Hansu: Mun relaamiset ei ehkä menneet ihan nappiin, kun täällä taas olen

mutta myönnettäköön, ett ihan kiva on ilta ollut. Käytiin miehen kanssa shoppailemassa (ostin paidan, sukat, ja 3 pikkuhousut

..tapaamassa mun nuorinta kummilasta (2 v.) ja hänen äitiään... mun kaksosveljeni kävi täällä iltaa istumassa ja otettiin siideri ja toinenkin.
Joka tapauksessa, esim. saunassa yllätin itteni miettimässä kuinka pitkällä mun eka raskaus olisi jos se ei olisi mennyt kesken ja suru siinä oli tulla (ja tulikin), mutt siitä en tietenkään kenellekäään sanonut. Jotenkin olen kai niin suuntautunut tulevaan, etten keskenmenosta enää miehenkään kanssa edes yritä puhua, mutt silti se on osa minua. Se pikku sintti, jota ehdin sisälläni miltei ne seitsemän täyttä viikkoa kantaa, oli minun, osa minua ja koko tulevaisuuteni, eli kai on luonnollista, että sitä mietin ja suren.
Silti oudolla tavalla tunnen syyllisyyttä surustani. Ja iloa siitä, että jo nyt minulla on mahdollisuus seuraavaan yritykseen. Ei ihme, vaikka tässä alkas potea bipolaarista oireyhtymää

Oli miten oli, mutta ei ne peiton heiluttelut meillä ihan kahdenkaan asuvilla ole helppoja, Hansu. Tänään kun mies tuli kotiin ja alko ekana puhua vain saamistaan osingoista, olin ärähtää, ett olis tärkeämpääkin mietittävää, mutt kun maltoin mieleni, hän viimein kysyi mikä minua vaivaa. Sain tilaisuuden vastata, että mua STRESSAA!! Stressaa, kun pitäs yrittää tulla raskaaksi, mutta mies kaikista puheistaan huolimatta heittäytyy tosi toimien hetkellä pihistelemään (siltä musta eilen tuntu). Sanoin ties kuinka monennen kerran, että minun on mahdotonta tulla raskaaksi
yksin ja kun mies ikäänkuin ei olis puheitani kuullutkaan jatkoi illan suunnittelua ääneen, sanoin, ett hän vois mennä ihan mihin vaan, mutta että sillä välin minä hankkisin spermanluovuttajan (Olin tuntenut vajaata tuntia aiemmin ovulaatioon viittaavaa kipua ja jo panikoin, ett nyt meni viimeinenkin "shaans" ohi!!), johon mies sitten vastasi ensin, että; "Onko se niin tunnin päälle?" ja vakuutteluni kuultuaan päälleni rämähtämällä, että
"pitäskö meidän sitten jörnästä?". Vastasin, että "Kyllä kiitos, sen jälkeen osaisin ehkä ajatella jotain muutakin". Näin teimme eikä siitä tullut mitään 3 minuutin pikapanoa, vaan olin ilmeisesti asettanut miehelleni melkoiset paineet, kun laukeamisekseen sai tehdä kaikki mahdolliset temput. Jos tästä yrityksestä joskus vauva tulee, niin voipahan sanoa, ett siinä ovat molemmat vanhemmat antaneet kaikkensa. Mulla reisilihakset miltei kramppas touhun jälkeen ja jos en huomenna kykene nousemaan portaita ähisemättä, ovulaationpa on syy
Minä en siis todellakaan tiedä mitä tän kaiken jälkeen teen. Nyt just tuntuu, ett elän vuoden kerrallaan. Niinpä niin.. Saunan jälkeen vaatteita ettiessä ehdin jo miettiä sitä mitkä vaatteet ensi kesänä sopisivat päälle ja mitkä eivät.. Olen siis ihan ilmiselvästi
päättänyt tulla raskaaksi ennemmin tai myöhemmin

Toi Hansun ajattelumalli tarttuu.. Mutt "ukkoa" ihan totta melkein uhkailin petiin sillä, että meillä ei kaiken järjen ja kohtuuden nimessä ole enää kuin pari kiertoa tän jälkeen edes yrittää tulla raskaaksi. Sen jälkeen se olisi ennätystehtailua ja siihen minä en ala, jos ei sitten vahinkoa satu
Kaikesta huolimatta, lutusia unia kaikille!