Keskenmenon jälkeen plussanneet...

Sopuli kysyi, koska kerroimme raskaudesta muille. Äidilleni kerroin heti plussattuani, muut saivatkin vähän odottaa tietoa, pikkuhiljaa on kertoiltu, varovaisemmin nyt kuin ensimmäisellä kerralla (joka siis päättyi kesken). Esimerkiksi töissä vain oma tiimini tietää asiasta, esimiehelle ja muille kerron heidän palattuaan lomalta, joskus elokuussa siis ja silloin asian varmaan jo huomaakin.. ;) Ystäville ja sukulaisille olemme kertoilleet sopivissa väleissä, kun olemme heitä tavanneet.
Kiva kuulla Vimpula, että isäsi voi hyvin! :flower:
77mm alkaa l.a. lähestyä. Itselläni vielä kuukausien odotus, huokaus, malttamattomana inhoan odottamista.. Täytyy ottaa päivä kerrallaan, kunpa vain kaikki menisi hyvin. Toistaiseksi vältytty vaivoilta. Pahoinvoinnista kirjoittelitte, etovaa oloa ja kuvotusta oli viikoilla 7-12 suunnilleen, mutta oksentaa ei tarvinnut. (Muutaman kerran oli kyllä aika lähellä..)
Tervetuloa mukaan merai! :)
Tosi ihanaa Vinja, että kuulit pikkuisen sydämen sykkivän! :heart: Se ilahduttaa ja helpottaa suuresti!
Kerrohan Clara75 np-kuulumiset, jahka sieltä koneen ääreen ennätät. Toivottavasti kaikki hyvin!
Itse jännitän nyt rakenneultraa, joka on parin viikon päästä (vasta!). Useat joulukuun odottajista jo tuntevat liikkeitä, itse en ole tuntenut, vaikka kovasti olen koettanut kuulostella. :( Välillä olen tuntevinani jotain, mutta luultavasti vain toiveajattelua. Hmm. Viimeksi kyllä ultrassa sanoivat, että istukkani on kohdun etuseinämässä, joten toivotaan, että se vain vaimentaa potkuja.. Haluaisin kovasti päästä jo ultraan ja nähdä vauvelin liikkuvan ja kuulla, että kaikki on kunnossa. On alkanut hieman pelottamaan, miten reagoisin, jos jokin olisi pielessä. Parempi kuitenkin olla murehtimatta ennen aikojaan. Mitä kuuluu Riikkulille ja Siilipille, joko te olette tunteneet liikkeitä ja kuinka muuten voitte? Ja entäpä muut tästä poppoosta?

Jempu ja pikkuinen 17+6
 
Mä voin todella turvonneesti. Siis tänään on 5+0 joten tää on ihan mahdotonta ettei mee farkut mukavasti enää ollenkaan kiinni! enkä mä oo tänään syöny vasta kuin pari leipää, lounaan jälkeen tää on melkein nolon iso jo kun on niin alussa. Voikohan sillä olla jotain tekemistä sen kanssa että täähän on jo 4. raskaus kuitenkin, vaikka ykskään ei oo menny esim. yli 13 rv:n? koska en mä muista että aikasemmin olisin näin turvoksissa ollut läheskään, en edes myöhemmillä viikoilla.

Vai mistä tää voi johtua :eek:

Onneksi on istumatyö niin voi pitää nappia auki :LOL:

Oikukas ja Karjaleena Kaaleppi 5+0
 
En ole ehtinyt kirjoittelemaan, mutta viime viikolla oli siis ultra,ja pienokaisellamme oli kaikki hyvin :) :heart: Voi sitä tunnetta kun pikkuisen näki, viimeksi emme siis ultraan asti ehtineet.
La on siis 15.1 eli sen voi tuonne lisäillä.
Olo on ollut suht.hyvä ja toivottavasti pysyykin.

Jenni 12+6
 
Eli tähänkin pinoon sen verran tietoa, että ultra takana ja vauvalla oli kaikki hyvin :heart: . Helpotuksen kyyneleet tuli silmään vasta myöhemmin, kun sitä ultraa jännitti, kuin viimeistä päivää. Kuumeisesti etsin näytöltä sikiön sydämen sykettä heti, kun ultraaminen alkoi ja humps, vierähti kivi sydämeltä, kun näin, että siellä se jyskytti. Koko vastasi viikkoja 12+1, mutta la ei muutettu. Eli edelleen virallinen tuo 20.1.2008

Onnellisin mielin, Clara ja Mötkö 12+2
 
Hei kaikki!

En ole pitkään aikaan päässyt koneen äärelle, kun koira söi nettipiuhan ja mies paiskinut hommia..

Tukevasti raskaana!! Hihii! Nyt on ollut ihan kunnon kuvotustakin, varsinkin iltaisin, mutta oksua ei ole tullut. Ja väsyttää. Mulla on kamala yskä, joka on saanut rintalihakseni ihan hullun kipeäksi. Sattuu kun hengitän. Oon käynyt kolme kertaa lääkärissä, mutta ei ne voi mitään tehdä, ei voi syödä lääkkeitä, eikä ottaa keuhkokuvaa. Höyryllä oon yrittänyt yskää parannella ja kyllä se tepsiikin ihan hyvin. Kunhan en lauantaina alttarilla sitten yskisi ;) Naima puuhissa silloin nimittäin ollaan!! HUI!!

Äidille ja isälle nyt sitten kerroin. Oli pakko, kun ihmettelivät lääkäreiden saamattomuutta tässä yskä-asiassa. Äiti oli onnellinen :heart: Viidettä lastenlasta ne nyt sitten odottelee. (Siskollani ja veljelläni on kummallakin kaksi, meille tämä siis ihan ensimmäinen.) Eli hyvä kun kerroin.

Eka neuvola on reilun viikon päästä! Sen jälkeen katsotaan, maltetaanko odottaa vielä vai kerrotaanko muille. Ehkä kuitenkin odottelemme. Voi kun siellä neuvolassa jo kuuneltaisiin sitä pientä sydäntä... Olisi ihanaa. Pääsen äitiyspolille, kun minulla on epilepsia, sekä sydämessä pientä vaaratonta vuotoa, joka ei vaikuta elämääni mitenkään. Lisäksi hoidan masennusta ja siinä ollaankin jo loppusuoralla. Eli tehotarkkailuun joudun, ei sillä, että sitä vastaan mitään olisi. Tässä just tajusin, että raskauteni luokitellaan "riskiraskaudeksi". Ei ole yhtään semmoinen olo.
 
Tää on taas tätä,heti ku hehkuttelee,ni sit tulee muistutus.Isällä ei pysy ruoka sisällä.Eile ku käytiin,ni kipulääkkeet menee taas tippana ja sille oli laitettu myös nenä-mahaletku.Kuulema ihan yleistä suolistoleikkauksissa.Kuitenkaan ei kivaa kateltavaa...Liikkuu jo kuitenki ihan hyvin.

Itteni tarttee ottaa ihan rauhallisesti,tuli vähä koppeja putsailtua,sillä seurauksella,et kaks päivää supisteli ihan kiitettävästi.Ensin en ees tajunnu(eihä sitä voi tietää,ku vasta toinen raskaus näin pitkällä :p )Noi hommat o kuiteski aikasta erilaisia ku vertaa kotihommiin!Nyt on oriitki tajunnu,et turha pelotella,toisinaan kyl pidetään vauhtia tarhaan mennessä,mut uhkailu puuttuu!

Vimpula ja hormoonihiiri 21+6
 
Moikka!!!!
Olen ollut rentoutavalla lomamatkalla sukulaisteni luona, joten en ole päässyt kirjoitelemaan... Eilen illalla kotiuduttiin myöhään. Oli ihanaa tavata omia perheenjäseniä, kun heitä kuitenkin aika harvoin näkee. Välimatka on kuitenkin melkein 500 kilometriä...
Jempu kyselit kuinka täällä voidaan ja liikkeistä... Hyvin voidaan, yhä edelleen vaivaa tuo hormonimyllerrys. Eli tyyntä ja myrskyä mielialoissa ja sen saa mies osakseen aika suurelta osin. En itsekään välillä tajua kuinka helposta hermostun ja ihan turhaan ja tämän on raskaus saanut aikaiseksi. Liikeitä tuntuu hyvin ja nyt ne on tulleet yhä voimakkaimmiksi... Mulla on varmaankin tuo istukka taas tuossa etuseinämässä, koska liikkeet tuntuu pääosin alavatsalla pieninä potkuina. :) ihana tunne... Välillä tuo pikkuinen tulee aika masun pintaan ja silloin tyttö ja mieskin tuntevat pikkuisen ja silittelevät... =) Turvotus on ihan hirmuinen... Juoda täytyisi muistaa puolen tunnin välein. Eilen ei meinannut vihkisormuksetkaan lähteä sormista pois. :(
Muuten ei mitään ihmeellisempää kuulu. Kesälomaa rennosti vietellään ja vielä pitäis pikku reissua tehdä... Saa nyt nähdä nähdä kuinka jaksaa...
Vimpula: Tsemppiä sulle... Leikkauksesta toipuminen vie aikaa, mutta uskon, että kaikki kääntyy parhain päin... :hug:
Ihan sekaisin olen raskausviikoista... Tämä siis kertoo sen, että olen ihan lomalla... siis pihalla kaikesta... =)
Rakenneultraan vielä aikaa puolitoista viikkoa enkä millään malttaisi odottaa... Jännittää ihan hirmuisesti, että onkohan kaikki hyvin...
Riikkuli ja rv 18+5
 
Moikka!!!!
Olen ollut rentoutavalla lomamatkalla sukulaisteni luona, joten en ole päässyt kirjoitelemaan... Eilen illalla kotiuduttiin myöhään. Oli ihanaa tavata omia perheenjäseniä, kun heitä kuitenkin aika harvoin näkee. Välimatka on kuitenkin melkein 500 kilometriä...
Jempu kyselit kuinka täällä voidaan ja liikkeistä... Hyvin voidaan, yhä edelleen vaivaa tuo hormonimyllerrys. Eli tyyntä ja myrskyä mielialoissa ja sen saa mies osakseen aika suurelta osin. En itsekään välillä tajua kuinka helposta hermostun ja ihan turhaan ja tämän on raskaus saanut aikaiseksi. Liikeitä tuntuu hyvin ja nyt ne on tulleet yhä voimakkaimmiksi... Mulla on varmaankin tuo istukka taas tuossa etuseinämässä, koska liikkeet tuntuu pääosin alavatsalla pieninä potkuina. :) ihana tunne... Välillä tuo pikkuinen tulee aika masun pintaan ja silloin tyttö ja mieskin tuntevat pikkuisen ja silittelevät... =) Turvotus on ihan hirmuinen... Juoda täytyisi muistaa puolen tunnin välein. Eilen ei meinannut vihkisormuksetkaan lähteä sormista pois. :(
Muuten ei mitään ihmeellisempää kuulu. Kesälomaa rennosti vietellään ja vielä pitäis pikku reissua tehdä... Saa nyt nähdä nähdä kuinka jaksaa...
Vimpula: Tsemppiä sulle... Leikkauksesta toipuminen vie aikaa, mutta uskon, että kaikki kääntyy parhain päin... :hug:
Ihan sekaisin olen raskausviikoista... Tämä siis kertoo sen, että olen ihan lomalla... siis pihalla kaikesta... =)
Rakenneultraan vielä aikaa puolitoista viikkoa enkä millään malttaisi odottaa... Jännittää ihan hirmuisesti, että onkohan kaikki hyvin...
Riikkuli ja rv 18+5
 
Jospa nyt sitten uskaltaisin jo tanne liittya kun oon jo 3 testia plussannu, eka oli maanantaina haamujen haamu, en ollu todellakaan varma et onko se haamu vai vaan se viivan paikka, mut ed. paivana tein uuden testi, halpisliuskan ja tuli selvasti 2 viivaa ja sit tein viela toisen liuskan eilen aamulla ja sain jo vahvemman viivan. Mulla oli tuulimuna toukokuun alussa, yhet menkat ehti tulla valissa ennen ku tarppas, eli tosi nopeesti!
Ollaan Bulgariassa jos tesksti nayttaa hassulta, ei pisteita a:n ja o:n paalla...
Tulin koneelle lukeen sahkopostit ja lukeen uutisia Suomesta enka tietenkaan voinu pysya pois talta sivulta.
Lasken viela jollain laskurilla ne mun viikot ja lisaan sitten tanne.

-Ninni- :heart: :heart:

Muoks... No niin eli ne viikot ois hurjat 4+4 =)
Varhaisultraan oon todellakin menossa, heti ku mahollista, eli eiko noin 2,5 vkon paasta vois ne sydamenlyonnit jo nakya?

PS> Luen kaikki kirjotukset sitten ajan kanssa kun Suomeen tullaan...
 
Moikka Ninni78 ja tervetuloa joukkoomme... Taidatkin olla tuolta kuumeilijoitten puolelta plussannut... Ihanaa ja onnea tuhannesti :hug: :flower: Mahtavaa saada sieltä näitä uusia plussaajia... Paljon tarrasukkia matkaan ja rentouttavaa lomaa... B)
Elikkäs jos sulla on vkoja 4+5, niin 2 viikon kuluttua pitäisi jo sydämenlyönnitkin näkyä. Itse kävin varhaisessa ultrassa vkolla 6+ ja syke, pikku sikiö ja ruskuaispussi näkyi... helpotti silloin itseä ihan hirmuisesti, kun näki, että siellä todella on elämää... Nauti lomasta ja uudesta elämästä, joka nyt kasvaa sisälläsi. On se vaan niin ihana tunne, vaikka hormonit pään saakin välillä sekaisin... =)
Riikkuli 18+6
 
Olipas tää tippunu ihan luvattoman alas!!!Hei porukka herätys! :wave:

Isukki saattaa päästä jo huomenna kotio...vähäkö oli innoissaan puhelimessa!Mut mun hommat jatkuu entiseen malliin...Supistelut on vähentyny,kroppa tottu vihdoin tallitöihin.Ainut vaan,et "poju"keksi hikan,yleensä sillo ku istun vessassa. :p

Huomenna ois neuvola,saas nähä kuis äijän käy...Pitää huomenna päivittää tiedot!

Vimpula ja hormoonihiiri 22+3
 
Moikka kaikille!!!!!!!!
Vimpula: Ihanaa, että kaikki näyttää hyvältä isukin kohdalla. =) ja ihanaa, että itsekin voit hyvin.
Tulkaa nyt hyvät ihmiset kertomaan kuulumisianne...
=)
Omasta navasta: Sunnuntaina tuli sitten ensimmäinen potku, joka näkyi vatsan päälle. Vähän riemastuin. Nyt muutkin pääsevät nauttimaan pikkuisen melskeestä. Välillä käy sellainen melske ja vilinä, ettei mitään järkeä ja sitten on niitä päiviä kuten tänään, etten ole tuntenut kuin yhden töytäisyn ja se oli aamulla, kun olin kierähtänyt puoliksi unissani vatsalleen eikä pikkuinen taitanut oikein tykätä, niin tuli aika voimakas potku. =) Rakenneultraan viikko enkä millään jaksaisi enää odottaa. Jännittää niin vietävästi, että onkohan kaikki hyvin... Tää pelko on jotenkin niin hirmuinen, että en itsekään oikein ymmärrä.
Sitten eksyin eilen tuonne synnytys-palstalle ja juu, kylläpä alkoi sitten sekin jännittämään, kun lueskelin muitten kertomuksia kivuista ym... Samalla muistui mieleen tuo esikoisen synnyttäminen... Ei ollut kaikkein kivoin synnytys, mutta totta on se lause, että kaiken unohtaa, kun saa pikkuisen eka kerran syliinsä... =)
Päivänpaistetta kaikille! B)
Riikkuli 19+2 (joka täällä kärsii kaameasta turvotuksesta :kieh: )
 
Moikka kaikille!!!!!!!!
Vimpula: Ihanaa, että kaikki näyttää hyvältä isukin kohdalla. =) ja ihanaa, että itsekin voit hyvin.
Tulkaa nyt hyvät ihmiset kertomaan kuulumisianne...
=)
Omasta navasta: Sunnuntaina tuli sitten ensimmäinen potku, joka näkyi vatsan päälle. Vähän riemastuin. Nyt muutkin pääsevät nauttimaan pikkuisen melskeestä. Välillä käy sellainen melske ja vilinä, ettei mitään järkeä ja sitten on niitä päiviä kuten tänään, etten ole tuntenut kuin yhden töytäisyn ja se oli aamulla, kun olin kierähtänyt puoliksi unissani vatsalleen eikä pikkuinen taitanut oikein tykätä, niin tuli aika voimakas potku. =) Rakenneultraan viikko enkä millään jaksaisi enää odottaa. Jännittää niin vietävästi, että onkohan kaikki hyvin... Tää pelko on jotenkin niin hirmuinen, että en itsekään oikein ymmärrä.
Sitten eksyin eilen tuonne synnytys-palstalle ja juu, kylläpä alkoi sitten sekin jännittämään, kun lueskelin muitten kertomuksia kivuista ym... Samalla muistui mieleen tuo esikoisen synnyttäminen... Ei ollut kaikkein kivoin synnytys, mutta totta on se lause, että kaiken unohtaa, kun saa pikkuisen eka kerran syliinsä... =)
Päivänpaistetta kaikille! B)
Riikkuli 19+2 (joka täällä kärsii kaameasta turvotuksesta :kieh: )
 
Hellou!

Vimpula: kiva että isä pääsee kotiin!

Riikkuli: tota mäkin ootan et tulis noita liikkeitä! Mutta vielä on siihen aikaa!

Täällä on välillä jopa ihan normaali olo (josta tietty heti tulee mieleen että onko kaikki hyvin) joten on pystyny jo vähän jotain tekemäänkin. Vähän jännittää kun huomenna on työristeily ruotsiin et jos on kauhee merenkäynti ku mul tulee sillon helposti huono olo. Ja sit jos on viel ennestääki pahaolo :x

Vinja ja masu8+2
 
Moikka!

Juu, oli tosiaan pinossa vähän aikaa hiljaista, mutta koentanpa nyt minäkin taas aktivoitua. Claralle ja JenniS:lle onnea iloisten ultrakuulumisten johdosta! :flower: Myöhässä tuli onnittelut, pahoittelen.. :ashamed: Ja tervetuloa Riikkuli takaisin lomalta! Mukavaa, että sait rentouduttua! Ja varmasti ihanaa tuntea liikkeet ja että näkyvät jo uloskin päin? Hienoa! :) Itse en vieläkään osaa varmuudella sanoa, olenko ylipäätään tuntenut liikkeitä. Höh. Ja pelko nostaa päätään täälläkin. Mulla myös rakenneultra ensi viikolla, sitten nähdään.. glumps. En malttaisi odottaa ja toisaalta pelottaa. :( Tervetuloa Ninni joukkoon! Onnittelut sinullekin! =) Kiva kuulla Vimpula, että isäsi voi jo paremmin ja pääsee pian kotiin. Ja tosiaan hyvä, että voit itsekin hyvin taas. (Ehkä huolikin sai supistelemaan..?) Vinjalle mukavaa risteilyä! :) Toivottavasti ei meri kovin aaltoillut? Itse kuljetin kaiken varuilta muovipussia kokoajan mukana raskauden alkukolmanneksella, jos olisi oikein huono olo yllättänyt.. onneksi ei tullut käyttöä! :x Tältä erää moi, mutta kirjoittelemisiin!
 
Isukki kotona ja neuvolassa käyty. Sf oli 20,paineet 140/84,hemppa 121 ja rautatabut mukaan.Painonmuutokseen - oli taas tippunu,kokonaisuudessa on tullu 3700g.Vaavin sykkeet 148 ja liikkeet ++.Eli kaiken kaikkiaan kaik ok.Jännä sinällään,et miten kaikki menee niin samoja linjoja esikoisen kans.Pitäs varmaan alkaa noita kelan lappuja täytteleen...sais ne rahat,pakkausta kun en ota.Siinäpä ne tärkeimmät! :wave:

Vimpula ja hormoonihiiri 22+5
 
Ompas täällä hiljasta, herätys kaverit!! :attn:

En sitten turhaan pelännyt merenkäyntiä, ihan kauheeta oli. Mulla jäi buffet ruokailu pariin alkuruokahaarukalliseen ja sit pitiki lähteä hyttiin :x Ei paljon tullu nukuttua ku niin kauheesti keinutti. Mutta loppureissu meni oikein hyvin eikä pahaaoloa paljon muuten tullutkaan!

Huomenna on eka neuvola, katotaan paljonko siellä tulee lippuja ja lappuja luettavaksi :D
 
Kyllä täällä on vähän liiankin hiljaista... :wave: Vinja: Oliko tosiaan niin paha laivareissu? Voi teitä... Itse olin kanssa tossa viikolla venereissulla ja aallokko oli aika kova, mutta hienosti se kestettiin... Kyllä itselläkin hiukan pahaa oloa nosti, mutta hyvin reissu meni muuten... Ajatella miten kivaa... Eka neuvola edessä... Jännittääkö? =)
Omaan napaan ei kummempia... Tyttö oli mamman ja pappan kanssa pikku lomalla mökillä 4 päivää ja me saatiin miehen kans tehtyä hommia ja hiukan lomailtuakin. Mutta kyllä oli hirmuinen ikävä tuota meidän tyttöstä ja oli ihanaa saada hänet tänään kotiin... :)
Potkuja tuntuu aika paljon eli taitaa pikkuinen olla kanssa kuitenkin aika vilkasta sorttia. Niin oli esikoinenkin masussa aika vauhdikas mimmi... =) Tiistaina olisi rakenneultra ja se jännittää mua ihan hirmuisesti... Toivon sydämestäni, että kaikki olisi hyvin... Lisälyönnit sydämessä on päivittäinen riesa ja täytyy varmaan ottaa yhteyttä pikku hiljaa neuvolaan, kun ei nää meinaa laantua... kaiken kestän kunhan pienellä kaikki hyvin...
Vinja muuten millaisia alkuraskauden oireita sulla muuten on ollut?
Kaikille mukavaa iltaa... :wave:
Riikkuli 20+0 ( eli puolivälissä ollaan...)
 
mikä siinä on, että aina tuo sydän äänien kuuluminen pelottaa yhtä paljon?
Viikolla oli lääkäri,sattui vielä olemaan hyvin nuori sellainen,tokas vaan et nii niitä sydänääniä ei välttämättä kuulu, mun oli sit pakko siihen todeta et kai ne nyt kuuluu jos ne kuulu jo 5 viikkoa sittenkin. No onneksi se sai ne kuulumaan, mutta pienen pieni paniikki ehti iskeä. Nyt odotellaan rakenneultraan menoa joka on vasta elokuun loppupuolella. Olo on tosi hyvä eli eiköhän sillon vaavillakin kaikki ole hyvin :)
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :heart:
Jenni & hajuherne 14+4
 
Moi Riikkuli!

Mua ei oikeastaan jännitä toi neuvola yhtään. Jotenki tuntuu "melkein turhalta" mennä kun ei sieltä mitään varmistusta saa että kaikki kunnossa :/ Siis ihan kiva on kyllä mennä, mutta kun sydänääniä ei vielä kuulu ja kiva ois saada varmistus että kaikki edellen hyvin! Ompas sekavasti selitetty, toivottavasti ymmärsit mitä tarkotin!

Oireita on ollu se että rinnat on ollu tosi kipeet, alussa väsytti. Sitten alko pahoinvointi, ei mikään älyttömän paha mutta todella inhottava kuitenkin. Pari viikkoa se oli ihan kokoaikasta et yöksi vaan helpotti. Nyt se on ajottaista, mutta ruokahalua mulla ei edelleenkään ole, mikä on mulle tosi outoa ettei ruoka maistu :LOL: Ja tietysti se klassinen pissahätä useasti!

Voin kuvitella että on ollu ikävä kun tyttö oli 4 päivää pois! Meijän neiti lähtee tiistaina mummin kanssa leirille (isovanhempien ja lastenlasten leiri), ja vaikka eivät ole kun 2 yötä ni kyllä siinä ikävä ehtii tulla!

Kuinka pahasti sua on vaivannu noi lisälyönnit? Tehdäänkö sille sitten jotain? Anteeks utelu, en vaan noista tiedä mitään ja noi sydän jutut kuulostaa aina heti mun korvaan "vaarallisilta".

Vinja 8+0
 
Jenni: Kiva, että sulla on vointi hyvä... Ja ei ne sydänäänet välttämättä kuulukaan aina, jos pikkuisella vauhti päällä eikä meinaa paikallaan pysyä... :) Mulle kävi nlassa niin, mutta onnex siellä oli vanha ultralaite, jolla sitten katsottiin, että pikkuisella kaikki ok?
Vinja: Ihana tuollainen leiri. =) Meidän neiti on niin mamman ja pappan kulta, ett olis viihtynyt pitempäänkin. Iltaisin oli kuulemma meitä ainoastaan kaipaillut... Joo, nää lisälyönnit on inhottavia, mutta kuulemani mukaan aika yleisiä keskiraskaudessa... Sydän joutuu tekemään kahta kovemmin töitä ja pumppaamaan verta. Mulla lisäksi ollut tosi matala leposyke ennen raskautta... Parhaimmillaan levossa 45 lyöntiä minuutissa ja nyt leposyke 70-80, joten ajattelin että pelkästää tuo jo saattaa aiheuttaa niitä. inhottavalta ne kyllä tuntuu ja huomaan, että niitä on enemmän, jos esim stressaan jostain asiasta... No, otan neuvolaan yhteyttä, jos nää oikein pahaksi äityy... =) Toivon kuitenkin parasta... Ja ymmärsin mitä tarkoitit neuvolan suhteen... Eka kerta yleensä on semmoista liirumlaarumia, kun kysellään kaikki mahdollinen... Harmi, jos sulla tuo pahoinvointi on noin kova. Mullakin oli tässä alkuraskaudessa tuo etova olo ja yökkäsinkin monesti, mutta oksua ei tullut, paitsi että vkolla7 mulla oli inhottava vatsatauti ja olo oli aivan karmee... Onneksi siitä selvisi elävänä...
Tosi kiva vaihdella näitä kuulumisia muitten kanssa... =)
Riikkuli 20+0
 
Mukavaa kuulla Vimpula, että neuvolassa todettiin kaiken olevan hyvin. :) Ja höh, kuulostaapa aika kurjalta tuo Vinjan laivamatka, mutta onneksi selvisit kotio saakka ehjin nahoin! =) Ja niin, eihän siellä neuvolassa välttämättä mitään sen kummempaa osata sanoa.. Itselleni tuo ensimmäinen neuvolakäynti oli jännittävä kokemus, mutta johtuu kai siitäkin, että odotan ensimmäistä lastani. Teille aiemmin synnyttäneille neuvolat ehkä ovat jo "peruskauraa"? ;)
JenniS: tuttu tunne, kyllä minuakin aina jännittää kuuluuko syke vai ei. Ekalla kerralla en osannut jännittää, kunnes tuli takaiskuna tieto siitä, ettei elonmerkkejä löydykään. Nyt jännitän jokaista käyntiä ja aina yhtä helpottunut olo kun pienellä asiat kunnossa! Hienoa kuulla, että teillä on kaikki hyvin! :heart:
Riikkuli Onnea puolimatkan ylittämisestä! Itselläni vielä pari päivää aikaa siihen.. Ja hui tiistaina (eli huomenna!!) mullakin vihdoin se rakenne-ultra. Samana päivänä siis. Jännätään yhdessä! :hug: Peukkuja meille! Onko miehesi muuten tulossa mukaan? Oma mieheni haluaa tulla, vaikka pelkää kai minuakin enemmän, hänellä on jonkinmoinen sairaalakammo ja lisäksi viime kerralta pahat muistot; viimeksi oli mukana ensimmäisen, keskeytyneen raskauteni ultrassa, jolloin monitorissa näkyi vain tyhjää, hänelle tuli silloin niin paha ja kurja olo, että poistui takavasemmalle.. Tämän uuden raskauden np-ultraan ei halunnut/ kyennyt tulemaan, vaan odotteli sairaalan kanttiinissa.
Tällä kertaa mieltäni rauhoittaa se, että vihdoinkin on liikkeet alkaneet selvästi tuntua, enää en voi erehtyä luulemaan pieniä töytäisyjä ilmavaivoiksi. Sillä nyt tunnen tosiaan töytäisyjä, enkä pelkkää epämääräistä kuplintaa. :heart: Siinäpä tuli samalla tuota omaa napaakin ja vielä vähän lisää: oma vointini on kaikinpuolin mainio, välillä liitoskipuja, mutta selkäkivuilta ym vaivoilta olen toistaiseksi säästynyt. Kuinka te muut voitte? Onko uusia oireita tms ilmaantunut? Toivottavasti Riikkulinkin sydämenlyönnit tasoittuvat!

Jempu 19+5
 
Ollaan nyt kotiuduttu, keskiviikkona Bulgariasta ja eilen mökkeilemästä ja tänään lähetään vielä omalle mökille ni en taaskaan pääse kirjotteleen... Onnex on kännykässä netti ni pääsen edes lukeen kirjotuksia, en oo sitä kirjottamista vielä testannu.
Pitäis varmaan tilata sitä ultra-aikaa ni voisin sen jälkeen olla hiukan rauhallisemmin mielin. Neuvolaankaan en aio sitä ennen soittaa, kyllä sinne sitten ehtii taas.
Kauheen vähän mulla on mitään oireita, vatsaa nippailee, välillä yököttää, paleltaa ja väsyttää. Mut ei vielä mitään sen kummempia. Tuulimunasta mulla oli tosi vahvat oireet, tissit oli tosi kipeet, oksu lensi, nukkumaan piti päästä jo ennen kymmentä, vatsaa nippaili kovaa ja oli masu ihan turvonnu. Nyt niin paljon lievemmät oireet, mut eiköhän ne ehdi tästä vahvistuun =) , toivottavasti ainakin, vaikken mitään kauheeta pahoinvointia haluakaan...
Ihanaa kun täällä on monella jo viikot ihanan pitkällä, kun vaan iteki pääsis näistä miniviikoista eteenpäin...
Nyt alan pakkaan, mut kirjottelen jos vaan pystyn, en mikään nettiriippuvainen oo :LOL:

-Ninni 6+0 :heart: :heart: -
 
Moikkelis kaikki!!!!
Jempu: Kyllä mun mies huomenna tulee mukaan... Np-ultrassa hän ei ollut, koska halusin mennä yksin kuten esikoisestakin... En tiedä miksi, mutta ajattelin just sitä, ett mies ei varmaan kestäis, jos jotain poikkeavaa löytyi ja jotenkin tuntui luonnolliselta mennä yksin. Onneksi se ultra on jo heti aamusta klo 10.00 niin ei tarvii koko päivää jännittää...
Ninni78: Tervetuloa lomalta takaisin... sulla on ollu ihan samanlaiset oireet keskenmenneessä raskaudessa kuin mulla... Itseänikin pelotti ihan hirmuisesti aluksi, koska tässä raskaudessa oireet oli aika lieviä aluksi. Yksi mikä on vaivannut koko ajan on tissikipu. Mul on niin arat rinnat, ettei mieskään saa niihin koskea...
Soitin tänään neuvolaan noista lisälyönneistä, mutta siellä oli kesäsijainen, joka ei osannut sanoa juuta eikä jaata, vaan lupasi kysyä lääkäriltä... No, eipä soittoa ainakaan tänään kuulunut...Joten toivottavasti en hirmuisessa hengenvaarassa ole :)
Riikkuli 20+1
 

Yhteistyössä