla, mutta me kaikki uskotaan että kaikki ON HYVIN!). Me muuten odotettiin näitä ekoja menkkoja sen takia, että mä en kokenut olevani vielä valmis uuteen yritykseen (lienenkö vieläkään), ja mies oli vakuuttunut siitä että se on fiksua. MUTTA, mun hcg laski 2 viikossa km:n jälkeen normaalitasolle, ja mun kroppa tuntui heti normaalilta, eli tuntui, että olisin voinut yrittää ennen ekoja menkkojakin jos vain pää olisi kestänyt. Ottis, jos siis siltä tuntuu, antaa mennä vaan!

Kyllä se siis niin on, että meillä aletaan tositoimiin kunhan nää menkat loppuu. Mä en enää nuorene, ja ekaa tärppiä odotettiin 7 kuukautta (kaikki on suhteellista, mutta mulle se oli pitkä aika) Nyt mua erityisesti kiinnostaa, etä tikutatteko kaikki ovista? Mulla ei moisesta oo kokemusta...en osaa siis Mimis sanoa mitään, mutta ehkä musta tulee vielä ammattilainen. Mun herttainen isä lohdutteli muutama viikko sitten itkevää tytärtään, että "älä sinä sure tyttöpieni, pian voit taas alkaa mittailla niitä aamulämpöjä" Ei taida olla kuullutkaan mistään ovistikuista =D

Luin tänään helmikuisten palstaa. Mun mieli jotenkin toimii niin, että täytyy ottaa askel taakse, ennenkuin voi ottaa kaksi eteenpäin. Mutta tottahan se on mitä Sarppa sanoi, ettei enää pitäisi laskea raskausviikkoja jne. Mä lupaan pyhästi että lopetan just NYT. Muistuttakaa mua jos yritän lipsua.

Tilkulle pakko sanoa, että mua harmittaa ihan törkeän paljon sun puolesta!Repesin tosta "Pisti oikein vihaksi nähdä vessapaperissa verta, vaikka se tulikin ihan väärästä päästä :)"

Hansu78: Olen tosi pahoillani. Vaikea kuvitella, miltä se "entinen" laskettu aika tuntuu, kun se päivä tulee. Mä olen miettinyt sitä kyllä. Miten sä kestit?

Ilona81: Et uskokaan miten paljon auringonpaistetta sun uutiset toi. Mun teki heti mieli kertoa jollekin (mutten tietenkään kertonut, koska vaan mun mies tietää että olen aloittanut "keskustelupalstauran") =D

Nyt hyvää yötä voimanaiset!

täältäkin suunnalta hieman elonmerkkejä välillä :) olen käynyt välillä piipahtamassa teidän kuulumisianne lukemassa, mutta on niin vilskettä ollut viime ajat (ne häät on TOSI LÄHELLÄ!!! ja sit tietty koko vkl meni kipeenä, vieläkin toipuminen päällä) etten ole ehtinyt mitään kirjoitella...

mutta aivan ihanaa, että positiivisia uutisiakin on tullut lisää eikä kaikkien pelot ole osoittautuneet oikeiksi! hurjasti tsemppiä ja positiivista uskoa pikku tyypin mukana pysymiseen!

hitsi, unohdin jo puolet siitä, mitä halusin teille sanoa...pahoitteluni...:/ mutta Tilkulle nyt ainakin: samassa veneessä taidetaan olla...tänään oli jo kp 31/28 menossa, kaikki samat tuntemukset kuin edellisessä raskaudessa ja väkisinkin toivo herännyt...mutta...menkat alkoivat tänä aamuna. aavistin sen kyllä jo pari päivää sitten, mutta kun niitä ei alkanut kuulua, niin ehdin jo toivoa jotain muuta...musta tuntui, että kroppa oli km:n jälkeen täysin valmis jo uuteen yritykseen, joten en usko tämän johtuneen siitä. ehkäpä siellä oli jälleen sellainen huono yksilö tulossa, niitähän mulla tuntuu riittävän :(

anteeksi, kun tästä tuli taas kauhea valitus! ahdistaa vaan, kun nyt seuraavaan 3 kk:een ei päästä edes yrittämään. onhan tässä kaikkea muuta ihanaa tulossa pian, mutta ei se sitä vauvahaaveilua helpota yhtään!

positiivisempia fiiliksiä teille!

Täällä kanssa kp1 :DDDDDD Jippii!! Mulla kans menkat nyt sitten hyökkäsi ilman mitään ennakkovaroitusta... tosin kaipa tuo tuhruttelu sitten sitä oli. Eli ei tarvi mennä onneksi lääkärille vuotoasiaa kysymään. Jotenkin tuo tuleva laskettuaikakin tuntuu kivemmalta ohittaa, kun kroppa taas toimii ja voi alkaa ovista odottelemaan. Kierto olikin vaan sitten 26 päivää, mutta taidan laittaa jännäilypäiväksi 23.9. eli 28 päivän mukaan.

Tänään vaihtu sitten raskaushormonit foolihappoon meikäläisellä kanssa. En tiä mitä tekisin ton Omega3 kanssa, kun sen kai pitäisi estää tukoksia, mutta se oli mun äidiltä kielletty.. pitääkin kysyä miksi.

Ihanaa, että Ilonalla oli kaikki hyvin!!!! :))) Nyt vain positiivisin mielin eteenpäin.

Mä olen kanssa ymmärtänyt, että kaavinnan jälkeen kannattaisi pitää taukoa. Mulle ei ainakaan lääkäri edes antanut muuta vaihtoehtoa. Lääkkeellisen jälkeen silloin viimeksi alotettiin yritys heti, mutta tärppäsi vasta kolmannesta kierrosta (tai siis jo oikeestaan:). Täällä muuten ei oo jälkitarkastusta km:n jälkeen, mutta eipä kai ne menkat tule jos raskaushormonia on veressä. Kaikki varmasti siis ok.

Raskausviikkojen lasku mulla jäi samantien.. ei oo itseasiassa hajuakaan millä viikolla menisin, mutta käyn kyllä lukemassa helmikuisten kuulumisia, kun siellä on ns. tuttua porukkaa. Kiva tietää miten heillä menee.

Olin eilen taas soveltuvuustesteissä ja työhaastattelussa.. eiköhän kohta ala jo tärpätä senkin suhteen, huokaus.

Voidaankin J-R ja Tilkku jännäillä aikalailla samoihin aikoihin vissiin, vai kuinka pitkät kierrot teillä on? Pitäiskö muuten merkata tuohon listaan nämä testauspäivät, että pysytään mukana toistenkin kierroista :)

Hansu kp1 siis :DDD

Tipsuliini ehtikin kirjoittaa tuohon väliin.. voi harmi, että sinnekin menkat iski :( No ainakin saat täysin voimin järjestellä häitä, niissä on varmasti ihan kivasti "stressiä". Ja mukavia hetkiä on varmasti tulossa häiden merkeissä :) Onko teille tulossa pakostakin nyt 3kk taukoa? Anteeksi jos olit siitä jo aikaisemmin kirjoittanut, en vain nyt mitenkään muista miksi.

Mutta mukavia, ihania ja ikimuistoisia häitä toivottelen :)

Kiitos Hansu! :) eiköhän niistä ihan kivat bileet saada! :P
onnea sinulle työnsaantiin myös! ja minäkin haluan olla yhtä innoissani menkoista! :)

tosiaan se tauko tulee siitä syystä, että asutaan ne kuukaudet eri paikkakunnilla. epäilen erittäin vahvasti, että harvat näkemisemme sattuisivat oikeille päiville...ei kai tässä muuten mitään, mutta olen niin hemmetin malttamaton luonne!! :) ei jaksaisi yhtään odottaa, ei ainakaan ilman yritystä!

Tipsuliini: Minäkin jäin ihmettelemään sitä 3 kk:n pakollista taukoa? Ulkomaankomennus? Ei mitään muuta tule mieleen :) No, kerrot jos kerrot.

J-R: On ollut hienoa seurata tuota sinun kehittymistäsi epäilijästä haaveilijaksi :) Mulla miltei eka teko km:n jälkeen oli hankkia ovulaatiotesti. Silloin tuntui, että tässä ei enää aikaa haaskata. Minun on aina ollut helppo tunnistaa lähestyvä ovulaatio joskus kiusallisenkin runsaasta ovulaatiolimasta, joten aiemmin ei olisi tullut mieleenkään alkaa ovista tikuttaa. Tuskin oviksen odottelua koskaan pelkän tikun varaan jätänkään :)

Hansu: Ihan ekaks onnittelut menkoista! Tulihan ne sieltä viimeinkin. Nyt sitten vaan sitä ovista bongailemaan ja hyvällä onnella sittenkin :) Minä olen varmaankin reilun vuoden ajan käyttänyt omega3:sta ja Krilliä sisältävää puristetta. Jostain esitteestä muistan lukeneeni, että olisi auttanut raskaaksi tulossa ja vaikka sen käyttöä en vain ja ainoastaan tuon vuoksi aloittanut, on se ollut vahvana kannustimena. Vasta keskenmenon jälkeen taisin ajatuksissani eka kerran yhdistää tuon ravintolisän ja todella ihanan yllätyksellisen raskauden :) Jotenkin uskon, ett niillä olis tekemistä keskenään. Hansu, jos siis saat selville miksi äidiltäs omega3 olis kielletty, niin kerrothan sen sitten täällä.

Greipin vaikutuksesta puheenollen; Muistan oman äitini aina iltaisin syöneen greipinpuolikkaan ja nyt ymmärränkin hänen syöneen sitä kohtunsa vuoksi, olihan hän meitä maailmaan melko liudan pyöräytellyt..

Yhteistyössä