Keskenmenon jälkeen plussanneet...

Tervetuloa Ninni takaisin! :wave:

Tänään siis oli se kauan odotettu rakenne-u.ä. Ilokseni ja helpotuksekseni kaikki kunnossa, tarvittavat elimet siellä missä pitää, koko ja kehitys vastasi viikkoja, pieni sydän löi jne. :heart: Ja kun mieheni varsinaisen tutkimuksen lopuksi kysäisi sukupuolesta, niin ultrattiin etumusta ja ihan selvä pieni pippelihän se siellä.. Itse olin jotenkin mielessäni jo miettinyt pienelle tytölle kaikkea söpöä, jotenkin oli niin "tyttöfiilis", mutta poika siis melko varmasti tulossa. Ihana, pikkuinen poika! Mies on innoissaan, toivoi kai "salaa" poikaa, vaikka tietenkin hänellekin tärkeintä saada varmuus siitä, että vauva elää ja voi hyvin. Tuo sukupuoli siis sivuseikka (joskin jännittävä sellainen :D ) pääasia ehdottomasti, että vauvalla kaikki kunnossa! :heart: Kylläpä onkin onnellinen olo!

Toivottavasti Riikkuli sait hyviä uutisia myös..?

Jempu ja pojanvesseli 19+6
 
Aamulla oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin... =) Onneksi! Vierähti ihan hirmuinen paino sydämeltä... Kaikki näytti hyvältä, mutta pikkuinen oli niin älyttömän vilkkaalla päällä, ettei mittauksista meinannut tulla mitään... isosiskoonsa ilmeisesti tullut eli vilkas näyttäisi olevan. Kätilö tutki hirmu tarkkaan kaikki kohdat ja odotti jopa, että pikkuisen virtsarakko täyttyisi, että nähdään kaikki kunnolla. Sydän tutkittiin oikein ekstra tarkkaan ja haettiin jopa toinen kätilö katsomaan, että sydämen verisuonet näkyisi varmasti. Joo, ja kyllähän ne sieltä vilahti. Oli niin vaikea varmaan ultrata, kun pikkuinen ei malttanut yhtään pysyä paikallaan. =) Kätilö kysyikin juonko paljon kahvia tai kokista? Joo, en. Korkeintaan kaksi kuppia juon kahvia päivässä ka kokista en juuri ollenkaan... Vilkkaus on varmaan sukuvika... =) Sukupuoltakin kysyttiin, mutta eipä suostunut kertomaan... :eek: Hiukan ihmettelin, mutta enpä alkanut jankkaamaan. sanoi, että onpahan jotain yllätystä sitten synnytyksessäkin... =) Niin kai sitten. Olisi ollut kiva tietää kuitenkin kumpi siellä niin hirmuista mekkalaa pitää... =) Laskettuaikakin siirtyi 5 päivää eteenpäin eli 4.12, mutta ei sitä lähdetty muuttamaan, kun oli kuitenkin kysymys alle viikosta. =)
Sitten huomenna sinne sydänkäyrään ja verikokeisiin... :(
Sitten koko perhe syötiin hiukan pilaantunutta juuustoraastetta ruuan kanssa kun ei pakkauksessa ollut kuin parasta ennen merkintä 31.08.07, mutta haju oli hireä joten mies kävi netissä tarkistamassa onko säilyvyydestä jotain... Joo, netissä sitten luki, että säilyy avattuna muutamia päiviä... Siis netissä lukee, mutta ei pakkauksessa... Oltiin molemmat miehen kanssa aika kireenä ja lähetin kunnon valituskirjelmän kyseiseen firmaan... Toivottavasti säilytään koko perhe joltain kivalta pöpöltä. Juusto tosin oli uunissa kymmenisen minuuttia 200 asteessa, ett pöpöjen pitäisi kuolla, mutta kuitenkin. Hiukan alkoi harmittamaan ja pelottamaan, jos saadaan joku pöpö nyt sitten. Tietty mulla vauhkona kävi heti listeria mielessä... :(
katsotaan nyt...
Jempu: Onneksi olkoon iloisista ultrakuulumisista =) ja ennen kaikkea pikkuisesta vesselistä... :)
Riikkuli 20+2 (21+0)
 
Tänään oli siis aamusella se labra... Joo, ei ollut kilpirauhasessa mitään eikä sydänkäyrässä poikkeavaa. Elikkäs samalla kaavalla jatketaan, mutta jos nää nyt oikein kamaliksi äityy, niin sitten pitää soittaa. Kai nää sitten vaarattomia on, toivottavasti...
Semmoista tänne... Mitäs muille odottajille? =)
Riikkuli 20+3
 
Huhuuu, mitä teille kuuluu? Täällä on ollut tosi hiljaista... Mistäköhän johtuu???
Omaan napaan ei kummempia... Itkuherkkyys vaivannut ja hiukan väsynyt mieli... Töihin tarttis mennä maanantaina, kun on 2 pakollista koulutuspäivää. Sitten jatkuis loma vielä viikon. =) Tytön kanssa vietetään sitä ihan kaksistaan, kun mies joutuu jo töihin :( Se taisi ollakin meidän kolmen viimeinen loma yhdessä. Ensi kerralla meitä taitaa sitten olla jo neljä =)
Riikkuli 20+6
 
Reissusta palailtu,oltiin viikonloppu Tampereen kupeessa,Kaanaassa,kardaanikunkussa.Hyvä reissu,mitä nyt sunnuntaina muutaman kerran kastu ihan märäks.Kisat jopa keskeytettiin kerran rankkasateen takia turvallisuus syistä.Oon ehken outo olija,seurapiiri rakko pelaa viel,yhellä pysähyksellä 400km...Poika nautti,kaks päivää pelkkää pärinää ja nopeita autoja.Harmittaa vaan ku oma auto meni kaupaks,eikä jääny omaan suojaan,mut se kuuluu lajiin.

Isäki on kuntoutunu niin hyvin,et oli eilen käyny sienessä.Ihme ukko!

Tällä viikolla ois käytävä verikokeissa,saisvat katottua ne vasta-aineet.Parin viikon päästä sokerirasitus ja kasvu-ultra.Kiltti "poju" tuo hormoonihiiri,antaa äipän nukkua ja potkii vaan ku oon valveilla.Sama oli esikoisellaki!

Vimpula ja hormoonihiiri 24+4
 
Moikka!

Tuun nyt tännekin kertoon vähän kuulumisia...
Nyt on lomat lomailtu ja matkat ja mökkeilyt takana.
Paha, etova olo on löytänyt tiensä meille, oksentanu en oo vielä kertaakaan *koputtaa puuta*, huomenna aloitan inkiväärikapselit jos niistä ois vaikka apua... Öisin saa juosta pissalla muutamaan otteeseen ja onpahan ihanat finnitki mun naaman taas löytänyt... Teillä on jo ihanan paljon viikkoja, itelläki ois jo varmaan yli 20 jos ei oiskaan ollu tuulimuna se mun keväinen raskaus... Joulukuussa ois laskettu aika muuten ollu.. Mut siirty nyt sitten maaliskuulle. Mun siskolla on helmikuussa laskettu aika et läheltä liippaa, ihan kiva kun ollaan niin lähekkäin saamassa.

Mun pitäis se varhaisultra tilata, en oo mökiltä saanu aikaseksi, pitää kattoo vielä et sopii työvuoroihin eikä mulla mökillä mitään kalenteria tietenkään ollu mukana =)

Tuolta kuumeilijoiden puolelta km:n jälkeen kuumeilijoiden pinosta on jo ainakin 2 plussannu mun jälkeen, täytyy varmaan käydä siellä puolella huhuilemassa niitäkin neitoja tähän pinoon et saadaan pinoon enemmän eloa...

Mut nyt lopettelen, palataan asiaan!

-Ninni ja nimetön 7+1 :heart: :heart: -
 
Huomasin juuri että tälläinenkin ketju on. En tosin ole kuumeilijoissa ollut käynyt joskus lukemassa tosin. Itselläni todettiin maaliskuussa06 kohdunulkopuolinen raskaus ja oli ehtinyt vk8 saakka ennenkuin se todettiin kovista kivuista sairaalassa. Oli ikävää kun toinen munajohdin joudittiin siinä rytäkässä poistamaan kun se oli päässyt repeytymään jo. Jotenka aika kriittinen tilanne se oli. Seuraava tulokas antoikin odotuttaa itseään melkein vuoden. Nyt on rv27 meneillään ja siis yksi lapsi on jo ennestään tyttö syntynyt 04.

Haleja kaikille :hug:

viivin ja kaveri
rv27
 
Viimeinen neuvolalääkäri takana. Jotenkin jäi huono fiilis. Ensinnäkin oli sekä terkkarilla että lääkärillä kesälomasijaiset, eli ihan outuoja naamoja taas. Toiseksi melkein kaikki arvot (mm. virtsassa glukoosia ja proteiinia) oli vähäsen pielessä. Ei niin paljoa että asialle tehtäisiin jotain mutta juuri sen verran että tässä huolestuu kun joutuu tarkempaan syyniin. Masuasukin voinnista ei onneksi juuri tarvitse turhia huolehtia, on nimittäin niin aktiivinen tapaus että välillä toivoisi jopa liikkuvan vaikka vähäsen vähemmä niin ei sattuisi alapäähän ja kylkiluihin ihan niin paljoa. Mutta onnellisesti on siis täysiaikaisuuteen asti jo päästy ja nyt vaan synnytystä odotellaan.

77mm rv 37+5
 
Nostan vähän ku ollaan tiputtu jo tokalle sivulle...
Mitäs neidoille kuuluu? Tänne ihan hyvää, paha olo vähän hellittäny kun alotin inkiväärikapselit 3 päivää sitten.
Pitäis se varhaisultra tilata ni sais jotain varmuutta raskauteen.

Ihanaa, ens vkolle on luvattu hellettä!! Harmi vaan et kesäloma loppui just =) .

Hauskaa viikonloppua kaikille!

-Ninni78 ja nimetön 7+4 :heart: :heart: -
 
moikka!

Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja on lämmin! Mikäs sen parempi kun tänään on hääjuhlat mökillä missä oiskin aika kurjaa jos vettä satais!

Täällä on pahoinvointi ruvennu hellittämään otettaan, välillä enää tulee vähän huono olo. Ja tuo kyökkäämisrefleksi kyllä tulee koettua monta kertaa päivässä :x Väsyttää kyllä senkin edestä. Rankkaa tää töiden alotus loman jälkeen...

Mulla on maanantaina eka lääkärineuvola, jokohan kuuluis sydänäänet :heart: Sitten viikonpäästä tiistaina se nt-ultra, jos sieltä tulee hyviä uutisia niin sitten kerrotaan tuolle tytölle että vihdoinkin hänestä tulee isosisko! Jollei kukaan vahingossa sitä tänään tuolla juhlissa möläytä :headwall: Toivotaan parasta!

Täytyis varmaan pikkuhiljaa ruveta valmistautumaan juhliin, vielä on paitaongelma... Ei onneks mitenkään viimetippaan jää että mitä laitan päälle :whistle:

Vinja rv 10+5
 
Moikka!
Kiva, että täälläkin on kuulumisia käyty kertoilemassa!
Tervetuloa joukkoon Viivin... Ei tartte olla ollut kuumeilijoissa. Kaikki keskenmenon kokeneet plussanneet on tosi tervetulleita! =) Ihanaa Viivin, että raskautesi on edennyt hyvin jo noin pitkälle... Antaa aina toivoa meille kaikille. Itse olen vieläkin hiukan kyyninen ja pelokas tämän raskauden suhteen, vaikka liikkeet tuntuu selvästi ja kaikki ollut tähän mennessä ok!
Vinja: ihanaa juhlapäivää, vaikka taidatkin olla jo juhlahumussa. Mekin kerrottiin meidän esikoistytölle nt-ultran jälkeen. Mulla oli ultrakuva kädessä ja selitin tytölle, että äiti oli lääkärissä ja lääkäri tutki äitin massua ja kertoi, että siellä kasvaa vauva... =) Esikoinen oli ihan haltioissaan...
Ja joka päivä tyttö halii ja PUSSAILEE massua ja kyselee missä kohtaa pikkuinen on. Vielä hän ei malta jäädä katselemaan ja odottelemmaan, kun vauva potkii...
Kiva Ninni, jos inkiväärikapseleista on ollut apua. Olen kuullut niiden hyvistä vaikutuksista. itselläni pahoivointi ei ollut niin hirmuisen pahaa, että olisi tarvinnut jotain lääkettä. Ritti, että söi jotain pientä ja sen kyllä huomaa nyt. Mulla on varmaan tullut sellainen +10kg tähän mennessä raskautta... :LOL: Oikeesti ei naurata, mutta kun tuo suolainen maistuu niin taivaallisen hyvälle... Ja uusin himo on Nikolai alkoholiton olut... Voisin juoda monta tölkkiä putkeen, mutta täytyy topuutella, ettei ihan alkkikseksi ala... :LOL: Vitsi, vitsi... Se vaan maistuu tosi hyvälle! Eikä siitä varmaan haittaakaan ole, kun on alkoholitonta. Pikkuisen liikkeet näkyy jo selvästi vatsan päälle ja välillä on aika kobva meno vatsassa... Nyt olen alkanut silittelemään itsekin massua enemmän ja juttelemaan vauvalle, kun se pikku hiljaa näillä viikoilla alkaa kuulemaan...
Lauantai-illan jatkoa kaikille!!!!!!!
Riikkuli 21+6
 
:attn: nostan hiukan, ettei unohtuisi...
Täällä kaikki ihan hyvin. Lomat loppui ja töihin palailtu. B) Ilma mitä ihanin, mutta eihän siitä osaa tässä tilassa nauttia, kun olo on kuin ryhävalaalla. :LOL:
Tiistaina olin neuvolassa. Pissa puhdas, verenpaine 78/120, painoa oli tullut huikeat +4 kg viime kerrasta, sf-mitta 20 ja pikkuisen syke 140-150 välillä...
Nyt sitten painoa kertynyt +10kg koko raskauden aikana... :ashamed: Eli huomaa, etä ruoka ja muut herkut on maistunut...
Pikkuisen potkut tuntuu ja näkyy selvästi...
Riikkuli 22+4
 
:attn: nostan hiukan, ettei unohtuisi...
Täällä kaikki ihan hyvin. Lomat loppui ja töihin palailtu. B) Ilma mitä ihanin, mutta eihän siitä osaa tässä tilassa nauttia, kun olo on kuin ryhävalaalla. :LOL:
Tiistaina olin neuvolassa. Pissa puhdas, verenpaine 78/120, painoa oli tullut huikeat +4 kg viime kerrasta, sf-mitta 20 ja pikkuisen syke 140-150 välillä...
Nyt sitten painoa kertynyt +10kg koko raskauden aikana... :ashamed: Eli huomaa, etä ruoka ja muut herkut on maistunut...
Pikkuisen potkut tuntuu ja näkyy selvästi...
Riikkuli 22+4
 
Voi miten ihanaa että on tällainen ketju täällä :heart: Itse olen ollut tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevat ketjussa ja uskalsin tulla nyt tänne katselemaan, vaikka vasta tänään testasin haalean plussan, eli olis 4+2 ja laskettu aika sitten 23.4.2007

Meillä on mieheni kanssa yritystä 13 kuukautta, siinä välissä ollaan koettu kaksi keskenmenoa, toinen viikoilla 6+ ja 8+, eli pelottaa aika hurjasti. Nyt on kuitenkin ollut enemmän noita tuntemuksia kun silloin, joten uskaltaudun hieman jo iloitsemaankin :heart: Koko ajan toki pelottaa että menee kesken, että menkat alkaa, sen takia ravaan vessassakin koko ajan tarkkailemassa tilannetta. En ole miehellekkään uskaltanut kertoa, kun otti niin raskaasti nuo keskenmenot, etenkin tuon helmikuussa tapahtuneen.

Eli hei vaan kaikille :wave:
 
Onnea aivan hurjasti! :flower: Ja pikkuiselle paljon tarrasukkia mukaan... Olenkin käynyt lukemassa aina välillä kirjoituksianne, kun jotenkin ei ole osannut luopua niistä sivuista. Niistä sai silloin niin paljon vertaistukea ja siellä on ihan mahtavaa porukkaa...

Ja Nasuliini, on täysin ymmärrettävää ja normaalia, että sua pelottaa ainakin aluksi. Mä tarkistan vessapaperin ja alkkarit vieläkin... Nyt kuitenkin osaa jo nauttiakin raskaudesta, kun potkut tuntuu niin selvästi. Koita olla vain rauhallinen ja stressaamatta, vaikka todella tiedän ettei se ole helppoa. Mua helpotti itseäni ihan suunnattomasti, kun kävin vkolla 7-8 alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Se maksoi sen vaivan, sillä pelko haaleni selvästi, kun näki, että sydän siellä sykki oikeassa paikassa. =)
Toivottavasti saisit täältä samanlaista tukea kuin olet saanut tuolta kuumeilijoitten puolelta. Minä ainakin lupaan parhaani mukaan olla tukena ja turvana. Ja muista tyhmiä kysymyksiä ei ole eli kaikesta voi keskustella ja kaikkea kysellä. =)
Omaan napaan ei kummoisempia. Pikkuinen on todella vauhdikas varsinkin iltaisin ja öisin, kun heräilen vessaan. Potkut on jo aika voimakkaita. =) Mikä vaan on ihanaa... Harjoitussuppareita on iltaisin aika paljon, kun esikoisesta en ennen synnytysta edes tiennyt mikä supistus on. Silloin ei ollut tällaisia ollenkaan. Muutebn väsymystä lukuunottamatta vointi on ihan hyvä. Ja onneksi noi helteet hellitti. Nukkuu öisinkin paremmin. =)
Riikkuli 23+4
 
Kirjottelenpa itsekin pitkästä aikaa.
Ensiksi onnittelut nasuliinille :flower:
ON: kaikki mennyt hyvin, viime viikolla "hieman" säikähdin kun heräsin maha ja selkä kipuun, ajatukset ehti tunnin aikana mennä laidasta laitaan, kunnes kipu katosi. Neuvolassa kuitenkin katsottiin virtsis kokeesta bakteerit mut puhdas oli joten luultavasti kipu oli vain kohdun kasvua tms..
Sykkeet oli loistavat hajiksella, ja ensiviikolla onkin sitten jo rakenne ultra :heart:

Jenni & hajis 18+2
 
Aattelinpa itekki kuulumiset laittaa,jotenki ei oo saanu tänne kirjotelluks mitään,ku tuntuu,et ei muutkaan.Ei viel oo pää pehmenny nii paljoo et yksin jaksasin jutustella.

Kävin tänään kasvu-ultrassa ja nyt masentaa,verenpaineet noussu ja hemppa laskenu.Verenpaineitten takia seurantaan ja viikoilla 32 taas ultra,lekuri tahtoo nähä,et vaavi voi hyvin.Sano,et jos alapaineet alkaa mennä 110,ni sillo vaavin ei oo hyvä olla masussa...Tiiän et stressi pahentaa tilannetta,mut minkäs teet! Hormoonihiiri vastaa tosi hyvin kasvultaan viikkoja,vastas viikkoja 26+5 ja mulla on niitä kasassa 26+6.Virkee kaveri,oli kääntyny raivotarjontaan.

Nytki käsissä verisuonet niin koholla,et niihin oikein sattuu,parasta painua sohvalle!

Valittaja Vimpula
 
Heippa!
Tein ekan testin tuossa 6.8. jollon tuli 5min jälkeen hyvin haalea viiva.. ajattelin eka että en mie raskaana taida olla! :( Päätin kuitenki tehä uuden testin vähän myöhemmin ja toinen testi tuli tehtyä 9.6.Viiva tuli taas vasta 5min jälkeen mutta nyt selvempi mutta edelleen vaalea. tein sitten kolmannen testin vielä 15.päivä ja nyt viiva jo tosi selvä.
keskenmeno/tuulimuna todettiin toukokuun lopulla ja se oli rankka paikka henkisesti ja fyysisesti.neljättä lasta kun ollaan toivottu kovasti ja leikkikaveria meidän nuorimmalle. :heart:
Soitin nyt viikon lopulla neuvolaan ja sain ajan ultraan kun pelottaa jos taas on tuulimuna kyseessä.. :'( Jotenki ahistaa ihan hirveenä ja koko ajan omaa kehoa kuuntelee ja miettiin josko tämä on taas sitä..
Ultra on jo niinkin pian kun 24.8.Ja ootan sinne pääsyä kyllä kovasti! Samalla peläten mitä siellä sanotaan ja mitä jos sykettä ei löydy eikä sikiötä näy! Mie en tiedä kestänkö enään toista pettymystä..
Tässä raskaudessa on ollut "oireena" ihan järjetön väsymys voisin nukkua kuinka paljon vaan ja hetken päästä väsyttää yhä enemmän. alavatsa vihlaisuja oli myös jonkin aikaa mutta ei nyt varmaan reiluun viikkoon. menkkojen mukaan la.aika olisi 4.4.08.Mulla kierto kyllä heittelee ja menkatki oli ekat keskenmenon jälkeen joten varmasti aika muuttuu jos kaikki on hyvin.
Tässä on tullu mietittyä onko kaikki kunnossa kun en esim kärsi minkäänlaisesta pahoinvoinnista. kuten aijemmissa raskauksissa olen kärsiny enemmän ja vähemmän.Tuossa tuulimuna raskaudessa lievää pahoinvointia oli myös.
Unia olen nähny kaksosista ja välillä "outo" tunne valtaa ja mietin josko odottaisin kaksosia! :LOL: Kun nyt edes se yksi pieni sieltä löytyisi ja sydänmen syke! :heart: Onnea kaikille plussaneille ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :flower:
 
:eek: Eilen kirjotin tänne pitkät pätkät mutta eihän täällä mitään ole!!! En kyllä jaksais alkaa uudelleen naputtamaan... Täytyy tulla jossain vaiheessa paremmalla ajalla.

Lääkärineuvola ollut ja ultrassakin käyty, kaikki oli hyvin! =) Väsyttää ihan kauheesti, mut kuitenkaan ei välttämättä meinaa saada unta...

Vinja ja Urmi 13+0
 
no heips kaikille... oon tuolta km:n jälkeen kuumeilevat puolelta.. kiitti vaan ovistesteistä vielä vinja.. :) nyt on sellanen tilanne teetä oon tehny varmaan 5 eri testiä ja eri päivinä ja oon saanu niihin haamuviivoja. huomen vast pitäis menkat alkaa ni eihän ne viivat voi muutakuin haamuja ollakkaa. siksi testailin niin aikasin koska mulla alko jo 5 pv. ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa vuotoa. ensimmäisenä päivänä kirkasta verta ihan kohdunsuulta mutta enää ei ollu kun valkovuodon seas punasta... mä en tiä mitä tämä nyt sitten tarkottaa?? onko peli jo menetetty... :ashamed: luulis kyl et jos se olis pe:na kesken mennyt raskaustestis ei kyl enää näkyis mitää kun viikkoja on näin kauheen vähän.. nii ja tuleeha sitä vuotoa enemmänkin ku kesken menee..kai.. viime keskenmeno oli keskeytynyt joten en oike noista vuodoista tiedä. nvlas käyn nyt to:na ja siä tehää viä raskaustesti kun en luota noihin apteekin omiin enää kun niin epäm. haamuja näyttelee. paree kun varmistaa sieltä.
kyllä kauhean epävarmasti tämä oletettu raskaus nyt alkaa..vuotoa jo ennen plussaa...mut nyt näyttää vuoto jo tyrehtyneen lähes kokonaan. toivo siis elää :) onko teillä kokemusta tommosesta? toivoisin niin etää pikkuisella olis kaikki hyvin.. :heart: :heart: ja pysyis matkassa mukana..en kestä toista km:a.. :ashamed:
 
Mimmuli82Mulla oli tässä raskaudessa kiinnittymisvuotoo,muutamaa päivää ennen ku menkkojen olis pitäny alkaa.Toivottavasti oli vaan sitä,molemmissa km vuoto oli kuiteski paljo runsaampaa...

Oma olo on helpottunu ton verenpaineen suhteen ku helteet väisty.Pystyy normaalisti tekemään kaikkee.Hermot meinas jo mennä,mut nyt kaikki ok.Ens viikolla ois neuvolaki,toivottavasti kelit ois tämmöset,ni sais inhimilliset lukemat sieltä!

77mm Odottavan aika on oikeestikki pitkä,ite oon aikas malttamaton ja esikoinen ainaki päätti kiusata viikoille 40+3.Lähempänä sulla on ku meillä muilla...vähäkö kade!

Vimpula ja hormoonihiiri 27+4
 

Yhteistyössä