Keskenmenon jälkeen plussanneet...

Pakko purkaa nyt vain omaa napaa... :ashamed:

Mulla tuli eilen hiukan vuotoa... sellaista tummanruskeaa lähes mustaa paksuhkoa...ei sitä paljoa tullu,mut sen verran että säikähdin totaalisesti. Pikkuhiljaa se vuoto vaaleni sellaeks beigeks ja tänä aamuna valkovuodossa havaittavissa vielä väriä,mut nyt alkais pikkuhiljaa näyttää normaalilta. vähän samantyyppistä mulle tuli noin viikko sitten,mutta silloin ihan aavistuksen vain ja normalisoitui melkein heti.

Nyt oon täällä panikissa ja mietin,mikä tuolla masussa tilanne :ashamed: ultraan pääsen siis vasta 8 päivä...

Repa!! :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin vuodosta huolimatta, ja masussa pienellä kaikki kohdallaan! Eikö sitä sanota, että se tumma vuoto voi olla jotain "vanhaa verta", siis ei mitään sellaista, mikä olisi alkanut vuotaa juuri nyt kohdusta? Vai kuvittelenko väärin...? Se nyt ainakin vaikuttaa hyvälle, että vuoto on suurin piirtein loppunut. Yrittäkää jaksaa ja olla huolehtimatta itseänne huonoksi, pidän täällä peukkuja, että kaikki olisi kuitenkin hyvin. :attn:

Repa: Toivotaan että on ihan vaaratonta, ja mulla tuli kanssa mieleen toi vanha veri koska on kerran tummempaa. :hug:

Mulla on tällä viikolla ruvennut kunnolla tuntumaan liikkeitä, ihanaa!

Vinja ja Urmi 18+5

kiitos tsempistä :heart:

Vuoto on siis nyt pysynyt poissa ja toivottavati pysyykin...
Paha olo on hiukan hellittänyt mikä taas lisää huolta siitä että jotain ois tapahtunut,mutta yritän ottaa lunkisti,koska ei muuta voi...
Täytyy nyt tarkkailla tilannetta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
kiitos tsempistä :heart:

Vuoto on siis nyt pysynyt poissa ja toivottavati pysyykin...
Paha olo on hiukan hellittänyt mikä taas lisää huolta siitä että jotain ois tapahtunut,mutta yritän ottaa lunkisti,koska ei muuta voi...
Täytyy nyt tarkkailla tilannetta :)
niinpä. ota rennosti.
kuten lääkärikin minulle sanoi pari viikkoa sitten että mitään et voi tehdä jos kesken menee, yrität vaan nauttia nyt kaikesta.
se on ihan totta.
jos kesken on menossa ei sitä estää pysty kukaan..

joten pää pystyyn vaan ja toivotaan parasta. :hug: :heart:
mulla kanssa ollut vuodon lisäksi oireettomia päiviä ja kaikkea siltä väliltä- silti kaikki hyvin =)

pulttis ja höppänä 10+0 :heart:

Repa: iso iso :hug: ja toivotaan, että kaikki hyvin... Ja niinhän mullakin tässä raskaudessa vuoti aluksi pikkaisen ruskeaa, mutta kaikki olikin kunnossa... Joten toivotaan parasta todella... :hug:

Minä täällä kotona istuskelen ja odotan lääkäriin pääsyä. En voinut vielä mennä töihin... Onneksi pomo oli ihan ymmärtäväinen. katsotaan mitä lääkäri sanoo.
Omaa (.) sen verran, että olen valvonut taas kerran neljästä asti... Mä heräilin koko yön ihan hirrrrmuiseen janoon. Join varmaan kolme litraa vettä yöllä ja sitten sai ravata pissalla koko ajan. Lisäksi tyttö tuli taas kerran viereen nukkumaan ja valtaa puolet parisängystä, joten itsellä ei tilaa ollut hirveesti ja nyt on niskakin ihan jäykkänä. Ja tää pikkuinen.... Mahtaa olla yön virkku ja aamuntorkku... Kyllä neljän ja viiden välillä tuli sellaista monotusta joka paikkaan, ettei oikein senkään takia nukuttanut. Koitin rauhoitella häntä silittämällä vatsaa ja se hiukan tepsikin... =) Olisi kyllä niin kiva tietää, että kumpi täällä näitä ihania potkuja mulle antaa... =)

Riikkuli 30+1

Tervehdys kaikille! Enpä ole pitkään aikaan täällä kirjoitellutkaan.

Repa Minulla on nyt ollut tuota ruskeaa tuhruvuotoa jo kolme viikkoa. Viikko sitten maanantaina tuli aika reilusti ihan oikeaa veristä vuotoa ja tiistaina kävin äippäpolilla tarkastuttamassa tilanteen. Kaikki oli kunnossa. Eläväinen sikiö ja sydän pamppaili. Viikon sain kuitenkin saikkua ja käskyn välttää kaikkea fyysistä rasitusta. Tuhrua tulee vähän edelleen, mutta olen päättänyt olla stressaamatta ainakin seuraavaan ultraan asti, jos ei muuta hälyttävää tapahdu. Vuodolle ei lääkäri osannut kertoa mitään syytä, sanoi vaan että alkuraskauden vuodot on yleisiä. Uskon, että sullakin on kaikki hyvin, tsemppiä vaan.

Riikkuli Mulla oli jossain vaiheessa sama juttu, että tyttö tuli aina yöllä sänkyyn enkä sitten itse saanut kunnolla nukuttua. Sitten keksin laittaa lattialle oman sänkyni viereen semmoisen taittopatjan. Sitten kun tyttö yöllä tuli, painoin vaan patjan auki ja tytön nukkumaan patjalle. Pian se jo oppi ottamaan tullessaan tyynyn ja peiton mukaan. Ja näin oli kaikkien yöuni turvattu.

täällä sitä etoillaan. kaikki haisoo pahalle ja näyttä epäilyttävälle. oksenna en :x mut etoo. Mut et tää mimmi ei pystyi syömään? ehei,kaikki menee alas, kaikki. :ashamed:

mutta sitten se vitsauksista suurin |O haukottelen koulus, kotona, aamulla, illlalla, seksin aikana, vanhempainillassa. tosi hyvää seuraa.

aika menee nopeasti ja oon osannu olla huolimatta(melkein).jumppa on pitäny vaihtaa super-hiki-jumpasta vähän kevyempää, ku tuppas liian raju meno aiheuttaa pahaa oloa.

mitä muille tässä pinossa kuuluu? :heart:

...ihan kohtalaisissa voimissa =) Kiitos kysymästä :heart:

En ole oikein kyennyt koneelle tai jos olenkin,niin melko pikaisesti...
Eli vuotoa ei ole senkoommin näkynyt, ja pahaolokin tuli takaisin. Ei ehkä niin rankkana mut kuitenkin,lisäks vaivaa armoton väsymys |O

Ultraan viikko melko tasan,eli ens maanantaina nähdään tilanne. Pelottaa jännittää pelottaa jännittää....Entä jos kaikki ei olekkaan hyvin?
Noh,sitä ei voi tietää ennenkuin maanantaina :ashamed:

Riikkuli:Minusta on kiva lukea sun "romaaneja" :D Että anna palaa vaan... :wave:
Musta tuntuu kanssa että jo nyt ois tullu ylimäärästä :eek: Varmaan turvotusta...ehkä. Jos punnittevat neuvolassa multa lähtöpainon sitten kun sinneasti pääsen,niin ei kyllä pidä paikkaansa :kieh:
Ei vaan pysty lenkkeilemään puhumattakaan muusta liikunnasta,toivottavasti olo kohta helpottaa, ettei oo valas jo ennen puoltaväliä :LOL:
Siskolla jäi tosi pahasti kiloja kolmesta raskaudesta,jotka sitten laihdutti juoksemalla...toivottavasti mulle ei käy niin...en tykkää juosta;)

No mutta,palataanpa taas astialle,hyviä vointeja :heart:

Repa: Kiva, että tuhruvuoto loppunut... Kyllä se varmaan on vaan semmoista jotain vanhaa verta... Uskon, että ultra jännittää hirmuisesti. Pikkuisella varmasti kaikki hyvin. :heart: Tuosta turvotuksesta: Mulla oli kanssa sitä alkuraskaudessa ihan hulluna... Luulin, että paino on noussut kymmenen kiloa ennen ekaa nlaa, joka mulla oli rv 11... Mutta reilu kilo oli siihen mennessä tullut... Joten älä huoli... Nyt onkin sitten ihan eri kuviot... Kun mennään tähtitieteellisissä lukemissa... onneksi tuo lähtöpaino ei ollut kovin suuri.... :LOL:

Heippa taas! :wave:

Kiva kuulla, että Repalla on kaikki hyvin! Ultraankaan sulla ei ole enää pitkää aikaa, sitten saat jotain varmuutta :heart:

Minäkin täällä odottelen epätoivoisena ultraa... :ashamed: Siihen on vielä puolitoista viikkoa, mutta ehkä nämä päivät kuluvat jotenkin, vaikka välillä epäilen asiaa todella pahasti! |O Eilen ja tänään on jomotellut alaselkää. Tietenkin olen ihan varma, että se ei voi olla kuin huono merkki, että kohta alkaa vuoto ja kaikki on perseestä. Jotenkin en nyt osaa olla kovin positiivisella mielellä, kun pelottaa niin kamalasti... :'( Huono olokin on jo vähän helpottanut, mutta mieluummin ottasin vaikka kokopäiväisen yrjöämisen, kuin oireiden häviämisen!!! :headwall: Ei kenenkään tarvisi joutua kestämään tällaista pelkoa ja epätietoisuutta.

Anteeksi, tuli natistua. :|

Kirjottelenpa vähän tännekin, meillä maalismasuissa on myrsky päällä, tuli joku ulkopuolinen sotkeen meidän niin mukavan porukan juttuja, käykää lukees jos kiinnostaa.

Repa hyvä että tuhruttelu on lakannu! Eihän sulla tullu kun ihan tummaa, ns. vanhaa verta? Mä oon kans kuullu et sit vasta kun kirkasta tulee ni vois olla jotain vialla. Enää ei oo montaa päivää sun ultraankaan.

Viuhtis tiedän et on kauheeta odottaa sitä ekaa ultraa... Mä olin ekassa ultrassa rv 9 enkä vielä senkään jälkeen uskaltanu nauttia raskaudesta, np-ultra oli rv 12 ja vasta sen jälkeen tuli vähän rauhallisempi olo. Nyt tuntuu vauvan liikkeitäki jo melkeen päivittäin ni helpottaa omaakin oloa!
Mä en oo oksentanu tässä raskaudessa kun kerran, olin niin kauheessa flunssassa et limaa vaan oksensin ja kaikpasin kans jossain vaiheessa sitä pahaa oloa et ois edes jotain oireita. Mut nyt oon oikeestaan tyytyväinen etten oksentanukaan, inhoon oksentamista yli kaiken, kukapa ei...

Vieläkö Riikkuli on saikulla?

Mä meen taas torstaina lääkäriin, ei oo mun häntäluukivut mihinkään hävinneet, ei oo edes yhtään helpottanu. Saikkari ilmeisesti jatkuu joko viikolla tai kahdella. Kahen vkon päästä mulla onkin talviloma, et voi olla et tulee oltua ainaki 3 vkoa vielä pois töistä sikälimikäli saan enää töihin mennä.

Eipä mulla taas muuta!

Mites muuten Pulttis ja Hiidi voi?

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+3 :heart: :heart:

Ninni: taitaa olla että jossain vaiheessa jokaisessa "palstassa" on joku myrsy. Se on vaan tosi ikävää..... no meitä on moneksi =) Ja toivottavasti ne häntäluu kivut menee ohitse ettei tarvitse kärsiä koko raskautta niistä, on varmaan inhottavan tuntuiset. Minäkin olen ollut TOSI paljon saikulla, ensin kun oli niitä suppareita ja sitten tuli tuo ihana selkäkipu. No nyt ollaan jo turvallisesti äippälomalla.

Viuhtis tsemppiä ja :hug: ultran odotukseen. Minut laitettiin ultraan jo rv7, en olisi kanssa tienyt miten olisin jaksanut rv12 ultraa odottaa.

Nyt siivoamaan vihdoin ja viimein :ashamed: tytön huonetta kun kummitäti tulee kylään viikonloppuna niin saapi jälleen majoittua sinne.

:hug: jällen kaikille

viivin ja kaveri 35+5

ninni kävin lukasee teidän maalis-pinon. aika vipinää.

(.)siis kaikki haisee. Oli vaikea kävellä Kalliossa, ku sielä vasta haisee. yök. Ja hiukset rasvottuu ja mulla on kokovartalo akne :x :x Mut ihanaa silti olla raskaana.

Riikkuli meillä on kans ruuhkaa öisin. Muistan ku venasin poikaa ja olin viimeisillä ja tyttö tuli joka yö viereen. Yölläkin herässiihen kipuun, et paikat puutuu tai nukkuu järkyttävän huonossa asennossa. No sama rumba jatkuu, sänkyyn tulijoita on vaan kaks yhen tilalla ja välillä on jo sydäntä ajaa ne takaisin omiin huoneisiin. Ja kohtahan
yövieraita
on sitten kolme :) Mut kyllä ne on myös ihania siinä vieressä. välillä ku ovat omissa sängyissä ni mulla on niitä ikävä.
viivin onkin jo aika pitkällä, pieni hetki ja saadaa jännittää, kuka ja koska sieltä syntyy? voimia loppusuoralle

Moikka!

Ninni: Täällähän saikulla ollaan tää viikko... 16.10 asti olisi nlatäti kirjoittanut, mutta mä sanoin, että haluun vielä mennä töihin yrittämään... kylki ja alavatsa saanut levätä, joten on paljon parempi olo.
Hiidi: Teillähän on todellista ruuhkaa siellä... :D Kyllä tää yksikin neiti saa meidän sängyn vallattua, että mulla ja miehellä ei juuri tilaa ole. Viime yönä rauhoittelin neidin omaan sänkyyn ja juuri kun olin saanut itseni takasin makuuasentoon, niin kuuluu Äitiiii! kun menin katsomaan. niin sielllähän istui sängyllä tyyny kainalossa ja sanoi, että jalkaan sattuu... No, tuli sitten taas viereen... Ja paikat todella puutuu itsellä ja mua pelottaa, kun toi meidän neiti punkee itsensä ihan muhun kiinni ja välillä hänen koko käsi on mun kyljen alla ja mä en ole mikään pikku keiju enää tässä vaiheessa... :LOL:

Omaa (.) sen verran, että ensimmäiset kipeet supistuksetkin tuli nyt sitten toissapäivänä ja eilen. Toissapäivänä ne kestikin aika kauan... Varmaan alkaa pikkuhiljaa elimistö valmistautumaan tulevaa koitosta varten...

Riikkuli 30+4

meidän lasten tarhassa on parvorokossa 4 lasta. APUA :eek: en nyt yhtään muista onko meidän lapset sairastanu tai minä. pitää mennä testeihin huomenna.plääh

ei mulla ihmeempiä. samat oireet.
huomenna autokoulun teoriakoe

Täällä samaa vanhaa...pahaa oloa aika ajoin,mut tänään ollut hyvä päivä =) vatsatuntemuksia eilen ja tänään ollut aika paljonkin,mitää lie siellä tapahtuu :D Ultraan enää 3 päivää+ tää ilta...jee!!!

Kauhia kun te eräät ootte niin pitkällä jo,kateeks käy :D

niin ja Ninnille vielä:Ruskeaa tosiaan oli mun vuoto,sellasta outoa paksuhkoa.... :eek: ei oo senkoommin näkyny ja toivottavasti ei näykkään...

Heippa! :wave:

Menikö hiidin teoriakoe hyvin ja siis läpi? Toivottavasti... :)

Mulla ei ole enää tänään paljoa alaselkää särkenyt, vaikka maanantaista asti sitä jomotteli aina päivästä iltaan asti, yön aikana kipu hävisi. Täytyisi varmaan vähän koputella nyt sitten puuta, ettei jomottelu palaisi... ;) Tällä hetkellä olen vähän paremmalla mielellä kuin muutamana päivänä, ehkä tieto lähestyvästä ultrasta vähän helpottaa. Vaikka odottaminen on kyllä kamalaa! :headwall:

Jos nyt en enää tänne asti pääse ennen maanantaita, niin toivottelen jo nyt Repalle oikein mukavaa ultrakäyntiä! Kovasti on peukut pystyssä, että kaikki on hyvin! Ja niinhän on, eikö? :heart:

Hih,jänskättää...oon varmaan sunnuntaina tullut hulluksi :LOL:

Omalla tavallaan helpottaa mieltä kun tetää että kohta nähdään missä mennään... oli sitten lopputulos sitten mikä tahansa. Ja tietty toivotaan että kaikki hyvin :)

Ei mulla kummempia.... Voikaa hyvin!

kurkkimaan tänne eksyin.. muutama tuttu nimikin löytyi matkalta edelliseltä pinolta :) elikkä keskenmeno ollut tossa 3kk sitten, nyt ekan yritetyn kuukauden jälkeen saatiin tänää plussatesti :D mieletön fiilis.. vaikkakin kovsti jännittää jatko. laskettu olis siis näillä näkymin tossa kesäkuun alussa (7.6), raskausviikkoja 5+jotain hiukan päälle.

viimeksi raskaus ekassa ultrassa (viikolla 11) todettiin keskeytyneen n.vko 9 muttei vaan jostain syystä ollut vuotanut. nyt jännitänkin jos uudestaan käy samallalailla. äippäneuvolassa suosittelivat menemään yksityiselle ultraan ennen neuvolan ekaa ultraa. onko jollain tietoa hinnastosta..edes noin suurinpiirtein?!

marleena: Minä tilasin suoraan äitiyspoliklinikalle ultran, kun silloin edellisestä lääkäri sanoi että seuraavan raskauden yhteydessä hän haluaa ultrata minut varmuuden vuoksi rv7. Eli silloin maksoin vain poliklinikka maksun. Ja suoraan tilasin siis sen ajan sairaalasta enkä neuvolan kautta. Ilmeisesti erilaisia toimintatapoja eri paikkakunnilla. Myöhemmin olen kyllä yhdessä yksityisessä ultrassa käynyt Espoossa ja siellä se maksoi n. 118e
Toivottavasti sait apuja tästä.

marleena: tervetuloa tännepuolelle! toivotaan että kaikki menee hyvin!! Mä kävin yksityisellä (mehiläinen) Lahdessa ja makso vajaa 80? (muistaakseni). Kyllä sillä mielenrauhan itelleen sai, että kannatti!

Tervetuloa joukkoomme Marleena!!!!
Olen menossa maanantaina yksityiselle ultraan, siellä samaisessa paikassa todettiin viimeks keskenmeno. Toivottavasti nyt parempia uutisia =) Mulla otettiin myös verikokeita yms.joten tarkkaa hintaa pelkälle ultralle en muista,mut kokeineen oli hiukan vajaa 100 euroo,eli tod.näkösesti pelkkä ultra 80-90e.

Yhteistyössä