*Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa*

Lumi-Marja Hyvä, että löytyy muitaki suolasen himoitsijoita. Voileipäikakkua tekisi hirmusesti mieli, oon himoinnu sitä jo varmaan neljä viikkoa. Ehkäpä pitää pyöräyttää sellanen itselle synttärikakun tilalle reilun viikonpäästä.
Mitään makeaa ei tee mieli, mikä on mulla todella harvinaista. Voisin yleensä syödä kuinka paljon makeeta vaan. Mies toi eilen suklaalevyn ja enkä ottanut kuin yhden palasen :) Yleensä voin sen vetää kerralla alas :LOL:

Kohta töihin ja sitten sinne lääkärineuvolaan. Jännittää!
 
Hellureit helteestä!

Toivottavasti Tuitulla kaikki ok? Mulla tuli tuhrua vkolla 8, joka loppui kuin seinään. Samoin esikoisen kanssa oli tuhrua vkolla 5 tai 6, joka loppui myös. Eli uskottava se on, että näemmä se on mahdollista tuhruttaa ihan normiraskaudessakin. Siis tietty toivon normiraskautta tämänkin kohdalla! Korjasin myös tietojasi.

Ja tervetuloa Toive81!!! Lisäsin sinut pinoon. Ihanaa, toivotaan, että kohdallasi kaikki menee nyt hyvin. Itse kävin tämän raskauden kanssa alku-ultrassa, 6+3 oli silloin mittarissa. En olisi kestänyt ajatusta, että olisin odottanut sinne nt-ultraan. Onhan se investointi, mutta minkä hinta? Mielenrauhan kenties?!

Oireista, mulla ei ollut juuri minkäänlaisia oireita esikoisesta ja silloin totisesti epäilin, että mahtaako siellä kyydissä ketään ollakaan. Tyttö tuli. Tässä raskaudessa on sitten ollut enemmänkin. Päätä on särkenyt ja pahaolo on ollut aika tiuhaan. Nyt onneksi voin jo syödä mitä vain... ja sitähän sitten menee... :p Poika tulossa. Molempien kanssa salmiakki on maistunut! Mutta, voi olla myös alhaisen verenpaineen syytä.

Kävin siellä Felicitas-kilinikalla ja on kyllä isänsä näköinen poika tulossa!!! Aika kallista lystiä tuo on, mutta tarpeellista synnytystä ajatellen. Poika vastaa nyt lähestulkoon viikkoja. Mulle tuo lääkäri sanoi, että olisi optimaalisinta (ainakin mun kohdalla) synnyttää viikolla 39, kun tuppaa noita isoja päitä meidän pienokaisilla olemaan :D Isäänsä tulleet :). Silloin kuulemma pää muotoutuu kaikkein parhaiten synnytyskanavaan. Sain kertomusta ja ajattelin sen kanssa mennä sitten synnytystapa-arvioon ja sinne pelkopolille. Taidan vaatia joko käynnistystä tai sektiota. Alakautta haluan kaiketi kuitenkin synnyttää, mutta en viikolla 42+risat. Mulla on se synntystapa-arvio vasta elokuun alussa, mutta silti synnytys pyörii ihan mielettömästi jo mielessä.

Liikkeistä, onko muilla kuinka aktiiviset vauvat kyydissä? Meillä aletaan sen luokan vatkaus, kun pysähdyn, joskus yöllä niin, etten saa nukuttua ja viikkoja on vasta 25! Mitä ne liikkeet sitten onkaan myöhemmin. Toivottavasti vauva ei kauheasti kääntyile ainakaan... Tosin tila pienenee, joten kaiketi isoimmat liikehdinnät jäävät vähemmälle.

Poistin muuten listoilta maalis- ja huhtikuun odottajat. LA:t olivat menneet jo aikaa sitten, joten turha niitä on siellä pitää. Katsotaan, josko joku ilmoittaa pienokaisistaan. Lisäillään sitten tuonne syntyneiden osioon.

Eipä muuta,

kreta 25+3
 
kreta: ja muutkin toki, kyllä se alkuraskauden ultra on ainakin mun kohdalla hintansa väärti, koska viime kesän tuulimunan "ansiosta" multa ja parhaalta ystävältä jäi kahden päivän Ruisrock-liput käyttämättä ja oltiin siis turhaan vallan toisessa kaupungissakin kun vuoto alkoi. Semmosen 300e meni siis kankkulan kaivoon.

Tokihan ihan normaali raskauskin voi vielä päättyä keskenmenoon, mutta silleen en ala elämään, ettei mitään voi tehdä sen pelossa. Tänä kesänä multa jäis juhannus-mökkeily, jollei raskauden laatua selvitetä ennen np-ultraa, joten siitäkin syystä on hyvä saada asiaan selvyys =)

BM ja Putti 6+3
 
Ultrassa käyty, syke näkyi ja viikoja oli 6+5. Ehkä hetkeksi helpotti, mut silloin 10 v se keskeytynyt keskenmeno oli pysähtynyt jonnekin 8+-9 viikolle.... Verasin jo seuraavan ultran 2.6., satun silloin olemaan Tampereella.

Oli ihana lääkäri, ei liian hössö tms. mut osas sopivasti kannustaa. Kun kerroin tätä tarinaamme, ja epäuskoista oloa, sanoi että voisin minä tästä tuloksesta jo hieman hymyilläkin...

Olo on edelleen aika oireeton; rinnat ovat kipeät ja estävät mm. mahallaan nukkumisen. Pahoinvointia ei oikein ole, mutta nälkä kahdentunnin välein - jos pitkä tauko, niin voin kuvitella jonkun etovan olon. Alavatsaa nippailee, aivastaessa sattuu jne. Mutta melekin aamulla varauduin että huono tuomio ultrasta tulisi, koska alun pienetkin oireet hävinneet. Mut oli toistaiseksi ainakin hyvä uutinen :)

vappupommi 7+0 (mennään tällä vielä)
 
No niin. Ultrassa käyty ja syke löytyi. :heart: Pituutta oli 11,6mm ja vastasi viikkoja 7+2 eli juuri niinkuin itse olin laskenut. Kuukautisten mukaan olisi jo 7+4, mutta tuohon en missään vaiheessa uskonut, sillä käytin ovistestejä ja oviksen bongasin. Hassua oli, että tunsin oviskivun oikealla, mutta munasolu oli irronnut vasemmalta. :LOL: Olin täysin varma, että oikealta se oli irronnut. Munasarjat kuulemma ovat lähellä toisiaan, mutta silti omilla puolillaan, kun asiaa ihmettelin.
Ultra oli mielestäni ok. Ei siellä kauaa aikaa mennyt. Ensin kysyttiin taustatiedot ja seuraavaksi lääkäri katsoi kohdunsuun tilan ja ultrasi sisäkautta. Sykettä näytti useampaan kertaan, jotta sen varmasti näin. Ja miehenkin pyyti katsomaan. Lopuksi tarkasti myös munasarjat. Mukaan sain yhden kuvan, mutta en kyllä siitä mitään ymmärrä. =) Lasku tulee myöhemmin postissa, joten en vielä tiedä, onko loppusumma laskemani 77e+toimistomaksu10e. Selostin tarkempaa, jotta BM voit päättää onko rahan arvoista. :) Minusta oli, mutta minulla ei olekaan aiempaa kokemusta, kuin taysin poliklinikan ultrista keskenmenon yhteydessä.

Nyt uskaltaa jo vähän iloita. Seuraava koitos olisi sitten nt-ultra, jos sinne asti päästään. Ei sitä vielä kyllä ymmärrä, että on OIKEASTI raskaana. :)

Niin ja kun sanoin tuhruttelusta, niin lääkäri sanoi että alkuraskaudessa on 80-90 prosentilla vuotoja. Eli ei syytä huoleen, vaikka vähän vuotoa olisikin. :)

vappupommi, Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja ihanaa että sykekin näkyi. :flower: Toivottavasti kaikki menee hyvin myös tästä eteenpäin.

Tuittu- 7+2
 
No niin...Lorahti sitten verta joten saa nähdä miten taas käy :'( Menen kuitenkin verikokeisiin huomenna ja maanantaina niin kertoo onko hcg jo laskussa :( Kumma kun testeissä viivat vahvistuivat kunnon plussaksi ja nyt ykskaks vuotaa. Sen pahempia kipuja ei ole, pientä menkkajuilintaa. Muita oireita ei oikein vielä edes ole, nipistelyä välillä. Vetää taas mielen niin mustaksi, juuri kun sain itseni positiivisemmalle asenteelle, keskenmenot on näköjään mun riippakiveni :ashamed:

Ainoa toivo ois siinä, että tämä raskaus olisikin taas sellanen, että kaksi munasolua oiskin irronnut ja toinen luovuttaa. Näin kävi esikoisraskaudessa ja silloinkin olin clomikuurilla ja vuosin välillä runsaastikin verta heti alusta asti, silloin tällöin. Pistää vaan pirulainen niin hataraksi kaikki! Silloin kuitenkin verestä hcg tuplaantui nätisti ja se piti järjissä, pienen hetken... :|

Tartten nyt kaikki peukut! En tiedä miten pääppä enää kestää yhtäkään uutta keskenmenoa, olisin jo niin toivonut, että ne ois mun kohdalta ohi :'(

Toive ja Sintti 4+1???
 
Tuittu-:Mä en ole oikeastaa ihan varma, koska menkkojen kuuluisi alkaa, mutta ihan näinä päivinä kyllä. Mulla piti olla "virallinen" testipäivä huomenna kun Lugeja otettu 14vrk. Mutta oviksen uskoisin olleen jo aiemmin mitä testi sanoi, koska ne näytti mitä sattui eikä sopineet ovisoireiden kanssa oikein yksiin. Tiesin, että testailin jo aijoissa, mutta tykkään oluesta, varsinkin näillä keleillä niin halusin vain varmistua :D Mutta jää nähtäväksi miten käy, palailen viimeistään maanantaina kertomaan hcg tulokset ellei sitten vuoto runsastu niin ettei jää epäselväksi mikä on kyseessä :'(
 
Hienoa vappupommi ja tuittu hyvistä ultrakuulumisista :) Laitatko vappupommi vielä sen sun LAn, niin laitan sinutkin pinoon?

Ja Toive81, rutkasti tsemppiä!! Onko sun kilppariarvot katottu? Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja varhaisten keskenmenojen syyksi epäiltiin juurikin sitä... En ole toki tohtori, mutta jos jotain hyötyä tiedosta olisi. Toivottavasti vuoto olisi nyt harmitonta, voimia kovasti :hug:
 
Tuittu, ihania kuulumisia, samoin Vappupommilla, onnea!

Toive81, eih, ei nyt ei saa käydä enää huonosti. Peukutan todella kovasti, että kaikki menis hyvin ja vuoto olis jotain mitä lie harmitonta :hug:

(.) Eipä mitään kummallista ilmassa. Olo oireeton ja siksi vähän skeptinen, onko kyydissä enää ketään ja onko kaikki ok. Odotan todella kovasti liikkeitä, että sais mielelle rauhan. Minäkö hermoilija...heh. Olen!

Lumi-Marja ja Nuppunen 12+4
 
Kiitos muruset tsempeistä! Vuotoa ei ole vielä lisää näkynyt, aamulla tuli ruskeaa, vanhaa verta hiukan. Tein vielä aamusta raskaustestin (25herkkyys) vaikka tiedän että plussa näkyy vaikka huonosti voi asiat olla. Noh, vahva positiivinen eli edelleen vahventunut sitten keskiviikon. Verikoetulos oli 315 mikä on hyvä, mutta maanantaina sitten selviää mihin suuntaan numerot kääntyy...toivottavasti vauhdilla ylöspäin :)
Alavatsakipuilua, ei pahoja. Mieli kuitenkin harmaa, tulossa pitkä viikonloppu! :ashamed:



Toive ja Sintti 4+2?
 
toive Toivotaan, että kaikki hyvin siellä! Jaksamisia!

Ultrassa tänää käyty, kaikki kunnossa. Tosin neuvolan mukaan 11+4, mutta ultran mukaan 11+2, mutta ei sitä laskettua aikaa kuitenkaan minnekään muuteltu, kuin noin pienesti heittää. Nyt voi jo hiukan huokaista, tätä päivää oon odottannu plussapäivästä lähtien.
 
Huh huh, pitäis ehtiä tänne useammin... Tulee niin paljon kommentoitavaa tällä tahdilla :)

vappupommi ja Tuittu-, onnittelut sykkeistä molemmille! :flower: Kyllä se ainakin hetkeksi aina helpottaa oloa, vaikka ultrasta ultraanhan tässä kai kaikki eletään ennen kuin liikkeet alkaa tuntua, ja sitten eletäänkin liikehälytyksestä toiseen... :|

toive81, täälläkin peukut pystyssä, että kaikki olisi hyvin! Pelkkä verenvuotohan ei tosiaan välttämättä merkkaa yhtään mitään (muuta kuin inhottavaa paniikkia äidille). Itse olen vuotanut molemmissa onnistuneissa raskauksissa, esikoisen aikana tuhruilua ja tahrailua oli ekan kolmanneksen loppupuoliskon ajan, kuopuksesta taas vuosin loristen viikolta 6 viikolle 15 mutta tuollahan se vuotohäiriö nyt tuhisee pinniksessään.

Tesmis: onnittelut ultrakuulumisista! Mukavaa kuulla mukavia uutisia :)

ON: Etoo, huimaa, koko ajan nälkä mutta ruoka ei hirveesti sytytä. Vähiten ällöttää ruisleipä, mahdollisimman hapan ja/tai kova. Miestä hieman huvitti kun mun on koko ajan tehnyt mieli jääkylmää vettä, oli kuulemma turhan edullinen ja helposti saatava raskaushimotus :D Mutta nyt tilanne muuttuu, kävin nimittäin kaupassa ja keksin uuden mieliteon: punajuurisalaatti. Ei käy järkeen, siinähän on majoneesia ja vaikka mitä, mutta niin vain pistelin menemään kaksi ruisleipää juuston ja punajuurisalaatin kera ja toinen mokoma vielä menis ihan ongelmitta.

No juu, tänään 6+2 ja tiistaina UÄ. Siis noin 83 tuntia ja 25 minuuttia... Mutta kuka näitä laskee :ashamed:
 
Ihania ultrakuulumisia! :flower: Mahtavaa!

Itse taidan palata takaisin kuumeilijoihin,ruskeasa tuhrua tuli pyyhkiessä eilen,ei ole kyllä onneksi enää jatkunut mutta pelottaa ja jotenkin sellainen olo että tää oli tässä. :'(

 
Höh! Meidän kuopus törmäsi mahaani niin rajusti että mua sattui ihan kauheesti...toivon kuitenkin et se oli tuo häpyluu johon hänen tuttinsa väkärät upposi. Halille hän siis oli tulossa enkä osannut varoa Heti iski kauhee paniikki et mitäköhän siitä seuraa!!!! Tänään rv 12+1.
 
No ollaanpas tiputtu :D

Kivi vierähti, ainakin hetkeksi sydämestä...HCG oli reilusti tuplaantunut, arvo erittäin hyvä joten matka jatkuu :) Vuoto pysynyt poissa, ehkä se johtui siitäkin kun kanniskelin torstaina esikoistani (1v4kk) sinä päivänä paljon ja likka painaa jo 14kg...Varhaisultra 7.6.joten sinne asti tuntuu ikuisuus:) Mutta toistaiseksi näyttää hyvältä joten koitan pitää positiivista mieltä yllä.

Toive81 ja Sintti 4+5
 
Jääräpää kiitos... :heart: Toivottavasti törmäyksessä ei käynyt pahemmin!!

Vuotoa ei ole tullut enää,vain sen yhden pyyhkäisyn verran.Huoh,pelottaa silti aivan kamalasti...8.6 asti pitäisi kestää..

Toive mahtavaa! :hug:
 
Täällähän on paljon uusia odottajia, onnea :heart:

Mä sinnittelen viimeisiä päiviä sairaslomalla ennen äitiyslomaa. Supistaa ja vatsa toimii. Muutaman viikon sais kyllä pieni olla vielä sydämen alla. Rv 37 jälkeen ei enää estellä, jos haluaa maailmaan tulla. Onneksi kokoakin on jo reilusti, rv 33+5 oli painoa 2600g. Ihan hyvin, sillä esikoinen painoi syntyessään 2700g (rv39+5)

Nyt yritän rentoutua, jos nuo supparit vaikka hiipuisivat vielä.

omenaruusu 34+4
 
toive :hug: hyvä juttu!

Olen herännyt nyt kahtena aamuna mahaltani nukkumasta - tähän asti siis rintojen kipu on estänyt mahallaan nukkumisen ja se on nyt siis helpottanut. Ajatuksiin tuli heti että tässäkö tämä nyt oli.... Mutta etovaa oloa on kyllä eilisen ja tämän päivän kyllä ollut, yöks. Nyt ekaa kertaa kahvi tökkii, että vain yhden kupin kerrallaan voi juoda. Aina hetken on helppo olla, mutta tunnin päästä taas pitäis jotain syödä.

kreta laitoin sulle yv:nä päivityksiä, mut ne muuttuu vielä.... jostain laskurista aluks katoin että la olis 4.1., mut oikeesti se olis varmaan 6.1. Uä oli kaks päivää vähemmän, mut tässä vaiheessa sitä ei muuteta. Ja se keskenmeno oli 1/2000, ei -99. Eli vappupommi....37....tays.......km 1/00....1.

vappupommi 7+4
 
Onnea uusille odottajille :heart:

Vuotelusta. Mullahan on ollu alusta asti jos jotain tuhrua ja 6 viikolla oli ihan veristäkin vuotoo. Tuhrutonta aikaa on ollu oikeestaan vaan viikon verran. Neuvolassa 11+4 viikolla etitiin sykkeitä ja terkka on hyvin kovakourainen. Siinä sitten kai tuli jotain hämminkiä, kun heti siitä pöydältä noustessa tuntu valuvan jotain. Ihan vertahan sieltä tuli ja muutama hervoton klöntti. Pari päivää vuoti silkkaa verta. Mä en ole vain saanu tätä kirjoitettua tänne, kun en halua kellekkään tuosta dobblerista mitään kauhua. Toi terkka on se horror-tantta. Se paineli, käänsi väänsi, rutisteli ja tökki mahaa oikein lujaa, sillä tulin mustelmille. np-ultrassa tästä oli puhetta ja hyytymiä näkyi. Näkyi myös mustelmat ja terkka sai sanktioita asiasta. Pelottaa aivan hirveesti mennä tuolle terkalle toisen kerran, kun kuunnellaan sykkeitä. Mitäänhän viimeks ei kuulunu. Käin sit keskustan ultrassa kuitenkin samana päivänä ja kaikki oli ok. tämä siis pari päivää ennen np-ultraa. Nyt tulee sellasta piparinväristä tuhrua, jossa mukana torttuhillon tapaisia ja värisiä hyytymäriekaleita. Anteeksi ällö kuvaus! mut verta ei ole tullut sitten sen jälkeen. Mut pelottaahan tämä. Niin hirveesti pelottaakin, vaikka kipujakaan ei ole, kuin pahimpien jo haalistumaan alkavien mustelmien jälkeen. Muutama mustelma tuli vasta parin päivän päästä, joten hyvin sai sorkittua mahaa. Tuo terkka on kuin tuuliviiri. Välillä mukava ja toisena päivänä kamalimmasta kamalin. Mutta tällasen halusin pois sydämeni päältä.

Toivottavasti teilä kellään ei tule koskaan olemaan tuollaista kohtelua ja kokemusta. Olisin mieluusti jättänyt tuon kokematta.

Lumi-Marja ja Nuppunen 13+0
 

Yhteistyössä