Keskenmenon jälkeen plussanneet...

Hyvä että kaikki on päätytynyt sinun kohdallasi onnellisesti,eiköhän me perästä tulla....

Aah miten kotoisa tunnelma täällä heti,kun vanhoja tuttuja tuolta kuumeilijoiden puolelta ja muutenkin :heart:

Pulttis:hyvä että sammakko voi hyvin :D ja lomankin perutte varmaan mielellään...

Ollaan nyt viuhtis niin samalla lähtöviivalla :heart:

Varattiin eilen matka kanarille,las palmasiin,jee!! Toivottavasti ei nyt tule propleemeja raskauden kanssa että joutuis perumaan...

Rinnat on edelleen kuin lyijyn painot,muuten olo ok,toistaiseksi =)

Joo,ei mulla nyt mitään järkevää irtoo :D Palataan myöhemmin :wave:

Onnea 7mm!!! :flower: Melkoisen vauvan sitten pyöräytit... :D

Tosiaan juu ollaan Repa aika samoissa menossa! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin...

Laskureiden mukaan laskettu aika olisi täällä 14.5.08. Jos vaan siis sinne asti päästään :| On jotenkin niin oireeton olo, että ihmetyttää ja välillä hirvittääki ihan kunnolla! Ottaisin mielelläni kuvotusta ja rintojen kivistystä ja muuta. :headwall: Vatsaa nipistelee aika paljon, että sentäs nyt jotakin tuntuu... Tiedän kyllä, että oireettomuus ei välttämättä tarkoita mitään kamalaa, mutta silti sitä hermoilee. :ashamed:

Oletteko te muut käyneet tai oletteko menossa alkuraskauden ultraan ennen sitä niskaturvotusultraa? Luulen että me varataan siihen aika, jos sieltä saisi vaikka vähän rauhaa hermoilleen! :D

77m: Onnea tuhannesti pienokaisen syntymän johdosta!!!!!! :flower:

Viuhtis: tervetuloa tänne ja tarrasukkia pikkuiselle hiirrrrrmuisesti matkaan. :wave:

Repa: Tosiaan, välillä itsekin vaikea uskoa, että näin pitkälä täällä jo ollaan, kun viime talvena tuntui, etten koskaan saa tätä onnea enää kokea. Niin masentunut ja peloissani keskenmenon jälkeen olin. Ja älä huoli, kyllä ne raskausoireet sieltä aivan varmasti ilmaantuvat. Mulla niitä alkoi tulla rv 6+ ja nyt onkin sitten ollut koko raskauden kaikenlaista vaivaa, mutta onneksi suurilta tai vakavilta vaivoilta on tähän asti vältytty.

Pulttis: Ihanaa kuulla, että pienokaisella oli kaikki hyvin... Nyt vaan nautit tästä ihanasta raskauden tunteesta... =)

Omaa (.) sen verran, että ei ollut mitään hälyyttävää sokereissa. Paaston raja-arvo oli 5,2 ja mulla se oli 5,1 eli aika tiukille meni. 1 tunnin arvo oli hyvä, samoin 2 tunnin... Eli säikähdyksellä toistaiseksi selvittiin...
Sitten niitä raskauden ikävämpiäkin puolia... ihan hirveät liitoskivut vaivaa täällä. :( Tiedän, ettei saisi valittaa ja pitäisi nauttia jokaisesta raskauden tuomasta uudesta jutusta, mutta tämä ei ole enää hauskaa.... Nimittäin nämä liitoskivut... Mulla oli eilen ne töitten jälkeen niin pahat, etten päässyt sohvalta ylös, saatikka että olisin päässyt kävelemään. Panadol auttoi kipuun väliaikaisesti, mutta yö ja tämä aamu oli yhtä tuskaa... Mä en kunnolla pystynyt yöllä sängyssä kääntymään enkä illalla kävelemään... :( Kipu on niin hirmuinen, etten edes osaa sanoin sitä kuvailla. kyllä se vaan niin on, että jos tämmöisenä jatkuu, niin pakko vaan hakea sairaslomaa. Työni on kuitenkin päiväkotityötä eli pienten kantamista yms... :|

ihanan posittivista on se, että pikkuinen on ollut kovin aktiivinen ja potkii tosi paljon... Se on niin ihana tunne joka kerta, kun hän olostaan ilmoittaa... Tämmöistä tänne suuntaan...

Riikkuli 27+6

Mä kävin aluraskauden ultrassa rv 7 varmistamass, että siellä masussa on elämää ja vieläkin muistan sen ihanan tunteen, kun kuulin sydämen sykkeen ja lääkäri taputti polvea ja sanoi, että onnea, kyllä sinä raskaana olet!!!!!!!!! =)

Viuhtis mä olin varhaisultrassa rv 9+1 ihan oman mielenrauhani takia. Oli pakko tarkistaa että siellä salamatkustaja kyydissä kun mulla takana se tuulimuna. Kyllä oikeesti kannatti vaikka maksoiki ihan kauheesti, yli satasen maksoin Mehiläisessä Turussa.
Sen jälkeen sitä tietty odotti np-ultraa, nyt sekin takana ja aika rauhallisin mielin ollaan, vaikka joka kerta vessassa pyyhkiessä edelleen tarkistan ettei tuu verta :ashamed: .

Meiän tytöillekin kerrottiin tällä kertaa vasta np-ultran jälkeen kun tuulimunassa kerrottiin heti alkuun ja eihän he oikeen sitä sit ymmärtäny ettei sitä vauvaa sit tullukaan. Mutta nyt he odottaa jo innoissaan uutta tulokasta, ovat tomerasti sanonu että tyttöä he ei sit halua vaan ainoastaan pikkuveli kelpaa. Tyttövauvat kun kuulemma huutaa öisin ja pojat on hiljaa... :LOL: Et silleen...
Kyllä meinaan rakenneultrassa kysyä sukupuolta jos täti vaan kertoo.

Eipä muuta, voikaa paksusti!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 13+6 :heart: :heart:

Meinaan kanssa mennä alkuraskauden ultraan joskus 7+ viikolla. Ootteko kaikki muuten varanneet heti neuvola ajan?
Tässä pähkään että varaisko vasta ultran jälkeen, vai aikasemmin. Jokatapauksessa meinaan ainakin viikon odottaa,kun viimeks jouduin perumaan ajan.

Viuhtis:mullakin on vähän oireeton olo. Rinnat on tosiaan kipeet,mut ei juuri muuta mainittavaa... mahaa on nippaillu,mutta nyt enää aika harvakseltaan...
onkohan se ihan normaalia,että se noin vähenee?

Kuluisipa aika nopeesti :heart:

Repa mä varasin neuvolan vasta ku olin siellä varhaisultrassa ollu. Keväällä ehdin käydä neuvolassa ennen ku aloin vuotaa sitä tuulimunaa ulos ja nyt en sit halunnu "turhaan" käydä ennen ku olin saanu varmuuden masukista! Kyllä mullakin se nippailu vähenty aika äkkii, ja nyt nippailee taas aina välillä. Mulla oli muutenki siinä tuulimunassa oireet tosi paljon vahvempia kun mitä nyt, aika hassua!

Aurinkoista/puolipilvistä sunnuntaita!

:heart: :Ninni ja Kultsi 14+0 tasan :heart: :heart:

No joo,taidan minäkin tehdä niin,että ensin ultraan...

Oon tän viikkoa ollu niin rauhallinen,mut tänään on ollu vissiin liikaa aikaa ajatella,kun alkaa pahat ajatukset valtaamaan... täytyy yrittää olla ajattelematta mitään :/

Ninni78: Mehiläisessä Turussa kävin alkuraskauden ultrassa... Eli sielläpä taisit sinäkin muistaakseni käydä eli hyvin paljon mahdollista, että samalla lääkärillä oltiin... =)

Repa: Minäkin varasin ekan neuvolan vasta alkuraskauden ultran jälkeen, kun keskenmeenneessä raskaudessa ehdin jo varata neuvolan ja se oli sitten ihan kamalaa, kun joutui sen perumaan... Halusin sillai pelata varman päälle...

Esikoinen sanoi mulle niin kauniisti tänään, kun oltiin ulos lähdössä. Hän taputti mun massua ja sanoi "Äiti, sulla on kaunis maha!" Ihan tuli kyyneleet silmiin...

Riikkuli 28+0

Aivan ihanaa lukea, että teillä on raskaudet menneet hyvin km:n jälkeen! :heart: Valaa tähän pieneen ihmiseen aika lailla uskoa!

Ja taidan kyllä varata ajan sinne ultraan, muuten stressaan itseni ihan haudan partaalle! Yleisesti ottaen on suht luottavainen olo, mutta jos olen yksin kotona ilman erityistä puuhaa, ehdin ajattelemaan kaikkea ikävää... :ashamed: Eli täytyisi pitää itsensä kiireisenä aamusta iltaan! :D

Ja niin, sanoipa Riikkulin esikoinen ihanasti! :)

Mä kävin kanssa sillon alkuraskauden ultrassa (7+0) kun pakko oli päästä tarkistamaan että kaikki on kunnossa. Ja neuvolan varasin sen jälkeen. Jotenkin mulla on ollut paljon varmempi olo tän raskauden aikana kun noissa kesken menneissä. Vaikka kyllä sitä edelleen joka vessakäynnillä tulee tarkastettua :ashamed:

Varsinkin nyt tuli jotenkin pelko että mitä jollei kaikki menekään hyvin kun tuli noita tavaroita hommattua. Tarkotus oli joskus vuoden vaihteen tienoilla ruveta katsomaan vaunuja ja muita mutta koska nyt mulle tarjottiin reilun vuoden vanhoja, vähän käytettyjä (ihan uuden veroiset) teutonian vaunuja niin pakko ne oli ottaa! Ja sitten kun kävin siskon luona ja hällä oli muutaman kerran käytetty turvakaukalo ja halusi sen pois nurkista niin tuolla se nyt odottaa käyttäjäänsä... Ja yksi mikä kanssa on tuonut paineita on kun töissä mulle haetaan sijaista että mitäs sitten jos tää meneekin vielä kesken niin on aika kurja tilanne :/ Mutta ei pitäis liikaa noita miettiä ja pähkäillä vaan ajatella positiivisesti!!! ;) Yritän ainakin kovasti!!

7mm:Onnea hirveästi!!! :flower: :flower:

Nyt hetkeksi sohvalle töllöä tuijottamaan ja sitten nukkumaan!

Vinja ja Urmi 16+6

Meillä toi alkuraskauden ultra kuulu neuvolan piiriin,halusivat varmistaa,et kaikki oli hyvin.Meillä noita ultria kuuluu muutenki ihan reilusti,ku vertaa joihinki isompiin paikkakuntiin.Tiistaina ois seuraava,johtuen verenpaineesta.Sit ois viel ihan normisti kuuluva vk 36.Ihan hyvä toi tiistain ylimääränen,tietääpähän mis mennään,noita suppareita on ollu siihen malliin,kipeitäki,et toivoa sopii,et paikat ois viel kiinni.Levon kannalta on vähä vaikee ottaa,koska meillä pyörii toi ikiliikkuja ja ukkoki on päivät töissä...Mulla alkaa muuten muutaman minuutin päästä äippäloma =)

Vimpula ja hormoonihiiri 31+2

Vimpula:Kyllä te ootte onnellisia kun saatte noita ultria enemmänkin. Täällä ei saa kun ton nt-ultran tai sitten lähetteen äitipolille jos jotain on. Mutta omasta kokemuksesta sanon että sitäkään ei aina kovin helposti saa |O
Onnea äippäloman alkamisen johdosta!! :flower:

Vinja

Kiitoksia...Täällä oli sillon ku ootin esikoista,kaks vuotta sitten vain ja ainoostaan np-ja rakenneultra.Nyt on neuvolan lekuri vaihtunu.Synnärin lääkäri meillä ostopalvelun kautta.On muute sen verran perusteellinen lääkäri,et joka ikisellä käynnillä haluaa varmistaa ultralla lapsen hyvinvoinnin.Aivan mahtava setä,enkä oo kuulema ainut,joka hehkuttaa tän lääkärin puolesta!Uskon vahvasti,et tääki raskaus ois menny kesken,jos ois ollu joku muu,kirjotti mulle ne lugesteronit alku raskauteen!Mut nyt aamupalalle!

-Vimpula-

Repa ja Viuhtis Tuhannesti onnea teille! Varmasti kaikki menee tällä kertaa hyvin!

7mm Onnittelut myös sinulle. Melkoisen käärön olet saanut. Kunpa itsekin vielä sinne asti pääsisin.

Hyvää viikonalkua itse kullekin!

Puella 8+6

Teillä on Vimpula mukavasti sitten niitä ultria! Varmasti kiva nähdä, että mahassa on kaikki kohdallaan. :) Ja hyvää äippälomaa! :wave:

Tein tänään aamulla toisen testin, ja sekin näytti plussaa. Huh. Luultavasti olisin hajonnut siihen paikkan, jos viiva ei olisi ollut selkeä! :ashamed: Vielä kun jotenkin saisin itselleni taottua päähän, että todennäköisyydet tämän raskauden onnistumiseen ovat ihan hyvät!

Täytyy nyt joka tapauksessa nousta tästä persiiltänsä ja ruveta puuhaamaan kotihommia. Kun ei näin ankealle kelillä viitsi lenkillekään lähteä...

Kylläpä täällä on ollut parin viimeisen päivän aikana enemmän säpinää kuin koko aikana varmaan yhteensä... :p Hieno juttu...

Mulla on ollut tänään niin helk... huono päivä töissä, ettei tee muuta mieli kuin makoilla... Sitten luin niin järkyttävän kirjan viikonloppuna, kun työkaverini suositteli... Joo, pisti tällaisen hormonimyllerryksessä olevan naisen kyllä voimaan niin pahoin. Voiko maailmassa olla jotain niin kamalaa... En tiedä onko joku teistä lukenut Torey Haydenin kirjoja? Tämä aavetyttö oli kyllä tosi hirvittävä... :( Tuli kyllä entistä huonompi olo...

Väsy painaa päälle... Täytyy varmaan piristää mieltä menemällä syömään jotain... =)

Riikkuli 28+1

Mulla on jotenkin yleishuono olo...

Joka paikkaaan kolottaa ja jomottaa,onkohan ihan normaalia...ei varsinaisesti alavatsanseudulle kuitenkaan...

Mulla on kyllä hiipiny pelko puseroon,voi kun niin toivon että tää aika kuluis...
sori etten kommentoi nyt kenenkään juttuja,on niin epämilellyttävä olo :x

Repa: Ihan normaalia on, älä huoli... :hug: Nuo alkuraskauden kolotukset ja jomotukset kuuluu ihan takuulla asiaan... Kehosi valmistautuu tulevaan koitokseen... =) Itse olen tässä raskaudessa huomannut, että mikään ei ole mennyt niin kuin esikoista odottaessa... =) Mulla on ollut tässä raskaudessa niin paljon erilaista kolotusta ja vaivaa ja esikoisesta ei ollut yhtä ainoaa tosi häiritsevää kolotusoiretta koko raskausaikana. Viikko ennen synnytystä juoksin pikku lenkkiä, nyt ei tulisi kuuloonkaan, kun en pysty liitoskipujen takia edes kunnolla kävelemään...
Älä turhaan pelkää Repa, pikkuisella varmasti kaikki hyvin. Muistan kyllä itsekin miten peloissani olin alkuraskaudessa, joten ymmärrän sinua kyllä todella hyvin... Virtuaali :hug: täältä sinulle ja koita levätä!!!!!
Riikkuli 28+1

Riikkuli :hug: Oot ihana kun jaksat tsempata... :heart:

Joo,kummia kramppeja välillä,vetää ikäänkuin pinkeeks koko keskiruumiin ja selkäkin ihan lukossa...vähän kuin ois pieru eksyksissä koko ajan ;) sit vähän ajan päästä laukeaa ja on taas ihan normi... Niin ja jalkoja särkee välillä sillai kasvukipumaisesti :/
Ehkä noi pelottaa siks että km kivut alko vähän tuon tyyppisellä tunteella,mut ne kyllä paheni ja paheni,et kai tää sit vaan oireilee =)

Rintakipu tuntuu hiukan aaltoilevan,välillä ne on enempi kipeet ja välillä ei niin arat... uusinta uutta on voimistuva huono olo,ei lähellekkään yrjöttävä vielä,mut nostattaa aamusin jopa tuskan hikeä :ashamed:

Viuhtiksen kanssa poden vähän samaa vaivaa,eli ei meinaa uskoo että mahikset onnistuneeseen raskauteen on hyvät..

Mutta nyt taas hyvä päivä,joten täytyy nauttia tästä :heart:

Kirjottelenpa minäkin pitkästä aikaa

ensin tervetuloa uudet :) Hienoa että tänne liittyy väkeä ja kaikille miljoonia tarrasukkia mukaan jotta pikkuisemme pysyisivät kyydissä loppuun saakka.

On: olo on ollut hyvä, päivä päivältä pikkunen jumppailee enemmän ja enemmän. Tahtia on ollut pakko vähän hidastaa, esim. reippaalla kävelyllä alkaa supistelemaan, onneksi se menee aina ohi kun hetkeksi pysähtyy ja jatkaa hitaammin. Huomaan myös et väsy on alkanu taas hieman painamaan. Mutta vaikka kaikki olotilat ei välttämättä olisikaan ihania niin nautin niistä siltikin, haluan vain pikkuisemme elossa syliini :heart:
Ja onhan tämä raskausaika niin ihanaa :heart: :heart:

Jenni & Hajis 23+0

Riikkuli, mä olen lukenut Haydenin kirjoja, ja se Aavetyttö oli pakko lukea kamalan nopeasti, että pääsi siitä eroon! Oli todella ahdistava... :( Mutta hyviä kirjoja tuo kirjoittaa, noin yleensä.

Mukava kuulla Riikkuli sun todisteluja, että kaikki voi olla hyvin, vaikka ei siltä aina tunnukkaan! Kiitos, kun jaksat valaa uskoa! :flower:

Repa mulla on vähän saman suuntaisia juttuja kuin sulla, eli alaselkä jumittaa ja välillä vatsa "tuntuu", sattuu, välillä pitemmän aikaa. Yritän tolkuttaa itselleni, että tämä on ihan normaalia, että pieni siellä vaan pesää tekee... :ashamed: Ja nyt kun kirjoitin nuo tuohon, niin alkoi tuntumaan siltä, että liioittelen näitä omia juttujani ja onnettomia vaivojani!!! :kieh:

Ääh noniin, jos sitten jotain syömään ja pois tästä koneelta hermoilemasta.

repalle itselläni ekat 3 viikkoa oli sellainen olo kun olisi menkat olleet päällä tai alkamassa. selkää särki/jomotti, vatsaa koski ja nipisteli ja muutenkin epämääräinen olo.
sen jälkeen 2 ultrassa löydetty sammakko ja hurja syke :D
joten taitaa olla aika normaalia kolotus ja muut.
stemppiä vaan sinne :hug:

Repa: Mulla oli tuo "pieru" eksyksissä alkuraskaudessa ainakin ekat 5 viikkoa. Mulla oli niin turvonnut olo vatsassa ja sitä kivisteli vähän väliä... Ja kaiken huipuksi mulla oli alkuraskaudessa ihan hirveä ummetus, joka on nyttemmin helpottanu. Olen aina kuullu juttuja päinvastaisesta tilanteesta eli ummetus alkaisi vähän myöhemmin, mutta täällä näinpäin... Ja kohtu se siellä nyt ihan varmasti venyttelee itselleen tilaa. Mulle nlatäti sanoi silloin, kun eka neuvolassa valittelin tuota mahan juilimista, että kohdunkiinnittimet venyy jolloin ne kipeytyy ja se tuntuu tommosena inhottavana jomotuksena ja kipuna. Kaikki varmasti hyvin... :hug:

Viuhtis: Ihanaa, etten ole ainut, joka lukenut tuon ahdistavan kirjan. Ja totta, että juuri sen takia se piti äkkiä lukea loppuun...
Ja pakko valaa teihin uskoa, koska kaikki varmasti on hyvin, mutta tiedän tasan tarkkaan sen tunteen ja epävarmuuden mikä siinä alkuraskaudessa on... Ja itse ainakin keksin koko ajan uusia juttuja lisää, kun vanhoista luovun. Mies sanookin, että mun on pakko keksiä koko ajan stressaamisen aihetta, koska en kuulemma osaa olla stressaamatta... :) ja sitten stressaan sitä, että mitenkähän tää stressi vaikuttaa pikkuiseen... :LOL: Eli näin kai se menee...

Eilen istuttiin miehen kanssa sohvalla ja katseltiin telkkua, niin pikkuinen halusi leikkiä meidän kanssa. Alkoi tulla ylävatsaan oikealle puolelle potkuja ja aina kun vähän töytäistiin takaisin, niin tuli uusi potku. Me oltiin molemmat ihan innoissaan. Välillä pikkuisen jalka tuntui vatsanahan läpi kaukankin ja oli niin ihana tunnustella sitä, kun oikeesti tiesi, että siinä nyt se jalka on... Kyllä tämä raskaus niin ihanaa on... :D

Riikkuli 28+2

Yhteistyössä