Keskenmenon jälkeen plussanneet...

Täällä on niin huono olo. Okesensin pasilan laiturilla :( Aloitin antibiottikuurin viime la poskiontelon tulehdukseen ja niiden sivuoireina voi olla pahoinvointia. toisaalta jos oksentaa sanotaan, että sit ei kannata syödä. Soitin sit terveyskekukseen pahoinvoinnista ja se sairaanhoitaja oli et hän nyt kehoittaa että et syö mitään lääkkeitä alkuraskaudessa, kun ei tiedä mitä ne vaikuttaa sikiöön, mut ei hän voi kyllä kehoittaa lääkekuuria lopettamaankaan. No, sain huomiselle puhelinajan sille lääkärille joka antibiotit määräsi. Mut tässä pitäis syödä 2 tabua ennenkuin lääkäri soittaa, jos syö. Nyt tuli sellainen fiilis et jätän kuurin kesken. Puolet olis vielä syömättä, mut on vaikuttanut jo itse ongelmaan.

Mulla on kyllä vahva fiilis et tää pahoinvointi johtuu raskaudesta. Nimittäin alkoi vahvistumaan just samoilla viikoilla kuin esikoista odottaessa. Varmaan noi antibiotit kyllä tekee siitä vielä pahemman.

Mä en meinaa mennä alkuraskauden ultraan, ennen ekaa neuvolaa. siitä syystä, että uskon että mulle on rankempaa, jos näen pienen sydämenlyönnin ja sit sen jälkeen menee kesken. Tulishan siinä varmuus ettei ole tuulimuna tai kohdun ulkoupuolinen, mut tälleen oon kuitenkin päättänyt.

Ilmoitin myös neuvolaan ajoissa ihan siitäkin syystä, että jos tulee ne 3 km pääsee tarkempiin tutkimuksiin. On sitten ainakin ilmoittanut niistä kaikista, eikä tarvii myöhemmin alkaa huutelmeaan jostain jo menneistä jutuista. Ja voihan sille terkalle laittaa vaikka sähköpostilla sen perusmisen, jos ei halua soittaa. Mulle toisaalta ne soittamiset ja perumiset (ehdin käydä ekassa tarkastuksessa ennen km) oli osa suruprosessia ja siksi tärkeitä.

Minä olen myös Torey Haydenin kirjojen fani. Yksi on nytkin menossa. Minusta ne ensimmäiset kirjat olivat vielä järkympiä tai itkin niissä enemmän vaikka en ollut raskaana kuin tuo Aavetyttö, mikä oli ihan hyvä myös.

Beccy 6+2 ovulaation pursteella ja la 14.5.08

Kiitos taas kaikille tsempistä,ootte ihkuja :heart:

Beccy: Otan osaa pahoinvoinnin takia :hug:

Mulla alkanut kanssa tosi huonot olot,eilenkin meni koko päivä makaillessa :x

Aika hassu juttu toi ultra+neuvola juttu,et sen voi tosiaan kokea niin monella tavalla...tai ei siinä nyt mitään hassua ole,ihan normaalia että ihmiset ajattelee eri tavalla :D

Mulla nimittäin ois just kauhun paikka et saisin vk.12 kuulla että sydän ei oo koskaan lyönytkään....
Se on kyllä totta että voihan se mennä kesken vaikka ne sydänäänet ois kuullutkin,mutta toisaalta aina voi sattua jotain myöhempienkin ultrien jälkeen...ja ainakin näin ultrien väli on lyhkäsempi :)
Ja tosta neuvolan perumisesta,olin ite niin loppu ja maissa silloin km:n jälkeen,et en ois jaksanu hoitaa mitään asioita, ja inhotti sitten tollasia velvollisuuksia toimittaa... mut ymmärän kyllä et se voi olla terapeuttistakin =)
Hoitelen aina kaikki gyne asiat yksityisen kautta,täällä on niin vaikeeta päästä terveyskeskukseen,et varmaan jos tulis tarvetta tutkimuksiin keskenmenojen takia,tekisin senkin yksityisen kautta.
Mutta toivotaampa ettei sellaseen oo aihetta :heart:

Olispa kiva jos kykenis siivoomaan ennenkuin hukkuu paskaan :ashamed: sellanen yleis heikko fiilis koko ajan....Mut ei pidä valittaa,kun tätä kerta on niin haluttu :D

Riikkuli:varmasti ihanaa kun pikkusen voi jo tuntea :heart: :heart:

Oi Riikkuli ihanaa, siis kun tunnette jo vauvan kunnolla! :) Mä NIIN odotan sitä samaa, vaikka siihen nyt vielä menee tovi jos toinenkin...

Koita beccy kestää pahoinvoinnin kanssa! :x Toivottavasti menee melko pian ohi, ainakin niin, ettei ole älyttömän pahaa.

On ollut tällä viikolla tarkoitus varata ultraan aikaa, mutta en nyt vaan ole saanut aikaiseksi. Ehtiihän tässä... En kyllä tunnu saavan mitään muuta aikaiseksi, iskenyt iso saamattomuus. :| Tänään on ollut taas ihan hyvä ja luottavainen päivä, eli eiköhän tämä tästä! Ainakin vaihtelevalla menestyksellä... :D

Kiitoksia tsempistä. Sitä kyllä nyt tarvitaan tähän pahoinvointii, vaikka ei voi kyllä valittaakaan, koska tilasin tän. Keskenmenneessä ei ollut kuin öklötystä. Nytkin koko ajan pala kurkussa ja niin huono olo. kerran olen käynyt tänään tyhjentämässä. En ymmärrä kuinka jaksan täällä töissä. No, kävin taas tyhjentämässä ja vähän parempi olo.

Kiva kun vessa on pomon huoneen vieressä ja varmasti kuuluu sinne, jos yökkään kun hän on huoneessaan. Äsken oli tipalla. Toisaalta kai sille vois kertoakin. Olen tullut raskaudenkertomisesta höllemmäksi nyt km jälkeen. Jotenkin ennen sitä, pelkäsi että jos niin käy ja pitää kertoa siitä. Nyt tiedän että kyllähän täällä töissäkin pitää kertoa, jos se sattuu. Ainakin pomolle ja lähimmille työkavereille, koska pitäähän sitä olla sitten joku päivä pois töistä, ehkä enemmänkin. Sen rajan olen kuitenkin pitänyt, että kerron vain niille, joille on sitten helppo kertoa jos kesken menee.

Niin Repalle vielä. Olen siis päättänyt etten mene ennen ensimmäistä neuvolaa ultraan. Mutta jos neuvolassa ei kuulu sydänääniä, sit varaan kyllä yksityisen ultran. Mutta jos sydänäänet kuuluu, säästän ultrarahat johonkin muuhun. Koska ennen 9+0 en halua mennä sinne ultraan. Jos km olisi tapahtunut aikaisemmin, varmaan menisin aikaisemmin ultraankin. Nämä pelot on niin henkilökohtaisia ja perustuvat varmaan tosi paljon omiin kokemuksiin.

beccy 6+3

Noh,siellä neuvolassahan painetta oli vaikka muille asti antaa 178/98,mut luojan kiitos,vauva voi hyvin,napavirtaukset ja istukka kunnossa.Vaavin paino oli 1984g ja vastas viikkoja.Huh...

Ei tehny sisätutkimusta,ens kerralla sitte ja tuumas noista suppareista,et ihme olis,jos uudelleen synnyttäjällä niitä ei ois ja voivat olla kipeitäki.Ei tarvii huolestua...Toisaalta,onhan mulla ihan hyvin noita viikkojaki kasassa 27 pvä seuraava neuvola ja lokakuun tokalla viikolla ois seuraava ultra.

Ei sen kummempia,pitäs vaan osata ottaa rennosti,helpommin sanottu ku tehty.Sit vielä ku esikoisestaki paineet nous synnytyksen lähestyessä ihan kiitettävästi!

Vimpula ja hormoonihiiri 31+6

Heippa!
Ajattelin nyt ilmoittautua mukaan tuolta kuumeilu-puolelta (km:n jälkeen kuumeilijat) kun sain tänään viime maanantaina tehdylle haamuplussalle vahvistuksen. Olen 3-kymppinen 3,5-vuotiaan tytön äiti pk-seudulta. Toista lasta toivotaan ja keskenmeno oli tuossa kesäkuussa. Nyt jännittää ihan hirveästi että mitä tapahtuu tällä kertaa!Olo on melkoinen: oksetusolo 24/7, joka vähän helpottaa iltaa kohti, väsyttää ihan järjettömästi ja ärsytyskynnys miinus sata. Eli hermot menee pienestäkin. Nyt vaan toivotaan, että nämä oireet jatkuu vielä pitkään! Jälkikäteenhän vasta tajusin, että kun mulla viimeks loppui tämä huonovointisuus viikolla 9, niin luulin sen pahoinvoinnin vaan helpottaneen, mutta oikeastihan se tarkoitti keskenmenoa. Ja itse keskenmeno huomattiin vasta lääkärissä pari viikkoa myöhemmin kun sydän ei enää sykkinyt. Vuotoja tms. ei siis tullut ikinä. Nyt varmaan juoksen viikon 7 jälkeen joka viikko yksityisellä ultrassa tai neuvolassa varmistelemassa että kaikki on hyvin...!!

t.Emik rv 4+2 (Ovulaation mukaan ) HUH! Onpa pieni luku! Voi kun aika menisi nopeesti...!

Onnea Emik ja terve tuloa mukaan jännäämään ja odottamaan!

Mulle annettiin nyt sit saikkua ensi viikoksi. Lääkäri soitti ja melkein tyrkytti sairaslomaa ja antoikin heti runsaan viikon verran. Pitää vaan kertoa täällä töissä, mut eipähän tarvii miettiä minne menee oksentamaan ja yrittää sitä salailla. Vähä on kuitenkin huono-omatunto, kun eihän raskaus mikään sairaus ole. Ja hetkellisesti ihan ok olokin.

Emik tervetuloa tänne puolelle! :wave: Toivottavasti saadaan kaikki olla täällä pitkään!

Onneksi beccy sait saikkkua, on varmasti mukavampi olla kotona oksentamassa, kuin työpaika vessassa oksentamassa! :D

Tänne ei mitään uutta. Odotellaan odotellaan. Tietenkään en toivo mitään tapahtuvaksi, mutta kunhan nuo päivät+viikot etenisivät vähän nopeammin... :/

Itse kerroin jo raskaudesta parhaalle työkaverille, että hän ymmärtäisi mun huokailuja, tumpulointeja ja unohduksia. Tuntuu siltä, että päässä on miljoona muutakin asiaa työasioiden lisäksi, ja kun en ihan osaa olla murehtimatta tätä raskautta, niin tuppaavat nuo työasiat vähän olemaan välillä hankalia... Ja toisaalta tämä työkaveri voi auttaa minua jutuissa, joita en nyt raskaana ollessa voi ollenkaan tehdä. Muille ei vielä ole pienintäkään tarkoitusta kertoa vähään aikaan. Äidille haluaisin toisaalta jo kertoa, mutta hän vain stressaisi liikaa, kun tietää edellisestä keskenmenosta. Ja toisaalta en kestäisi sitä joka päiväistä "onko kaikki hyvin" -kysymystä... :D

Eipä tällä kertaa muuta! Kohta syömään ja rauhallista iltaa viettämään :)

Beccy:Jep,näinhän se on että toimimme omien vaistojemme varassa :D Kunhan vaan saadaan terveet vauvat syliimme loppujenlopuiks,niin muulla ei oo väliä :heart:
Hyvä kun sait saikkua,oon melkein kade sulle kun en yhtään jaksais töissä.... mutta siellä on puolet henkilökunnasta sairaslomalla tällä hetkellä,että yritän vielä kitkuttaa...

Ei täällä muuta kun yritetään töissä kestää tän olon kanssa,ei onneks koko aikaista...väsyttäiskin vaan koko ajan|O

Hyvät illanjatkot kaikille!!!!

onnea emik :flower: :flower: :flower:
äkkiä ne viikot menee, vasta tuntui että itse plussasin ja pian 9 viikkoa täynnä :D
tosin pitkä matka vielä siihen että voin huokaista helpotuksesta.
2 ultrassa olen käynyt nyt, seuraava ens ke rv 9+4 ja sitten np ultra 11+4 viikolla.. :whistle:
jonkinlaisen mielenrauhan antanut kyllä vaikka maksaa :|

kaikille ihanaa v-lopun odotusta :wave: :hug:

Onnea uusille :flower: :hug: :heart: !!!

Omaan napaan ei kuulu oikeestaan mitään ihmeellistä, päänsärkyä ollu n. joka toinen päivä, panadol ei oikeen tunnu auttavan, mut raitis ilma onneks! Kun koiraa täytyy kuitenki lenkittää ni tulee sit hoidettu 2 asiaa kerralla. Seuraava neuvola mulla on kahen viikon päästä, sit varataanki jo aika rakenneultraan, mikä on sit luultavasti 5-7 viikon päästä tästä päivästä. Ihanaa! Mä haluisin tietää kumpi on tulossa mut mies ei oo oikeen samaa mieltä :( tarvii varmaan lähettää mies sieltä aikasemmin pihalle ja kysyy sitten ellei muuta mieltään. Mulle on kyllä nyt tullu ihan tyttöfiilis sen jälkeen ku sisko sai tietää odottavansa poikaa. Ku ei voi tulla kahta poikaa viiden viikon välein =) Meillä ennestään jo 2 tyttöö ni miksei kahta ilman kolmatta?

Vauvan liikkeitä oon alkanu jo tunteen, välillä aika kovinki jo tuntuu pikkunen monottavan. Ihanahan se tunne on, vielä kun ne tosta vahvistuu!

Eipä mulla muuta, ihanaa viikonloppua kaikille!

:heart: :Ninni ja Kultsi 14+5 :heart: :heart:

TErvehdys!

TErvetuloa uusille!1 =) :flower:

Täällä sitä voidaan paksusti ja kuulosostellaan kaikkea vihlontaa yms. mutta ne kuuluu asiaan. Todennäköisesti tuloksas syntyy kuten isosiskonsa eli kaksi viikkoa myöhässä, vaikkei hänestä tullut mitään suppareita ja tästä jo viikolla 12. Ekassa raskaudessa meiltä tuli myös toinen kaksosista pois viikolla 12, mutta toinen siis sinnitteli oikein urakalla. Välissä oli toisaan yksi keskenmeno ja uutta yritettiin sen jälkeen yli vuosi. Nyt tosiaan hyvillä lukemillä 34+1 =)

Neuvolalääkäri on viikonpäästä. Ultria mulla on ollut 7 kpl, seurattiin tarkasti kun oli noita suppareita niinkin aikaisessa vaiheessa. Nyt totesivat ettei mikään ole pehmennyt niin kuuluu kuvaan, tuntuu vaan mulla kovasti.

:hug: :hug: :hug: pahastaolosta kärsiville.... täälläkin sitä oli alussa vaikka muille jakaa. Pahimpina viikoina täytyi jäädä saikulle, kun ei siitä työnteosta tullut mitään kun täytyi käydä vessassa puhumassa norjaa :snotty: Eli jos ihan hirvee olo niin kannattaa otta saikkua että jaksaa.

Nyt olen ihanasti mammalomalla ja laitellaan kaikkea pikkuiselle valmiiksi.

Tsemppiä ja tarrasukkia vaan tänne kaikille!

viivin + kaveri 34+1

Tänään meni töissä huomattavasti paremmin kuin eilen,eli oloon oikeestaan ollut hyvä =) Aamulla vähän oksetti,mut muuten...
Sen sijaan npistelly on kovasti vatsan seudulta :heart:

Huominen pitäs vielä työtä jaksaa,sit saa levätä päivän |O

Viivi:ihanaa että oot jo noi pitkällä...perästä tullaan:)

Repa+kutvonen rv 5-6

Voi ei. Täällä pelko nostaa päätään. Voimakas pahoinvointi loppui viime yönä ylllättäen. Heräsin siihen että ei okseta. No, eilenkään ei tullut kuin pikkuoksennuksia vaikka yökkäilin kyllä voimakkaasti pöntön yllä. Ja sain illalla syötyä pitkästä aikaa. Nyt meinaan varata ajan ultraan. Tunne et kaikki ei ole hyvin on niin voimakas, että aikaisemmat päätökset saa mennä.

Sitä vaan mietin, et kannattaako vielä huomiseksi varata aikaa. Että jos oireet lakkasi viime yönä, sinnitteleekö se vielä muutaman päivän sen jälkeen vai tarkoittaako se että kaikki olis jo ohitse. Ja muutenkin onko mulla liian vähän viikkoja ja pitää sit kuitenkin mennä uudestaan. Mut tää epätietoisuus on niin kamalaa. Olin niin varma että meille suodaan toukokuun nyytti. :'(

Beccy 6+5

Alkuperäinen kirjoittaja beccy:
Voi ei. Täällä pelko nostaa päätään. Voimakas pahoinvointi loppui viime yönä ylllättäen. Heräsin siihen että ei okseta. No, eilenkään ei tullut kuin pikkuoksennuksia vaikka yökkäilin kyllä voimakkaasti pöntön yllä. Ja sain illalla syötyä pitkästä aikaa. Nyt meinaan varata ajan ultraan. Tunne et kaikki ei ole hyvin on niin voimakas, että aikaisemmat päätökset saa mennä.

Sitä vaan mietin, et kannattaako vielä huomiseksi varata aikaa. Että jos oireet lakkasi viime yönä, sinnitteleekö se vielä muutaman päivän sen jälkeen vai tarkoittaako se että kaikki olis jo ohitse. Ja muutenkin onko mulla liian vähän viikkoja ja pitää sit kuitenkin mennä uudestaan. Mut tää epätietoisuus on niin kamalaa. Olin niin varma että meille suodaan toukokuun nyytti. :'(

Beccy 6+5
:hug:
käy ihmeessä ultrassa jos tuntuu että pakko saada nähdä onko kaikki kunnossa.
mä kanssa aamulla hätäännyin kun menin vasta ekaa kertaa pissalle klo 6 kun normaalisti olen juossut jo klo 2 aikaan yöllä. eikä se riittäänyt, tuntuu että kohtu/maha olisi pienentynyt.. joten huolia täälläkin on :/
onneksi ke ultra.
kyllä me huhti-toukovauvat saadaan- pakko :heart:

Beccy ja Pulttis Toivotaan että kaikki olis teillä hyvin!! Varaa vaan beccy se ultra niin saat varmistuksen, mä kävin sillon 7+1 ja näky hyvin sydämen syke ja eihän sulla oo kun pari päivää vähemmän.

Vinja ja Urmi 18+0

Olen Iikenyt olen viimiset 7 h, eikä missää ole mitään järkeä. Viime yönä alkoi vuoto ja kova selkäsärky, jotka jatkuu edelleen. Soitin sairaalaan, josta vahvistivat että oireiden perusteella selvä keskenmeno.

Nyt sitten yritän alkaa etsiä elämään sisältöä ja motivaatiota jostain muualta. Tämä tuntuu nyt liian rankalta, kun edellisestä keskenmenosta on vasta 3kk. Loppuu ymmärtämys ja usko tulevaan.

Mulla ei varmaan tää paha olo lopu koskaan :'( :(
Painoa ei ole nyt tullut yhtään lisää sen jälkeen kun tää alkoi ja mua ihan väsyttää tää oksentelu ja jatkuva pahoinvointi..
Kaupassa käyminenkin on täys kauheus kun kaikki hajut ja pelkkä jonkun tuotteen näkeminen ällöttää..
sipuli ja aino 16+5

Emik oon tosi pahoillani sun puolesta,vaikka tuskin se paljoo lohduttaa! :hug: Nää keskenmenot on ihan järjettömiä kestää,etenki ku ne on ihan lähekkäin.Mullahan oli eka marraskuussa ja toinen heti tammikuussa.Mut älä anna periks peloilles,seuraava voi hyvinki onnistua!Jaksamisia,halaisin,mut kädet ei ylety sinne asti!

-Vimpula-

emik lämmin halaus teille :hug: :ashamed:
täällä kanssa pelonsekaisissa tunnelmissa elellään. 2 oireetonta ja mielettömän hyvää päivää takana päin, ei enään puolenyön vessa ravaamista. ja tuntuu että maha olisi pienentynyt viime viikkoisesta paljon.. :ashamed: :(
huomenna ultra onneksi, tosin pelottaa niin kovasti mennä sinne että itken varmaan koko aamun vaan :|

oksettaisi nyt edes 24h *toivoo sitä* niin tietäisin että kaikki hyvin..

eilen tuli plussa. aivan yllättäin ku meidän piti kuumeilu lopettaa jne... joten nyt myynnissä yasmin pillereitä 6kk-ajaksi ;) ´piti kp1 alkaa popsii, mut ei tullu sitä päivää.

ihana ku täältä löytyi tälläinen pino, sillä en ajatellu mennä tonne toukokuun pinoon ennen ku 12viikkoa täys.
:heart:

Hiidi vielä kerran onnea :heart: :flower: :heart: ! Ja tervetuloa!

Emik mikä sun tilantees on, ootko käyny jossain lääkärissä tarkistuttaas tilanteen? Ettei ois vaan mikään hematooma mikä Pulttiksellakin on? Toivotaan parasta, :hug: .

Beccy saitko ajan ultraan?

Mun pitäis tänään soittaa neuvolaan ja kysyä tosta mun häntäluun kivusta. Ku ei ainakaan parempaan suuntaan oo menny. Kauhee kipu ku nousee istumasta, välillä ei edes ylös meinaa päästä. Saas nähdä saanko neuvolasta saikkua vai tarviiko mun mennä työpaikkalääkärille.
Yöllä oon taas pari kertaa joutunu juokseen pissalla, ärsyttää noi katkonaiset yöt, sais jo vauva nousta vähän ylemmäs jos vaikka helpottais. Ei kyllä aikasemmissa raskauksissa ollu ku vasta loppuraskaudessa boi yöpissimiset.

Eipä muuta taas, hyviä vointeja kaikille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 15+2 :heart: :heart:

Paljon voimia emik:ilel :hug:

On: masu kasvaa kovaa vauhtia,ja potkuja satelee :heart:
tuntuu että alkuajan väsymys alkaa taas palailemaan, ei ole yhtään niin paljon tarmoa ja vauhtia kun vielä pari viikkoa sitten.

Hyviä voineja kaikille :heart: :heart:

Jenni & Hajis 24+0

Kiitos kaikille virtuaalihaleista ja lämpimistä sanoista.

Kävin lääkärissä tänään.
Olen vuotanut tasaiseen menkkamaiseen tahtiin eilisestä asti ja kun noi selkäkivut on olleet aika kovia niin halusin mennä varmuuden vuoksi tarkistuttamaan tilanteen. Olivat polilla kyllä aivan älyttömän ihania kaikki, mieslääkäriä ja amanuenssia myöden!

Kohdussa ei näkynyt raskauspussukkaa. Lääkäri sanoi, että tilanne on nyt lähinnä epäselvä. Kävin verikokeissa ja menen taas torstai-aamuna, ja torstai-iltapäivällä lääkäri sitten soittaa "tuloksen". Tässä voi olla kyseessä joko varhainen keskenmeno, kohdun ulkopuolinen tai normaali raskaus, joka jatkuu vielä, mutta vähäisten viikkojen ( 5 + jotain) ei vielä näkynyt mitään. Itse tiedän kyllä 110 % varmuudella että kesken on mennyt, mutta torstaina saan sitten vahvistuksen siitä jos verikokeissa HCG-arvo on laskenut. Mutta siis koska vuodan koko ajan runsaasti ja lääkäri sanoi että pieniä hyytymiä näkyi, joten kyllä se nyt oli siinä.

Rankkaa tämä on. Pää ei tahdo kestää. Sain sairaslomaa torstaihin asti, ja nyt itkeskelen yksin täällä kotosalla. Tuntuu niin uskomattoman väärältä ja epäoikeudenmukaiselta. Ei vaan pysty ymmärtämään. On kuin olisi mennyt ajassa 3 kk taaksepäin - kaikki keskenmenoon liittyvä "toipumistyö" on ollut turhaa ja nyt pitää aloittaa taas alusta. Huh.

Yhteistyössä